Prečo by mali byť hlupáci? Nový citroen bude jazdiť komfortne aj na obyčajnom podvozku. Zase rolls royce to nie je. A jazdený podvozok už nebol žiadne terno, keď som sa v Citroene pýtal, kedy treba vymeniť gule, tak na mňa pozerali, že čo, že to ešte nemenili nikomu. Aj obyčajný citroen potom jazdil prvé roky komfortne, ale po 5 rokoch už to tiež výhra nie je.
Podle mých zkušeností "praskající koule" rozhodně není běžná závada. Koule se musí pravidelně kontrolovat a dofukovat. Potom žádné problémy s koulemi nebývají. Pokud se na údržbu kašle, v koulích se tlak zmenší a podvozek ztvrdne. V nejhorším případě není tlak žádný, hydraulika chodí natvrdo a potom poškodí membránu uvnitř koule a ta se musí vyměnit.
Rols Royce už dávno hydropneumatické odpružení nepoužívá, bylo to jen u jednoho jediného modelu a ostatní výrobci už dávno přešli na jiné řešení. Nehledě k faktu že Rols Royce je úplně jíná cenová kategorie ...
Taky přemýšlím, kde vzal pan Mára ty silný karty, když to nemá hydropneumatický odpružení a silný diesel. Snad jen, že mu zůstal čistý benzinový 4válec 1,6THP - asi jediná koupitelná motorizace ;-)
Proč? 1.6THP funguje pěkně, najel jsem s ním s rodinkou 80tis km s podobně těžkým autem a to velmi svižně se spotřebou kolem 8l. A to jsem měl jen 115kW verzi ;-)
Silný diesel v dobe, keď za chvíľu tu nemusí byť ruská ropa, máme oveľa vyššiu spotrebu nafty ako benzínu a musíme naftu dovážať aj z Ruska a Bieloruska fakt asi nie je dobrá voľba.
Prosím tě, prober se. Na ropě závislý na Rusku nejsme, těží se na různých místech světa a prodává se na burze, tj koupit lze jinde. Benzin/Nafta se vyrábí pro ČR v Evropě - u nás, v Rakousku, Slovinsku a Polsku. Takže tvůj příspěvek je mimo ;-)
Praveze nie, ropa sa da doviezt, ale prave mame prebytok benzinu a nedostatok nafty a prave tu naftu musime dovazat. 8% nafty sa dovaza z USA, vacsina z ruska a bieloruska. Mozno preto ten plugin je jasna volba, bude to jazdit aspon do obchodu, aj ked benzin bude len na prisny pridel po litroch na mesiac :-)
No nevim, bilanční zprávy z MPO říkají o dovozu nafty něco zcela jiného - Rakousko, Slovensko, Polsko, Némecko a Slovinsko, hledají se blbě a nejsou nejnovější, ale jasné ;-) O Rusku ani čárka…
V Európe sa ročne spotrebuje zhruba 300 miliónov ton nafty, z toho 50 miliónov ton sa musí do nej doviezť, pretože ich Európa nevie vyrobiť, má totiž príliš veľkú spotrebu nafty. Polovica z tých 50 miliónov sa vozí z Ruska a Bieloruska, na to by bol zrejme zákaz, a druhá polovica z Blízkeho východu, ktorý zajtra možno otočí kohútikom. Z Ameriky sa do Európy vozí z tých 300 miliónov šesť miliónov ton nafty, úplne zanedbateľný objem. Čiže v nejakom momente by to znamenalo aj to, že na isté obdobie by sme museli zredukovať spotrebu nafty v Európe.
Je docela podrobný článek od pánů z VŠE - "Rafinérský průmysl v České republice a energetická bezpečnost v oblasti dodávek ropy". Je to z roku 2010, lze to lehce nalézt na google scholar pod klíčovými slovy "zdroje ropy pro českou republiku". Už jsem to tu několikrát psal - zdroje jsou tři - domácí MND a dva ropovody Družba a TAL/IKL. Docela zajímavá je poznámka pod čarou č. 2 - "V roce 2008 pocházela ropa proudící z Terstu ze 70 % z oblasti Kaspického moře (Zdroj Cuthbert a spol. 2010)." V oblasti Kaspického moře mimo Ruské federace těží Irán, Azerbajdžán, Turkmenistán a Kazachstán. Včera na Al Jazeeře psali, že Saudům v rámci jejich války s Jemenci (Hutiové) občas hoří nějaké ropné zásobníky. Odkaz: http://www.aljazeera.com/…ty-hit-by-attack
Podivný (když to řeknu méně diplomaticky tak vysloveně nepěkný) "crossover" s "globálním" (čti čínským) deisgnem, křečovitě kombinující jakési pseudoSUV, kombí a hatchback, na segment D ubohá nabídka motorů (žádný dvoulitr, žádná nafta, žádná čtyřkolka), poměrně vysoká hmotnost a přetabletované pracoviště řidiče, výroba v Číně.... Opravdu nevidím žádný podstatný důvod, proč bych si jako zájemce o neprémiový či poloprémiový vůz segmentu D něco takového měl pořizovat např. místo nádherného Superbu 2.0 TSI nebo 2.0 TDI s perfektní ergonomií, superpraktickým kufrem, možností obrovské individualizace výbavy, nastavitelnými tlumiči, možností pořádného kombíku a čtyřkolky? :-):-):-):yes:
tak si hezky odplivnul, pro tebe možná to auto nebude to pravé ořechové ale pro jiné kupce být zajímavé může. A cenově na tom nový Citroen není špatně, obzvláště ve srovnání se zmiňovaným Superbem. A ta argumentace chybějící čtyřkolkou mi přijde opravdu směšná. Jakoby všichni kupovali jen čtyřkolky :-[] Co mě osobně mrzí, jsou poněkud monotónní barvy čalounění, všechno je takové šedivé a tmavé ... Neříkám, že by to nutně musela být tahle žlutá, ale je vidět jak moc to barevné provedení dokáže udělat dojem https://static.wixstatic.com/…daf1129~mv2.webp
A také co se týče barev karoserií, je výběr celkem omezený. Chybí mi tam červená/vínová a zelená barva a ten display v kapličce před řidičem by mohl být větší s větší možností customizace.
Absence dieselu zamrzí, ale co se dá dělat. Výkonové spektrum zážehových motorů je dostatečné a příští rok přijde Mild Hybridní verze 1,2 Puretech s 7stupňovou dvojspojkovou převodovkou. Ta by mohla být zajímavá :yes:
Nevím, proč můj příspěvek nazývaný "odplivnutím", když tady zcela konkrétně a naprosto slušně argumentují, proč tento čínský Citroën bude pro většinu Evropanů málo atraktivní, aby se pro něj rozhodli. Zřejmě se ti nedostává protiargumentů, že,? :-)
P.S. Jinak samozřejmě nepochybuji o tom, že pár excentriků si to (samozřejmě zejména ve Francii) koupí a já jim to z celého srdce přeji.. :-)
já hlavně nevidím žádné argumenty na které by se opravdu dalo reagovat, kromě tvého subjektivního "výlevu" na téma jak se moc se ti to auto nelíbí a tím pádem je špatné ;-)
Tak si ten můj příspěvek přečti znovu - tentokrát pomalu a pořádně. A pokud rozumíš česky a seš při smyslech, tak tam těch argumentů najdeš habaděj! :-)