Euroúradník už je dohodnutý s managerom a potom tu čítame tieto krásne PR kecy.
Toho sa nikdy nedočkáme ale zaujimalo by ma keby bol C63 AMG petrol vs EV aké by malo čo predaje.
Ešte že máme nakúpené na horšie časy.
Bavi me, jak pro petrolheads zrychleni ztratilo od nastupu elektromobility naprosto vyznam. 8-s
https://youtu.be/_8Ks4EdHWck
A ze KIA soutezi s Lambem? Psssst
Takze spalovak sice tolik nejede, ale zase hezky skube a prska. :D
A je rychlejs v Chorvatsku.
Presne proto si totiz lidi kupujou AMG. Nebo?
Smysl by to možná mělo, kdyby pod každej sportovní spalovák nepřispěchal napsat čísílka jak malej klouček, kterej hraje need for speed, s každým novým dnem a výjezdem z garáže v baráku se ocitne na drag race a ne na veřejné komunikaci a směje se tu manuálům, ručkám atd. přitom sám by upřednostil klidně pojízdnou krabici od bot hlavně, že mu zrychlení bude lámat krk a na semaforech bude nejrychlejší.
Nemám problém klidně se svou prací fungovat z bodu A do bodu B a jezdit za energie z FVE a nabíječky na firmě. Ve všední dny si třeba s tou ev6 užiju ticho, žádnou potřebu něco zahřívat, sledovat teploty oleje a ušetřím za rok podstatně za benzín. Ale kolik lidí dnes má tyhle možnosti se přizpůsobit aby to bylo i výhodné a začla se vracet šílená cenovka použitelných EV i v zimě (potřeba 4x4) a vracel se vstup třeba na pohonných hmotách?😉
O víkendu to nechci vidět a užiju si radost staromilsky s benzínovou a vedle EV lehkonohou V6 a tohle to nikdy Vito nepochopil a furt si jede svou.
Tabulky zrychlení a občas zmíní lokální emise. Takovej ten typ extrému co i pod Aventador SVJ atd. přispěchá majitelům honem napsat, že papundeklu od Tesly stejně neujedou, nejsou eko a symfonie jejich motoru už nikoho nezajímá.
Tím bohužel vždy končí šance na racionální diskuze.
Článok je o Céčku a nie o S. C63 občas na track day vidím. Áno zrýchlenie je dôležité ale pri jazde pre radosť ide aj o iné vnemy/pocity.
Však nech ho robia ak EV akurát bude škoda krásneho zvuku.
Jj, zvuk motoru stejne jako dusot koni nebo odfukovani pary patri do historie. :D
Bud muzeme sentimentalne brecet nad absenci radicky a rucky nebo si uzivat vyhod noveho druhu pohonu s bezkonkurencnim zrychlenim, otackovym spektrem nebo odezvou na "plyn". ;-)
PS Ano se zvukem souhlas. AMG V8 mely neskutecnej ryk treba na dalnici. Jednou me u Stuttgartu predjizdel prototyp SLS AMG a bylo to skoro az strasidelny. :-)
Mam rad kone, parni lokomotivy i spalovaky. Ale jen v omezene mire. :D
Ani jedno z toho nemusim cuchat.
Future is samozrejme electric
No včera večer jsem při návratu z Červenohorského sedla trošku znejistěl, když teploty klesaly k -13,5°C a mě se nechtěla ohřát ani voda ani olej. Po celkových 45 minutách včetně asi 10 min. nezdravého klapání po startu nahoře na prázdném parkovišti, než jsem nachystal auto a dal si malou svačinu a 30km jízdy v režimu "S" jsem měl olej na 64°C a vodu někde okolo 70°. Už jsem se chtěl objednat do servisu, že je vadný termostat. Bál jsem se, že to tak zůstane dole a nebudu to moct vytáčet a co potom DPF. Naštěstí to dobře dopadlo. :-! Vtip byl v tom, že se celou dobu klesalo o cca 660m dolů a na plyn jsem šlapal strašně málo. Ale i tak jsem čekal, že se ohřeje dřív.
Následná cesta už nevedla tak z kopce a musel jsem přidat o trošku víc plynu, tak se to konečně ohřálo. Jak přišlo mírné stoupání a vyšší tempo, tak už olej přelezl 90 a na Mohelničáku už tam bylo 105 °C. Toho zbytkovýho tepla moderní přímovstřikový diesel fakt moc nemá.
Benzín by asi byl ohřátej o dost dřív.
Diesel topil na < | > vždycky. Teď se k němu přidal ještě přeplňovaný benzin. Horsi účinnost znamená více tepla. Logicky elektromotor nejméně. Co se zda jako výhoda je přesně naopak nedostatek - vlastnost.
Tak nám zima nebyla. Bylo nám horko po minutě. Ale čekal jsem, jestli si řídící jednotka neupraví množství paliva pro rychlejší ohřev, třeba kvůli emisím.
I když by to asi bylo stupidní pálit víc paliva pro nižší emise. Jeden parametr by klesl a 2 jiné stouply. Prostě jet z kopce pod mínus 10 znamená velmi pomalý ohřev.
Ale do kopců normálně topí fest. 100-105°C olej má. Stejně jako v létě. I to mne překvapilo. To znamená, že chlazení funguje jak má.
Pro zabržděnce a omezence tu máme šokující zprávy.
Ve ventilaci je přídavné cca 1kW odporové elektrické topné těleso. Takže to topí opravdu hned, bez ohledu na teplotu motoru, zázraky, nebo debilní kecy.
Sedačky topí taky hned a textil nestudí a volant topí za chvilku, ale vůbec není potřeba. Příště ho asi ani nepřiplatím. Zcela zbytečná věc.
Přední okno topí taky hned, protože narozdíl od BMW má výhřev napařenou kovovou fólií. Průhlednou.
co jsem slyšel, tak teď dost lidí zrušilo objednávky na Rollse a jdou kupovat nové Evo, protože prakticky není žádný rozdíl, krom cenovky.
Jinak prosím o zachování určitých standardů, na které jsem zvyklí, žádné za chvíli a hodně, ale přesná čísla na dvě desetinná čísla minimálně. nešiď to.
edit: tak sorry, kdo to šidí jsem já, nečetl jsem ten tvůj elaborát detailně, auto běželo deset minut na volnoběh, ale vám bylo od první sekundy horko
Jeden z nejdůležitějších článků o provozu EV zmiňuje především to, že důležité je, jestli elektromobil je vybaven tepelným čerpadlem nebo ne, druhak, i benzínové auto má v mrazech spotřebu vyšší cca o 10-15 procent, takže je to v zásadě totéž ;-)
Na m25 minuly tyzden sme sa zasekli koli pocasiu na dve hodky, majitel tesly 3 s deckom sedel v mojom golfe aby sa vobec dostal k najblizsej nabijacke ked sa pohneme a nezamrzol
Neblábol už dyt je to trapný. Ten chlapík určitě neměl dojezd 300 nebo 200 když k tobě sedal do auta. Furt ty *** jak benzin jede stovkou za 6 a 2stovkou za 7… a je odolný proti odporu vzduchu a venkovním teplotám
Keby bola spotreba vyššia aj o 20% tak čo? V kombinácii s väčšou nádržou to neva (mám 72 a 100L), keď natankuješ za chvíľku a ani nemusíš často navštevovať pumpy.
Jde o to, ze někdo poukazuje na to, jsk elektromobilu klesá v mrazech dojezd, a přitom spalovací auto to ma úplně stejně. Na stejnou plnou nádrž ujede v zime méně, než v lete. Tzn princip je úplně stejný. Už si rozumíme?
no však o tom se nepřu. jen podotýkám, že stejný princip, který popisuje ten článek platí u klasického motoru.
líbí se mi Taycan kombi, ovšem dát za auto 2,5 už mi přijde moc. i4 se prodávají o 30% dráž jako ojeté, než nové a čekací lhůty jsou příšerné. Model 3 Performance asi v podstatě splňuje to, co bych si představoval, s výjimkou vzhledu, a na ten si pořád ještě potrpím.
ale celkově je teď doba úplně mimo na nějaké zásadní změny typu fotovoltaika, auto na elektřinu nebo cokoliv podobného. abych jezdil na elektřinu dráž než na benzín, to bych asi přes své mírně ekologické smýšlení nesl těžko:)
No, to je taky známý fakt. Mít Enyaqa, tak by byl včerejší výlet na Praděd asi oříšek.
I kdybych jel v režimu 100-0%, tak by to bylo asi tak tak.
Když nemůžeš nabíjet doma a měl bys baterii držet mezi 80-20%, tak by byl 200 km výlet neřešitelný, když jsou v tom kopce a teploty padající pod -13°C.
Ale kdo chce kuwa furt řešit jestli mám 70, 80, 90, nebo 100% a co mám potom dělat, když není dobrý to držet na 100% a když se rozhodneš spontánně někam jet, když na webcams vidíš super počasí, tak co? Tak jdeš jako ocas zase nabíjet. Mě by z toho štrejchlo.
S ICE prostě natankuju kdy chci a kolik chci a kdykoli jedu kam chci a jak daleko chci a nemusím řešit nic.
Pro mne jsou ale důležitější věci, které mluví proti EV. A to je jejich emisní stopa, ještě než vyjedou ze salonu. To si můžeš vesele chrochtat s moderním dieselem, nebo benzínem spoustu let, než nasmrdíš tolik tun emisí, co EV, který ještě nevyjelo ze salonu. A pak až vyjede, tak mu nesmíš zapomínat emise z národního mixu té dané země. A to je další hlína.
Porovnej si třeba naftovýho golfa 2.0 110kW vs MB EQC:
Za jak dlouho bude EV čistší? Odpovím si sám. No, nikdy. :D:-(
A pak si představ mix náš a nebo uhelnýho Polska... Zelení hned vyrukují s FTV elektrárnou, kterou jistě bezemisně vyrobili a zdarma dopravili duhoví jednorožci.
A k tomu dej cenu EV a k tomu uvaž časovou životnost baterie a průměrný nájezd obyčejného člověka a ne dopravce a najdi variantu, kdy tyhle křápy budou mít smysl.
Drážďanský syndrom. Podle mého názoru - nechci mluvit za jiné - by žádná diskuse nebyla úplná bez “a moje evo” :-):-):-)
I kdyby šlo třeba o chov jatečního vepřového v podmínkách arabského světa :yes:
Za B) i kdyby tam bylo moje EVO, jakože není, tak proč bych v diskuzích o autech a motorech neměl užívat zkušeností s tím, co mám? Bude lepší psát o nějaké benzínové V8, kterou má známej známýho, co říkal Lojza včera v putyce?
A oni už slimáci baštěj vepřový? To je mi novina...
Jednou jsi to nenapsal doslovně takto. Jinak Evo sem Evo tam, že to evokuje WRC speciál je už jen třešnička na dortu. Ok diesel se 110 kW je Evo no budiž. Ale opět vyčerpávající statě s milionem hodnot a souvislost s ekektromobilem a AMG nula…
to je nejzákladnější alibismus od stvoření světa. chlap si vedle tebe sedne a zapálí si cigáro. a ty mu řekneš, ať s tím nečoudí a von ti řekne, no tak to nedýchej :-):-):-)
tvoje odpověď cizím lidem začala reakcí na Speedfreda, který napsal prosté konstatování, že na Oravě bylo mínus 17. že to tobě sepnulo drážďanský syndrom a zamontoval jsi do toho jako do všech diskusí kolem "svoje EVO", to už byla jenom nešťastná shoda okolostí, které chudák nemohl zabránit :-[]
Já zapomněl, že to Fred nepsal v mém vlákně a bylo to pod článkem o počasí a ne o vlivu teploty na pohon a dojezd.
A předpokládám, že tě Fred osobně požádal, abys mi za něj vyřídil, že mu moje příspěvky vadí a že ho taky vyčerpávají. Tak to seš moc hodnej, že to za něj děláš.
Jak presvedcuji o nepouzitelnosti EV, zatimco majitele EV si uzivaji jejich vyhod. :D:D:D
EV hejteri mi pripominaji seniory s tlacitkovym Aligatorem odmitajici smartphone...
Je to pro ne prilis slozity. A oni jsou taaak konzervativni a nechteji se ucit nabijet, chapat rozdil mezi AC a DC nabijenim, zrizovat si doma nabijecku nebo resit dojezd. Radeji budou nadavat a hejtovat, ze to nikam nedojede. Tak jako smartphone nevydrzi tejden nabitej...
Tak ať si jich klidně užívají, když jim to vyhovuje. Absolutně mě to nevadí. Ale hlavně ať mi debilní bruselští progresivističtí bolševici nenařizují, že si od roku 35 nesmím kupovat nic jiného!!! :-O