Pokud by měl rozhodovat pouze trh, tohle auto by možná nevzniklo. Zákazníci holt chtějí drsný vzhled a centimetry světlé výšky využitelné jen zřídka. Nový passat dokazuje, že je to škoda.
...zatím. Každopádně :yes::yes::yes:
Stále solidní auto, které utrpělo sice značné ztráty v ergonomii a interiéru. Stále je to ale zkousnutelné v porovnání s ID.7 a s EV. Interiér zamrzí, ale ve výsledku neodradí.
Ano, tohle je auto, které evropan chce a potřebuje :yes:
2023 byla camry na 5.místě s 572,015 kusy, passat se ani neumístil v top 10. A to před ním je ještě accord třeba
Další roky
2022
carmy 680k, passat zase mimo top10, accord 10.
2021
camry 680k, passat mimo, accord 10.
2020
camry 630k, accord 500k a passat zase někde dole
2019
camry 690k, passat stále mimo
2018
camry 622k, accord 500k, passat není ani top25
2017
camry 650k, passat konečně krásné 22.místo a 466k, pořád i accord před ním s 529k.
a poslední rok, 2016, s tím králem bronzových a bramborových medailí
camry 660k, accord 543k, 522k.
takže pokud je to král, tak král ubožák.Nedostal se za posledních 8 let na lepší než 3.místo
globálně. Nebo chceš nějakej trh v africe, případně udělat 100 podmínek, aby z toho vypadlo jedno auto? Nebo chceš říct, že všechny ostatní trhy se mají zanedbat, protože ti kupci jsou méněcenní?
Protože celkové prodeje říkají víc než jeden výtažek z tabulky. Suma je vždy odpovídající víc, než jeden řádek.
Spis tobě to nejde. Dávat důležitost jednoho trhu nad celkovým, to chce hodně odvahy.
Co meleš za kraviny?? Camry je globální model. Passat globální model není.
Takže logicky prodeje budou jiné a absolutně nic to neříká o oblibě. Mmj. Camry je velmi oblíbený model v Rusku.
Jistě, že náš trh je důležitější, než globální. Nemáme globální nabídku motorizací Camry, nemáme globální ceny Camry a máme jiné priority než někde na Středním východě.
Dneska jsi ve formě. Defender porovnáváš s tvým vysavačem od Toyoty a 9 litrů se ti zdá velká spotřeba, teď reaguješ na vlákno o prodeji v EU globálními čísly.
Jj. Zoufalci, co slintaji nad obrázkem passatu, možná jezdi v se služebni octavce jsou urazeny, že jejich modla není králem, jak by si přáli. Že to je vždy stejná skupina lidí, kteří hned začnou rozporovat fakta, ta negativní, kdyz se to týká VAG. Tak aspoň napište do VAG, ať začnou dělat lepší auta a možná kdyby nepodvadeli jen pro svůj vyšší zisk, tak by se to prodávalo na toho "krále".
Kde reaguju na prodeje v EU? Reaguju na to,ze údajně je passat králem. Čísla říkají, že tomu tak není. Pokud by napsal králem v Evropě, pak není důvod cokoliv k tomu víc psát.
A srovnavat s HL jsem nikde nesrovnaval, jen jsem psal, že mi 9.3 nepřijde nic zazracneho. To az ty zoufalec jsi vytáhl HL. Jdi si smudlat svůj poruchovej krám, jo ty vlastne jezdis sluzebni slepičkou, já si nechám vysavač, který vysavačem není. Ale to ty vědět nebudeš, protoze v něm stěží někdy pojedeš.
Jakmile někdo prohlásí o HL, že je vysavač, jen ukáže to, ze nemá přehled a z toyotiho hybridu vyzkoušel max před 10 lety yarise, nebo že vůbec nechape jak funguje hybrid 5.generace
Ne. Čísla neříkají vůbec nic. Jen pobouchaný Mikesus se tu snaží marně budovat zcela nesmyslnou konstrukcí.
Král střední třídy Passat bude i nadále. Že hovořím primárně o Evropě je nad slunce jasné, asi nebudeme debatovat nad modely dostupnými v Austrálii že.... A krále střední třídy dělá mmj. srovnání a vysledky testů.
To že si pomatený Mikesus vytvořil nesmyslnou argumentaci král = nejvyšší globální prodejní čísla, na věci vůbec nic nemění. Passat je králem střed i třídy. Resp. má k tomu našlápnuto.
Zrovna kombi je viac menej čisto eu záležitosť a eštek tomu celý segment v eu padá do suterénu na úkor suv. Takže najpredávanejší nie je, ale písať o kráľovi ubožiakovi je hodne mimo. Ak to zoberiem z opačnej strany a pozriem sa na náš kontinent, tak je to vlastne suverén
No, takže je králem kombi, d segmentu evropského trhu? To souhlasim.
Ale tohle nepsal.
Psal král třídy, a to je každoročně 3.až 4. Což na krále je daleko.
Predpokladám, že sa vyjadril nepresne, nikto z passata nerobí svetovú modlu ani kráľa. Ak si zoberiem vozidlá v EU v d segmente, tak sedany a kombi v segmente sú už veľmi dlhú dobu nahrádzané suv. To sa týka každého výrobcu a drtivá väčšina výrobcov už tento segment opustila a vsadila všetko na suv, klasické karosérie neponúka. Takže či chceme alebo nechceme, tak passat si svoju pozíciu udrží, otázne ja, ako dlho vo výrobe skrz vyššie uvedené zostane.
Skoda ze je uz len v kombiku aj ked faktom je ze uz aj u predoslej generacie je problem stretnut sedan... aj svokor ma prave kombik pritom litre az tak nenahana ( predtym mal G6 hatch) ... pekny kusok tmavomodry... manual dizel... v r 2021 ho doviedol z nemecka kde ma moja manzelka sestru... a asi aj ja priznavam orvorene vy som dnes uz do kasne typu sedan nesiel ( ak uz ma clovek dieta... tak fakt trepat iste veci uz do sedanu ani nie je pohodlne ) ...
Passatu teda nadalej drzim palce.... aj ked popravde uplne najradsej by som uz zobral noveho tigiho a nie passata... ceny su podobne aj priestor v kabine ci kufri je tiez porovnatelny..... aj motoricky je to tiez to iste ... no a asi aj mam odpoved preco miznu kombiky a sedany D segmentu... su za tym SUVcka... ale psssst... nepovedz to nikomu ;-)
Jenom majzla na to, ze koncern k tem podladenym dvoulitrum rad dava to male DSG DQ200 se suchymi spojkami, takze v automatu ma jen 250Nm a obecne tomu imho docela chybi ten “zatah vocpoda” jakej zname z mokrych DSG.
Minimalne u Golfa tomu tak je a dohledat tohle info taky neni jen tak, protoze vsude se papouskujou jen ty technicke udaje pro manual.
U Golfa 8 to tak je a byl bych si ochotny vsadit, ze u Octavie a ostatnich koncernovych aut to tak bude taky. Snad krome Audi A4, tam myslim i v 90/100kW variante bude DL381 - koncern myslim suche DSG pro podelnou zastavbu vubec nema.
U 110kW uz Golf ma DQ381.
Jeste jsem se byl schopny prihlasit do myVolkswagen k memu byvalemu autu a kouknout no digitalniho manualu, tak tumas: https://ibb.co/QnZsBrN
U Golfu a Octavie to tak bylo (jak to bude u faceliftu se teprve uvidí, protože 85 kW verze 2.0 TDI zatím není v nabídce). U Passatu/Superbu manuál vůbec není a verze 2.0 TDI 90kW s automatem má 300Nm a DQ 380.
Poud VW skutecne prestane osazovat suche DSG do variant kde nema co delat, tak by to bylo fajn. Pak si myslim, ze by ten 90kW motor nemusel bejt uplne spatnej. Ale chce si na to dat pozor.
Pak existuje jeste druhy "ale", totiz ta 85kW varianta ma o jednu vyvazovaci hridel mene nez vykonnejsi varianty (zdroj nize) a tak v nizsich otackach pomerne neprijemne vibruje a chrochta. Zejmena tak kolem tech 1300-1500 otacek, a automat samozrejme rad drzi otacky prave tam.
A pak je tu samozrejme otazka kdo by v dnesni dobre dobrovolne kupoval diesel, ktery mezitim ve vetsine aut brutalne zdrazil a navic je ve srovnani s benzinem ukrutne komplikovany (DPF, dvojite SCR, ...) a mene kultivovany. Jeho jedinou vyhodou je opravdu uz jen nizka spotreba (ktera je, uznavam, u 85kW skutecne az neuveritelne nizka). Ale to uz jsem mimo tema.
Tak sledovat je to potřeba v každém případě, jeden nikdy neví kdy je napadne šetřit a žádným souhrnný přehled neexistuje. Třeba nový Tiguan má DQ380 i k 1.5 TSI, kdežto Passat má u 1.5 TSI suchou DSG, což hlava moc nebere, když jsou to kategorií, hmotností, cenou etc. prakticky stejná auta.
Jinak k tomu dieselu, vsadím se, že i nadále bude u Passatu v prodejích dominovat jako dosud a s tou "ukrutnou komplikovaností" bych to neviděl tak hrozně, benzíny mají místo DPF GPF, mají daleko komplikovanější turba (dnes už jako diesel s naklápěcími lopatkami, ale pracující s daleko vyššími teplotami) další fíčury na snížení spotřeby (vypínání válců), diesel je pořád bez el. serepetiček, kdežto 1.5 TSI je vždy jako eTSI, tedy s baterkou a motorgenerátorem, takže ve výsledku je to s tou komplikovaností šul nul. A v řadě úkonů je dnes diesel jednodušší (třeba rozvody na 2.0 TDI udělá každý jouda doma v garáži a stačí mu na to gola sada, u 1.5 TSI s tím má velké honičky i specializovaný servis, kdy je k tomu potřeba složitý "pristroj"). A rozdíl v ceně u Passatu mezi 2.0 TDI a 1.5 TSI se stejným výkonem je 56 tis. czk, což se lidem, kteří hodně jezdí (a Passaty se kupují hlavně na velké nájezdy) v klidu vrátí jak na provozních nákladech, tak na zůstatkové ceně.
Taky mi hlava nebere, že Tiguan dostal mokrou a Passat suchou skříň.
Nejspíš předpokládají větší šanci na pomalé popojíždění v terénu a tam by DQ200 trpěla a posádka též.
DQ380 je interní označení pro automat v předohrabech, DQ381 je označení pro automat v autech s 4x4 (má navíc úhlový převod pro kardan). A protože 1.5 TSI nemá 4x4, tak píši o DQ380. To, že to motorističtí novináři matlají všechno pod DQ381 je jen jejich neznalost. :D
Tak to slyším poprvé, ale rád si to doplním, pokud je to pravda.
Máš k tomu nějaký zdroj/podklad?
Já totiž zase v materiálech četl, že DQ381 se dělá s přídomkem A, nebo F jestli se dobře pamatuju.
Jako All wheel, tedy 4x4 a nebo Front wheel, teda předohrab.
Faktem je, že kdo není insider, tak ve finále ví howno, protože dohrabat se dneska k relevantním informacím je fuška. Google je dobrej leda tak na řazení placených reklam.
Interně se všechny označují DQ381, žádné DQ380 se nepoužívá. DQ380 totiž byla převodovka která se vyráběla jen v letech 2015-2017 pro Čínu, pak přišlo inovované DQ381, které je tu do dnes v několika verzích, liší se kódem.
Díky za info. Mám to teda správně já, viz výše DQ381/F a DQ381/A, nebo to je taky blbě?
U verzí pro 4x4 SUV byl myslím i zkrácený interval pro výměnu oleje na původních 60 tisíc, ne?
Tady bych řekl, že Passat dostane DQ381 aby měl plný koruťák. Otázka, na které trhy ta slabší verze vůbec půjde. K nám myslím určitě ne. Německo nejspíš ano.
Za mně tak nějak dobrý - zůstal prostor, tdíčka pro šetřilky a higwaymany (to přeci dává smysl většině, tak proč ne) a bude to asi pekně sedět a naložím tam 1x za rok celou rodinu i s tchýní a vyrazím na Mácháč na jih...
Co je mimo a mám s tím (jenom já :'-( ) problém u všech současných VW - ten přední kukuč - divno zaoblená světla (chtěli se přiblížit těm divno od Tesly) a k tomu ta světelná linka mezi světly - jako pro českýho řezníka ideál, proč ne, pro někoho, kdo chce trochu fajnovej design a styl je to mimo. Ani jsem nevěřil, že to někdy napíšu - ale nový Pažout je více sexy, i když bych žabku nikdy nechtěl
Stejně tak televize uprostřed přístrojovky... to fakt je design pro rok 2024? To neumí lépe ? Je to jako když tam ajťák zapomněl půlku notebooku...
Takže - myslím, že lepší než Superb, ale promarnili šanci a je to spíše pro kolotočáře a moc se vlastně neposunuli - spíše větší facelift.... Chjo.
jo, hodně se asi inspirovali.
Nejspíš se snaží kopírovat krále, aby konečně rohypnol dostál svých snů a mohl se passat prohlásit králem. :-[]
Ale za mně, předchozí passat byl o dost hezčí, tenhle pokus o kopii se moc nepovedl.
A ten radar taky mohli nějak líp umístit. Nejen, že bude dost náchylnej na poškození, ale vypadá to děsně. To museli šetřit těch pár euro, aby to schovali?
Ne každý kupuje auto aby měl největší ve třídě, tuhle úchylku jsem nikdy neměl. Vzadu děti a ve předu místa habakuk. Mě se musí auto líbit, být příjemné a být hezké zevnitř. Třeba tahle generace VW je docela ošklivá. Pašíka mám v práci a vím o něm své. Teď oprava za 60k, SIDE systém KO, zapínaní nezávislého topení přes mobil spíš nejde, než jde. SOS systém už po 2 KO, ve 150k odešlo turbo. Aktualizace nutné furt. Automatické dálky neumí moc dálnice - osilňují a mohl bych pokračovat. Nehoním se za čísly, mě to auto musí sedět a Pašík fakt ne. Měl jsem i Subaru, dle spousty lidí pomalé jak prase. Předjedu s ním vždy a ten podvozek naprostá pecka VW mu nešahá ani po kotníky....
:D:D:D ten bez motorů? Buď PHEV za nesmysl, nebo nic? (možná ještě louda s 1,5 HDI). Pěkný, ale malý. Kolik jsi jich viděl jezdit? Pár kusů ze začátku výroby, kdy byl dostupný s 2.0 HDI a čistou 1,6PT.
A ještě nějaká podmínka, kromě evropského trhu a D segmentu? Co třeba manual, ručka, otáčkoměr, dojezdove kolo, dotykove plochy všude,...? Já jen abych zbytečně nehledal víckrát.
Myslíš, že budou stejní? Nikdy nebyli i přesto všechno, co mají společného. Passat býval lépe odhlučněn, míval lepší materiály, VW by šlo samo proti sobě, aby Škodovka neměla něco trochu "horšího"
Co a proč by na něm mělo být zásadně lepšího? A nebo proč se ptáš?
Jsou tu odlišnosti v potazích, světlech, ovládání, nápisu na HiFi systému a v designu.
Jinak jde ale o identické vozy z jedné linky s identickou technikou, podvozky, brzdami, motory, převodovkami, zkrátka se vším.
Zákazník si prostě vybere na základě reálné ceny po slevě od dealera a na základě preferencí o designu a ovládání.
Mno, podle žebříku důrazu na kvalitu a provedení " top je Audi - VW - Skoda - po Seat" bude mít pan pašík v něčem kvalitnější materiály nebo lépe technicky zvládnuté detaily / komponenty než Sup.
Měl jsem 3 Superby do i poslední generaci ještě loni v létě - vše super praktické a ideál pro velkou rodinu a psa, ale když jsem jel s kolegou jeho pašíkem do Budapešti a zpět, prostě vystoupíš a musel jsem uznat, že v detailech je pašík lepší - sedačky, odhlučnění náprav, možnost nastavit podélně opěrku hlavy.... ale to na cestě do Kauflandu neřešíš..
neberte mně špatně - auto to bude fajn, i na ten design se dá zvyknout - jen si myslím, že se (bohužel) ten design až tak nepovedl... a u Supa nebo Kardiaka už vůbec (kardiak tedy jako pro čínský trh ok s tou maskou od poslední Suzuki SX4...)
Ja to vidim tak, ze jezdim ctvrty rok E kombi a kdyz obcas presednu do Passata, tak se mi s nim jede pekne a neurazi.
To myslim neco znamena. Aspon pro me ano.
Tenhle bude zase o kus lepsi. Mizete si povidat co chcete, ale Passat v dieselu je dobra vec. A nejspis bude fajn i s tou benzinovou patnactistovkou. Ne neni pro kazdyho, aut jsou na trhu stovky. A premie je lepsi a drazsi. Ale kdo chce velky kombi a neocekava RS6, bude s Passatem / Superbem spokojeny.
Takové zhodnocení od řidiče E klasse potěší. Taky mě můj Pašyk B8 FLneuráží i když ho nepovažuju za dokonalý auto. Umí ale drtivou většinu věcí dělat dobře. Nenervuje a neprudí, nestahuje z kůže, nabídne skvělý prostor, rozumné pohodlí, nízké provozní náklady, snadné ovládání, dobrý výhled,...
Zrovna včera jsem si říkal, jak se s ním fajn jezdí plynule a bez stressu. Dobře se s ním udržuje rychlost i bez tempomatu a dobře se vede v pruhu, bez neustálých korekcí volantu a přitom není tupý. Minimálně teda s progresivním řízením.
Nový bude v něčem lepší (podvozek a komfort, spotřeba, hluk, sedačky) a v něčem horší (styl interiéru a ambientního osvětlení, ale i takové detaily, jako zadní sedačky už zase jen 40:60, když současný umí 40/20/40, nebo chybí tlačítko pro zavření kufru/zamčení auta až po odchodu majitele s předmětem z kufru, nebo nekrytá zadní kamera atd...)
A motorizaci si každý vybere myslím ideální pro jeho účely a styl. Mně nejvíc láká 2.0 TSI 150kW, ale fajn budou všechny. Jen je škoda, že 1.5eTSI nedostala mokrou DSG DQ381 jako dostal Tiguan a bohužel bude mít stále suchou DQ200.
Tak určitě bude spotřeba krapet odlišná u novýho nízkýho kombi s cx 0,25 a předokolkou oproti stávajícímu Kodiaqu ve čtyřkolce, ale všechno je relativní.
Záleží kde a jak se jezdí. Jestli střelba po dálnici, nebo naopak hodně město a hodně kratších tras atd. On se sice benzín rychleji ohřeje, ale i tak si umí na kratší trase vzít dost a stejně tak, pokud se honí. Naopak při klidné jízdě po státovkách to slabší TSI umí zajíždět docela nízko a často i pod 6/100.
A pak je tu aspekt pořizovací ceny a pojistky, případně splátek s úroky atd. A když si člověk srovná cenový rozdíl, tak nakonec nevadí, že si benzín vezme třeba i o 2 litry víc, pokud nenajede hromady kilometrů. Když někdo najede 20 tisíc ročně, tak se to srovná někde po 5 letech a to už jde auto často pryč. A když někdo najede ještě míň, no tak se to vůbec nevyplatí brát naftu.
Já jsem si koupil 147kW TDI a jsem s ním naprosto v pohodě. Olej nebere, jede fest, hluk v normě, vibrace taktéž a ty hororový skazky o tom, jak to všechno duní a klepe se, že se člověk neslyší a nevidí ani do zrcátek, to je fakt k smíchu. Stejně tak smrad a dým atd...
Zkrátka příště bych si asi vzal to TSI (tím spíš, že to je zatím jediná verze okolo 200 koní v předokolce, což chci), ale TDI mi vůbec nevadí.
Tak nevím, za mě je Passat už poměrně "out". Jednak designem a za druhé cenou. Aktuálně je na výběr jen 1,5 eTSI a 2,0TDI. Zkusil jsem ho konfigurovat a ať se na mě nikdo nezlobí, tak 1,351 mio za 1,5l mild hybrid je cena mimo:
file:///C:/Users/miros/Downloads/nov-passat-21-02-2024.pdf
Lacné to nie je (čo je dnes lacné ?), ale zase taká hrúza to tiež nie je. Už základný model má solídnu výbavu a nemám potrebu ísť do vrcholnej verzie
Evidentně ho nezdražili, protože když si porovnáš, co za nesmysl stál končící B8 FL, tak s ohledem na výbavu vychází novinka okolo 1/4 milionu levněji, než předchůdce.
Já vím, co stál v ceníku můj kus a jak šel nahoru téměř o 150 tisíc během cca 3 let.
2021 leden byl za 1.560.000,- a nedávno za 1.7M a to byla předokolka, bez střešního okna, bez tažnýho, bez Head Up displaye, bez ventilovaný kůže a bez nezávislýho topení a na základních 17" kolech. Jinak plnka.
Takže by šel naskládat citelně přes 1.8M
Když si naskládáš Elegance prakticky po strop a už není moc kam dál jít a zjistíš, že dostáváš lepší výbavu, než jsi měl u předchůdce, tak to právě naopak vychází u novinky mnohem líp.
Já když si teď dám na kaši diesel se 110kW tak jsem na cca 1.43M a kdyby se silnější nafta dělala, jako předohrab, co mám já, tak by to bylo cca 1,5M do plna. To je rozdíl 300.000,- ve prospěch novinky.
Je to drahý? Pořád je. Ale vychází prostě líp. To samý novej Superb L&K. Ten vychází ceníkově ještě skoro o 2 kila níž. Otázkou pak tedy budou jen reálný ceny u dealera.
Design komentovat nebudu, to je individuální věc každýho.
Pokud je definicí řidiče nekonečné zoufalé kvedlání fofrklackem a hledání správných otáček a donekonečna se opakující čekání na to, až se zase nafoukne turbo, tak potom máš jistě pravdu.
+ Passat je
+ 2.0 TDI
+ není EV
+ paktičnost
+ prostornost
+ pohodlí
+ spotřeba
+ interiér (až na...)
- palubka a mizerná ergonomie (display)
Za mě na dnešní dobu stále celkem férová nabídka. Navíc v podstatě bezkonkurenční. Vzhledově bych díky interiéru upřednostnil Superb. Ale nepochybuji, že u nás bude Passat za lepší cenu než Škoda. Alespoň pro soukromé osoby.
Hele, neviděl bych to tak jednoznačně.
Ergonomie bude v něčem maličko horší, ale problém nebude ani tak v tom obřím displayi, jako spíš v příliš sdružené levé páčce, řadičce na pravé páčce, kde se asi nebude "D"/"S" přehazovat tak příjemně, jako dnes. A ten lesklej plast se svítícíma tečkama taky není nic pro mě... Ten mě odrazuje úplně nejvíc.
A ty ceny budou asi dost blízko, ale momentálně rozhodně ceníkově vede Superb a to dost výrazně a tak i když lze předpokládat citelně vyšší slevy u VW, nakonec se to asi dost srovná a rozdíl nebude velký.
jsem na Mobility v Mnichově minulý rok v novém Passatu i Tiguanu. Vnitřek v podstatě totožný. Hlavní displej trčící z palubní desky je na tak na úrovní Hyundai I30, která už tu je s námi tak od roku 2017. Motory bez nějakých výrazných změn. Passaty jsem preferoval jako sedany, kombi se vždy tvářilo naprosto sterilně (žádné emoce)... prodeje jim asi půjdou, ale za mě fádní design, motory i vnitřek...Ale samozřejmě jen názor... ;-)
Celkově zklamání.. vzhled předku je divný , podobně jako ten nový Golf placatý a rozplizlý.
Trošku se podobá těm hrůlzám ID. :no: Zadek celkem OK.
Interier je děs !! :no::-O
Divný velký tablet v prostoru , ergonomie zoufalá , tlačítka nikde ! :no:
Vrchol katastrofy je ta řadící páčka na volantu... :-(
Jediný klad je snad jen , že má dál TDI motory.
Design je subjektivní a individuální záležitost a 100 lidí 100 chutí.
Mně se třeba líbí.
V interiéru se mi ale nelíbí lesklé podsvětlené lišty a to tak, že vůbec a potom lacině vyhlížející obdélník s "budíky" bez kapličky. Proti původní verzi vypadá jak čínská hračka za $2 a dělá to dojem hrozně odfláknuté práce. Funkční ale je a svůj účel splní dobře.
Zbytek mi nevadí. Dokonce ani ta televize. Je sice obří, ale výhled z pozice řidiče nezakrývá vůbec.
A když už to má být moderní a dotykový, tak ve finále ta velikost usnadní přehlednost a ovládání.
Tlačítka se vrací na volant :yes: a zbytek prakticky nepotřebuješ po cestě moc řešit.
A když už, tak je fůra věcí dostupná přímo a zbytek si dáš na zkratky, takže nebude potřeba lovit někde v 10. podmenu.
Souhlasím s řadící pákou a příliš multifunkční levou páčkou. To asi nebude tak uživatelsky příjemný, jako je současná končící verze. To chce delší zkušenost.
A já to přiznám, mne už se stejně jako mnoho aut dříve (která mne nejdříve nezaujala), začíná docela líbit, stejně jako jsem to měl s 4okou Oktávku, jako tehdy nafouknuté Mondeo MK4, nebo hrabla na sníh u Lexusu, nová BMW 5 a tak dále.....
Jo a líbí se mi i Camry o které se výše přete. Jsou to poslední auta své třídy na našem trhu, tak za mne bych se vykašlal na tyhle boje, protože každé auto je jiné a podal si ruku, protože tito dva zástupci to dobojovali do finále (spor o to, jestli do třídy patří i Outback, či je to SUV, nechme stranou, stejně má jen jeden linej motor).
Na úvodních propagačních materiálech v té zelené bych si to asi uměl představit, byť B8 Rline je větší fešák, ideálně s 2.0TSI proč ne. Soukromě bych ale dal asi přednost Camry jako novému autu, chyběl by mi kombík, ale já auta mám řadu let a touto optikou s vyhlídkou servisních nákladů se zdá Camry jako lepší volba mojí peněženky, než uplná novinka s četnější pravidelnou údržbou (teď nemluvím o spolehlivosti, tu neznáme).
Pre ludi co chceju velkeho kombajna je pašík super, podobne ako superBBBBBB :-!
Keby to ma hybridy od Toyoty k tym cisto spalovacim 1.5/2.0 TSi/TDi, je to bezkonkurencna ponuka pre kazdeho zaujemcu.
Kdyby měl pašík hybridy od Toyoty, tak si ty hybridy koupí zcela zanedbatelný zlomek kupců. Lidí jezdící dálky si i nadále budou kupovat naftu a lidé, kteří si pašíka koupí na lítání kolem komína (těch je docela málo) si koupí pašíka PHEV nebo rovnou nějaké EV. Stačí se podívat na evropská prodejní čísla Camry, to jsou vedle Passatu nebo Superbu nezajímavé drobky.
Je to myslene optikou dlhodobeho vlastníctva po zaruke (min 15-20r), ku ktoremu rozhodne nepatri ziadne DSG v kombinacii s TSI. Hybrid Toyoty je z pohladu dlhodobeho vlastnictva OK.
Keby mal manuál, to je iné samozrejme.
Hybrid uz davno nie je len pre ludi co jazdia okolo komína :D
no, když stavaly fabie do 300 tis tak passat byl za 800. Dneska jsou fabie o 200 tis dražší a passat taky. takže vlastně relativně zlevnil. :-)
Cena není problém, problém je inflace, která nás nutí vše překalibrovat. Včetně platů.