Najezdili jsme první kilometry s novou karosářskou variantou Citroënu C4. Říká si C4 X a jde o jakýsi crossover s tříprostorovou karoserií. Projeli jsme spalovací motorizaci a elektrickou verzi ë-C4 X.
Sa da pozerat... ale tato C4ka je vizualny des.... skaredsie auto od neho citroen este nemal za tie dlhe desatrocia.... inak vo francuzsku uz aj dacia predajmi poraza domace citrony... ked vidim tuto C4 tak poviem len... ze sa nedivim...
Citroën vždycky dělal nedívatelný, rádoby extravagantní design plný "osobitých" řešení typu zafixované tlačítka na volantu nebo konvexně tvarované okno. A vůbec jim nepřijde podezřelé, že nejenže to po nich nikdy nikdo neopakuje, ale ani oni to už v další generaci neudělají. Je mizerné prodeje trápit nemusí. Francouzská vláda krachující podniky vždy ráda zadotuje. A na koho tím cílí? Tipuju, že na majitele předchozích citroënů, kteří se ještě neprobrali.
To je takhle z fleku dost odvážné tvrzení. Citroen má ve své historii jak dost průlomových (a zároveň úspěšných) aut (DS, XM, 2CV), tak ale i dost konzervativních aut (Xsara, minulá C4). Myslím, že je dobře, že Citroen zkouší jít tou avantgardní cestou... jen by k tomu potřeboval trošku prostoru - auto střední třídy například.
Pravda, vzal jsem to trochu zkratkou. Měli dost dobrých aut. Ale ať už je to Traction Avant, 2CV nebo DSko, tak všechno, co je dělalo úspěšné, tedy revoluční technické řešení, jsou dost fousaté. Tenhle jejich inovativní přístup, co měli okolo 2. světové naprosto vyprchal. Zbyly jen ty "osobité" (nesmyslné) řešení a extravagantní vzhled. Jinak je to nezajímavý, technický průměr a jen z historie se žít nedá. Měli by změnit myšlení, protože teď jim to pálí asi jako nějakému zpitému módnímu návrháři.
Vyprchal, ale zase tak dávno to není. Za mě byl poslední vrchol ta generace XM + Xantia, to byly ještě Citroeny jak se patří. Pak první C5 byl trošku sešup, druhá ale ještě taky docela ok. No a tím to - zatím - skončilo, no.
Osobne si myslím, že u BEV je cesta primeraného výkonu a snaha o prijateľnú cenu lepšia, ako snaha o zrýchlenie na 100 pod 5s a ceny +50%. Aj keď pri cenách 1M+ a obľúbenosti Citroenu v ČR a SR to asi predajný trhák u nás nebude. Príplatok 250-300 tis. Kč za BEV nie je pre každého, ale boli tu aj vyššie rozdiely. A navyše je to rozmerovo o triedu väčšie auto ako C4.
Dojazd plne nabitého BEV reálne vyzerá pri pohodovej jazde (50 km/h) na 250-270 km, ak sa na 90 km využila 1/3 batérie a treba mať rezervu (3 x 90 mínus 20 rezerva?).
Zaujímala by ma spotreba spaľovacieho motora a BEV pri rovnakom tempe (BEV 50 km/h, spaľ. 67 km/h, so spaľ. jazdili o tretinu rýchlejšie).
vloni 1kWh aku prisla na $135
at nekecam, $200 * 50 = $10tis, tedy i s DPH 250kkc a to hodne prestreluju
kdyz vezmu co ze spalovaku vypadne a co do EV prijde, tak EV maj velkej prostor jit hodne hodne dolu az bude konkurence
Všetko je relatívne.
V ČR sa Citroenu výrazne nedarí. Minulý rok registrácie nových OA klesli na 2764 ks, vs 4018 rok predtým, 4512 v roku 2020, 6552 v roku 2019...
No, nedaří, no.
Ale za to nemohou ani tak auta jako dovozce a "služby" jeho zákazníkům...
Sám jsem kupoval dva nové citroeny (2014 a 2019) ale vím že příští auto už od Stelllantisu nebude. A to jen pro chování dovozce..