Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Že by konečně průlom? VW a koncept malého elektromobilu s nízkou cenou

ČTK Martin Machala
Diskuze (97)

Německá automobilka Volkswagen představila koncept malého elektromobilu, jehož základní verze by měla stát méně než 25.000 eur (zhruba 600.000 Kč). 

Vůz s pracovním názvem ID.2all by měl na jedno nabití ujet až 450 kilometrů, dostupná elektrická novinka bude stát na nové platformě MEB Entry s pohonem předních kol, studie pak dostala elektromotor s výkonem 166 kW. Těžko říct, jestli taková porce vydrží až do sériové výroby... Volkswagen plánuje ID.2all uvést na trh nejpozději v roce 2026, napsala agentura DPA.

Volkswagen dále slibuje vnitřní prostornost golfu na půdorysu malého pola a je fakt, že minimálně v kufru se mu to daří velmi - se základní hodnotou 490 litrů právě golf dokonce překonává (VW nižší střední třídy nabídne 380 litrů).

Všimnout si máme také nového designérského stylu značky, zaměřit bychom se prý měli hlavně na C sloupek, legendární prvek golfu je zde v novém provedení. Může být... VW dále o ID.2all mluví jako o vozu se "sympatickou tváří, zřetelným dynamický nábojem a nadčasovou elegancí". Takto jako studie opravdu špatně nevypadá, jsme zvědaví, na kolik si tuto sympatickou tvář a dynamický náboj zachová nejlevnější sériové verze.

Technologicky by však o žádné holátko jít nemělo, Volkswagen slibuje Travel Assist, IQ.LIGHT světlomety nebo e-plánovač tras. Samozřejmě těžko říct, do jaké míry budou tyto prvky zastoupeny v základní výbavě. Velmi zaujala ještě zmínka o samostatném panelu pro ovládání klimatizace. A peklo zamrzlo. Nicméně, ať jsem se koukal, jak jsem se koukal, na fotografii přístrojové desky jsem nic jako skutečně samostatný panel ovládání ventilace nezaznamenal. Třeba budete mít lepší oči. 

Elektromobil ID.2all by se měl vyrábět ve Španělsku. Značka VW nyní podle DPA pracuje také na ještě menším elektromobilu. "Musíme se postarat rovněž o vozy za méně než 20.000 eur (zhruba 480.0000 Kč)," uvedl šéf značky Thomas Schäfer.

Značka VW si stanovila za cíl, aby se podíl automobilů s čistě elektrickým pohonem na jejím celkovém odbytu v Evropě do roku 2030 vyšplhal na minimálně 80 procent. Do roku 2026 hodlá uvést na trh deset nových modelů s čistě elektrickým pohonem. Doposud se značka v oblasti elektromobilů zaměřovala spíše na větší vozy, píše DPA.

Video se připravuje ...

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Kromě hlavní značky VW vlastní také řadu dalších značek, jeho součástí je rovněž česká Škoda Auto.

Volkswagen ID. 2all
Největší výkon [kW] 166
Max. rychlost [km/h] 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] pod 7
Pohon kol přední
Dojezd [km] cca 450
Nabíjecí doba z 10 na 80 % za cca 20 min
Délka [mm] 4050
Šířka [mm] 1812
Výška [mm] 1530
Rozvor [mm] 2600
Objem zavazadelníku [l] 490-1330
ČTK Martin Machala
Diskuze (97)

Doporučujeme

Avatar - Emel
19. 3. 2023 21:30
Re: Re: Pokles ceny EV jako u elektroniky
Pokud máš v rodině 3 auta, tak jedno z nich by vždycky mohlo jezdit okolo komína... ale to je asi jedno, nemá smysl se tu bavit konkrétně o mně nebo o tobě. Že tohle není auto pro každýho je jasný, není pro většinu... ale má i svoje klady a za správnou cenu může být zajímavý.
Těch 450 je tak hraničních... Spring za 570 je sice ubohý auto, ale zase nový, i s větším dojezdem.
18. 3. 2023 13:13
Re: Re: Pokles ceny EV jako u elektroniky
Vidiš, moje třetí auto do rodiny, Citroen C3 zvládlo být už několikrát na chalupě, cca 140km od Prahy, spoustu výletů po ČR, ale i do okolních států. Od té doby, co mají oba starší synové řidičák, se nezastaví :-[] Tj za eGolfa by mi asi nepoděkováli. A jelikož auto stárne, už má 9let, je čas ho vyměnit…
Avatar - Emel
18. 3. 2023 09:23
Re: Re: Pokles ceny EV jako u elektroniky
Ne, nemusel bych. Primární auto v rodině by to zvládnout mělo, to druhé nemusí. Swifta mám 10 let a na chalupě (80km) jsem s ním byl myslím jednou.
Průměrná rodina, hm... Tak to holt pro průměrnou rodinu není.
18. 3. 2023 07:55
Re: Re: Pokles ceny EV jako u elektroniky
I kdyby si ho chtěl jako druhé auto do rodiny, tedy do města a okolí musel by si vzít ten se silnější baterkou, což bylo tuším 32kWh, aby dojel o chlup dál (a ten je o 100k výše - https://www.sauto.cz/…e-golf/185335064 ). Přece jen, sem tam je potřeba jet i tím druhým dál, třeba dojet na 100-150km vzdálenou chalupu v rozumném čase a na otočku ;-) V případě benzinového motoru (jakéhokoliv) můžeš jet kam chceš, v případě eGolfu jsi hodně limitovaný dojezdem. Tj auto max do práce, nákup a zpět… Berme to tak, průměrná rodina má auto jedno a to musí zvládnout vše, což eGolf nedával ani nový, natož ojetý…
Avatar - twistedTSD
18. 3. 2023 01:38
Re: Marketingový majstrštyk
Ale tak jistě, bylo by trapné, kdyby za 2-3 roky ode dneška, po příchodu entry-level platformy a mnoha letech avizování levného EV, nedokázali nabídnout lepší value for money. Ostatně VW už prodával za nějakých 600 e-up, který sám o sobě rozdrtí Spring v každé disciplíně. Ekvivalent Pola s 38 kWh za 600 v holobytu bude dobrý deal, ale kdokoli, kdo hodlá vyjet z města, je na 700-800 tisících, což je pořád ranec. Co bude dál? Jaký je business plán na transformaci malých a kompaktních aut? Jak chtějí automobilky zabránit tomu, že naběhne Čína s dumpingovými cenami (vždyť MG4 EV umí už dnes v Británii 64 kWh za 822 tisíc Kč)? Nějak mě to nenaplňuje optimismem.