Fakt hezký. Dokonalý, to zdaleka ne... trošku stísněný, maximálka 160, dojezd - v létě - 380km... no budiž, jako alternativa krátkýho Meganu proč ne, akorát pokud se rozhlídnu po silnicích, tak mám dojem, že u nás je tak 75% kombíků, který skončí bez náhrady.
Hezký kompakt s 60kWh baterkou za 1.2M bez příplatků? Tak hodně štěstí... :-)
V Renaultu se opravdu snažili ... :yes: ... tak jim přeji ať prodají alespoň jednu elektriku s dvojnásobným ziskem místo 2 spalováků. Skutečnost ale bude tak 1:10 až 1:20. Mnoho štěstí, Megane, mnoho štěstí, Renaulte.
za 1 200 000 by to chtělo dokonalé auto. Spalovací verze by - pokud by existovala - začínala od 500 000, možná trochu víc.
Nepoměr je dramatický a toto auto si prostě moc lidí dovolit nebude moc.
Ktorá "elektrika" je ľudová? Je to najväčšie a zásadné mínus tohto druhu pohonu. Všetko ostatné sa dá zvládnuť, naviac vývoj ide razantne dopredu (dojazd, hmotnosť, čas na nabíjanie atp.). Ale cena, pokiaľ nebude na úrovni povedzme 600-700 tis. aspoň za prvý použiteľný model, bude problém.
no TOHLE je dávno spočítané (i když teď to narušil covid a válka taky nějak neprospívá)
Cenu asi budeš muset posunout = naše inflace 20% je u dražších věcí jako je auto docela síla
Ale průlom kdy těch (pár procent produkce BEV) se cenově srovná s DRTIVĚ VĚTŠINOVOU produkcí spalováků = byl původní odhad 2025-30 (asi se to malinko zpozdí ale zas tak moc ne). S tím že elekro maj současně i VÝRAZNĚ VYŠŠÍ výkon než průměrný spalováky https://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ jsou to koně ne kilowatty (v jediný zemi kde je neomezená rychlost na dálnicích
Větší fail je dojet na dálnici v režimu 10-80% 150 km svižně a 200 relaxačně v pravém pruhu. A pak hodinu nabíjet. A když teda najdeš hypercharger, tak půl hodiny, no.
To máš 1:1, výjimečně 1:2 jízdu a prostoj. Bezva!
Prosímtě kolik ti to žere? Já se ani se G7Var.110kW TSI na dálnici nedostával nijak extra přes 7/100 a to jsem sakra překračoval limity. V mixu vždycky okolo 6 až 6,5 včetně fakt rychlých jízd i městských popojížděk.
S TDI EVO to je zas o dost níž. Já sice netrávím čas měřením absolutních hodnot při konkrétních ustálených rychlostech, ale beru to jako celek při rychlých dálkových přesunech a tam je to prostě super.
Když jsem jel nedávno 600 km na otočku, tak půlka byla státovka tempem, co dovolil provoz a oči a morálka :-! a druhá půlka dálnice v rozsahu 120-180 tacho. V cíli tam bylo 5,1 a z nádrže opravdu ubylo necelých 31 litrů. Samotnýmu mi to hlava nebere.
Vždycky prvních 20 km nadávám, jak moc to žere a pak to přestanu sledovat a v cíli nechápu.
250km výlet na Grossglockner (horské okresky, rychlostky i dálnice plus ta slavná silnice až na vrchol a zpět) a v cíli 5,6/100. Celá dovča včetně různých serpentýn do 1200 m.n.m. a podobně skončila s výsledkem 5,15/100 přesně. A už jsem tu psal, že návrat po AT dálnicích a rychlostkách od Salzburgu do Budějic byl za 4,4/100 a držel jsem limit podle GPS, max. do 140km/h. Neumím si představit, za kolik umí dálkově 110kW verze v Octávii liftback s lepší aerodynamikou i váhou.
No je drsný, jaký pokrok udělaly ICE za poslední roky v oblasti spotřeby, výkonu i emisí. A je škoda, že zrovna v té samé době je jdou zaříznout.
Nevýhodou a výhodou zároveň je to, že 180 nejde jet pořád a všude, takže pak reálná spotřeba vypadá jinak. A když máš nízký auto, tak zase jinak a když nespálíš 50% energie vynaložené na pohyb vpřed v brzdách, tak zcela jinak.
Máš v prvním odstavci (rozšířenou) chybu = to je opět viz já 11:44 (jen vnímání VÝŘEZU jen malé části obrazu)
Je to proces probíhající od poloviny 60 let minulého století minulého tisíciletí = PROČ by měl sKONČIT zrovna NĚKDE kde si TEĎ část lidí co to nechápe usmyslí?
CELKOVÁ doba od začátku snižování potřeby ropy a emisí = tady v EUropě vyjde třeba na 65 let (to je SAKRA POMALU!) a celosvětově to bude třeba 100 let? Možná i víc
už ti došlo že ZASTAVIT to někde před cílem = je pěkná pitomost? NEberoucí VŮBEC v potaz všechno ostatní co proč jak se to (CELÝ tvůj život) na CELÉ PLANETĚ děje (TO kvůli další debilnosti co tu pár idiotů furt píše = EU:)
Jestli mě něco trochu štve u součastneho auta tak je to pravě dojezd. Holt auto, ktere nejvic bašti ze všech co jsem měl a zaroveň s nejmenši nadrži na 50 litru.
No, ale i tak je to vic než u tohodle elektrospotřebiče.
Asi jsem čekal spotřebu trochu nižši. Je pravda, že to umi jezdit i pod 7l při plynulejšim přesunu na středně dlouhe trase. Ja, ale jezdim dost město a kolem komina a zde si to přeci jen přihne o vic než 1l nad 1,5EB, ale samo jine auto s vice koniky k tomu širši obuti prostě nic co by te spotřebě hralo do karet. Snad rozměry, kdy je golf užši a nižši.
Spiš mě udivila spotřeba na dlouhych trasach, kde se obecně spotřeby dost srovnavaji což bylo patrne i při přechodu z 1,2 TSI na 1,5EB, kdy si EB vzal o nějakou tu deci navic prostě vždy to bylo do 0,5l nad na stejnych trasach při podobnych podminkach a jizdni styl taky žadna větši změna. No 2,0TSI si na dlouhych štrekach oproti 1,5EB vezme vic a to někde mezi 0,5l - 1l.
Nevím jak je to teď, dřív byl manuál poměrně krátký, skoro 3000 otáček při 130... takže rychlejší dálnice šla poměrně rychle "do peněz". Ale když člověk jel v rámci limitů, třeba na dovolenou, tak se do těch osmi vešel pohodlně. 1.5TSI samozřejmě jezdí minimálně o litr míň.
Co jsem tak vypozoroval na ruzne kvalty tak je to snad na chlup stejně zpřevodovane jako 1,5EB takže při 130 tacho to na 6st toči 2750ot. Jen tim, že fokal měl omezovač na 6 500 ot tak na 2st nedal realnou 100, kdežto golf ma omezovač na nějakych 6 700 či 6800 ot tak da realně kilo na 2st.
Jinak sice těsně, ale do 10l se vlezu při nějakem dlouhodobějšim pruměru. A vlastně je to spotřeba se kterou jsem i počital. Navic ja řešim spotřebu spiš ze zvědavosti a pro srovnani s předchozim povozem jo a taky jak je to s rezervou a jestli v nouzi neni problem dat nějaky ten kilak s dojezdem nula.
Jen ty delši štreky jsem čekal trochu uspornějši v podani 2,0 TSI. Pokud si dobře vybavuji tak při real 130 si TSI vezme o nějakych 5-7 deci nad EB.
Ještě mě napada, že by přeci jen mohl byt uspornějši režim normal nebo ještě jistěji eko, kde je evidentně uškrceny vykon pocitově tak o 50 koniku jen ja jezdim vyhradně režim sport.
Osobně si nemyslím, že by Normal proti Sportu nějak moc ušetřil... když člověk chce zrychlit, tak na to šlápne i v tom normalu... a pro jízdu konstantní rychlostí je to fuk.
Je fakt, že já měl ještě tu verzi bez GPF a s dvojím vstřikem... říkalo se, že GPF něco stojí... ale čisté výfuky mají taky něco do sebe zase.
Tak ja si taky nemyslim, že by ta uspora byla vyraznějši v připadě jineho než sport režimu a ani se mi to nechce prověřovat. Jen střilim, že by to třeba v celku mohlo udělat 1, 2 či max 3 dl.
Jinak jak jsem ti tušim dřivěji psal tak majitele co přechazeli tvrdi, že nepozoruji prakticky žadny rozdil ve spotřebě a to jak u G7 s nebo bez GPF.
Navic jsem si vzpoměl na spritmonitor a tam po nějake filtraci vychazi spotřeba u G8 dokonce o něco nižši. Ale jednak mam manual a těch je tam poskromnu a druhak pořad je to jen orientace.
A jinak jak si zminil tu dovolenou tak ja se vlezl da se řict s přehledem do 8l při dovolena do HR. Nemam to přesně spočitano, ale vychazim ze zkresleni palubaku a ten mi ukazal při navratu 7,3l takže real by měl byt max 7,5l.
Ale je to tim, že ja jezdim u nas a rakousko po dalnicich a SLO+HR mimo dalnice což bude minimalně 0,5l uspora. No a co mam ještě v hlavě tak cesta do HR byla 1045km a na palubaku byla tušim doba jizdy 12:23min.
S tim, že zavěr vždy vyklusavam a k tomu jsem kuřak, kdy jsem několikrat při kuřpauzach nevypinal motor cca 20-30min. a v HR na mistě mi palubak ukazoval 7,0l.
Takže při takove spotřebě bych s 50l nadrži byl napohodu no s uživanim město a kolem komina, už bych větši nadrž přivital.
No západní Evropa se opravdu pokusí posunout ceny spalováků také na 1,2 M, nebo je rovnou zlikvidují. Zvýšení prodejů to ale nepřinese, a nadměrný zisk jim nepotrvá dlouho.
Až se tu masivně rozjedou prodeje spalováků a elektroprdů z Číny, zazvoní budíček ale bude příliš pozdě.
Renault je nejblíže krachu, a tvrdě pracuje na tom, aby se krach podařil.
Až na tú poslednú vetu, min. z krátkodobého hľadiska mi nepripadá, že by boli na tom tak zle:
- Mali síce v 1. polroku stratu 1,4 mld Eur kvôli odpísaniu aktív v Rusku.
- Výhľady na 2022 zlepšili. Inak sa mi na prvý pohľad zdajú ok, ale neanalyzoval som.
- Otázkou je, aký vplyv bude mať aktuálne zdražovanie na budúcnosť.
Už se děje. Číňani už se domluvili s Emilem Freyem, který začíná nabízet čínské značky...
Počátek konce evropských automobilek je na spadnutí. Pdřezali si pod sebou tu větě sami. Tedy samozřejmě díky euroekobolševickému spolku zvanému EU :-!
Nevím co tě zajímá, ty šašky mám na HL a jsou mi úplně ukradení stejně jako jejich názory. Jsou tak primitivní a hloupí že ani nedokážou pochopit že jim neodpovím, nereagují na ně a oni nemají zbytečné reagovat na mě.
Úplně normálně. Za normálního stavu konzervativní evropský zákazník neměl důvod přecházet z domácích lety prověřených značek na cokoliv jiného. Navíc desetiletí vývoje spalovacích motorů prostě že dne na den doběhnout nedokázali ani v Číně.
EU vytvořila prostředí, ve kterém jsou EV domácích značek příliš drahé pro běžného zákazníka, spalováky EU znevýhodňuje a větší na ně daně jak baňky na vánoční stromek. Proto i dříve tvrdohlavý zákazník u Evropy přejde na čínské EV. Dávno nejsou tak špatné, některé jsou plně srovnatelné s těmi Made in EU.
Ten práh evropský zákazník překročí jen jednou. Pak už bude, resp. už v zásadě je evropský autoprůmysl ztracen.
Kokso to je taká absolútna kravina, čo si napísal...
Číňania sa snažia ísť s autami do sveta, odkedy si myslia, že sú konkurencieschopné. Nie iba do Európy. A je to tak so všetkým, nie iba s autami. Číňania boli cenovo vždy nižšie ako zbytok sveta, ale aj kvalitatívne. S tým, že sa snažia expandovať, nemá EÚ nič spoločného. Do sveta by sa tlačili podobne ako sa svet tlačí k nim, aj keby EÚ neexistovala.
Ne není to kravina. Jen evidentně vůbec nepřemýšlíš. Protože to že Čína chce expandovat ještě vůbec neznamená že ji k tomu máme pomáhat a připravovat ideální podmínky snad. Ne?!?
A Čína má v Európe nejaké iné, voľnejšie podmienky ako domáce podniky? Nemusí plniť emisné limity? Nemusí plniť bezpečnostné a ďalšie predpisy? Má sťaženú pozíciu o neexistujúcu servisnú sieť, nulovú, alebo skôr zápornú reputáciu, nulovú tradíciu.
Kde vidíš tie ideálne podmienky?
Vlastně zajímavý názor. Když se opravy chyby (znevýhodněni a co2 pokuty platí samozřejmě v EU i pro čínské automobilky) tak píšeš vlastně to co je největší argument pro rozvoj EV v Evropě.
Jak klesne cena ev na určitou hranici bude akceptovatelné i pro mnoho konzervativních zákazníků a čínský původ nebude překážkou.
A pokles ceny je jen otázkou času.
Jak se ma evropský automotiv tedy připravit? Je cesta dělat další spalovak?
Dělat další spalovák cesta není, protože politické rozhodnutí nejen v EU je, že se spalováky skončí.
Kdyby tohle rozhodnutí nebylo, nebo se změnilo? No, to už je dneska hodně "long shot"... pravděpodobně by si evropské automobilky snáz udržely výhodu ve spalovácích a zároveň by se EV bez zvýhodnění ještě dlouho nedokázaly na trhu prosadit.
Ale sázet na spalováky je dneska hodně riskantní... šance, že se to pro ně ještě nějak otočí k lepšímu, jsou podle mě jednotky procent.
Šance pro zachování spalováků jsou úměrně tomu, jak silně chce Evropa narazit. Resp. jak silně bude muset narazit aby si uvědomila svou chybu.
Evropa totiž přišla jen s prázdným heslem místo toho aby přišla s řešením.
Když někdo řekne - bude jen EV, tak taky musí říct kde na to vezme, kdo to zaplatí, a hlavně z čeho a kdo to vyrobí, jakou to bude mít životnost a co s tím potom. A nadto kde vzít el. energii. Nic z toho EU neudělala krom toho jak se tu EK prsí prázdnými hesly typi zakážeme výrobu spalováků, ukončíme jádro..
Šance zachování spalovaku stále klesají. Jak bude EV levnější než spalovak bude se vše jen zrychlovat.
A vše nasvědčuje tomu, že EV jde cenové rychle dolů.
Na naprostou většinu dotazů které zde v příspěvku máš samozřejmě EU odpověď dává.
Ty ty odpovědi neznáš?
Ja myslim ze to je jeste o level cistsi design.
Jinak je to celkem malicke auto na dnesni pomery. Nevim jak to prijme soucasna SUV doba, trochu pochybuju.
V normálních dobách před covidem a tak byla nejprodávanější třída v Evropě B segment... akorát ne za 1,2M. Problém EV je, že ani kompromisy ve velikosti a technice (třeba 40kWh základní baterka) nejsou schopné to auto zlevnit, takže pak na price/value vychází mnohem líp plnohodnotný auto typu EV6 nebo TM3.
Možná se mi i líbil o kousek víc ten Scenic https://www.autoweb.cz/…_en-1100x618.jpg
Aj za mňa design super až na ten pohon.Keby ho ponúkali aj s 1.33 tce 140-160k od 18-19 000 € tak by mal šancu na úspech.40 000 € a viac za auto s trapnučkým dojazdom 300-350km so zlou trakciou /a to ešte ho netestovali na vode a snehu/ v našich končinách málo kto dá.Za 40 000 € sa kupujú iné fosilné mašiny a nie tento bzučiak :no::no::no: ale ináč je pekné
Nemohu souhlasit, francouzská auta byla vždy krásná, svým způsobem... je fuk, jestli je to Peugeot, Citroen, či Renault, některé modely byly divné, zvláštní, některé jsou i 20 let po uvedení pořád krásná auta, tohle umí.. akorát dříve si tam mohl mít i pořádný motor :/
Jak dlouho budeme číst tahle houna o placatých televizích, iPhonech a mobilních telefonech v souvislosti se 100 let starým pohonem? Já jen, ať vím, kdy si mám koupit to bájné levné EV.
V mém případě, pokud se řeší i kdy dojedu, to rozhodně nesplňuje.
Sakra, už si laskavě uvědomte (ty, Hendly, Hammuna), že pokud by EV byly tak super, boží a skvělé jak říkáte, tak je všichni kupují. Ale oni je nekupují, že? A překvapivá zpráva - lidé (v globálu) nejsou úplní pitomci. Už tu působíte jako nějaká sekta a zaseklý kolovrátek v jednom. Sorry jako, jak by řekl jeden estébák.
BTW - Megany III v kombíku jsem vlastnil dva, dohromady přes deset let. Oba koupené nové. Nebyla to nejlepší auta třídy, ale měla několik velmi výrazných kladů, díky nimž jsem ta auta měl moc rád.
Tenhle nový EV Megane mě vůbec neoslovuje a nezajímá - primárně ne proto, že je EV, ale prostě proto že je to strašně malé a strašně drahé. Spláchnout desetiletí budovanou značku do h*jzlu a zbavit se letitých zákazníků - bravo, pane de Meo, to se vám povedlo!
My nezapomínáme = ty si bohužel napsal JÁ NEVÍM ;-)
Ono je to trošičku "složitější" a i když sem to jen já tady zhruba 100x napsal = tak holt málokrát. Princip JÁ celku nerozumím = vidím svůj výřez celku = a NENÍ MOŽNÝ že by někdo jako Musk a Vávra nebo jen Hendly Hammuna = věděli víc než já
NENÍ to MOŽNÝ = to je VELMI rozšířená... OMYL :-O:-)
Furt se nechytám = ani na pípy (furt mi to přijde nesouvisející KRÁVOVINA
TVŮJ druhý odstavec TVÁ první věta = kde píšeš JÁ NECHÁPU SOUVISLOSTI , VIDÍM jeden STŘÍPEK = a na základě toho střípku co JÁ vidím = dělám CELKOVÉ ZÁVĚRY
protože NENÍ MOŽNÉ že by někdo chápal celek a PROTO do toho investoval biliony = to znamená VY VŠICHNI jste mimo (když MĚ to nedává smysl
Podélný prostor vpředu je ještě stejný 860/1100
v dalších rozměrech je pak už debakl Meganu
podélný prostor vzadu M 570/780 vs F 570/810
výška nad sedákem vpředu M 910 vs F 1010
výška nad sedákem vzadu M 850 vs F 950
šířka vpředu M 1415 vs F 1460
šířka vzadu M 1380 vs F 1420
kufr M 389 l vs F 380 l
Zvlášť šokující je ta minimální výška Megane nad sedáky, přitom je to vysoké jak koza (a opticky disproporční vzhledem k menší šířce)..
Díky za srovnávačku, jen maličkost. Vysoký to je jen opticky. Pokud to má 1,5m, tak je to +/- to samý, co Superb/Passat. Bohužel kvůli baterii šla podlaha vejš a pak v tom logicky nemůže bejt místo na nic, ani na hlavu, ani na ramena, ani na nárty atd...
No nedávno zde testovali e-tron GT, ten je z venku skoro o deset čísel nižší a přesto má nad sedačkou 1000 mm a 925 mm a je to také EV s baterkami v podlaze, takže v tom Meaganu je prostor pořešen úplně blbě, nechce se mi hledat všechna auta, ale když vynechám nějaké malé sporťáčky, tak je to pravděpodobně "rekordní" hodnota ve smyslu ta nejnižší.
No v e-tronu jsem nejel, ale seděl a ten má tu výšku nad podlahou vyřešenou ukázkově, v místě pro nohy zadních cestujících je baterka přerušená, takže chodidla jsou hodně dole, v podstatě na úrovni spodku podlahy mínus koberec a tudíž i vysoké postavy mají perfektně podepřená stehna. Jestli tam je něco limitujícího, tak je to právě výška nad sedákem, ani těch 925 mm není kdovíjaká hitparáda a tudíž 850mm toho Megana je prostě ostudně málo.
Jasné, pokud tam nechali místo na nohy. Ale zase srovnávej srovnatelné. E tron je přeci jen trochu jiná úroveň než Megane. A z mainstreamu si nejsem jistý, jestli někdo tohle má vyřešeno.
Jak sis přečetl, je to zcela srovnatelné a ve spoustě rozměrů FIV Megane překonává. Prostě dostal na frak od malého auta. Tady se ukazuje, jak to Renault podcenil a poslal Megane do zapomnění… ;-) Hlavně, že je elektrický…
Treba ja BYCH si Fabii nikdy nekoupil.
Ani jako ojetou.
Naopak tenhle Megane je muj dreamcar. :yes:
Tohle auto ma vse, od designu, pres vyborny usporny plynuly a komfortni pohon az po ryche nabijeni a naprosto vyhovujici kazdodenni poiuzitelnost i na dlouhe trasy. :yes:
Asi tak. Petrolhead to nikdy nepochopi a bude vzdy vynaset Fabii do nebes...
Kvuli dojezdu, bo jednou za rok usetris 5 minut casu. :D:D:D
PS Ano, cena Meganu je vysoka. Ale kdyz od ni odhledneme... co vic si prat?
:-) Odhlédněme od ceny a u Ferrari, Lamborghini, Porsche, Rollsu, Bentley, trefí manažery šlak, protože nikdo nebude chtít nic jiného a oni budou dostávat desetkrát denně poj€b od svých akcionářů, že nestíhají plnit požadavky klientů. A ostatní automobilky do půl roku zkrachují. Hezký svět.
Mal som ho minulý týždeň na pár dní a teda veľmi dobrý dojem zanechal, hoci predtým ma to auto moc nezaujímalo. Je to vlastne skôr taký elektrický Captur veľkosťou, ale teda v meste sa s tým fajn jazdí a končene poriadny infotainment s logikou, na akú som zvyknutý z počítaču si smartfónu. Nechápem prečo automobilky stále niečo vymýšľajú, miesto toho, aby sa to snažili zjednotiť s tým, čo ľudia každodenne používajú. Za mňa palec hore, Renault. :yes:
Mégane byl rodinný kompakt, který v konbiku dal životní potřeby běžné 4 členné rodiny. V základu byl dostupný relativně všem co byli schopni ufinancovat nový vůz. V plné palbě pak stále byl za rozumné peníze. V dieselu byl mimořádně úsporný, v benzínu ideální takřka pro jakékoliv cesty. V létě moře, v zimě hory, na chalupu, se psem, do práce, s tchyní k lékaři...
Naplnil zkrátka potřeby pro všechny. V GT udělal i radost, v RS vykouzlil neuvěřitelný úsměv na tváři.
Tenhle nový Mégane nezvládá absolutně NIC z toho, co zvládal ten původní. A to za cenu dvoj až trojnásobku toho původního... Tomu se říká ... euroekobolševický voj€b zákazníka :-!
Ještě si zapoměl napsat, že Megan taky uměl udělat dost vrásek, když sis vybral zrovna verzi, co má rýmu, či jinou nemoc elektroinstalace :D Taky hodně motorů bylo fatálních, nicméně si to napsal hezky, Megan mimo vzhledu (vždy na svou dobu uměl zaujmout) nebyl nejlepším autem třídy, ale uměl dobře sloužit, či pobavit, záleželo, jakou verzi si vybereš...
Megane me nikdy moc nezajimal.
I kdyz se mi vzdy libil odvaznej francouzskej design.
Ale tohle je bomba. :yes:
Misto tech patetickejch (a smesnejch, o tchyni a psovi, WTF) kecu stacilo napsat, ze je novej Megane drahej. :D
Btw. nemusis tu brecet a muzes v klidu do showroomu pro bezva skladovku kupecka v benzinu. Mozna najdes i ten kombik, jehoz opevovanim tu plevelis diskuzi. :-) https://renault.autocb.cz/…upe-zen-tce-140/
Ježiši přestaň, on ví jak to myslim, já vim jak to on myslí, nikdo tu statistiku nezpochybnuje, to je tak, když se navezeš do rozhovoru dvou lidí a nevíš kontext :-!
Hodně motorů bylo fatálních? To si vůbec nemyslím. Nepovedená generace 1.2 TCe na tom nebyla o nic hůř než 1.2/1.4/1.8 TSI. Jinak 1.4 a 1.6 atmosféry byly úplně v pohodě, silnější 1.6 měla problémy ale nijak fatální. 1.5 dCi byly spíš v některých specifikacích mizerné než celkově mizerné. 1.9 dCi se dá napsat totéž.
Renault za mě neměl nikdy špatné motory. Měl jen některé špatné varianty. Jediný opravdu fatální problém byl ten 1.2 TCe a pak 1.dCi v konkrétních variantách kdy se zadíral na šálcích.
Ve srovnání s tím co předváděl třeba VAG to za mě byl u Renaultu naprosto skvělý výkon :*):-!
Super = i ty občas pracuješ s FAKTY místo vymýšlení si JÁ to chápu opačně a TO (automaticky) ZNAMENÁ že VY https://www.auto.cz/…-se-nebal-141168 se mýlíte
Vyjmenoval si prakticky polovinu motorizací, co se do Meganu za celé roky dávaly, s kterými byly problémy, takže jak to mám chápat ? jo, většina je tedy spolehlivá ?
Já moc dobře znám ty motory, jejich plusy, mínusy, netřeba plivat na VAG. Sázky na "jistotu" byly 1.4ky, 1.6ky - taky né všechny verze, jak píšeš, pak 2.0 F4R či F4RT.. z dieslů až spíš ty novější 1,5dci či 2.0dci, 1.6 dci samozřejmě, ale ta je poměrně vzácná u ojetin, možná nějaké poslední 1.9dci, ale osobně bych tomu motoru už znovu nevěřil.. zvláště dnes po tolika letech to bude mít za sebou nelehký život. Jak na tom budou 1,33tce, uvidíme...
Jinak dříve problematické 1.9dci,1.5dci - těm se stávaly dost drahé nepříjemnosti, 2.0IDE, ale i pak novější 2.0 103kw od nissanu - to měl snad jen Fluence, či megan3 s AT, 1.2tce s přímým vstřikem, ale slyšel jsem nehezké věci i na nějaké 1.4tce či 1.8tce...
Hele, zpětně se za mě dá vybrat v Megane motory, které byly úplně ok. Konkrétní výrobní označení nevhodných motorů se dají dohledat. Takže bych se dokonce nebál vzít i 1.5 dCi. Za mě měl Renault spíš problémy s přídavnými komponenty jako byly třeba naftova čerpadla, turba atp. ale základ byl vesměs ok. Říkám, vyložený zmetek byl jen 1.2 TCe v jedné generaci.
Naopak když vyjmenuješ motory u VAG kterým se raději vyhnout tak je to je jak židovský seznam... :-!
Ale jako koncovému zákazníkovi je mi přeci fuk, jestli mi klekne motor kvuli turbu od subdodavatele, nebo se mi rozsype třeba klikovka :D
I u VW najdeš spolehlivý motorizace, stejně jako u každé automobilky a když budeš takto jako u Renaultu hledat správné série motorů, dá se taky najít dost věcí...
Není mi to fuk. Protože jestli mi odejde turbo, tak mě to sice bude stát třeba 10, 15 tisíc ale je to ředitelné úplně v pohodě. Jestli se mi rozletí klikovka tak sháním celý nový motor a auto je KO.
U VAG se fakt NEDÁ najít v určitých obdobích něco rozumného. EA111 byla celá generace a všecky stály za....FSI taky stály všecky za... Takže pak ti třeba do Octavie zbyl 1.6 MPI. Super... Jako nic proti tomu motoru, ale pokud chceš Octavii co jede a není to zdechlá koza tak jsi prostě neměl co vybrat, pokud jsi nechtěl RS.
Naprosto v pohodě, mám zkušenost se třemi různými 1,4TSi 81kW/103kW/110kW. Na prvním (CNG) jsem najel 180tis km bez poruchy a je někde ve světě, druhý má 120tis km a jezdí v rodině opět bez poruchy a třetí má 70tis km a také bez problémů ;-)
Máme v rodině 1.5 TSI 96kw a už se těšíme, až půjde pryč. Od r. 2019 3x nepojizdny, sice vše na reklamaci, ale zůstat viset někde na cestě, to je k nezaplacení.
Vidíš, ten mám doma aktuálně taky v OIV a motor šlape jak hodinky. Zatím 45tis km a pohoda… Koncern má jiný problém než je motor a to je stále blbnoucí SW a pak Kessy - asi největší aktuální průser, mě už jeho řídící jednotka odešla…. Úplně auto odstaví, prostě je mrtvé…
Jj, zastavíš, vypneš motor a nejde nic, nedáš “P” mod, nejde parkovaci brzda, nemůžeš auto zamknout, neuděláš nic… Displeje mrtvé a auto je pípalo, jen když se otevřely dveře, jinak nic. Čekal jsem v sobotu 200km od Prahy 2,5 hodiny na odtah… ještě, že bylo pěkně :-[]
... hezký spotřebič pro přesun osob a zavazadel. :yes: Osobně se mi moc líbí a jako třetí, druhé /jak kdo chce/ - na lítačku do práce a do obchodu a kolem komína paráda. Nabíječku na fasádě doma. Ok.
Jsem zvědav na pověstnou spolehlivost elektriky u Ren. Doteď jim o nikdy moc nešlo....
Za mě auto moc pěkné. A odhlédnu-li od ceny tak ho chci.
Dobrý den, 1.200.000 za tohle... :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[] vy, co tu máte tepny jak lodní lana, běžte si to koupit. Proč to nemáte doma? Hamunokylistrejdoteto... proč to nemáš doma? Nebo donvito. Chlapci, budte objektivní, je to super, ale za ty peníze, pokud nedojde k pokřivení trhu a brutálním zásahům do našich kapes nařízením z EU, je to blbost. A hamuno, tohle neobhájíš ani naftou a ničím. Prostě blábol.
Nicméně nikomu nebráním stát frontu, aby si jej koupil. Rád se budu dívat na cestě na nový pěkný spotřebič. :yes:
Tvl, ale na tohle se fronta nestojí :-[] Dealeři jsou rádi, když alespoň nějaký to elektro prodají, alespoň budou mít nějakou tu “čárku” u dovozce… ve statistice SDA je zatím krásných 14 kousků :-[]
Možná právě to, že ti to ne navazuje může být problém v pochopení problematiky EV.
Kazdy výrobek dostane při vstupu na trh cenu. Ta cena, ale většinou vůbec nesouhlasí s výrobními náklady.
Cenou se pozicuje zboží, určuje se počet prodaných kusů atd.
Jednoduše. Buď prodas hodně a malým ziskem a nebo málo s velkým. Prodávat za málo kdyz nemám kapacitu uspokojit poptávku je špatné.
To je jen velice zjednodušeně a nemusí to pasovat na tento vůz, ale jde o princip.
Jasně, tvoje myšlenkové pochody pochopit jednoduše nelze. Takže, kdy jdeš do fronty, aby si Renaultu pomohl?
Ano, prodejní cena s výší výrobních nákladů nekoresponduje, to máš pravdu. Vyrob za co nejmíň a prodej za co nejvíc, tomu se říká kapitalismus ;-)
Btw tady stojí Megane e-tech od 970tis kč, u sousedů v Německu od 35500e, tedy 890tis Kč. Není nic jednoduššího než si zajet pár km za hranice a koupit ho tam. Nicméně, doby kdy byl Megane na ulici vidět jsou ty tam. V ČR tímto krokem ho bude jak šafránu, protože tuhle cenu za mini auto nižší střední normální člověk prostě nedá…
Prodá se ho víc, za prvé větší trh, stádnost Němců (dostanou befehl a jdou kupovat) a pak dotace i pro soukromé osoby. Nakonec je vyjde lehce pod 30tis eur :-)
Btw jsem zvědav, kdy budu číst od tebe, Hamuny nebo Vita recenzi na na vaše vlastní BEV. Zatím je to spíš spousta keců o ničem… To ho budu mít dřív já :-[]
No a zkus si odpustit ten urazlivy tón na sousedy a máš z toho rovnici proč to auto stojí tolik kolik stojí a jak málo znamená Česká cena.
Ps: netuším proč řeším mou osobu a nebo někoho jiného. Ani jednoho z nich neznám osobně.
O mě přece v této diskuzi vůbec nejde.
Osobně EV neadoruji. Spíš se, mnohdy marně, snažím vyvrátit spoustu lži co kolem EV jsou.
Zároveň se snažím zjistit něco nového. Což je zde opravdu výjimkou.
Recenze nepíšu. Mám jiné zájmy. Jestli máš nějaké konkrétní technické dotazy na ev tak nemám problém sdílet informace.
:D:D se nikdy nedočkáš. On totiž o EV reálně nic neví. Dost možná s ním ani nejel... A hlavně si jej nikdy nekoupí. Ale plnou hubu keců o tom jak jsou skvělé, to mít bude :-[]
Pokud EV má tak tím hůř. V podstatě by to bylo další potvrzení toho, že většina majitelů EV jsou pomatenci, sektaři a věřící, se kterými nemá smysl diskutovat. Samozřejmě čest výjimkám, ne všichni jsou zaslepení. Jenže lidem, kterým může dávat smysl EV je velmi málo. Protože to smysluplné využití je hrozně úzké.
Proto je diktát EU v podobě nařídíme EV mobilitu všem a ty ostatní odsoudíme k mastné tyči tak neskutečně odporný, arogantmi a hloupý.
Takze nejdřív kdyz nemá EV tak nesmí psát o EV pozitivně a potom když má EV tak je to taky špatně a potvrzující, že nemají pravdu. To uz je dost ujetý.
Využití široké vůbec není. Naopak. Na krátké trasy neno do města to totiž sice je nastavené díky vlastnostem EV, jenže kdo jezdí tyhle ***čky tak většinou má malý nájezd. A tam to nemá naprosto žádný ekonomicý smysl. Navíc ještě nesmíš být bytový... Využití je velmi úzké. Konec konců i proto většinou lidi řeknou- jako druhé nebo třetí auto bych to bral. Ale co to první a druhé auto?!?!?
To je presne ten omyl, ked si to niekto kupi ako druhe, tretie auto, zacne to pouzivat ako prve :-) Uz zmysel podla najazdu, 200 km denne da 40 000 km rocne, pokial auto vydrzi 8-10 rokov, co vraj ano, tak je to siroko daleko najlepsie a najlacnejsie auto oproti staremu meganu dci. A uzitkovo neporovnatelnejsie.
První, druhé... To je trošku zavádějící. My tátové od rodin to obvykle máme tak, že první auto je to, do kterého se vejdeme všichni a které je obvykle dražší... A k němu druhé auto odveze děti a nákup a tak.
Ev jako první auto by pro mě osobně muselo být něco jako Enyaq, Y, Ev6, s baterií 80+... S tím pojezdím všechny běžné jízdy a do Bulharska si holt něco půjčím.
Kdybych ale tu rodinu neměl, tak mám klidně jako první auto Cayman... a jako druhé nějakou šunku typu Volvo 850. Tomu se vlastně říká "wintercar" :-)
No to těžko. Vím, co je na pohodu, co je zvládnutelné a co už je utrpení. Ale tak primárně bych takové auto nekoupil a tím se to řeší... Když už, tak tu jsou za stejné peníze větší ev s větší baterkou, ne?
Praveze skusenosti mam, normalne jazdime v Citigu s detmi a nikto sa netlaci. Velke auta ostavaju v garazi. Sice som v Megane nikdy nesedel, ale take zle to byt nemoze a ze neostane pred kolenami 20 cm miesta vzadu nie je ziadna tragedia.
Není to zas tak jednoduché jak píšeš. Když přiejedeš hranice a budeš chtít koupit Megane EV ve skopčákově tak je dost možné že když řekneš že jsi z Čech tak uslyšíš jen NEIN, das ist nicht für export....
Souhlas. Podstata věci je naprosto jednoduchá. Tak jednoduchá.a zřejmá, že ji spousta hujerů nechce vidět. Pokud věc nedává ekonomický smysl, tak je to jen politický výblitek. Nic víc, nic míň.
Pak jsou jen dvě možnosti - buď pokrok zlevní výrobu a ekonomický smysl přijde. Což se neděje, dít nebude a ani nemůže z podstaty věci, kdy zdroje surovin jsou omezené. A nebo pokřivíme trh takovým šíleným zpusobem, že začne EV dávat ekonomický smysl. EU se rozhodla pro druhou variantu. Resp. ani jinou variantu neměla. Jenže každý politický zásah odtržený od reality je hřebík do rakve. Jediný kdo na to doplatí budou naše děti. A děti našich dětí.
Tak z megana se stal elektrospotřebič takže nic co by mě zajimalo. Jedine co se mi libi tak jsou vnějši rozměry. Pokud se nepletu tak delkou je to na chlup stejně s Golf 6. Šiřka pod 180cm a vyška rovnych 150cm.
No, ale když vidim ty vnitřni rozměry tak to, už se mi tolik nezamlouva. Už předchozi megan mi pocitově vzadu přišel šiřkou na urovni aut o segment niže a tento novy model je zřejmě ještě užši.
No a vyška vzadu nad hlavou pouze 850mm...to je tak pro postavu o vyšce tak do cca 175cm.
A ještě čtu, že pod zadni sedaky je problem zasunout nohy což byl problem i u předchudce.