Nabídka levnějších modelů závisí na výrobních kapacitách, zatím produkce EV nestačí pokrýt poptávku ani v prémiovém segmentu. V Číně, kde je výrobců mnohem víc, jsou ceny EV i pod $10.000.
Když on je problém, že to hlavně nikam nedojede. Baterka zestárne a bude to jen past na peníze. Dnes mě pobavil článek o lehce jetým e-Golfu. To je prostě naprosto k ničemu.
No koupit si za 450tis Kč auto s dojezdem 100-130km, je úlet. Oproti jeho spalovacím bratříčkům neobstojí ;-) Výrazně mladší Golfy 2017-2019 s 1.4TSI 92 kW /1.5TSI 96Kw s cenou kolem 350tis kč jsou prostě jinde, výrazně použitelnější auta, viz:
Samozřejmě to ten dojezd odsuzuje do role druhýho auta v rodině na ježdění okolo komína. Ale zase v téhle roli to může být zajímavá volba.
Úlet je si to koupit nové za milion. Ale za 450 můžeš vzít hybridního Yarisa novýho, nebo staršího eGolfa - kterej ale nemá moc najeto (protože se s tím ani moc najet nedá :-D ) a má slušný předpoklady na nízký provozní náklady na dalších klidně 10 let... a to i v případě nějakých ťukanců (na rozdíl od i3 třeba)... to si hele představit umím. Místo Swifta by mi to stačilo.
To je spis plus jestli EV takto drzi cenu.
Edit: jinak recenze velice pozitivni.
Popisuje velice hezky nevyhody a vyhody EV.
Jiank zajimava je i diskuse pod tim clankem😀 Argumentovat tim, ze jsou ev drahe pod ojetinou😀 Tam uz je to otazka trhu.
Já nevím jestli si drží cenu... když jako nový stál mega.
Nejlevnější eRko je za 570 - 2015 a má najeto 100+, takže eGolf za 445 z 2014 s 64tkm je asi větší propad ceny.
No ve srovnání s tím eRkem to tak nevypadá, i když ty jednotky kusů nejsou úplně reprezentativní.
Že by byl eGolf nějak významně "ohrabaný" jsem se nedočetl, spíš... baterka v cajku, auto se nekazí, sdílené díly jsou snadno dostupné, v rámci daných omezení se s tím jezdí příjemně.
Víceméně se dostáváme k tomu, co jsem si tak říkal... největší smysl má EV jako městské auto, pak klidně s omezeným dojezdem i výkonem... ale ceny aut jako Zoe nebo Honda E jsou úplně mimo, i ten Spring je drahý.
Jo, na cestách pro rohlíky. Když já pro rohlíky chodím pěšky. Ale jo, mám doma druhý auto a občas se hodí a místo něj by byl eGolf nebo i3 nebo něco takovýho určitě fajn.
Můžu porovnat propady hodnot, to bych tomu ale musel věnovat trošku víc času. Takhle od stolu jen říkám, že mi nepřijde, že by si eGolf za 450 s 60tkm nějak zvlášť dobře držel cenu... holt asi proto, že za cenu nového to byla dost bídná nabídka. Třeba to ale někdo kupoval -25% a pak už to vypadá jinak.
I kdyby si ho chtěl jako druhé auto do rodiny, tedy do města a okolí musel by si vzít ten se silnější baterkou, což bylo tuším 32kWh, aby dojel o chlup dál (a ten je o 100k výše - https://www.sauto.cz/…e-golf/185335064 ). Přece jen, sem tam je potřeba jet i tím druhým dál, třeba dojet na 100-150km vzdálenou chalupu v rozumném čase a na otočku ;-) V případě benzinového motoru (jakéhokoliv) můžeš jet kam chceš, v případě eGolfu jsi hodně limitovaný dojezdem. Tj auto max do práce, nákup a zpět… Berme to tak, průměrná rodina má auto jedno a to musí zvládnout vše, což eGolf nedával ani nový, natož ojetý…
Ne, nemusel bych. Primární auto v rodině by to zvládnout mělo, to druhé nemusí. Swifta mám 10 let a na chalupě (80km) jsem s ním byl myslím jednou.
Průměrná rodina, hm... Tak to holt pro průměrnou rodinu není.
Vidiš, moje třetí auto do rodiny, Citroen C3 zvládlo být už několikrát na chalupě, cca 140km od Prahy, spoustu výletů po ČR, ale i do okolních států. Od té doby, co mají oba starší synové řidičák, se nezastaví :-[] Tj za eGolfa by mi asi nepoděkováli. A jelikož auto stárne, už má 9let, je čas ho vyměnit…
Pokud máš v rodině 3 auta, tak jedno z nich by vždycky mohlo jezdit okolo komína... ale to je asi jedno, nemá smysl se tu bavit konkrétně o mně nebo o tobě. Že tohle není auto pro každýho je jasný, není pro většinu... ale má i svoje klady a za správnou cenu může být zajímavý.
Těch 450 je tak hraničních... Spring za 570 je sice ubohý auto, ale zase nový, i s větším dojezdem.
Elektrický Golf s dojezdem 450 za 600, jo, to by šlo. Velikostně to ale je spíš Polo než Golf.
Prý kufr 490l, Golf má 380... z těch malůvek to úplně na 500l nevypadá... možná je ještě něco vpředu?
Interiér se dvěma televizema - ach jo.
Ale jo, pořád... Zoe je stejně velký, dražší, pomalejší, s menším dojezdem... tohle by fakt šlo.
Přesně, ty "litry" mě taky napadly. Já bych vpředu moc neočekával, má to pohon předních kol plus další obslužné systémy...
Ale jinak jak píšete... tohle by šlo.
Z tých maľovaniek to na slušné auto nevypadá. Pre VW nový dizajnový smer, v reálnom svete sto rokov za opicami. Vonkajší dizajn ako z roku raz-dva, kľučka zadných dverí v stĺpiku okna detto ako na starom Chevrolete za pár šupiek a interiér ako keby boli pred pár rokmi na školení u Citroenu.
500 litrov kufra sa mu rozhodne veriť nedá, pri naznačenom dojazde a k tomu primeranom objeme bateriek absolútne nie. O výkone a dojazde by sa tiež dalo polemizovať, v plnení sľubov nie je Volkswagen žiadny preborník. Skôr by som to tipoval na auto veľkosti Pola, ktoré príde niekedy okolo roku 2030-2035, bude mať výkon 100-120 kW, dojazd na papieri 400, v reáli 350 km, kufor s papierovým objemom 400 litrov (bez rezervy) a cenu cez 28 tisíc (lebo inflácia).
No - tak postupně :-)
Design jako celek se mi líbí - jasné proporce, markanty značky, žádné úlety, kly, hmyzí ksichty. Klička ve sloupku nebo na dveřích - to je drobnost, kliku ve sloupku má spousta aut (CHR, Clio, Giulietta)... osobně si na to úplně nepotrpím, ale problém to není.
Kufr - no, to píšu, není mi moc jasné jak by se v 4m autě těchto proporcí schoval 490l kufr.
Příchod 2030-2035 - tady zásadně nesouhlasím, tohle není Alfa. Když řeknou 2026, tak to velmi pravděpodobně bude 2026.
Za cenu 600t má být základní verze, parametry v tabulce pravděpodobně pro základní verzi platit nebudou. Pokud by ta základní verze měla 100kW, bude to víc než dost. 166kW verze spíš bude top.
Cena - pokud to bude 600t v dnešních cenách, tj. za 3 roky 600+inflace, no tak asi pořád dobrý. Ale tři roky jsou relativně dlouhá doba, uvidíme co mezitím vymyslí Tesla třeba.
Narážam na to, že VW obvykle veľa nasľubuje, a realita býva iná - čo sa týka termínov, cien aj ďalších vecí.
Dizajn neurazí - ale zastaraný je už dnes. Kľučku dverí utopenú pri okne majú dnešné autá - ktoré prišli na trh pred X rokmi. VW tento prvok plánuje o 3 roky, a v rámci zvyklostí to môže byť 5 rokov a viac - kde budú vtedy v dizajne konkurenti? Spomeň na elektrický bus v retro štýle, a prakticky všetky ID - aké boli sľuby a aká realita. Rok 2026 tiež realita nebude, neverím tomu.
S autom s takouto kľučkou druhých dverí som jazdil, a liezlo mi to pekne na nervy. Na bežné každodenné používanie to zrovna príjemná vychytávka nie je. O interiéri, ktorý je, povedzme si úprimne, nepekný a zastaraný už dnes, je asi zbytočné sa baviť. Ten by mal byť úplne iný.
Jakou kliku dveří by teda mělo mít auto představené letos a uvedené na trh za tři roky?
Můžou být kliky zapuštěné, z aerodynamických důvodů... no, ale to je dražší řešení a taky má svoje mouchy. I za pět let budou mít nová auta normální kliky ;-)
Kľučka v zadnom stĺpiku pôvodne slúžila na navodenie atmosféry kupé len s jedným párom dverí, hoci auto disponovalo dvomi, viď Alfa 156. potom to prebrali ďalší, ako viditeľný ale lacný prvok na odlíšenie. Dnes, po rokoch a na aute, ktoré nie je a nemá ambície hrať sa na športové kupé, je to zbytočná ohyzdnosť, ktorá nič pozitívneho neprináša, ale práve naopak. Čiže mala by tam byť klasická kľučka dverí rovnako ako na dverách vodiča. ;-)
Možná je ta klika ve sloupku aerodynamicky výhodnější než ta klasická?
Takhle... mně se to jako jednotlivost taky moc nelíbí... ale zároveň nemám pocit, že by tím třeba Clio nějak designově trpělo.
Na Cliu to vyzerá o niečo lepšie, má tiež výrazne športovejšie línie ako táto hranatá krabička, na ktorej to vyzerá ako nepodarený tuning starej škodovky, keď niekto na Fabii alebo Octavii zaslepí zadné kľučky. Ale väčšie negatívum vidím v nepraktickom umiestnení tej kľučky, má blbý tvar a je príliš vysoko. S dverami s takouto kľučkou sa nemanipuluje veľmi dobre.
600t + inflace? Zoe s 54kWh baterií se jednu dobu prodávalo tuším i za 750. VW oseká baterii a za 3 roky to stáhne na 600+inflaci - v době, kdy údajně má být parita. Hm, super. Tohle má smysl hlavně v tom, že VW oseká MEB na úroveň, která bude bez dotací pro západoevropana dostupná, třeba 800 za hezkou specifikaci, a přitom to bude díky lepšímu využití prostoru docela univerzální auto. Což je proti současnosti rozhodně pokrok. Ale na nějaké zásadní zlevnění baterií to neukazuje.
Dá se čekat, že inflace postihne všechny... takže jestli 600 dneska nebo za 3 roky 600 + inflace bude možná fuk a bude to parita i za ty 3 roky, protože ceny spalováků půjdou o tu inflaci nahoru taky.
Tak veľkosť kufra je jedna z disciplín, v ktorej automobilky na čele s VW úspešne zavádzajú.
Preto by som ocenil, ak by to auto.cz v testoch pravidelne nejako meralo. To sú jednoducho získateľné informácie, len treba stanoviť nejakú metodiku.
Napr. fotka s metrom v kufri. 500l je napr. 1 m x 1m x 0,5 m po roletku?
Na měření kufru je poměrně jasná metodika dle ISO3832. Ano, do objemu se počítají i prostory pod podlážkou nebo boční kapsy... prostor se měří pomocí hranolů 20x10x5cm a teoreticky je možné z kufru vyndat vše, co není pevně spojené, automobilka musí být schopná udávaný objem kdykoli znovu vyskládat.
ID2 je relativně široké (o 5cm širší než Polo)... a vzadu tam není nádrž... ale stejně se mi to nezdá.
Na druhú stranu je tá metodika docela blbá. Objem určuje dosť približne a o praktičnosti a využiteľnosti kufra nehovorí vlastne nič. Ten "meter v ruke" ako píše kolega vyššie by bol o veľa vypovedajúcejší a naviac by si tým ACZ u čitateľov celkom šplhlo.
Metodika je nějaký kompromis... kompromis mezi největším vložitelným kvádrem d x š x v na jedné straně a absolutním objemem (jakože třeba vody) na straně druhé. Mně osobně to celkem vyhovuje, protože vždycky vozím nějaký mix větších a menších věcí a i ty kapsy za podběhem apod. využiju.
Metr v ruce - proč ne, já jsem pro, akorát... tvar kufru má ke kvádru dost daleko. Můžeš měřit takové ty klasické atributy, šířku mezi podběhy a výšku pod roletkou (asi v nejvyšším místě) a délku podlážky uprostřed... proč ne (tohle auto auto.cz vidělo jako my jen na fotkách, takže tady to relevantní není).
Máš pravdu, ale aj tak si myslím, že ten meter je pre väčšinu čitateľov najrelevantnejší. Kvádre o malých rozmeroch napcháš kadejak a do hocijakej priehlbiny, takže mi až taká praktická táto metóda nepríde.
Pokiaľ redaktori vidia auto len na obrázkoch (v tomto prípade je aj "fotka" nepatričná definícia), môžu odpísať iba údaje, ktoré dostanú, a o tých môžeme polemizovať. ;-)
Výhoda toho objemu je, že to je jedno číslo. Když vezmeš metr a řekneš, že auto a má mezi podběhy 105, délku u podlážky uprostřed 90 a výšku uprostřed 45 a druhé auto má mezi podběhy 95, délku 85 a výšku 60, tak ti to taky úplně na první dobrou nepomůže.
Já se podle těch litrů nějak nahrubo orientovat dokážu... vím, že auto s 500+ by jako rodinné šlo a auto s 350 by už byl velký kompromis.
PS: plus k tomu typ karoserie - je jasné, že sedan i při slušném objemu má svoje omezení...
Určite, ale rozmer medzi podbehmi, dĺžka kufra pri dne a tesne pod krytom, rozmery vstupného otvoru, to všetko mi povie viac ako suché litre. Pri meraní kvádrami môže byť 400 litrov a 400 litrov diametrálny rozdiel.
Jo? O tom nic nevím... měly by měřit všechny podle stejné. Jednu dobu Peugeot udával ten "vodní" objem, ale jinak by všichni měli jet VDA, resp. to ISO.
Neviem či tam bude až 500l kufor, ale kufor tu môže byť určite väčší ako je v klasickom Pole, alebo dokonca aj v Scale. Scala pokiaľ is dobre pamätám 470l.
Ono totiž ten kufor môže byť dosť hlboký, až po spodný plech auta. Auto nemá palivovú nádrž ani výfuky a rezervu, takže s kufrom nie je problém ísť po absolútny spodok.
Ono v podstate to je aj vidieť na tejto fotografii, kde už sú tam naložené nejaké debničky s vodou, ruksak a pod. a horná hladina naložených vecí končí nikde tam kde začína bežný kufor Pola: https://www.auto.cz/…u-s-nizkou-cenou?…
On ten kufr má být místo ve předu pod zadními sedadly. Když se tam neplánuje motor a není tam ani nádrž. Což taky bude nahánět nějaké litry navíc. Délkou kufru to bude asi nic moc. Ale Škodovka má mít větší kufr, takže kdyby byla něco jako Scala. Tak by to bylo super.
Tak hlavně že PR automobilek desítky let tlačilo lidem do hlavy, jak je FWD mooooooc lepší než RWD. A ost póvl vysmívané škodovky 100 let za opicemi měly RWD. K smíchu celé odvětví.... Dělají jen z lidí debyly.
FWD samozřejmě je lepší, ale jen tam kde je přední náprava zatížená těžkým motorem.
Což platí u širokého spektra IEC aut, ale neplatí u ani jednoho elektromobilu
Tohle už jsi tu psal... a já už ti psal že je to blbost.
RWD je lepší než FWD, proto prémiovky jedou RWD (nebo AWD samozřejmě), automobilky nikde FWD jako lepší netlačí. FWD je lepší výlučně v tom, že je prostorově méně náročné - motor napříč, žádný kardan, na stejném půdorysu více prostoru.
FWD ve spalovácích má ještě jednu výhodu, a to je trakce. Když už se tu zmínily staré škodovky, mezi konkurenty patřily třeba Lady. Na zábavu dobrý 😀, ale na kluzkém povrchu bída, něco jsem s ní nalítal. Ale je pravda, že u elektriky bych preferoval RWD.
První FWD měly podélné ústrojí v pořadí (od předu dozadu) rozvodovka, převodovka, motor a taky to nebyla žádná hitparáda. A tohle bude obdobně funkční. Pak to Audi (resp. nějaký ten jeho předchůdce) otočilo o 180° a byla to taky trochu blamáž s motorem metr před přední nápravou (což postupem času dokázali optimalizovat na dnes již cca bezproblémovou míru). FWD je fajn s motory před přední nápravou napříč a 80 % uživatelů to prostě stačí. Tady holt budou muset omezit točivý moment elektronikou, aby se jim kolečka neprotáčela. Každopádně je tohle řešení prostě levnější a většině uživatelů to bude tak nějak stačit...
Nemusí to být problém. Řízení prokluzu je u EV zjevně daleko jednodušší. ID.4 ani Model3 ani nehrábnou, ani na ledě. A neprovází to nějaký skokový úbytek výkonu, cuknutí atp. Věřím, že to půjde i na přední kola. Problém RWD u EV je v tom, že když chcete vyjet a nejde to, musíte zapnout slip-mode a nechat kola proklouznout. Jakmile to uděláte kdekoli jinde než na rovnovážné silnici, jde zadek do boku. Na cokoli jiného než dálnici je to fakt velkej problém. Radši bych FWD s dobrým řízením prokluzu a klidně el. samosvorem.
S prichodom EU vynucovanej elektrodebility aj automobilky akosi zdebilnievaju s nazvoslovim svojich produktov...IDx ID2all ID3 ID 4 ID5....
Uz lepsie by vyzeralo, keby boli E modely GElf, PEssEt, TEigo, TiguEn, nez sterilne ID, ktore sa pouziva vsade, ked autor este nema vymysleny nazov pre svoj produkt.
Ani ostatne automobilky na tom nie su lepsie 8-s
je mor. Vypadá to na všech VW strašně a tohle nebude výjimkou. :no::D
Jinak jak tu řešíte ten objem kufru, zřejmě bude extrémně hluboký (tedy bez rezervy) - vidím tam něco jako dvě basy piv ještě pod úrovní běžné výšky podlahy (částečně má něco takového Ford Puma).
Elektromobilisti jsou fasisti
Pro vyrobu EV jsou treba na prvnim miste ubohe deti v Africe
Vyroba jejich EV zabiji cinske delniky
Elektromobilisti otravuji zivot ostatnim emisemi z pneumatik
Elektromobilista je pricinou vsech (nejen) ekonomickych problemu
A hlavne elektromobilista je pokrytecky eko snob, protoze EV nikdy, nikdy, nikdy, nikdy nebudou levna!
Netušil jsem, jak pravdivě dokážeš zrovna ty vyjmenovat všechny aspekty elektromobility. Snad jen jednu věc jsi neuvedl. EV nikdy nebudou ani ekologická, ne jen že nikdy nebudou levná. :-):-):-):-) Pochopitelně chápu, že jsi se snažil o ironii akorát že je to bohužel všechno pravda.
Ano pokrytecký mudrlante. Určitě právě píšeš z papírového počítače, který jsi vyrobil doma ze staré kalkulačky a žádný dopravní prostředek nemáš a chodíš pouze a jen pěšky.
a VW blábolí cosi o novince jménem ID.3 s cenou pod 30 000 euro, v ČR tvrzení pod 800 000 Kč. Máme rok 2023 a ID.3 stojí víc jak 40 000 euro ve výbavě houmles....
Tak si zhrňme pár správ o VW za ostatné obdobie:
- V USA ukradli auto Volkswagen v ktorom sedelo dieťa, tým pádom sa jednalo o únos. Vyšetrovateľ dostal super nápad a zavolal na infolinku VW, že dané auto má zabudované sledovanie, tak nech auto lokalizujú. Operátor to odmietol s argumentáciou, že majiteľka auta nemá danú službu predplatenú a tak túto službu neposkytnú.
- V Číne padá trh spaľovákov a rastie počet predaných elektromobilov. Môžete si tipnúť, kto stráca na rastúcom trhu. Áno, sebavedomá svetová automobilka, ktorá vyhlásila, že nebude súťažiť cenou. Btw., už zlacneli a ID.3 tam kúpite za cca 25.000 € (teda cena, ktorá je podľa niektorých nedosiahnuteľná), uvidíme, ako im to pomôže v ďalších predajoch.
- VW, najzadĺženejší koncern sveta ohlásil plán v ktorom plánuje navýšiť zadĺženie o ďalších 180 miliárd euro, čím súčasný dlh viac ako zdvojnásobia. Len odhadom, ročný zisk majú okolo 20 miliárd, takže budú mať čo robiť, aby to niekedy vrátili. Ibaže by to bolo inak. Už na to upozorňujem nejaký čas - čaká nás pump and dump, dlhy zaplatia daňoví poplatníci a hodíme to na elektromobilitu. Čaká nás geniálna lúpež tisícročia, držte si klobúky páni.
Nemám slov. O niečom som už počul, aj keď nie o všetkom, čo píšeš. Škoda, že na ACZ často s faktami veľmi nepochodíš a smutná realita býva označovaná za lož.
Tohle je poslední reportáž O. Bačiny. Osobně sem ty informace z jeho kanálu ani nedávám, protože tomu nikdo nevěří a nebo nechce. Doporučuji sledovat. Varování předem - na můj vkus moc velký Tesla nadšenec. Nicméně fakta jsou fakta, Tesla ne Tesla.
Ondřeje registrujem, ale jeho videá nedávam - trochu pre jeho názory, ale hlavne z časových dôvodov. Niektoré jeho videá dokážu atakovať 2 hodiny obsahom, z ktorého tie podstatné informácie získam inde za pár minút.
Zvenku překvapivě hezké - VW konečně pochopil, za zakulacené vajcoidní hnusy nejsou cesta? Interiér slabota. Proč se automobilky usilovně snaží udělat co nejméně bezpečně, útulně a komfortně působící vnitřek? No a co se týče value for money, tak mě fakt baví, jak se VW daří na veřejnosti tlačit ideu Golfu s dojezdem 450 km za 600 tisíc. Podobně, jako čeřil vody s "prostorností Passatu v ceně dieselového Golfu" v případě id.3, takže jsme už o chlup zkušenější a můžeme předpokládat, že optimistická realita bude 600 za ryze městský holobyt a prostornost na pomezí třídy.
56x.xxx teď stojí Spring? S 33kW, 25kWh, 3.7m dlouhý a 1.57m široký, 1* z EuroNCAP.
Takže pokud by dneska uvedl VW ekvivalent Pola, byť třeba s 38kWh baterkou, za cenu 600 - byla by to pecka a bezkonkurenční nabídka.
Pokud to uvede za 3 roky za 600+inflaci... no, těžko říct co bude za 3 roky, ale z dnešního pohledu by to bylo pořád fajne.
Ale tak jistě, bylo by trapné, kdyby za 2-3 roky ode dneška, po příchodu entry-level platformy a mnoha letech avizování levného EV, nedokázali nabídnout lepší value for money. Ostatně VW už prodával za nějakých 600 e-up, který sám o sobě rozdrtí Spring v každé disciplíně. Ekvivalent Pola s 38 kWh za 600 v holobytu bude dobrý deal, ale kdokoli, kdo hodlá vyjet z města, je na 700-800 tisících, což je pořád ranec. Co bude dál? Jaký je business plán na transformaci malých a kompaktních aut? Jak chtějí automobilky zabránit tomu, že naběhne Čína s dumpingovými cenami (vždyť MG4 EV umí už dnes v Británii 64 kWh za 822 tisíc Kč)? Nějak mě to nenaplňuje optimismem.