Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem Citroën C5 X: Návrat se silnými kartami

Citroën pojal svůj návrat do D segmentu dost nevšedně, po prvních jízdách je však zřejmé, že nový model C5 X bude mít co nabídnout.
Zpět na článek
25. 3. 2022 19:09
25. 3. 2022 19:29
25. 3. 2022 21:34
26. 3. 2022 07:39
26. 3. 2022 09:01
26. 3. 2022 06:47
25. 3. 2022 19:40
25. 3. 2022 20:20
25. 3. 2022 20:56
25. 3. 2022 21:42
25. 3. 2022 21:49
25. 3. 2022 22:26
25. 3. 2022 23:09
25. 3. 2022 23:24
26. 3. 2022 09:35
26. 3. 2022 07:15
26. 3. 2022 09:17
26. 3. 2022 20:38
26. 3. 2022 06:48
26. 3. 2022 08:44
26. 3. 2022 22:20
Avatar - wakantanka
25. 3. 2022 19:09
Test
Automobilka se však dlouhodobě zaměřuje na maximální komfort, takže žádné překvapení...

Aha, takže na komfort vravíte? Bez hydra, bez vzduchu? Takže v Rolls Royce sú potom asi hlupáci čo? :)
Rozbalit vlákno
27
Avatar - wakantanka
25. 3. 2022 19:52
Re: Re: Test
Symbol maximálneho komfortu založený na hydropneumatickom odpružení?
Avatar - xxc
25. 3. 2022 21:34
Re: Re: Re: Test
Prečo by mali byť hlupáci? Nový citroen bude jazdiť komfortne aj na obyčajnom podvozku. Zase rolls royce to nie je. A jazdený podvozok už nebol žiadne terno, keď som sa v Citroene pýtal, kedy treba vymeniť gule, tak na mňa pozerali, že čo, že to ešte nemenili nikomu. Aj obyčajný citroen potom jazdil prvé roky komfortne, ale po 5 rokoch už to tiež výhra nie je.
26. 3. 2022 07:33
Re: Re: Re: Test
Však proč by ty koule měnili, když se nekazí? A oproti klasickému podvozku nejsou o moc dražší.
Avatar - xxc
26. 3. 2022 07:39
Re: Re: Re: Test
Praveze sa kazia, praskaju. Po rokoch uz to nie je stav noveho auta, ktore kazdy ospevuje.
26. 3. 2022 08:56
Re: Re: Re: Test
Podle mých zkušeností "praskající koule" rozhodně není běžná závada. Koule se musí pravidelně kontrolovat a dofukovat. Potom žádné problémy s koulemi nebývají. Pokud se na údržbu kašle, v koulích se tlak zmenší a podvozek ztvrdne. V nejhorším případě není tlak žádný, hydraulika chodí natvrdo a potom poškodí membránu uvnitř koule a ta se musí vyměnit.
Avatar - xxc
26. 3. 2022 09:01
Re: Re: Re: Test
tie nove boli nefukatelne, nie? ale je to uz minulost
Avatar - del42sa
26. 3. 2022 10:20
Re: Re: Re: Test
ale vydržely daleko víc, než původní koule, které postupně propouštěly dusík a ztrácely tlak
Avatar - del42sa
26. 3. 2022 06:47
Re: Re: Test
Rols Royce už dávno hydropneumatické odpružení nepoužívá, bylo to jen u jednoho jediného modelu a ostatní výrobci už dávno přešli na jiné řešení. Nehledě k faktu že Rols Royce je úplně jíná cenová kategorie ...
25. 3. 2022 19:40
Re: Test
Taky přemýšlím, kde vzal pan Mára ty silný karty, když to nemá hydropneumatický odpružení a silný diesel. Snad jen, že mu zůstal čistý benzinový 4válec 1,6THP - asi jediná koupitelná motorizace ;-)
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 20:20
Re: Test
ale musíš v tom jezdit sám.....jak pojedeš ve 4 lidech je po všem.
25. 3. 2022 20:56
Re: Test
Proč? 1.6THP funguje pěkně, najel jsem s ním s rodinkou 80tis km s podobně těžkým autem a to velmi svižně se spotřebou kolem 8l. A to jsem měl jen 115kW verzi ;-)
Avatar - xxc
25. 3. 2022 21:42
Re: Re: Test
Silný diesel v dobe, keď za chvíľu tu nemusí byť ruská ropa, máme oveľa vyššiu spotrebu nafty ako benzínu a musíme naftu dovážať aj z Ruska a Bieloruska fakt asi nie je dobrá voľba.
25. 3. 2022 21:49
Re: Re: Test
Prosím tě, prober se. Na ropě závislý na Rusku nejsme, těží se na různých místech světa a prodává se na burze, tj koupit lze jinde. Benzin/Nafta se vyrábí pro ČR v Evropě - u nás, v Rakousku, Slovinsku a Polsku. Takže tvůj příspěvek je mimo ;-)
Avatar - xxc
25. 3. 2022 22:26
Re: Re: Test
Praveze nie, ropa sa da doviezt, ale prave mame prebytok benzinu a nedostatok nafty a prave tu naftu musime dovazat. 8% nafty sa dovaza z USA, vacsina z ruska a bieloruska. Mozno preto ten plugin je jasna volba, bude to jazdit aspon do obchodu, aj ked benzin bude len na prisny pridel po litroch na mesiac :-)
25. 3. 2022 23:09
Re: Re: Test
No nevim, bilanční zprávy z MPO říkají o dovozu nafty něco zcela jiného - Rakousko, Slovensko, Polsko, Némecko a Slovinsko, hledají se blbě a nejsou nejnovější, ale jasné ;-) O Rusku ani čárka…
Avatar - xxc
25. 3. 2022 23:24
Re: Re: Test
V Európe sa ročne spotrebuje zhruba 300 miliónov ton nafty, z toho 50 miliónov ton sa musí do nej doviezť, pretože ich Európa nevie vyrobiť, má totiž príliš veľkú spotrebu nafty. Polovica z tých 50 miliónov sa vozí z Ruska a Bieloruska, na to by bol zrejme zákaz, a druhá polovica z Blízkeho východu, ktorý zajtra možno otočí kohútikom. Z Ameriky sa do Európy vozí z tých 300 miliónov šesť miliónov ton nafty, úplne zanedbateľný objem. Čiže v nejakom momente by to znamenalo aj to, že na isté obdobie by sme museli zredukovať spotrebu nafty v Európe.

ale mozno mate lepsie informacie, neviem
26. 3. 2022 09:35
Ropa
Je docela podrobný článek od pánů z VŠE - "Rafinérský průmysl v České republice a energetická bezpečnost v oblasti dodávek ropy". Je to z roku 2010, lze to lehce nalézt na google scholar pod klíčovými slovy "zdroje ropy pro českou republiku". Už jsem to tu několikrát psal - zdroje jsou tři - domácí MND a dva ropovody Družba a TAL/IKL. Docela zajímavá je poznámka pod čarou č. 2 - "V roce 2008 pocházela ropa proudící z Terstu ze 70 % z oblasti Kaspického moře (Zdroj Cuthbert a spol. 2010)." V oblasti Kaspického moře mimo Ruské federace těží Irán, Azerbajdžán, Turkmenistán a Kazachstán. Včera na Al Jazeeře psali, že Saudům v rámci jejich války s Jemenci (Hutiové) občas hoří nějaké ropné zásobníky. Odkaz: http://www.aljazeera.com/…ty-hit-by-attack
26. 3. 2022 07:15
Re: Re: Test
Plugin je vzdycky ta nejlepsi volba.

Koupis si auto se spalovacim motorem, kteremu sebrali vykon a nadrz.

K tomu pridas kompletni EV s malou baterkou a strasne pomalym nabijenim.

Cely to hodne komplikovane propojis tak, aby ten spalovaci motor co nejcasteji startoval studeny ve chvili, kdy je potreba plny vykon.

Jo a vetsinou u toho jeste zmensis kufr a tam das ty baterky.

:-!

Je to vtipny, protoze je to pravda.

:-!
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2022 22:55
Re: Re: Test
Ne nemusíme dovážet z Ruska.
26. 3. 2022 10:49
Re: Re: Test
Nemci sú závislí, Češi nie?
Avatar - MS-sport
26. 3. 2022 09:17
Re: Re: Test
ropa i plyn z Ruska byla je a bude vždycky. Už toho fakt nechte vy EUsvazáci. :-!
26. 3. 2022 20:38
Re: Re: Test
Hmm, to jsem fakt nevěděl, že ropa se na Zemi těží a vyváží jen z RuSSka a BěloruSSka! :-[] :-[] :-[]
Avatar - del42sa
26. 3. 2022 06:48
Re: Test
asi by to chtělo se nejdřív svézt a pak soudit ? ;-)
Avatar - honzaHK
26. 3. 2022 22:20
Re: test C5X
V tom se musím svézt, mluví o tom velmi pěkně. Škoda jen toho fastbacku, pro čtyřčlennou rodinu nic moc. Už jsi C5X zkoušel?
26. 3. 2022 20:44
Hmm, takže podtrženo a sečteno...
Podivný (když to řeknu méně diplomaticky tak vysloveně nepěkný) "crossover" s "globálním" (čti čínským) deisgnem, křečovitě kombinující jakési pseudoSUV, kombí a hatchback, na segment D ubohá nabídka motorů (žádný dvoulitr, žádná nafta, žádná čtyřkolka), poměrně vysoká hmotnost a přetabletované pracoviště řidiče, výroba v Číně.... Opravdu nevidím žádný podstatný důvod, proč bych si jako zájemce o neprémiový či poloprémiový vůz segmentu D něco takového měl pořizovat např. místo nádherného Superbu 2.0 TSI nebo 2.0 TDI s perfektní ergonomií, superpraktickým kufrem, možností obrovské individualizace výbavy, nastavitelnými tlumiči, možností pořádného kombíku a čtyřkolky? :-) :-) :-) :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - del42sa
27. 3. 2022 13:13
Re: Hmm, takže podtrženo a sečteno...
tak si hezky odplivnul, pro tebe možná to auto nebude to pravé ořechové ale pro jiné kupce být zajímavé může. A cenově na tom nový Citroen není špatně, obzvláště ve srovnání se zmiňovaným Superbem. A ta argumentace chybějící čtyřkolkou mi přijde opravdu směšná. Jakoby všichni kupovali jen čtyřkolky :-[] Co mě osobně mrzí, jsou poněkud monotónní barvy čalounění, všechno je takové šedivé a tmavé ... Neříkám, že by to nutně musela být tahle žlutá, ale je vidět jak moc to barevné provedení dokáže udělat dojem
https://static.wixstatic.com/…daf1129~mv2.webp

A také co se týče barev karoserií, je výběr celkem omezený. Chybí mi tam červená/vínová a zelená barva a ten display v kapličce před řidičem by mohl být větší s větší možností customizace.

Absence dieselu zamrzí, ale co se dá dělat. Výkonové spektrum zážehových motorů je dostatečné a příští rok přijde Mild Hybridní verze 1,2 Puretech s 7stupňovou dvojspojkovou převodovkou. Ta by mohla být zajímavá :yes:
27. 3. 2022 18:00
Re: Hmm, takže podtrženo a sečteno...
Nevím, proč můj příspěvek nazývaný "odplivnutím", když tady zcela konkrétně a naprosto slušně argumentují, proč tento čínský Citroën bude pro většinu Evropanů málo atraktivní, aby se pro něj rozhodli. Zřejmě se ti nedostává protiargumentů, že,? :-)
P.S. Jinak samozřejmě nepochybuji o tom, že pár excentriků si to (samozřejmě zejména ve Francii) koupí a já jim to z celého srdce přeji.. :-)
Avatar - del42sa
27. 3. 2022 19:19
Re: Hmm, takže podtrženo a sečteno...
já hlavně nevidím žádné argumenty na které by se opravdu dalo reagovat, kromě tvého subjektivního "výlevu" na téma jak se moc se ti to auto nelíbí a tím pádem je špatné ;-)
27. 3. 2022 20:50
Re: Hmm, takže podtrženo a sečteno...
Tak si ten můj příspěvek přečti znovu - tentokrát pomalu a pořádně. A pokud rozumíš česky a seš při smyslech, tak tam těch argumentů najdeš habaděj! :-)
Avatar - del42sa
28. 3. 2022 11:09
Re: Hmm, takže podtrženo a sečteno...
prej při smyslech :D ten se povedl :yes: