Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Downsizing nestačí. Příští Mercedes-AMG C63 bude pravděpodobně elektrický

Z osmiválce na elektromotory skrz dvě generace? U modelu C63 velmi pravděpodobná varianta.
Zpět na článek
18. 12. 2022 17:26
19. 12. 2022 08:02
19. 12. 2022 12:56
19. 12. 2022 14:24
19. 12. 2022 15:06
19. 12. 2022 15:48
19. 12. 2022 19:58
19. 12. 2022 22:32
Avatar - speedfred
18. 12. 2022 16:25
…ale tak prečo nie?
Euroúradník už je dohodnutý s managerom a potom tu čítame tieto krásne PR kecy.
Toho sa nikdy nedočkáme ale zaujimalo by ma keby bol C63 AMG petrol vs EV aké by malo čo predaje.
Ešte že máme nakúpené na horšie časy.
Rozbalit vlákno
9
18. 12. 2022 18:00
Re: …ale tak prečo nie?
Jakmile bude C63 AMG elektrické, tak už nebude nikoho zajímat, stejně jako hybridní přefoukaný 4hrnek :no:
19. 12. 2022 00:31
Re: …ale tak prečo nie?
Bavi me, jak pro petrolheads zrychleni ztratilo od nastupu elektromobility naprosto vyznam. 8-s
https://youtu.be/_8Ks4EdHWck
A ze KIA soutezi s Lambem? Psssst

Takze spalovak sice tolik nejede, ale zase hezky skube a prska. :D
A je rychlejs v Chorvatsku.
Presne proto si totiz lidi kupujou AMG. Nebo?
19. 12. 2022 03:19
Re: …ale tak prečo nie?
Mě baví, jak je sportovnost najednou pouze zrychlení. Musím se někdy podívat na to MS na semaforech, podle všeho je to víc než Le Mans a F1.
19. 12. 2022 07:05
Re: …ale tak prečo nie?
Nene. Kazdy majitel jezdi s Skovym AMGeckem na okruh a jeho nejvetsim zazitkem jsou okresky. :-)
Mas pravdu, sportaku. ;-)

My se tady ale nebavime o monopostech. :D

PS Mistrovstvi sveta na semaforech jsou drag race. To, ze te nezajimaj neznamena, ze neexistujou.
19. 12. 2022 09:07
Re: …ale tak prečo nie?
Kolik těch drag race EV za sebou dá? ;-) Nemá smysl vůbec diskutovat s někým, pro koho je sportovnost rozjezd na semaforech.
19. 12. 2022 17:22
Re: …ale tak prečo nie?
Tolik kolik spalovak?
Avatar - Alf1k
31. 12. 2022 10:37
Re: …ale tak prečo nie?
Smysl by to možná mělo, kdyby pod každej sportovní spalovák nepřispěchal napsat čísílka jak malej klouček, kterej hraje need for speed, s každým novým dnem a výjezdem z garáže v baráku se ocitne na drag race a ne na veřejné komunikaci a směje se tu manuálům, ručkám atd. přitom sám by upřednostil klidně pojízdnou krabici od bot hlavně, že mu zrychlení bude lámat krk a na semaforech bude nejrychlejší.

Nemám problém klidně se svou prací fungovat z bodu A do bodu B a jezdit za energie z FVE a nabíječky na firmě. Ve všední dny si třeba s tou ev6 užiju ticho, žádnou potřebu něco zahřívat, sledovat teploty oleje a ušetřím za rok podstatně za benzín. Ale kolik lidí dnes má tyhle možnosti se přizpůsobit aby to bylo i výhodné a začla se vracet šílená cenovka použitelných EV i v zimě (potřeba 4x4) a vracel se vstup třeba na pohonných hmotách?😉

O víkendu to nechci vidět a užiju si radost staromilsky s benzínovou a vedle EV lehkonohou V6 a tohle to nikdy Vito nepochopil a furt si jede svou.

Tabulky zrychlení a občas zmíní lokální emise. Takovej ten typ extrému co i pod Aventador SVJ atd. přispěchá majitelům honem napsat, že papundeklu od Tesly stejně neujedou, nejsou eko a symfonie jejich motoru už nikoho nezajímá.

Tím bohužel vždy končí šance na racionální diskuze.
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 09:24
Re: …ale tak prečo nie?
Článok je o Céčku a nie o S. C63 občas na track day vidím. Áno zrýchlenie je dôležité ale pri jazde pre radosť ide aj o iné vnemy/pocity.
Však nech ho robia ak EV akurát bude škoda krásneho zvuku.
19. 12. 2022 22:08
Re: …ale tak prečo nie?
A nevidis tam obcas i TM3? :-)

Jj, zvuk motoru stejne jako dusot koni nebo odfukovani pary patri do historie. :D

Bud muzeme sentimentalne brecet nad absenci radicky a rucky nebo si uzivat vyhod noveho druhu pohonu s bezkonkurencnim zrychlenim, otackovym spektrem nebo odezvou na "plyn". ;-)

PS Ano se zvukem souhlas. AMG V8 mely neskutecnej ryk treba na dalnici. Jednou me u Stuttgartu predjizdel prototyp SLS AMG a bylo to skoro az strasidelny. :-)
Mam rad kone, parni lokomotivy i spalovaky. Ale jen v omezene mire. :D
Ani jedno z toho nemusim cuchat.
Future is samozrejme electric
Avatar - kruskar
18. 12. 2022 17:26
Bejt Mercedesem
tak před plným přechodem na elektriku zkusím ještě jednoválcovou třídecku...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
18. 12. 2022 21:49
Takže to bude další TM3
Jen se přidá třícípá hvězda a nápis AMG.
Rozbalit vlákno
29
18. 12. 2022 21:56
Re: Takže to bude další TM3
Vše by mělo být časem na elektřinu.Zase místo V8 dát čtyřválec u kterého se do 100tkm dělá GO motoru je príma nápad.
19. 12. 2022 09:08
Re: Takže to bude další TM3
https://www.novinky.cz/…da-data-40417531#…

Jeden z nejdůležitějších článků o provozu EV.
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 09:27
Re: Takže to bude další TM3
To bolo iba pri -7C a dnes na Orave -17C 😀 ako mám info.
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 12:14
Re: Takže to bude další TM3
No včera večer jsem při návratu z Červenohorského sedla trošku znejistěl, když teploty klesaly k -13,5°C a mě se nechtěla ohřát ani voda ani olej. Po celkových 45 minutách včetně asi 10 min. nezdravého klapání po startu nahoře na prázdném parkovišti, než jsem nachystal auto a dal si malou svačinu a 30km jízdy v režimu "S" jsem měl olej na 64°C a vodu někde okolo 70°. Už jsem se chtěl objednat do servisu, že je vadný termostat. Bál jsem se, že to tak zůstane dole a nebudu to moct vytáčet a co potom DPF. Naštěstí to dobře dopadlo. :-! Vtip byl v tom, že se celou dobu klesalo o cca 660m dolů a na plyn jsem šlapal strašně málo. Ale i tak jsem čekal, že se ohřeje dřív.
Následná cesta už nevedla tak z kopce a musel jsem přidat o trošku víc plynu, tak se to konečně ohřálo. Jak přišlo mírné stoupání a vyšší tempo, tak už olej přelezl 90 a na Mohelničáku už tam bylo 105 °C. Toho zbytkovýho tepla moderní přímovstřikový diesel fakt moc nemá.
Benzín by asi byl ohřátej o dost dřív.
19. 12. 2022 12:19
Re: Takže to bude další TM3
Diesel topil na < | > vždycky. Teď se k němu přidal ještě přeplňovaný benzin. Horsi účinnost znamená více tepla. Logicky elektromotor nejméně. Co se zda jako výhoda je přesně naopak nedostatek - vlastnost.
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 12:38
Re: Takže to bude další TM3
Tak nám zima nebyla. Bylo nám horko po minutě. Ale čekal jsem, jestli si řídící jednotka neupraví množství paliva pro rychlejší ohřev, třeba kvůli emisím.
I když by to asi bylo stupidní pálit víc paliva pro nižší emise. Jeden parametr by klesl a 2 jiné stouply. Prostě jet z kopce pod mínus 10 znamená velmi pomalý ohřev.
Ale do kopců normálně topí fest. 100-105°C olej má. Stejně jako v létě. I to mne překvapilo. To znamená, že chlazení funguje jak má.
19. 12. 2022 12:47
Re: Takže to bude další TM3
Tvoje Evo topí do zadku v milisekundach a do minuty je jako v sauně - ale motor ma nulové ztráty. To bude mého už ten vánoční zázrak
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 13:03
Re: Takže to bude další TM3
Pro zabržděnce a omezence tu máme šokující zprávy.

Ve ventilaci je přídavné cca 1kW odporové elektrické topné těleso. Takže to topí opravdu hned, bez ohledu na teplotu motoru, zázraky, nebo debilní kecy.

Sedačky topí taky hned a textil nestudí a volant topí za chvilku, ale vůbec není potřeba. Příště ho asi ani nepřiplatím. Zcela zbytečná věc.

Přední okno topí taky hned, protože narozdíl od BMW má výhřev napařenou kovovou fólií. Průhlednou.

Tak si dej pod *** polštářek a jdi škrábat sklo.
19. 12. 2022 13:31
Re: Takže to bude další TM3
co jsem slyšel, tak teď dost lidí zrušilo objednávky na Rollse a jdou kupovat nové Evo, protože prakticky není žádný rozdíl, krom cenovky.
Jinak prosím o zachování určitých standardů, na které jsem zvyklí, žádné za chvíli a hodně, ale přesná čísla na dvě desetinná čísla minimálně. nešiď to.

edit: tak sorry, kdo to šidí jsem já, nečetl jsem ten tvůj elaborát detailně, auto běželo deset minut na volnoběh, ale vám bylo od první sekundy horko
19. 12. 2022 10:27
Re: Takže to bude další TM3
Jeden z nejdůležitějších článků o provozu EV zmiňuje především to, že důležité je, jestli elektromobil je vybaven tepelným čerpadlem nebo ne, druhak, i benzínové auto má v mrazech spotřebu vyšší cca o 10-15 procent, takže je to v zásadě totéž ;-)
19. 12. 2022 10:51
Re: Takže to bude další TM3
Tak to tedy určitě totéž není. U spalovacího auta totiž nemusím bojovat s jeho prermanentní energetickou bídou. :-)
19. 12. 2022 11:40
Re: Re: Takže to bude další TM3
Na m25 minuly tyzden sme sa zasekli koli pocasiu na dve hodky, majitel tesly 3 s deckom sedel v mojom golfe aby sa vobec dostal k najblizsej nabijacke ked sa pohneme a nezamrzol
19. 12. 2022 12:03
Re: Re: Takže to bude další TM3
Zatímco kdyby vedle tebe stal někdo se sviticim hladovym okem, v pohode by to přečkal. Je mi líto, některé fyzikální zákony platí pro všechny stejně.
19. 12. 2022 12:43
Re: Re: Re: Takže to bude další TM3
Pri hladovom oku mas v nadrzi este aspon 7litrov, tak to mas na cca 6 hodin statia.
19. 12. 2022 12:58
Re: Re: Re: Takže to bude další TM3
Neblábol už dyt je to trapný. Ten chlapík určitě neměl dojezd 300 nebo 200 když k tobě sedal do auta. Furt ty *** jak benzin jede stovkou za 6 a 2stovkou za 7… a je odolný proti odporu vzduchu a venkovním teplotám
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 14:23
Re: Takže to bude další TM3
Keby bola spotreba vyššia aj o 20% tak čo? V kombinácii s väčšou nádržou to neva (mám 72 a 100L), keď natankuješ za chvíľku a ani nemusíš často navštevovať pumpy.
19. 12. 2022 19:22
Re: Takže to bude další TM3
Jde o to, ze někdo poukazuje na to, jsk elektromobilu klesá v mrazech dojezd, a přitom spalovací auto to ma úplně stejně. Na stejnou plnou nádrž ujede v zime méně, než v lete. Tzn princip je úplně stejný. Už si rozumíme?
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 21:01
Re: Takže to bude další TM3
Skoro si rozumieme, ale je tu ešte malá nepodstatná vec a to tankovanie/nabíjanie pokial nebývaš v RD.
Ty už máš EV?
20. 12. 2022 16:48
Re: Takže to bude další TM3
no však o tom se nepřu. jen podotýkám, že stejný princip, který popisuje ten článek platí u klasického motoru.
líbí se mi Taycan kombi, ovšem dát za auto 2,5 už mi přijde moc. i4 se prodávají o 30% dráž jako ojeté, než nové a čekací lhůty jsou příšerné. Model 3 Performance asi v podstatě splňuje to, co bych si představoval, s výjimkou vzhledu, a na ten si pořád ještě potrpím.
ale celkově je teď doba úplně mimo na nějaké zásadní změny typu fotovoltaika, auto na elektřinu nebo cokoliv podobného. abych jezdil na elektřinu dráž než na benzín, to bych asi přes své mírně ekologické smýšlení nesl těžko:)
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 12:32
Re: Takže to bude další TM3
No, to je taky známý fakt. Mít Enyaqa, tak by byl včerejší výlet na Praděd asi oříšek.
I kdybych jel v režimu 100-0%, tak by to bylo asi tak tak.
Když nemůžeš nabíjet doma a měl bys baterii držet mezi 80-20%, tak by byl 200 km výlet neřešitelný, když jsou v tom kopce a teploty padající pod -13°C.
Ale kdo chce kuwa furt řešit jestli mám 70, 80, 90, nebo 100% a co mám potom dělat, když není dobrý to držet na 100% a když se rozhodneš spontánně někam jet, když na webcams vidíš super počasí, tak co? Tak jdeš jako ocas zase nabíjet. Mě by z toho štrejchlo.
S ICE prostě natankuju kdy chci a kolik chci a kdykoli jedu kam chci a jak daleko chci a nemusím řešit nic.
Pro mne jsou ale důležitější věci, které mluví proti EV. A to je jejich emisní stopa, ještě než vyjedou ze salonu. To si můžeš vesele chrochtat s moderním dieselem, nebo benzínem spoustu let, než nasmrdíš tolik tun emisí, co EV, který ještě nevyjelo ze salonu. A pak až vyjede, tak mu nesmíš zapomínat emise z národního mixu té dané země. A to je další hlína.
Porovnej si třeba naftovýho golfa 2.0 110kW vs MB EQC:

https://www.adac.de/…olf/viii/315172/#…

https://www.adac.de/…/eqc/293/294016/#…

Za jak dlouho bude EV čistší? Odpovím si sám. No, nikdy. :D :-(

A pak si představ mix náš a nebo uhelnýho Polska... Zelení hned vyrukují s FTV elektrárnou, kterou jistě bezemisně vyrobili a zdarma dopravili duhoví jednorožci.

A k tomu dej cenu EV a k tomu uvaž časovou životnost baterie a průměrný nájezd obyčejného člověka a ne dopravce a najdi variantu, kdy tyhle křápy budou mít smysl.
19. 12. 2022 12:43
Re: Takže to bude další TM3
Drážďanský syndrom. Podle mého názoru - nechci mluvit za jiné - by žádná diskuse nebyla úplná bez “a moje evo” :-) :-) :-)
I kdyby šlo třeba o chov jatečního vepřového v podmínkách arabského světa :yes:
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 12:57
Re: Takže to bude další TM3
Za A) Kde tam vidíš moje EVO? Už máš halucinace?

Za B) i kdyby tam bylo moje EVO, jakože není, tak proč bych v diskuzích o autech a motorech neměl užívat zkušeností s tím, co mám? Bude lepší psát o nějaké benzínové V8, kterou má známej známýho, co říkal Lojza včera v putyce?

A oni už slimáci baštěj vepřový? To je mi novina...
19. 12. 2022 13:01
Re: Takže to bude další TM3
Jednou jsi to nenapsal doslovně takto. Jinak Evo sem Evo tam, že to evokuje WRC speciál je už jen třešnička na dortu. Ok diesel se 110 kW je Evo no budiž. Ale opět vyčerpávající statě s milionem hodnot a souvislost s ekektromobilem a AMG nula…
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 13:21
Re: Takže to bude další TM3
Když tě to tak vyčerpává, tak proč čteš moje odpovědi cizím lidem k tématu dojezdu EV v mrazech a vůbec o jejich výhodách, ty chudáku?

Tak piš někomu jinýmu třeba o polštáři.
19. 12. 2022 13:33
Re: Takže to bude další TM3
to je nejzákladnější alibismus od stvoření světa. chlap si vedle tebe sedne a zapálí si cigáro. a ty mu řekneš, ať s tím nečoudí a von ti řekne, no tak to nedýchej :-) :-) :-)
tvoje odpověď cizím lidem začala reakcí na Speedfreda, který napsal prosté konstatování, že na Oravě bylo mínus 17. že to tobě sepnulo drážďanský syndrom a zamontoval jsi do toho jako do všech diskusí kolem "svoje EVO", to už byla jenom nešťastná shoda okolostí, které chudák nemohl zabránit :-[]
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 13:41
Re: Takže to bude další TM3
Já zapomněl, že to Fred nepsal v mém vlákně a bylo to pod článkem o počasí a ne o vlivu teploty na pohon a dojezd.
A předpokládám, že tě Fred osobně požádal, abys mi za něj vyřídil, že mu moje příspěvky vadí a že ho taky vyčerpávají. Tak to seš moc hodnej, že to za něj děláš.
19. 12. 2022 13:44
Re: Takže to bude další TM3
a šup ho tam
19. 12. 2022 17:28
Re: Takže to bude další TM3
Bavi me "znalosti" uzivatelu spalovaku.

Jak presvedcuji o nepouzitelnosti EV, zatimco majitele EV si uzivaji jejich vyhod.
:D :D :D

EV hejteri mi pripominaji seniory s tlacitkovym Aligatorem odmitajici smartphone...
Je to pro ne prilis slozity. A oni jsou taaak konzervativni a nechteji se ucit nabijet, chapat rozdil mezi AC a DC nabijenim, zrizovat si doma nabijecku nebo resit dojezd. Radeji budou nadavat a hejtovat, ze to nikam nedojede. Tak jako smartphone nevydrzi tejden nabitej...
19. 12. 2022 23:18
Re: Takže to bude další TM3
Tak ať si jich klidně užívají, když jim to vyhovuje. Absolutně mě to nevadí. Ale hlavně ať mi debilní bruselští progresivističtí bolševici nenařizují, že si od roku 35 nesmím kupovat nic jiného!!! :-O
19. 12. 2022 08:02
Sklamanie
Ja som čakal, že ako medzistupeň k elektrine predstavia hybrid s trojvalcovým trojlitrom.
Rozbalit vlákno
6
19. 12. 2022 12:56
Re: Sklamanie
Vidiš a já čekal hybridní 3l R6 turbo ;-)
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 14:24
Re: Sklamanie
Škoda, ale vedenie asi vie čo robí. 🤷
19. 12. 2022 15:06
Re: Sklamanie
Tím hybridním 4hrnkem C63 AMG v podstatě pohřbí…
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 15:48
Re: Sklamanie
Postupne to odsunú do zabudnutia takže elektrická C63 už vadiť ďalšej generácii nebude.
19. 12. 2022 19:58
Re: Sklamanie
Spíš nebude nikoho zajímat ;-) Nebude ničím výjimečné, jen další elektromobil…
19. 12. 2022 22:32
Re: Re: Sklamanie
Ale budes si moct doplatit za vykon a zrychlenie