Velká konkurence zatím není…. Tedy je, ale né v počtu modelů, ale v silném matadorovi hybridních pohonů - Toyotě Yaris. Clio hybrid jsem nejel, ale Clio TCe ano, stejně jako totožný pohon Etech v jiném Renaultu (Arkana- Clio SUV coupe). Yaris s hybridem znám.
Jednou vetou bych napsal, ze Clio je lepsim autem Bsegmentu, nez Yaris, ale né lepším hybridem. Více se mi líbí, dobře se řídí a možná je lehce prostornější. Yaris pak sází na léty prověřený hybridní systém.
S Etechem v běžném provozu bude pro řidiče ICE přijemejsi jezdit, protože řadí a funguje tak jako klasický automat. V Yarisu je typický ryk ecvt, ale jakmile dáte plyn do podlahy, tak systém Toyoty jede okamžitě. Etechu trvá, než natočí motor a elektromotor je slabý, aby akceleraci převzal.
Bohuzel nemám pred sebou ceník, ale u Renaultu bych s hybridem asi jeste pockal a radsi si vzal Clio s TCe, protoze je to fakt dobré auto. Kdyz uz hybrid, asi bych dal prednost klasice a pohonu, kde nepredpokladam, ze by s tim mel byt problem.
Obecně jsou auta B segmentu tak úsporná, že bych neřešil nutně jen hybrid. Clio beru jako jeden z nejpovedenějších, vedle Fabie, Pola nebo Fiesty. Yaris mě víc seděl koncept předchozích generací s nijak hezkými tvary, ale geniální prostorností pro posádku.
Starší Yaris byl do města dokonalé auto a mavržené právě na města, vyssi posaz, prodtor, naprosto absurdně malej poloměr otáčení na úkor nejakého jízdního zážitku a kufru. Nový Yaris je už více autem. Já srovnával hybridy, aby to bylo fér, pořád ten hybridni Yaris po meste umí jezdit za pulku, co benzinové auto.
Tcháni mají druhou generaci Yarisu. Uvnitř je to plastová hračka, která se poškrábe i pohledem, motor 1,0 R3 je jako vibrující dámské šidítko, na dálnici žere i patníky se silničáři, trochu uhopsané, ale... za tchána se 190cm se dá sednout, odvezeš při obsazení dvěma snad všechno a mechanicky drží jak židovská víra. Mají to od novoty a asi už s nimi dožije.
Táta ho má taky, ja si to obcas pujcim do centra Prahy, koupil to nekdy 3 roky nazpět primo od Toyoty s cca 110 tis najeto a ceskym nebouranym puvodem, akorat je to 1.33 a i na dalnici umi letet 150-160 kopec nekopec… bohuzel zbytek auta mimo motoru k tomu neni prizousoben. Motor hnanej retezem, nerezne to, jediny, menila se baterka a predni svetla - zašlo to plexi a nesvitila dobre.
Dostal jsem jako náhradní auto Aygo trojhrnek, smál jsem se, když jsem zjistil, že to má menší objem, výkon a nakonec i nádrž menší, než moje motorka:)
Druhy den jsem ho vrátil, po 700 km na dálnici spotřeba 6,2. Ale přes 130 km/h šílený řev…
To je krásná spotřeba, to nedám ani s naftákem :D Hele, já ten tříválec nejezdil, jen ten v hybridním Yarisu a pak taky ten v Yarisu GR :-[] , otec má klasický VVTi, 68kw, cca 900kg váha, je to překvapivě živé autíčko, ale na dálnici to už hučí jak starej Tupolev
Tak díky poruše na mém daily car do práce, mam dnes toho Yarise a ve 150ti s tím R4 to ještě pořád je slušně snesitelný, 700 km v kuse po dálnici bych s tím jet nechtěl, ale ten zvuk není tak marnej, jako u R3 :D
To umí, ale možná to není tak kritické... záleží, kolik po tom městě najezdíš. Já osobně mám se Swiftem tak malej nájezd, že ta spotřeba celkem nehraje roli, projezdit v benzínu 100t (rozdíl mezi 1.3TCe a hybridem) je pro mě mission impossible.
Mel bych se Renaultu zastat, ale ja bych za nej mimo RS verzi taky vic nedal, smysl maji jako ojetiny :D Ostatne ja bych za 600 nekoupil zadny Bsegment, ani Toyotu.. ani premiovku…leda Hothatch
Jako jo. Tech 600 za B je dost no. Kdzy si vezmu že ten náš yaris v maximální výbavě vyšel na 480 dva roky zpět a už tehdy tu brecelo lidi, že je to drahé.
Ceník 600, zítra ti řeknu kolik by mne stal dnes. Stejně nejspíš budu další objednávat, tak napíšu. Uvidíme o kolik realne zdrazil. Tehdy tam byla sleva něco jako 70tis tuším.
P.S: tak to chvíli trvalo, ale už mám konečně. Aktuálně to je 556 za max výbavu se vším všudy, ceník 650.
Mno, ale stále platí úmera, že čím menej spotreba, tým menej emisií aj v mestských oblastiach nie? :-) A myslím, že Ozzman to vystihol do puntíku, Clio s 1,3 TCE áno, ak chcem hybrid tak Yaris.
Myslim, ze sa uvadza ekvivalent CO2, to nie je samostatné CO2.
Ekvivalent CO2 je subor sklenikovych plynov a ich vplyv je prepocitany na vplyv samotneho CO2 ako sklenikoveho plynu, aby to slo vyjadrit jednym cislom.
Clio je fajn auto a jak píšeš. Pokud B segment, je to jedno z nejlepších, pokud hybrid, rozhodně od něj pryč a yaris je o dost lepší.
Za mne ten etech bylo dost zklamání, 1.33 naopak příjemnej, i když s manuálem.
Nehnevaj sa, ale to môžeš hodnotiť, keď si s tým nešiel? Arkana je ťažšia, väčšia, v Cliu je ten hybrid super. Čisto elektrické rozbehy ako so Zoe, pekný odpich, radosť s tým jazdiť. Žiaden vysávačový efekt eCVT. Hybrid je lepšie utlmený, systém sa snaží batériu nabiť skoro doplna, takže dlhšie úseky to ide na elektrinu, dal som s tým súvislé 2,5 km bez spaľovacieho motora, potom ako som sa spustil z jednej kopcovitej štvrti, Yaris niečo také nevie, čo ale nie je mínus, len konštatovanie. Clio je ako Fabia - väčšie, pôsobí rozhodne hodnotnejšie ako Yaris, ale je aj drahšie. Uvidíme aká bude životnosť, ale toto sa Renaultu veľmi podarilo. :yes:
Hodnotim princip a reakce pohonu,ten je identicky a Arkana je vlastne Clio, elektricky se rozjet umi, z mista, ale z cca 70tky uz je ten elektormotor slaby a cekas na natoceni motoru, vysavac v toyote prave drzi okamzite idealni otacky. Nehodnotim dynamiku, ale pripojovani pohonu
No jazdil som s oboma a fakt som nemal pocit, že by bol Yaris pri akcelerácii zo 70-ky nejaký živší alebo čo. Clio má aj väčšiu baterku. Ale je pravda, keď si tak spomínam, že občas pri Cliu nastali momenty, keď chceš výkon a zároveň sa systém dostane do fázy, že potrebuje aj nabiť batériu a vtedy tie reakcie na plyn boli fakt trochu oneskorené, ale stále mi to prišlo lepšie ako hučiaci motor pri eCVT.
Ty mne pořád nechápeš, žejo? :D Nejde o to, jestli to auto zrychluje, ale jaká je prodleva, než se připojí spalovák a začne táhnout. eCVT jede hned, tady to prostě trvá, než vyskočí otáčky, protože je tady jiný princip pohonu...
Ecvt může hucet, ale nemusí. Tady to má prodlevu ať chceš nebo ne.
A není to úplně fér srovnání, proto se tomu vyvaruju. Přeci jen yaris vs arkana není úplně ono. Ale můžu srovnat s yaris cross, navíc 4x4. A arkana stále byla subjektivne o dost linejsi ( nemam prime srovnani narozdil od yarise ). Nad 110 už jsou líná obě auta. Ta příšerná prodleva a neskutečná doba na přeřazení, to mne ubijelo. Tam kde cross vesel zrychluje, tohle čekalo na přeřazení i při KD snad dvě vteřiny.
Ja jsem se na ten hybrid těšil a měl jsem velká očekávání. Bohužel možná právě proto mne to hodně zklamalo. Čekal jsem, že ta mrtvá místa spalovaku elektro pokryje, bohužel tomu tak není.
S Yarisem jsem zvládl i 4km bez spalováku. Zrovna u Yarisu funguje ten hybrid perfektně a na baterku to zvládá jet i relativně "rychle", jak je to lehký.
A už prekrúcaš fakty. Neviem, či vedome, ale prekrúcaš, pretože ten test emisií PHEV robila nejaká univerzita v Gratzi LEN na troch PHEV autách - BMW 330e, Renault Megane E-Tech PHEV a Peugeot 308 PHEV, tak akí najväčší klamári medzi PHEV? Celé PHEV je klamstvo. :)
Dávat takto složitou a drahou techniku do malého hatchbacku je opravdu na palici. Však u nás si takovou verzi koupí jen pár pošuků, pokud vůbec někdo! :-)
P.S. Když Clio, tak jedině skvělý čisstokrevný čtyřválec 1.33 s manuálem! :-):yes::yes::yes::yes:
Výborný je ovšem i superúsporný nafťáček 1.5 dCi! :-)
Koupil jsem ho své ženě, protože vysloveně chtěla SUV. Já jezdím většinou našimi nízkými auty, přičemž jedno z nich má vpředu nápravu s těhlicí a vzadu víceprvek. Co tam máš dál, trapný ubožáčku? :-)
Proto jsou prodeje clia tak nízké. Protoze ten hybrid za to nestojí. Není zas tak dobrej, jak s eo něm hlásá. Zde bych, ne kvůli ekonomice, ale kvůli projevu a chování, taky hybrid obešel obloukem. Stejně jako tragickej diesel a vzal 1.33tce. Ale u maleho auta je hybrid jasná volba, prtoize to je auto na jízdy kolem komína.
No ale u nás ne, malé auto je dost často i jediné auto v rodině, tj musí zastat vše. Hybrid bych v tomto případě nechal být, navíc je spojený s dýchavičnou atmo 1.6 a vzal 1.3TCe a ušetřil balík peněz :yes:
Když už bychaříme... krátké Clio jako jediné auto v rodině není nic moc. Je tu ještě kombíková Fabia, je tu Jogger, je tu Ceed a i30SW... Clio spíš pro pár nebo single
Tak samozřejmě, současné Clio je uvnitř maličké, jako rodinné auto je proto fakt nepoužitelné. Je to ideální volba pro druhé auto v rodině, např. pro manželku, dceru nebo milenku. :-):yes: Ale samozřejmě ne v nesmyslné hybridní verzi! :-)
Nekecaj, keď si to videl leda tak na obrázku. Tak ako Fabia, aj Clio môže plniť funkciu rodinného auta. Záleží na preferenciách. V rámci triedy Clio rozhodne vnútri maličké nie je.
Už hodně let jsem neviděl rodinu, která má jako hlavní auti B segment. Ano, jsou takové, ale to jsou už spíše důchodci, nebo naopak mladí bez dětí. I dnes je na trhu ojetin výběr větších aut.
Tohlebplatilo tka v roce 2000, ne dnes.
Predaje Clia sú preto také nízke, lebo na jeho súčasnej platforme dnes môžeš mať lacnejšie a schopné Sandero, ktoré má už navyše celkom slušnú výbavu aj automat. A asi za tým budú aj flotilové emisie v rámci koncernu, že nemôžu si dovoliť predaje pri Cliu, keď Sandero je druhým najpredávanejším autom v Európe.
Na první pohled hodně zajímavé auto a lákavé pohonné ústrojí. Ale Yaris za stejnou cenu (pokud se něco nezměnilo) je silná konkurence. Clio je hezčí, má lepší interiér, ale prostorné moc není, spotřeba patrně neoslní, a hlavně vůbec nevím, co od jeho hybridu čekat po stránce spolehlivosti. U Yarisu vím, že na 99 % to bude fungovat a kdyby ne, budou na to díly a opraví to kdekdo, protože se to prodává a bude prodávat po statisících. Pokud chci auto na delší dobu, je E-Tech risk. A pokud nechci, tak bude lepší vzít TCe, akorát u něj bude někomu chybět automat. Záleží, kolik toho člověk najezdí po městě, kde bude rozdíl ve spotřebě a reakcích markantní.