Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen Passat má české ceny. Kolik stojí nejdražší verze?

Zřejmě poslední generace Passatu se spalovacím motorem konečně odhalila české ceny. Za nejlevnější model dáte necelý milion, přesto je novinka ve srovnání s předchůdcem dražší. Výměnou za to ale dostanete modernější vůz s lepší výbavou.
Zpět na článek
12. 1. 2024 07:32
12. 1. 2024 07:56
12. 1. 2024 08:06
12. 1. 2024 16:53
12. 1. 2024 18:59
12. 1. 2024 10:03
12. 1. 2024 10:21
12. 1. 2024 10:31
12. 1. 2024 10:36
12. 1. 2024 14:40
12. 1. 2024 17:57
12. 1. 2024 08:22
12. 1. 2024 09:01
12. 1. 2024 09:06
12. 1. 2024 11:06
12. 1. 2024 13:06
12. 1. 2024 16:56
12. 1. 2024 13:19
12. 1. 2024 14:18
12. 1. 2024 17:01
12. 1. 2024 09:29
12. 1. 2024 09:39
12. 1. 2024 09:50
12. 1. 2024 10:18
12. 1. 2024 11:34
12. 1. 2024 14:32
12. 1. 2024 14:41
12. 1. 2024 14:58
12. 1. 2024 15:14
12. 1. 2024 15:56
12. 1. 2024 15:44
Avatar - Horký Rom
12. 1. 2024 07:32
moc líbí
Milý Passate, sbohem a šáteček. :'-(
ID.7, vítej nový králi! :yes:
Rozbalit vlákno
15
12. 1. 2024 08:06
Re: moc líbí
Kdo si ho koupit za 2 miliony?
12. 1. 2024 08:44
Re: moc líbí
Někdo kdo být podobně gramotný jako vy. A nebo někdo kdo být podobně inteligentní jako Horký Rom a kruskar.
12. 1. 2024 09:29
Re: moc líbí
Já myslím, že nový král je Superb. Protože LK stojí to samé, co u Passata Elegance. V minulé generaci bych váhal, v nové bych bral jednoznačně Superba LK.
12. 1. 2024 12:25
Re: moc líbí
A má normálne ovládanie klímy na rozdiel od Passata. :yes:
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 16:53
Re: moc líbí
Je fakt, že kdy si člověk dorovná výbavy, tak vychází SUP o víc jak kilo níž.
Otázkou budou nakonec reálné slevy a ceny. Před pár lety taky vycházel na papíře SUP o hodně líp, ale po nabídkách dealerů zase vyhrálo VW.
12. 1. 2024 17:40
Re: moc líbí
No jenže v minulé generaci byl Passat lepší auto, takže v kombinaci s lepší cenou prostě nebylo o čem přemýšlet. V nové generaci to budou vlastně identická auta a jediný významný rozdíl bude ten, že Superb bude mít lepší ovládání, takže i kdyby v reálu stál Superb o trochu víc, snad bych si za něj i připlatil, což v minulé generaci prostě nepřicházelo v úvahu..
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 18:59
Re: moc líbí
Jo, pravda, že tentokrát to bude extrémně blízko a většina rozdílů bude jen design a ergonomie.
Ale přece jen asi něco bude jinak u Matrix světel, HiFi systémů atd.
Mě třeba ovládání Superbu nijak neoslovilo a klidně bych šel do tý hnusný televize v Passatu.
Ona bude v praxi možná i lepší. To vše ukáže až praxe.
Sup se mi ale líbí zvenčí o něco víc, jak B9.
12. 1. 2024 10:03
Re: moc líbí
Á, pán je humorista! :-[] :no:
Avatar - del42sa
12. 1. 2024 10:21
Re: moc líbí
proč by někdo kupoval nový ID7, když si se slevou můžou koupit Tesly od Hertzu ? :-! a můžou rovnou uspokojit bratru skoro dvacet tisíc zákazníků

https://www.reuters.com/…leet-2024-01-11/
Avatar - Emel
12. 1. 2024 10:36
Re: moc líbí
Co já vím... třeba proto, že nechce tahat ojetou Teslu z USA... a ještě k tomu z půjčovny.
Avatar - del42sa
12. 1. 2024 14:40
Re: moc líbí
a proč nekoupit prakticky nejeté Tesly za hubičku nebo nějakého levnějšího číňana, když můžeš vypláznout pořádný ranec za krásné nové ID od VW , to dá rozum :-!
12. 1. 2024 17:57
Re: moc líbí
Tak iD řada je ležák snad všude, jen v ČR prý tvoří 20% všech VW skladovek :-[] Btw a v Číně iD.7 nechtějí ani za poloviční ceny ;-)
12. 1. 2024 08:08
to jsem zvědavý na prodeje
obávám se, že klientela z řad konzervativních německých padesátníků nebude stačit. Kdysi ikona, pro mnohé sen, míří do skanzenu. A nemyslím si, že je to špatné auto.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
12. 1. 2024 08:52
Re: to jsem zvědavý na prodeje
Stačit na co?
Přesun na Slovensko, zaříznutí sedanu, přizpůsobení se Škodovce... to všechno svědčí o tom, že VW sám už vidí priority jinde.
12. 1. 2024 09:48
Re: to jsem zvědavý na prodeje
Sedan nebude? To mi uniklo.
12. 1. 2024 11:19
Re: to jsem zvědavý na prodeje
To vieš, že nebude.
Avatar - Jenik3
12. 1. 2024 08:22
vysoké ceny
VW nasadil ceny takto vysoko, aby mohl nabídnout slevy.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
12. 1. 2024 09:01
Re: vysoké ceny
Přijde ti to drahé? Končící generace začíná na milionu taky...
https://cf-cdn-v6.volkswagen.at/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/6851-paragraphs-83876-text-d21/default/11025e56/1700719903/20230731-cen-k-passat-variant.pdf
...ale na Slovensku začíná rovnou s akční slevou 4t€
Avatar - Jenik3
12. 1. 2024 13:38
Re: vysoké ceny
Přijde, ale to je čistě subjektivni. A4 TDI stála cca 690 tis kc bez DPH, ale to je 10let...
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 16:55
Re: vysoké ceny
Když si člověk nakliká výbavu, tak zjistí, že naopak B9 vychází o 200-300 tisíc níž a nabídne ještě víc vyspělé techniky a nemyslím tím display.
Slováci nabízí lepší startovní podmínky. U nás to potřebuje ještě pár měsíců...
Avatar - Emel
12. 1. 2024 09:06
Zdražil?
Vážená redakce, dělali jste srovnání končící a nové generace nějak podrobněji?
Když narychlo koukám do ceníku, tak u končící vidím cenu od 1.005.900 a u nové 999.999... oboje je 1.5TSI DSG na 16", s autoklimou a bez vyhřívaných sedaček... na pohled mi to přijde srovnatelné.
Jasně, u končící generace je Business základ a u nové je Business za příplatek jako druhý stupeň, jenže ten nový Business má třeba masážní ergoActive sedačky... tj. smysl dává porovnávat novou základní výbavu Passat s končícím Businessem a předpokládám, že u té Elegance to bude podobné.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
12. 1. 2024 11:06
Re: Zdražil?
no s tými sedačkami je to trochu mätúce. Prvá výbava má zrejme základné sedačky, Busines má mať "komfortní sedadla ergoActive", Elegance "lepší přední křesla, taktéž ergonomická", R-line má mať "sportovní přední sedadla ergoActive". Takže mi to vychádza, že každý stupeň má špecifické sedačky a to je proste divné, aby auto, na ktorom sa šetrí (ako spomínaš zarezanie sedanu a pod.) si zrazu dovolilo luxus štyroch druhov sedačiek. To nemá ani prémia. Druhá vec je potom úroveň tých sedadiel, keď oproti základu môžem mať ešte tri stupne lepších sedačiek.
Avatar - Emel
12. 1. 2024 13:06
Re: Zdražil?
Ty rozdíly v těch 3 vyšších výbavách asi nebudou nějak zásadní, ale jinak ano... zřejmě jsou 4 typy sedaček a k tomu ještě příplatková kůže.
Pointa ale byla spíš v tom, že je potřeba srovnávat podle obsahu těch výbav a ne podle názvu a pak to na první pohled vypadá, že Passat mezigeneračně spíše mírně zlevnil.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 16:56
Re: Zdražil?
Zlevnil extrémně!
12. 1. 2024 13:12
Re: Zdražil?
Ono to přímé srovnávání bývá dost ošidné. Nový passat totiž dostal prvky, které předchůdce mít nemůže. Nikdy se tudíž nedostanete do situace, že máte dva naprosto totožně vybavené kousky.
Avatar - Emel
12. 1. 2024 13:19
Re: Zdražil?
No dobře, ale když píšete, že "ve srovnání s odcházející generací Volkswagenu Passat Variant novinka podražila", tak co tím tedy myslíte? Že stejně nazvaný stupeň výbavy podražil, nebo že srovnatelně motorizované a vybavené auto je teď dražší?
Já do těch ceníků zatím jenom mrknul, ale zatím mi přijde, že stejně vybavené a motorizované auto je u nové generace spíše levnější, než u té minulé... konkrétně mi přijde, že aktuálnímu základnímu stupni Passat nechybí nic z toho, co měl končící Business... i "cena od" je u nové generace nižší.
12. 1. 2024 13:54
Re: Zdražil?
Jako jedna věc je poslední ceník B8, druhá pohled na ceník před rokem, dvěma, třemi... Nicméně na mě nový Passat působí zcela v normě předchůdců, ceníkově nikdy nebyl nejlevnější, ale vždy se na ně dávali vysoké slevy. Pokud to tak +- bude dál, tak to nebude špatný. A základní výbava se opět zlepšila a je to už snad něco na úrovni Highline B7, možná až B8. Orientace na displeje v interiéru je dnes standardem a z fotek to vypadá zakomponované solidně na rozdíl od ID modelů, takže já proti novému Passatu vcelku nic nemám.
Avatar - Emel
12. 1. 2024 14:18
Re: Zdražil?
Ceník před rokem se moc neliší. Únor 2023 stál Passat Variant 1.5TSI DSG 1.001.900 a největší rozdíl je v tom, že šel koupit s manuálem... a to sis ušetřil tučných 78t.
V březnu 2022 stál Variant s DSG 953t... což je o 46t méně než dnes... což vzhledem k inflaci pořád není nic dramatickýho.
12. 1. 2024 14:35
Re: Zdražil?
S tím DSG to je fakt, tehdy jsme kupovali manuál, protože rozdíl byl dost velký a na dálnici ten automat nebyl tolik potřeba. Takže jako jo, ceníkově se už dneska vlastně ani o zdražení moc mluvit nedá.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 17:01
Re: Zdražil?
Nikdy jsem neřešil reklamní cenu "již od", ale ceny vybaveného auta a zrovna já to řešil 1,2,3 roky zpět, takže to monitoruju docela přesně.
A konkrétně ten kus co mám od 2021 šel z 1,56M na 1,7M a dnes tomu odpovídá cca 1,45M s tím, že technika je dál.
Uvidíme co reálné ceny jakmile se trh srovná a sklady budou praskat ve švech...
12. 1. 2024 09:29
passat
Passat to nemel podle myho nikdy tezsi. Z vrchu na vybavenejsi verze miri agresivne naceneny ctyrvalce v 5er a E. Zespodku padajici zajem fleetu o drazsi auta v kombinaci s SUV. A cely to likviduje VW s DSG. Nevim pro koho to auto vlastne je
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
12. 1. 2024 09:39
Re: passat
Myslím, že i přes velikostní rozdíl na Passat tlačí spíš 3er/C... přece jen 5er/E začínají nad 1,5M.
To auto je pořád pro toho, pro koho bylo dřív... běžný služebák v Německu, schopný naložit rodinu i lítat po dálnicích... pokud zákazník raději sáhne po Tiguanu, tak budiž.
Hlavní konkurenti (Mondeo, Insignia) to zabalili, takže... zase o trošku víc prostoru pro Passat v tomhle směru
Avatar - Ham.
12. 1. 2024 09:50
Re: passat
Na Passat nic netlačí, konkurence se tiše vypařila. Stačí se podívat do vedlejší článku o prodejích, střední třída 1. Superb, 2. Passat, 3. Arteon, dohromady skoro 8 tis. aut z 10 tis. prodaných ve střední třídě. Těžko si představit větší dominanci ve třídě než má u nás VW ve střední.
12. 1. 2024 10:18
Re: passat
Ten segment je neperspektivní. V cenové kategorii 1-1,5 mega je asi miliarda modelů v různých kategoriích, ale málo potencionálních zákazníků. A většina chce za ty peníze nějaké SUV a čím dál tím víc v elektru.
Avatar - Ham.
12. 1. 2024 11:34
Re: passat
No pokud se bavíme o českém trhu, tak prodeje EV jsou nepodstatné a mezi ICE prodá Passat (Sup, Pass, Art) 8 tis. aut, což je pořád velmi silní pozice na trhu, které se jiné modely vyjma škodovek ani vzdáleně neblíží bez ohledu zda jsou to SUV nebo ne.
12. 1. 2024 14:32
Re: passat
Český trh nikoho nezajímá. Kvůli Čechům VW Pasáta nevyrábí. Podstatný je německý trh, případně zbytek Evropy (hlavně západní, východ totiž stále jede hlavně na ojetinách). Mladší solventnější generace už preferuje EV, hlavně Teslu (protože konkurence je stále mizerná). Flotily se od kovidu už obměňuji méně a je velmi pravděpodobně, že stále více budou preferovat elektra a hybridy (protože náklady, daně, firemní a státní politiky).
Takže toho pašíka si fakt už koupí jen ten soukromý německý padesátník, pokud už rovnou nezvolí skutečnou německou prémii.
12. 1. 2024 14:41
Re: passat
Podle mě to neni tak horký. Passat zrovna firemně sloužil těm co jezdí hodně a dálnice, v Německu je běžné, že se jezdí za prací rychle a daleko a na tyhle pozice se elektromobily nefasujou. Tim, že ubyla konkurence ve střední třídě, tak si myslim že Passat si ještě část trhu uchová. Neznam asi nikoho kdo by si to kupoval na většinové ježdění po městě a argument nových majitelů EV je právě opačný, tj. že na občasnou jízdu po dálnici to dobíjení zvládnou, ale většinou jezdí ve městě a okolí.
12. 1. 2024 14:58
Re: passat
Jasně, že se najednou nepřestanou prodávat. Ale jde to z kopce a tohle bude asi poslední generace Pasáta, tak jak ho známe. EV na 200 po dálnici je zcela nevhodné. Otázkou, jak dlouho ještě půjde jet těch 200. A dlouhodoběji 130 zvládá i EV. Obzvláště, když kolem velkých měst jsou omezení na 100-120 + kolony. S hybridním SUV už vůbec žádný problém.

P.S. Ač nejsem příznivce koncernu, za firemního pasáta bych se fakt nezlobil. Ale za ty prachy bych si koupil něco jiného. Já nevím jestli budou nabízet 140kW 4x4 a jestli budou, tak to bude pořádná cenovka.
Avatar - Emel
12. 1. 2024 15:14
Re: passat
Že je tohle poslední generace není žádné tajemství... tedy pokud vše půjde tak, jak se dneska plánuje, tj. konec spalovacích motorů 2035 atd.

To slabší 2.0TSI by mělo posílit na 150kW. 4x4 bude standardně až ta 195kW varianta a jestli bude 4x4 za příplatek pro tu 150kW, to jsem zatím nikde neviděl.

Pár lepších nabídek asi najdeš... tohle jsou ceníkové ceny u úplné novinky a jako takové jsou celkem příznivé. Na Slovensku rovnou startují s akční slevou 4000€ napříč celou nabídkou... tak uvidíme co u nás.
12. 1. 2024 15:56
Re: passat
K té 130..bohužel stále nezvládá na trasách 300+ km. Rozhodně ne v komfortu auta jako je Passat. Při 130 km/h berou EV 20kwh a více. Protože rychlo-dobíjíš v režimu 10-80% baterky tak potřebuješ aspoň 100kwh abychom se mohli bavit o nějaké použitelnosti...a bohužel dnes je standard 70-80kwh, tj dálnice 200-300 km.

Zrovna včera jsem jel po D11 z Prahy, na jejím začátku jsem míjel Teslu Y za kamionem...sjel jsem pak něco vyřídit rychlého, zdržení asi 10 minut, zpátky na dálnici na Hradec a tu Teslu jsem znovu předjížděl a jela pořád za tím kamionem. A tohle se mi stává furt a Tesla je na tom ještě dobře. A ať mi nikdo neříká, že to nic neznamená a že se mu jen chtělo jet v klidu. Kdo proboha v autě za 1+ milionu jezdí po dálnici za kamionem? Ani dodávky...
Avatar - Ham.
12. 1. 2024 15:44
Re: passat
Tohle je diskuze pod článkem o cenách na českém trhu a na to jsem reagoval. No ale chceš-li diskutovat o Německu, tak tam EV také nijak nezáří, po snížení dotací jeden velký pokles.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 17:06
Passat B9 nepodražil vůbec.
Naopak vychází o cca 250-300 tisíc lépe, když člověk srovná výbavu s B8.
Navíc dostane mnohem lepší techniku. Na Slovensku jsou ceny ještě lepší. U nás se uvidí časem.
Rozbalit vlákno
28
12. 1. 2024 18:37
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
No já ale pochybuju, že se Passat fasuje v plné palbě. Naopak většinou člověk dostane 2.0 TDI a k tomu třeba 100 tis. na dovybavení a tím to hasne. Teda to je má zkušenost, ale třeba jsou v jiných firmách štědřejší :-). Že tam je nějaká výbava navíc (kterou zaměstnanec nepotřebuje), je sice hezké, ale to naše vedení hádám moc zajímat nebude..
12. 1. 2024 18:59
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
u nas to z fleetu hodne mizi, firmy
obecne na autech setri. Proto si myslim, ze to bude mit tezky
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 19:01
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Nevím, co kupují firmy. Já si Passata kupuju za svoje peníze.
Na hospodský urážky, že se to fasuje já nějak nehledím.
Objektivně jde o dobrý auto.
12. 1. 2024 19:31
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
To tě samozřejmě šlechtí, ale to nic nemění na tom, že většina Passatů se prostě do firem, kde o těchto věcech rozhoduje management a nikoliv uživatel vozidla. Jinými slovy pro většinu lidí Passat objektivně podražil. Pro tebe (resp. v tvé konfiguraci) možná zlevnil, to je samozřejmě fajn.
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 19:47
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Škoda, že si nepamatuju a nemám uloženou výbavu původního základu.
Vím 100% jen, že měl kvedlačku a nově má už jen DSG a to samo dělá hodně peněz navíc.
A jsem přesvědčen, že i další výbava bude u B9 značně lepší, než byla u původního základu.
Takže skutečně nikomu nepodražil a nepodraží. Notabene vztaženo na inflaci a průměrnou mzdu.
A kdokoli půjde do Elegance/R-line a dovybaví si to, tak ušetří zmíněné statisíce.
U Superbu je pak volba jasná. Laurin rovnou s rozběhem. Pokud teda fleet manager nenařídí základ.
13. 1. 2024 12:10
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
No cenu B8 elegance je dnes B9 business, což uznávám docela stačí, ale některé prvky, na které jsme byli z elegance zvyklí (např. key less access), tam chybí a lze je podle konfigurátoru dokoupit pouze klasicky v nesmyslném balíčku s dalšími věcmi, co člověk nechce/nepotřebuje. Což trochu zamrzí. Mně osobně kvedlačka nevadí, ale chápu, že pokud o ni nebyl zájem, tak už ji nenabízí. No nic, já pořád čekám, co naše vedení vymyslí, chtěli jít cestou "ekologie", ale PHEV varianty v ceníku stále nejsou, tak předpokládám, že budu čekat dál. Ale favorit je stejně Superb.. ideálně LK v PHEV, to by se mi líbilo, ale obávám se, že to se do budgetu nevleze :-/.
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 13:28
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Hádat se nebudu, jelikož si už starý konfigurátor neotevřu, ale je zvláštní, že tu popisujete zvýšení cen u základních provedení, když u vyšších výbav jsou ceny o statisíce níž.
Já vím zcela přesně, kolik stál můj vůz v době koupě a kolik rok a dva poté. Často jsem sledoval vývoj cen dané konfigurace. A teď, když si srovnám výbavu nového Passatu, tak jsem o víc než 1/4 milionu dole.
Navíc DCC PRO jsou jinej level, světla taky, TOP verze sedaček je jinej vesmír, HeadUp display je konečně v první lize a ne to divnocosi na sklíčku atd...
Plus větší rozvor, prostor, kufr, automatická roletka a plno fičur, který budou posádku víc rozmazlovat a přibližovat prémii navzdory příčné zástavbě a předním pohonům.

Mě fakt štve jen ta nemožnost si zvolit barvu stropu, jak jsem psal níže a to nesmyslný spojení výhřevu čelního skla s nezávislým topením.

PHEV by měly být až někde květen/červen. To říkají Slováci.
13. 1. 2024 14:15
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Já mám uložený ceník Passatu platný od 31.7.2023. Nejsem si jistý, jestli od té doby došlo k nějakým změnám, ale myslím, že ne, takže ho považuju za aktuální. A B8 s 2.0 TDI DSG v Elegance stál 1 163 900. B9 v té samé konfiguraci/výbavovém stupni stojí 1 222 900. Ano bude tam nějaká výbava navíc, zejména asi ty Matrix světla, takže ok, Passat B9 je o něco dražší a o něco vybavenější, jeho "výhodnost" se řekněme nezměnila. Na druhou stranu ta varianta Elegance kromě Matrix světel a key less nepřidává nic, co bych nutně potřeboval, vlastně ani ta světla nepotřebuju, přestože asi budou fajn, tak kdyby firma šetřila a budget se nenavýšil (tzn. nově by stačil jen na Business a nikoliv na Elegance), tak se přikoupí ten packet s key less a člověk má vše, co potřebuje.. Ale v praxi člověk prostě vezme Superb a těmito úvahami nemusí ztrácet čas, protože LK už má všechno včetně DCC.
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 14:54
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Tak pokud se pojede jen podle ceníku a ne reálných slev, tak L&K vyhrává na celé čáře. To je jasný.
Avatar - Emel
13. 1. 2024 17:38
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Passat Variant 1.5TSI DSG
B8 Elegance 1.079.900, B9 Business 1.119.900, to je +40t
B9 má navíc třízónu, masážní ErgoActive, parkovací asistent, vyhřívaný volant... to je slušná kompenzace za těch 40t.
Pokud chceš Keyless vstup, tak u B8 je to 24t, u B9 paket s ParkAssist plus za 36t - to asi není takový drama, ne? Elegance taky Keyless Access standardně nemá...
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 20:40
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Ale má. Elegance je narvaná po střechu.

https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/detail/653/CJ544Z02/U7U7/AP/$7K@8RI@PDD@PF1@PGW@PR4@RCA/@?variant=Elegance

Projeď si na konci seznam sériové výbavy.
Avatar - Emel
13. 1. 2024 21:23
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Bavíme se o B8 Elegance vs. B9 Business
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 21:33
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Já to pochopil, žes myslel, že nová Elegance to nemá.
To jsou právě ty velký rozdíly v ceně. U B8 jsi tam narval za 4 kila jako nic a dnes stačí ani ne polovina a máš toho ještě víc, než tehdy za ty 4.
13. 1. 2024 22:18
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
A co jsi tam za 4 kila dokupoval? Mně právě přišlo, že k Elegance toho není třeba tolik dokupovat, už je to poměrně dobře vybavené a obsahuje vše potřebné (platí pro B8 i B9). Ale třeba jsem jen nenáročný :-! . Každopádně pokud se takto hodně připlácí, tak asi o to víc se vyplatí ten Superb LK, protože tam už prostě je všechno a není moc za co připlácet..
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 23:12
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Musel bych to hledat a nebo dlouho lovit z hlavy, ale bylo toho mrak, co tam nebylo a v B9 už je v základu a já to prostě chtěl. A to jsem nebral všechno. Nebral jsem třeba tažný, střešní, pseudo HeadUp, neměl jsem ventilovanou kůži, nezávislý topení atd...
Co jsem připlácel bylo DCC, XDS+, progresivní řízení, výhřev čelního a skla volantu spolu s nějakými Media a Comfort pakety kde byl Active Info Display, hlasový ovládání, bezdrátový nabíjení, navigace, větší centrální display, bezdrátový CarPlay a spousta věcí..., pak elektrický sedačky s masáží, 360° kamery, parkovací asistent, Travel Assist High (komplet asistence na všechno), Matrixy světla, Harman Kardon HiFi, černej strop, akustický + zatmavený skla, bezdotykový odevírání kufru a dveří, vícebarevný ambietní osvětlení a já už teď fakt ani nevím... Byl toho mrak a dnes to máš skoro všechno v základu, nebo dáš 3-4 balíčky a seš tam. Prostě když chceš nějakou tu výbavu navíc, tak minule to bylo na 4 A-čtyřky a dneska to je na 5 kliknutí a o statisíce níž.
Dá se žít i bez výbavy, ale s ní je člověk tak nějak víc rozmazlenej. A je rozdíl mít to jako fasovanej služebák jen na práci a nebo svoje auto na všechno.
14. 1. 2024 08:37
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Díky moc za výčet, to je teda fůra peněz za spoustu věcí. Každopádně myslím, že všechno toto už má Superb LK v základu, tak asi zkusím napsat fleeťákovi, jestli by to nešlo objednat v té naftě, nějak mě to navnadilo :-[] .
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 11:15
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
To LKáčko má fakt skoro všechno. Doplatit musíš jen 19 za metalízu, pokud ji chceš a pak taky za záruku, na to pozor! Passat ji má v základu na 5 let. U Supu stojí 19, 30, nebo 42 tisíc podle nájezdu! (100, 150, 200 tkm) Pak ještě to nezávislý topení za 33, když ho někdo potřebuje - (výhodou je, že i bez něj má Sup LK vyhřívaný čelní sklo), pak panorama za 40, tažný za 32, dvojitá podlaha za 6 a to je tak celkem všechno. I tak to může udělat 160-170 tisíc navíc.
Ta 110kW nafta není trhač asfaltu, ale zase to je parádně tichý a úsporný diesel.
A v běžných otáčkách je i parádně pružný.
Bez velké snahy se vozíš za 5/100. Takže 1.300 na nádrž.

Já mám ještě čas. A uvidíme, jak se budou hýbat reálně ceny po slevách a jak se bude doplňovat konfigurátor.
Já bych chtěl HD Matrixy z Tiguana (prý je časem dostane i Passat) a taky bych rád černej strop.

U Supa se mi nelíbí palubka a volant a celkový zakomponování. Nemám rád škodovácký design budíků, nesnáším 2 páčky vlevo pod volantem s tou schovanou s tempomatem a nemám rád ani ty kolečka na volantu a tak. Někdo to zase rád má a nebo mu to nevadí. Mě je bližší pojetí u Passata.
14. 1. 2024 16:47
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
No jedná se čistě o auto na dopravování se do kanceláře tzn. 99 % času v něm budu sám, takže panoramu ani tažné nepotřebuju, nezávislé topení taky ne, auto parkuje pod střechou. Záruka mě taky netrápí, auto pravděpodobně stejně půjde do světa dřív, než najedu 100 tis. km. Takže osobně bych si asi připlatil jen za barvu a to je tak všechno :-).

Jinak souhlas s tím, že ovládání na volantu je lépe řešené u VW. Ovládání infotainmentu nové generace bez osobní zkušenosti nemůžu hodnotit, ale na papíře se mi víc líbí ovládání Superbu. Na druhou stranu jsem jeden z těch, co si jednou nastaví teplotu klimatizace a už do toho nelezou, nemám potřebu 10 x během každé cesty měnit všemožné nastavení, takže bych asi bez větších problémů přežil i to celodotykové ovládání..
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 17:25
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
S teplotou to mám stejně. To už musí být, když jsou v létě čtyřicíctky a člověk jede někam 500 - 1000 km, tak na to občas hrábnu, kvůli šokům, ale jinak to je celoročně v režimu auto někde okolo 23°C a nazdar. V B8 FL už mám dotykový panel klimy a je naprosto parádní a nemám s jeho ovládáním žádný problém ani za jízdy, když už musím na něco sáhnout.
Avatar - Emel
14. 1. 2024 20:14
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Tak já typicky točím nahoru nebo dolů o 1-2° podle toho, jestli na mě svítí nebo nesvítí apod.
Avatar - Mokrous
14. 1. 2024 21:52
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
S tím já nemám extra problém. V Golfu i Passatu mi klima vždy fungovala jak má a pomáhala držet vnitřní klima s ohledem na venkovní i vnitřní podmínky. U jiných aut jsem to vnímal jinak a často mi bylo tepleji, než by odpovídalo nastavené teplotě.
Holt v novým budeš muset 2x, nebo 4x poklepat na modrej proužek, nebo pak zpět na červenej a nebo říct asistentce, že ti je teplo/zima 😅
Avatar - Emel
15. 1. 2024 09:27
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Mám za to, že klima prostě reguluje teplotu vzduchu v kabině. Ale je rozdíl, jestli vzduch v kabině má 22° a na tebe pálí sluníčko nebo jsi ve stínu. To je mimochodem taky asi jediný důvod pro dvouzónu, kompenzovat tu "sluneční" stranu.
Že by klima v Passatu nebo Superbu fungovala nějak líp než jinde jsem si nevšiml.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 09:56
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Já spíš vidím důvod jménem žena, který chce vždy jinou teplotu.
Dokonce nestačí dvouzóna a když vezu další ženy vzadu, tak mi připomenou, že mám nastavit jinak i tu třetí :D
Jinak nevím kolik má moderní auto čidel teploty uvnitř vozu a doufám, že víc jak jedno. Pokud by tomu tak nebylo, tak potom nevím, jak by to chtěli správně řídit.
Nemám zkušenosti s klimou v BMW a MB, ale ve Francouzovi to stálo za prd, jako i zbytek elektroniky.
Avatar - Emel
15. 1. 2024 12:47
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Určitě má víc čidel než jedno, ale to čidlo pořád měří teplotu vzduchu a ne to, jestli na tebe dopadají sluneční paprsky nebo ne.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 12:54
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Tak to je jasný. Není to Sci-fi technologie, ale já si s tím vystačím velmi dobře a nějak neřeším odkud svítí, dokud mě to neoslepuje. Tak holt budu mít chvilku teplejší levou ruku, no...
Avatar - Emel
15. 1. 2024 16:03
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Hlavně je to do nějaké míry subjektivní... jestli mám pocit, že mi je zima nebo teplo závisí na spoustě faktorů. S ChatbotGPT se třeba ta AI nechá vytrénovat ;-)
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 16:13
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Na jednu stranu cool fíčura, na druhou stranu představa nonstop odposlechu online mne příliš netěší.
Je jen otázkou času, než to bude vše zneužito proti nám.
12. 1. 2024 19:31
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
EDIT: Double post
Avatar - Mokrous
12. 1. 2024 19:06
Co mě na B9 konfigurátoru štve...
...jsou 2 věci:

1) Nesmyslně natvrdo vázaný vyhřívaný čelní sklo k nezávislýmu topení.
Zbytečně vysoký příplatek za 2 výbavy, které se přebíjí a stačí vždy jen jedna.

2) Nemožnost u Elegance zvolit barvu stropu k barvě interiéru.
Prostě černý interiér si zaslouží černý strop a šedý interiér zase šedý. Na mne to působí jako pěst na oko, mít černošedý spodek v kůži a k tomu mléčný strop. Hrozný.
Přitom náklady na vývoj a výrobu 0,0000howno.

Jinak vcelku fajn povoz za relativně rozumnou cenu. Už jen, aby přibyly Matrix HD do nabídky, když je mohl dostat Tiguan.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
13. 1. 2024 10:21
Re: Co mě na B9 konfigurátoru štve...
Cena matrix led svetel je nesmyslne vysoka.
Obecne vsude.

Převodovka DSG je k zlosti. Specificky pro VW group.

Obecne ceny mi ale prijdou normalni.
Pokud uz to nekdo chce.
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 13:14
Re: Co mě na B9 konfigurátoru štve...
S cenou Matrixů souhlas, ale to je obecný fenomén.

Nové DSG mám rád a nemám s ním žádný problém. ZF8 je lepší, ale třeba Aisin AT8 byl horší.

Ceny opět souhlas. S ohledem na dnešní stav věcí jsou nastavené adekvátně.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 1. 2024 19:20
Re: Co mě na B9 konfigurátoru štve...
Vsak pisu svetla obecne vsude.

Auz jsi zkousel zaparkovat do rady stojicich vozidel?
A kolik mas najeto?
Na Passatovi mely spojky dost po asi 60 tisicich km.
Jo, byly to mokre spojky.
Avatar - Mokrous
13. 1. 2024 20:51
Re: Co mě na B9 konfigurátoru štve...
Co to je za dotazy??? :-O
Samozřejmě, že parkuju a parkuju jak podélně, tak kolmo. A parkuje mi to i samo, když chci.
A to tak, že přesně. A zrovna minulý týden jsem kvůli zaplnění parkovišť musel parkovat podélně do řady aut v kopci a vzpomínal jsem na zdejší diskutéry, jak to s DSG nejde a musel jsem se smát. A protože byla tma, mokro a ne moc velká mezera, tak jsem tentokrát zapnul automat.
On měřil a zatáčel a já přidával plyn, řadil a brzdil. A povedlo se nám to hezky a plynule.
Asi malej kopec, no. Možná jen 10% :D
60 tisíc s touto konkrétní novou DQ381 ještě najeto nemám, ale nemám o spojky vůbec strach.
Ty sis koupil novej Passat a umřely ti mokrý spojky po 60k???
Já spíš znám ty lidi, co mají původní sadu spojek a mají tam přes 300.000 km.
S ohledem na fakt, že první olej se dělá ve 120.000 km, nepředpokládá se již druhá výměna spojek. Nevím do který hospody na tyhle moudra chodíš. :-!
Borec co drtí GTI jako magor dělal olej ve 100.000 km a tekl naprosto čirý a čistý.