Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
kari.laz
Nejžádanější kombo z jednoho hlavního důvodu. Už ta 2,5 není kdovíjaký "sprinter". Dalo by se říst, že to je takový "akorát" motor. S dvoulitrem už to je opravdu pro klidné řidiče. Ale jsem rád, že někdo ještě nabízí tyto motory.
PS: máte špatný údaj v tabulce
Zdvihový objem (ccm): 1488
PS: máte špatný údaj v tabulce
Zdvihový objem (ccm): 1488
Súhlas, 2,5ka je pre CX-5 tak akurát, popravde si moc neviem predstaviť zobrať do nej dvojliter. A predajné čísla to potvrdzujú. Na druhej strane 143 kW je slušný štandard, konkurencia nemá viac.
143kW je super, jen v kontextu dalších skutečností to zkrátka tak není znát. Atmo 258Nm, výkon v 6000 ot.
To súhlasím, ostatne mám 2,5G doma, tak najlepšie viem, ako ide a teda ten subjektívny pocit nezodpovedá tomu papierovému výkonu. Proste atmosféra, výkon až pri 6000 a najmä menší krútiak vo vyšších otáčkach.
No ale predstav si tu tvoju 6ku v tej istej konfig s 1.5tsi, myslis ze by to bolo lepsie ? Tak ako aj v Kodiaqu je ta 1.5tsi vo vacsom tazsom aute mizerná. https😐/www.youtube.com/watch?…
1,5TSI rozhodne nie. Ale s 2,0TSI so 140 kW určite áno. Ma6 s koncernovým dvojlitrom by bola optimum. 😄
jo nikto z nepremiovej konkurencie nepozna odpoved na 2.0 TSi, akurat si musis vyberat medzi tym ci uprednostnis motor, alebo podvozok a nejake tie pocity... v pripade 2.5 v Mazde a 2.0 tsi v Skode by som uprednostnil ten podvozok, predsalen ta absolutna rychlost je pomerne na nic, trochu zabavy v niszich rychlostiach je stale +...
Ina je situacia s 5timi ludmi na palube a plnym kufrom, ale s takym obsadenim sa asi jazdi pokludne 😄
Ina je situacia s 5timi ludmi na palube a plnym kufrom, ale s takym obsadenim sa asi jazdi pokludne 😄
Ten motor by byl super v nějakém coupe velikosti trojky, hmotností okolo 1200-1300 kilo max a manuálem (a ideálně zadkem). To by bylo ideální daily car se zábavným faktorem 😁
Klíčový je, jestli to postavíš proti Karoqu, nebo proti Kodiaqu. Chtělo by se to postavit proti Kodiaqu, jako SUV založený na D segmentu... ale jak píše Ozzy, Karoq má vlastně větší kufr a čistě pragmaticky zastane totéž (tj. prostorově je to to rodinné auto pro 2+2 tak akorát, bez nějaké prostorové rezervy).
No a potom má Karoq 2.0TSI sice o 3kW méně, ale stovku za 7 a vMax 221, což je rozdíl třídy... lepší dynamiku má i 1.5TSI.
No a potom má Karoq 2.0TSI sice o 3kW méně, ale stovku za 7 a vMax 221, což je rozdíl třídy... lepší dynamiku má i 1.5TSI.
a) ´´lepší dynamiku má i 1.5TSI´´ to nemyslis vazne ? nemá ani vo sne a ratas tam aj 4x4 v plnke ? (vysoka hmotnost tejto verzie)
b) Skodovka je nudná, oproti mazde blbe reakcie na plyn, mrtve riadenie a ziaden zaujimavy pocit z auta celkovo, vykladat si dynamiku len ako papierove zrychlenie, alebo pruznost z nizkych otaciek sa hodi akurat do diskusii, tj zostane to na papieri
Zakaznik co si potrpi na jazdnych vlastnostiach a pocitoch si kupi Mazdu, zakaznik praktik si kupi Skodovku, Mazda je v istom smere proste nieco viac. A prekvapivo aj co sa tyka materialov v interieri.
b) Skodovka je nudná, oproti mazde blbe reakcie na plyn, mrtve riadenie a ziaden zaujimavy pocit z auta celkovo, vykladat si dynamiku len ako papierove zrychlenie, alebo pruznost z nizkych otaciek sa hodi akurat do diskusii, tj zostane to na papieri
Zakaznik co si potrpi na jazdnych vlastnostiach a pocitoch si kupi Mazdu, zakaznik praktik si kupi Skodovku, Mazda je v istom smere proste nieco viac. A prekvapivo aj co sa tyka materialov v interieri.
Karoq 1.5TSI: Vmax 211km/h, 0-100 8,8s (DSG: 210km/h a 8,9s), Karoq 2.0TSI 221km/h a 7.0s
CX-5 2.5G AT FW😱 Vmax 195km/h, 0-100 9,0s, resp. 9,3s AWD
Neříkám co bych si vybral, jen podotýkám, že na 143kW ta CX-5 moc nejede... a to zejména pokud to postavíš proti Karoqu... který je sice teoreticky o třídu menší, ale užitnou hodnotou nikoli.
CX-5 2.5G AT FW😱 Vmax 195km/h, 0-100 9,0s, resp. 9,3s AWD
Neříkám co bych si vybral, jen podotýkám, že na 143kW ta CX-5 moc nejede... a to zejména pokud to postavíš proti Karoqu... který je sice teoreticky o třídu menší, ale užitnou hodnotou nikoli.
Karoq 1.5TSI DSG 4x4 tam nie je... realne nad 100kmh sa tych 143kW ukaze, 0-100 nevypoveda o celkovej dynamike a uz vobec nie o reakciach na plyn a prejave.
Mazda ma dlhsi razvor nez Karoq, aj z tohto dovodu to je jazdne myslim tazsie zrovnatelne. Karoq nemoze byt ´´lepsi´´ pre niekoho kto chce CX-5, len kvoli papierovo vacsiemu kufru 😁
Mazda ma dlhsi razvor nez Karoq, aj z tohto dovodu to je jazdne myslim tazsie zrovnatelne. Karoq nemoze byt ´´lepsi´´ pre niekoho kto chce CX-5, len kvoli papierovo vacsiemu kufru 😁
Proč se teda těch 143kW neukáže na maximálce?
Já přece nikde nepsal, co je lepší nebo horší, nebo o nějakém projevu... jenom že srovnání se 140kW Karoqem dynamicky nevyznívá pro 143kW CX-5 moc dobře a že lepší parametry má i 1.5TSI - což má.
Já přece nikde nepsal, co je lepší nebo horší, nebo o nějakém projevu... jenom že srovnání se 140kW Karoqem dynamicky nevyznívá pro 143kW CX-5 moc dobře a že lepší parametry má i 1.5TSI - což má.
´´lepší dynamiku má i 1.5TSI.´´ - nema a k pocitu z dynamickej jazdy patria aj prejavy a reakcia na plyn (osobny pohlad)
Pořád to zkoušíš zavést někam jinam, nějaký pocit... o ničem takovém jsem nemluvil. Napsal jsem, že ačkoli dle výkonu a ceny je konkurent 2.0TSI, tak lepší dynamiku (ne pocit, ani zážitek, ani odezvu) má 1.5TSI. Můžeme u toho zůstat? 😄
Ale nema lepsiu dynamiku, nie je to pravda. 0-100 nehovori o celom dynamickom potenciale. Zrovnanie tychto dvoch aut na webe asi nenajdeme, skusim najst namerane zrychlenia aj vo vyssich rychlostiach.
Karoq 1.5 TSI + DSG7
https😐/fastestlaps.com/…da-karoq-1-5-tsi
1/4 mile 16.9 s
Mazda CX-5 2.5 AWD
https😐/www.automobile-catalog.com/…awd_i-eloop.html
0- 1/4mile (s): 16.3
https😐/fastestlaps.com/…s/mazda-cx-5-2-5
1/4 mile 16.2 s
A zarataj k tomu plnu vybavu CX-5 a AWD (hmotnost na viac, ktoru Karoq nema pri merani)
https😐/fastestlaps.com/…da-karoq-1-5-tsi
1/4 mile 16.9 s
Mazda CX-5 2.5 AWD
https😐/www.automobile-catalog.com/…awd_i-eloop.html
0- 1/4mile (s): 16.3
https😐/fastestlaps.com/…s/mazda-cx-5-2-5
1/4 mile 16.2 s
A zarataj k tomu plnu vybavu CX-5 a AWD (hmotnost na viac, ktoru Karoq nema pri merani)
Fastestlaps, hmm... zeperfs by nebylo?
Ale dobře, tak jsi našel jednu stránku, podle který je v jedné disciplíně CX-5 o 4% lepší 😄 . Klidně můžeme napsat, že je dynamika srovnatelná... pořád to pro motorický top není žádná velká lichotka.
Ale dobře, tak jsi našel jednu stránku, podle který je v jedné disciplíně CX-5 o 4% lepší 😄 . Klidně můžeme napsat, že je dynamika srovnatelná... pořád to pro motorický top není žádná velká lichotka.
s ´´lepší dynamiku má i 1.5TSI.´´ jednoducho nemas pravdu a podla toho ako k tomu pristupujes ti to dost prekaza, thats all 😄
Ty máš potřebu na mou diskusi s iudexem reagovat a pořád to pitvat, mně to rozhodně žíly netrhá...
Zepfers? S těmi vycucanými údaji z prstu?
Pokud dáš v Camry 200 km/h, dám ti cokoliv si řekneš. A klidně ti tu camry dovezu kamkoliv.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Pokud dáš v Camry 200 km/h, dám ti cokoliv si řekneš. A klidně ti tu camry dovezu kamkoliv.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
No však právě... A fastest laps je totéž v bledě modrým
aha, takže fastest laps má taky nějaké takové perly?
Matně si vzpomínám že jo... ale hlavně je to stejnej koncept - nějaký čísla bez zdroje, bez identifikace konkrétní verze auta... US vs. EU atd... u té CX-5 mají menší výkon, vyšší maximálku, lítaj tam nějaký hausnumera...
😒] 😒] 😒] 😒]
Mikesus, akurat ze v mojom pripade iny zdroj potvrdil udaj z fastestlaps 😉
Mazda CX-5 2.5 AWD
https😐/www.automobile-catalog.com/…awd_i-eloop.html
0- 1/4mile (s): 16.3
https😐/fastestlaps.com/…s/mazda-cx-5-2-5
1/4 mile 16.2 s
Mazda CX-5 2.5 AWD
https😐/www.automobile-catalog.com/…awd_i-eloop.html
0- 1/4mile (s): 16.3
https😐/fastestlaps.com/…s/mazda-cx-5-2-5
1/4 mile 16.2 s
Nerozporuju. Ani jsem to nehledal. Jen je to často neduveryhodne, viz třeba ty výmysly na zepfers.
Za sebe můžu říct , že jsem po koupi Kodiaqu trochu přemítal, jestli jsem neměl vzít CX-5, teď ji máme doma (přesně tuhle) a rozhodně bych bral znovu Kodiaqa. Tedy - pokud nebudu koukat na cenu. Přesto, že určitě některý věci umí Mazda líp, než Škoda (podvozek, interiér).
Si myslim, ze pre ludi co zmyslaju nad autom prakticky vratane tichej pruznosti 2.0 turbo motorov to bude lepsia volba. Co hovoris na tu 2.5 ku ty ?
Pro mě je motor největším zklamáním z auta. V šestce asi jede líp, tady fakt slabota, při přesednutí z Kodiaqa 2,0TDI 110kw . Byť to díky krouťáku nafty možná není úplně fér srovnání. Dole to nejede, nahoře to řve.
Fer to nie je, ale zrovnatelne z praktickeho hladiska to je, problem je asi ten zvuk vo vysokych otackach, keby to znelo prijemne, lahodne tak by to nahore jelo a nervalo... Nemyslis, ze si na to casom zvyknes a ocenis trochu tej gradacie vykonu ?
edit: citam dole, ze s tym nejazdis furt, takze iba na chvilu presadas z TDi... to je tazke, ten diesel je medzi 1500-3500ot uplne o inom a hlavne medzi 2000-3000 je pri vyssej rychlosti ticho a s max dynamikou.. 2.5ka sa prebudi az od 4000ot vyssie a tam uz asi ticho nebude 😁
edit: citam dole, ze s tym nejazdis furt, takze iba na chvilu presadas z TDi... to je tazke, ten diesel je medzi 1500-3500ot uplne o inom a hlavne medzi 2000-3000 je pri vyssej rychlosti ticho a s max dynamikou.. 2.5ka sa prebudi az od 4000ot vyssie a tam uz asi ticho nebude 😁
Já s tím jezdím vyjímečně, je to manželčino auto. 😄
Ad edit - jo jo, turbo holt jezdí jinak.
Ad edit - jo jo, turbo holt jezdí jinak.
Ono je to presne o prioritách, pre mňa bol smerodatny pocit z interiéru a podvozku. A bohužiaľ ten som v škode nemal. Po pravde tu sa cítim podobne ako som sa cítil v passate, aj ten tigi je oproti passatu trochu v niečom ukrateny. Predsa len je to plnohodnotna stredná trieda, tigi nie. Čo sa týka motora a hlučnosti pri vyšších otáčkach, tak tam som sa zatiaľ nepotreboval dostať, ale to je celé o prioritách a spôsobe jazdenia.
hej to vzdy, ja sa po chvilke zvykania adaptujem asi na cokolvek, jazdim na diesloch, na benaloch, atmosfery aj turba obcas... co mi vadi su prejavy, kt. na papieri udajom o zrychleni nevyjadris ako cukanie, nekonstatna a spomalena reakcia na plyn, pripadne charakteristika nič všetko nič a vibracie, zvuky.. pokial sa s motorom dobre a precizne spolupracuje vystacim si aj s podpriemernou dynamikou 😁
Tak áno, mne to trvalo sa adaptovať oproti motorom s turbom asi 1000km. Zistil som 😄 , že treba úplne inak pracovať s plynom. Teraz po skoro 3000km si to dokonale užívam, krásny plynulý nábeh s dokonale pracujúcou prevodovkou :yes:
Atmomotor s automatem na pohodovu jízdu má fakt něco do sebe, musíš si zvyknout, ale pak je to hrubě návykové a z mého pohledu mimo nějakých hybridů je taková kombinace nejplynulejší na cukačky po městě.
Podla mna elektromotor je plynulejsi a lepsi po meste. Ano, atmosfera idealna, tocit to po obmedzovac na kazdom stupni 😁
neměl si náhodou na tom 110kw kodiaqu čip ? já jen, jestli je to fér srovnání 😁..
Jo, měl. Však sám píšu, že to úplně košer není. Ale na druhou stranu - i s čipem měl pořád měnší výkon, a já neporovnával maximální pilu, ale běžnou jízdu na půl plynu. Kdy ta nafta jede ideálně, a ten benzín je zdechlej jak přejetej pes.
😄 Čip vetsinou dost hyba i kroutakem a co si budem my diesleheadove povidat, kroutak vodspodu hybe autem.
Já už u RX-7 přišel na to, že to, co se mi líbí na turbodieselu, je turbo a ne diesel 😄
Tak ono moc není co milovat na naftě, kromě spotřeby.
Zátah vodspodu :-! a ja to rad mam, priznavam se
V té době, kdy TD začínaly, tak to byla ještě jedna věc - otáčky na dálnici. Ještě Octa I 1.8 20V 92kw... Jelo to slušně, ale na normální ježdění byla 1.9tdi příjemnější.
Veľkostne je to skôr Karoq, proste kompaktné SUV., najbližšie je tá Ozzym spomínaná Kuga. Technikou, motormi, materiálmi a kvalitou je to ale 6ka, teda stredná trieda, takže z tohto pohľadu je konkurentom Kodiaq. Proste typická Mazda, praktickosťou nehýri, zaostáva za rovnako veľkou konkurenciou; presne opačne ako Škoda, ktorá sa vždy tlačí do vyššej triedy (ale zase technika, materiály a spracovanie ju napokon prezradia).
Skoda na to ide chytro, akurat to ´´viac´´ tam nie je, takze si to obhaji jedine u niekoho kto nahana kazdy centak a litrik v interieri... len uz ani Skoda nie je uplne lidofka cenami, takze o to horsie sa to obhajuje.
Ja by som to skôr prirovnával k Tiguanu. Keď som kupoval pred časom auto, tak po passate som chcel ísť ďalej do koncernu, takže prvou voľbou bol pre mňa tiguan, aj veľkostne, keďže deti sú odrastené, vnuk raz za týždeň, Kodiak bol pre mňa mega veľa nevyuziteho priestoru. S passatu do karoqu to by bol pre mňa krok spať, nemyslím veľkosťou, ale materiálmi, spracovaním, jazdným komfortom a pod., aj tigi je tak na hrane. No a potom prišla cenová ponuka tigiho, a v mnou zvolenej konfigurácii som bol na 48000, a to tam ešte boli položky ktoré som nezaškrtol. A aj keď mám s predajcom VW nadštandardne vzťahy, tak aj pri maximálne možnej aktuálnej zľave som bol na cene, ktorú som za tiguan odmietol akceptovať, poťažmo, čo ja blbec som mal koncom roku 2021 podobnú cenovú ponuku na :-! tuarega, ale že však ešte je passat ako nový, tak rok dva počkáme 😲 😲 . Takže som začal pozerať aktuálne skladovky iných značiek, kde pre nás voľbou c. 1 bola zvolena CX 5, revolution top, farba red soul. Spracovanie a materiály interiéru top, výborne jazdné vlastnosti. Áno, aj v Mazde dávajú zľavy, dovozca ma špecifikované určite povolania, vzdelania, kde vieš dostať celkom slušnú zľavu. Veľa som najazdil s tiguanom v podobnom výkone, a áno, na začiatku je ten nástup turba zreteľný aj pocitovo a aj reálne som na tej 100-ke bol rýchlejšie, v pružnom zrýchlení som ten rozdiel už nebadal. Takže ak to zhrniem, mám auto ktoré mne s manželkou vyhovuje aj velkostne, aj motoricky, a aj ked nemám vo vnútri najnovšie vymoženosti typu digitálnej prístrojovej dosky a pod., mám to vyvážene kvalitou použitých materiálov a prostredia, do ktorého sa pred nasadnutím stále teším 😉. A možno ma karoq vyššiu maximálku a zrýchlenie z 0 na 100…tudy ale cesta nevede 😁
Tvoja osobna skusenost odpoveda tomu co som pisal Emelovi, pozeral som zrychlenia 130-180 2.5ky a myslim ze je na tom lepsie nez 1.5TSI v Karoqu co je fakticky mensie auto na technike z nizsej triedy. V Kodiaqu je 1.5TSI vyslovene tragicka a uzrana.
Tak 1,5 som nikdy v koncerne nejazdil. 2 l tsi 4motion v tiguane ide pekne, výkonu má narozdávanie v každom spektre. Naftové tdi v passate detto, ešte lepšie bol na tom 3l v tuaregu. V tiguane mi na 19-kach vadil podvozok, aj ten adaptivny. Ale ako som písal vyššie, asi starnem, takže tento motor mi plne vyhovuje. Teraz sme absolvovali Tatry, 3 dospelí, plne naložený, a necítil som nedostatok výkonu po celú dobu.
KANKUNEN
ale ten motor je jen pro pohodové řidiče. Pro takovou aktivní jízdu je diesel mnohem lepší volba, protože motor nemusíš honit jak starou Hondu Civic. Diesel nekupuješ abys šetřil, ale že má lepší průběh výkonu pro běžnou jízdu. Srovnání mi stojí přímo v garáži, MZD6 2,5 sky a 200 koňový diesel v dodávce. V té lehké předokolní 6ce je to už dostatečná motorizace a auto zrychluje neutrápeně, ale je to strop. Stejně diesel od Mazdy má stejně tak špatnou pověst, že bych ho nechtěl ani já. Fakt ho nějak upravili? Snad to jejich R6 bude ok.
Ty woe jsi jak stará bába.
Mazdí diesel má prý špatnou pověst, to ti nakvákala nějaká jiná bába?
To jako je Mazda samotná když měla v 1. generaci problém?
Nenech se vysmát.
My máme ve firmě 4 Mazdy a nemáme problém s ničím, prostě s ničím.
Když se koukneš jak dopadá CX-5 v různých tabulkách spolehlivosti, tak je vždy nahoře a někdy i na 1. místě.
Kdyby měla špatné motory, tak by to tak asi nebylo, ne?
Než něco plácneš tak chvíli uvažuj, kámo.
Mazdí diesel má prý špatnou pověst, to ti nakvákala nějaká jiná bába?
To jako je Mazda samotná když měla v 1. generaci problém?
Nenech se vysmát.
My máme ve firmě 4 Mazdy a nemáme problém s ničím, prostě s ničím.
Když se koukneš jak dopadá CX-5 v různých tabulkách spolehlivosti, tak je vždy nahoře a někdy i na 1. místě.
Kdyby měla špatné motory, tak by to tak asi nebylo, ne?
Než něco plácneš tak chvíli uvažuj, kámo.
Chceš říct, že 2.2skyD je naprosto bezproblémový motor ? Já jsem četl dost zkušeností nešťastných majitelů...vymýšlí si to ?
http😐/www.garaz.cz/…ieselem-21000450
Tady je ten motor popsán v případě Mazdy 6, nebudeš mi tvrdit, že je to uplně jiný motor, než v CX5, že ne ?
Možná to bude tím, že Mazdy si hodně lidí kupuje v benzínu a proto jsou na tom se spolehlivostí dobře..... a co koroze? Ta už je v pořádku ?
http😐/www.garaz.cz/…ieselem-21000450
Tady je ten motor popsán v případě Mazdy 6, nebudeš mi tvrdit, že je to uplně jiný motor, než v CX5, že ne ?
Možná to bude tím, že Mazdy si hodně lidí kupuje v benzínu a proto jsou na tom se spolehlivostí dobře..... a co koroze? Ta už je v pořádku ?
Oni tam udělali nějaké úpravy, ale jestli jsou dostatečné nevím. Jestli jo, tak to mělo být SKY D EVO a mohli dávat záruku 200t km a lidi by se toho nebáli.
miop
Příspěvek podléhá schvalování.
Japonske diesely trpia na naftu a kratke trasy, tj. to co je tu zvykom jazdit s tym po meste a na kratke trasy nejak soudruzi v Japonsku nezapocitali. Pokial niekto ten diesel vyuziva tak ako by sa mal, tak s tym problemy nie su.
O to nejde, dost motoru ma problemy, sle win tvrdi, ze neexistuji
ja si myslim, ze narazal prave na toto s trochou ironie
ano, je to popsaný na mazda foru a taky na toyota foru, kde postižení mazdáckým dieslem přešli na hybrid. V první době mazda ty problémy neuznávala a dost lidí naštvala.
A to říkám od začátku. Všichni o toyoťáckým 2.2DCAT mluví, že je poruchový. Ale je náchylný na krátké trasy, jinak funguje skvěle. Měli jsme ho v Avensis a sloužil právě pro dlouhé přesuny. Vůbec s ním nic nebylo ani po 240tis, a to se tehdy ještě dělal olej po 30tis km, a jezdi stále dnes s již 350tis km.
Ale ty nepopíráš, že to auto problémy mělo.... S dobrou péčí a výběrem tras ti bude jezdit i 1.6ecoboost a nikdo o něm nebude tvrdit, že je to spolehlivý motor :-! Možná miromen
pre 1.6 EB to neplati, trpi na chronicke zavady, DCATy by som oznacil za vyznamne spolahlivejsie :-!
oni jsou spolehlivé, pokud je používáš tak, jak se diesel používat má. Minimum města a hlavně dálky. To samé nejspíš bude u Mazdy. U Fordu, to si můžeš rovnou zaparkovat na nádraží
Ale hele, pro movité je ten ecoboost skvělá volba.. prostě zážitek z jízdy, fakt to jede jako staré turbomotory, tahá za volant, graduje, turbo se nadechuje... jen musíš mít i na banány pro opičku 😒]
gil54
A kde se teda do toho vlastně strká ten kabel od kytary?
Barry Lyndon
Pokud máte 190 cm a delší nohy, tak se za volant sice nadoraz vejdete, ale rozhodně ne pohodlně. A sedáky jsou až směšně malé. CX5 je v tomto ohledu prostě horší než RAV4 nebo CRV a o parník horší než evropská konkurence (třeba Tiguan/Kodiaq).
_Karel_
Dovolím si nesouhlasit s testérem, že vypínámí válců není poznat. Za prvé - dá se najít grafika - v jakém režimu auto zrovna jede - hluboko v menu. I když máme doma model 2020, tady je větší obrazovka - ale že by měnili i software? Ale hlavně - režim jízdy na dva válce lze poznat i sluchově, auto při něm často duní, a to znatelně, pokud nejedete téměř bez plynu.
A ja zase nesúhlasím s Tebou. Jednak v MY 2020 žiadnu ikonku nemáme (ak to je niekde zakopané v menu, daj vedieť, kde), jednak som naozaj nebol schopný sluchovo zistiť, kedy motor pracuje na dva valce. Naopak ak mám zvukovo s niečím problém, tak je to prejav vo vyšších otáčkach, tam to proste hučí, pričom ten zvuk je typický nepríjemný štvorvalcový hukot bez charakteru.
V menu - Aplikace- Spotřeba paliva - máme tam grafiku, přičemž napravo je obrázek čtyř válců, a buď mají červenou barvu všechny čtyři, nebo jen dva.
Možná je to dunění projevem zrovna našeho kusu, ale prostě tam je. Že má motor nepříjemný zvuk při vytočení, to je jiná věc.
Nechci vypadat, že na CX-5 jen nadávám. Funguje dobře, cena dobrá, žena je spokojená. Nebýt nesmyslné ceny, klidně bych upgradoval na CX-60.
Možná je to dunění projevem zrovna našeho kusu, ale prostě tam je. Že má motor nepříjemný zvuk při vytočení, to je jiná věc.
Nechci vypadat, že na CX-5 jen nadávám. Funguje dobře, cena dobrá, žena je spokojená. Nebýt nesmyslné ceny, klidně bych upgradoval na CX-60.
Áno je to presne tam v menu, ja som to vypínanie spoznal len podľa grafiky, celú cestu sme s manželkou dumali, že to asi nefunguje a nevypina, ale na grafike to je pekne vydiet. Ale tak zrejme v MY 2022 dačo aj poladili.
Vypínanie válcov cítim aj na V8, ten motor uplne zmení zvuk.
Za mňa má v otáčkach lepší zvuk trojvalec ako väčsina štvorvalcov.
Za mňa má v otáčkach lepší zvuk trojvalec ako väčsina štvorvalcov.
Avantime
Rozmaznali sme sa benzínovými turbo motormi, to je fakt, ale nerozumiem, ako niekto môže 2,5 SkyActiv-G v CX-5 považovať za nedostatočne výkonný. To auto nemá nijaký športový potenciál, len je šoférsky príjemné a skôr ide o pocit luxusu a komfortu. Minulý rok som s takou Mazdou pendloval medzi BA a BB. Hej, je to proste atmosféra, aj ten maximálny krúťak je k dispo až od 4000 ot./min., ale ide to pekne, len s tým nebudeš pretekár. Pre mňa je skôr sklamanie SkyActivX, nejak som od toho možno aj vinou médií čakal viac.
matuS
Toto je reprezentant tragédie dneška - auto veľké ako kombi strednej triedy, pomaly 200k ale vytoceny motor hlučný a dynamika priemerná , spotreba 8-9 a cena auta 40k€.
Tri písmenká suv stoja v tomto prípade cca 10tis € iba na nákupnej cene.
Tri písmenká suv stoja v tomto prípade cca 10tis € iba na nákupnej cene.
Za tohle nemůže jen Mazda, takových je hodně. CX5 se nedá upřít skvělý interiér a jízdní vlastnosti, či zajímavý motor z doby kamenné (a to je na něm super), ale po praktické stránce je to jen větší hatchback, stejně jako třeba nová Kuga a našel bych další...
Asi se zeptám - kdo by v CX5 chtěl vozit rodinu jako v jediném autě ? Já si to moc neumím představit.
Otázka tedy zní, připlatil by sis za takové SUV 1/3 ceny výměnou za horší komfort pro posádku ? Nebo by si když už SUV zvolil za tyhle peníze třeba Ravku, Kodiaq a další, či ušetřil něco a koupil Karoq ?
Me to pripada jako fajn a normalni auto :yes: 90% rodin o 4 clenech by to zcela usppkojilo, rekl bych....
Jen do toho mesta uz by mi chybel hybrid, ktery tam usetri dost benzinu....
Ale kočárek je zlo, na to musíš mít Mondeo, jinak je to tetris a utrpení. To je obrovská úleva když jsou děti větší a tohle přestane 😄
Jasné, každé zboží má svého kupce..
A rodinne auto predsa nie je len to kde sa pohodlne zmesti do kufra kociar. Ked mas uz (2) deti ktore kociar nepotrebuju, tak CX5 je plne uspokojive. Niekto nechce vacsie auto a vie si zopar tisic eur priplatit za Mazdu..
Ale tak můžeme se podívat jinam, kde do milionu koupíš prostornější SUV. Třeba za SantaFE 4x4 s AT dáš v základu 900.
Nechci to srovnávat, jen jak jsem psal níže - rýpal jsem do lidí, kteří to koupí jako rodinné auto a vozí ty krámy pak všude možně..
6kombi, alebo CX5, no to je o prioritach. V podstate su to rovnako velke auta, akurat 6ka je dlhsia, a CX5 vyssia. Aj kufre maju podobne ~500L, len je zas rozdiel dlhsi/vyssi. Ale na kocik sa samozrejme hodi vacsi podorys 6ky kombika. Ak by som vyberal, tak kym mam menej ako 50rokov beriem 6tku, a ked budem mat viac a uz sa mi bude tazsie zohynat, radsej CX5.
btw, dostal som uz od importera pozvanku na predvadzacie jazdy CX-60, na to sa fakt tesim!
Za mňa Mazda tradične pekný dizajn. motoricky a spotrebou žiaľ CX-5 slabá.
Zaujímalo by ma ako je to so spracovaním a pocitom v interiéri.
Bol som pozrieť Sorento a to je spracovaním interiéru super, na rozdiel napr. od Toyoty RAV4, alebo Highlander, kde som bol sklamaný.
Ak by sa CX-60 blížila dynamikou (aj verzie mimo PHEV) aj kvalitou spracovania interéru k prémii D3 bola by to dobrá správa.
A co jsi chtěl říct tím začátkem? Jasně, že většina rodin nemá na auto za milion, ale to nijak nesouvisí s tím, jestli to auto prostorově stačí nebo nestačí coby rodinné. Do oktávky se rodina (čti😜agáž) vleze snadněji, tady se svezou pohodlněji.
A všímám si, že jakmile tu napíšu tuhle zcela logickou úvahu, je tu najednou hafo zastánců těchto kompaktních suv a většina z těch diskutérů jezdí samo v Dsegmetnových autech s prostorem a solidní kufrem 😒]
Hele ja vim vim, ale je vtipny, ze se tu dohadujeme vsichni, co mame prostosrna auta. Ja jsem s velkym kocarkem nouzove odjel ve 3 i v 3dv Cliu, ale proste to neni ono. Ta cx5 neni rodinej ideal, to je cele
Když jsme u toho, moje žena dostala s prvním dítětem Prelude, a samozřejmě v ní vozila kočárek. 😁 V Mazdě 3 zvládla žena týden na horách se dvěma dětmi - lyžařskou výbavou pro 3 - lyže, boty, helmy, hromada oblečení.....
Za mě je CX-5 pro rodinu pohodlnější než okta, byť má menší kufr. A když píšu pohodlnější, nemyslím tím podvozek.
Když jsem měl A6 kombi, a žena Q5 - tak naše děti bez diskkuzí raději sedali do Q5.
A že SUV stoja viac ako veľkostne porovnateľné štandardné autá, je proste fakt.
Naopak cenu CX-5 v dnešnej dobe považujem ešte za veľmi priaznivú. Daj mi iné takmer 200k SUV s automatom a štvorkolkou v plnej výbave za milión.
Jinak ten podvozek si umí na těch devatenáctkách někdy pěkně bouchnout...
A moje zkušenost - s jedním špuntem je SUV C segmentu cajk, dvě malé děti - to už by byl vořech.
Jinak SUV má i výhody - malej se skvěle dává do sedačky, například. Kor když máš auto s úhlem otevření zadních dveří skoro 90 stupňů.
A výhoda (alespoň mého) spočívá ve výšce kufru - máme velmi neskladný kočárek, ale korbička se vejde na složený podvozek a je to pod platem (jezdit s nezavřeným kufrem - myslím bez plata/roletky může jen naprostý šílenec, pokud máš vzadu dítě).
No a delší výpravy se pořeší se strejdou Thulem ze Švédska 😉
Jinak CX5 se mi moc líbí a moc dobře jezdí. Verze s 2.0 za nějakých 700 mi dává smysl, verze za mega ne - můj subjektivní názor.
Když se fakt snažíš a "obtěžuješ" posádku rykem vytočeného motoru, tak se prořadíš k sotva průměrné dynamice... tudy pro mě osobně cesta nevede. Ale auto je můj "oblíbený podezřelý", takže jestli budu zase vybírat nový auto (momentálně se nechystám), půjdu si zase projet šestku 😁
Jinak - když ji miluješ... 😉
V té poslední větě si krásně popsal lásku k Mazdě (či nějaké značce obecně) :yes:
Ps. Co Insi, spokojenost?
Insi jo, dobrý... právě jsem koukal na jaře, že BYCH ji asi koupil znova... než z nabídky vypadly všechny benzíny. Má svoje mouchy, ale taky svoje cukříky a sečteno podtrženo to vychází dobře.
Insi- gratulace, ať slouží. To měl Opel vždy (stejně jako Ford) - cukříky a mínusy. Ostatně jako ten náš Jeep - mínusy jsem schopen přiznat, i pár vyložených bot, ale neměnil bych 😉