Jeden z nejslavnějších amerických muscle carů po kompletní renovaci bude už brzy k mání. Na aukci v Indianapolis se bude prodávat kultovní Shelby GT500, které bylo opravdovým monstrem. Carroll Shelby na něj byl pyšný.
Vnější design je nadčasová nádhera, ale když se dívám na vnitřek, tak si neumím představit, jak bych takovou bestii krotil tou dětskou dřevěnou obručí a tím srandovním fofrklackem a snažil se přitom udržet v sedačkách bez opěrky hlavy s nulovým bočním vedením.
Zbytek interiéru by mi nevadil, spíš naopak, jelikož má taky svoje dobový kouzlo.
Ale ty 3 věci mi přijdou prostě hodně blbě.
Tak sorry, no. Nechtěl jsem bejt ani vtipnej, ani omezenej. Prostě jen konstatuju, realitu toho kusu. Rozhodně mi tam nechybí žádný USB a podobný pikačoviny.
Líbí se mi i ty švihadla na okna. S tím no problem.
Naprosto chápu, co to je za auto a z jaký je doby a píšu, že se mi moc líbí.
Ale ty 3 věci jsou prostě příšerný. To si přiznejme. U běžnýho přesouvadla z té doby asi OK, ale u takový rakety bych prostě z principu čekal něco o fous dotaženějšího.
Prostě bych si uměl představit menší a silnější věnec, kratší fofrklacek třeba ve stylu starých Ferrari a hlubší sedačky s ochranou krku. To taky v tý době Ferrari umělo. Klidně retro, co patří do tý doby. S tím není problém. Jen prostě trošku lepší.
Pravda, že volanty v tý době byly šílený skoro všechny. Ono to asi bylo tím, že to nemělo posilovače řízení, ne? Nejsem fanda veteránů a nestuduju to.
Každopádně lepší sezení by si ta Shelbyna zasloužila. Ale zase dneska na výstavku to už je vlastně jedno. Stejně nebude jezdit.
Každý jsme si k tomu řekl jak to cítíme, taky nemám potřebu to dál řešit. A je mi jedno, že jsi vybral do odkazů mladší modely, první a třetí jen o rok, ale druhý o 5 let.
Já měl stejný volant (a i dřevená náhrada co sem si tam dal) v Rollsu, ten má 2,3 tuny a posilovač má. Tehdá se to tak dělalo, volant sloužil k zatáčení a měl klakson, tím to končilo.
Žádný airbagy, žádný ovládání audiosystému a tempomat byl umístěn jinde. A to je navíc mladší auto proti těmhle až z 80. let.
Ježyš! Já fakt neměl na mysli dotykový ovládání na volantu :D:D:D
Jen na mě působí ta obruč strašně tvrdě a tence. Tam to snad bez rukavic nejde řídit. A fakt by mě zajímalo, jestli ta Shelby měla posilovač. Ale zase ukroutit takovej hektolitr bez posilovače by musela bejt solidní dřina.
Ty volanty sou velmi hladké, do ruky dobře padnoucí, není potřeba ani zvýšené síly, kor když to má posilovač.
Problém je leda komu se hodně potí ruce.
Jinak stále je vyrábí hlavně Nardi, Momo, Luisi a další italské firmy pro kalsická auta. Ty původní baketlitové co mívaly slbaší verze těchto veteránů nebo než to někdo vyměnil (jako já) se nedrží o nic líp. Akorát je to pěst na oko k dřeveným palubkám atd, zejména u luxusních modelů (což teda Mustang není, ale bavím se ted obecně).
No a minimálně 600 let inkvizice upalovala lidi s jiným názorem...
A bylo to dobře? To taky nesmím mít na něco názor?
Já vím, jaký byly volanty. Jen mi prostě přišly hrozný. To je celý.
A ti všichni bez rukavic divoce řídili sporťáky přes 300 koní?
Ty máš potřebu se s někým zhádat? :-!
Názor ti neberu, co je dobře nebo špatně nerozebírám.
Jen uvádím, že řídit to šlo zcela bez potíží, bez rukavic a i bez posilovačů, kdy byl jiný převodový poměr a horší to bylo jen pří manipulaci na místě a při - dejme tomu - parkování.
Pokud to zmíníš jednou, dobrá, akceptuji. Ale točit se na takové kravině dva dny pořád dokola, je trochu moc.
Edit: Nemám potřebu se zhádat, dál nebudu reagovat, když tě to tak trápí.
Nejsem velký fanoušek starých Mustangů (naopak ty nové mne berou a z této éry mne více zahímají Dodge a joné muscle cars), je takový moc zprofanovaný a okoukaný… včera jsem 2 tyto staré potkal a malem jsem naboural, jak to bylo krásnè :) A zvuk motoru…