Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen ID.7 Pro – Proč to takhle nešlo hned?

Vrcholný elektrický model ukazuje, jak měly lokálně bezemisní vozy koncernu Volkswagen vypadat a fungovat už úplného prvopočátku.
Zpět na článek
18. 3. 2024 13:12
18. 3. 2024 20:11
18. 3. 2024 13:27
18. 3. 2024 15:28
18. 3. 2024 15:53
18. 3. 2024 16:42
18. 3. 2024 16:56
18. 3. 2024 20:06
19. 3. 2024 08:52
19. 3. 2024 16:38
18. 3. 2024 20:37
18. 3. 2024 20:50
19. 3. 2024 08:49
18. 3. 2024 20:14
18. 3. 2024 14:52
18. 3. 2024 16:58
19. 3. 2024 10:09
18. 3. 2024 17:41
18. 3. 2024 23:21
18. 3. 2024 14:03
18. 3. 2024 14:31
18. 3. 2024 14:37
18. 3. 2024 15:32
19. 3. 2024 07:37
19. 3. 2024 16:15
18. 3. 2024 17:05
18. 3. 2024 20:45
18. 3. 2024 20:53
18. 3. 2024 21:03
19. 3. 2024 07:30
18. 3. 2024 15:49
18. 3. 2024 17:49
19. 3. 2024 14:16
22. 3. 2024 11:59
19. 3. 2024 22:40
20. 3. 2024 07:57
20. 3. 2024 08:40
20. 3. 2024 09:20
20. 3. 2024 10:50
20. 3. 2024 12:51
20. 3. 2024 17:30
18. 3. 2024 13:11
Že by nový etalon?
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Horký Rom
18. 3. 2024 13:12
moc líbí
Nevidím důvod ke koupi ID.7, když etalon od Elona
Tesla Model Y Performance (393 kW, 534 PS, 660 Nm,
78.1 kWh, AWD) je za 1 358 900 Kč :yes:
Rozbalit vlákno
3
18. 3. 2024 20:11
Re: moc líbí
A já ano, zejména ty masážní sedačky, ventilované a se super potahy, headup a DCC.
Jako extra bych přidal funkční stěrače a to že se auto dá koupit bez panoramy ......
Za mě to za ty peníze navíc stojí...
19. 3. 2024 09:11
Re: moc líbí
mna by velmi zaujimalo ako vw pokrocil s appkou, pretoze ked to funguje stale ako na e-up, ze nastavenie klimatizacie trva 1 minutu, ako aj len prepnutie nabijacieho vykonu, tak to ani so zlavou za to nestoji
19. 3. 2024 10:21
Re: moc líbí
Aplikace už funguje bez problémů, stejně jako celý infotanment. Ten je ve verzi 4.0 skvělý. Museli to hodně předělat, jelikož mě funguje už bez problémů i apka na Kodiaqovi. ID.7 mám objednané.
Avatar - wakantanka
18. 3. 2024 13:15
Som fakt zvedavý
ako dlho to ešte VW vydrží s touto platformou a architektúrou pri EV. Mám taký pocit, že im svet uteká jak v kapacite batérie, tak v rýchlosti nabíjania. A nejak sa to zatiaľ neodzrkadľuje na cenách. Navyše ted design snáď okrem Id.Buzz je taký nijaký, hodiť na to logo nejakého číňana a skoro nikto by netipol že je to VW. Akože niečo sa predalo, niečo sa ešte predá, lebo zotrvačnosť niektorých kupcov tejto značky je značná, ale ak sa radikálne v budúcnosti nezlepšia nevidím to s nimi ružovo.
Rozbalit vlákno
9
18. 3. 2024 15:36
Re: Som fakt zvedavý
kapacita baterie je spíš otázka ceny nikoli možností a rychlost nabíjení mají velmi dobrou, v reálu v zásadě lepší než 800V architektura H/K. I když to na papíře tak nevypadá.
18. 3. 2024 19:26
Re: Som fakt zvedavý
Jo na papíře :D to tak nevypadá. Tady máš reálný test nabíjení https://www.youtube.com/watch?…
H/K je v tomto zásadně lepší.
19. 3. 2024 09:12
Re: Som fakt zvedavý
super, uz "len" im chyba dobehnut infrastrukturu tesly
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 06:55
Re: Som fakt zvedavý
Odkdy má VW lepší rychlost nabíjení než H/K? Jako klidně je možné, že se něco změnilo a 170kW varianta má tak plochou křivku, že už zvládá 10-80 pod 20 minut, ale dokud neuvidím, neuvěřím.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 06:53
Re: Som fakt zvedavý
Strašně mě na MQB irituje, jak špatně opticky maskuje elektrický pohon. Všechno stejná vajca. Ta platforma působí zastarale.
Avatar - Emel
19. 3. 2024 08:47
Re: Som fakt zvedavý
MQB asi ne... MEB?
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 09:11
Re: Som fakt zvedavý
Jo, furt si je pletu.
Avatar - Emel
19. 3. 2024 09:35
Re: Som fakt zvedavý
M je modulární, B je Baukasten = stavebnice.
Q = Quer = napříč
L = Längs = podél
E = elektro
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 10:17
Re: Som fakt zvedavý
Tak daleko jsem se za 2 roky němčiny nedostal, ale díky. :D
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 13:26
Ošklivější Passat
jinak asi ok, proč ne, velký sedan (možno kombi), zbytečně ošklivější, než jeho spalovací brácha, cena asi v pořádku, když mrknu, kolik stojí spalovák, ale ten interiér tedy škoda, že minimalizovali kapličku s budíky na minimum a tablet na maximum.
Rozbalit vlákno
2
18. 3. 2024 20:47
Re: Ošklivější Passat
Přesně!
18. 3. 2024 22:41
Re: Ošklivější Passat
Minimalizácia na maximum, to sa mi páči. ;-) :D :yes:
18. 3. 2024 13:27
No nevim....
vidím následující mínusy:
- dost vysoká cena
- blbě fungující dotykové plochy na volantu
- blbě brzdí
- nedá se nastavit intenzita rekuperace
- klima komplet dotykáčově

To mi připadá jako dost velké chyby na to, že kára má 4,5*

Jinak teda chválím dobrou aerodynamiku a nízkou spotřebu + prostor na palubě. Ale i tak, nevim nevim jestli to bude na úspěch stačit....

PS: mě fakt připadá trapné furt řešit tu drtivou akceleraci u EV. V reálu od nich myslím lidi čekají úplně jiné věci než 0 na 100 pod 5 sekund. Už jsme to tady celkem řešili.... V reálu spíš lidi potřebují nízkou spotřebu a pořádný dojezd, aby nemuseli jak trapáci v EV jezdi po dálnici 120, což je zcela běžný obrázek, který vidím, když už teda nějaké EV na dálnici náhodou potkám....
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 13:30
Re: No nevim....
Kdežto to je první věc, kterou se budou ohánět zastánci EV, že to jede... takže naprostý souhlas, u EV to už nikoho neohromí, radši na stovku za 8-9s a rychlejší "tankováníL a dojezd alespoň 800km
18. 3. 2024 13:56
Re: No nevim....
hlavně je fakt bizár že to zrychluje jak Ferrari a přitom všichni s tím jezdí pomalu :D :D :D jezdím běžně po dálnic 140-150 a za celý život mě předjelo jedno elektrické auto. To vím naprosto přesně.... byl to tak výjimečný zážitek že si to pamatuju.... ;-)

a redaktor tady do nás bude hustit že zrychlení "rozmazává okolní krajinu".... to fakt chceš, aby se všem na palubě dělalo blbě a pak to po 200km při dobíjení mohli vydýchávat.... :-!

celkem to začínám sledovat, principielně nic proti EV nemám.... s PHEV jsem maximálně spokojený, možná za rok nějaké EV koupím.... ale fakt potřebuju aby to fungovalo jak normální auto, ne nějaká trapná hračka....
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2024 14:01
Re: No nevim....
Je fakt směšné, jak žluté Polo na dálnici předjíždí Teslu S. A nejlepší je, jak elektristi pokorně blinkry na tabletu. Jo, aha, to jsem nevěděl. Co taky čekat od Stealtha, který jezdil i s SQ7 na spotřebu
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 14:03
Re: No nevim....
Prosím, rozveď tu druhou větu, nějak to nechápu... jak blinkry na tabletu ? Stealth sem chodíval, byl i na srazu, byl fajn, ale nejsi první, kdo píše, že nějak změnil "náboženství"
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2024 14:52
Re: No nevim....
Aha jsou na volantu
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 14:53
Re: No nevim....
Ale jen za příplatek :D :D
Avatar - honzaHK
19. 3. 2024 00:16
Re: No nevim....
Není to žadným tajemstvím, dlouhodobě a trpělivě komentoval onen "přerod" na svých YT kanálech. Vrcholem asi bylo srovnání SQ7 a ioniq5, SQ7 si prostě cenu neobhájila, tak ji pustil.
Avatar - cizekHUNTER
18. 3. 2024 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2024 14:55
Re: No nevim....
Hoj, jak se tvoří více účtů?
Avatar - cizekHUNTER
18. 3. 2024 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2024 15:19
Re: No nevim....
odpověz nám ty, Čížku zakladateli
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 14:08
Re: No nevim....
Jo, je to tak, první co ti někdo vlepí, že za ty peníze má třeba nejmenovaná automobilka auto, co má třeba 300k.. to je krásný, ale né vždy potřebný :D Zvláště, když na běžnou jízdu ti dnes stačí u klasických C a D segmentových aut při běžném provozu kolem 100kw (u kompaktu možná i méně v závislosti na váze a ztrátách pohonného ústrojí), protože limit je pořád 130km/h na dálnici a takové auta vše naprosto s prstem v nose. Zrychlení je fajn, ale dnešní auta tohoto typu ho mívají stejně nejhorší kolem 10-11s na sto v těchto třídách a s tím se dá prostě normálně žít a jezdit (neříkám, že rychlejší je špatně, pozor pro rýpaly) a kdo říká že ne, ten by se měl vrátit do autoškoly a zkusit si zase přemýšlet o tom, jak provádět třeba předjížděcí manévr, či připojování do pruhu, protože kolikrát i mnohem silnějšími auty to nezvládají :)
18. 3. 2024 14:34
Re: No nevim....
hele já jezdím s tím mým Supem iV a ten má elektrických 85kW na 1700kg a světe div se, kromě dálnice se s tím dá normálně fungovat.... Pravda, předjíždění na okresce si kolikrát raději rozmyslíš. Ale i takto podmotorovaný EV je jakžtakž použitelný.... tím neříkám že bych si tak slabý EV koupil, ale stačilo by mi u toho Supa nějakých 120kW a myslím by to na ekologickou jízdu už bylo v pohodě.
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 14:40
Re: No nevim....
No, však tím potvrzuješ, co píšu a to není jen o elektrice. Já sám jako daily car používám 99kw auto, ale C segmentu (lehčí a menší a navíc ještě EURO 4) a jediné negativum je pak plně naložené v prudkém kopci ve snaze třeba předjíždět či akcelerovat nad rychlostní limit, kde cítíš, že tam tu váhu máš, ale vlastně to pořád jede. Sám pak na dálnici se s tím svezu i velmi svižně.

Když to vztáhneš na ten Superb, tak 110kw TSI i TDI jsou naprosto v pohodě motorizace co do výkonu, takže 120kw elektrických nebude odlišné na použitelnost.
Avatar - Emel
18. 3. 2024 15:28
Re: No nevim....
Každému dle jeho gusta. Já jsem si za kW pod kapotou vždycky rád připlatil a částečně mě smiřují s vyššíma cenama EV - ano, 300k Tesla proti 150k Passatu má prostě 150k navíc, takhle jednoduše :-)
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 15:38
Re: No nevim....
Však si připlať, to nerozporuje to, co píšu , že to stačí jako použitelné auto :)
Avatar - Emel
18. 3. 2024 15:53
Re: No nevim....
Pokud se bavíme o autu za 1,3-1,5-1,7M, tak já osobně to neberu tak, že mi něco "stačí", ale koukám na to, co za takovej balík peněz dostanu za "bonbonky". Třeba MatrixLED, třeba kW, třeba masážní sedačky s ventilací... a tak.
18. 3. 2024 16:30
Re: No nevim....
Já bych si za koně navíc taky přilplatil, problém je že u většiny EV jsou v základu a prostě tam nejsou nějaké sociální, normálně výkonné verze za lepší prachy. A když uvažuju třeba o EV pro obchoďáka, o kterém vím, že ten výkon stejně nevyužije, tak proč bych mu kupoval nadupadné a drahé EV, že.... Myslím že běžné fleety fakt čekají na EV Octávii s výkonem 110-130kW.... ten můj určitě ;-)
Avatar - Emel
18. 3. 2024 16:42
Re: No nevim....
No to nejsou... a malá levná auta taky nejsou a je to problém, tady je ta parita pořád daleko. Ale pokud chceš 400k, tak nejlevnější cesta k nim je přes EV... elektrický koně jsou levný a mě osobně to s elektromobilitou trošku smiřuje.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 16:56
Re: No nevim....
Praveze vykon sa vyuzije, ja za tie peniaze nechcem rozmyslat pri predbiehani. A ze sa to stava aj so 150 kw motorom. Trosku ma udivuju tie neskusene nazory, jasne, jazdit sa da aj s Trabantom, ale ked chceme posunut spolocnost niekde dopredu, potrebujeme vykon.
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 19:41
Re: No nevim....
Když nechceš přemýšlet nad předjížděním, vrať papíry, protože jsi nebezpečný nejen sobě...
Avatar - xxc
18. 3. 2024 20:06
Re: No nevim....
Praveze budem nebezpecny, ked to raz nedomyslim :-) Dojazd je rovnaky, tam je podobna ucinnost, ked merali stary 150 kw motor a novy, ucinnejsi 210 kw motor, tak rozdiel 4%. Kedysi som si tiez myslel, ze 80 kw staci, ved som take auta aj kupoval a jazdil s nimi, este nejake aj mam. Ale nestaci, vykonu nie je nikdy dost. Je to zarazajuce, ze si to ludia nevedia priznat.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2024 07:49
Re: No nevim....
Já tu nerozporuji, že výkon navíc není dobré mít, ale že to není vždy a u každého typu auta to první, protože kolikrát ujedeš i stovky km a nemáš šanci kdekoliv ten výkon navíc použít a takové optimum u C a D segmentu je +/-100 kw s kterým se dá normálně jezdit a předjíždět s rozmyslem. I s 200kw nepředjedeš 2x tak častěji, tkahle to nefunguje.
Avatar - Emel
19. 3. 2024 08:52
Re: No nevim....
Optimum u D segmentu 100kW - to se rozhodně neshodujeme. I pokud odhlédnu od osobních preferencí, tak bych jako optimální motorizaci viděl třeba ten 2.0TSI 150kW v Superbu.
Avatar - idam.i
19. 3. 2024 16:10
Re: No nevim....
A kde to skončí?
Na stovke za 2 sekundy a potom sa už len kochať.
Bezpečný výkon chápem,no tiež si myslím že cca.150koní v bežnom aute na cestách v pohode stačí
Avatar - Emel
19. 3. 2024 16:38
Re: No nevim....
To jsou ale různé pojmy ;-)
Stačí - fajn, stačit to stačí, člověk se holt přizpůsobí autu co řídí, tak 100-110kW ano stačí.
Optimum ve smyslu rozumný kompromis - výkon, který nějak sedí k zbytku auta a tvoří s ním vyvážený mix - tady já to vidím tak, že auto D segmentu už je nadstandard pro dlouhé cesty a hodí se k němu těch cca. 140kW 300Nm - v případě FWD mainstreamu.
Optimum ve smyslu co já vidím jako ideální - no, to je asi ta stovka za 2s :-D
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 19:42
Re: No nevim....
Tak samo, že to není myšleno za cenu auta v testu, ale obecně jsem to myslel tak, že radši něco kolem 120kw za normálnější cenu s pořádným dojezde, jak níže Murphy píše
Avatar - Emel
18. 3. 2024 20:37
Re: No nevim....
Je to jak to je - taková auta tu jsou, třeba Astra Electric Edition... v kombíku se 115kW a 54kWh baterkou za 1.189, aktuálně v akci za 1.039... k tomu za 16t paket Komfort abys měl vyhřívaný sedačky... celkem tomu nic moc nechybí. Ale ta value/money tam není.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 20:50
Re: No nevim....
a tych 115 kw je tam len po prepnuti do sportoveho rezimu po kazdom nastartovani, nie? :-)
Avatar - Ozzman
18. 3. 2024 20:51
Re: No nevim....
Ta je i kombi ? Nebo jen HB ? Ja se v tech kapacitach nevyznam, dojezd je kolik ? Mne se nejvic libilo BMW i4, ale i tak neni levne
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 07:06
Re: No nevim....
No dojezd s 54 kWh za moc stát nebude.
18. 3. 2024 23:18
Re: No nevim....
jako dobrý ale taková EV Astra má stát v nějaké průměrné výbavě tak 800 aby to aspoň trošku dávalo smysl....
Avatar - Emel
19. 3. 2024 08:49
Re: No nevim....
No to je právě ta pointa, proč větší smysl dávají ta silnější EV auta, protože tam za svý prachy aspoň něco dostaneš... u té Astry moc ne.
Avatar - Barry Lyndon
18. 3. 2024 13:40
Re: No nevim....
Doplnil bych poslední místo ID.7 v norském testu zimního provozu (mimochodem Tesla 3 tam dopadla jen o málo líp). Dobře dopadlo BMW (2. místo), vyhrál nějaký drahý exotický Číňan...
Avatar - Mikesus
18. 3. 2024 13:43
Re: No nevim....
to bude dáno asi tou zastarávající architekturou.
18. 3. 2024 15:40
Re: No nevim....
Napůl. Nabíjení mají jedno z nejlepších. Ale testovali to s toumpůvodní baterkou -77 kwh. Ta větší asi bude lepší.
18. 3. 2024 20:14
Re: No nevim....
Baterka není původní, má jen stejnou kapacitu.
Ve srovnání s mým Enyaqem to má daleko méně omezení v zimě a při nižším SOC.
Jiný výrobce článků...
18. 3. 2024 13:54
Re: No nevim....
test zimního provozu relevanci má, ale co si budem povídat, tady u nás mrzne tak 15 dní do roka, takže se to asi přežít dá....
18. 3. 2024 14:52
Re: No nevim....
Za mě je to důležitá ukázka zvládnuté technologie.....a chladno je od října do konce března. Třeba dnes mrzlo :)
Tak, že za nefunkční plošky...pomalé nabíjení..špatný dojezd v zimě...a už by tam měli 4 hvězdy max.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 16:58
Re: No nevim....
Ale to nema pomale nabijanie, nabija sa to rychlejsie, ako sucasna tesla y. Aj ked vzdy sa to da rychlejsie :-)
19. 3. 2024 10:09
Re: No nevim....
Tak Kia s Hjondé se nabíjí o dost rychleji :D
19. 3. 2024 10:30
Re: No nevim....
Mrkněte na testy Bjorna Nylanda, v nabíjení do 80% ID.7 porazil jen Ionic 6, ale v nabíjení do 100% vyhrálo ID.7 . V testu byla ještě Tesla Y, Audi Etron, BMW a Polestar. A i zimní dojezdový test dopadl dobře, najel po dálnici přes 400km, i když na krev...
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2024 15:21
Re: No nevim....
Taky jsem to napsal, než jsem si přečetl tvůj příspěvek, a za to chtějí přes 1,5 milionu.
Avatar - Jamme
18. 3. 2024 17:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pepa_007
18. 3. 2024 14:13
Re: No nevim....
Přesně. Dojezd. Spotřeba. Dotykové plošky pryč. Klimatizace na cudliky. Display před volant normální. Tablet menší.

Zrychlení ohromné. Top speed nízká. Na Nürburgringu to dá max 2 kola a pak hledá nabíječku. Jinými slovy, párkrát využiju zrychleni na max a mám prázdnou baterku.
Avatar - cizekHUNTER
18. 3. 2024 23:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jamme
18. 3. 2024 23:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 3. 2024 14:03
Kola
“Až na vyloženě ostré nerovnosti a hluboké výmoly o tvaru povrchu prakticky nevíte.”

Z vlastni zkusenosti - takhle se chova i Mercedes E na dvacitkach (minula generace). Proste nemoc nizkoprofilovych pneu se kterou moc nic delat nejde - v pripade Mercedesu navic runflat MoE (nevim jestli ma ID7 normal nebo runflat).

Das to na osmnactky a jedes si jak pan. Rozdil v trakci a chovani auta je na top pneu v podstate nerozeznatelny, dost mozna ve finale v prospech 18”. Nejen ze mas vic komfortu, ale navic trochu lepe kopiruji silnici / mene odskakuji coz znamena i sebevedomejsi rychlou jizdu.

A mozna je to i spojenim s adaptivnim podvozkem, ktery na Ecku je taky stejne jako na testovanem ID7. Ten totiz nechava tlumice dychat a velmi dobre kontroluje pohyby auta na beznych nerovnostech, ale s ostrou pricnou nerovnosti se pak muze trochu trapit.
Rozbalit vlákno
10
18. 3. 2024 14:31
Re: Kola
nížkoprofilové pneu jsou jedna z dalších nemocí dnešní doby.... 8-s 8-s Pro drtivou většinu jezdců jsou ideální kvalitní 17/18" s profilem /50-55.... To že všichni musí i na střední třídu cpát 20% je úplně úchylné....
Avatar - Emel
18. 3. 2024 15:32
Re: Kola
Obecně souhlas. Jestli 50-55... to samozřejmě záleží na tom, z čeho ten profil počítáš. Insi má šířku pneu 245, tam je už těch 245/45/18 docela "peřinka"... a těžký EV můžou mít ještě širší pláště.
Vedle toho je tu zajímavá myšlenka udělat to kolo vyšší a užší, jak to začal dělat Renault u Scenicu... jo, taky je to možnost. Pak klidně může být nějaká 205/55 R20 třeba.
Avatar - sargis
19. 3. 2024 07:37
Re: Kola
Hej, mam ich na Inse a je to dost gumy na boku, az niekedy citit, ako ju v zakrute deformuje :) ale isto to ma dobry vplyv na komfort.
Avatar - idam.i
19. 3. 2024 16:15
Re: Kola
18ky na Insi je úplne super. :yes:
Avatar - xxc
18. 3. 2024 17:05
Re: Kola
Uplna blbost ,Enyaq je na 20 letnych kolesach uplne ine auto, ako na 19 zimnych. Mne sa nepotvrdilo, zeby mensie kolesa boli lepsie. Komfort +- rovnaky, len spravanie auta je ine. Toto je rovnaka platforma, trosku sa cudujem, ze na to neupozornuju a netestuju, ake kolesa su najlepsie.
18. 3. 2024 20:45
Re: Kola
Vzdy zalezi na jakem aute to je a jaky je profil. Neni dvacitka jako dvacitka.

Napr Mercedes E je 245/35R20 vpredu a 275/30R20 vzadu. Profil 35/30 % sirky pneu - bocnice je cca 82-84mm.

Enyaq je SUV a dvacitky ma 235/50R20 tj profil je 50% sirky pneu - bocnice je cca 117mm.

Jak vidite, bocnice Enyaqu je nekde o 35% vyssi.

Pro zajimavost Ecko na 245/45R18 je potom 110mm bocnice - tedy stale jeste nizsi bocnice nez na Enyaqu na 20” !! :-!

Jinymi slovy na Enyaqu je o dost vetsi kolo (ve smyslu prumer kola). A cim vetsi prumer kola, tim snadneji zvlada mensi hrboly (predstavte si extremne male a extremne velke kolo jak prejizdi pres ostry hrbol).
Nevyhodou kol s velkym prumerem jsou pak zase vetsi hmotnost a vetsi gyroskopicke sily.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 20:53
Re: Kola
Moze byt, ale na takom ID7 by som velmi rozmyslal, ci niekomu odporucat napr. 19ky kolesa.
18. 3. 2024 21:03
Re: Kola
Ano, ja myslim ze nekde nad 10cm bocnice je uplne v pohode.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2024 07:30
Re: Kola
Presne tak. Mám 235/55R20 a o 235/65R18 jsem ani neuvažoval. 129mm už je dost a těch 152mm už je fakt balón.
18. 3. 2024 14:15
jizda po meste
"...denně jsem se tudíž rozjížděl a brzdil do zastavení klidně i osmdesátkrát. Navzdory minimálně plynulé jízdě a nízké průměrné rychlosti jsem se u téměř pětimetrového ID.7 dostal na spotřebu 19,0 kWh/100 km, což s ohledem na jízdní styl považuji za velmi slušný výsledek."
Tady vychazite z historicke zkusenosti s vozy se spalovacím motorem. Pro EV je to naopak temer idealni, vzhledem k rekuperaci a - diky nizke rychlosti - minimalnim ztratam zpusobenym aerodynamickym odporem. Vsimnete si, ze u EV jsou hodnoty dojezdu ve meste obvykle vyrazne vyssi nez po okreskach nerku-li po dalnici.
Rozbalit vlákno
10
18. 3. 2024 14:18
Re: jizda po meste
Jj a tady by bylo zajimave udelat porovnavacku s Teslou. Co jsem zatim pochytil, tak jsou v efektivite na jinym levelu, ale treba se pletu.
18. 3. 2024 20:09
Re: Re: jizda po meste
Tiez som videl testy kde nove id7 bolo v efektivite najhorsie aj dojazd prilis optimisticky, teska je stake lepsia, aj ked by si mohli odpustit tie vystrelky v kabine
Avatar - Mikesus
18. 3. 2024 14:41
Re: jizda po meste
no není, protože rekuperace ti nefunguje do nuly a čím pomaleji jedeš, tím míň můžeš rekuperovat. Takže pokud poskakuješ do zastavení, není to žádný zázrak co narekuperuješ.
18. 3. 2024 15:14
Re: jizda po meste
Technicke info od VW. Pojizdeni po centru je nejefektivnejsi. Mereno WLTP metodikou. Realne mel ovsem autor spotrebu o 80 % vyssi, nez je uvadeny udaj. Po dieselgate si VW zrejme zadelava na elektrogate ;-)

Innenstadt (niedrig) 10,9 kWh/100 km ⁠
Stadtrand (mittel) 11,4 kWh/100 km ⁠
Landstraße (hoch) 12,9 kWh/100 km ⁠
Autobahn (Höchstwert) 18,0 kWh/100 km
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 15:26
Re: jizda po meste
10,9 nebo 19,0 Sejde na tom? :D :D :D
Avatar - Mikesus
18. 3. 2024 15:49
Re: jizda po meste
Tak je město a je město. To uz se tu řešilo dávno, kdyz někteří říkali, jak jezdi za 5-6l po městě s dieselem, no a nakonec z toho vypadlo, že to je pražská magistrála, kde jedeš 50-80 a pak 5 minut kolona v centru.
Takze pokid Věrou takový provoz, může být. Pokid vezmeš fakt centrum, kde jezdíš max 30 a chytne špičku, kde jen poskakuješ, tak spotřeba bude určitě vyšší než když těch 30 pojedeš pořád
18. 3. 2024 16:51
Re: jizda po meste
WLTP predepisuje, jak takove "mesto" vypada. Je jasne, ze realne podminky jsou mnohem pestrejsi.

https://en.wikipedia.org/…s_Test_Procedure
18. 3. 2024 15:46
Re: jizda po meste
jako jo, ale plynulou jízdu nic netrumfne. Takže ta informace je relevantní. Zejména pokud neustále rozjíždíš auto s hmotností vysoce přes 2t.
Avatar - JirkaVejrazka
18. 3. 2024 16:57
Re: jizda po meste
Pak zase rekuperujes kinetickou energii auta s hmotnosti vysoce pres 2t.

Kdyz pises A, napis i B ;-)
Avatar - Stejsn
18. 3. 2024 14:31
Zvenčí průměr,
uvnitř hrůza. Tolik za mě.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jamme
18. 3. 2024 14:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - cizekHUNTER
18. 3. 2024 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2024 15:23
Re: Zvenčí průměr,
Ano, jsi chudák, Čížku
Avatar - Jamme
18. 3. 2024 17:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 14:48
Potahy sedaček
a komfort podvozku jsou to jediné, co mne na tomto voze zaujalo v pozitivním smyslu slova.

Vnější design za mne obludný. Nechápu to, když předchozí i současný Passat, či Arteon jsou velmi pohledná auta. Kdyby z toho udělali falešný Allroad, když to musí bejt vyšší kvůli baterce, tak by to mohlo vypadat k světu.
Brzdy - to k takovému autu prostě nesedí.
Kaplička - proč tam nejsou normální "budíky"?
Ovládání oken - ostuda, ostuda, ostuda!
Kapacitní plošky na volantu - to jim jich pořád tolik leží skladem??? Slibovali návrat k fyzickým tlačítkům, tak proč ne všude a nebo alespoň jako volitelnou výbavu???
Kapacita baterie - stále málo. Chemie to samé. Až tam bude 120kWh LFP, začne to dávat smysl.
Spotřeba - žádný zázrak a v zimě škoda mluvit.
Ale třeba v další generaci to už bude lepší a když se zlepší i ta infrastruktura a sjednotí se systémy nabíjení, aby každá tetka z horní dolní i bez školení a deseti smluv a aplikací nabila pokaždý všude za stejno a bez záseků svůj spotřebič, tak potom možná jednou snad i to EV...
Ale radši si počkám na ty statisíce spolehlivých EV s původní baterií se stářím 15 let a bez péče o tu baterii. Až je uvidím, začnu věřit, že to půjde.
Rozbalit vlákno
22
18. 3. 2024 15:06
Re: Potahy sedaček
Všechno tohle bych dokázal přežít v autě za 1,1 - 1,2 mil. Ale s 1,6 -1,7 mega v kapse by mě upřímně ani nenapadlo zajít se podívat do salónu VW. Takže v reálu to bude o výši fleetové slevy - jestli VW umí dát 400 tis. dolů (což si myslím, že by snad mělo jít - je to u VW obvyklých 25 %), tak bych si ID7 uměl představit jako příští služebák místo naftového Passata.
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 15:10
Re: Potahy sedaček
Já pořád ne a určitě bych šel do B9 ideálně 2.0 TSI 150kW předohrab.
18. 3. 2024 15:11
Re: Potahy sedaček
Já najedu málo a mám rád změnu a zkoušení nových věcí, tak bych do toho šel.. už jen ze zvědavosti, jestli to je tak super, jak mnozí tvrdí, nebo tak strašný, jak tvrdí ten zbytek :-! .
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 15:25
Re: Potahy sedaček
Ono je najet málo a najet málo.
Někdo najede ročně dost, ale denně do 100-200 km.
Někdo najede ročně málo, ale relativně často má cesty 300-500 km i delší.

A taky je rozdíl fasovat a kupovat si za svoje.

Kdybych měl dům s wallboxem, ID7 dostal na firmě a na tý firmě byly wallboxy a najížděl bych 20-200 denně, tak bych to klidně zkusil.

Ale když nemáš kde nabíjet, koupíš si to za svoje, neseš rizika ztráty hodnoty při prodeji, nebo si to naopak chceš nechat 10 let, tak už se na to člověk kouká jinak.

U EV budu mít pořád obavu ne o nájezd km, ale o časovou degradaci baterie po 10-15 letech.
18. 3. 2024 16:27
Re: Potahy sedaček
Ano přesně tohle všechno hraje roli.. já nejvíc času strávím ježděním po městě, sem tam na otočku do kanceláře, což je 150 km. Delší trasu jsem s Passatem nejel ani nepamatuju, delší cesty jsou v mém případě zejména rodinné výlety a na ně jezdíme S-Maxem, protože do Passata se nevejdeme. A ano, mám dům, na střeše fotovoltaiku a v parkovacím stání přípravu na wallbox. Investovat vlastní finance do BEV bych se taky bál, proto je služebák asi ideální šance, jak si to trochu osahat. Co vyfasuju bych se měl dozvědět do konce března, tak už ve mně roste očekávání a jsem lehce nedočkavej (a zároveň nervózní, aby vedení nevymyslelo nějakou blbost, nemám nejmenší tušení, jaké značky/modely/typ paliva nakonec zvolili..).
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 17:03
Re: Potahy sedaček
Asi se zas budu muset vrátit do korporátu.
To byly časy. Auta skoro grátis, práce žádná, jen porady, grafy a nadšené schvalování čehokoli shora...
18. 3. 2024 17:10
Re: Potahy sedaček
Tak všechno má svoje no.. mně zase chybí časy, kdy jsem dělal na IČO.. člověk měl podstatně vyšší příjmy a nemusel platit skoro žádné daně, ze všeho si odečetl DPH.. nákup auta mu nedělal problém, protože si na něj vydělal za pár měsíců.. a hlavně jsem si mohl koupit auto, co jsem chtěl a kdy jsem chtěl a nemusel jsem čekat, co mi kdo dovolí a kdy.. no pořád doufám, že se ty časy ještě někdy vrátí, ale bohužel korporáty od dob COVIDu už o kontraktory moc nestojí, teda alespoň v mém oboru :-(.
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 17:49
Re: Potahy sedaček
Tak záleží, jak se daří.
Jsou ičaři, co neví co s prachama a pak je logicky fajn si koupit cokoli kdykoli, ale taky jsou tu ičaři, kterým se třeba tak nedaří a nikoho nezajímá kolik a zda vůbec vydělali, ale platit musí zálohy stejně, respektive čím dál vyšší.
18. 3. 2024 18:40
Re: Potahy sedaček
Ano to je nepříjemné.. a pak není špatné nastoupit k tomu korporátu no. Pokud někdo má možnost nastoupit na pozici, kde nemusí pracovat a jen chodí na porady, tak asi není o čem přemýšlet. Já ty porady musím vést, takže až tak růžové to nemám a bohužel bez práce to nejde, ale snad brzy bude alespoň to auto gratis :yes: .
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 19:08
Re: Potahy sedaček
No já jen tak vzpomínám na dávné časy, kdy člověk prd tvořil a měl se nadstandardně dobře.
A i když mě ten princip lezl bytostně krkem, tak v reálu to nebylo vlastně tak špatný z hlediska existence. A taky jsem často vedl různé porady a školení a podobně.
Vždy to byl nadstandard.
I toho IČA to může být mnohonásobně víc a nebo taky boj o přežití. Prostě neplatí 100% rovnice podnikatel = člověk v balíku. Ročně u nás pokládá živnost obrovské množství lidí. A ne všichni jdou do důchodu a nebo jsou už za vodou.
18. 3. 2024 19:42
Re: Potahy sedaček
Je to tak no.. já to beru i tak, že v tom korporátu je potenciál se postupem času dostat na nějaké teplé místečko, kde se člověk usadí a může si v klidu profesně dožít. Když jsem dělal na IČO, tak jsem dělal vlastně "podřadnou" práci, protože na vedoucí pozici si firma kontraktora samozřejmě nenajme.. Takže na IČO bych se nikdy nikam neposunul a celý život bych dělal práci, kterou už jsem dělat nechtěl, takže v tomto ohledu jsem zase rád, že to IČO nevyšlo a že jsem zaměstnanec. Sice si nevydělám tolik, kolik jsem si vydělal dřív, ale zase netrávím tolik času na cestách a jsem doma v klidu, prostě všechno má svoje..
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2024 15:25
Re: Potahy sedaček
Co hulíš? TDI tě doveze kam chceš jakoukoli rychlostí chceš a bez hodinových stání u obsazených nebo nefunkčních nabíječek
Jako služebák absolutně k ničemu
18. 3. 2024 16:30
Re: Potahy sedaček
Tak zrovna v mém případě jsem si na 1000 % jistý, že bych s EV strávil míň času u nabíječky než s TDI u pumpy, protože bych nabíjel výhradně doma..
Avatar - Pepa_007
18. 3. 2024 17:23
Re: Potahy sedaček
V Čechách ještě ano. Ale treba v Holandsku už občas ani doma nenabijes. Bohužel. Pokud tedy nemáš FVE. A wait...... Slunce v noci nesvítí - s tím chce počítat.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 17:54
Re: Potahy sedaček
Preco by v Holandsku doma nenabil?
18. 3. 2024 18:40
Re: Potahy sedaček
Holland nemá dosť elektriny v špičke, tak museli zaviesť regulačné stupne. Myslím že od 16:00 do 20:00 sú nabíjačky OFF. Ultrecht s tým začal prvý.. a ďalej som to už nesledoval.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 19:39
Re: Re: Potahy sedaček
Áno, ale prečo by doma nenabil, keď je verejná nabíjačka obmedzená? Vie o tom niekto niečo, alebo je to blbosť?
19. 3. 2024 09:19
Re: Potahy sedaček
od 16 do 20:00 ? no ty vole. este ze mam od 20:00 do 6:00 dalsich 10 hodin ...
18. 3. 2024 15:48
Re: Potahy sedaček
No vzato opačně, je to jedno z mála EV co ujede na baterku přes 600 km, a navíc se to chvá jako spalovák o třídu vejš - tedy např A6. Rozměry taky. Auto výš než passat. Takže ta cena je vlastně fér. I když v absolutním čísle vysoká.
18. 3. 2024 16:33
Re: Potahy sedaček
Já ale asi nepotřebuju auto o kategorii výš než Passat, já chci elektrický Passat, který VW při oznamování ID7 sliboval :-). Ta cena je vysoko, za tyhle peníze už prostě chceš prémii a ne lidový vůz.. se zkusím kolegů zeptat, jestli by své vyfasované BMW 5er vyměnili za ID7, obávám se, že ne..
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 08:23
Re: Potahy sedaček
Ale vem si, že kdyby tam byla normální tlačítka na stahování oken, tak by to nestálo 1.7 mega, ale 1.7 mega a 10 halířů.
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2024 15:17
Skutečný dojezd v norském testu o 33% horší
na AutoCZ mohou psát cokoli ale tento vozeň je předražený nesmysl.
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2024 15:50
Re: Skutečný dojezd v norském testu o 33% horší
Přečti si ty nory ještě jednou a pak se vrať.
Avatar - Emel
18. 3. 2024 15:49
Tak napůl
Dobře jezdící EV liftback (a časem kombi), koukatelný interiér s kompromisy v ergonomii, jakž takž adekvátní cena (vzhledem k velikosti a výbavě a statutu novinky)... no, za mě si to říká o sourozence od Škodovky, která tam dá Smart dials a trošku přiostří rysy ;-)
PS: kdo viděl koncepty... ono by to umělo vypadat sakra dobře a nebylo by k tomu potřeba moc... ty proporce zůstaly cca. stejné.
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2024 17:47
To srovnání celkem kulhá
Testovaný exemplář sice vyšel na 1,7 milionu, což je ve srovnání s menšími, ale výkonnějšími Teslami 3 a Y docela dost, v rámci srovnání s novým Volkswagenem Passat Variant s výrazně slabším dieselem 2.0 TDI (110 kW) ovšem ID.7 nevychází o tolik dráž. Rozdíl dosahuje asi 200 tisíc, elektrická alternativa je ovšem větší a dynamičtější. - Pan redaktor je poměrně šprýmař...

No já to složil takhle a to jsem přeháněl , položku po položce jsem nešel:

https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/detail/653/CJ544Z02/0A0A/AP/$7K@EA9@PF1@PJE@PW4@RCA@W33PFQWAGPGW@WD4/@?variant=Elegance


1.385.200 Kč, tedy s rozdílem 320tis Kč, ale lze si spoustu věcí odpustit a není to ani 1,2mio. tedy částka výrazně nižší. Navíc VW umí fleetové ceny, takže to může být ještě větší rozdíl ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xxc
18. 3. 2024 17:53
Re: To srovnání celkem kulhá
na Slovensku je rozdiel 7900 €
7 900 EUR sa rovná 199 309,20 Česká koruna
Avatar - Mokrous
18. 3. 2024 17:57
Re: To srovnání celkem kulhá
No tak, když tam nedáš sedačky, podvozek, panoramu, muziku atd., tak se dá ušetřit.
A zrovna tak jde naskládat ten Pašyk přes 1,5M. Vždy záleží na tom, co chceš a co ti dovolí konfigurátor.
Já samozřejmě fandím víc B9, protože vždy dávám přednost praktičnosti a svobodě, před krátkodobým přísunem nějakých koní navíc, které jsou v reálném světě mizerných a ucpaných silnic v podstatě k ničemu.
Avatar - xxc
18. 3. 2024 17:49
padla pod volantom
netreba, ja ich mam a su zbytocne, skor by som povedal, ze zavadzali, kym som si na to nezvykol. Auto ma automaticku rekuperaciu, tam nie je treba nic riesit. Na manualne ovladanie rekuperacie je dobra paka, a nie nejake padla pod volantom. A usmevne je, ze ludia z automobilky to autorovi vysvetlia a aj tak si ide svoje. Urcite mu vadi aj ovladanie klimatizacie, ktore ma vzdy na ociach, ale radsej by mal niekde mechanicke tlacitka pri kolene. Uplna bomba by bola 40 mechanickych tlacidiel, na kazdy polstupen a clovek by podla pamati bez pozerania prepol na pozadovanu teplotu :-D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2024 07:24
Re: padla pod volantom
To by bylo úplně nejlepší.
19. 3. 2024 09:17
Re: padla pod volantom
fiiihaaa, a potom zistia ze v novom superbe maju otocne ovladace, co maju v sebe tych 20 poloh :O :O :O ako napr. v kamiqu/ scale :D :D :D
Avatar - xxc
19. 3. 2024 16:52
Re: padla pod volantom
ano, budem tocit ako idiot, ked si mozem spravnu teplotu zvolit priamo spamati bez pozerania :-D
Avatar - Emel
19. 3. 2024 17:06
Re: padla pod volantom
Budu parafrázovat...
Úsměvné je, že samotná automobilka už pochopila, že ústupem od fyzických ovladačů udělala zásadní chybu a také se k nim vrací... ale někteří majitelé budou to opuštěné řešení i tak obhajovat ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 3. 2024 18:51
Proč to tahle nešlo????
Ono něco jde??? :-[]


https://zpravy.aktualne.cz/…065ac1f6b220ee8/
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
18. 3. 2024 21:08
Frunk ala Š120 se nekoná? Proč?
Ke všem těm neduhům popsaným výše nelze nedoplnit absenci frunku. Přitom auto je nadesignované (celkově vzato dost nešťastně - taková otylá velryba to je) tak, že vypadá, že musí mít naprosto obrovský frunk (rozhodně větší než Š120 :D ). :no: :-) .

Porovnejte se štíhlým čumákem Tesly 3, kde přitom frunk v pohodě je...
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2024 12:49
Proboha, proč by si...
...někdo tuto otylou a nepraktickou velrybu kupoval místo mnohem levnějšího, hezčího, praktičtějšího a jízdně zajímavějšího Passatu či Superbu?!! :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
19. 3. 2024 13:55
Re: Proboha, proč by si...
Kde bereš tu jistotu, že bude 210kW RWD jízdně méně zajímavé než 110kW FWD?
19. 3. 2024 18:12
Re: Proboha, proč by si...
Ze sterilního jízdního projevu každého zkraťáku, nemluvě o rychle klesajícím dojezdu při rychlé či ostré jízdě. Ono opravdu průdké zatlačení do sedačky při drtivé akceleraci nerovná se radost z jídy!!! Hned před a v první zatáčce zjistíš, že zásadním parametrem je taky hmotnost vozu a ta je u elektropleček tragická, nemluvě třeba o nástupu a dávkovatelnosti brzdného účinku, chybějícího řazení a zvukového projevu motoru atd., atd...! :no:
Avatar - Emel
20. 3. 2024 08:02
Re: Proboha, proč by si...
Blablabla... to jsou takové obecné vyčtené "pravdy" bez jakékoli vlastní zkušenosti.
Avatar - Mikesus
20. 3. 2024 08:47
Re: Proboha, proč by si...
Že jsi jich hodně projel vid?
Avatar - skejpa
22. 3. 2024 11:58
Re: Proboha, proč by si...
Zkuste si někdy třeba EV6 zadokolku než budete psát tyhle nesmysly :-) Nebo BMW i4.
Ani nezmiňuju performance verze jako EV6 GT, Ioniq 5 N apod.
Třeba se pak přijdete omluvit.
19. 3. 2024 14:12
Neuplna recenze v mobilni verzi
Jsem to jenom ja, nebo recenze nema sekci o motoru a zaver?
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2024 14:16
Re:
dobry den, clanek je zamknuty za registraci, ted uz byste ho mel videt cely
Avatar - skejpa
22. 3. 2024 11:59
Re:
Je vidět jen kus. A není naznačeno, že je to pro Premium. Ukazuje se to špatně prostě jen jako neúplná recenze.
19. 3. 2024 22:40
Prvni ID...
Prvni ID co funguje :yes: ok, fajn, ale ne za 1.5m, proc bych si mel koupit tohle a ne TM3?

(ktere je o 300kg lehci, 0.5m levnejsi, ma v zakladu lepsi vybavu, bezvadne fungujici app a v zadech sit superchargeru davajicich 1kw za 10 kacek?)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
20. 3. 2024 07:57
Re: Prvni ID...
TM3 nené lehčí jen tak, je prostě o třídu menší (a krom toho sedan)
20. 3. 2024 08:26
Re: Prvni ID...
O tridu mensi? V cem konkretne pro uzivatele? Jedno auto mam a druhy jsem ted prolezal na salonu, id7 ma vzadu trochu vic mista na nohy a nad hlavou.

Ja tam vidim jedinej zasadni rozdil liftback vs sedan a lepsi manipulace s taznym. Je to rozdil hodny 0,5m a vice?

Nehlede na to, ze id7 porad nema spoustu uzitecnych veci jako klic v telefonu propojenej s nastavenim auta, sentry, zadni obrazovku se stremovanim veci pro deti...

Id7 neni uplne spatny auto, to nerikam, ale cena je nesmysl.
Avatar - Emel
20. 3. 2024 08:40
Re: Prvni ID...
Prostě o třídu menší... o 25cm kratší, 10cm kratší rozvor... ID7 je hodně blízko Modelu S, tam jsou rozdíly v délce a rozvoru kolem 1cm.
20. 3. 2024 09:03
Re: Prvni ID...
Ty porovnavas vnejsi cm na papiru, ja porovnavam prostor pro posadku, zavazadla, hardware, technologie, pohodli, ticho a provozni efektivitu a promin, v tom id7 rozhodne neni o tridu jinde ani omylem a stoji se srovnatelnym pohonem o cca 0.6 mega vic.

Mate nekdo realnou zkusenost s nabijenim tehle novejsich idcek v mrazu?
Avatar - Emel
20. 3. 2024 09:20
Re: Prvni ID...
Jak porovnáváš třeba pohodlí a ticho, prolézáním na salonu?
Avatar - Mikesus
20. 3. 2024 10:38
Re: Prvni ID...
můžeš třeba komfort sedaček usazením. Ale to bývá též takové zapeklité, protože co vyhovuje první 3 minuty, nemusí sedět po hodině.
A ticho? zavřu dveře a buď slyším nebo neslyším ne? :-[]
Avatar - Emel
20. 3. 2024 10:50
Re: Prvni ID...
Je to takový Arese naruby... :-)
20. 3. 2024 12:04
Re: Prvni ID...
Lepsi porovnavat prolejzanim na salonu, nez hodnotit tridy aut podle vnejsich cm od monitoru ;-)

Kdybych si mel id7 koupit, tak si ho pujcim a vyzkousim poradne, ale sedacky v tom co jsem sedel byly ty lepsi ergo a v pohode. Sice nemaj dofukovani jako erga v touaregu, ale v pohode. Hlucnost mas namerenou v recenzich.

Co by mi na id7 vadilo/chybelo je rozhodne kvalitni infotaiment, kterej je sice lepsi nez id3, ale k idealu to ma daleko, absence auto fce vyhrevu volantu a sedacky, absence ventilace sedacek, respektive potreba objednat ty nej v kuzi aby to slo. Materialy ve spodni casti interieru nicmoc. Nutnost odemykani/zamykani auta, no a pak vw app, coz je jeden velkej omyl.

A to nehodnotim efektivitu a bms, coz by snad u id7 melo bejt lepsi nez u starsich idcek.
Avatar - Emel
20. 3. 2024 12:51
Re: Prvni ID...
Takže z testů vychází, že je Tesla 3 méně hlučná než ID.7? Máš k tomu nějaký odkaz?
20. 3. 2024 14:16
Re: Prvni ID...
Bjorn Nyland testoval obe auta napriklad. Hlucnost, obou aut obutych na Nokianech R5 cca 61.2-61.3, coz je skoro stejny jako etron nebo eqs = supr vysledek pro obe auta. Kdyz bych to mel srovnat s nejakym jinym autem, tak Lexus GS450h byl asi jedinej podobne tichej :yes:

Tak kde je tech vic jak pul mice a jedne tridy rozdil?
20. 3. 2024 15:09
Re: Prvni ID...
to mě fascinuje jak se někdo nechá opít rohlíkem. Sorry ale abych věřil správnosti údajů tak to musí být něčím podolženo. Třeba novinářskou redakcí se zkušenostmi a definovaným postupem měření. Rozhodně ne tím, že amaterský fanoušek tesly měří hlučnost a porovnává s jiným autem. Jako že vlezu do auta změřím a vylezu? Boha jeho!
Navíc tenhle fanoušek tesly je z ID 7 docela unešen.
20. 3. 2024 16:47
Re: Prvni ID...
Bjornovy metody mozna nejsou 100% presny, ale pro moje porovnani staci. Jestli je to +/-0,1 nebo 0,2 db je mi fuk, kdyz 1-2 db hrave udelaj jiny pneumatiky. A co je dulezity, zavery jeho testu se vzdy shodly s tim co ja jsem zkousel. A s prihlednutim na objem testu co ma za sebou je to pro mne daleko vic novinar nez ostatni.

Nebo kde konkretna nas opiji rohlikem?
Avatar - Mikesus
21. 3. 2024 16:10
Re: Prvni ID...
Tak zrovna orientačně to stačí. Taky si na telefonu často měřím hlučnost v autech a srovnavam. Neberu to jako nějakou přesnou hladinu, ale prostě zmerim minutu a vezmu z toho průměr. A takto můžu orientačně srovnat auta mezi sebou. Ano, nemají stejně pneu, nemerim na stejném povrchu vzdy,prostě orientačně se to dá.
Avatar - Emel
20. 3. 2024 17:30
Re: Prvni ID...
No a když srovnáš ID.7 a Teslu S?