Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s novým Volkswagenem Passat: Díky aspoň za to kombi! Dělá i to, co nikdo nečeká

134 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...zatím. Každopádně :yes: :yes: :yes:
Stále solidní auto, které utrpělo sice značné ztráty v ergonomii a interiéru. Stále je to ale zkousnutelné v porovnání s ID.7 a s EV. Interiér zamrzí, ale ve výsledku neodradí.

Ano, tohle je auto, které evropan chce a potřebuje :yes:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak se pozná král třídy? Nebo jak je definované?
Král bych chápal jako nejprodávanější, ale to asi nikdy ani nebyl ve své třídě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je nejlepší.
Avatar - Mikesus
Mikesus
2023 byla camry na 5.místě s 572,015 kusy, passat se ani neumístil v top 10. A to před ním je ještě accord třeba
Další roky
2022
carmy 680k, passat zase mimo top10, accord 10.
2021
camry 680k, passat mimo, accord 10.
2020
camry 630k, accord 500k a passat zase někde dole
2019
camry 690k, passat stále mimo
2018
camry 622k, accord 500k, passat není ani top25
2017
camry 650k, passat konečně krásné 22.místo a 466k, pořád i accord před ním s 529k.
a poslední rok, 2016, s tím králem bronzových a bramborových medailí
camry 660k, accord 543k, 522k.

takže pokud je to král, tak král ubožák.Nedostal se za posledních 8 let na lepší než 3.místo
Avatar - kari.laz
kari.laz
V EU?...
Avatar - Mikesus
Mikesus
globálně. Nebo chceš nějakej trh v africe, případně udělat 100 podmínek, aby z toho vypadlo jedno auto? Nebo chceš říct, že všechny ostatní trhy se mají zanedbat, protože ti kupci jsou méněcenní?
ptr078
Sa s tebou stavim, ze keby bol passat najpredavanejsi v amerike a mimo top 20 v eu tak tu pises, ze koho zaujima co sa predava mimo eu. 😂🤣😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] přesně :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak těsně vedle. Je vidět, že moc rozhled ani odhad nemáš.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: Vždy jen to, co se právě hodí... :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A proč globálně??? Protože jsi rozhodl??? Směšné. Dnes ti to opět nejde.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
bež se léčit, trolle
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsem ve vatě. Takže asi dobře.
Avatar - Jamme
Jamme
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože celkové prodeje říkají víc než jeden výtažek z tabulky. Suma je vždy odpovídající víc, než jeden řádek.
Spis tobě to nejde. Dávat důležitost jednoho trhu nad celkovým, to chce hodně odvahy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co meleš za kraviny?? Camry je globální model. Passat globální model není.
Takže logicky prodeje budou jiné a absolutně nic to neříká o oblibě. Mmj. Camry je velmi oblíbený model v Rusku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takže podle jeho logiky je vlastně on sám fanoušek Putina. 😁 😁 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jistě, že náš trh je důležitější, než globální. Nemáme globální nabídku motorizací Camry, nemáme globální ceny Camry a máme jiné priority než někde na Středním východě.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: Vždy jen to, co se právě hodí... :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dneska jsi ve formě. Defender porovnáváš s tvým vysavačem od Toyoty a 9 litrů se ti zdá velká spotřeba, teď reaguješ na vlákno o prodeji v EU globálními čísly.
ericn
jj, má našlápnuto 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. Zoufalci, co slintaji nad obrázkem passatu, možná jezdi v se služebni octavce jsou urazeny, že jejich modla není králem, jak by si přáli. Že to je vždy stejná skupina lidí, kteří hned začnou rozporovat fakta, ta negativní, kdyz se to týká VAG. Tak aspoň napište do VAG, ať začnou dělat lepší auta a možná kdyby nepodvadeli jen pro svůj vyšší zisk, tak by se to prodávalo na toho "krále".
ptr078
Tak musime kupovat podpriemerne pasaty, ked tojota v segmente d nie je schopna v eu nic vyrobit a predat 🤣
Avatar - kari.laz
kari.laz
jak říkám, jsi ve formě 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stále jsi mi nějak nebyl schopný odpovědět, kdo je podle tebe lepší než Passat 😒]

Ani jsi mi nevysvětlil, jak může evropský model v celosvětových prodejích převýšit globální model!!

Ale chápu, to už je na tebe moc 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kde reaguju na prodeje v EU? Reaguju na to,ze údajně je passat králem. Čísla říkají, že tomu tak není. Pokud by napsal králem v Evropě, pak není důvod cokoliv k tomu víc psát.

A srovnavat s HL jsem nikde nesrovnaval, jen jsem psal, že mi 9.3 nepřijde nic zazracneho. To az ty zoufalec jsi vytáhl HL. Jdi si smudlat svůj poruchovej krám, jo ty vlastne jezdis sluzebni slepičkou, já si nechám vysavač, který vysavačem není. Ale to ty vědět nebudeš, protoze v něm stěží někdy pojedeš.
Jakmile někdo prohlásí o HL, že je vysavač, jen ukáže to, ze nemá přehled a z toyotiho hybridu vyzkoušel max před 10 lety yarise, nebo že vůbec nechape jak funguje hybrid 5.generace
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Čísla neříkají vůbec nic. Jen pobouchaný Mikesus se tu snaží marně budovat zcela nesmyslnou konstrukcí.

Král střední třídy Passat bude i nadále. Že hovořím primárně o Evropě je nad slunce jasné, asi nebudeme debatovat nad modely dostupnými v Austrálii že.... A krále střední třídy dělá mmj. srovnání a vysledky testů.

To že si pomatený Mikesus vytvořil nesmyslnou argumentaci král = nejvyšší globální prodejní čísla, na věci vůbec nic nemění. Passat je králem střed i třídy. Resp. má k tomu našlápnuto.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
kyklop
Zrovna kombi je viac menej čisto eu záležitosť a eštek tomu celý segment v eu padá do suterénu na úkor suv. Takže najpredávanejší nie je, ale písať o kráľovi ubožiakovi je hodne mimo. Ak to zoberiem z opačnej strany a pozriem sa na náš kontinent, tak je to vlastne suverén
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, takže je králem kombi, d segmentu evropského trhu? To souhlasim.
Ale tohle nepsal.
Psal král třídy, a to je každoročně 3.až 4. Což na krále je daleko.
kyklop
Predpokladám, že sa vyjadril nepresne, nikto z passata nerobí svetovú modlu ani kráľa. Ak si zoberiem vozidlá v EU v d segmente, tak sedany a kombi v segmente sú už veľmi dlhú dobu nahrádzané suv. To sa týka každého výrobcu a drtivá väčšina výrobcov už tento segment opustila a vsadila všetko na suv, klasické karosérie neponúka. Takže či chceme alebo nechceme, tak passat si svoju pozíciu udrží, otázne ja, ako dlho vo výrobe skrz vyššie uvedené zostane.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Evidentně mluví o evropském D segmentu, tak neplácej.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
Avatar - kruskar
kruskar
Když se rozhlédnu okolo sebe, tak nevidím žádné camry nebo accordy, ale pasátů spoustu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Skoda ze je uz len v kombiku aj ked faktom je ze uz aj u predoslej generacie je problem stretnut sedan... aj svokor ma prave kombik pritom litre az tak nenahana ( predtym mal G6 hatch) ... pekny kusok tmavomodry... manual dizel... v r 2021 ho doviedol z nemecka kde ma moja manzelka sestru... a asi aj ja priznavam orvorene vy som dnes uz do kasne typu sedan nesiel ( ak uz ma clovek dieta... tak fakt trepat iste veci uz do sedanu ani nie je pohodlne ) ...

Passatu teda nadalej drzim palce.... aj ked popravde uplne najradsej by som uz zobral noveho tigiho a nie passata... ceny su podobne aj priestor v kabine ci kufri je tiez porovnatelny..... aj motoricky je to tiez to iste ... no a asi aj mam odpoved preco miznu kombiky a sedany D segmentu... su za tym SUVcka... ale psssst... nepovedz to nikomu 😉
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Diesel ocení každý řidič! :yes:
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Prasivak P
vy dvaja ste sa nasli! nechcete si niekde zalozit vlastnu diskusiu a nezasierat vsetky ostatne?
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ten podladeny dvoulitr nafta (90kw) je vylepšená verze predchozich 85kw?
320 Nm od 1600 RPM mne vůbec neuráží...naopak, hodně na pohodu.
scadar
Jenom majzla na to, ze koncern k tem podladenym dvoulitrum rad dava to male DSG DQ200 se suchymi spojkami, takze v automatu ma jen 250Nm a obecne tomu imho docela chybi ten “zatah vocpoda” jakej zname z mokrych DSG.

Minimalne u Golfa tomu tak je a dohledat tohle info taky neni jen tak, protoze vsude se papouskujou jen ty technicke udaje pro manual.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je zajímavé info, takže motory 85kw TDI DSG mají menší skříň DQ200 ? A 110kw už je ta olejová ?
scadar
U Golfa 8 to tak je a byl bych si ochotny vsadit, ze u Octavie a ostatnich koncernovych aut to tak bude taky. Snad krome Audi A4, tam myslim i v 90/100kW variante bude DL381 - koncern myslim suche DSG pro podelnou zastavbu vubec nema.

U 110kW uz Golf ma DQ381.

Jeste jsem se byl schopny prihlasit do myVolkswagen k memu byvalemu autu a kouknout no digitalniho manualu, tak tumas: https😐/ibb.c👋QnZsBrN
Gvick2
U Golfu a Octavie to tak bylo (jak to bude u faceliftu se teprve uvidí, protože 85 kW verze 2.0 TDI zatím není v nabídce). U Passatu/Superbu manuál vůbec není a verze 2.0 TDI 90kW s automatem má 300Nm a DQ 380.
scadar
Poud VW skutecne prestane osazovat suche DSG do variant kde nema co delat, tak by to bylo fajn. Pak si myslim, ze by ten 90kW motor nemusel bejt uplne spatnej. Ale chce si na to dat pozor.

Pak existuje jeste druhy "ale", totiz ta 85kW varianta ma o jednu vyvazovaci hridel mene nez vykonnejsi varianty (zdroj nize) a tak v nizsich otackach pomerne neprijemne vibruje a chrochta. Zejmena tak kolem tech 1300-1500 otacek, a automat samozrejme rad drzi otacky prave tam.

A pak je tu samozrejme otazka kdo by v dnesni dobre dobrovolne kupoval diesel, ktery mezitim ve vetsine aut brutalne zdrazil a navic je ve srovnani s benzinem ukrutne komplikovany (DPF, dvojite SCR, ...) a mene kultivovany. Jeho jedinou vyhodou je opravdu uz jen nizka spotreba (ktera je, uznavam, u 85kW skutecne az neuveritelne nizka). Ale to uz jsem mimo tema.

Zdroj: https😐/www.volkswagen-newsroom.com/…orm-euro-6d-6721
Gvick2
Tak sledovat je to potřeba v každém případě, jeden nikdy neví kdy je napadne šetřit a žádným souhrnný přehled neexistuje. Třeba nový Tiguan má DQ380 i k 1.5 TSI, kdežto Passat má u 1.5 TSI suchou DSG, což hlava moc nebere, když jsou to kategorií, hmotností, cenou etc. prakticky stejná auta.
Jinak k tomu dieselu, vsadím se, že i nadále bude u Passatu v prodejích dominovat jako dosud a s tou "ukrutnou komplikovaností" bych to neviděl tak hrozně, benzíny mají místo DPF GPF, mají daleko komplikovanější turba (dnes už jako diesel s naklápěcími lopatkami, ale pracující s daleko vyššími teplotami) další fíčury na snížení spotřeby (vypínání válců), diesel je pořád bez el. serepetiček, kdežto 1.5 TSI je vždy jako eTSI, tedy s baterkou a motorgenerátorem, takže ve výsledku je to s tou komplikovaností šul nul. A v řadě úkonů je dnes diesel jednodušší (třeba rozvody na 2.0 TDI udělá každý jouda doma v garáži a stačí mu na to gola sada, u 1.5 TSI s tím má velké honičky i specializovaný servis, kdy je k tomu potřeba složitý "pristroj"). A rozdíl v ceně u Passatu mezi 2.0 TDI a 1.5 TSI se stejným výkonem je 56 tis. czk, což se lidem, kteří hodně jezdí (a Passaty se kupují hlavně na velké nájezdy) v klidu vrátí jak na provozních nákladech, tak na zůstatkové ceně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky mi hlava nebere, že Tiguan dostal mokrou a Passat suchou skříň.
Nejspíš předpokládají větší šanci na pomalé popojíždění v terénu a tam by DQ200 trpěla a posádka též.

A nepište pořád DQ380, když to je DQ381 :-!
Gvick2
DQ380 je interní označení pro automat v předohrabech, DQ381 je označení pro automat v autech s 4x4 (má navíc úhlový převod pro kardan). A protože 1.5 TSI nemá 4x4, tak píši o DQ380. To, že to motorističtí novináři matlají všechno pod DQ381 je jen jejich neznalost. 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to slyším poprvé, ale rád si to doplním, pokud je to pravda.
Máš k tomu nějaký zdroj/podklad?
Já totiž zase v materiálech četl, že DQ381 se dělá s přídomkem A, nebo F jestli se dobře pamatuju.
Jako All wheel, tedy 4x4 a nebo Front wheel, teda předohrab.
Faktem je, že kdo není insider, tak ve finále ví howno, protože dohrabat se dneska k relevantním informacím je fuška. Google je dobrej leda tak na řazení placených reklam.
VII
Interně se všechny označují DQ381, žádné DQ380 se nepoužívá. DQ380 totiž byla převodovka která se vyráběla jen v letech 2015-2017 pro Čínu, pak přišlo inovované DQ381, které je tu do dnes v několika verzích, liší se kódem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Díky za info. Mám to teda správně já, viz výše DQ381/F a DQ381/A, nebo to je taky blbě?
U verzí pro 4x4 SUV byl myslím i zkrácený interval pro výměnu oleje na původních 60 tisíc, ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: :yes: :yes: Díky, tohle je zajímavé info
VII
Tady bych řekl, že Passat dostane DQ381 aby měl plný koruťák. Otázka, na které trhy ta slabší verze vůbec půjde. K nám myslím určitě ne. Německo nejspíš ano.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Za mně tak nějak dobrý - zůstal prostor, tdíčka pro šetřilky a higwaymany (to přeci dává smysl většině, tak proč ne) a bude to asi pekně sedět a naložím tam 1x za rok celou rodinu i s tchýní a vyrazím na Mácháč na jih...
Co je mimo a mám s tím (jenom já 😢 ) problém u všech současných VW - ten přední kukuč - divno zaoblená světla (chtěli se přiblížit těm divno od Tesly) a k tomu ta světelná linka mezi světly - jako pro českýho řezníka ideál, proč ne, pro někoho, kdo chce trochu fajnovej design a styl je to mimo. Ani jsem nevěřil, že to někdy napíšu - ale nový Pažout je více sexy, i když bych žabku nikdy nechtěl
Stejně tak televize uprostřed přístrojovky... to fakt je design pro rok 2024? To neumí lépe ? Je to jako když tam ajťák zapomněl půlku notebooku...

Takže - myslím, že lepší než Superb, ale promarnili šanci a je to spíše pro kolotočáře a moc se vlastně neposunuli - spíše větší facelift.... Chjo.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Přední nárazník je jak od Camry....
Doufám že základní verze nebude mít ten pravý displej.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jasně, kvůli tobě dají do základní verze display falešný 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
jo, hodně se asi inspirovali.
Nejspíš se snaží kopírovat krále, aby konečně rohypnol dostál svých snů a mohl se passat prohlásit králem. 😒]
Ale za mně, předchozí passat byl o dost hezčí, tenhle pokus o kopii se moc nepovedl.
A ten radar taky mohli nějak líp umístit. Nejen, že bude dost náchylnej na poškození, ale vypadá to děsně. To museli šetřit těch pár euro, aby to schovali?

https😐/scene7.toyota.eu/is/image/toyotaeurope/CAM0001a_21-2:Medium-Landscape
https😐/www.auto.cz/…-co-nikdo-neceka?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Napiš mi lepší model neprémiové střední třídy dostupný v EU. A nepiš prosím Superb 😒] 😒] 😒]
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Lukáš Dlouhý
Lepší? Peugeot.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Který??? 508, který je uvnitř menší než Golf a na 2.0 diesel může leda vzpomínat??
Lukáš Dlouhý
Ne každý kupuje auto aby měl největší ve třídě, tuhle úchylku jsem nikdy neměl. Vzadu děti a ve předu místa habakuk. Mě se musí auto líbit, být příjemné a být hezké zevnitř. Třeba tahle generace VW je docela ošklivá. Pašíka mám v práci a vím o něm své. Teď oprava za 60k, SIDE systém KO, zapínaní nezávislého topení přes mobil spíš nejde, než jde. SOS systém už po 2 KO, ve 150k odešlo turbo. Aktualizace nutné furt. Automatické dálky neumí moc dálnice - osilňují a mohl bych pokračovat. Nehoním se za čísly, mě to auto musí sedět a Pašík fakt ne. Měl jsem i Subaru, dle spousty lidí pomalé jak prase. Předjedu s ním vždy a ten podvozek naprostá pecka VW mu nešahá ani po kotníky....
Avatar - kari.laz
kari.laz
😁 😁 😁 ten bez motorů? Buď PHEV za nesmysl, nebo nic? (možná ještě louda s 1,5 HDI). Pěkný, ale malý. Kolik jsi jich viděl jezdit? Pár kusů ze začátku výroby, kdy byl dostupný s 2.0 HDI a čistou 1,6PT.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ještě nějaká podmínka, kromě evropského trhu a D segmentu? Co třeba manual, ručka, otáčkoměr, dojezdove kolo, dotykove plochy všude,...? Já jen abych zbytečně nehledal víckrát.
kyklop
Celkom logicky toho passata porovnáva s autami dostupnými na našom trhu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Směšný dotaz. Ale ok, samozřejmě že dostupný na trhu v EU.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Všichni chápeme. Neblahořečí Toyotu, tak to bude vždycky špatně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁

Jasně, za příplatek ti ho urvou na počkání. 😁 😁 😁
Avantime
Čo je na tomto novom Passate lepšie ako Superb?
ericn
Asi nic 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Můj předběžný tip, vůbec nic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslíš, že budou stejní? Nikdy nebyli i přesto všechno, co mají společného. Passat býval lépe odhlučněn, míval lepší materiály, VW by šlo samo proti sobě, aby Škodovka neměla něco trochu "horšího"
Avatar - Mokrous
Mokrous
Co a proč by na něm mělo být zásadně lepšího? A nebo proč se ptáš?

Jsou tu odlišnosti v potazích, světlech, ovládání, nápisu na HiFi systému a v designu.
Jinak jde ale o identické vozy z jedné linky s identickou technikou, podvozky, brzdami, motory, převodovkami, zkrátka se vším.

Zákazník si prostě vybere na základě reálné ceny po slevě od dealera a na základě preferencí o designu a ovládání.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Mno, podle žebříku důrazu na kvalitu a provedení " top je Audi - VW - Skoda - po Seat" bude mít pan pašík v něčem kvalitnější materiály nebo lépe technicky zvládnuté detaily / komponenty než Sup.
Měl jsem 3 Superby do i poslední generaci ještě loni v létě - vše super praktické a ideál pro velkou rodinu a psa, ale když jsem jel s kolegou jeho pašíkem do Budapešti a zpět, prostě vystoupíš a musel jsem uznat, že v detailech je pašík lepší - sedačky, odhlučnění náprav, možnost nastavit podélně opěrku hlavy.... ale to na cestě do Kauflandu neřešíš..

neberte mně špatně - auto to bude fajn, i na ten design se dá zvyknout - jen si myslím, že se (bohužel) ten design až tak nepovedl... a u Supa nebo Kardiaka už vůbec (kardiak tedy jako pro čínský trh ok s tou maskou od poslední Suzuki SX4...)
kyklop
Nevyužitá šanca na čo? Exteriér je strohý, ale snáď si od helmutov nečakal nejakú zásadnú zmenu?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Prostě se mu nelíbí a má na to právo.

Já myslím, že se docela povedl, ale taky bych si to uměl představit krapet odladěnější.
Freddka
Ja to vidim tak, ze jezdim ctvrty rok E kombi a kdyz obcas presednu do Passata, tak se mi s nim jede pekne a neurazi.
To myslim neco znamena. Aspon pro me ano.

Tenhle bude zase o kus lepsi. Mizete si povidat co chcete, ale Passat v dieselu je dobra vec. A nejspis bude fajn i s tou benzinovou patnactistovkou. Ne neni pro kazdyho, aut jsou na trhu stovky. A premie je lepsi a drazsi. Ale kdo chce velky kombi a neocekava RS6, bude s Passatem / Superbem spokojeny.
ericn
Jo, asi souhlas. Jezdil jsem 2 měsíce s Passatem G8 s 1,5TSI 110kW 6M v základní výbavě a byl fajn, pohodové auto, co si na nic nehraje :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takové zhodnocení od řidiče E klasse potěší. Taky mě můj Pašyk B8 FLneuráží i když ho nepovažuju za dokonalý auto. Umí ale drtivou většinu věcí dělat dobře. Nenervuje a neprudí, nestahuje z kůže, nabídne skvělý prostor, rozumné pohodlí, nízké provozní náklady, snadné ovládání, dobrý výhled,...
Zrovna včera jsem si říkal, jak se s ním fajn jezdí plynule a bez stressu. Dobře se s ním udržuje rychlost i bez tempomatu a dobře se vede v pruhu, bez neustálých korekcí volantu a přitom není tupý. Minimálně teda s progresivním řízením.

Nový bude v něčem lepší (podvozek a komfort, spotřeba, hluk, sedačky) a v něčem horší (styl interiéru a ambientního osvětlení, ale i takové detaily, jako zadní sedačky už zase jen 40:60, když současný umí 40/20/40, nebo chybí tlačítko pro zavření kufru/zamčení auta až po odchodu majitele s předmětem z kufru, nebo nekrytá zadní kamera atd...)

A motorizaci si každý vybere myslím ideální pro jeho účely a styl. Mně nejvíc láká 2.0 TSI 150kW, ale fajn budou všechny. Jen je škoda, že 1.5eTSI nedostala mokrou DSG DQ381 jako dostal Tiguan a bohužel bude mít stále suchou DQ200.
Freddka
Kamos ma ted tohle slaby 2.0 tsi v Kodiaqu a trochu nadava na spotrebu. Ale ten je vysoky a je to ctyrkolka.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak určitě bude spotřeba krapet odlišná u novýho nízkýho kombi s cx 0,25 a předokolkou oproti stávajícímu Kodiaqu ve čtyřkolce, ale všechno je relativní.

Záleží kde a jak se jezdí. Jestli střelba po dálnici, nebo naopak hodně město a hodně kratších tras atd. On se sice benzín rychleji ohřeje, ale i tak si umí na kratší trase vzít dost a stejně tak, pokud se honí. Naopak při klidné jízdě po státovkách to slabší TSI umí zajíždět docela nízko a často i pod 6/100.

A pak je tu aspekt pořizovací ceny a pojistky, případně splátek s úroky atd. A když si člověk srovná cenový rozdíl, tak nakonec nevadí, že si benzín vezme třeba i o 2 litry víc, pokud nenajede hromady kilometrů. Když někdo najede 20 tisíc ročně, tak se to srovná někde po 5 letech a to už jde auto často pryč. A když někdo najede ještě míň, no tak se to vůbec nevyplatí brát naftu.
Já jsem si koupil 147kW TDI a jsem s ním naprosto v pohodě. Olej nebere, jede fest, hluk v normě, vibrace taktéž a ty hororový skazky o tom, jak to všechno duní a klepe se, že se člověk neslyší a nevidí ani do zrcátek, to je fakt k smíchu. Stejně tak smrad a dým atd...
Zkrátka příště bych si asi vzal to TSI (tím spíš, že to je zatím jediná verze okolo 200 koní v předokolce, což chci), ale TDI mi vůbec nevadí.
ericn
Tak nevím, za mě je Passat už poměrně "out". Jednak designem a za druhé cenou. Aktuálně je na výběr jen 1,5 eTSI a 2,0TDI. Zkusil jsem ho konfigurovat a ať se na mě nikdo nezlobí, tak 1,351 mio za 1,5l mild hybrid je cena mimo😒br />
https😐/konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/detail/653/CJ54DZ02/0A0A/AP/EA9@PJE@PW4@RCA@W33PFQWAGPGW@WD6@WPL/@?variant=Elegance

Evidentě jej opět zdražili, kvůli té elektrické jebce iD.7,a by nevypadala tak drahá jak ve skutečnosti je :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, problém je že tak cenově mimo jsou téměř všichni Made in EU.
kyklop
file😐//C😐Users/miros/Downloads/nov-passat-21-02-2024.pdf
Lacné to nie je (čo je dnes lacné ?), ale zase taká hrúza to tiež nie je. Už základný model má solídnu výbavu a nemám potrebu ísť do vrcholnej verzie
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já zase naopak vidím velký benefit u vyšších výbav. Viz můj text níže.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Evidentně ho nezdražili, protože když si porovnáš, co za nesmysl stál končící B8 FL, tak s ohledem na výbavu vychází novinka okolo 1/4 milionu levněji, než předchůdce.

Já vím, co stál v ceníku můj kus a jak šel nahoru téměř o 150 tisíc během cca 3 let.
2021 leden byl za 1.560.000,- a nedávno za 1.7M a to byla předokolka, bez střešního okna, bez tažnýho, bez Head Up displaye, bez ventilovaný kůže a bez nezávislýho topení a na základních 17" kolech. Jinak plnka.
Takže by šel naskládat citelně přes 1.8M

Když si naskládáš Elegance prakticky po strop a už není moc kam dál jít a zjistíš, že dostáváš lepší výbavu, než jsi měl u předchůdce, tak to právě naopak vychází u novinky mnohem líp.
Já když si teď dám na kaši diesel se 110kW tak jsem na cca 1.43M a kdyby se silnější nafta dělala, jako předohrab, co mám já, tak by to bylo cca 1,5M do plna. To je rozdíl 300.000,- ve prospěch novinky.
Je to drahý? Pořád je. Ale vychází prostě líp. To samý novej Superb L&K. Ten vychází ceníkově ještě skoro o 2 kila níž. Otázkou pak tedy budou jen reálný ceny u dealera.

Design komentovat nebudu, to je individuální věc každýho.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jen mu k tomu dieselu a čtyřkolce chybí manuální přebodovka. Jo a tu TV by si mohli strčit za klobouk.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A řidič je lepší, než neřidič :yes:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak se pozná neřídič? Má diesel, protoze benzin by mu při rozjezdu chcipnul.
kyklop
dnes ideš 😒]
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tobe nekdo posledni dobou slapl na kuri oko? 😉 Takhle agresivni a vyhraneny jsi nebyval...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ádo, běž si ten automat v naftovým Passatu konečně vyzkoušet.

Třeba nakonec oceníš, že se můžeš celou cestu drbat pravačkou na kulích, nebo sahat na kolegyni, nebo soukat bagetu. Záleží na osobních prioritách 😁

MQ350 byla fajn, ale s DQ381 se žije líp.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pokud jsi neřidič, tak jistě
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pokud je definicí řidiče nekonečné zoufalé kvedlání fofrklackem a hledání správných otáček a donekonečna se opakující čekání na to, až se zase nafoukne turbo, tak potom máš jistě pravdu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ádo tak už se nestyď a udělej comming out.... Arese to taky s automatem neumí, to není ostuda, jsme chápaví a nebudem se ti smát...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
+ Passat je
+ 2.0 TDI
+ není EV
+ paktičnost
+ prostornost
+ pohodlí
+ spotřeba
+ interiér (až na...)
- palubka a mizerná ergonomie (display)

Za mě na dnešní dobu stále celkem férová nabídka. Navíc v podstatě bezkonkurenční. Vzhledově bych díky interiéru upřednostnil Superb. Ale nepochybuji, že u nás bude Passat za lepší cenu než Škoda. Alespoň pro soukromé osoby.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
Člověče, jestli není lepší vzít 2-3 roky starý G8 a mít klid :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak ideální je stihnout minulý Passat nebo Superb.
kyklop
ešte stále máš šancu 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak kupuj. Nebo na něho nemáš a jen tu slintas nad modlou, se kterou se mozna nekdy svezes?
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět jeden z nejhloupějších argumentů?? Ano, tohle ti jde, nesmysl za nesmyslem :yes:

Co má mít společného jestli si koupím nebo nekoupím nový Passat s tím, že to je král třídy?!??

Jaký další argumentační zvratek z tebe vyleze co?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Není, viz moje litanie na ceny o kousek vejš. (23:46)
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele, neviděl bych to tak jednoznačně.
Ergonomie bude v něčem maličko horší, ale problém nebude ani tak v tom obřím displayi, jako spíš v příliš sdružené levé páčce, řadičce na pravé páčce, kde se asi nebude "D"/"S" přehazovat tak příjemně, jako dnes. A ten lesklej plast se svítícíma tečkama taky není nic pro mě... Ten mě odrazuje úplně nejvíc.
A ty ceny budou asi dost blízko, ale momentálně rozhodně ceníkově vede Superb a to dost výrazně a tak i když lze předpokládat citelně vyšší slevy u VW, nakonec se to asi dost srovná a rozdíl nebude velký.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Zapomnels dat sobe lajk.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A opět si ten cocot myslí, že tenhle multinick není na HL. To je vážně tragikomik.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Robert Hlavaty
jsem na Mobility v Mnichově minulý rok v novém Passatu i Tiguanu. Vnitřek v podstatě totožný. Hlavní displej trčící z palubní desky je na tak na úrovní Hyundai I30, která už tu je s námi tak od roku 2017. Motory bez nějakých výrazných změn. Passaty jsem preferoval jako sedany, kombi se vždy tvářilo naprosto sterilně (žádné emoce)... prodeje jim asi půjdou, ale za mě fádní design, motory i vnitřek...Ale samozřejmě jen názor... 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Co bys tam chtěl za nefádní motory? 0,8 litru dvouválec triturbo, nebo V8 podčtvercovou atmosféru točící 9.000 ot./min.? 😁
Liara Sandalenna
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Celkově zklamání.. vzhled předku je divný , podobně jako ten nový Golf placatý a rozplizlý.
Trošku se podobá těm hrůlzám ID. :no: Zadek celkem OK.
Interier je děs !! :no: 😲
Divný velký tablet v prostoru , ergonomie zoufalá , tlačítka nikde ! :no:
Vrchol katastrofy je ta řadící páčka na volantu... 😒
Jediný klad je snad jen , že má dál TDI motory.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Design je subjektivní a individuální záležitost a 100 lidí 100 chutí.
Mně se třeba líbí.
V interiéru se mi ale nelíbí lesklé podsvětlené lišty a to tak, že vůbec a potom lacině vyhlížející obdélník s "budíky" bez kapličky. Proti původní verzi vypadá jak čínská hračka za $2 a dělá to dojem hrozně odfláknuté práce. Funkční ale je a svůj účel splní dobře.
Zbytek mi nevadí. Dokonce ani ta televize. Je sice obří, ale výhled z pozice řidiče nezakrývá vůbec.
A když už to má být moderní a dotykový, tak ve finále ta velikost usnadní přehlednost a ovládání.
Tlačítka se vrací na volant :yes: a zbytek prakticky nepotřebuješ po cestě moc řešit.
A když už, tak je fůra věcí dostupná přímo a zbytek si dáš na zkratky, takže nebude potřeba lovit někde v 10. podmenu.

Souhlasím s řadící pákou a příliš multifunkční levou páčkou. To asi nebude tak uživatelsky příjemný, jako je současná končící verze. To chce delší zkušenost.

Ale zase takovej průser mi to nepřijde.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
souhlas, píšu to samé výše...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A já to přiznám, mne už se stejně jako mnoho aut dříve (která mne nejdříve nezaujala), začíná docela líbit, stejně jako jsem to měl s 4okou Oktávku, jako tehdy nafouknuté Mondeo MK4, nebo hrabla na sníh u Lexusu, nová BMW 5 a tak dále.....

Jo a líbí se mi i Camry o které se výše přete. Jsou to poslední auta své třídy na našem trhu, tak za mne bych se vykašlal na tyhle boje, protože každé auto je jiné a podal si ruku, protože tito dva zástupci to dobojovali do finále (spor o to, jestli do třídy patří i Outback, či je to SUV, nechme stranou, stejně má jen jeden linej motor).

Na úvodních propagačních materiálech v té zelené bych si to asi uměl představit, byť B8 Rline je větší fešák, ideálně s 2.0TSI proč ne. Soukromě bych ale dal asi přednost Camry jako novému autu, chyběl by mi kombík, ale já auta mám řadu let a touto optikou s vyhlídkou servisních nákladů se zdá Camry jako lepší volba mojí peněženky, než uplná novinka s četnější pravidelnou údržbou (teď nemluvím o spolehlivosti, tu neznáme).
Avatar - lamal
lamal
Pre ludi co chceju velkeho kombajna je pašík super, podobne ako superBBBBBB :-!
Keby to ma hybridy od Toyoty k tym cisto spalovacim 1.5/2.0 TSi/TDi, je to bezkonkurencna ponuka pre kazdeho zaujemcu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tak... 😊
Gvick2
Kdyby měl pašík hybridy od Toyoty, tak si ty hybridy koupí zcela zanedbatelný zlomek kupců. Lidí jezdící dálky si i nadále budou kupovat naftu a lidé, kteří si pašíka koupí na lítání kolem komína (těch je docela málo) si koupí pašíka PHEV nebo rovnou nějaké EV. Stačí se podívat na evropská prodejní čísla Camry, to jsou vedle Passatu nebo Superbu nezajímavé drobky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že Camry by v EU dost pomohl kombík, protože i Passat se bere převážně jako kombík.
Avatar - lamal
lamal
Je to myslene optikou dlhodobeho vlastníctva po zaruke (min 15-20r), ku ktoremu rozhodne nepatri ziadne DSG v kombinacii s TSI. Hybrid Toyoty je z pohladu dlhodobeho vlastnictva OK.
Keby mal manuál, to je iné samozrejme.
Hybrid uz davno nie je len pre ludi co jazdia okolo komína 😁
Avatar - Jenik3
Jenik3
To auto mi přijde drahý. Základ za milion, vyšší verze +30%.
Šílená cena za auto.
Germanec
no, když stavaly fabie do 300 tis tak passat byl za 800. Dneska jsou fabie o 200 tis dražší a passat taky. takže vlastně relativně zlevnil. 😄
Cena není problém, problém je inflace, která nás nutí vše překalibrovat. Včetně platů.
Avatar - Jenik3
Jenik3
V zásadě souhlas. To období nízké inflace bylo velmi dlouhé a pak najednou 20% (za dva roky).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Měřeno v BTC nominálně zlevnil 😁
Avatar - Jenik3
Jenik3
Svatá pravda velebností.
To mne nenapadlo platit za vagen coinama.