Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia EV6 GT – Výjimečně schopný elektrický křižník

Nejvýkonnější kia v historii značky není dokonalá, ale naprosto skvěle zvládá to, po čem je pojmenovaná – grands tours – minimálně pokud je cestou dostatek nabíjecích stanic. Brutální zrychlení spolu s vycizelovanými jízdními vlastnostmi vytváří kombinaci tak podmanivou, že skoro zapomínám na drobné nedostatky v displejích či svícení.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
9. 8. 2023 13:33
Doba přerostlých hatchbacků
Je zpět a to jsme si mysleli, že tato móda byla slepou uličkou.... Avantime, Vel Satis, Opel Signum... :D

Moc se mi to nelíbí i když v rámci EV aut asi Kia udělala velký krok od mé zkušenosti s EV Soulem, minimálně už to nevypadá jako čínská hračka.

P.S. Jestli někdo z nové redakce čte diskuze, můžete se vyjádřit, co tady s tím webem pácháte ? Když odmyslím úroveň vlastních článků, nadbytek bulvárních ptákovin, tak různá vylepšení k horšímu už to dobíjí totálně. Třeba fotogalerie již léta po úvodní fotce nutí paletu fotek interiéru, než se proklikáte k vzhledu auta, ale dříve se dalo rovnou skočit na miniatury a překliknout, dnes tam tato možnost není :no: :no: :no:

Nebylo by fajn od nové redakce třeba vydat prohlášení ke komunitě, co se s webem stalo, kdo josu noví redaktoři a šéfredaktoři a jak to dále zamýšlí praktikovat ? Nebo je vám všem jedno, že zahazujete komunitu, kterou tady léta budovali vaši předchůdci a čím byl tento web unikátní na CZ/SK scéně ??
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2023 15:08
Re: Doba přerostlých hatchbacků
Ten úpadek je znát i na diskuzi. Ale možná šly náklady vic dolů než zisk. Každopádně minusář a pitomec Machiaveli, Čižka honič zůstali.
Avatar - Emel
9. 8. 2023 15:37
Re: Doba přerostlých hatchbacků
Je tam taková ikonka v horní liště vpravo, čtyři čtverečky jako logo windows, ta zobrazí náhledy.
Avatar - Ozzman
9. 8. 2023 15:40
Re: Doba přerostlých hatchbacků
Aha, tak to jsem nerozluštil, diky, nicméně za skokovým poklesem kvality si stojím a docela by mne názor redakce/šéfredaktora zajímal
9. 8. 2023 20:44
Re: Doba přerostlých hatchbacků
Myslím, že ta komunita už je víceméně ztracena. Pár z nás už tu zůstává jen ze setrvačnosti.
Jiní se účastní nablblých hádek EV vs ICE. Často lidé, kteří byli roky úplně v pohodě. Urážky, nikdy nekončící vzájemné osočování na to samé téma. A náš multinick.

Ne, to už se fakt nedá. :'-(
Avatar - Emel
10. 8. 2023 11:08
Re: Doba přerostlých hatchbacků
Nevidím to tak černě... nějaké jádro tady je, i když mí oblíbenci teď píšou méně než obvykle a člověk musí například zmínit Swift Sport, aby vylezli z ulity :-)
Avatar - skejpa
9. 8. 2023 14:25
Světla a stěrače od Kia/Hyundai
Jakožto majitel EV6 mohu potvrdit, že ty senzory na světla a stěrače asi koupili korejci z Wishe. Reaguje to fakt prachbídně a není to jen případ EV6, je to případ prakticky všech jejich aut. Prší a Kia/Hyundai pravidelně jezdí na denní svícení protože automatika nerozpozná zhoršené podmínky. Stěrač taky stírá jak se mu zachce, občas mu musí člověk pomoct. To je jedna z mála věcí, kde by se mohli nyní od němců učit. Na druhou stranu v tom podstatném - jak to jede, jak se to nabíjí, jak to vypadá (uvnitř i venku), atp. tam korejci nezaváhali.

Jo a ještě jedna maličkost. Když mám klíče v kapse a přijdu k autu, kliky okamžitě samy vyjedou. Není potřeba otevírat dopředu. Funguje to celkem rychle a spolehlivě. Co mě trochu frustruje je spíš to čidlo v klice, které by mělo auto uzamknout po vystoupení. Tam je opět nějakej čínskej senzor, kterej reaguje občas na podruhé. Opět taková kravina ale člověka to vytočí :-) No nicméně je to super, když člověk musí řešit takovéhle prkotiny. Kolega má Enyaq a volal mi od nabíječky a říkal hele mě to tady na 150kw nabíječce nabíjí jen 80kw, co dělám špatně ? Říkám děláš špatně výběr auta :D :D ... To zabolí víc.
Rozbalit vlákno
4
9. 8. 2023 15:11
Re: Světla a stěrače od Kia/Hyundai
Dle mé zkušenosti s H světla i stěrače fungují stejně jako u škodovky. U škodovky bylo akorát jedno vylepšení - když běží po nějakou dobu stěrače, tak rozsviť potkávací světla. To jsem u H nenašel. Ale to nemá nic společného se senzory.
Avatar - skejpa
9. 8. 2023 15:34
Re: Světla a stěrače od Kia/Hyundai
Tak s tím nemohu souhlasit. Máme v práci pár Superbů a Octavií a tam se dá nastavit citlivost spouštění světel. Když je to na maximum, tak ta světla prostě svítí výrazně dřív než světla v Kie. A to jak v Ceedech, tak i téhle EV6.

To, že ve Škodovce lze nastavit, aby se světla zapnula automaticky se stěračema, to už beru jako bonus. Nezřídka se stane, že vidím Kia/Hyundai jak stírají a jedou na denní osvětlení. Trochu to přičítám i tomu, že Kia má ty LEDky denního svícení dost ostré a člověk může mít klamný pocit, že svítí. Jakmile zapne hlavní světla, ty LEDky na denní svícení sníží intenzitu. Je to maličkost ale prostě to není dobře nastavené.
Avatar - 3_diamanty
9. 8. 2023 15:47
Re: Světla a stěrače od Kia/Hyundai
Preco si nechcel radsej stinger.... mne EV6 pride take aj vyzarovanim aj na face take nijake... bezpohlavne... asi ako vsetky EV bohuzial ... auto za 60 litrov hmmm... u mna by to vyhral zrejme nejaky touareg ... ale chapem... medzi EV urcite top volba... a povedzme taku teslu zadupe tato kia kvalitou uplne do zemskeho jadra...
Avatar - skejpa
9. 8. 2023 16:27
Re: Světla a stěrače od Kia/Hyundai
Stinger vůbec nebyl ve hře. Hledal jsem EV. V době, kdy jsme na firmu objednávali byla ještě za přijatelných 46000 EUR bez daně. Navíc mě se EV6 děsně líbí, hlavně zepředu. Zezadu jen když má zapnuté světla :-) Určitě víc než Stinger. Takže jak se říká sto lidí, sto chutí. Nicméně EV6 přitahuje pozornost a pár lidí se mě na ulici již ptalo, co je to za auto a chválili design. To se s normálním autem moc nestane :-)
Avatar - pradeda777
9. 8. 2023 15:15
Hmotnost...
...2200 kg....na sporťák kuwa dobrý.... :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2023 15:24
34 na dálnici?:)
Se spotřebou 34 na dálnici jste musel pelasit tak 179 :)

Já s tempomatem na 140 jsem jel se 4 na palubě na dovču s průměrem 20 tam a zpátky to bude za tak 26 (dám brzy vědět). :)

Jezdíme pořád ve 4 skoro + sám "GT" projížďky po okreskach a dlouhodobou mám 21 (2000km najeto).

S dešťovým senzorem jsem spokojený, co mě fakt šokovalo bylo, jak málo to svítilo když jelo předemnou auto...až pak jsem zjistil, že to svítí jen zlomek, než když před vámi fakt nikdo nejede ;) ale když předemnou jede auto, tak jsou to fakt jak 2.lucernicky :))
Rozbalit vlákno
103
9. 8. 2023 15:41
Re: 34 na dálnici?:)
A když jede auto proti, tak to jsou taky lucerničky a nebo něco jako dálková? Zasr. tyto vynálezy, zavíral bych za to. Za denní svícení taky, protože potom každej de.x.yl jezdí večer po městě na denní svícení nebo úplně potmě. Hnůj, hnůj, hnůj a je jedno, na které značky to je autě.
Avatar - skejpa
9. 8. 2023 15:41
Re: 34 na dálnici?:)
140 za 20 ? :D Aha :D Já mám RWD verzi, která je nejúspornější. Jezdím vesměs na NORMAL mode a při 130 to bere cca 21-23. Při 140 už to bude jistojistě přes 24 protože při 150 už to je kolem 28-30. GT verze obecně žere víc než klasická AWD a i ta bere víc než RWD.
Těch 20 bych moc rád viděl. Tak možná v kombinovaném provozu, kde jste jezdil úseky 80kou apod. Ale při konstantních 140 to rozhodně za 20 nepojede. Zkuste si někdy vynulovat palubní počítač, když jedete 140.

Já jí teda dost honím, užívám si veškeré rozjezdy, okresky ve sportu, dálnice ehm ... no rychlostmi se tady chlubit nehodlám ale dlouhodobou mám 25 :) (Najeto 9000km). Ano, dá se jezdit podle předpisů za 16 dlouhodobě. Ale na to je to auto moc dobrý, abych to vydržel :-)
Avatar - xxc
9. 8. 2023 15:54
Re: 34 na dálnici?:)
Pojde aj za 20, ale dole kopcom :-)
9. 8. 2023 16:25
Re: 34 na dálnici?:)
Já mám GT Line 4x4 a dálníční spotřeba je kolem 20 - 21. Po dálnici jezdím "tachometrových" 130. Je ale fakt, že ta spotřeba je včetně úseků s omezením a že jich je. Jinak "letní" průměr je 16,8 a za celou dobu (11 měsíců) 18,7. Té dálnice v tom je tak max 10%.
Za mě světla svítí dobře, ale to přepínání za zhoršených podmínek je "nic moc".
Jinak to auto jezdí naprosto skvěle. Použitelné je i na dálky. A to jsem jezdil kde čím.
Avatar - skejpa
9. 8. 2023 16:29
Re: 34 na dálnici?:)
Jo, já jel z vídně taky za 21. Ale to je fakt předpisovka a včetně zpomalení. Asi jsem ten agresivněji laděný řidič. Ale mě to baví. Když někdo vidí EV tak si hned představuje, jak se plazíme za kamionem a pak ho překvapí, když mu EV ukazuje zadní světla :-)
Avatar - Emel
9. 8. 2023 19:10
Re: 34 na dálnici?:)
Ta agresivita jízdy by u EV neměla hrát tak zásadní roli dokud nepálíš energii na brzdách, ne? Pokud se bavíme o dálnici, tak je to primárně o rychlosti.
10. 8. 2023 06:54
Re: 34 na dálnici?:)
I u EV plati, ze cim plynulejsi (a samozrejme do jisty meze cim pomalejsi) jizda, tim uspornejsi.

Zajimam se o ucinnostni mapy motoru atd. Presto mi vychazi, cim jedes na mensi vykon, tim je jizda uspornejsi.
:D Zni to banalne.
Ale myslim, ze primarni jsou ztraty baterky. Pro kterou proste plati - cim nizsi vykon, tim vetsi ucinnost (energie vybijeni / nabijeni).

Agresivni jizda timto premotorovanym autem urcite snizi ucinnost baterky (resp. mnozstvi energie, ktere z ni vytahnes) vyrazne. :-O
Problem je ten, ze ti to palubni pocitac neukaze, protoze spotreba se zase tolik nezvysi. Ale snizi se ti dojezd. :D

... at a C/8 discharge rate (purple line), the cell offers a 5.8 Ah capacity, at 1.5 C, the cell capacity goes down to 5.5 Ah (green line).
A to nemluvim o zivotnosti baterky, ale radeji to tu nechci moc zduraznovat, protoze zivotnost je jiste pres pul milionu km.
Ale je to jako se spalovakem, kdyz budes jezdit na okruhu, tak ti dlouho nevydrzi...

Vice treba zde odkud je i citace vyse:
https://www.saft.com/…-longer-lifespan

Nebo taky:
https://www.researchgate.net/figure/Capacity-test-Discharge-capacity-at-various-C-rates-C-5-C-3-1C-and-15C-at-25-C_fig1_328382053

A nezapomenout na to, ze tahle Kia se vybiji pod plnym plynem cca 5C!

PS Opet jsem se marne snazil dohledat velikost baterky (jeden z nejdulezitejsich udaju o EV) v technickych udajich. :no:
Ale to bych chtel po tomto fosilnim mediu moc. Komentovat spotreby redaktora je zbytecny. A jeho pochybovani o 400km dojezdu uz je jen mistni redakcni folklor ohledne hejtovani (a neznalosti) EV.

PPS Netesim se na misinterpretace od petrolheadu toho (zivotnosti, dojezdu), co jsem prave napsal. Tak jako na jejich hloupe komenty o zivotnosti a rychlonabijeni bez realne znalosti SKUTECNE zivotnosti baterek...
Avatar - skejpa
10. 8. 2023 08:13
Re: 34 na dálnici?:)
To jediny me celkem desi. Jezdim s EV rychle. Zajimalo by me, jak moc to tu baterii degraduje navic proti tem, co jezdi predpisove.
Avatar - Emel
10. 8. 2023 09:48
Re: 34 na dálnici?:)
Zase pokud máš RWD, která je zásadně slabší oproti GT, tak ani nejsi schopný tu baterku "týrat" tak, jak to dělají ty silnější verze. Pokud rychlou jízdou rozumíš třeba 150 na dálnici, tak to pořád není odběr který by ti měl dělat starosti podle mě.
Avatar - Emel
10. 8. 2023 09:45
Re: 34 na dálnici?:)
Nevím co přesně je C/8 a 1,5C, ale pokud to znamená 12x větší odběr proudu v prvním případě a výsledkem je pokles využitelné energie z 5,8 na 5,5 tj. řádově o 5%... tak to spíš podporuje tu mou představu, že prudká akcelerace EV moc nevadí (když zvážíme, že ten vyšší odběr je jen chvilková záležitost, tj. rozdíl mezi tím zrychlit třeba 100-150 prudce nebo pozvolně) a drtivě rozhodující je prostě ta rychlost (zejm. na dálnici), která prostě přímo stojí energii na překonání odporu vzduchu.
Avatar - Mokrous
10. 8. 2023 19:15
Re: 34 na dálnici?:)
1C = nabití, nebo vybití nominální kapacity za 1 hodinu.

Takže když vezmeš teoreticky baterii o kapacitě 80kWh, potom když vytrvale pojedeš na výkon 80kW, tak ji za 1 hodinu vybiješ. To je 1C.
C/8 bude potom zlomek, tedy výkon 10kW po dobu 8 hodin.
Obecně cokoli nad 1C není dobrá věc a ideál bývá někde mezi 0,5-0,1C.
Plus minus autobus.
Avatar - Mokrous
10. 8. 2023 19:46
Re: 34 na dálnici?:)
Copak petrolheadi, to je nic proti nám hloupým dieseldezolátům. :D :D :D

Nám se nechce studovat poklesy kapacit článků a tak se musíme spokojit s tím, že objedeme celou týdenní dovolenou v Alpách na jednu nádrž.

A musím uznat, že to je fakt hrozná nuda. Člověk ani nezjistí o kolik je nafta venku dražší. Prostě nabere doma a jede. Tentokrát jen 1296km mezi čerpáními.
Cestou zpět na 526 km a 2/3 dálnice (většinou 140 tacho - asi se jim ten den rozbilo na A1 IGL) spotřeba 4,7/100 (asi vítr v zádech Máchale) a cena za 1km pod 1,90 Kč.
S EV pokrokovou obludkou bych mohl na dálnici co 200 km dobrodružně skákat od Ionity k Ionity a mít čas si číst a mohl bych zaplatit za 1km 4-5 Kč. Mrzí mne, že jsem si to zase nemohl vyzkoušet a musel furt jen kroutit volantem.
11. 8. 2023 06:22
Re: 34 na dálnici?:)
Pribeh o ceste 500km na dovolenou bez zastavky nesmi chybet pod zadnym EV.

Obdiv, sedet 7 hodin v kuse v aute bez jidla a toalety.

Kudy se da do Alp po dalnici v kuse 140? Stale takovou cestu nemuzu najit i kdyz se tady o ni stale pise. Dik predem za tip.
Avatar - Emel
11. 8. 2023 08:45
Re: 34 na dálnici?:)
Nepíše. Píše se 2/3 po dálnici většinou 140. Ani takovou nemůžeš najít?
11. 8. 2023 08:55
Re: 34 na dálnici?:)
Zalezi na slove - vetsinou.

Vsechny cesty co do Alp znam maji plno omezeni a vetsinou velky provoz.
To znamena stani v kolonach a plno omezeni rychlosti.
Takze predstava jizdy do Alp po dalnici 140 je dost vzdalena od reality.
11. 8. 2023 09:04
Re: 34 na dálnici?:)
Tak tomuhle se říká "vařit z vody". Dobrý :-!
11. 8. 2023 09:37
Re: 34 na dálnici?:)
Budu rad za tip.
Na Mnichov? Zacpy a omezeni na 80, 100 a nebo 120 na desitkach km dalnice.
Budejovice? Omezeni na 110. A prujezd Budejkama a Linzem tomu dava jen takovou korunku.

Takze z vetsiny 140 mas ekojizdu.
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 09:58
Re: 34 na dálnici?:)
A1 Salzburg - Vídeň, před Vídní S33, pak S5, S1, A5 až na Poysdorf.
Neznáš, teoretiku? 365 km jak dní v roce a 99% bez omezení. Jen u pár nájezdů na pár metrů zpomalení.
Přes Budějky a Linz to znám taky a až k A1 se tam jede jen kilo a přes Linz +/-60 a občas 80.
Salzburg - Budějky za 4,4/100 s prstem v nose s davem bez jakékoli snahy o eko jízdu.
11. 8. 2023 10:12
Re: 34 na dálnici?:)
Vsak pisu. Salzburg x Budejky ekojizda daleko pod 140. IGL
Linz x Brno neni muj smer.

Nerikam, ze neni mozne jet 7 hodin v kuse. Jen pak prosim nemluv o pohodlnem cestovani😀
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 10:24
Re: 34 na dálnici?:)
Linz - Salzburg jsou 2/3 rychlé dálnice a 1/3 pomalé. Jízda s davem není EKO jízda, ale normální jízda. To, že něco není tvůj směr, neznamená, že tudy nejezdí statisíce jiných lidí, kteří mají jiné priority, než ty, EV fanatik. Kdyby se fanatik uměl vžít do ostatních lidí, přestal by být fanatikem.
Cestování je pohodlné tak jako je pohodlné auto, kterým jedeš.
Jediný, co mě sralo na Vídeň je ten jejich svršek, který hučí v každém autě.
No někdo normálně jede na hotel, klidně i po obědě a pak se večer projde pod horami a někdo smrdí u popelnic a nabíječek a pak přijede potmě a jde spát. A nebo musí vyrážet brzo ráno ve spěchu. Každý má to pohodlí a romantiku hozený jinam...
11. 8. 2023 11:03
Re: 34 na dálnici?:)
Linz Salzburg 1/3 omezeni. Teda presne co jsem psal. Kdyz mas kliku a pred Salzburgem neni kolona.

7 hodin v aute s 2x3 minuty pauza neni normalni (natož romanticka) cesta na hotel.
Kdyz nabijis EV tak u toho stat nemusis.
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 11:20
Re: 34 na dálnici?:)
Můžeš jet kolem jezer a hned máš místo kolony romantiku.
No jasně, když nabíjíš, tak nemusíš stát. Můžeš u toho i jet :D
A nebo můžeš sedět na tý otlačený řiti dál. Ve speciální poloze. Jakoby jiný auta neuměly sklopit sedačku. A nebo můžeš dělat u popelnic dřepy, než se ti to nabije. Ideální to je zejména v průtrži mračen. My dieseldezoláti to máme blbý, no. My musíme tankovat pod střechou v suchu. Vy EV fans si u toho můžete i zaplavat.
Jak říkám, závidím.
11. 8. 2023 13:10
Re: 34 na dálnici?:)
Kdyz nabijis tak muzes v klidu jist a zaridit toaletu.
Pri tve udavane spotrebe 4,4l budes s EV nabijet asi stejne dlouho jako je kratka svacinka.

Tyhle debaty jsou tu stale dokola. Cejtim z toho spise strach z noveho.
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 13:57
Re: 34 na dálnici?:)
Já jím když chci já a ne když chce auto. A 3/4 hodiny nechčiju.
A ne všude jsou volný HPC a ne každej chce platit ty nehorázný sumy za kW.

Mě hrozně baví ty vaše argumenty furt dokola a hlavně řádně smíchaný.

Takže EV je praktický a laciný protože každej má svůj vlastní laciný rodinný dům a na něm lacinou fotovoltaiku s lacinou a věčnou baterií. Tak určitě. Potom EV má obrovský dojezd, protože každý jezdí asi od 100% do 0%, nebo ne? Pochopitelně slušný uživatel nabíjí jen v rozsahu 20-80% a proto dojede tak hrozně daleko, že? Aha. A vůbec nemusí pořád přemýšlet kudy jet a kdy a jak to donabít atd. Prostě svoboda okamžitých rozhodnutí.
A hlavně na nabití se nečeká dýl, než na to vychcání, že? Protože všude jsou ty levný HPC, hrozně levný, který vůbec neškodí baterii, že? A nebo se nabíjí na běžnějších? A tam to trvá jak dlouho? Když tam ve finále teče 45kW... Nejspíš 3 minuty. Ale můžu v klidu svačit svačinu co nemám a nechci a můžu v klidu odvolat schůzku, protože ji nestihnu a můžu v klidu stát na dešti.
Super. Už se moc těším na definitivní ukončení ICE a nucený přechod na moderní liberální svobodu.

Strach mám jen z politiků a jejich dementních voličů a užitečných idiotů.
Z techniky strach nemám. Mě stačí, když mi ji nikdo nenutí a nechá mě svobodně si vybrat to, co mi vyhovuje.
11. 8. 2023 14:18
Re: 34 na dálnici?:)
Puvodne jsem chtel jen znat lepsi cesti do Alp kde se jede po dalnici vetsina trasy 140😀
Zjistil jsem ale, ze jezdis ty co ja a tam se vetsinou 140 nejezdi.
PS: nikdo ti EV nenuti. I po roce 2035 muzes jezdi spalovakem. Otazka je, jestli budes chtit. Muj tip je ze nebudes😀
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 15:32
Re: 34 na dálnici?:)
Jak jezdím ty co ty? Napsal jsem, že jsem jel jak Budějky, tak Vídeň a Brno...
Jezdím to podle nálady. Jedna je kratší a druhá zase rychlejší.
A dálnice byla dokonce téměř 70% trasy.
Je možné, že za 12 let budou EV a infrastruktura tak daleko, že si dobrovolně zvolím nějaké EV. A nebo se všechno zhroutí a budeme mít jiný starosti a nebo to bude pořád dokola to samý a svižně to po dálnici víc jak 200 nedá a já budu radši jezdit ve vraku na fosil.

Ale možná si objednám tohle 4 tunový EKO autíčko, co má aerodynamicky tvarovaná kola.
Jen si musím udělat řidičák na Scanii a hned potom si budu moct užívat snadné parkování v našich městech za poslechu 40 kusů sluchátkových měničů od AKG. :D :D :D
11. 8. 2023 19:46
Re: 34 na dálnici?:)
Jen jestli si uvedomujes, ze velka cast HDP CR tvori automotiv. Automotiv ktery prechazi na EV. Kdyz tohle CR nezachyti je to ekonomicky velky problem.

Pak si vzpomeň na to, cemu si veril a nenadavej na nekoho jineho.

Absurdni je ze zrovna v CR kde neni mozno jet po dalnici skoro nikam je takova kritika dojezdu EV po dalnici. 😀

Je to svym zpusobem takovy předvoj toho co prijde. Země ekonomicky svazana s automotiv a vlastnici ohromne zasoby nejen lithia podlehne pocitu, ze budoucnost je spalovat ropu z vychodu.

Pro moznost milionaru letat letadly zablokuji lide stavbu tovarny na baterie ktera je pro budoucnost nutna.
Par starych dedu pise proti ev a par starych novinaru to prepisuje no a nekdo tomu veri. Ale co, ono se to zas na nekoho hodi kdo za to mohl.
Macek s Morkousem uz tady ale nebudou, aby se omluvili za omyl. Ono uz ted po 2 letechod publikace jejich clanky jsou celkem smesne.
A svet? Svet jde dal smerem budoucnost. Cina, USA, Britanie, korea atd jedou baterie. Japonsko se snazi dohanet vyraznou ztratu, ale CR si mysli, ze 10 mil lidi to zmeni.. Kolik ze ma obyvatel mensi mesto v Cine?
Avatar - Emel
11. 8. 2023 20:40
Re: 34 na dálnici?:)
Záleží, jak moc člověk věří na elektrickou budoucnost. Když věří, tak je asi správné tlačit evropské značky k orientaci na elektro, i když tím dočasně přijdou o silnou pozici vybudovanou ve spalovákách a třeba jim tím dočasně ublížíš - situace, kdy Evropská Unie dává emisní kredity americké Tesle a ta je prodává evropskému Fiatu, byla teda dost absurdní a podpora klíčového odvětví evropské ekonomiky se v tom hledá těžko.
Ty jsi snad při cestování nějak limitovaný hranicema ČR?
11. 8. 2023 21:00
Re: 34 na dálnici?:)
EU uz vidi jak moc zaspala. Tesla otevrela mysleni lidi a Cina za posledních 10 let nacpala ohromne penize do baterek. A tady nejde jen o auta. Vybudovala retezec od dolu, zpusobu tezby, tezebni technologie atd.

Kdo koupi spalovak kdyz bude EV levnejsi? Par obchodaku co krizuji kazdy den dalnice automobilku na spalovaky neuzivej.

Ja ac zastance EV bych pred 3 rokama nevsadil ani halir, ze Tesla bude nejvic prodavany model evropy.
Emisni kredity. Zpusob jak primet automotiv reagovat. Nejsi despota jak Cina, nemas trh jak Tesla.

Vem si zakaznika kupujiciho treba mensi vuz. Dnes das tak 400 tis. Auto nedela vetsi vzdalenost jak 300km vetsinu roku. Budes kupovat spalovak kde musis resit servis, razeni atd kdyz muzes mit stejne drahe EV kde manzelka nemusi nic resit a nabijes to v noci o vikendu zdarma?
Vse je jen o cene ktera jde u EV dolu.

Jo a moc neverim, ze nejaka vyznamna cast lidi jezdi cesty nad 300km bez zastavek. Vetsinou jde o dovolenkare co jedou takovou dalku parkrat rocne a tam se zastavky hodi.
Je to taky videt v sezone na odpocivadlech ktera jsou plna.
On pocit a realita je vzdy odliny pojem viz treba Morkous ktery tvrdi jak leti dalnici 140 a zaroven ma spotrebu 4,4.

A priznam se ze mam strach co bude az zacnou prodeje spalovaku klesat.
On Ares, Barichelo, Rohypnol uz tu nebudou a bude pozde. Tyhle nicky uz budou mit sve odpracovano.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 21:13
Re: 34 na dálnici?:)
Už se těším až použiješ stejná slova pro majitele autodoprav a přepravních společností. Těch 7 ks EV nákladáků, prodaných zde za 7 měsíců je hodně výmluvných, 7 ks z celkového počtu 5486 ks.

Stejně, tj 7 kusů zde prodal KAMAZ s 1 dealerem.

HAHAHAHA
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 21:17
Re: 34 na dálnici?:)
A těch 190 el dodávek z celkového počtu 12 042 ks prodaných zde za 7 měsíců je taky úspěch. Prostě každý majitel přepravní firmy celé noci nespí a sní, kdy bude moc nahradit dodávku tou lektrickou

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

Tito lidé podle logiky věci měli jako první přejít na Elektromobily, protože do města je přeci Ev špička. Na rozvážku.
Nějak se nepovedlo vid, Borisove :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 21:21
Re: 34 na dálnici?:)
Další pecka, 3 ks EV busů z 396
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n

A i ty hybridy maj omračující čísla, celejch 9 ks....bomba.
bohužel je přkeonává i 14 ks busů na CNG

Nešplape Vám to Borisove, nešlape. Budete muset přidat s propagandou. :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 22:02
Re: 34 na dálnici?:)
Tvl, to je jak projev na sjezdu strany...

Nový EV za 400.000,- a nabíjení zdarma pro všechny... To se nedá...

A nezapomeň pro vzoru génia Mikesuse urputně opakovat, že jsem tvrdil, že mi to žere při 140 km/h 4,4/100. Ten taky tvrdil, že prej jsem já tvrdil, že mi to při 180 km/h žere 5,1/100. (Tak určitě. 180 přes vesnice, 180 skrz kamiony, prostě všude, to dá rozum..., prostě Mikesus).

Opakování je matkou moudrosti, že? Tak pro zabedněné ještě jednou:

Psal jsem, že cestou ze Salzburska přes Linz na Budějovice, kde se jede víc jak polovina cesty svižně okolo 140 a zbytek buď 100 km/h a nebo s davem to mám za 4,4/100.
Směr Vídeň to bylo za 4,8/100 a téměř 70% dálnice, kde se jelo většinou 140 km/h až na pár nájezdů a kratších úseků s hustším provozem, kde se chvilku jelo 100, nebo 120 km/h. IGL se nekonalo.
Stačí si pořídit nízkou předokolku s moderním dieselem namísto velké těžké a zbytečné SUV krávy se 4x4 a stoosmadvacetipalcovejma kolama a světe div se, dá se jezdit za reálně rozumný spotřeby.

Jen jsem nepochopil z čeho máš strach, až začnou padat prodeje spalováků? Přece na to se těšíš, ne?
12. 8. 2023 07:26
Re: 34 na dálnici?:)
Koukni někdy na ceny elektřiny o víkendu.

Já ti věřím, že jsi jel za 4,4, jen chci ukázat, že tam kde si jel za 4,4 pojedeš s EV za 16-18kWh a budeš mít dojezd 400km+

Obavy: je otázka zda je český průmysl na propad spalováků připraven. Dlouho se tu EV sabotují a spousta novinářů a politiků jsou proti EV. A nemyslím si, že až začnou podniky krachovat si lidi co jsou dnes proti EV řeknou "byl jsme hloupý" spíš se budou zas na někoho vztekat a poslouchat další falešné proroky.
Avatar - Mokrous
12. 8. 2023 07:35
Re: 34 na dálnici?:)
Aha, takže to bude naše vina, že si necháme krachnout Škodovku a na ní navázané stovky firem a desítky tisíc pracovních míst.
Místo toho bychom měli nadšeně kupovat alespoň 3 EV do každé rodiny a podpořit tím co nejvíc Čínu.
12. 8. 2023 07:43
Re: 34 na dálnici?:)
Pro začátek by stačilo přestat věřit hloupostem co se o EV píšou.
Avatar - Barrichello
12. 8. 2023 10:13
Re: 34 na dálnici?:)
I turek staví atom vid, resp. jim to staví ROSATOM
https://oenergetice.cz/…u-bylo-dokonceno

Helmutákům ten odklon od plynu nějak hodně, ale hodně těžce nevychází vid
https://oenergetice.cz/…dava-dvojnasobek

plyn opět zdražuje https://oenergetice.cz/…la-40-eur-za-mwh

A vzimě budete mít opět sakra problémy
Avatar - Emel
11. 8. 2023 23:00
Re: 34 na dálnici?:)
Část toho, co Tesle dává konkurenční výrobu, není nutně vázaná na EV.
Kdyby bylo malé EV auto za 400, pak by ti, co ho kupují jako druhé auto a mají barák s možností nabíjet doma, sáhli většinově po EV. B segment býval v Evropě nejprodávanější a kdybych si měl tipnout, tak většina aut prodaných jako nová nebyla druhá auta do rodiny (protože co by pak v těch statistikách byla ta první, že?)

Jinak k té dovolené... jo, zastávky se hodí, ale ne když třeba zrovna děti spí... a ne na dvacet minut, ale třeba na pět. Jo, taky občas jezdívám třeba 1500km za den - sorry.
12. 8. 2023 07:34
Re: 34 na dálnici?:)
Ceny EV půjdou dolů. Je to dlouhodobý trend. Nejspíš tím bude klesat prodej spalováků.
Jistě nastane i chvilkový stav kdy spalovák bude zlevňovat, aby byl konkurencí a tím může nástup EV zpomalovat, ale myslím si, že to bude spíš výprodejová akce.

Taky občas jedu 800km+ za den, ale radost z toho nemám. 1500km si osobně nedovedu moc představit (netvrdím, že se to nejezdí) Na to dnes EV ještě nejsou a možná ani nebudou.
Avatar - Barrichello
12. 8. 2023 09:55
Re: 34 na dálnici?:)
nic zlevnovat nebude, opět stoupá inflace a bude ještě stoupat, lidi nic kupovat nebudou, nebot nebudou mít za co, výrobci začnou masivně krachovat.

Opět vše prodraží i cena paliv, a plasty, léčiva, chemie a kosmetika, vyrábějící se z ropy, na řadě míst už dnes stojí benzín 39,50-42 kč a 100 oktany 42-46 kč a nafta 37-42 kč, do konce září by měla být nafta za 44-52 kč

Lidi sou předlužení a omezují nákupy na nutné minimum nebo jezdí všechno kupovat do PL, takže stát vybere na daních velký kulový :-) Neustále stoupá počet exekucí a dluh domácností se zvyšuje. Za co a kdo bude kupovat EV plečky za mega :-) :-) :-)
12. 8. 2023 12:09
Re: 34 na dálnici?:)
Moc me u tebe neprekvapuje, ze v jednom prispevku si vyvratis to co zaroven tvrdis.

Ekonomie je dalsi z mnoha oboru kde nechapes zakladni vztahy.
Avatar - Barrichello
12. 8. 2023 18:33
Re: 34 na dálnici?:)
Co sem si kde vyvrátil?

Dočkej času. Mezitím si sežen 50 bilionů na vodík a green deal a 900 bilionů na Ukrajinu.
12. 8. 2023 20:57
Re: 34 na dálnici?:)
Ty to nevis a proto sebou nechas vlacet a prepisujes nesmysle kterym sam veris….

Vis proc kdyz je inflace stoupaji uroky? Zkus to pochopit a pak uvidis jak je tvuj puvodni prispevek nesmyslny.

Proc ze sebe stale nechas delat hlupaka?
Avatar - Barrichello
13. 8. 2023 11:41
Re: 34 na dálnici?:)
Já někde psal něco o úrokách? Kde? Já sem psal že stoupá inflace a ještě stoupat bude, ted jí podpoří drahé ceny paliv, plastů a všeho co se dělá z ropy. A jestli Fialka nevyjedná prodloužení vyjimky na ruskou naftu, bude to fičák a v prosinci máš naftičku za 45-52 Kč dle typu a čerpačky.
Čímž okamžitě zdraží všechno zboží a služby.
13. 8. 2023 15:24
Re: 34 na dálnici?:)
Barri ty vubec nechapes co pises a co ti pisi ja😀 Chapes vubec co je inflace a jeji priciny?

Jediny co delas je, ze prepisujes ruskou propagandu.
Avatar - Barrichello
13. 8. 2023 20:01
Re: 34 na dálnici?:)
Na echo24, tydeniku hrot a newstreamu se píše ruská propaganda. Tak tohle jdu poslat majitelm serverů, Připrav si 15 mega na soudní výlohy, až tě zažalují za urážky, šíření dezinformací a lží :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
13. 8. 2023 20:03
Re: 34 na dálnici?:)
Hlavní příčiny inflace jsou drahé energie, omezení dostupnostu surovin, nakupování přes překupníky, Green deal, rvaní peněz do války a zbraní, nestoudné marže výrobců potravin, a dalších komodit nebo provozovatelů služeb, pneíze an obsluhu státního dluhu atd
13. 8. 2023 20:46
Re: 34 na dálnici?:)
No a zase jsi uplne vedle. Ja opravdu nemam chut ti vysvetlovat uplne zaklady fungovani sveta.

U tebe se tu stale propleta nekolik veci. Neznalost zakladu mnoha oboru, to ze veris kazdemu nesmyslu co ti vyhovuje k tvemu videni sveta a neochota se dozvedet neco noveho.

To te dostalo do situace kdy jsi takova loutka v rukou propagandy ktera si te vodi pomoci vyvolavani pocitu nenavisti a vzteku.

A slouzis jako siritel propagandy dal.

Proc si proste nesednes, nenajdes si nejakou normalni stranku, treba i jen wiki, a hodku si nepoctes o tom co je inflace, jak vznika a jak se reguluje atd. ?
Avatar - Barrichello
13. 8. 2023 22:54
Re: 34 na dálnici?:)
A co bych se tam dočetl?

Tohle?

To vím.

Inflace je většinou ekonomů definována jako nárůst všeobecné cenové hladiny zboží a služeb v ekonomice v určitém časovém období. Ekvivalentně lze inflaci definovat jako snížení kupní síly neboli hodnoty peněz. Změnu cenové hladiny za určité období udává míra inflace, která se vypočítává jako poměr vybraného cenového indexu na konci a na začátku měřeného období. Nejpoužívanějšími cenovými indexy jsou index spotřebitelských cen, index cen výrobců a deflátor HDP.

Ted ještě co stojí za tím nárůstem cenové hladiny zboží a služeb vid.
To sou právě ty energie, marže, omezení nabídky vinou externích faktorů a vyšší moci atd atd.

O tom už v poučkách nic není vid.
14. 8. 2023 06:16
Re: 34 na dálnici?:)
Kdyz ono nestaci si precist jeden odstavec. Proc teda staty maji rozdilnou miru inflace?

Zkus studovat dal.
Avatar - Barrichello
14. 8. 2023 12:11
Re: 34 na dálnici?:)
A proč mají státy rozdílný ceny energií?
A proč poslanec ve Španělsku bere v přepočtu méně jak poslanec ve Fialově petikolce?
A proč je ve Španělsku DPH na léky 3% a tady 12%?
A DPH na elektřinu a plyn 5% a tady 21%?

Neboj, já si inforamce zjistit umím, ale tyhle se ti zas nehodí do krámu vid. Je to ruská propaganda!!!
14. 8. 2023 21:07
Re: 34 na dálnici?:)
Pockej psal jsi o inflaci.
Neuskakuj.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2023 11:36
Re: 34 na dálnici?:)
Pokud někde sou jiný marže, dph, spotřební dan, ceny energií atd tak tam bude i jiná inflace. Divný vid.
Avatar - Barrichello
14. 8. 2023 12:17
Re: 34 na dálnici?:)
https://www.novinky.cz/…y-tisic-40440386

Lidi nejsou hloupí.

Některé firmy se zjevně rozhodly, že Češi pod náporem zpráv o všeprostupující inflaci na korunu nehledí a jsou ochotni platit vyšší částky než Poláci, Slováci, nebo dokonce Němci.

Na vozu Škoda Octavia koupeném v Polsku ušetříte desítky tisíc korun, nábytek z IKEA je tam často levnější o tisíce. A drogistické zboží v řetězci dm vyjde levněji i v Německu, kde je přitom výrazně vyšší kupní síla.
14. 8. 2023 21:09
Re: 34 na dálnici?:)
Co ti brani zde prodavat za nizsi ceny?
Avatar - Barrichello
15. 8. 2023 11:34
Re: 34 na dálnici?:)
Já jsem prodejce potravin, služeb, energií, vládní poslanec hlasující pro výši DPH a spotřební daně atd atd?

Fakt?

Já jako jednoltivec to ovlivním a bude to všechno levnější?

Nešel si ráno kolem stavbnin, kde stál MAN s návěsem, skládali Porotherma a 3 bloky jim omylem nespadly na tvojí drahocenou hlavinku?
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Podle těch blábolů co tu postuješ to vypadá, že šel
Avatar - Barrichello
13. 8. 2023 22:56
Re: 34 na dálnici?:)
Největší tvoje ubohost, že všechno co se ti nehodí do krámu je ruská propaganda. To je totální ubohost na úrovni hlášky bolševiků "Všichni kdo nejsou s námi jsou proti nám a jsou to nepřátelé lidu" :-)

Tohle je taky ruská propaganda vid
https://www.tydenikhrot.cz/…-ma-v-rukou-cina

https://echo24.cz/…triny-v-historii

Ta kay vůbec neprší vid, škoda že je tu aktuálně slejvák jak kráva. Jenom to zadržování vody v krajině pořád nefunguje vid, ale na to EV plečky a OZE nepomohou vid , hahahaha

:-) :-) :-)
Avatar - Emel
12. 8. 2023 10:42
Re: 34 na dálnici?:)
I na to se dá dívat různě. Vem si, že dlouhá léta byl evropský trh tažený segmenty B-C, s průměrnou cenou někde třeba kolem 400 v dnešních cenách. Golf, Fiesta, Clio, Polo, 208... to bylo tak nějak typické složení top 5. No ale tak doba se mění...
Tesla... ne že by vyloženě zlevňovala, ona ta TM3 stála ten milion už před rokem nebo dvěma... v Německu, jen v ČR byla o čtvrt mega dražší... ale ono úplně stačí, že v dnešní době nezdražuje. Zatím to ale nějak míjí ty dostupnější segmenty... ID2 s cenou možná při troše štěstí 600... tož uvidíme.
Pokud bude legislativa tlačit na čistší emise a lepší bezpečnost, tak spalováky asi moc zlevňovat nebudou... obzvlášť v situaci, kdy v tom automobilky nevidí budoucnost. Už jsem tu zmiňoval story, jak měl soused objednaný Rifter a jak to automobilka má úplně na salámu.
Jo, 1500 už je dost... holt máme nějaké příbuzné v Plovdivu a jet vlastním autem má své výhody... ale taky to neberu jako normál a kdybych měl EV, no tak bych se holt nějak zařídil. Běžná praxe jsou dejme tomu ty Alpy.
12. 8. 2023 12:14
Re: 34 na dálnici?:)
Strasne spatne se se srovnavaji ceny a kategorie dnes a pred treba 5 lety. Covid vse pomerne dost zkomplikoval.

Uvidime jestli se ceny ted uz zacnou stabilizovat.
Naprosta vetsina EV jsou ted prvni generace aut. Prostor na zlevneni je obrovsky, znamena to ale zplne zmenit pristup vyrobcu. Vem si jen kolik dilu a tim i lidi nebude potreba. To je obrovska zatez pro klasicke znacky.
Avatar - Emel
13. 8. 2023 08:45
Re: 34 na dálnici?:)
Jo... do covidu měl ten trh nějakou kontinuitu a stabilitu, daly se sledovat nějaké trendy typu příklon k SUV... covid a následně čipová krize to rozházel a je možný, že už se to pod tlakem elektrifikace nesrovná.
Vypadne motor... ale jinak je moderní auto dost komplexní věc i bez něj. Prostor pro úspory je, ale může to být na úkor uživatelské přívětivosti nebo třeba dlouhodobé udržovatelnosti (mám známého ve vývoji a pláče nad používáním tenčích drátů třeba).
13. 8. 2023 15:29
Re: 34 na dálnici?:)
Mozna tu stabilitu vnimame az zpetne. Taky tam byla obrovska vlna kolem 2008 az 2013.
Kazdopadne dnesni po covid stav lze posuzovat jako normal tezko. Prodeje klesaji, ale zisk prudce stoupa.
Vypadne cela prevodovka, naprosta vetsina tlakoveho chlazeni, vyfuk a cisteni spalin. Vse nahradí unifikovana baterie a motor napric celou paletou aut.

Uspory viz draty😀 se asi delaji ve vsech oborech. Realna cena nejen aut stale klesa.
Avatar - Emel
13. 8. 2023 21:28
Re: 34 na dálnici?:)
Byla vlna v celé ekonomice, to jo... nevím jestli obrovská, ale vlna to byla, taková klasická ekonomickocyklická, která moc neměnila strukturu trhu, spíš jeho velikost.
Chlazení (a vyhřívání) baterie asi není nějak zásadně jednodušší než chlazení motoru, navíc naopak potřebuješ řešit topení ideálně tepelným čerpadlem, protože nemáš zbytkové teplo z motoru... a tepelné čerpadlo taky není úplně primitivní. Někdy se musíš poprat s větší váhou... to je zatím větší problém pro elektromotorky, kde se to nepěkně nabaluje, než pro auta. Ale jo, jednodušší to určitě je, pokud neutratíš majlant za baterku tak tam potenciál ke zlevnění je.
Avatar - Barrichello
12. 8. 2023 09:51
Re: 34 na dálnici?:)
Evropská unie závislá na surovinách a továrních Asie a překoupených surovinách z Afriky, Ruska a Jižní ameriky se blíží spíše ke krachu než k prospěritě. Green deal a rvaní penez do války to jenom uspíší.
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 21:39
Re: 34 na dálnici?:)
Jsem si kuwa dobře vědom toho, jakou roli v ČR hraje automotiv. Lehce se v tom pohybuju.
A zrovna díky likvidaci manuálních převodovek přicházím o dost značné peníze. A pochopitelně jsem nadšen. Lithium dodávat neumím...
Jsem zvědav kdy a hlavně kdo nakonec u nás to Lithium bude těžit. Aby to náhodou, jako obvykle nějakej ***eček z vlády nepřepinknul výhodně zahraniční firmě, jak je u nás tradicí.
Já si nemyslím, že ČR obrátí chod světa. A nevím, za co bych se měl omlouvat. Ať si jezdí každej čím chce a ať se klidně buduje továrna na baterie. Já jen nechci, aby mi někdo nutil to co nechci a zakazoval to co chci. Nevím, kdy to už pochopíš.
Na Škodu jsem zvědavej. Přišla o Čínu, přišla o Rusko, v Německu (hlavní hráč západního trhu) končí dotace a na východním trhu je zájem o elektrostřepy asi tak 2%. Takže to co Škoda uměla - laciný ICE pro běžný lid se zničí a místo toho se bude tlačit to co nikdo nechce. Nehledě na to, že z Číny se sem bude valit každý rok nové kvantum levnějších a lepších EV. No, nechám se překvapit. Třeba se pletu, ale něco mi říká, že to nedopadne se Škodovkou dobře.
11. 8. 2023 21:56
Re: 34 na dálnici?:)
zdvojeny prispevek.
11. 8. 2023 21:56
Re: 34 na dálnici?:)
Manualni prevodovka je mrtva a postupne umre o ostatni.
Stale si nemyslim ze EV nikdo nechce. Prece jen vysledky Tesla o necem mluvi.
Sam pises o levnych EV z Ciny.
Zakaz: EU ve vysledku nic nezakazuje viz synteticka paliva. Jen se snazi v panice neco delat. Kde by byl evropsky automotiv bez regulace CO2? Mel by dnes odpoved ma Tesla?
A lithium. Sve zastupce si volime takze je to na nas.
Avatar - Mokrous
11. 8. 2023 10:07
Re: 34 na dálnici?:)
Sorry, Byl jsem 1x čurat u Asfinagu a přítelkyně 2x. Takže 2x asi 3 minuty.
Praktikuju intermittent fasting a stačí mi bohatě 2 jídla denně.
Když si dáš místo sojovýho latte a vloček 5 vajec, nebo steak a místo džusu čistou vodu, tak nemáš hlad celej den. Stačí se naučit pracovat s hladinou inzulinu. Co tam máš dál???
A1 Salzburg - Vídeň, před Vídní S33, pak S5, S1, A5 až na Poysdorf.
Neznáš, teoretiku? 365 km jak dní v roce a 99% bez omezení. Jen u pár nájezdů na pár metrů zpomalení.
Přes Budějky a Linz to znám taky a až k A1 se tam jede jen kilo a přes Linz +/-60 a občas 80.
Salzburg - Budějky za 4,4/100 s prstem v nose s davem bez jakékoli snahy o eko jízdu.
9. 8. 2023 16:48
Re: 34 na dálnici?:)
Tak tohle je zaručeně jediná diskuze u auta zrychlujícího na 100 za 3,5 sekundy, kde se řeší spotřeba a lidi se předhánějí, kdo jezdí za mín a pomaleji po dálnici:D
9. 8. 2023 17:39
Re: 34 na dálnici?:)
Tohle je EV a spotreba mj. ovlivnuje rychlost nabijeni (udavanou v km/h) behem cestovani.

Vitej v novem svete, ktery se snazi o to, aby ses choval usporne. :-)
9. 8. 2023 22:59
Re: 34 na dálnici?:)
V pořádku, dělám si z toho srandu. Jak přesně se ten nový svět snaží, abych se choval úsporně, když se dají sehnat letenky po Evropě za 10 euro, létají se i vzdálenosti kolem 200 km a auto si dneska může koupit každý, kdo vydělává i průměrně? Jeden by až řekl, že znečištování prostředí nebylo nikdy tak dostupné a levné jako teď :)
10. 8. 2023 06:45
Re: 34 na dálnici?:)
:yes:

Heled, ja te o tom presvedcovat nechci.
:-)

Mam pocit, ze v necem jo. Emisni povolenky, drahe energie atd.
Jestli mas opacny dojem, tim lip.
Lepsi nez rohypnolový nářky.
:D

Ja myslim, ze je skvely mit "eko" auto se zrychlenim, ktery si petrolhead dokaze sotva predstavit.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 08:35
Re: 34 na dálnici?:)
Těžko se ti vysvětluje, že petrollhead nemusí nutně jen prahnout po co nejlepším zrychlení, ale že ho baví třeba i jen zvuk motoru...

Tramvaj má taky super akceleraci, lepší než kdejakej spalovák :)
10. 8. 2023 09:40
Re: 34 na dálnici?:)
Asi je to zase flame, ale hodne jako sportovnich aut uz ma i u spalovaku zvuk umele dodelany😀
Avatar - Emel
10. 8. 2023 09:50
Re: 34 na dálnici?:)
Já bych sem vůbec netahal slovo "sportovní". Tohle auto je sportovní asi jako Mercedes S (třeba, když plácnu první co mě napadne). Sportovní EV bude muset vypadat úplně jinak (a já se na to docela těším).
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 10:06
Re: 34 na dálnici?:)
Mne to karoserií a zjevem evokuje Avantime... a ten měl taky velky motory :D Mimochodem sportovní EV přeci jsou a vypadají kupodivu jako sporotvní auta :D Taycan ?
Avatar - Emel
10. 8. 2023 10:21
Re: 34 na dálnici?:)
Tak (dvoudvéřový) Avantime mi to neevokuje, to už spíš Vel Satis...
Velký motory relativně jo, ale ekvivalentem těch atmo šestiválců je dneska dvoulitrový turbo, tahle Kia je jinej level.
Sportovní EV jsou, třeba Rimac. Taycan úplně ne, to je čtyřdvéřové GT (ale nejel jsem, jen střílím od boku jak to vidím). Já si pod sportovním autem představuju něco malýho lehkýho pro radost z jízdy... úplně ideálně by se mi líbila nějaká lowcost verze VW ID R třeba... jen nevím, jestli to jde (tj. jestli to může fungovat bez karbonovejch dílů za normální peníze).
10. 8. 2023 10:53
Re: 34 na dálnici?:)
Nic od VW group nebude nikdy lowcost... Teda ne co se týče ceny :) id.3 v základu stal do nedávná asi 1.3M.. kde to mělo vzadu pomalu švihadla, repráky jen v předu a 150kw motor.


A opět opakují.. stala asi 1.3M.. ve výbavě klidně 1.4M... to je o 250k min, než za kolik se dá sehnat tadle Kia EV6 GT.
Avatar - Emel
10. 8. 2023 11:06
Re: 34 na dálnici?:)
Klidně to může být Fiat nebo Alpina, na značce nelpím... jde mi o typ auta. MG chystá ten svůj roadster, akorát má mít 1,8t+... to bych přece jen čekal míň.

PS: VW Group měl v poslední dekádě spoustu aut se skvělou value/money... ale jak říkám, to nebyla pointa.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 11:25
Re: 34 na dálnici?:)
Spíš na začátku dekády :D
Avatar - Emel
10. 8. 2023 12:45
Re: 34 na dálnici?:)
Tak před těma deseti lety začala ta zlatá éra... Octavia 3 vč. RS, o něco později Superb 3... Cupra, první Touareg... G7... to byly z mého pohledu nejlepší auta za nejlepší ceny.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 12:48
Re: 34 na dálnici?:)
Ano, většina z nich už se ale neprodává a má nové horší generace, proto píšu začátek dekády :D
Avatar - Emel
10. 8. 2023 12:50
Re: 34 na dálnici?:)
Dejme tomu první půlka, cca. 2013-2018... pak to šlo z kopce... víceméně všude, nejen u VW, zbývají nějaké ostrůvky... Ceed proti Octavii je teď určitě lepší nabídka, na druhou stranu tomu Superbu už moc relevantních konkurentů nezbylo.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 11:26
Re: 34 na dálnici?:)
Myslím, že tyhle auta budou s elektromotory těžký a ta radost z malého hothatche, který hraje i nízkou váhou se tam nedostaví a pak to bude muset být karbon - cena upln jinde a obhájí si to třeba nějaky elektricky hypersport...
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 10:03
Re: 34 na dálnici?:)
Proč flame ? Já vím, že se to dělá, nejsem toho zastáncem, největší fail je asi třeba zvuk osmiválce na naftovém Kodiaqu RS :D Mluvím samozřejmě o tom zvuku motoru/koncovky výfuku a né zvuku z reproduktoru.
10. 8. 2023 16:10
Re: 34 na dálnici?:)
:-) :yes:
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 17:05
Re: 34 na dálnici?:)
Petrolehadi maj auta s výkony 300-750 HP, takže si nic představovat nemusí, Lojzíku.

Petrolheadi nejezdí v 1,2 HTP, dikuzní trolle :-)
Avatar - speedfred
10. 8. 2023 14:08
Re: 34 na dálnici?:)
Aj motorky nám chcete zakázať? To je tiež plytvanie fosilom pri jazdách pre radosť.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 14:50
Re: 34 na dálnici?:)
Jezdím na 125tce a už i na tu jsem od Dona slyšel, že trávím vzduch :D Takže se připrav...
10. 8. 2023 22:58
Re: 34 na dálnici?:)
Ze jezdis na smradlavy motorce ti omlatim o hlavu pokazdy, kdyz se navezes do EV. Stejne jako tvy smradlavy auto, ktery si muze o plneni emisnich limitu v realu - RDE (narozdil od BEZEMISNICH EV) nechat zdat.

A obzvlast kdyz se navazis do "skutkovy podstaty" aniz by vubec probehl nejaky soud.

Mas nulovy moralni pravo napsat cokoli proti EV. Natoz prirovnat jakykoli skutek Tesly (vyrobce BEZEMISNICH!!! vozu) k dieselgate - podvodu s EMISEMI!
Trolle.

Howgh
11. 8. 2023 09:08
Re: 34 na dálnici?:)
Tak tenhle tvůj příspěvek je přesný příklad toho, proč jdou zdejší diskuze do kytek.
Trolle.

Ps.: Tak už tě taky dostal CapsLock syndrom?
Avatar - Ozzman
11. 8. 2023 09:46
Re: 34 na dálnici?:)
No a takhle si tu žijeme... že já se nechám vždy vytočit hlupákem, co si nevidí na špičku nosu a káže o ekologii...
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 17:06
Re: 34 na dálnici?:)
Na toho zeleného lysenkistického utopistu nemá cenu reagovat :-) :-) :-)
11. 8. 2023 09:56
Re: 34 na dálnici?:)
Lukas,ten dusevne nestabilny jedinec asi necital nove spravy z najdemokratického slnieckarskeho kontinentu z Australie,kde ked budu predajcovia EV aut propagovat ,ze EV auta su bezemisne,tak dostanu financnu pokutu.

Podľa správy komisie musia výrobcovia elektromobilov zahrnúť do výpočtu emisií CO2 všetky emisie, teda aj emisie, ktoré súvisia s ťažbou surovín, výrobou, dopravou či nabíjaním elektromobilov

Tolko slov na Hamunackove (nove oznacenie najnizsieho stupna mentalnej retardacie) BEZEMISNE dristy ohladne EV aut :D :D :D

https://www.drive.com.au/…t-zero-emission/
Avatar - Ozzman
11. 8. 2023 10:01
Re: 34 na dálnici?:)
Hamuna propaguje hlavně hybrid, ježiši když to čtu, tak mi příjde i on jako ten chytřejší, než tenhle mozkový trust......Docela bych si tak v našich končinách přečetl studii, jestli je ekologičtější nabíjet elektromobil s tím poměrem elektráren, které tady máme, nebo provozovat malý hybrid, třeba takový Yaris, který to umí za plivnutí do nádrže, nebo tu mou špinavou Hondu, co tráví lidi za 2 litry benzínu na sto :D Možná by se Donové dost divili... kdyby to tedy pochopili, což nepředpokládám.... :D
Avatar - Ozzman
11. 8. 2023 09:45
Re: 34 na dálnici?:)
O mém nulovém právu napsat cokoliv proti EV si vždy moc rád přečtu, když cestuji v MHD do práce (podotýkám elektrickém - metro a tramvaj), zatímco ty mi tu kážeš od volantu tvého elektroauta nabíjeného z té stejné uhelné elektrárny :D Můžeš si vypočítat, kdo z nás dvou má lepší individuální tu uhlíkovou stopu, jestli ty, protože máš línou p.d.e.l a nebo já, sedící s dalšími stovkami pražanů v metru... jo sorry, ty to neumíš :D :D

P.s. mužeš mi poslat, jaké RDE plní auta, kterými jezdím (jistě víš, že nemám jen jedno) ? Možná by si mohl dohledat i tu 125tku (Honda PCX 125, ať to máš lehčí) Nikde jsem to nedohledal :) Docela mne to zajímá, když ty to víš.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 17:15
Re: 34 na dálnici?:)
Včera sem cestoval Regionovou (posázavský pacifik) + perfektní pražská MHD - tj 3 busy + tramvaj + mimopražský bus.
BTW ekologický vláček Reginova pohání stojatý motor Tedom M 1.2.C, což je jen jiný název pro LIAZ z 90 let, nebot TEDOM koupit motorárnu LIAZ a tento veselý motoráček vesel spaluce naftu. Stejně jako další stovky motoráků po ČR, kde ty jednokolejky nejsou elektrifikované.
Celá cesta 3 hodiny a 37 minut, autem ta samá cesta ráno 1H 19 minut.

To se vyplatí ne.
Vlak 80 kč, MHD 42, bus 30 = 152 Kč. Za to je 11,3 litru plynu, které mi na 70 km vystačí i u V6/V8 ameriky.

Fakt výhodná MHD a vlaky a busy.

HAHAHA

Můžete si je narvat akorát do ZAAAAAAAADELE, milí zelený UTOPISTICKY SOUDRUZI propagující novodobej dobytčák, tj vlaky a MHD
Drahý, pomalý, nekomfortní s xy přestupů. Nemožnost zvolit si alternativní trasu, bo jinudy to nejede nebo je to 45 minut delší. Samý výluky, opravy, objíždky.
Avatar - Ozzman
11. 8. 2023 18:39
Re: 34 na dálnici?:)
Prazska MhD stoji 10korun na den a jezdis jak chces… levneji to nejde ;) EV urcite ne
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 20:51
Re: 34 na dálnici?:)
Jezdíš jak chceš s xy přestupy, výlukama atd. A ještě mezi tím musí chodit pěšky .
Jízdenka na 90 minut stojí 42 Kč. Lítačku nemam, protože s tím denně nejezdím, to sem dělal od 1995 do 2016 a s díky to přenechám jiným. Užijte si to, já sem si užíval 21 let v MHD.

A dieslový motoráček s motorem LIAZ za 80 kč, který čumí 8 minut ve stanici na protijedoucí vlak mě opravdu neuchvacuje :-) Těmi už sem se v podbě klasických motoráků řady 810 najezdil za 30 let hodně. :-)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2023 17:04
Re: 34 na dálnici?:)
A v Indii se sypou odpadky do řeky, do lektráren se futruje jeden vagon uhlí za druhým, oceány sou plný plastů :-)
10. 8. 2023 00:28
Re: 34 na dálnici?:)
Však jsem psal, že je to směrem tam - tj..mírně z kopce a že zpátky to bude za 26... Musíte si přečíst celou větu. Přiložil bych sem výpis z aplikace, kde je ta spotřeba videt...

To samé.proste cesta Šumava Budějovice... 110 ve čtyřech lidech jedním směrem za 16, druhým za 22..nevím čemu se divíte.. prostě je to jednou z kopce,.podruhé do kopce.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2023 08:57
Re: 34 na dálnici?:)
Taky občas jedu za 20-22... litrů benzínu :D