Ojetiny
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeLegendární Shelby GT500 z roku 1967 jde do aukce. Je po kompletní renovaci a vypadá senzačně
23 komentářů
Fileon
Konecne poradne a krasne auto, ktere je hrde na to, ze je GT500 a neni zatizene tim pokrivenych chticem jmenem Eleanor :yes:
Zbytek interiéru by mi nevadil, spíš naopak, jelikož má taky svoje dobový kouzlo.
Ale ty 3 věci mi přijdou prostě hodně blbě.
Jo a taky netuším, jak to brzdilo.
Dívat se a posuzovat auto z roku 1967 dnešníma očima nemá žádný význam, tak omezení nejsou ani na STK. :-) USB ti tam nechybí?
A sedačky s bočním vedením v americe
HAHAHAHA :-)
Líbí se mi i ty švihadla na okna. S tím no problem.
Naprosto chápu, co to je za auto a z jaký je doby a píšu, že se mi moc líbí.
Ale ty 3 věci jsou prostě příšerný. To si přiznejme. U běžnýho přesouvadla z té doby asi OK, ale u takový rakety bych prostě z principu čekal něco o fous dotaženějšího.
Prostě bych si uměl představit menší a silnější věnec, kratší fofrklacek třeba ve stylu starých Ferrari a hlubší sedačky s ochranou krku. To taky v tý době Ferrari umělo. Klidně retro, co patří do tý doby. S tím není problém. Jen prostě trošku lepší.
https://cdn.dealeraccelerate.com/…-ferrari-330-gtc
https://cdn.dealeraccelerate.com/…-ferrari-330-gtc 330 GTC z roku 1967
https://www.gullwingmotorcars.com/…2/3092_p12_l.jpg 275 GTB/4 z roku 1967
Já myslel něco jako tohle:
https://journal.classiccars.com/…GTB-interior.jpg
https://ferraris-online.com/…/05/DSC03067.jpg
https://www.gallery-aaldering.com/…8/26640218-9.jpg
A tak podobně.
Pravda, že volanty v tý době byly šílený skoro všechny. Ono to asi bylo tím, že to nemělo posilovače řízení, ne? Nejsem fanda veteránů a nestuduju to.
Každopádně lepší sezení by si ta Shelbyna zasloužila. Ale zase dneska na výstavku to už je vlastně jedno. Stejně nebude jezdit.
Žádný airbagy, žádný ovládání audiosystému a tempomat byl umístěn jinde. A to je navíc mladší auto proti těmhle až z 80. let.
Jen na mě působí ta obruč strašně tvrdě a tence. Tam to snad bez rukavic nejde řídit. A fakt by mě zajímalo, jestli ta Shelby měla posilovač. Ale zase ukroutit takovej hektolitr bez posilovače by musela bejt solidní dřina.
Problém je leda komu se hodně potí ruce.
Jinak stále je vyrábí hlavně Nardi, Momo, Luisi a další italské firmy pro kalsická auta. Ty původní baketlitové co mívaly slbaší verze těchto veteránů nebo než to někdo vyměnil (jako já) se nedrží o nic líp. Akorát je to pěst na oko k dřeveným palubkám atd, zejména u luxusních modelů (což teda Mustang není, ale bavím se ted obecně).
Rukavice samozřejmě možno využít též....
https://nardi-personal.com/shop/?…
tak je komepletní kolekce NARDI co vyrábí pro klasický auta
Minimálně 70 let měla veškerá auta, ať už osobní, sportovní, nákladní a i autobusy tenké a většinou i zcela hladké tvrdé věnce volantů.
Jasně, všichni řídili v rukavicích. Prosím, už to téma nerozvíjej.
A já toho nechám také.
A bylo to dobře? To taky nesmím mít na něco názor?
Já vím, jaký byly volanty. Jen mi prostě přišly hrozný. To je celý.
A ti všichni bez rukavic divoce řídili sporťáky přes 300 koní?
Ty máš potřebu se s někým zhádat? :-!
Jen uvádím, že řídit to šlo zcela bez potíží, bez rukavic a i bez posilovačů, kdy byl jiný převodový poměr a horší to bylo jen pří manipulaci na místě a při - dejme tomu - parkování.
Pokud to zmíníš jednou, dobrá, akceptuji. Ale točit se na takové kravině dva dny pořád dokola, je trochu moc.
Edit: Nemám potřebu se zhádat, dál nebudu reagovat, když tě to tak trápí.
Není to utlumené jako dnešní V8