Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat má české ceny. Kolik stojí nejdražší verze?

Ondřej Šámal
Diskuze (79)

Zřejmě poslední generace Passatu se spalovacím motorem konečně odhalila české ceny. Za nejlevnější model dáte necelý milion, přesto je novinka ve srovnání s předchůdcem dražší. Výměnou za to ale dostanete modernější vůz s lepší výbavou.

Volkswagen Passat s označením B9 už z bran bratislavské továrny koncernu Volkswagen vyjede pouze s karoserií kombi s přídomkem Variant. Sedan skončil kvůli nedostatečnému zájmu ze strany zákazníků. Zatímco o německých cenách novinky z Wolfsburgu máme přehled již od konce listopadu, na český ceník jsme si museli počkat až doteď.

Skladba výbavových linií a standardních prvků kopíruje německou nabídku. Základem je tudíž stupeň s jednoduchým označením Passat. Za ním následují Business, Elegance a R-Line se sportovním šmrncem.

Už nejlevnější varianta Passat s motorem 1.5 eTSI s mild-hybridem a standardním dvouspojkovým automatem DSG za 999.900 Kč nabídne adaptivní tempomat funkcí stop & go, nouzové brzdění reagující také na cyklisty a chodce, asistent vjedu do křižovatky, dvouzónovou klimatizaci, udržování v jízdním pruhu, přední a zadní diodové světlomety, digitální palubní přístroje a další prvky. V nabídce nechybí ani příprava pro navigaci, kterou si budete moci za poplatek aktivovat on-line.

Ceník Volkswagenu Passat Variant
  1.5 eTSI (110 kW) DSG 2.0 TDI (110 kW) DSG
Passat 999.900 Kč -
Business 1.119.900 Kč 1.175.900 Kč
Elegance 1.167.900 Kč 1.222.900 Kč
R-Line - 1.243.900 Kč

V případě vyššího stupně Business už navádění máte v ceně. Ta zahrnuje například také dokonce třízónovou klimatizaci, komfortní sedadla ergoActive s masáží či ambientní osvětlení. Následující verze Elegance přidává třeba lepší přední křesla, taktéž ergonomická, ambientní osvětlení kabiny se 30 odstíny, elektricky ovládané dveře zavazadelníku s tzv. virtuálním pedálem, díky kterému je můžete otevřít pohybem nohy pod nárazníkem, IQ. LED maticové přední světlomety nebo17palcová litá kola.

Video se připravuje ...

Nejvyšší R-Line se odlišuje například specifickými nárazníky s výraznějšími vstupy vzduchu vpředu, černým čalouněním stropu, Top sportovními předními sedadly ergoActive a standardními osmnáctipalcovými disky.

Ve srovnání s odcházející generací Volkswagenu Passat Variant novinka podražila. Například provedení Elegance s dieselem 2.0 TDI se 110 kilowatty a sedmistupňovým DSG začínalo na 1.163.900 Kč, nástupce je o 59 tisíc dražší. Bonusem je ovšem novější technika a lepší výbava, nárůst ceny je tudíž způsoben více faktory.

Ondřej Šámal
Diskuze (79)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 16:13
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Na jednu stranu cool fíčura, na druhou stranu představa nonstop odposlechu online mne příliš netěší.
Je jen otázkou času, než to bude vše zneužito proti nám.
Avatar - Emel
15. 1. 2024 16:03
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Hlavně je to do nějaké míry subjektivní... jestli mám pocit, že mi je zima nebo teplo závisí na spoustě faktorů. S ChatbotGPT se třeba ta AI nechá vytrénovat ;-)
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 12:54
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Tak to je jasný. Není to Sci-fi technologie, ale já si s tím vystačím velmi dobře a nějak neřeším odkud svítí, dokud mě to neoslepuje. Tak holt budu mít chvilku teplejší levou ruku, no...
Avatar - Emel
15. 1. 2024 12:47
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Určitě má víc čidel než jedno, ale to čidlo pořád měří teplotu vzduchu a ne to, jestli na tebe dopadají sluneční paprsky nebo ne.
Avatar - Mokrous
15. 1. 2024 09:56
Re: Passat B9 nepodražil vůbec.
Já spíš vidím důvod jménem žena, který chce vždy jinou teplotu.
Dokonce nestačí dvouzóna a když vezu další ženy vzadu, tak mi připomenou, že mám nastavit jinak i tu třetí :D
Jinak nevím kolik má moderní auto čidel teploty uvnitř vozu a doufám, že víc jak jedno. Pokud by tomu tak nebylo, tak potom nevím, jak by to chtěli správně řídit.
Nemám zkušenosti s klimou v BMW a MB, ale ve Francouzovi to stálo za prd, jako i zbytek elektroniky.