Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Megane E-Tech 100% elektrický EV60 220 Optimum Charge – Tohle jsem nečekal...

Renault Megane vyráží do "bezemisní" doby v nové generaci, která bude výhradně elektrická. A změnila se i spousta dalších věcí.
Zpět na článek
12. 8. 2022 13:25
12. 8. 2022 13:35
12. 8. 2022 13:30
12. 8. 2022 13:40
12. 8. 2022 20:48
12. 8. 2022 23:43
13. 8. 2022 02:05
13. 8. 2022 07:48
13. 8. 2022 08:09
13. 8. 2022 08:51
13. 8. 2022 11:48
13. 8. 2022 08:35
13. 8. 2022 08:50
13. 8. 2022 13:33
13. 8. 2022 11:36
13. 8. 2022 13:30
13. 8. 2022 21:00
14. 8. 2022 16:04
14. 8. 2022 17:22
14. 8. 2022 17:42
14. 8. 2022 18:42
14. 8. 2022 22:44
15. 8. 2022 00:07
12. 8. 2022 13:41
12. 8. 2022 13:53
12. 8. 2022 14:36
12. 8. 2022 20:40
12. 8. 2022 21:02
12. 8. 2022 21:16
13. 8. 2022 14:45
15. 8. 2022 18:28
16. 8. 2022 13:17
16. 8. 2022 13:58
16. 8. 2022 07:12
16. 8. 2022 12:11
16. 8. 2022 13:23
16. 8. 2022 14:01
17. 8. 2022 08:59
17. 8. 2022 17:21
16. 8. 2022 13:45
12. 8. 2022 13:54
12. 8. 2022 13:57
12. 8. 2022 14:00
12. 8. 2022 14:07
12. 8. 2022 15:15
12. 8. 2022 23:45
13. 8. 2022 00:30
13. 8. 2022 07:49
13. 8. 2022 07:32
13. 8. 2022 07:51
12. 8. 2022 14:51
12. 8. 2022 15:14
12. 8. 2022 22:55
12. 8. 2022 15:15
12. 8. 2022 15:17
12. 8. 2022 19:46
13. 8. 2022 11:44
13. 8. 2022 11:48
13. 8. 2022 12:03
13. 8. 2022 12:13
13. 8. 2022 12:33
13. 8. 2022 12:57
14. 8. 2022 15:29
12. 8. 2022 22:56
13. 8. 2022 08:13
13. 8. 2022 18:33
12. 8. 2022 23:46
13. 8. 2022 12:31
13. 8. 2022 12:48
14. 8. 2022 14:20
14. 8. 2022 16:21
12. 8. 2022 15:42
12. 8. 2022 16:35
12. 8. 2022 16:52
12. 8. 2022 17:03
12. 8. 2022 17:32
12. 8. 2022 18:26
12. 8. 2022 20:28
12. 8. 2022 20:54
12. 8. 2022 21:11
12. 8. 2022 21:15
12. 8. 2022 21:29
12. 8. 2022 22:03
12. 8. 2022 20:10
12. 8. 2022 21:02
12. 8. 2022 21:05
12. 8. 2022 21:43
12. 8. 2022 22:00
12. 8. 2022 22:04
13. 8. 2022 00:55
13. 8. 2022 07:27
13. 8. 2022 08:09
13. 8. 2022 08:18
13. 8. 2022 08:59
13. 8. 2022 14:50
12. 8. 2022 22:56
13. 8. 2022 01:04
13. 8. 2022 01:19
13. 8. 2022 01:19
13. 8. 2022 14:59
13. 8. 2022 15:28
13. 8. 2022 15:43
13. 8. 2022 16:06
13. 8. 2022 16:29
13. 8. 2022 16:54
13. 8. 2022 17:46
13. 8. 2022 18:14
13. 8. 2022 18:38
13. 8. 2022 18:54
13. 8. 2022 19:48
14. 8. 2022 15:37
13. 8. 2022 18:58
13. 8. 2022 19:05
13. 8. 2022 20:57
13. 8. 2022 21:17
13. 8. 2022 21:25
13. 8. 2022 22:38
13. 8. 2022 22:38
14. 8. 2022 09:38
14. 8. 2022 09:58
14. 8. 2022 14:52
14. 8. 2022 18:16
14. 8. 2022 22:14
15. 8. 2022 08:30
15. 8. 2022 22:48
17. 8. 2022 11:07
13. 8. 2022 20:55
13. 8. 2022 15:34
13. 8. 2022 15:44
13. 8. 2022 21:06
13. 8. 2022 21:54
12. 8. 2022 13:25
Dokonale auto
Za vyssi cenu. :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
12. 8. 2022 13:35
Re: Dokonale auto
Fakt hezký. Dokonalý, to zdaleka ne... trošku stísněný, maximálka 160, dojezd - v létě - 380km... no budiž, jako alternativa krátkýho Meganu proč ne, akorát pokud se rozhlídnu po silnicích, tak mám dojem, že u nás je tak 75% kombíků, který skončí bez náhrady.
Hezký kompakt s 60kWh baterkou za 1.2M bez příplatků? Tak hodně štěstí... :-)
Avatar - WinDiesel
12. 8. 2022 13:41
Re: Dokonale auto
V Renaultu se opravdu snažili ... :yes: ... tak jim přeji ať prodají alespoň jednu elektriku s dvojnásobným ziskem místo 2 spalováků. Skutečnost ale bude tak 1:10 až 1:20. Mnoho štěstí, Megane, mnoho štěstí, Renaulte.
13. 8. 2022 07:57
Re: Re: Dokonale auto
Tak v pripade renaultu je to v pohode, prinajhorsom experiment zaplati danovy poplatnik pri dalsej vladnej pomoci
12. 8. 2022 14:02
Re: Dokonale auto
Spis je tam chyba, ze je to predokolka a zadny kufr vepredu. Cas podle me ukaze, ze to byl omyl.
Avatar - WinDiesel
12. 8. 2022 13:38
Re: Dokonale auto
za 1 200 000 by to chtělo dokonalé auto. Spalovací verze by - pokud by existovala - začínala od 500 000, možná trochu víc.
Nepoměr je dramatický a toto auto si prostě moc lidí dovolit nebude moc.

Megane bylo lidové auto ... UŽ NENÍ. :no:
13. 8. 2022 12:37
Re: Dokonale auto
Ktorá "elektrika" je ľudová? Je to najväčšie a zásadné mínus tohto druhu pohonu. Všetko ostatné sa dá zvládnuť, naviac vývoj ide razantne dopredu (dojazd, hmotnosť, čas na nabíjanie atp.). Ale cena, pokiaľ nebude na úrovni povedzme 600-700 tis. aspoň za prvý použiteľný model, bude problém.
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 12:51
Re: Dokonale auto
no TOHLE je dávno spočítané (i když teď to narušil covid a válka taky nějak neprospívá)

Cenu asi budeš muset posunout = naše inflace 20% je u dražších věcí jako je auto docela síla

Ale průlom kdy těch (pár procent produkce BEV) se cenově srovná s DRTIVĚ VĚTŠINOVOU produkcí spalováků = byl původní odhad 2025-30 (asi se to malinko zpozdí ale zas tak moc ne). S tím že elekro maj současně i VÝRAZNĚ VYŠŠÍ výkon než průměrný spalováky https://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ jsou to koně ne kilowatty (v jediný zemi kde je neomezená rychlost na dálnicích

Trochu k věci https://www.garaz.cz/…myslite-21007889 aneb drtivý absolutní VĚTŠINĚ by STAČILo něco jako Prius
15. 8. 2022 17:01
Re: Dokonale auto
Z dovolením, ja by som Tvoj výrok poopravil:

Dobré auto. Za extrémne vysokú cenu.
12. 8. 2022 13:30
FWD
Asi to nebude špatné auto ale ten přední pohon je docela zásadní hendikep
Rozbalit vlákno
0
12. 8. 2022 13:40
Nabijeni
Testovat 130kW nabijeni na 50kW nabijecce je big fail.

To je jako zkouset maximalni rychlost a dodrzovat 130km/h...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Mokrous
12. 8. 2022 20:48
Re: Nabijeni
Větší fail je dojet na dálnici v režimu 10-80% 150 km svižně a 200 relaxačně v pravém pruhu. A pak hodinu nabíjet. A když teda najdeš hypercharger, tak půl hodiny, no.
To máš 1:1, výjimečně 1:2 jízdu a prostoj. Bezva!
Avatar - Ozzman
12. 8. 2022 23:43
Re: Nabijeni
200 km ujde, s naším Meganem, když pojedu svižně na dálnici, tak dám 300 :D Ale umře pár srnek kolem cesty :D
Avatar - Mokrous
13. 8. 2022 02:05
Re: Nabijeni
Prosímtě kolik ti to žere? Já se ani se G7Var.110kW TSI na dálnici nedostával nijak extra přes 7/100 a to jsem sakra překračoval limity. V mixu vždycky okolo 6 až 6,5 včetně fakt rychlých jízd i městských popojížděk.
S TDI EVO to je zas o dost níž. Já sice netrávím čas měřením absolutních hodnot při konkrétních ustálených rychlostech, ale beru to jako celek při rychlých dálkových přesunech a tam je to prostě super.
Když jsem jel nedávno 600 km na otočku, tak půlka byla státovka tempem, co dovolil provoz a oči a morálka :-! a druhá půlka dálnice v rozsahu 120-180 tacho. V cíli tam bylo 5,1 a z nádrže opravdu ubylo necelých 31 litrů. Samotnýmu mi to hlava nebere.
Vždycky prvních 20 km nadávám, jak moc to žere a pak to přestanu sledovat a v cíli nechápu.
250km výlet na Grossglockner (horské okresky, rychlostky i dálnice plus ta slavná silnice až na vrchol a zpět) a v cíli 5,6/100. Celá dovča včetně různých serpentýn do 1200 m.n.m. a podobně skončila s výsledkem 5,15/100 přesně. A už jsem tu psal, že návrat po AT dálnicích a rychlostkách od Salzburgu do Budějic byl za 4,4/100 a držel jsem limit podle GPS, max. do 140km/h. Neumím si představit, za kolik umí dálkově 110kW verze v Octávii liftback s lepší aerodynamikou i váhou.
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 07:48
Re: Nabijeni
Megan , když pojedu pilu, tak asi 13-15. Mrkni do profilu na recenzi abych nemusel vysvětlovat :)
Avatar - speedfred
13. 8. 2022 08:09
Re: Nabijeni
Natankuješ nech kecám do 10 min a valíš ďalej ale toto?
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 08:51
Re: Nabijeni
Já tankuju pořád za 500, to je za chvíli :D
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 11:48
Re: Nabijeni
Ja včera zase u vás tankoval. Než jsem tam dostal tech 60litru, už za mnou byla kolona 8 aut.
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 08:35
Re: Nabijeni
Jemu to bere tak dvojnásobek co můj Highlander. Tedy u těch 180 už se obávám, že bych ho spotřebou předběhl.
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 09:52
Re: Nabijeni
Ano spotřeba (atmo 2,5) u hybridní krabice (SUV) je při trvalých 180 km/h = no VESELÁ :D
Avatar - Mokrous
13. 8. 2022 11:36
Re: Nabijeni
No je drsný, jaký pokrok udělaly ICE za poslední roky v oblasti spotřeby, výkonu i emisí. A je škoda, že zrovna v té samé době je jdou zaříznout.

Nevýhodou a výhodou zároveň je to, že 180 nejde jet pořád a všude, takže pak reálná spotřeba vypadá jinak. A když máš nízký auto, tak zase jinak a když nespálíš 50% energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách, tak zcela jinak.
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 11:52
Re: Nabijeni
Máš v prvním odstavci (rozšířenou) chybu = to je opět viz já 11:44 (jen vnímání VÝŘEZU jen malé části obrazu)

Je to proces probíhající od poloviny 60 let minulého století minulého tisíciletí = PROČ by měl sKONČIT zrovna NĚKDE kde si TEĎ část lidí co to nechápe usmyslí?

CELKOVÁ doba od začátku snižování potřeby ropy a emisí = tady v EUropě vyjde třeba na 65 let (to je SAKRA POMALU!) a celosvětově to bude třeba 100 let? Možná i víc

už ti došlo že ZASTAVIT to někde před cílem = je pěkná pitomost? NEberoucí VŮBEC v potaz všechno ostatní co proč jak se to (CELÝ tvůj život) na CELÉ PLANETĚ děje (TO kvůli další debilnosti co tu pár idiotů furt píše = EU:)
Avatar - miromen
13. 8. 2022 21:00
Re: Nabijeni
Jestli mě něco trochu štve u součastneho auta tak je to pravě dojezd. Holt auto, ktere nejvic bašti ze všech co jsem měl a zaroveň s nejmenši nadrži na 50 litru.
No, ale i tak je to vic než u tohodle elektrospotřebiče.
Avatar - Emel
14. 8. 2022 16:04
Re: Nabijeni
A to je 2.0TSI dost úspornej motor :-) . 50... nebo možná 55, teď nevím... mělo i STi :-)
Avatar - miromen
14. 8. 2022 17:22
Re: Nabijeni
Asi jsem čekal spotřebu trochu nižši. Je pravda, že to umi jezdit i pod 7l při plynulejšim přesunu na středně dlouhe trase. Ja, ale jezdim dost město a kolem komina a zde si to přeci jen přihne o vic než 1l nad 1,5EB, ale samo jine auto s vice koniky k tomu širši obuti prostě nic co by te spotřebě hralo do karet. Snad rozměry, kdy je golf užši a nižši.
Spiš mě udivila spotřeba na dlouhych trasach, kde se obecně spotřeby dost srovnavaji což bylo patrne i při přechodu z 1,2 TSI na 1,5EB, kdy si EB vzal o nějakou tu deci navic prostě vždy to bylo do 0,5l nad na stejnych trasach při podobnych podminkach a jizdni styl taky žadna větši změna. No 2,0TSI si na dlouhych štrekach oproti 1,5EB vezme vic a to někde mezi 0,5l - 1l.
Avatar - Emel
14. 8. 2022 17:42
Re: Nabijeni
Nevím jak je to teď, dřív byl manuál poměrně krátký, skoro 3000 otáček při 130... takže rychlejší dálnice šla poměrně rychle "do peněz". Ale když člověk jel v rámci limitů, třeba na dovolenou, tak se do těch osmi vešel pohodlně. 1.5TSI samozřejmě jezdí minimálně o litr míň.
Avatar - miromen
14. 8. 2022 18:42
Re: Nabijeni
Co jsem tak vypozoroval na ruzne kvalty tak je to snad na chlup stejně zpřevodovane jako 1,5EB takže při 130 tacho to na 6st toči 2750ot. Jen tim, že fokal měl omezovač na 6 500 ot tak na 2st nedal realnou 100, kdežto golf ma omezovač na nějakych 6 700 či 6800 ot tak da realně kilo na 2st.
Jinak sice těsně, ale do 10l se vlezu při nějakem dlouhodobějšim pruměru. A vlastně je to spotřeba se kterou jsem i počital. Navic ja řešim spotřebu spiš ze zvědavosti a pro srovnani s předchozim povozem jo a taky jak je to s rezervou a jestli v nouzi neni problem dat nějaky ten kilak s dojezdem nula.
Jen ty delši štreky jsem čekal trochu uspornějši v podani 2,0 TSI. Pokud si dobře vybavuji tak při real 130 si TSI vezme o nějakych 5-7 deci nad EB.
Ještě mě napada, že by přeci jen mohl byt uspornějši režim normal nebo ještě jistěji eko, kde je evidentně uškrceny vykon pocitově tak o 50 koniku jen ja jezdim vyhradně režim sport.
Avatar - Emel
14. 8. 2022 22:44
Re: Nabijeni
Osobně si nemyslím, že by Normal proti Sportu nějak moc ušetřil... když člověk chce zrychlit, tak na to šlápne i v tom normalu... a pro jízdu konstantní rychlostí je to fuk.
Je fakt, že já měl ještě tu verzi bez GPF a s dvojím vstřikem... říkalo se, že GPF něco stojí... ale čisté výfuky mají taky něco do sebe zase.
Avatar - miromen
15. 8. 2022 00:07
Re: Nabijeni
Tak ja si taky nemyslim, že by ta uspora byla vyraznějši v připadě jineho než sport režimu a ani se mi to nechce prověřovat. Jen střilim, že by to třeba v celku mohlo udělat 1, 2 či max 3 dl.
Jinak jak jsem ti tušim dřivěji psal tak majitele co přechazeli tvrdi, že nepozoruji prakticky žadny rozdil ve spotřebě a to jak u G7 s nebo bez GPF.
Navic jsem si vzpoměl na spritmonitor a tam po nějake filtraci vychazi spotřeba u G8 dokonce o něco nižši. Ale jednak mam manual a těch je tam poskromnu a druhak pořad je to jen orientace.
A jinak jak si zminil tu dovolenou tak ja se vlezl da se řict s přehledem do 8l při dovolena do HR. Nemam to přesně spočitano, ale vychazim ze zkresleni palubaku a ten mi ukazal při navratu 7,3l takže real by měl byt max 7,5l.
Ale je to tim, že ja jezdim u nas a rakousko po dalnicich a SLO+HR mimo dalnice což bude minimalně 0,5l uspora. No a co mam ještě v hlavě tak cesta do HR byla 1045km a na palubaku byla tušim doba jizdy 12:23min.
S tim, že zavěr vždy vyklusavam a k tomu jsem kuřak, kdy jsem několikrat při kuřpauzach nevypinal motor cca 20-30min. a v HR na mistě mi palubak ukazoval 7,0l.
Takže při takove spotřebě bych s 50l nadrži byl napohodu no s uživanim město a kolem komina, už bych větši nadrž přivital.
12. 8. 2022 13:41
Konečne
Konečne niekto trocha pochopil koncept ekológie. Menšie auto, fajn dojazd, príjemné osvieženie medzi tými 2,5t "eko" novinkami. :yes:

Keď sa tak porozhliadnem po našom meste, neviem si predstaviť veľa ľudí, ktorí za to dajú 1,2M/50 tis. Eur.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - WinDiesel
12. 8. 2022 13:53
Re: Konečne
No západní Evropa se opravdu pokusí posunout ceny spalováků také na 1,2 M, nebo je rovnou zlikvidují. Zvýšení prodejů to ale nepřinese, a nadměrný zisk jim nepotrvá dlouho.

Až se tu masivně rozjedou prodeje spalováků a elektroprdů z Číny, zazvoní budíček ale bude příliš pozdě.
Renault je nejblíže krachu, a tvrdě pracuje na tom, aby se krach podařil.
12. 8. 2022 14:36
Re: Konečne
Výborne si to vystihol.

Až na tú poslednú vetu, min. z krátkodobého hľadiska mi nepripadá, že by boli na tom tak zle:
- Mali síce v 1. polroku stratu 1,4 mld Eur kvôli odpísaniu aktív v Rusku.
- Výhľady na 2022 zlepšili. Inak sa mi na prvý pohľad zdajú ok, ale neanalyzoval som.
- Otázkou je, aký vplyv bude mať aktuálne zdražovanie na budúcnosť.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 20:40
Re: Konečne
Přesně. Píšu to tu opakovaně. Dnes nemusím, napsal jsi to za mě :yes:
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 21:02
Re: Konečne
Už se děje. Číňani už se domluvili s Emilem Freyem, který začíná nabízet čínské značky...
Počátek konce evropských automobilek je na spadnutí. Pdřezali si pod sebou tu větě sami. Tedy samozřejmě díky euroekobolševickému spolku zvanému EU :-!
12. 8. 2022 21:16
Re: Konečne
Můžeš nějak vysvětlit jak EU způsobila příchod čínské konkurence?
13. 8. 2022 12:43
Re: Konečne
To by ma tiež veľmi zaujímalo.
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 14:45
Re: Konečne
Nevím co tě zajímá, ty šašky mám na HL a jsou mi úplně ukradení stejně jako jejich názory. Jsou tak primitivní a hloupí že ani nedokážou pochopit že jim neodpovím, nereagují na ně a oni nemají zbytečné reagovat na mě.
14. 8. 2022 15:27
Re: Konečne
Ako EÚ spôsobila vstup čínskej konkurencie na svoj trh?
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2022 18:28
Re: Konečne
Úplně normálně. Za normálního stavu konzervativní evropský zákazník neměl důvod přecházet z domácích lety prověřených značek na cokoliv jiného. Navíc desetiletí vývoje spalovacích motorů prostě že dne na den doběhnout nedokázali ani v Číně.
EU vytvořila prostředí, ve kterém jsou EV domácích značek příliš drahé pro běžného zákazníka, spalováky EU znevýhodňuje a větší na ně daně jak baňky na vánoční stromek. Proto i dříve tvrdohlavý zákazník u Evropy přejde na čínské EV. Dávno nejsou tak špatné, některé jsou plně srovnatelné s těmi Made in EU.
Ten práh evropský zákazník překročí jen jednou. Pak už bude, resp. už v zásadě je evropský autoprůmysl ztracen.
15. 8. 2022 21:45
Re: Konečne
Kokso to je taká absolútna kravina, čo si napísal...
Číňania sa snažia ísť s autami do sveta, odkedy si myslia, že sú konkurencieschopné. Nie iba do Európy. A je to tak so všetkým, nie iba s autami. Číňania boli cenovo vždy nižšie ako zbytok sveta, ale aj kvalitatívne. S tým, že sa snažia expandovať, nemá EÚ nič spoločného. Do sveta by sa tlačili podobne ako sa svet tlačí k nim, aj keby EÚ neexistovala.
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2022 13:17
Re: Konečne
Ne není to kravina. Jen evidentně vůbec nepřemýšlíš. Protože to že Čína chce expandovat ještě vůbec neznamená že ji k tomu máme pomáhat a připravovat ideální podmínky snad. Ne?!?
16. 8. 2022 13:58
Re: Konečne
Znova. Čím ji EU dělá podmínky?
16. 8. 2022 19:01
Re: Konečne
A Čína má v Európe nejaké iné, voľnejšie podmienky ako domáce podniky? Nemusí plniť emisné limity? Nemusí plniť bezpečnostné a ďalšie predpisy? Má sťaženú pozíciu o neexistujúcu servisnú sieť, nulovú, alebo skôr zápornú reputáciu, nulovú tradíciu.
Kde vidíš tie ideálne podmienky?
16. 8. 2022 07:12
Re: Konečne
Vlastně zajímavý názor. Když se opravy chyby (znevýhodněni a co2 pokuty platí samozřejmě v EU i pro čínské automobilky) tak píšeš vlastně to co je největší argument pro rozvoj EV v Evropě.

Jak klesne cena ev na určitou hranici bude akceptovatelné i pro mnoho konzervativních zákazníků a čínský původ nebude překážkou.

A pokles ceny je jen otázkou času.

Jak se ma evropský automotiv tedy připravit? Je cesta dělat další spalovak?
Avatar - Emel
16. 8. 2022 12:11
Re: Konečne
Dělat další spalovák cesta není, protože politické rozhodnutí nejen v EU je, že se spalováky skončí.
Kdyby tohle rozhodnutí nebylo, nebo se změnilo? No, to už je dneska hodně "long shot"... pravděpodobně by si evropské automobilky snáz udržely výhodu ve spalovácích a zároveň by se EV bez zvýhodnění ještě dlouho nedokázaly na trhu prosadit.
Ale sázet na spalováky je dneska hodně riskantní... šance, že se to pro ně ještě nějak otočí k lepšímu, jsou podle mě jednotky procent.
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2022 13:23
Re: Konečne
Šance pro zachování spalováků jsou úměrně tomu, jak silně chce Evropa narazit. Resp. jak silně bude muset narazit aby si uvědomila svou chybu.
Evropa totiž přišla jen s prázdným heslem místo toho aby přišla s řešením.
Když někdo řekne - bude jen EV, tak taky musí říct kde na to vezme, kdo to zaplatí, a hlavně z čeho a kdo to vyrobí, jakou to bude mít životnost a co s tím potom. A nadto kde vzít el. energii. Nic z toho EU neudělala krom toho jak se tu EK prsí prázdnými hesly typi zakážeme výrobu spalováků, ukončíme jádro..
16. 8. 2022 14:01
Re: Konečne
Šance zachování spalovaku stále klesají. Jak bude EV levnější než spalovak bude se vše jen zrychlovat.
A vše nasvědčuje tomu, že EV jde cenové rychle dolů.

Na naprostou většinu dotazů které zde v příspěvku máš samozřejmě EU odpověď dává.
Ty ty odpovědi neznáš?
Avatar - Emel
17. 8. 2022 08:59
Re: Konečne
EV jde cenově rychle dolů... a to píšeš pod test Meganu za 1,24M bez příplatků, jo? :-)
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2022 17:21
Re: Konečne
:D :D
Ti dutohlavové to stejně nepochopí. Diskuse s nima je jen ztrátou času.
16. 8. 2022 13:45
Re: Konečne
Čínská ev jsou mohutné podporované s tim nemá EU nic společného.

K čemu ti je výhoda ve spalovacích když svět jde do ev?

Je to jako vylepšovat parní stroj.
16. 8. 2022 19:03
Re: Konečne
Márna snaha. Kto chce biť psa, vždy si nejakú palicu nájde. A keď nenájde, tak ho aspoň dokope.
12. 8. 2022 13:54
Design
Zatim se muzu vyjadrit jen k designu a je to podle me super. Videl jsem nazivo a vazne je to pekny.

Francouzsky design byval top, pak 15 let slabota a ted asi zazivame renesanci :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
12. 8. 2022 13:57
Re: Design
Já tam vidím největší podobnost s posledním Scenicem (jasně, vč. velkých a relativně úzkých kol)... a i mi to přijde designově cca. podobný level.
12. 8. 2022 14:00
Re: Design
Ja myslim ze to je jeste o level cistsi design.
Jinak je to celkem malicke auto na dnesni pomery. Nevim jak to prijme soucasna SUV doba, trochu pochybuju.
Avatar - Emel
12. 8. 2022 14:07
Re: Design
V normálních dobách před covidem a tak byla nejprodávanější třída v Evropě B segment... akorát ne za 1,2M. Problém EV je, že ani kompromisy ve velikosti a technice (třeba 40kWh základní baterka) nejsou schopné to auto zlevnit, takže pak na price/value vychází mnohem líp plnohodnotný auto typu EV6 nebo TM3.
Možná se mi i líbil o kousek víc ten Scenic
https://www.autoweb.cz/…_en-1100x618.jpg
Avatar - hugino
12. 8. 2022 15:15
Re: Design
Aj za mňa design super až na ten pohon.Keby ho ponúkali aj s 1.33 tce 140-160k od 18-19 000 € tak by mal šancu na úspech.40 000 € a viac za auto s trapnučkým dojazdom 300-350km so zlou trakciou /a to ešte ho netestovali na vode a snehu/ v našich končinách málo kto dá.Za 40 000 € sa kupujú iné fosilné mašiny a nie tento bzučiak :no: :no: :no: ale ináč je pekné
Avatar - Ozzman
12. 8. 2022 23:45
Re: Design
Nemohu souhlasit, francouzská auta byla vždy krásná, svým způsobem... je fuk, jestli je to Peugeot, Citroen, či Renault, některé modely byly divné, zvláštní, některé jsou i 20 let po uvedení pořád krásná auta, tohle umí.. akorát dříve si tam mohl mít i pořádný motor :/
Avatar - Emel
13. 8. 2022 00:30
Re: Design
Třeba taková Thalia, bohyně komedie... :-)
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 07:49
Re: Design
Jiste...nachytal si mne :D na tu jsem při psaní příspěvku nějak zapomel :-! Ale ta dvojka uz tak disproporcni není ne ?
13. 8. 2022 07:32
Re: Design
Tak muzeme souhlasit, ze mame jiny nazor :-)
Ale o to nejde, ted jsou tady Megane, Arkana, 508, 408, C4, C5X, DS4... :-!
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 07:51
Re: Design
Já to nějak bral i do historie. 406, Laguna 2,Safrane , 206, nebo třeba C6 Citroën a jeho starší verze v podobě XM
Avatar - KANKUNEN
12. 8. 2022 14:46
Megane bylo auto pro ty co nemají na Golf,
Teď je to nejdražší model Renaultu všech dob.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
12. 8. 2022 18:27
Re: Megane bylo auto pro ty co nemají na Golf,
Keď nemáš na id3, pozrieš megane, ale rozdiel v cene je dosť malý.
13. 8. 2022 08:04
Re: Re: Megane bylo auto pro ty co nemají na Golf,
Kazdy normalny clovek obide id3 oblukom a poobzera sa po lepsom ev.
Avatar - xxc
13. 8. 2022 08:38
Re: Re: Megane bylo auto pro ty co nemají na Golf,
a to je? nech sa pozriem :-)
14. 8. 2022 15:28
Re: Re: Megane bylo auto pro ty co nemají na Golf,
Hlavne aby to nevŕzgalo a netiekla voda po okne. :-[]
12. 8. 2022 14:51
Cena
Fakt 1,1 mil za male auto nizsi stredni, s dojezdem necelych 400 km? Super. Nvm kolik stoji / stal normalni Megane, 400k? Tak to je skoro stejne…
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2022 15:14
Re: Cena
Jo je to jako před lety první placatý televize = drahý a reál obraz horší (rychlý pohyby při sportu TO BYLO něco :D

no a dneska bys ROZHODNĚ NEMĚNIL = to samý platí i tady

protože z PRINCIPu https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/…hp/slovo/princip je to naopak = elektrický auto je levnější efektivnější pohon atd. prostě ve všem lepší
Avatar - twistedTSD
12. 8. 2022 22:55
Re: Cena
Jak dlouho budeme číst tahle houna o placatých televizích, iPhonech a mobilních telefonech v souvislosti se 100 let starým pohonem? Já jen, ať vím, kdy si mám koupit to bájné levné EV.
12. 8. 2022 15:15
Re: Cena
Co furt maji vsichni s tim dojezdem?

Tohle auto dojede kam potrebujes...
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2022 15:17
Re: Cena
Ono je těžký VYMYSLET SI nějakej argument proti = tohle je jeden z mála. Je samozřejmě naprosto https://fdrive.cz/…ektromobily-6946
12. 8. 2022 19:46
Re: Cena
V mém případě, pokud se řeší i kdy dojedu, to rozhodně nesplňuje.

Sakra, už si laskavě uvědomte (ty, Hendly, Hammuna), že pokud by EV byly tak super, boží a skvělé jak říkáte, tak je všichni kupují. Ale oni je nekupují, že? A překvapivá zpráva - lidé (v globálu) nejsou úplní pitomci. Už tu působíte jako nějaká sekta a zaseklý kolovrátek v jednom. Sorry jako, jak by řekl jeden estébák.

BTW - Megany III v kombíku jsem vlastnil dva, dohromady přes deset let. Oba koupené nové. Nebyla to nejlepší auta třídy, ale měla několik velmi výrazných kladů, díky nimž jsem ta auta měl moc rád.

Tenhle nový EV Megane mě vůbec neoslovuje a nezajímá - primárně ne proto, že je EV, ale prostě proto že je to strašně malé a strašně drahé. Spláchnout desetiletí budovanou značku do h*jzlu a zbavit se letitých zákazníků - bravo, pane de Meo, to se vám povedlo!
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 11:44
Re: Cena
My nezapomínáme = ty si bohužel napsal JÁ NEVÍM ;-)

Ono je to trošičku "složitější" a i když sem to jen já tady zhruba 100x napsal = tak holt málokrát. Princip JÁ celku nerozumím = vidím svůj výřez celku = a NENÍ MOŽNÝ že by někdo jako Musk a Vávra nebo jen Hendly Hammuna = věděli víc než já

NENÍ to MOŽNÝ = to je VELMI rozšířená... OMYL :-O :-)
13. 8. 2022 11:48
Re: Cena
Upřímně - teď ti vůbec nerozumím. Kdo "vy" nezapomínáte? Co já "nevím"… ?

A co Jan Tleskač? ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 12:03
Re: Cena
Upřímně teď ti taky nerozumím = Rychlé šípy? Fakt? :-O :D

tak CO KONRÉTNĚ si zas nepochopil?

TY popisuješ (19:46 druhý odstavec) že NEVÍŠ (citoval jsem TĚ = to taky nevíš?;)
13. 8. 2022 12:13
Re: Cena
Rychlé pípy ... protože proč ne? Už tak je to tu dost dada. :-[] ;-)

Sorry, stále se nechytám. Můj druhý odstavec - já nevím, ty nevíš, oni neví... Co?
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 12:33
Re: Cena
Furt se nechytám = ani na pípy (furt mi to přijde nesouvisející KRÁVOVINA

TVŮJ druhý odstavec TVÁ první věta = kde píšeš JÁ NECHÁPU SOUVISLOSTI , VIDÍM jeden STŘÍPEK = a na základě toho střípku co JÁ vidím = dělám CELKOVÉ ZÁVĚRY

protože NENÍ MOŽNÉ že by někdo chápal celek a PROTO do toho investoval biliony = to znamená VY VŠICHNI jste mimo (když MĚ to nedává smysl

UŽ rozumíš? (teď tomu z 11:44?)
13. 8. 2022 12:57
Re: Cena
Pípy (ani rychlé) neřeš. Humor a nemyšlený ve zlém.

Ale já ve druhém odstavci v první větě nic takového nepíšu! A pokud se domníváš že ano, tak jsi nepochopil co jsem se snažil sdělit.
14. 8. 2022 15:29
Re: Cena
Že sa s takým koňom vôbec bavíš.
Avatar - speedfred
13. 8. 2022 08:13
Re: Cena
Dojede! Otázka je ale za ako dlho.
Avatar - xxc
13. 8. 2022 18:33
Re: Cena
ale zase na druhej strane pojde legalne :-D
Avatar - Ozzman
12. 8. 2022 23:46
Re: Cena
Megan bez dci neni megan, sorryjako :'-(
13. 8. 2022 12:48
Re: Cena
Boli časy, keď sa hovorilo, že bez koní to nejde, hučí to, smrdí to, kazí sa to a je to drahé... ;-)
14. 8. 2022 14:20
Re: Cena
Presne, jen ted je zase problem, ze to nehuci a nesmrdi. :D
14. 8. 2022 16:21
Re: Cena
Tak je to aspoň drahé... :-[] ;-)
12. 8. 2022 15:42
Re: Cena
Věc velikosti Fabie za cenu dvou Fabií. To nevymyslíš. :-!
12. 8. 2022 16:52
Re: Cena
Fabie? WTF
Zjisti si, jakou ma delku Fabia. 3.997
Pak jakou ma delku Golf. 4.074
A kolik ma tenhle Megane? 4.199
Pak pis. ;-)

Takto jsi napsal pitomost a seknul jsi se minimalne o jednu tridu.
12. 8. 2022 17:03
Re: Cena
Nemusím nic zjišťovat, ty data znám. Délka je 4 108 mm. Než budeš zase perlit, tak srovnej místo uvnitř. Ty třído.
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2022 17:32
Re: Cena
Ty SI třída, když nevíš co sou to třídy aut = a chlubíš se tím na veřejnosti
12. 8. 2022 18:26
Re: Cena
Jj, uvnitř je Megane o třídu menší auto než Fabia

Podélný prostor vpředu je ještě stejný 860/1100
v dalších rozměrech je pak už debakl Meganu
podélný prostor vzadu M 570/780 vs F 570/810
výška nad sedákem vpředu M 910 vs F 1010
výška nad sedákem vzadu M 850 vs F 950
šířka vpředu M 1415 vs F 1460
šířka vzadu M 1380 vs F 1420
kufr M 389 l vs F 380 l

Zvlášť šokující je ta minimální výška Megane nad sedáky, přitom je to vysoké jak koza (a opticky disproporční vzhledem k menší šířce)..
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 20:28
Re: Cena
Neboj, ti tupani ti stejně řeknou že to tak není :-[]
Jinak samozřejmě :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
12. 8. 2022 20:54
Re: Cena
Díky za srovnávačku, jen maličkost. Vysoký to je jen opticky. Pokud to má 1,5m, tak je to +/- to samý, co Superb/Passat. Bohužel kvůli baterii šla podlaha vejš a pak v tom logicky nemůže bejt místo na nic, ani na hlavu, ani na ramena, ani na nárty atd...
12. 8. 2022 21:11
Re: Cena
No nedávno zde testovali e-tron GT, ten je z venku skoro o deset čísel nižší a přesto má nad sedačkou 1000 mm a 925 mm a je to také EV s baterkami v podlaze, takže v tom Meaganu je prostor pořešen úplně blbě, nechce se mi hledat všechna auta, ale když vynechám nějaké malé sporťáčky, tak je to pravděpodobně "rekordní" hodnota ve smyslu ta nejnižší.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 21:15
Re: Cena
Tady bych byl opatrný. Protože ono taky bude dost záležet jak vysoko je sedák nad podlahou
12. 8. 2022 21:29
Re: Cena
No v e-tronu jsem nejel, ale seděl a ten má tu výšku nad podlahou vyřešenou ukázkově, v místě pro nohy zadních cestujících je baterka přerušená, takže chodidla jsou hodně dole, v podstatě na úrovni spodku podlahy mínus koberec a tudíž i vysoké postavy mají perfektně podepřená stehna. Jestli tam je něco limitujícího, tak je to právě výška nad sedákem, ani těch 925 mm není kdovíjaká hitparáda a tudíž 850mm toho Megana je prostě ostudně málo.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 22:03
Re: Cena
Jasné, pokud tam nechali místo na nohy. Ale zase srovnávej srovnatelné. E tron je přeci jen trochu jiná úroveň než Megane. A z mainstreamu si nejsem jistý, jestli někdo tohle má vyřešeno.
12. 8. 2022 20:10
Re: Cena
Ok nova Fabia ma delku jak pises.
A novej Golf ma 4.287.
Nevim, k Fabii bych to neprirovnaval.

Ale uprimne, nesedel jsem ani v novy Fabii ani v tomhle Meganu.
12. 8. 2022 21:02
Re: Cena
Jak sis přečetl, je to zcela srovnatelné a ve spoustě rozměrů FIV Megane překonává. Prostě dostal na frak od malého auta. Tady se ukazuje, jak to Renault podcenil a poslal Megane do zapomnění… ;-) Hlavně, že je elektrický…
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 21:05
Re: Cena
Ano. Sice k ničemu, ale 100% elektrický. 100% podle představy eurohujerů z EK...
Avatar - xxc
12. 8. 2022 21:43
Re: Cena
Preco by mal dostat na frak? Nie kazdy chce a potrebuje velke auto. Praveze je to velke auto, ktore malymi rozmermi dava na frak fabii :-)
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 22:00
Re: Cena
Protože dostal. Kecy o tom jak EV hýří prostorem ve srovnání se spalováky jsou totálně liché.
12. 8. 2022 22:04
Re: Cena
Presneji dava na frak dvema fabiim. Srovname-li ceny.
13. 8. 2022 00:55
Re: Cena
"Dostal na frak" je vtipne. :D

Treba ja BYCH si Fabii nikdy nekoupil.
Ani jako ojetou.

Naopak tenhle Megane je muj dreamcar. :yes:
Tohle auto ma vse, od designu, pres vyborny usporny plynuly a komfortni pohon az po ryche nabijeni a naprosto vyhovujici kazdodenni poiuzitelnost i na dlouhe trasy. :yes:

Asi tak. Petrolhead to nikdy nepochopi a bude vzdy vynaset Fabii do nebes...
Kvuli dojezdu, bo jednou za rok usetris 5 minut casu. :D :D :D

PS Ano, cena Meganu je vysoka. Ale kdyz od ni odhledneme... co vic si prat?
13. 8. 2022 07:27
Re: Cena
Proti gustu zadny disputat.
Ja jen ze je nesmysl srovnavat auta kde jedno stoji dvojnasobek. To muzes tak u supersportu.
13. 8. 2022 08:09
Re: Re: Cena
5 minut? Ty tie cisla hadzes, ako ti to vyhovuje co? :D trenujes na politika? :yes:
Avatar - speedfred
13. 8. 2022 08:18
Re: Cena
Odhliadni cenu u každého auta a ver tomu že 1/4 vozového parku budú superšporty.
1.2M by som nedal ani za Megane RS a nie za toto.
Avatar - Ham.
13. 8. 2022 08:59
Re: Cena
:-) Odhlédněme od ceny a u Ferrari, Lamborghini, Porsche, Rollsu, Bentley, trefí manažery šlak, protože nikdo nebude chtít nic jiného a oni budou dostávat desetkrát denně poj€b od svých akcionářů, že nestíhají plnit požadavky klientů. A ostatní automobilky do půl roku zkrachují. Hezký svět.
Avatar - Ji/Ri
13. 8. 2022 14:50
Re: Cena
:yes: :yes: :D :D odhlédneme-li od ceny.... to jsou pitomci jak vrata od teletníku.
Avatar - twistedTSD
12. 8. 2022 22:56
Re: Cena
To si doufám děláš srandu s těmi čísly vycucanými z prstu? Fabia 4108 mm, Golf 4284 mm. Neskutečný, jakou demagogii tady jedeš.
13. 8. 2022 01:04
Re: Cena
Hele, nasel mi to google ;-)
Moc casu jsem tomu na mobilu nedal. :-)
Zrejme predchozi generace..

Kazdopadne i z tvych cisel ma Megane bliz ke Golfu....
Avatar - twistedTSD
13. 8. 2022 01:19
Re: Cena
Je přesně napomezí, prostě klasický malý crossover.
13. 8. 2022 01:19
Re: Cena
A co rozvor? ;-)

Jinak souhlas, pomezi trid je urcite bliz pravde, nez srovnani s Fabii.
12. 8. 2022 14:59
Veľmi príjemné auto
Mal som ho minulý týždeň na pár dní a teda veľmi dobrý dojem zanechal, hoci predtým ma to auto moc nezaujímalo. Je to vlastne skôr taký elektrický Captur veľkosťou, ale teda v meste sa s tým fajn jazdí a končene poriadny infotainment s logikou, na akú som zvyknutý z počítaču si smartfónu. Nechápem prečo automobilky stále niečo vymýšľajú, miesto toho, aby sa to snažili zjednotiť s tým, čo ľudia každodenne používajú. Za mňa palec hore, Renault. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2022 15:16
Re: Veľmi príjemné auto
Nojo TESLA je fakt hodně napřed = viz ne až tak odlišná cena https://www.tesla.com/cs_cz/model3

smutnej PARADOX že starý koncerny maj nevyužitý kapacity a NEUMÍ vyrobit tuhle úroveň a Tesla roky NESTÍHÁ (stavět nový továrny)
13. 8. 2022 08:17
Re: Veľmi príjemné auto
To je dost malo na auto za take peniaze
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2022 20:36
100% na hov...
Mégane byl rodinný kompakt, který v konbiku dal životní potřeby běžné 4 členné rodiny. V základu byl dostupný relativně všem co byli schopni ufinancovat nový vůz. V plné palbě pak stále byl za rozumné peníze. V dieselu byl mimořádně úsporný, v benzínu ideální takřka pro jakékoliv cesty. V létě moře, v zimě hory, na chalupu, se psem, do práce, s tchyní k lékaři...
Naplnil zkrátka potřeby pro všechny. V GT udělal i radost, v RS vykouzlil neuvěřitelný úsměv na tváři.

Tenhle nový Mégane nezvládá absolutně NIC z toho, co zvládal ten původní. A to za cenu dvoj až trojnásobku toho původního... Tomu se říká ... euroekobolševický voj€b zákazníka :-!
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Ozzman
12. 8. 2022 23:50
Re: 100% na hov...
Ještě si zapoměl napsat, že Megan taky uměl udělat dost vrásek, když sis vybral zrovna verzi, co má rýmu, či jinou nemoc elektroinstalace :D Taky hodně motorů bylo fatálních, nicméně si to napsal hezky, Megan mimo vzhledu (vždy na svou dobu uměl zaujmout) nebyl nejlepším autem třídy, ale uměl dobře sloužit, či pobavit, záleželo, jakou verzi si vybereš...
13. 8. 2022 01:08
100% EKO, neprehanet s praskama na spani...
Megane me nikdy moc nezajimal.
I kdyz se mi vzdy libil odvaznej francouzskej design.
Ale tohle je bomba. :yes:

Misto tech patetickejch (a smesnejch, o tchyni a psovi, WTF) kecu stacilo napsat, ze je novej Megane drahej. :D

Btw. nemusis tu brecet a muzes v klidu do showroomu pro bezva skladovku kupecka v benzinu. Mozna najdes i ten kombik, jehoz opevovanim tu plevelis diskuzi. :-)
https://renault.autocb.cz/…upe-zen-tce-140/
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 07:53
Re: 100% EKO, neprehanet s praskama na spani...
Já tu někde psal o kombi ,o tchyni? a brečím ? Kde ? Moje tchyně má Fiestu
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 08:31
Re: 100% EKO, neprehanet s praskama na spani...
To je stejný jako by mela renault :-[] :-[]
13. 8. 2022 13:42
Re: 100% EKO, neprehanet s praskama na spani...
To bylo mysleno jako pokracovani tvy reakce na rohypnola. :-)
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 08:29
Re: 100% na hov...
Uměl dobře sloužit, jen mu furt něco nefungovalo. :-[]
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 08:52
Re: 100% na hov...
Počet nepojízdných renaultů co jsem měl = 0, počet nepojízdných Toyot, co si měl = 2 :-[] Jo i s rozsypanym turbem dci jelo :-O :-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 10:08
Re: 100% na hov...
No takhle tu argumentoval pája ;-)

Počet VŠECH statistikou pojatých renaultů vs toyot.. ale TO VŠICHNI VÍ :-!
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 10:26
Re: 100% na hov...
Ježiši přestaň, on ví jak to myslim, já vim jak to on myslí, nikdo tu statistiku nezpochybnuje, to je tak, když se navezeš do rozhovoru dvou lidí a nevíš kontext :-!
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 11:18
Re: 100% na hov...
Hamun = neví je naprosto normální stav... :-[] :D
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 11:30
Re: 100% na hov...
Je to tak KONTEXT ZMIZEL :-O :*)

No tak sorry = citoval si páju (na to sem JÁ trochu alergický = i když se na první pohled nezdá = je to z NEJVĚTŠÍCH ŽVANILŮ = no a tys HO CITOVAL :-!
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 11:49
Re: 100% na hov...
Myslis vybitou baterku? :-[]

Edit: teď mne napadlo, počet např. nepojizdnych tesel co jsem měl = 0, takze jsou mnohem spolehlivější :-[]
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 09:38
Re: 100% na hov...
Hodně motorů bylo fatálních? To si vůbec nemyslím. Nepovedená generace 1.2 TCe na tom nebyla o nic hůř než 1.2/1.4/1.8 TSI. Jinak 1.4 a 1.6 atmosféry byly úplně v pohodě, silnější 1.6 měla problémy ale nijak fatální. 1.5 dCi byly spíš v některých specifikacích mizerné než celkově mizerné. 1.9 dCi se dá napsat totéž.
Renault za mě neměl nikdy špatné motory. Měl jen některé špatné varianty. Jediný opravdu fatální problém byl ten 1.2 TCe a pak 1.dCi v konkrétních variantách kdy se zadíral na šálcích.
Ve srovnání s tím co předváděl třeba VAG to za mě byl u Renaultu naprosto skvělý výkon :*) :-!
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 10:07
Re: 100% na hov...
Super = i ty občas pracuješ s FAKTY místo vymýšlení si JÁ to chápu opačně a TO (automaticky) ZNAMENÁ že VY https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168 se mýlíte
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 10:32
Re: 100% na hov...
Vyjmenoval si prakticky polovinu motorizací, co se do Meganu za celé roky dávaly, s kterými byly problémy, takže jak to mám chápat ? jo, většina je tedy spolehlivá ?

Já moc dobře znám ty motory, jejich plusy, mínusy, netřeba plivat na VAG. Sázky na "jistotu" byly 1.4ky, 1.6ky - taky né všechny verze, jak píšeš, pak 2.0 F4R či F4RT.. z dieslů až spíš ty novější 1,5dci či 2.0dci, 1.6 dci samozřejmě, ale ta je poměrně vzácná u ojetin, možná nějaké poslední 1.9dci, ale osobně bych tomu motoru už znovu nevěřil.. zvláště dnes po tolika letech to bude mít za sebou nelehký život. Jak na tom budou 1,33tce, uvidíme...

Jinak dříve problematické 1.9dci,1.5dci - těm se stávaly dost drahé nepříjemnosti, 2.0IDE, ale i pak novější 2.0 103kw od nissanu - to měl snad jen Fluence, či megan3 s AT, 1.2tce s přímým vstřikem, ale slyšel jsem nehezké věci i na nějaké 1.4tce či 1.8tce...
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 11:16
Re: 100% na hov...
Hele, zpětně se za mě dá vybrat v Megane motory, které byly úplně ok. Konkrétní výrobní označení nevhodných motorů se dají dohledat. Takže bych se dokonce nebál vzít i 1.5 dCi. Za mě měl Renault spíš problémy s přídavnými komponenty jako byly třeba naftova čerpadla, turba atp. ale základ byl vesměs ok. Říkám, vyložený zmetek byl jen 1.2 TCe v jedné generaci.
Naopak když vyjmenuješ motory u VAG kterým se raději vyhnout tak je to je jak židovský seznam... :-!
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 11:19
Re: 100% na hov...
Ale jako koncovému zákazníkovi je mi přeci fuk, jestli mi klekne motor kvuli turbu od subdodavatele, nebo se mi rozsype třeba klikovka :D

I u VW najdeš spolehlivý motorizace, stejně jako u každé automobilky a když budeš takto jako u Renaultu hledat správné série motorů, dá se taky najít dost věcí...
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 11:40
Re: 100% na hov...
Není mi to fuk. Protože jestli mi odejde turbo, tak mě to sice bude stát třeba 10, 15 tisíc ale je to ředitelné úplně v pohodě. Jestli se mi rozletí klikovka tak sháním celý nový motor a auto je KO.

U VAG se fakt NEDÁ najít v určitých obdobích něco rozumného. EA111 byla celá generace a všecky stály za....FSI taky stály všecky za... Takže pak ti třeba do Octavie zbyl 1.6 MPI. Super... Jako nic proti tomu motoru, ale pokud chceš Octavii co jede a není to zdechlá koza tak jsi prostě neměl co vybrat, pokud jsi nechtěl RS.
Avatar - Ozzman
13. 8. 2022 11:41
Re: 100% na hov...
Diesel, né všechny byly špatné....

Mne je tedy jedno, proč mi auto nejede, chci takové, které pojede a když ne, nekoupím si to příště, nebo ne s tím motorem
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 11:46
Re: 100% na hov...
Jasně že ne = třeba 2.2 HDi byl už od roku (2002? co získal nej motor) výborný až skvělý

ale ani ten by bez multi-miliard zvýhodňování = no vlastně VŮBEC NEBYL
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 12:06
Re: 100% na hov...
Jo to je supr rada. Chci benzínovou Octavii co jede, jaký motor? Kup si diesel... (a ještě ten správný a jen 2.0 že... :D :D ).
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 12:10
Re: 100% na hov...
Jo presne. To je jako, chci benzínový kombik C segmentu, kup si dieselové suv :-[]
Avatar - hugino
13. 8. 2022 21:31
Re: 100% na hov...
EA 211 sú podľa p.Vaculíka v poho.
13. 8. 2022 21:43
Re: 100% na hov...
Naprosto v pohodě, mám zkušenost se třemi různými 1,4TSi 81kW/103kW/110kW. Na prvním (CNG) jsem najel 180tis km bez poruchy a je někde ve světě, druhý má 120tis km a jezdí v rodině opět bez poruchy a třetí má 70tis km a také bez problémů ;-)
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 22:40
Re: 100% na hov...
Máme v rodině 1.5 TSI 96kw a už se těšíme, až půjde pryč. Od r. 2019 3x nepojizdny, sice vše na reklamaci, ale zůstat viset někde na cestě, to je k nezaplacení.
14. 8. 2022 06:47
Re: 100% na hov...
Vidíš, ten mám doma aktuálně taky v OIV a motor šlape jak hodinky. Zatím 45tis km a pohoda… Koncern má jiný problém než je motor a to je stále blbnoucí SW a pak Kessy - asi největší aktuální průser, mě už jeho řídící jednotka odešla…. Úplně auto odstaví, prostě je mrtvé…
Avatar - Mikesus
14. 8. 2022 09:20
Re: 100% na hov...
On nikdy nebyl problém v motoru jako takovým, ale způsobilo to jeho zastaveni. Vadné palivové čerpadlo, nějaká ridici jednotka potom.

Ale ze kvůli infotainmentu umře celé auto, to je síla.
14. 8. 2022 09:36
Re: 100% na hov...
Jj, zastavíš, vypneš motor a nejde nic, nedáš “P” mod, nejde parkovaci brzda, nemůžeš auto zamknout, neuděláš nic… Displeje mrtvé a auto je pípalo, jen když se otevřely dveře, jinak nic. Čekal jsem v sobotu 200km od Prahy 2,5 hodiny na odtah… ještě, že bylo pěkně :-[]

Vím, že to je OT, ale zajímavá zkušenost…
14. 8. 2022 15:34
Re: 100% na hov...
Bez takých skúseností sa každý rád zaobíde.
14. 8. 2022 21:02
Re: 100% na hov...
No to je život ;-)
15. 8. 2022 16:55
Re: 100% na hov...
Pre toho, kto si kúpi namiesto poriadneho auta nemeckého šmejda. Jazdím cez 30 rokov, a ešte ma žiadne auto nenechalo nikde visieť.
Avatar - Mikesus
16. 8. 2022 21:21
Re: 100% na hov...
Někde mimo domov jsem visel vlastně taky jen s vag. Toyota ma v tom aspoň výhodu, kdyz uz, tak tě nechá doma s prázdnou baterkou :-[]
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 22:20
Re: 100% na hov...
Ano. Zato předchozí EA 111 je v podstatě všecko průser. Dvoulitry diesel byly taky podle doby z jaké byly.... FSI byly choulostivé vesměs všecky...
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 11:20
Jak příznačné
Výrobce, který dělá nejlepší mainstream EV, je nejblíž k bankrotu... Čím to asi je... :-[] :-!

https://www.idnes.cz/…-zahranicni_mato
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2022 12:22
Re: Jak příznačné
No povídej? VO CO že (každej znalej ekonom ví že) ZASE jinak = než sis vymyslel :D :-!
Avatar - Ji/Ri
13. 8. 2022 14:59
Pecka
... hezký spotřebič pro přesun osob a zavazadel. :yes: Osobně se mi moc líbí a jako třetí, druhé /jak kdo chce/ - na lítačku do práce a do obchodu a kolem komína paráda. Nabíječku na fasádě doma. Ok.

Jsem zvědav na pověstnou spolehlivost elektriky u Ren. Doteď jim o nikdy moc nešlo....

Za mě auto moc pěkné. A odhlédnu-li od ceny tak ho chci.
Dobrý den, 1.200.000 za tohle... :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] vy, co tu máte tepny jak lodní lana, běžte si to koupit. Proč to nemáte doma? Hamunokylistrejdoteto... proč to nemáš doma? Nebo donvito. Chlapci, budte objektivní, je to super, ale za ty peníze, pokud nedojde k pokřivení trhu a brutálním zásahům do našich kapes nařízením z EU, je to blbost. A hamuno, tohle neobhájíš ani naftou a ničím. Prostě blábol.

Nicméně nikomu nebráním stát frontu, aby si jej koupil. Rád se budu dívat na cestě na nový pěkný spotřebič. :yes:
Rozbalit vlákno
29
13. 8. 2022 15:28
Re: Pecka
Tvl, ale na tohle se fronta nestojí :-[] Dealeři jsou rádi, když alespoň nějaký to elektro prodají, alespoň budou mít nějakou tu “čárku” u dovozce… ve statistice SDA je zatím krásných 14 kousků :-[]
13. 8. 2022 15:43
Re: Pecka
Dělal jsi někdy naceneni nějakého výrobků a nebo jsi u toho byl?
13. 8. 2022 16:06
Re: Pecka
Rozveď to… Moc to nenavazuje ;-)
13. 8. 2022 16:29
Re: Pecka
Možná právě to, že ti to ne navazuje může být problém v pochopení problematiky EV.

Kazdy výrobek dostane při vstupu na trh cenu. Ta cena, ale většinou vůbec nesouhlasí s výrobními náklady.
Cenou se pozicuje zboží, určuje se počet prodaných kusů atd.
Jednoduše. Buď prodas hodně a malým ziskem a nebo málo s velkým. Prodávat za málo kdyz nemám kapacitu uspokojit poptávku je špatné.

To je jen velice zjednodušeně a nemusí to pasovat na tento vůz, ale jde o princip.
13. 8. 2022 16:54
Re: Pecka
Jasně, tvoje myšlenkové pochody pochopit jednoduše nelze. Takže, kdy jdeš do fronty, aby si Renaultu pomohl?

Ano, prodejní cena s výší výrobních nákladů nekoresponduje, to máš pravdu. Vyrob za co nejmíň a prodej za co nejvíc, tomu se říká kapitalismus ;-)

Btw tady stojí Megane e-tech od 970tis kč, u sousedů v Německu od 35500e, tedy 890tis Kč. Není nic jednoduššího než si zajet pár km za hranice a koupit ho tam. Nicméně, doby kdy byl Megane na ulici vidět jsou ty tam. V ČR tímto krokem ho bude jak šafránu, protože tuhle cenu za mini auto nižší střední normální člověk prostě nedá…
13. 8. 2022 17:46
Re: Pecka
A jak si vysvětlujes to, že v De je to auto levnější?

Je zajímavé, že ze stejných informací co mám já vyvozujes naprosto odlišný závěr.
Přitom podle všeho se cenotvorbou nezabývas ani nezabýval.
13. 8. 2022 18:14
Re: Pecka
Prodá se ho víc, za prvé větší trh, stádnost Němců (dostanou befehl a jdou kupovat) a pak dotace i pro soukromé osoby. Nakonec je vyjde lehce pod 30tis eur :-)

Btw jsem zvědav, kdy budu číst od tebe, Hamuny nebo Vita recenzi na na vaše vlastní BEV. Zatím je to spíš spousta keců o ničem… To ho budu mít dřív já :-[]
13. 8. 2022 18:38
Re: Pecka
No a zkus si odpustit ten urazlivy tón na sousedy a máš z toho rovnici proč to auto stojí tolik kolik stojí a jak málo znamená Česká cena.
Ps: netuším proč řeším mou osobu a nebo někoho jiného. Ani jednoho z nich neznám osobně.
O mě přece v této diskuzi vůbec nejde.
13. 8. 2022 18:54
Re: Pecka
Nikoho neurážím. Jen mě zaráží to, že tu adorujete BEVs a žádnou recenzi nevidím a přitom bych si ji rád přečetl ;-)
13. 8. 2022 19:48
Re: Pecka
Osobně EV neadoruji. Spíš se, mnohdy marně, snažím vyvrátit spoustu lži co kolem EV jsou.
Zároveň se snažím zjistit něco nového. Což je zde opravdu výjimkou.
Recenze nepíšu. Mám jiné zájmy. Jestli máš nějaké konkrétní technické dotazy na ev tak nemám problém sdílet informace.
14. 8. 2022 15:37
Re: Pecka
Niekomu skrátka nevysvetlíš.
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 18:58
Re: Pecka
Až na to, ze Vito má EV. ;-)
13. 8. 2022 19:05
Re: Pecka
Tak fajn, čekám recenzi ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 20:57
Re: Pecka
:D :D se nikdy nedočkáš. On totiž o EV reálně nic neví. Dost možná s ním ani nejel... A hlavně si jej nikdy nekoupí. Ale plnou hubu keců o tom jak jsou skvělé, to mít bude :-[]
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 21:17
Re: Pecka
Až na to, ze on EV má a jezdi s ním denně. Takze je vysoce pravděpodobné, že o EV nic neví.
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 21:25
Re: Pecka
Pokud EV má tak tím hůř. V podstatě by to bylo další potvrzení toho, že většina majitelů EV jsou pomatenci, sektaři a věřící, se kterými nemá smysl diskutovat. Samozřejmě čest výjimkám, ne všichni jsou zaslepení. Jenže lidem, kterým může dávat smysl EV je velmi málo. Protože to smysluplné využití je hrozně úzké.

Proto je diktát EU v podobě nařídíme EV mobilitu všem a ty ostatní odsoudíme k mastné tyči tak neskutečně odporný, arogantmi a hloupý.
Avatar - Mikesus
13. 8. 2022 22:38
Re: Pecka
Takze nejdřív kdyz nemá EV tak nesmí psát o EV pozitivně a potom když má EV tak je to taky špatně a potvrzující, že nemají pravdu. To uz je dost ujetý.
Avatar - xxc
13. 8. 2022 22:38
Re: Pecka
Vyuzitie je siroke, je to lepsie vzdy okrem rychlych a dlhych ciest a dajme tomu jazd na okruhoch na cas.
Avatar - rohYpnol
14. 8. 2022 09:38
Re: Pecka
Využití široké vůbec není. Naopak. Na krátké trasy neno do města to totiž sice je nastavené díky vlastnostem EV, jenže kdo jezdí tyhle ***čky tak většinou má malý nájezd. A tam to nemá naprosto žádný ekonomicý smysl. Navíc ještě nesmíš být bytový... Využití je velmi úzké. Konec konců i proto většinou lidi řeknou- jako druhé nebo třetí auto bych to bral. Ale co to první a druhé auto?!?!?
Avatar - xxc
14. 8. 2022 09:58
Re: Pecka
To je presne ten omyl, ked si to niekto kupi ako druhe, tretie auto, zacne to pouzivat ako prve :-) Uz zmysel podla najazdu, 200 km denne da 40 000 km rocne, pokial auto vydrzi 8-10 rokov, co vraj ano, tak je to siroko daleko najlepsie a najlacnejsie auto oproti staremu meganu dci. A uzitkovo neporovnatelnejsie.
Avatar - Emel
14. 8. 2022 14:52
Re: Pecka
První, druhé... To je trošku zavádějící. My tátové od rodin to obvykle máme tak, že první auto je to, do kterého se vejdeme všichni a které je obvykle dražší... A k němu druhé auto odveze děti a nákup a tak.
Ev jako první auto by pro mě osobně muselo být něco jako Enyaq, Y, Ev6, s baterií 80+... S tím pojezdím všechny běžné jízdy a do Bulharska si holt něco půjčím.
Kdybych ale tu rodinu neměl, tak mám klidně jako první auto Cayman... a jako druhé nějakou šunku typu Volvo 850. Tomu se vlastně říká "wintercar" :-)
Avatar - xxc
14. 8. 2022 18:16
Re: Re: Pecka
Veď tak nejak, to veľké auto by ostalo v garáži a rodina by sa najčastejšie "tlačila" v megane :-)
Avatar - Emel
14. 8. 2022 22:14
Re: Re: Pecka
No to těžko. Vím, co je na pohodu, co je zvládnutelné a co už je utrpení. Ale tak primárně bych takové auto nekoupil a tím se to řeší... Když už, tak tu jsou za stejné peníze větší ev s větší baterkou, ne?
15. 8. 2022 08:30
Re: Re: Pecka
Nesmysl, proč by se nějdo měl tlačit v Meganu, když by měl k dispozici velký auto? Navíc třeba s dětma? Evidentně s tím nemáš zkušenosti a jen placáš…
Avatar - xxc
15. 8. 2022 22:48
Re: Re: Pecka
Praveze skusenosti mam, normalne jazdime v Citigu s detmi a nikto sa netlaci. Velke auta ostavaju v garazi. Sice som v Megane nikdy nesedel, ale take zle to byt nemoze a ze neostane pred kolenami 20 cm miesta vzadu nie je ziadna tragedia.
17. 8. 2022 11:07
Re: Pecka
@ Mikesus:
Diky.

Jen se potvrzuje, ze diskuze je naprosto zbytecna.

Argumentace rohYpnola spociva v tom, ze osoby s jinym nazorem jsou idioti. :no:
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 20:55
Re: Pecka
Není to zas tak jednoduché jak píšeš. Když přiejedeš hranice a budeš chtít koupit Megane EV ve skopčákově tak je dost možné že když řekneš že jsi z Čech tak uslyšíš jen NEIN, das ist nicht für export....
Avatar - rohYpnol
13. 8. 2022 15:34
Re: Pecka
Souhlas. Podstata věci je naprosto jednoduchá. Tak jednoduchá.a zřejmá, že ji spousta hujerů nechce vidět. Pokud věc nedává ekonomický smysl, tak je to jen politický výblitek. Nic víc, nic míň.
Pak jsou jen dvě možnosti - buď pokrok zlevní výrobu a ekonomický smysl přijde. Což se neděje, dít nebude a ani nemůže z podstaty věci, kdy zdroje surovin jsou omezené. A nebo pokřivíme trh takovým šíleným zpusobem, že začne EV dávat ekonomický smysl. EU se rozhodla pro druhou variantu. Resp. ani jinou variantu neměla. Jenže každý politický zásah odtržený od reality je hřebík do rakve. Jediný kdo na to doplatí budou naše děti. A děti našich dětí.
13. 8. 2022 15:44
Re: Pecka
Zlevnění výroby se neděje?
Jak jsi na to přišel?
Sleduješ poslední ekonomické výsledky výrobců EV?
Avatar - miromen
13. 8. 2022 21:06
Megane
Tak z megana se stal elektrospotřebič takže nic co by mě zajimalo. Jedine co se mi libi tak jsou vnějši rozměry. Pokud se nepletu tak delkou je to na chlup stejně s Golf 6. Šiřka pod 180cm a vyška rovnych 150cm.
No, ale když vidim ty vnitřni rozměry tak to, už se mi tolik nezamlouva. Už předchozi megan mi pocitově vzadu přišel šiřkou na urovni aut o segment niže a tento novy model je zřejmě ještě užši.
No a vyška vzadu nad hlavou pouze 850mm...to je tak pro postavu o vyšce tak do cca 175cm.
A ještě čtu, že pod zadni sedaky je problem zasunout nohy což byl problem i u předchudce.
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2022 21:54
No,
uz tak malej Megan jeste zmensenej za milion ctvrt, tak ten je dobrej :-[]
Rozbalit vlákno
0