Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen ID.7 Pro – Proč to takhle nešlo hned?

Ondřej Šámal
Diskuze (154)

Vrcholný elektrický model ukazuje, jak měly lokálně bezemisní vozy koncernu Volkswagen vypadat a fungovat už úplného prvopočátku.

Design, interiér


Lokálně bezemisní modely koncernu Volkswagen již od začátku skvěle fungují jako automobily. Hezky se řídí a mají velmi komfortní podvozky. Jako elektromobily se už ovšem tak dobře neprezentovaly. Zpočátku jim chyběla vyladěná a funkční multimédia, jež jsou u elektrických aut výrazně důležitější než u aut se spalovacími motory. Ani s dynamikou to nebylo úplně ideální. Přece jen první elektromotory končily na 150 kilowattech, v kombinaci dvou trakčních jednotek jste se v případě platformy MEB nedostali nad 220 kW, kdežto konkurence v čele s Teslou a stále ambicióznějšími čínskými značkami nabízí výrazně silnější pohony.

To se však v posledních měsících mění. Volkswagen zavádí nový elektromotor APP550, s jehož výrobou má však aktuálně problémy, což se projevuje například omezením výroby Škody Enyaq. Volkswagenu ID.7, vlajkové lodi německé automobily, se ovšem tohle omezení příliš netýká, jelikož stojí v hierarchii na vrcholu.

Němci si na jeho vývoji dali záležet, byť po stránce designu se jedná o variaci na nemastný neslaný stylistický jazyk, který je rodině ID. vlastní (ID. Buzz budiž výjimkou). Jak jsem psal již několikrát, Volkswagen se chtěl přiblížit Tesle, povedlo se mu to ale pouze po estetické stránce. Osobně jsem spíše fanouškem charismatičtějších tvarů, které tolik nepodléhají snaze o co nejnižší aerodynamický odpor. Ten u ID.7 dosahuje pouze 0,23, ve spojení se zmíněným novým trakčním elektromotorem, který by měl být efektivnější, Volkswagen slibuje dojezd 621 kilometrů na jedno nabití.

Zobrazit celý článek
Ondřej Šámal
Diskuze (154)

Doporučujeme

Volkswagen ID.7 Pro
Cena základní sestavy 1 531 900 Kč
Výbava základní sestavy například 19" kola z lehké slitiny Hudson, automatická třízónová klimatizace Climatronic, asistent při odbočování vlevo, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, čelní airbag řidiče a spolujezdce, Digital Cockpit, head-up displej s rozšířenou realitou, přední Matrix LED světlomety, parkovací asistent Park Assist Pro s paměťovou funkcí, Travel Assist, Lane Assist and Emergency Assist + Pre Crash, kamerový systém Area View 360°, Easy Open & Close, zatmavená zadní okna - 65% absorpce světla, pokročilé ovládání dálkových světel Dynamic Light Assist, LED zadní světla s animací a dynamickým ukazatelem změny směru jízdy, podsvícená lišta mezi předními světlomety, přední sedadla Comfort s elektrickým, nastavením, paměťovou funkcí, bederní opěrkou, s masážní funkcí a s nastavitelnou délkou podsedáku, ambientní osvětlení (30 barev), kombinace potahů v interiéru (Artvelour, textil, animal-free kůže), prodloužená záruka 3 roky/90.000 km, tepelné čerpadlo Kč
Cena testované sestavy 1 702 300 Kč
Výbava testované sestavy modrá metalíza Aquamarin (4200 Kč), 20”kola Montreal (13.500 Kč), textilní koberečky (3000 Kč), tažné zařízení (27.200 Kč), prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (8300 Kč), paket Exteriér Plus se Smart Glass (57.000 Kč), paket Interiér Plus (55.200 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 545 / 0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 532 / 1586
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2131 / 533
Rozměr pneu: 255/40 R20
Volkswagen ID.7 Pro
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4961
b) šířka (mm): 1862
c) výška (mm): 1534
d) rozvor (mm): 2971
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 937
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 656
výška opěradla vzadu (mm): 677
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - skejpa
22. 3. 2024 11:59
Re:
Je vidět jen kus. A není naznačeno, že je to pro Premium. Ukazuje se to špatně prostě jen jako neúplná recenze.
Avatar - skejpa
22. 3. 2024 11:58
Re: Proboha, proč by si...
Zkuste si někdy třeba EV6 zadokolku než budete psát tyhle nesmysly :-) Nebo BMW i4.
Ani nezmiňuju performance verze jako EV6 GT, Ioniq 5 N apod.
Třeba se pak přijdete omluvit.
Avatar - Mikesus
21. 3. 2024 16:10
Re: Prvni ID...
Tak zrovna orientačně to stačí. Taky si na telefonu často měřím hlučnost v autech a srovnavam. Neberu to jako nějakou přesnou hladinu, ale prostě zmerim minutu a vezmu z toho průměr. A takto můžu orientačně srovnat auta mezi sebou. Ano, nemají stejně pneu, nemerim na stejném povrchu vzdy,prostě orientačně se to dá.
Avatar - Emel
20. 3. 2024 17:30
Re: Prvni ID...
No a když srovnáš ID.7 a Teslu S?
20. 3. 2024 16:47
Re: Prvni ID...
Bjornovy metody mozna nejsou 100% presny, ale pro moje porovnani staci. Jestli je to +/-0,1 nebo 0,2 db je mi fuk, kdyz 1-2 db hrave udelaj jiny pneumatiky. A co je dulezity, zavery jeho testu se vzdy shodly s tim co ja jsem zkousel. A s prihlednutim na objem testu co ma za sebou je to pro mne daleko vic novinar nez ostatni.

Nebo kde konkretna nas opiji rohlikem?