A těžké časy spalovákům teprve začínají :-! "Komise navrhuje ukončit odběry z Ruska do roku 2027, summit deklaroval, že se tak má stát co nejdříve." https://zpravy.aktualne.cz/…136ac1f6b220ee8/
To ty si tu zmateny a nepoznas dovody zdrazovania PHM, znizovania vyroby ICE a bluznis o rozdavani EV, tak sa dovzdelaj nech nie si zmateny a nech ti tieto jednoduche fakty davaju zmysel ;-)
Len primitiv ako ty, nechape rozdiel medzi vzdelanostou a vzdelanim :-) Vzdelavat sa mozes aj mimo skoly, ak sa jedna o BEV, tak vlastne jedine mimo skoly, tebe prave toto vzdelavanie (okrem ineho) chyba.
Ak ta zaujima moje skolske vzdelanie, som dipl. Ing. v obore IT a posobim ako Veduci Sietovy Architekt. Pochval sa nam ake vzdelanie ma clovek, ktory pise tak primitivne a hlupe komentare v tvojom mene. ;-)
Obvykle tu sermujou vzdelanim diskuteri na vysokoskolaky. :D
Myslim, ze by te mel Jerry oslovovat pane inzenyre. :yes:
Ale uvidime, treba ma taky vysokou skolu na to jeho vstrikovani plastu a objizdeni zakazniku.
Me osobne to nezajima. Ja o sobe sam nerad sdeluji informace do zdejsi diskuze.
A ke vsemu mam respekt i k lidem se zminenym zakladnim vzdelanim, kdyz diskutuji slusne a vecne.
Ja som za konstruktivnu a fakticku diskusiu, ci napise hlupost o ICE, EV alebo mojom vzdelani, takehoto hlupeho trolla dam dole v akejkolvek diskusii, lebo mam na to vedomosti, resp. nejdem do diskusie ak ich nemam, len to troll ako on nevie zhodnotit, kedze si mysli ze vie vsetko :)
Pokládám si za čest mít podobné vzdělání, jako měli pánové MIroslav Zikmund s Jiřím Hanzelkou a býti tedy již více, jak polovinu svého života obchodním inženýrem.
Rovněž si pokládám za čest, že jsem mohl zanechat (zcela nepatrnou, přesto však moji) stopu na vozech Audi Q5, Audi Q7 a Škoda Octavia a Škoda Superb
Takže, pokud jde o zkušenosti z oboru automobilismu, domnívám se, že jsem dost vysoko nad a před tebou.
Jde-li ti ovšem o porovnávání pindíků, rád ti přiznám vítězství - neboť tě považuji za vskutku VELMI VELKÉHO pindíka, ba dokonce jednoho ze zde největších.
Takze nemas ani vzdelanie a si lenivy vzdelavat sa, to je najcastejsie vysvetlenie primitivnych a urazlivych prispevkov v diskusii, pretoze nevies do diskusie pridat nic fakticke, alebo konstruktivne, lebo si blby.
Mohol si to este uhrat na triedneho sasa a byt za blbeho, ale vtipneho, ale za ten trapny pokus o vtip, ze som studoval ZS 22 rokov, by ta vysmiali aj deti na ZS.
Takze ak nemas co povedat, radsej ostan ticho ;-)
Po cca dvou-třech letech, kdy jsem napřímo sledoval, jak se z tebe stává stále větší a větší fanatik vnucované elektromobility a ten správně nesmiřitelný prosazovač té JEDINÉ PRAVÉ PRAVDY, nemám potřebu čáítsi tvé další hlouposti na moji adresu.
Tvé názory i tebe osobně mám
a) na shit-listu
b) u pééééérdeIe
a ježto máš tendenci se o mne otírat svým nevymáchaným písemným projevem i držkou, dovol, abych na tvoji adresu použil nesmrtelných slov největšího Čecha, Járy Cimrmana
(Jára neovládal maďarštinu a proto si i já z piety dovolím použít jeho fonetický přepis)
"eréš pikloš neméči, huňár scépeň kámoš"
Jsi-li alespoň z 1% tak inteligentní, jak si myslíš, že jsi, pochopíš.
A protože nejsi, překlad si dohledáš ve hře "Vražda v salónním coupé" ;-);-)
Napisu prispevek o tom, ze EV jsou ekologictejsi nez spalovaky.
Nacez Jerry vyplodi v tomto vlaknu 4 prispevky.
A k tematu ani slovo. ;-)
No abych nebyl jako Jerry, tak citace ze zaveru z mnou poskytnuteho odkazu:
"Tak co teď, elektromobil nebo spalovací motor? Rozsudek ohledně CO2 je nyní ZCELA JASNĚ ve prospěch EV. Bez jejich dominantní role se dopravní obrat v Německu nepodaří – což je naprosto nezbytné pro dosažení klimatických cílů EU. Čas každopádně u e-mobilů tiká: díky efektivnější výrobě, větší recyklaci, rozšíření výroby baterií v Německu a v neposlední řadě očekávanému výrazně ekologičtějšímu mixu elektřiny do roku 2030 je e-auto jednoznačně tím více řešení šetrné k životnímu prostředí z dlouhodobého hlediska." :yes::yes:
Ja vim, pravda boli, Jerry.
Toto nekoresponduje s tvymi idealy spalovani ruske ropy na vecne casy... :no:
On je ten najhorsi pripad trolla, on nie len nepozna fakty, ale ked mu ich das na podnose, nie je schopny ich pochopit a pravdu povazuje za niekoho pravdu, lebo je zmateny z toho ze pravda nemoze patrit niekomu, to mozu iba mylne nazory, ci ide o rusofilov alebo fossilfilov nech su fakty akekolvek.. nestracaj cas ;)
jako "vedoucí síťový architekt v oboru IT" máš jistě desítky let zkušeností z automobilového průmyslu ;-);-)
Ty jsi prostě takový "automobilový expert" z Wishe :D
Vzdělávání se z neomarxistických utopistických zelených materiálů, které chrlí Brusel a ti co z toho maj prachy a participují na tom je fakt úžasná cesta (do záhuby) ke vědomostem, hahaha :-):-):-)
A teraz sa prekonaj a skus sa zamysliet nad 130 rocnym priemyslom tociacim sa okolo ropy a ICE ktory generuje obrovske zisky pre najvacsie spolocnosti sveta a zaroven generuje tie najvacsich ekologicke katastrofy a negativne dopady na zivotne prostredie ktore sa nelahostajni ludia rozhodli zastavit a tento velky big oil kolos ma prist o svoje obrovske zisky a preto tlaci peniaze do antiEV kampani, peniaze o ktorych sa akymkolvek podporovatelom EV ani nesniva.. a presne tuto kampan zeres aj s navijakom a preto zatvaras oci pred jednoduchymi faktami ktore tu napr DonVito uvedie, nie preto ze sa namotla na EV duhovy pochod, ale preto ze su to jednoduche fakty podlozene realnymi argumentami. Ja viem ze potrebujes vsetko fakty ktore sa ti nepacia zaobalit do jedneho velkeho bubaka a volas ho Brusel, ale to je strkanie hlavy do piesku pred vedeckymi studiami z celeho sveta proti ktorym sa s Jerrym a podobnymi trollmi snazite "bojovat" stredoskolskymi recami :)
Hele, trumbero - už se někde elektromobily výrazně prosadily ve volné soutěži, aniž by bylo třeba je podporovat a zároveň auta se spalovacími motory pokutovat?
Odpoved otazkou... :no::no::no:
Opet, k tematu nula.
Diskuze je ti cizi, proc sem chodis?
Dela ti dobre se tu vytahovat?
Jakou souvislost ma ekonom se specializaci na vstrikovani plastu s elektromobilitou?
Podstatne je zminene vzdelavani, ktere je tobe cizi.
A na tvych agresivnich prispevcich je to znat, Jerry.
Tam kde chybi argumenty, tam zacina agrese... :no:
A jeste odpoved na tvoji pitomou otazku: Ne, elektromobily se prozatim ve volne soutezi neprosadily. Kdyby tomu tak bylo, tak by je asi nebylo potreba dotovat. Vim to ja, vis to ty, vi to i StenLi. Ale jen ty se nam tu tim snazis neco dokazat.
Znas jen status quo. Chybi ti znalosti o elektromobilite, o trendech a o rapidni rychlosti vyvoje! https://www.greencarreports.com/…-tripled-vs-2019
Tento odkaz mimo jine vyvraci mylna tvrzeni zdejsich diskuteru, ze EV rostou proto, ze klesa prodej spalovaku...
Vzdelany (vzdelavatelny) clovek z tohoto snadno pochopi trend. Ale ty tu budes klast hloupe otazky z historie.
V casech Grety Benz by ses ptal podobne, prosadil uz se nekdy spalovaci motor proti konim?
https://youtu.be/vsGrFYD5Nfs
Ktora cast tvojej inteligencie ti radi oznacovat niekoho za svazaka? Do bitcoinu som neinvestoval, kedze nedavam svoje peniaze do spekulativnych investicii bez realnej hodnoty. Investoval som do EV automobiliek ktore leteli hore rychlejsie ako vsetko ostatne a vdaka trollom ako vy ktori to nechapali vtedy a asi ani teraz ked su z nich jedny z najhodnotnejsich spolocnosti sveta, som sa na tom prijemne nabalil ;-)
nejvíc eko je přeprava surovin loděmi na naftu a mazut z jižní ameriky, výstavba a přestavba čínských továren kde to zpracují a kteroé jedou ze 60% na uhlí, pak výroba tamtéž, opět z 60% na uhlí, přeprava lodí nebo letadlem na naftu/kersoen do evropy, tady instalce a další přeprava a pak čekání na sluníčko a vítr, aby to něco vyrobilo :-):-):-)
A tu je ta tvoja nevzdelanost, ze si nevies dohladat porovnanie vsetkych tychto faktorov ktore stale vyjde lepsie pre EV, lebo ty len tapas a vidis ciastkove procesy ktore si nevies spojit dokopy a zaroven snivas o tom ze nejaky taziar tleskne a zo surovej ropy z vrtu sa zazracne, efektivne a ekologicky stane benzin/nafta ktore az potom zacnu super neefektivne spalovat v pojazdnych kotloch ktore volame ICE, lebo 80% energie premenia na teplo a iba zlomok na skutocny pohym ktory je cielom dopravy :D Ty tu mavas prepravou surovin ladami na naftu a mazut, ale tisicnasobne vacsie mnozstva ropy prepravovane rovnakym sposobom uz zrazu prehliadas :) aj to ze iba polovica z tej ropy sa v procese premeni na benzin/naftu co je obrovska strata a tiez neovladas jednoduchy fakt ze aj EV jazdiace na elektrinu zo 100% vyrobenej z uhlia je stale vyrazne ekologickejsie ako ICE jazdiace na benzin/naftu bez toho aby sme vobec pouzili slunicko, vitr alebo len vyrazne ekologickejsi plyn alebo jadro :) A preto si troll a vsetko fosilne a stare ti pripada ruzove a super, lebo neovladas fakty. Tieto nezmysly nepises prvy raz a ani ti neboli vysvetlne prvy raz takze ti nebudem venovat dalsi cas.. ti doslova "strata casu".
Tak ako to je? Prerabaju automobilky na e autach alebo nechutne zarabaju? Neni to tak davno co sa dusovali ze kazde e auto generuje stratu. Hmm toz kto je tu h....p? Ak vyroba 1kwh baterie stoji vraj cca 150$ a trebarz H/K ju predava za 500€ ako nahradu ak vam umre tak B bude spravne. Ci?
Na tvoji obhajobu, s tebou se obcas diskutovat da. :yes:
Takze to s tim umlcenim tak neni.
Rad DISKUTUJI s lidmi s odlisnym nazorem.
Tvuj posmesny prispevek nicmene diskuzi neobohatil. ;-)
No tak děkuji.
Jsi bystrý, že jsi odhalil ironii.
Obohatil jí úplně stejně jako tvé zvolání "Future is electric".
Zdroj informací k maržím nemám a zatím toto téma ani jako prioritu neshledávám. Zvlášť ne dnes.
6,2% jsem vzal na vědomí.
Takova je skutecnost:
https://www.notebookcheck.net/Tesla-reveals-how-much-a-Model-Y-or-Model-3-cost-to-make-reports-envious-profit-margins.596747.0.html
Nearly 30% gross profit margin from your immediate operations and the potential for further increases should be music to the ears of any Tesla investor. Granted, it's not Apple's 42% gross margin, but it's still a significant achievement for a company making electric cars that many others are now striving to do profitably. :-O:-O:-O
Pry prodelecna EV. :D
A healthy 29% profit margin is something many carmakers can only dream of, yet Tesla is determined to bring production costs even further down going forward. :yes::yes::yes:
Z tohoto (m. j.) je doufam jasne, proc pisu jaka je budoucnost. ;-)
V případě poselství Dona Víta, by ideální formou prezentace byly desky s textem ve všech euro-unijních jazycích, vystavené na pomníku z chlévské a koňské mrvy - nechť forma prezentace těchto myšlének odpovídá jejich obsahu
Automobilky vytvořily vizi o vysoké nákladové ceně aby mohly sosat dotace a zároveň vydělávat. Ono jim to ale dlouho nevydrží, protože v současné době extrémně vydělávají na předražených benzínech a dieselech. Dopadnou jako UK, kde se najednou shánějí po penězích, které na spotřební a dalších daních generovaly "fosily".
Na samotných autech jsou vysoce v zisku. Jen VW tvrdil v roce 2020 nebo 21, že nakupuje baterie za 100USD/kWh, což dělá třeba u základního ID.3 se 48kWh (45 použitelných) dělá asi tak 110tis, pokud na to nabalíme i BMS, obal, atd., tak i kdyby to bylo za 200k prodej, tak u auta kolem milionu to prostě není ospravedlnitelné, no je to pochopitelné. Když mají vyprodáno na rok dopředu, museli vyvinout celou platformu, proč to dávat za 600k jako Golfa, maximálně by potěšili zákazníka, vyprodali na 3 roky dopředu a dostali by méně peněz.
Co tak nastudovat si fakty? VW preraba na kazdom jednom kuse tisice eur, tak isto aj GM. Taka Tesla ma marzu 30%. Takze to ci su EV stratove, alebo zarabaju automobilke viac ako spalovaky zavisi od toho koho sa pytate :) .
Jak všichni zřejmě postřehli, v EU nastala silná averze vůči importu ropy z Ruska. Urychlený přechod na elektromobilitu je jistě správná cesta, jak se zbavit závislosti na Rusku. Zájem o EV tak bude výrazně akcelerovat :yes: Omezujícím faktorem ale budou výrobní kapacity.
Všichni postřehli, že nastala silná averze vůči importu JAKÝCHKOLIV surovin z Ruska, ano včetně ropy. Jenže ropu lze dovézt z asi 20 jiných destinací (dnes už třeba ČR dováží přes 50% odjinud a jenom cca 49% z Ruska). Ano bude to znamenat dražší benzín a naftu ale rozhodně ne konec.
Ovšem když přestaneme z Ruska odebírat uranové tyče pro JTE, tak s elektřinou končíme okamžitě, protože postavit nové JTE třeba podle francouzského nebo amerického projektu u nás trvá desítky let. Stejně tak závislost na ruském plynu je u nás i v sousedním Německu zcela kritická, protože Němci už stačili jaderky zavřít a jsou životně závislí na ruském plynu právě kvůli výrobě elektrické energie. Takže jsem zvědavý jak my a Němci zajistíme výrobu el. energie bez ruského plynu a uranu, on se totiž proud nevyrábí v zásuvce, ale v elektrárnách. Takže s přechodem na EV to ve zdejších krajích bude ještě daleko složitější než jinde. Nafta u čerpačky pořád bude, arabáši nám ji klidně prodají a kdo bude ochoten zaplatit 100 za litr, tak se nemá čeho obávat. Elektriku ti prostě vypnou a můžeš nabízet klidně 1000 z kWh a dostaneš suché z nosu, protože tu od arabášů nedovezeš. A začít kopat znovu uhlí a stavět tepelné elektrárny nebo západní jaderky bude trvat desítky let a do té doby máme jedinou možnost, uskrovnit se ve spotřebě el. energie a vystačit si se soláry a větrníky. A na to jsem zvědavý. Shrnuto, Němci i my jsme hrubě podcenili závislost na ruských surovinách a především ve výrobě el. energie jsme nahraní. V ropě ani zdaleka ne tolik jako v té el. energii.
"Budování obnovitelných zdrojů energie musíme co nejvíce urychlit," řekl Habeck krátce po ruské invazi. Dodal, že vedle ekologických důvodů jsou pro takový krok i důvody strategické a bezpečnostně politické. :yes::-!https://oze.tzb-info.cz/…vitelnych-zdroju
Můžeme urychlovat co chceme, ani kůň se do výšky hned ne.vysere. Výroba el. energie je v současné krizi to co ohrožuje Německo a s ním i nás. Naopak ruská ropy je velmi rychle nahraditelná z jiných zdrojů. Za těch 12 let o kterých mluví ten německý šmoula tady nezbude z průmyslu ani ň. Anebo zbyde, v případě, že celý green deal zapomeneme a z té dovážené ropy si budeme vedle provozu aut pohánět i diesel agregáty na výrobu nejnutnější el. energie. V takovém případě ale nebude vůbec výhodné z ropy vyrábět el. energii a tu pálit v EV, ale prostě ty diesel agregáty provozovat přímo v autech.
Zkus se nad tím zamyslet. Pokud snížím spotřebu plynu o 25-40% díky obnovitelným zdrojům energie, zůstane více plynu v zásobnících. Rusův plyn v Evropě dělá cca 25-40% podílu. Pokud se zvedne odběr z jiných míst, zvýšíme soběstačnost pomocí OZE, koho můžeme jednoduše odříznout, aby neměl peníze na války v civilizované Evropě?
Jenže to jsou samá pokud, když, za předpokladu, ale válka je teď a skoro tady. Takže zavřít kohouty je potřeba teď a tady a ne až někdo vymyslí, zafinancuje a technicky zrealizuje zelené sny německých socialistů a zelenohlávek. Nemám vůbec nic proti budování zelenější energetiky, ale ne za cenu závislosti na Rusku (ale třeba i na Číně). A přesně tuhle chybu Němci a my s nimi děláme.
No ale presne na to stoji cela vize EV, ne?
Pokud se najdou jine baterky, za predpokladu, ze dokazeme vyrobit dost elektriny, a jestli dokazeme nejak do tech aut distribuovat...
Ale s tim zavrenim kohoutu souhlas.
Uz to melo byt zavrene.
Tak asi 10 dni.
Po "zavreni kohoutu" by phm byly na přídel a zcela ochromená ekonomika. Jistě je nevyhnutelné akcelerovat přechod na elektromobilitu, ale v řádu jednotek let je to technicky nereálné - takové výrobní kapacity zatím bohužel nejsou.
Správná cesta je výroba relativně levně vyráběné energie v místě spotřeby (v rámci EU), nikoli drahý transport ropy přes půl zeměkoule a budování závislosti a podpora neméně problematických arabáků. :-!
Tyče lze odebírat i od jiných, je to zažitý hoax rusofilů. Před lety byl opravdu problém s kroucením, no i ty ruské se kroutí, jen ne tolik. Teď už je problém vyřešený a České jaderky mohou fungovat na paliva konkurence.
Jo a proč už dávno nefungují? Ale i kdyby to byla tak jednoduché, tak to stejně neřeší problém, závislost na plynu je zcela zásadní a Němci ani my jej nemáme vyřešený. Problém s nezávislostí na ruské ropě v zásadě vyřešený máme.
Je potřeba stavět více OZE a navýšit dodávky z jiných zdrojů. Každý kubík plynu se počítá, není to neřešitelné. Já nemám plyn, postavil jsem si svépomocí pasivní dům, který měl už tak malou spotřebu a v říjnu jsem si pořídil FVE, má spotřeba šla okamžitě dolů a to i přes zimu, jelikož FVE dokáže pokrýt i spotřebu tepelného čerpadla. Takže leden jsem ušetřil 50%, únor 90% a březen to zatím vypadá na 95%, někde mi to uteklo. A co to znamená? Za březen mám zatím spotřebu 15kWh, to je dokonce méně než za jeden běžný den s topením, tady to mám za dva týdny. A teď se podrž, dům mě vyšel na 3M před dotací v roce 2018, v tom roce bych za to nekoupil ani 1+1 na okraji Brna.
Faktem je, že dodávka palivových tyčí je vždy z podstaty "spotový obchod" - a máš-li dostatek peněž a skladovacích prostor a technologií, můžeš si těch tyčí nakoupit na 100 let dopředu.
Na rozdíl od plynových elekráren, které jsou na závislé na kontinuálních dodávkách.
A přesto se jaderné elektrárny berou jako "na rusku závislé" - a plynové elektrárny měly helmutům zajisit menší CO2 a větší nezávislost na Rusku
Divnej svět :-(
Myslím si, že v tvé úvaze jsou chybné dva údaje:
1. Palivové tyče (minimálně do Temelína) se odebíraly od Westinghouse a na Tvel se přešlo z důvodu jejich nekvality (kroutily se)
2. Ropa je dodávána do ČR Družbou a z Terstu - z Terstu je dodávána ropa, která pochází z 70 % z těžby v Kaspickém moři, kde těží Ruská federace, Írán, Ázerbajdžán, Kazachstán a Turkmenistán
1. Za palivové tyče zaplatil ČEZ vloni 2,94 mld., vše Rusákům. Lze dohledat přímo na jejich stránkách.
2. V Terstu i v jiných evropských terminálech mohou přistávat tankery a zásobovat Evropu i nás ropou odkudkoliv. Ano, bude dražší, ale bude.
Rusko je třeba totálně odříznout a kohouty plynu, ropy i dalších surovin okamžitě zavřít, jinak se finančně podílíme na financování Putina a jeho zločinecké válce a to daleko většími částkami než vybereme v dobročinných sbírkách pro UK. A pokud nejsme poserové a uděláme to a já pevně doufám, že ano, tak se musíme připravit na black-outy, protože ve výrobě el. energie jsme my i Němci totálně podcenili závislost na Rusku. Já si z toho beru, že je potřeba mít doma připravený dieselagregát, protože ropa bude, s výrobou el. energie to vidím dost pesimisticky.
To není úplně pravda. Jak sem tu ropu dostaneš? Logistika je problém. Jak omezené disponibilní množství tankerů, tak kapacita přístavů. Bez ropy z Ruska se neobejdeme, bez plynu již vůbec ne. Cesta je v obnovitelných zdrojích a v jádře (případně fúzi), ale je to na dlouhé roky. Krátkodobě by pomohlo zrušil emisní povolenky.
A hlavne jak tú ropu spracuje, keď polovica technológie je postavená na spracovanie ruského materiálu? U nás v Slovnafte komplet technológia. To nie je také jednoduchí prejsť na inú základnú surovinu, ktorá má iné zloženie a vlastnosti. Tiež by som sa stavil, že tá ropa "z iných zdrojov ako ruských" bude samozrejme výrazne drahšia, keďže ju budú chcieť všetci...
Do roku 2019 teklo družbou z Ruska 75% naší spotřeby. Možná si vzpomeneš, že v tomto roce došlo k tomu, že se zjistilo, že ropa je kontaminovaná a následně byla družba úplně zavřená na všech větvích do Polska, Slovenska i Česka aby nedošlo ke zničení zařízení v refinériích a následně média začala šířit paniku, že dojde benzín a ropa. Vůbec nic se nestalo, protože byla okamžitě navýšena dodávka ropovodem IKL (Ingolstadt) kam Rusáci nedávají ani barel (IKL je napojený na Terst kam dodává ropu kde kdo, jen ne Rusko) a nebyl žádný problém s kapacitou ani v Terstu ani v Ingolstadtu. Druhým výsledkem bylo, že po vyčištění a znovunahození Družby už jsme se nikdy nevrátili na původní objem a objem klesl na 49% naší spotřeby, což trvá dodnes. Nemyslím, že nahradit zbylých 49% je neřešitelný problém, určitě je to rešitelné v nesrovnatelně kratším čase než budování jaderných elektráren nebo obnovitelných zdrojů, o fúzi bych vůbec nemluvil, tu nám sliboval učitel fyziky na gymplu a dnes je mi skoro 70. Zpracovávat ropu z jiných zdrojů naše rafinérie samozřejmě umí, 51% dodávek z nich dnes tak jako tak pochází.
JJ, pokud chceš ekonomiku EU dovést do ještě větších sraczek, neexistuje lepší cesta.
Už se nemohu dočkat toho krásného + nového, plně elektrifikovaného světa, kde se "ekologická elektřina" vyrábí (tak, jako nyní v Německu) kombinací Občasných Zdrojů Energie, zálohovaných plynovými elektrárnami na ruský plyn :D:D:D
Jen mám pocit, že pak ve stabilitě zásobování energií doženeme Rumunsko a Albánii z poloviny 80. let XX. století ;-)
Tak autocz jak známo bere velký obolus od skupiny VAG, a skupina VAG drtí elektrozkraty jak to jen jde, v domnění, že zůstane na trhu víceméně sama a ty ostatní automobilky nebo alespoň některé z nich to budou muset vzdát, čímž nastane pro VAG a jeho akcionáře skvělá doba, kdy si budou diktovat ceny...
Jak pravil o podmínkách v tehdejším SSSR (tuším) Viktor Solženicyn nebo Andrej Sacharov
A divná věc, o EUSSR to platí taky
My víme, že nám lžou
Oni také vědí, že nám lžou
My víme, že oni vědí, že nám lžou
Oni vědí, že my víme, že oni vědí, že nám lžou
A přesto nám neustále lžou :no::no::no::no::no:
Putin je lotr.
Mozna je i blazen, ale to uz na veci nic nemeni.
S rostoucimi informacemi o tom, jak velky podil Rusu ho podporuje jde pojem Rus za nim.
Cest tem Rusum, kteri se brani, za cenu osobnich rizik i obeti.
Putin především svou invazí překryl a přemazal veškerá svinstva, která po dobu cca 8 let dělala Ukrajinská armáda "seperatistům" v Doněcku a Luhansku i fakt, Ukrajina jako stát funguje jenom jako ring místních mafiánů, kteří se o ni perou jako psi o šunkovou kost.
Fakt, že v roce 1992 měla Ukrajina přes 52 milionů obyvatel - a tento počet (přes slušnou porodnost) průběžně a neustále klesá až na něco přes 43 milionů v roce 2021 "dává tušit" že tak masivní emigrace lidí má jisté vnitropolitické důvody ...
Ev plečky budou ještě dražší než ste si kdy myslelili, nil zdražil o 25% nejsou chipy annebudou, nejsou kaely, zdražuje ropa , tkaže všechny plasty a izolace a obaly baterek, zdražuje hliník, měd, lithium, ceny dopravy, prostě vše
Navíc ty věci ani nejsou, takže automobilky pozastavují výrobu.
Tj žádný boom nebude.
+ díky zdražování nájmů, potravin a energií na to nebude mít čím dál víc lidí, tj ani střední třída
EUsvazákům se hroutí svět. Chudáci už ani netopí, oblékají si svetry povětšinou vyrobené ve zlé Číně :-! Nedávno zavřeli za halasného bééé bééé z českého EUstáda SBERBANK a nyní české obce nemají ani na výplaty :-! Chodí somrovat s kloboukem na Ministerstvo financí......bojovnící :-)
Já sem zvědav, zda kdyby napadla Čína Twiwan, tak zda budou uvalovat stejně mohutně skance. Bez ruska a číny totiž Evropa do měsíce, max dvou zkolabuje :-):-):-)
Sou jisté velmi silní náznaky, že toho Čína hodlá využít
Být eurosvazákem, preventivně vyhazuji počítač rovnou z okna
Ne, Rusko neni dulezite nicim jinym, nez vlastnictvim jadernych zbrani.
Jinak nic neumi, a bez prodeju do EU vydrzi nesrovnatelne hur, nez EU bez te ropy a plynu.
Pšenice , kukučice nic vid.
Uhlí, ropa, ropné produkty, zemní plyn, titan, palladium, chemikálie na leptání chipů a komponetů elektroniky, nikl, zlato, nic, dřevo a nábytek a dřevené produkty - NIC vid
bělorusku světový dodavatel draslíku, vyrobí 50% světové spotřeby - NIC vid :-):-):-)
Hele,všechno Ti podepíšu, až na tu poslední větu :(
Domnívám se, že Rusové (bude-li jim to postaveno jako otázka cti) to vydrží déle a snáze, než my. V opotřebovávací strategii ekonomické války vyhraje ten, jehož obyvatelstvo je méně náročné :-(:-(