Za tohle nemůže jen Mazda, takových je hodně. CX5 se nedá upřít skvělý interiér a jízdní vlastnosti, či zajímavý motor z doby kamenné (a to je na něm super), ale po praktické stránce je to jen větší hatchback, stejně jako třeba nová Kuga a našel bych další...
Asi se zeptám - kdo by v CX5 chtěl vozit rodinu jako v jediném autě ? Já si to moc neumím představit.
Niekomu ako rodinne auto staci aj fabia inemu nepostaci ani cx5ka ... takze tieto veci su dost induvidualne... navyse hodne zalezi aj na tom ako clovek auto vyuziva a kde... na cestu raz za dva roky 4 osoby do chorvatska a potom cely cas jazdit z 90 percent jazd ( do prace a pod ) len vo dvojici tak.. tak tu fakt netreba ziadny E klasse kombik... mne by cx5tka bola ako rodinne auto pre 3 az privelka... ideal velkostne by mi tu bola cx30tka pripadne hatch 3ka....
Jenže zatímco Fabii kupuješ pro Value for Money, protože prostě je to levné auto, co nabídne prostor, CX5 je cenově na pomezí kompaktní a střední třídy.
Otázka tedy zní, připlatil by sis za takové SUV 1/3 ceny výměnou za horší komfort pro posádku ? Nebo by si když už SUV zvolil za tyhle peníze třeba Ravku, Kodiaq a další, či ušetřil něco a koupil Karoq ?
Taky bych si vzdycky radeji koupil Mazdu 6 combi, ale trh to evidentne vidi jinak... a nerekl bych ze to je "vetsi hatchback" - svetla vyska je proste jinde a to se ve meste (a obcas i jinde) hodi.
Me to pripada jako fajn a normalni auto :yes: 90% rodin o 4 clenech by to zcela usppkojilo, rekl bych....
Jen do toho mesta uz by mi chybel hybrid, ktery tam usetri dost benzinu....
No já jsem si vyzkoušel cestovat v takovém SUV s kočárkem a je to velký kompromis, sice mnou zkoušené auto mělo nad roletkou mnohem lépe tvarovaný kufr a šlo skládat do stropu, nebylo to ono. Jde mi čistě o ten poměr peněz, namačkat se za stejně či více peněz do menšího auta, mne to moc logiku nedává, tím nijak nechci podceňovat Mazdu cx5, jistě je to fajn auto. Možná pro rodinu s jedním větším děckem už to bude jednodušší, ale kolem mne si taková auta kupují rodiny, které tahají kočárky a další věci.
.... jasný.... chápu. Zas je tam obrovský benefit že ženská z toho dobře vidí, líp se jí s tím jezdí, parkuje, cítí se bezpečněji. To je taky podstatné.
Ale kočárek je zlo, na to musíš mít Mondeo, jinak je to tetris a utrpení. To je obrovská úleva když jsou děti větší a tohle přestane :-)
Pozri sa je to len a len o jednom - peniazoch. Ja som dakedy ked som nemal peniaze na nove auto a mali sme prve dieta tak som fungoval s kociarom (normalnym velkym 3 kombinacia) aj v Ibize. Proste dve koliecka sa dali dole a napratal som ho do kufra.
A rodinne auto predsa nie je len to kde sa pohodlne zmesti do kufra kociar. Ked mas uz (2) deti ktore kociar nepotrebuju, tak CX5 je plne uspokojive. Niekto nechce vacsie auto a vie si zopar tisic eur priplatit za Mazdu..
O penězích to ale taky vždy není, kdo má na CX5, má i na Kodiaq, ale jasné, jestli máš už odrostlejší děti a nepotřebuješ tahat krámy, pak je to asi nějaká spodní hranice komfortu, společně s Csegmentovými auty pro 4 lidi.
No nie je to celkom tak. Tu máš plne vybavenú CX-5 so 194k, štvorkolkou a automatom za milión (cca 40t). Porovnateľný Kodiaq (190k, 4x4 DSG) stojí 48t.
Ceníkově jo, co jsem měl zkušenost, když kamarád poptával Mazdu a i jednou já, tak pro soukromníka moc ochotní slevovat nebyli ani u skladovek. U Škodovky se pak dá asi dostat na podobná čísla.
Ale tak můžeme se podívat jinam, kde do milionu koupíš prostornější SUV. Třeba za SantaFE 4x4 s AT dáš v základu 900.
Nechci to srovnávat, jen jak jsem psal níže - rýpal jsem do lidí, kteří to koupí jako rodinné auto a vozí ty krámy pak všude možně..
CX-5 je proste technika 6ky, t.j. strednej triedy v tele SUV nižšej strednej triedy. Takže z hľadiska priestoru je to kompakt (aj to nie zrovna najpriestrannejší). Zato ti ponúka techniku (materiály, kvalitu) o triedu väčšieho auta.
Nechcem ti brať ilúzie, ale decká vyrastú, zbavíš sa kočíka, prenosnej postieľky a pribudnú odrážadlá, kolobežky, bicykle, boby lyže atď. :) Veľký kufor sa aspoň mne vždy hodil a ešte dlho bude.
Na kočárek není potřeba D segment. Stačí C segment, jen to nesmí být suv. Ale v D segmentu narozdil o C zase je větší problém s více sedackami pro děti, kvůli širším krajním sedadlům.
Kočík nebudeš voziť večne, vzhľadom k všeobecnému nárastu rozmerov naprieč triedami, to tragédia a problém pre väčšinu užívateľov nie je. Ale ja skôr ocením kombi, jazdím pol na pol mesto a diaľnica, nemám problém s nastupovaní (mierne som obmedzil som šport :-[] ), deti už do sedačky nevkladám (staršia je už na to moc veľká a menšia je samoobslužná).
Isiel som v CX-5 ako spolucestujuci vzadu asi 200km, a bolo to uplne v pohode. Samozrejme tam nie je priestoru ako v Superbe, ale s mojimi 180cm som si za rovnako vysokeho vodica sadol bez obmedzovania.
6kombi, alebo CX5, no to je o prioritach. V podstate su to rovnako velke auta, akurat 6ka je dlhsia, a CX5 vyssia. Aj kufre maju podobne ~500L, len je zas rozdiel dlhsi/vyssi. Ale na kocik sa samozrejme hodi vacsi podorys 6ky kombika. Ak by som vyberal, tak kym mam menej ako 50rokov beriem 6tku, a ked budem mat viac a uz sa mi bude tazsie zohynat, radsej CX5.
btw, dostal som uz od importera pozvanku na predvadzacie jazdy CX-60, na to sa fakt tesim!
Že těch rodin to tedy kupuje. Všichni se tu ohání, že to rodině stačí a kolik rodin dá za auto milion? Právě, že ta cena je pro rodinu nesmysl a koupí tu fabii za polovinu, protoze je v ní stejně místa.
Tak tvrzení o fábii je trochu přehnané.
A co jsi chtěl říct tím začátkem? Jasně, že většina rodin nemá na auto za milion, ale to nijak nesouvisí s tím, jestli to auto prostorově stačí nebo nestačí coby rodinné. Do oktávky se rodina (čti:bagáž) vleze snadněji, tady se svezou pohodlněji.
Ano. Je to narážka na spojení cena a rodina, to co zmiňuje Ozzman. Připlatit za něco horšího prostorově rodina chtít nebude. Ale to není narážka na cx5, ale obecně na cenu v takto malem SUV.
:yes: Ano, tak nějak jsem to myslel, že tento typ auta není pro každého a vídám v tom často rodiny s kočárky a nějak mi to nedává smysl.
A všímám si, že jakmile tu napíšu tuhle zcela logickou úvahu, je tu najednou hafo zastánců těchto kompaktních suv a většina z těch diskutérů jezdí samo v Dsegmetnových autech s prostorem a solidní kufrem :-[]
Ty kočárkový příhody se dost přeceňujou. S hlubokým jezdíš tak půl roku, ne? A to ještě málo, kam bys tahal kojence. Pak máš golfky, a ty se vejdou i do smartu, na zadní sedadlo vedle tří dospělých chlapů. :D
Golfky jsme měli chvilinku a zabrali snad víc místa než ten kočárek pro dvojčata ( kterej se vozil 3 roky, později už jako sourozeneckej), protoze nešli nijak "zlomit". Zabíraly na délku docela dost.
Vidím to rovnako, kočík potrebuješ cca rok, možno ani to nie, potom golfák. Takže riešiť výmenu auta len skrz kočík nepovažujem za nutné (pokiaľ nemáš dvojičky so súčasnou manželkou a dve deti s ex :-[] . Ale tam ti ani kombi neporieši tvoj problém :-)
Rika clovek, co ma Turka, kterej odveze i rodinej domek :-[]
Hele ja vim vim, ale je vtipny, ze se tu dohadujeme vsichni, co mame prostosrna auta. Ja jsem s velkym kocarkem nouzove odjel ve 3 i v 3dv Cliu, ale proste to neni ono. Ta cx5 neni rodinej ideal, to je cele
Samozřejmě, že CX-5 není rodinný ideál. Pro mě je rodinný ideál cca Kodiaq/Superb. Ale že něco není ideál, neznamená, že to v pohodě nezvládne.
Když jsme u toho, moje žena dostala s prvním dítětem Prelude, a samozřejmě v ní vozila kočárek. :D V Mazdě 3 zvládla žena týden na horách se dvěma dětmi - lyžařskou výbavou pro 3 - lyže, boty, helmy, hromada oblečení.....
Za mě je CX-5 pro rodinu pohodlnější než okta, byť má menší kufr. A když píšu pohodlnější, nemyslím tím podvozek.
Když jsem měl A6 kombi, a žena Q5 - tak naše děti bez diskkuzí raději sedali do Q5.
Hmmm tvrda vychova manzelky ! Tak to ma byt :-[] Chtel sem te sve drahe polovicce taky koupit 3dv Clio RS, ale neproslo mi to :-! No … teda ji, ale aby mi ho pujcovala
Jj, koupí manželčina auta často realizuju svoje automobilové přání, které by z praktických důvodů coby moje auto nešlo. Ale zas tak špatně se nemá, Prelude byl extrém. :D
Popravde moc nerozumiem Tvojim výčitkám, je to kompaktné SUV, chcieť od toho vnútorný priestor Superbu je neopodstatnené. Ako píšeš konkurenciou je Kuga, X1, Karoq atď a tie neponúkajú nejak viac miesta.
A že SUV stoja viac ako veľkostne porovnateľné štandardné autá, je proste fakt.
Naopak cenu CX-5 v dnešnej dobe považujem ešte za veľmi priaznivú. Daj mi iné takmer 200k SUV s automatom a štvorkolkou v plnej výbave za milión.
Já nevyčítám nic tomu autu, to auto je naprosto adekvátní, ale narážím na lidi, které znám a nebo i tady v diskuzích, kteří by si připlatili (je fakt, že tady takový Topper jen bychaří) za menší auto a tváří se, jak je to v pohodě a že je to trendy, přitom tam rvou třeba ten kočárek (znám takové, co právě kupili C segmentové SUV).
CX5 mám a s kočárkem to sice šlo v pohodě, ale moc jsi toho tam už nenaložil. Takže na výlety uplně vpohodě, na dovolenou už horší. Právě kvůli tomu jsem objednal Sorento, ale už na něj čekám skoro rok ( už mi termín odložili) a mezitím už kluk z kočárku vyrostl :)
Jinak ten podvozek si umí na těch devatenáctkách někdy pěkně bouchnout...
A máš testovaný model, lebo ja ano, aj keď v inej výbave, ale o buchnuti na 19 nemôže byť ani reč. A to niektoré cesty u nás na okolí sú fakt v hroznom stave. Predsa len tie pneu o výške 55 sú dosť objemné, aj keď aj tu si viem predstaviť komfortnejšie pneu ako sú Toyo.
tak mám diesl a už má nějakej ten rok, takže je dost možný, že na tom podvozku se zapracovalo. Jinak na zimu mám 18 ky a vždycky to bylo o něco pohodlnější, ale před rokem jsem koupil nový letní Continental PremiumContact 6 a nemůžu si je vynachválit. Teď je to ještě pohodlnější než ty zimní 18ky a ještě je cejtit, jak to krásně sedí. Ale jak říkám, v menší rychlosti přejedu díru a rána jak prase, jak jedu rychlejc tak je to lepší. Ale jako zase neni to nic hroznýho, jen jsem asi trochu rozmazlenej.
Rozumím Ti a souhlasím. Osobně - milion za mainstreamové SUV C segmentu (byť vynikající), v reálu lehce nadprůměrně dynamické, to už mi naskakuje nějaký blok. Myslím, že za mega existují lepší možnosti, ale proti gustu...
A moje zkušenost - s jedním špuntem je SUV C segmentu cajk, dvě malé děti - to už by byl vořech.
Jinak SUV má i výhody - malej se skvěle dává do sedačky, například. Kor když máš auto s úhlem otevření zadních dveří skoro 90 stupňů.
A výhoda (alespoň mého) spočívá ve výšce kufru - máme velmi neskladný kočárek, ale korbička se vejde na složený podvozek a je to pod platem (jezdit s nezavřeným kufrem - myslím bez plata/roletky může jen naprostý šílenec, pokud máš vzadu dítě).
No a delší výpravy se pořeší se strejdou Thulem ze Švédska ;-)
Já jsem si tohle říkal u šestky... ještě v době, kdy ta 2.5G byla jen v top výbavě a stála raketu. Šestka krásný auto, moje oblíbená značka, jezdí příjemně, manuál je skvělej, prostorově ok, interiér se mi líbí... ale ten dvoulitr je zdechlina. Byla to zdechlina když jsem kupoval auto 2013 a bylo to snad ještě horší když jsem znova vybíral 2017. Respektive... ve trojce je to ok, ale na šestku to nestačí a CX-5 bude tipuju totéž nebo horší.
Když se fakt snažíš a "obtěžuješ" posádku rykem vytočeného motoru, tak se prořadíš k sotva průměrné dynamice... tudy pro mě osobně cesta nevede. Ale auto je můj "oblíbený podezřelý", takže jestli budu zase vybírat nový auto (momentálně se nechystám), půjdu si zase projet šestku :-D
Já ten 2.0 jel v první generaci m3, 165hp verzi, a tam to bylo cajk, dokonce velmi. Naprosto chápu, že v těžším autě už to je problém - v tomto případě atmosférám dochází dech nejdříve.
Jinak - když ji miluješ... ;-)
V té poslední větě si krásně popsal lásku k Mazdě (či nějaké značce obecně) :yes:
Říká se, že ten motor i seškrtily emise... já si nejsem jistej, přece jen s odstupem let si to člověk už tak nepamatuje.
Insi jo, dobrý... právě jsem koukal na jaře, že BYCH ji asi koupil znova... než z nabídky vypadly všechny benzíny. Má svoje mouchy, ale taky svoje cukříky a sečteno podtrženo to vychází dobře.
S tím 2.0 souhlas - kamarád to měl právě v minulé m3 a teď v současné cx5 a zdá se mu to uškrcený...
Insi- gratulace, ať slouží. To měl Opel vždy (stejně jako Ford) - cukříky a mínusy. Ostatně jako ten náš Jeep - mínusy jsem schopen přiznat, i pár vyložených bot, ale neměnil bych ;-)
Nejžádanější kombo z jednoho hlavního důvodu. Už ta 2,5 není kdovíjaký "sprinter". Dalo by se říst, že to je takový "akorát" motor. S dvoulitrem už to je opravdu pro klidné řidiče. Ale jsem rád, že někdo ještě nabízí tyto motory.
PS: máte špatný údaj v tabulce
Zdvihový objem (ccm): 1488
Súhlas, 2,5ka je pre CX-5 tak akurát, popravde si moc neviem predstaviť zobrať do nej dvojliter. A predajné čísla to potvrdzujú. Na druhej strane 143 kW je slušný štandard, konkurencia nemá viac.
To súhlasím, ostatne mám 2,5G doma, tak najlepšie viem, ako ide a teda ten subjektívny pocit nezodpovedá tomu papierovému výkonu. Proste atmosféra, výkon až pri 6000 a najmä menší krútiak vo vyšších otáčkach.
No ale predstav si tu tvoju 6ku v tej istej konfig s 1.5tsi, myslis ze by to bolo lepsie ? Tak ako aj v Kodiaqu je ta 1.5tsi vo vacsom tazsom aute mizerná. https://www.youtube.com/watch?…
jo nikto z nepremiovej konkurencie nepozna odpoved na 2.0 TSi, akurat si musis vyberat medzi tym ci uprednostnis motor, alebo podvozok a nejake tie pocity... v pripade 2.5 v Mazde a 2.0 tsi v Skode by som uprednostnil ten podvozok, predsalen ta absolutna rychlost je pomerne na nic, trochu zabavy v niszich rychlostiach je stale +...
Ina je situacia s 5timi ludmi na palube a plnym kufrom, ale s takym obsadenim sa asi jazdi pokludne :-)
Ten motor by byl super v nějakém coupe velikosti trojky, hmotností okolo 1200-1300 kilo max a manuálem (a ideálně zadkem). To by bylo ideální daily car se zábavným faktorem :D
Klíčový je, jestli to postavíš proti Karoqu, nebo proti Kodiaqu. Chtělo by se to postavit proti Kodiaqu, jako SUV založený na D segmentu... ale jak píše Ozzy, Karoq má vlastně větší kufr a čistě pragmaticky zastane totéž (tj. prostorově je to to rodinné auto pro 2+2 tak akorát, bez nějaké prostorové rezervy).
No a potom má Karoq 2.0TSI sice o 3kW méně, ale stovku za 7 a vMax 221, což je rozdíl třídy... lepší dynamiku má i 1.5TSI.
a) ´´lepší dynamiku má i 1.5TSI´´ to nemyslis vazne ? nemá ani vo sne a ratas tam aj 4x4 v plnke ? (vysoka hmotnost tejto verzie)
b) Skodovka je nudná, oproti mazde blbe reakcie na plyn, mrtve riadenie a ziaden zaujimavy pocit z auta celkovo, vykladat si dynamiku len ako papierove zrychlenie, alebo pruznost z nizkych otaciek sa hodi akurat do diskusii, tj zostane to na papieri
Zakaznik co si potrpi na jazdnych vlastnostiach a pocitoch si kupi Mazdu, zakaznik praktik si kupi Skodovku, Mazda je v istom smere proste nieco viac. A prekvapivo aj co sa tyka materialov v interieri.
Karoq 1.5TSI: Vmax 211km/h, 0-100 8,8s (DSG: 210km/h a 8,9s), Karoq 2.0TSI 221km/h a 7.0s
CX-5 2.5G AT FWD: Vmax 195km/h, 0-100 9,0s, resp. 9,3s AWD
Neříkám co bych si vybral, jen podotýkám, že na 143kW ta CX-5 moc nejede... a to zejména pokud to postavíš proti Karoqu... který je sice teoreticky o třídu menší, ale užitnou hodnotou nikoli.
Karoq 1.5TSI DSG 4x4 tam nie je... realne nad 100kmh sa tych 143kW ukaze, 0-100 nevypoveda o celkovej dynamike a uz vobec nie o reakciach na plyn a prejave.
Mazda ma dlhsi razvor nez Karoq, aj z tohto dovodu to je jazdne myslim tazsie zrovnatelne. Karoq nemoze byt ´´lepsi´´ pre niekoho kto chce CX-5, len kvoli papierovo vacsiemu kufru :D
Já přece nikde nepsal, co je lepší nebo horší, nebo o nějakém projevu... jenom že srovnání se 140kW Karoqem dynamicky nevyznívá pro 143kW CX-5 moc dobře a že lepší parametry má i 1.5TSI - což má.
Pořád to zkoušíš zavést někam jinam, nějaký pocit... o ničem takovém jsem nemluvil. Napsal jsem, že ačkoli dle výkonu a ceny je konkurent 2.0TSI, tak lepší dynamiku (ne pocit, ani zážitek, ani odezvu) má 1.5TSI. Můžeme u toho zůstat? :-)
Ale nema lepsiu dynamiku, nie je to pravda. 0-100 nehovori o celom dynamickom potenciale. Zrovnanie tychto dvoch aut na webe asi nenajdeme, skusim najst namerane zrychlenia aj vo vyssich rychlostiach.
Fastestlaps, hmm... zeperfs by nebylo?
Ale dobře, tak jsi našel jednu stránku, podle který je v jedné disciplíně CX-5 o 4% lepší :-) . Klidně můžeme napsat, že je dynamika srovnatelná... pořád to pro motorický top není žádná velká lichotka.
Zepfers? S těmi vycucanými údaji z prstu?
Pokud dáš v Camry 200 km/h, dám ti cokoliv si řekneš. A klidně ti tu camry dovezu kamkoliv. https://zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Matně si vzpomínám že jo... ale hlavně je to stejnej koncept - nějaký čísla bez zdroje, bez identifikace konkrétní verze auta... US vs. EU atd... u té CX-5 mají menší výkon, vyšší maximálku, lítaj tam nějaký hausnumera...
Za sebe můžu říct , že jsem po koupi Kodiaqu trochu přemítal, jestli jsem neměl vzít CX-5, teď ji máme doma (přesně tuhle) a rozhodně bych bral znovu Kodiaqa. Tedy - pokud nebudu koukat na cenu. Přesto, že určitě některý věci umí Mazda líp, než Škoda (podvozek, interiér).
Pro mě je motor největším zklamáním z auta. V šestce asi jede líp, tady fakt slabota, při přesednutí z Kodiaqa 2,0TDI 110kw . Byť to díky krouťáku nafty možná není úplně fér srovnání. Dole to nejede, nahoře to řve.
Fer to nie je, ale zrovnatelne z praktickeho hladiska to je, problem je asi ten zvuk vo vysokych otackach, keby to znelo prijemne, lahodne tak by to nahore jelo a nervalo... Nemyslis, ze si na to casom zvyknes a ocenis trochu tej gradacie vykonu ?
edit: citam dole, ze s tym nejazdis furt, takze iba na chvilu presadas z TDi... to je tazke, ten diesel je medzi 1500-3500ot uplne o inom a hlavne medzi 2000-3000 je pri vyssej rychlosti ticho a s max dynamikou.. 2.5ka sa prebudi az od 4000ot vyssie a tam uz asi ticho nebude :D
Ono je to presne o prioritách, pre mňa bol smerodatny pocit z interiéru a podvozku. A bohužiaľ ten som v škode nemal. Po pravde tu sa cítim podobne ako som sa cítil v passate, aj ten tigi je oproti passatu trochu v niečom ukrateny. Predsa len je to plnohodnotna stredná trieda, tigi nie. Čo sa týka motora a hlučnosti pri vyšších otáčkach, tak tam som sa zatiaľ nepotreboval dostať, ale to je celé o prioritách a spôsobe jazdenia.
hej to vzdy, ja sa po chvilke zvykania adaptujem asi na cokolvek, jazdim na diesloch, na benaloch, atmosfery aj turba obcas... co mi vadi su prejavy, kt. na papieri udajom o zrychleni nevyjadris ako cukanie, nekonstatna a spomalena reakcia na plyn, pripadne charakteristika nič všetko nič a vibracie, zvuky.. pokial sa s motorom dobre a precizne spolupracuje vystacim si aj s podpriemernou dynamikou :D
Tak áno, mne to trvalo sa adaptovať oproti motorom s turbom asi 1000km. Zistil som :-) , že treba úplne inak pracovať s plynom. Teraz po skoro 3000km si to dokonale užívam, krásny plynulý nábeh s dokonale pracujúcou prevodovkou :yes:
Atmomotor s automatem na pohodovu jízdu má fakt něco do sebe, musíš si zvyknout, ale pak je to hrubě návykové a z mého pohledu mimo nějakých hybridů je taková kombinace nejplynulejší na cukačky po městě.
Jo, měl. Však sám píšu, že to úplně košer není. Ale na druhou stranu - i s čipem měl pořád měnší výkon, a já neporovnával maximální pilu, ale běžnou jízdu na půl plynu. Kdy ta nafta jede ideálně, a ten benzín je zdechlej jak přejetej pes.
V té době, kdy TD začínaly, tak to byla ještě jedna věc - otáčky na dálnici. Ještě Octa I 1.8 20V 92kw... Jelo to slušně, ale na normální ježdění byla 1.9tdi příjemnější.
Veľkostne je to skôr Karoq, proste kompaktné SUV., najbližšie je tá Ozzym spomínaná Kuga. Technikou, motormi, materiálmi a kvalitou je to ale 6ka, teda stredná trieda, takže z tohto pohľadu je konkurentom Kodiaq. Proste typická Mazda, praktickosťou nehýri, zaostáva za rovnako veľkou konkurenciou; presne opačne ako Škoda, ktorá sa vždy tlačí do vyššej triedy (ale zase technika, materiály a spracovanie ju napokon prezradia).
Skoda na to ide chytro, akurat to ´´viac´´ tam nie je, takze si to obhaji jedine u niekoho kto nahana kazdy centak a litrik v interieri... len uz ani Skoda nie je uplne lidofka cenami, takze o to horsie sa to obhajuje.
Ja by som to skôr prirovnával k Tiguanu. Keď som kupoval pred časom auto, tak po passate som chcel ísť ďalej do koncernu, takže prvou voľbou bol pre mňa tiguan, aj veľkostne, keďže deti sú odrastené, vnuk raz za týždeň, Kodiak bol pre mňa mega veľa nevyuziteho priestoru. S passatu do karoqu to by bol pre mňa krok spať, nemyslím veľkosťou, ale materiálmi, spracovaním, jazdným komfortom a pod., aj tigi je tak na hrane. No a potom prišla cenová ponuka tigiho, a v mnou zvolenej konfigurácii som bol na 48000, a to tam ešte boli položky ktoré som nezaškrtol. A aj keď mám s predajcom VW nadštandardne vzťahy, tak aj pri maximálne možnej aktuálnej zľave som bol na cene, ktorú som za tiguan odmietol akceptovať, poťažmo, čo ja blbec som mal koncom roku 2021 podobnú cenovú ponuku na :-! tuarega, ale že však ešte je passat ako nový, tak rok dva počkáme :-O:-O . Takže som začal pozerať aktuálne skladovky iných značiek, kde pre nás voľbou c. 1 bola zvolena CX 5, revolution top, farba red soul. Spracovanie a materiály interiéru top, výborne jazdné vlastnosti. Áno, aj v Mazde dávajú zľavy, dovozca ma špecifikované určite povolania, vzdelania, kde vieš dostať celkom slušnú zľavu. Veľa som najazdil s tiguanom v podobnom výkone, a áno, na začiatku je ten nástup turba zreteľný aj pocitovo a aj reálne som na tej 100-ke bol rýchlejšie, v pružnom zrýchlení som ten rozdiel už nebadal. Takže ak to zhrniem, mám auto ktoré mne s manželkou vyhovuje aj velkostne, aj motoricky, a aj ked nemám vo vnútri najnovšie vymoženosti typu digitálnej prístrojovej dosky a pod., mám to vyvážene kvalitou použitých materiálov a prostredia, do ktorého sa pred nasadnutím stále teším ;-). A možno ma karoq vyššiu maximálku a zrýchlenie z 0 na 100…tudy ale cesta nevede :D
Tvoja osobna skusenost odpoveda tomu co som pisal Emelovi, pozeral som zrychlenia 130-180 2.5ky a myslim ze je na tom lepsie nez 1.5TSI v Karoqu co je fakticky mensie auto na technike z nizsej triedy. V Kodiaqu je 1.5TSI vyslovene tragicka a uzrana.
Tak 1,5 som nikdy v koncerne nejazdil. 2 l tsi 4motion v tiguane ide pekne, výkonu má narozdávanie v každom spektre. Naftové tdi v passate detto, ešte lepšie bol na tom 3l v tuaregu. V tiguane mi na 19-kach vadil podvozok, aj ten adaptivny. Ale ako som písal vyššie, asi starnem, takže tento motor mi plne vyhovuje. Teraz sme absolvovali Tatry, 3 dospelí, plne naložený, a necítil som nedostatok výkonu po celú dobu.
ale ten motor je jen pro pohodové řidiče. Pro takovou aktivní jízdu je diesel mnohem lepší volba, protože motor nemusíš honit jak starou Hondu Civic. Diesel nekupuješ abys šetřil, ale že má lepší průběh výkonu pro běžnou jízdu. Srovnání mi stojí přímo v garáži, MZD6 2,5 sky a 200 koňový diesel v dodávce. V té lehké předokolní 6ce je to už dostatečná motorizace a auto zrychluje neutrápeně, ale je to strop. Stejně diesel od Mazdy má stejně tak špatnou pověst, že bych ho nechtěl ani já. Fakt ho nějak upravili? Snad to jejich R6 bude ok.
Ty woe jsi jak stará bába.
Mazdí diesel má prý špatnou pověst, to ti nakvákala nějaká jiná bába?
To jako je Mazda samotná když měla v 1. generaci problém?
Nenech se vysmát.
My máme ve firmě 4 Mazdy a nemáme problém s ničím, prostě s ničím.
Když se koukneš jak dopadá CX-5 v různých tabulkách spolehlivosti, tak je vždy nahoře a někdy i na 1. místě.
Kdyby měla špatné motory, tak by to tak asi nebylo, ne?
Než něco plácneš tak chvíli uvažuj, kámo.
Oni tam udělali nějaké úpravy, ale jestli jsou dostatečné nevím. Jestli jo, tak to mělo být SKY D EVO a mohli dávat záruku 200t km a lidi by se toho nebáli.
Japonske diesely trpia na naftu a kratke trasy, tj. to co je tu zvykom jazdit s tym po meste a na kratke trasy nejak soudruzi v Japonsku nezapocitali. Pokial niekto ten diesel vyuziva tak ako by sa mal, tak s tym problemy nie su.
ano, je to popsaný na mazda foru a taky na toyota foru, kde postižení mazdáckým dieslem přešli na hybrid. V první době mazda ty problémy neuznávala a dost lidí naštvala.
A to říkám od začátku. Všichni o toyoťáckým 2.2DCAT mluví, že je poruchový. Ale je náchylný na krátké trasy, jinak funguje skvěle. Měli jsme ho v Avensis a sloužil právě pro dlouhé přesuny. Vůbec s ním nic nebylo ani po 240tis, a to se tehdy ještě dělal olej po 30tis km, a jezdi stále dnes s již 350tis km.
Ale ty nepopíráš, že to auto problémy mělo.... S dobrou péčí a výběrem tras ti bude jezdit i 1.6ecoboost a nikdo o něm nebude tvrdit, že je to spolehlivý motor :-! Možná miromen
oni jsou spolehlivé, pokud je používáš tak, jak se diesel používat má. Minimum města a hlavně dálky. To samé nejspíš bude u Mazdy. U Fordu, to si můžeš rovnou zaparkovat na nádraží
Ale hele, pro movité je ten ecoboost skvělá volba.. prostě zážitek z jízdy, fakt to jede jako staré turbomotory, tahá za volant, graduje, turbo se nadechuje... jen musíš mít i na banány pro opičku :-[]
Pokud máte 190 cm a delší nohy, tak se za volant sice nadoraz vejdete, ale rozhodně ne pohodlně. A sedáky jsou až směšně malé. CX5 je v tomto ohledu prostě horší než RAV4 nebo CRV a o parník horší než evropská konkurence (třeba Tiguan/Kodiaq).
Dovolím si nesouhlasit s testérem, že vypínámí válců není poznat. Za prvé - dá se najít grafika - v jakém režimu auto zrovna jede - hluboko v menu. I když máme doma model 2020, tady je větší obrazovka - ale že by měnili i software? Ale hlavně - režim jízdy na dva válce lze poznat i sluchově, auto při něm často duní, a to znatelně, pokud nejedete téměř bez plynu.
A ja zase nesúhlasím s Tebou. Jednak v MY 2020 žiadnu ikonku nemáme (ak to je niekde zakopané v menu, daj vedieť, kde), jednak som naozaj nebol schopný sluchovo zistiť, kedy motor pracuje na dva valce. Naopak ak mám zvukovo s niečím problém, tak je to prejav vo vyšších otáčkach, tam to proste hučí, pričom ten zvuk je typický nepríjemný štvorvalcový hukot bez charakteru.
V menu - Aplikace- Spotřeba paliva - máme tam grafiku, přičemž napravo je obrázek čtyř válců, a buď mají červenou barvu všechny čtyři, nebo jen dva.
Možná je to dunění projevem zrovna našeho kusu, ale prostě tam je. Že má motor nepříjemný zvuk při vytočení, to je jiná věc.
Nechci vypadat, že na CX-5 jen nadávám. Funguje dobře, cena dobrá, žena je spokojená. Nebýt nesmyslné ceny, klidně bych upgradoval na CX-60.
Áno je to presne tam v menu, ja som to vypínanie spoznal len podľa grafiky, celú cestu sme s manželkou dumali, že to asi nefunguje a nevypina, ale na grafike to je pekne vydiet. Ale tak zrejme v MY 2022 dačo aj poladili.
Rozmaznali sme sa benzínovými turbo motormi, to je fakt, ale nerozumiem, ako niekto môže 2,5 SkyActiv-G v CX-5 považovať za nedostatočne výkonný. To auto nemá nijaký športový potenciál, len je šoférsky príjemné a skôr ide o pocit luxusu a komfortu. Minulý rok som s takou Mazdou pendloval medzi BA a BB. Hej, je to proste atmosféra, aj ten maximálny krúťak je k dispo až od 4000 ot./min., ale ide to pekne, len s tým nebudeš pretekár. Pre mňa je skôr sklamanie SkyActivX, nejak som od toho možno aj vinou médií čakal viac.
Toto je reprezentant tragédie dneška - auto veľké ako kombi strednej triedy, pomaly 200k ale vytoceny motor hlučný a dynamika priemerná , spotreba 8-9 a cena auta 40k€.
Tri písmenká suv stoja v tomto prípade cca 10tis € iba na nákupnej cene.