Táto značka úplne trestuhodne zmeškala vlak a dva roky tu otravuje s takmer hotovou Q6 e-tron, ktorá už medzičasom nikoho nezaujíma. Vôbec sa nečudujem, že tam vykopli šéfa Audi. Kto si dnes pri výbere luxusného elektromobilu spomenie na Audi? Pritom to mohla byť výkladná skriňa najnovších technológií a pokroku, líder medzi značkami v Európe. Nič také sa však nestalo. Kde majú elektrickú limuzínu? Čo je to za divnú stratégiu, keď ju má skôr "ľudový" Volkswagen než Audi? Stále tu čakáme na úžasnú A6 e-tron, ktorá by ukázala ako sa to robí. No a kde je?
A hlavne, kde je imidž značky, z čias, keď prichádzala s modelmi ako A6 Allroad, neuveriteľne nadčasové TT či inovatívna mestská A2?
podil benzin/nafta podle spritmonitoru bez ohledu na vykon, znacku a typ auta:
1995-1999 81 / 19 %
2000-2004 59 / 41 %
2005-2009 51 / 49 %
2010-2014 45 / 55 %
2015-2019 57 / 43 %
2020-2024 72 / 28 %
je videt, jak probihalo naftovy silenstvi od prelomu tisicileti az po dieselgate v 2015, kdy zacal naftovej upadek
to zatim urcite ne
ale s benzinakem sem nemel problem ujet skoro 2tis km za den
a jedina vyhoda naftaku je spotreba na dalnici
jakmile sjedes na okresku nebo do mesta, uz obycejnej HEV na tom je lip
Je to bohužel pravda. Prokaučovali pozici, kterou měli a teď už jenom koukají, co s tím dělat.
Tak jako jeden z možných způsobů boje se jeví obvinit konkurenci ( rozuměj čínskou, protože jiná už není) z nekalych praktik.
Mně přijde, že nikdo nechce pochopit, že tím, že budu prznit konkurenci nikam neposunu vlastní firmu. Jenom ztrácím čas a energii místo toho, že zapnu forsaž ve vývoji, použiju dostupnou invenci a porazim konkurenci.
To se ale už tady nenosí. Teď půjdou koncernovi šéfové za eurokomisaři a budou zadat ochranu před Číňany
Hm, zajímavá úvaha v situaci, kdy nejprodávanější prémiový model EV v Evropě je Audi Q4 e-Tron. https://cleantechnica.com/…ev-sales-report/
A kde je imidž značky? Evidentně dost vysoko, když v Evropě prodává víc aut než BMW nebo Mercedes (nemluvě o čučkařích v prémii jako Volvo, DS, Lexus etc.) a je to třetí nejprodávanější značka ze všech značek na trhu hned za masovkami typu VW nebo Toyota.
https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_full_year_2023.pdf
Děkujeme za přínosný článek. Rád jsem se na čísla podíval.
Ale chce to srovnávat jako v každé statistice hlavně koukat na trendy!!!!
Audi propad 2023 proti 2022 o 8%. To jenom potvrzuje to, co jsme tady psali, že AUDI se propadá. V kategorii luxusních vozů a manažerských je největší propad a tam AUDI bylo celkem vždy dobře etablované.
Odklon k EV se jim vymstil částečně a letos bude propad ještě silnější odbouráním dotací v Německu
A to co jsme tady s jinými diskutujícími již rozebírali, že STELANTIS jde do kopru se svou novou strategií je podloženo statistikou - propad o 19,2% je už na kompletní výměnu top managementu
Nevím kam koukáš, ale já vidím Audi růst 23/22 plus 19,2% (což je nad růstem celého trhu, který byl 13,9% a tedy růst market share z 5,4 na 5,7%), BMW růst 23/22 plus 12,6% (což je lehce pod trhem a tedy stagnace market share), Mercedes růst 23/22 plus 7,5% (což je výrazně pod růstem trhu a ztráta market share z 5,6 na 5,3%).
Uznávam, že Audi ako tretia najpredávanejšia značka v Európe za minulý rok, bolo pre mňa prekvapenie, to hej. Je to podľa mňa tým, že Audi minulý rok dramaticky nedvíhalo ceny, nemali prestoje s nábehmi nových modelov a dosť sa tam kupovali dieselové autá štýlom kým sú. Ale áno, pekný výsledok.
To najpredávanejšie prémiové EV, to ako tvoj argument neobstojí. Čo si poslal bol výsledok za aktuálny mesiac, čo sa medzitým už viackrát zmenilo. Za rok 2023 boli top prémiové EV Tesly Model Y a 3, dlho nič, potom Volvo XC40, BMW i4 a až potom Audi Q4 e-Tron. Za mňa je to taký fancy Enyaq, má rovnakú platformu, neponúka žiadne technologicky vyspelejšie riešenia.
Zaujímavejšie potom už je, že Audi A3 bol 23. napredávanejší európsky model (a najpredávanejšie Audi), tesne za Corollou. O tom môže Mercedes A len snívať, podobne aj BMW radu 1 ale zas oni majú aj Mini s podobnými predajmi ako A3.
Uzavrel by som to tak, že ok, nudní Nemci Audny radi kupujú, ale imidž majú za mňa v súčasnosti o ničom. https://www.jato.com/…ce-the-pandemic/?…
cyklický vývoj je vlastní i MDŽ.
Za komančů skoro jako Vánoce, po sametu upadl do kletby, protože to se slaví na počest nějaké americké komunistky Rosy Luxemburgové (mladší ani neví, proč se to vlastně slaví)
a teď se to zase vrátilo spolu s Valentýnem, Hallowenem a ještě čekám, že začneme slavit i Den díkuvzdání a je to cajk :-[]:-!
Ale jsem pro oslavu MDŽ, to jako je jasné ale jen se tomu jeden musí pousmát :-)
Spíš ty dva, je otázka jak ten HW bude po těch dvou letech stále tak konkurenceschopný. Normálně by za rok a půl měl přijít facelift...
Každopádně konečně to jde ven, jsem zvědav na cenovku vzhledem ke Q8 seshora a Q4 zespoda....