Bývalo zde zvykem, že ze 150 fotografií z galerie se aktuálně k článku vztahovala alespoň jedna. No tak dnes se nepovedla ani ta jedna.
Chtělo by to připojit třeba ještě fotky vítězného oblouku a Eiffelovky - také francouzské.
. . . ty davy zákazníků dosavadních Mégane, které se prodávaly většinou do 0,5mio, jak utíkají pro tento elektrický zázrak s malým kufrem (oproti kombíkům), ale za cenu (minimálně) dvojnásobnou.
Buď u Renaultu ví něco, co já ne nebo se nemuseli namáhat s vývojem.
Ale jo, já Ti to neberu. Mi třeba tohle auto přijde designově povedené. Ale nějak si nedovedu představit, že nahradí Mégane. Ten vnímám jako rodinné auto (kombi, sedan) na spíše spodním okraji mainstreamu. Tohle s kufrem 390l rodinné auto není a cenovka lepších verzí 1mio+ taky prodejům neprospěje.
Ale třeba se pletu a čeká nás krásný bez(lokálně)emisní elektrický svět. :-)
Já jsem nepsal o Renaultu, ale o Mégane. A ten v posledních dvou generacích určitě není leaderem třídy. Zajímavý dokázal být jedině cenou, moc jiného čím by převyšoval konkurenci nabídnout nedokázal.
Hamuna ma koukam dovolenou, tak to napisu za neho :D
Myslis si ze si = chytrejsi nez vsichni z akademie ved? Proc chces vsechno = postaru kdyz je jasny ze ropa nam za chvili dojde :D Rikala to pani ucitelka ve 2. Tride = ta vi vsechno nejlip :D
Vypadá to, že časy obludností typu Peugeot 1007 nebo Renault Kaďák pomalu a jistě končí, a francouzi opět začínají vyrábět designově parádní auta. Tohohle Megoše nebo třeba 308/508SW (nejlépe 508 SW PSE) bych si v garáži absolutně dokázal představit...
Vzhledem k firemní car policy jsem si musel objednat 330e, ale ano, kdyby na to přišlo, byl bych ochotný trochu downgradovat a jít do 508 PSE. Byla by aspoň levnější.
To s HTP jsem jezdil mimo město i pod tři, žádný leasing, ale ta ekologie, nebylo to eu6, jsem rád, že ta doba je pryč, hlavně ty diesly a zlodějina kolem toho.
Skus nabuduce nechlastat benzin, 2.5/hodinu, ked lezies do diskusie, lebo ti nie je rozumiet.
Tento frantik a nemecka divna EV skola je uplne rovnaka katastrofa a rovnaky podorys.
Renault dosáhl u Meganea dvojnásobné kapacity Li-Ion aku /kg
Přehodnocením složení NMC (Ni-Mg-Co) s více Ni a míň Co docílil 0,6 kWh/kg. Tato hodnota už se patrně blíží teoretické možnosti hmotnostní hustoty Li-Ion. I to jen dokazuje utopickou nesmyslnost čistě elektrického pohonu. Benzín-nafta mají cca 12 kWh/kg - o hustotě na litr ani nemluvě.
Re: Renault dosáhl u Meganea dvojnásobné kapacity Li-Ion aku
Hornické řemeslo nezahyne. Místo uhlí budou kutat:
fosfor, nikl, měď, fluor, lithium, mangan, vzácné kovy, síru, molybden a mnoho dalších
a kutání se přesune daleko od lidí, do Afriky, Austrálie, Chile a do Krušných hor :-O
aby nebolelo srdíčko "ekologů", co oči nevidí, srdce nebolí ..........
Re: Renault dosáhl u Meganea dvojnásobné kapacity Li-Ion aku
I kdyby sem spadlo blilon tun elektrošrotu z vesmíru na recyklace, tak pořád ti kluci ekologičtí nějak nevymysleli, odkud sem spadne ta vyrobená elektřina. Prý je budoucnost české i německé energetiky zajištěna tím, že budeme elektřinu dovážet. Možná už skutečně Paroubek s těma marťanama jednal :-[]:-[]
Jediný logický krok dnes je nepořizovat tenhle elektrošrot na 4 kolech :-!
Reálných zimních 230 až 240 km je zkrátka ubohost nad ubohost. Dá se říct, že to je 2x tak drahé a ani ne třetinový dojezd jako normální auto. Tedy vlastně víc než 6x horší než obyčejný Mégane co se ještě před pár lety prodával za 350 papírů...
"Reálných zimních 230 až 240 km" a to ještě musíš vynechat dálnici, jinak budeš ještě tak o 80km kratší. Nemluvě o tom, že nesmí moc mrznout a nesmíš parkovat přes noc před cestou venku na ulci, tak jak obvykle auta ve městech bývají parkována...
Ved pojde pomaly. Minule som siel dialnicu 80kou a len par aut ma obehlo, a to som ich dobehol na konci v meste :-) Kto jazdi bezne viac, ako 230 km denne? Vraj europsky priemer je okolo 50 km.
Děláš si srandu? Jako že vjedu na dálnici, kde můžu jet nejvyšší povolenou rychlostí 130kmh (v realitě levý pruh 150kmh), abych se tam táhnul 80kmh? Hmmm to opravdu dává smysl ;-)
Nedelam, ja jazdim dialnice nohou na podlahe podla waze, ale s elektrickym autom som uz nemal dojazd, tak som siel 80 :-) Ako inak sa na tu vzdialenu chatu dostane? Len tak, ze pojde pomalsie. Ved si vsimnime diskusie o Passerovi, ludia nemaju radi vysoke rychlosti :-)
Tolko obcas jazdim aj ja, ale kedze je to obcas, tak nabijem. Aj mobil vydrzi cely den, ale ked si obcas zahram, alebo sedim za nim cely den, tak si ho na chvilu dam nabit. Vobec to nepotrebujem, ale co narobim?
Na dialnicu pouzivam spalovak aj ja, ale kolko ludi ma viac aut a moze si vyberat, kde ake zoberie? A ano, na dlhe cesty nema konkurenciu a ani mat nebude mozno nikdy. Univerzalnejsi je ten Megane a tam uz by som pri par dlhych cestach musel nabijat a jazdit pomalsie, svet sa meni.
...a spalováky ti byyrokratičtí blbové drbají za to, že uvádějí nepravdivou spotřebu... Tady vlastně automobilky vyloženě lžou. Ale je to přece ekologické že...
Tak to aby si vlada prichystala dukaty na zachranu. V 2019 renault predal 1,1mil aut v eu, 2021 680tisic. Novy megan sa bude predavat po kusoch, za tri roky klesnu predaje o polovicu. To si moze renault kopat hrob
Vypadá velmi dobře a tím to končí. S klasickým motorem a normální cenou by to byl dobře prodejný model. Takto se v první vlně "prodá" jen pár tisíc kusů, než se naplní sklady prodejců, zásoba novinářských aut a pak to budou jen jednotky prodejů "uvědomělým" zákazníkům, kteří zachrání celou planetu.