Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Registrace nových aut v Německu za březen 2024: Octavia mezi nejlepšími

Mladoboleslavská automobilka si nadále udržuje pozici nejúspěšnější importované značky na největším evropském trhu. Škoda Octavia dokonce patří mezi absolutně nejoblíbenější vozy.
Zpět na článek
17. 4. 2024 10:05
17. 4. 2024 10:49
17. 4. 2024 18:57
17. 4. 2024 22:30
17. 4. 2024 13:03
17. 4. 2024 11:35
17. 4. 2024 11:52
17. 4. 2024 12:13
17. 4. 2024 12:30
Avatar - Horký Rom
17. 4. 2024 10:05
moc líbí
❗️VÁŽENÁ REDAKCE ACZ/CZECH NEWS CENTER ❗️
—————————————————————————
Krásný den přeji.

Prosím redakci webu o úplné zrušení hodnocení komentářů na diskusním fóru auto.cz. Toto hodnocení je skutečně zastaralou metodou vyhodnocování kvality komentářů, kterou pravidelně zneužívají diskutéry s mnoha účty, jako součást manipulace a propagace svých názorů. V současné době je palcování nepřiměřeným a nedůstojným způsobem hodnocení. Je třeba najít modernější a objektivnější metody vyhodnocování diskusního obsahu, které lépe odpovídají potřebám uživatelů webu.

Děkuje a zdraví,
HR
Rozbalit vlákno
8
17. 4. 2024 10:49
Re: moc líbí
Jeden zdejší psychopat (kdo ví, proč si říká "Horký Cigán"? :-[] ) si myslí, že když zde své idiotské nápady bude předkládat pořád dokola, že tím zvýší šance na jejich realizaci. Móóóc líbí! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
17. 4. 2024 18:57
Re: moc líbí
Jede tvoji strategii, úplně stejně, taky to pořád omíláš dokola bez jediného kontextu.
17. 4. 2024 22:30
Re: moc líbí
EU to dokázala, po 12 letech teroru mají nová auta pořád stejné emise CO2, reálně budou snadno vyšší
https://www.autoforum.cz/…-snadno-i-vyssi/
Avatar - chcíplý pes
17. 4. 2024 23:20
Re: moc líbí
Souhlasím s tebou, kArese!
Avatar - W.O. PRSCLEY
17. 4. 2024 10:55
Re: moc líbí
Prosím redakci o zrušení Horkého Roma :-[] :-[] :-[]
Nebo zrušit celou diskuzi, aby tady týpci jako on nemohli exhibovat.
17. 4. 2024 11:38
Re: moc líbí
Prestaň do diskusie chodiť ty a máš pokoj. Bez toho, aby si diskusiu bral iným.
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2024 10:43
Mitsu uz v eu konecne zacina stupat
Po 3 mesiacoch v nemecku uz je dokonca aj pred renaultom ktory ma 2 krat tak siroke portfolio modelov ... sila... mitsu len tak dalej :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 10:59
Re: Mitsu uz v eu konecne zacina stupat
Z nuly na nějaká čísla se skáče rychle ;) :D
17. 4. 2024 11:39
Re: Mitsu uz v eu konecne zacina stupat
Každé predané auto +100%... :-)
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 11:50
Re: Mitsu uz v eu konecne zacina stupat
:-[] :-[] Navíc z nabídky mitsubishi, zajímá mne, co jsou ta prodaná auta a proč je to právě přeznačkovaný Renault, který údajně přeskočilo :D Relativně samozřejmě.
Avatar - Emel
17. 4. 2024 17:32
Re: Mitsu uz v eu konecne zacina stupat
Kolik je 0 + 100% navíc? :-)
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 19:34
Re: Mitsu uz v eu konecne zacina stupat
100% nula
17. 4. 2024 10:44
Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
je docela zajímavá. Jednak SUV zdaleka tak nevládnou jak se obecně tvrdí. Golfů se prodá víc než T-Roců a po přičtení Octavie, Astry a Leonu nižší střední dominuje klasika. Passatů se prodá skoro jako Tiguanů k tomu navíc ve střední třídě i pěkné prodeje 3er a rázem i tady je první klasika (ano vím, že pořadí za první desítkou mohou poměr SUV změnit, ale koho zajímají prodeje na 24 místě).
A druhak se ukazuje, že EV mají dlouhodobě udržitelný podíl někde do 10% trhu a zvednout jej mohou jedině masivní dotace na které ovšem dlouhodobě většina zemi EU nemá, protože je chudší než Německo, zelený švindl pomalu končí.
Rozbalit vlákno
22
17. 4. 2024 10:45
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Souhlas a hlavně za velmi výstižnou poslední větu.. :yes: :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2024 10:59
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Nedělal bych úplně dalekosáhlé závěry z jednoho měsíce jednoho trhu. Za loňský rok byla X1 před 3er, nejprodávanější SEAT/Cupra byl Formentor... ale jinak jo, v Německu se ta klasika drží líp než jinde. Taky záleží, jak se komu co zrovna povedlo (T-Roc je obecně spíše slabší model třeba)
https://www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/

Co se EV týče... podle mě se věci mění tak rychle, že nemá smysl mluvit o nějakém dlouhodobě udržitelném podílu, to je příliš statický pohled. Záleží na tom, jak šlapeš po emisích spalováků, záleží na tom, jak se vyvíjí baterie a infrastruktura, záleží na tom, jak agilní jsou automobilky a jak moc to zkouší dojit. Vůbec si netroufám tipovat podíl třeba za 10 let.
17. 4. 2024 11:39
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Co se EV týče, tak už existuje řada příkladů z evropských zemí, kdy ukončení dotací (nebo daňového zvýhodnění) vždy znamenalo propad prodejů EV. A tam, kde dotace spadly na nulu se nikdy EV nedostaly na 10% trhu. A Německo jako zdaleka největší a nejbohatší velký trh jenom tato čísla znovu potvrzuje. Ano, pokud EU komise udrží při životě nápad zakázat ICE, tak se to může změnit, ale já spíše vsázím na to, že po volbách do europarlamentu to bude mít komise se zákazem hodně těžké, tedy spíše nemožné.
17. 4. 2024 12:12
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
17. 4. 2024 17:31
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Jenže ty příklady platí za dnešní situace na trhu, do deseti let to může být úplně jinak i bez dotací.
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2024 11:54
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Musím říct, že úspěch Formentoru mě hodně překvapil.
Avatar - idam.i
17. 4. 2024 19:49
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Formentor je vlastne jediný origo model Cupra.Vôbec sa nedivím,že sa páči. ;-)
Avatar - Emel
18. 4. 2024 10:02
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Cupra byla schopná ho prodávat za dost slušné ceny, ve srovnatelné konfiguraci levněji než Octavii třeba...
17. 4. 2024 13:08
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
A to se máme nacházet právě v oné "S křivce", kdy má docházet k prudkému růstu prodejů EV a poklesu ICE. Počkal by si na výsledek první poloviny roku a pak se uvidí. Možná se EV odrazí zpět. Třeba TMY teď nedává moc smysl, protože už je blízko hloubkový facelift. A rozumná varianta s dlouhým dojezdem a zadním pohonem byla uvedena nedávno.
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 13:34
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
U TMY očekávám natolik hloubkový FL, že se už bude zatáčet jen swipováním po displayi, nebo si Y po klepnutí do tlačítka blinkru sama rozhodne, do které uličky, či dvora zabočí...
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 19:35
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Ale kdeže, prý se dohadují se Sony a Microsoftem, aby si místo volantu připojil gamepad od PS/Xboxu
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 19:47
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
:D :D :D
17. 4. 2024 19:59
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Tesla Y juniper prý letos nebude...
17. 4. 2024 16:20
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Tak bych řekl, že s hodnocením roku je třeba počkat na 1H 2024, nicméně signály jsou takové, že obliba EV v západní části Evropy byla opravdu jen díky dotacím ;-) To co píše Gvick mí dává smysl, udržitelný podíl EV na trhu 10% by tak odpovídal přirozenému zájmu... Tj jen alternativní pohon ;-)
Avatar - Emel
17. 4. 2024 17:33
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Odpovídal by přirozenému zájmu dnes. Ale dlouhodobý výhled?
17. 4. 2024 11:15
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Tak v nemecku sa preda najviac kombikov na svete, ktore sa po par 100 000km presunu na vychod. Urcite to nie je mrtva kategoria. Percenta klesaju, lebo vyrobca radsej zareze kombi, naplaca na hb par plastov a preda to plus par tisic eu ako suv. A ked chces suv s rozmermy kombi musis v suv o triedu vyssie, co uz je plus 10 000eu. Takze pre vyrobcov jasna cesta. Nehovoriac o tom, ze ked porovnam golf v top vybave s kodiakom co stal dvakrat viac, tak kodiak je v interiery vo vsetkom horsi kvalita/ spracovanie
Avatar - Seeloewe
17. 4. 2024 16:30
Re: Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
No já teda nevím, v jakém G8 v top výbavě jste seděl, ale i Octavia IV má interiér ve spoustě ohledů zpracovaný lépe, než Golf. A rozhodně mi nepřijde, že by Kodiaq měl horší interiér, než Octavie. A to nemluvím o novém Kodiaqu.
17. 4. 2024 17:52
Re: Re: Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Porovnavam g7 vs kodiak pred fl mam to doma vedla seba, prid sa pozriet
17. 4. 2024 11:38
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
A není to třeba tím, že zatímco hatchbacky kdekdo opustil, nebo je upozaďuje vůči SUV, tak tam prostě není konkurence? tzn. jdeme-li si pro hatchback, jdeme pro golfa/leona/octavii protože všechno vyrábí koncern a ostatní už ne, nebo prodávají staré modely? Renault megane je ndes SUV, stejně tak Citroen C4....Zatímco ve třídě SUV dělá každá značka 5 modelů, takže se prodeje, kteoru mohou být celkově i vyšší, rozmělní do všech modelů, včetně např. číňanů apod., takže se sice neumístí v top 10 ale v celkovém počtu je jich více?
17. 4. 2024 11:54
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Tak je na svobodném rozhodnutí každé automobilky jestli HB nebo kombi/sedan střední třídy zařízne a bude tlačit jenom SUV. Jen ukazuji, že se takovým rozhodnutím obírá o docela masivní prodeje a jediná rozumná cesta je nabízet oboje. A jinak hatchbacků s ICE je na německém trhu stále hafo, vedle Golfu, Octavie, Leonu jsou A3, A, 1er, Astra, 308, i30, Ceed, Corolla, Scala, Tipo, DS4, Civic, to mi přijde jako dostatečně pestrý výběr a nic na tom nezmění rozhodnutí pár zoufalých výrobců své zástupce zaříznout (nebo konvertovat na EV víru).
Avatar - Atlis
17. 4. 2024 16:13
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
...za predpokladu, že medzi predanými Golfami, Octáviami a Leonami nie sú tisíce PHEV. Pretože de facto iba VAG ponúka poriadnu PHEV platformu v nižšej strednej za prijateľné peniaze.
17. 4. 2024 17:46
Re: Nepokřivená poptávka dotacemi v Německu
Tak samozřejmě, že tam je nějaký podíl PHEV, ale PHEV je pořád primárně auto s ICE.
Avatar - W.O. PRSCLEY
17. 4. 2024 10:56
No zdá se že prodej EV bude i nadále klesat
Muskův masakr: Propustil desetinu Tesly, zaměstnanci na to přišli, až když je ostraha nepustila do práce.
Rozbalit vlákno
2
17. 4. 2024 11:10
Re: No zdá se že prodej EV bude i nadále klesat
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2024 12:25
Re: No zdá se že prodej EV bude i nadále klesat
Jako v tý pohádce: Napřed šikanovali oni jeho a teď zase šikanuje on je :D
17. 4. 2024 11:02
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Spousta škody s nulovým výsledkem
https://www.autoforum.cz/…-snadno-i-vyssi/
Hybrid, no...
https://www.autoforum.cz/…ijde-na-majlant/
U Cadillacu je jasně vidět, co lidi opravdu chtějí!
https://www.autoforum.cz/…-a-prodava-dale/
Německo balancuje nad ekoteroristickou propastí
https://www.autoforum.cz/…omobilovy-papez/
Jediný CEO, který nehraje elektrofanatické divadélko
https://www.autoforum.cz/…to-dovolil-rict/
Pozdní prozření...
https://www.autoforum.cz/…nout-drive-rika/
...třešnička na konec!
https://www.autoforum.cz/…licovi-manazeri/
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2024 12:05
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Takto netapetuje ani Horký Rom.
Avatar - hugino
17. 4. 2024 11:35
Toyota
Som prekvapený že v top 10 nie je žiadna Toyota
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 11:52
Re: Toyota
Nevím jak v Německu, ale tady začínají najízdět teprve MY2024, tak možná proto ?
Avatar - Roman Horký
17. 4. 2024 12:01
Re: Toyota
Ty jsi někdy viděl jak si Němec koupil Toyotu? Myslím, že toto sci-fi ještě Hollywood nenatočil.
Avatar - Ham.
17. 4. 2024 12:13
Re: Toyota
To jsi toho moc neviděl, Němec si Toyotu koupí stejně jako jakoukoliv jinou značku pokud mu přijde poměr cena/výkon výhodná. Němec kupuje Toyotu 1000x víc než Japonec VW nebo Mercedes.
Avatar - Ozzman
17. 4. 2024 12:30
Re: Toyota
75 tisíc v roce 2023, 11 místo, není to zrovna moc, ale že se nekupují, to taky ne :) Maj víc, než Kia, Renault, nebo :D :D :D Tesla :D :D :D

http://www.best-selling-cars.com/…ling-car-brands/?…
17. 4. 2024 13:13
Kvízová otázka
Tak co myslíte, dočkáme se nakonec syntetických paliv? Všude stavěj větrníky, soláry a máme té zelené energie habaděj a někdy nevíme co s ní. Případně toho vodíku?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - sargis
17. 4. 2024 13:40
Re: Kvízová otázka
Urcite ano, ale bude to dlhsie trvat. Kedy ide vyvoj najrychlejsie? Hlavne, ked je kriza, vojna, a podobne, cize extremne tlaky okolnosti. A napriek silnejucemu boji proti ICE ide vyvoj alternativnyh pohonov pozvolna. 2035 ICE nekonci, baterky napriek zlacneniu narazaju na ine problemy a zatial ziadna ropna velmoc nehlasila, ze poslednu kvapku vytazi o 2-3 roky a potom sa starajte.
A hlavne - aktualne neexistuje riesenie, ktore by prebijalo cena/efektivita/danovy vynos ICE vozidiel.
Avatar - Atlis
17. 4. 2024 16:18
Re: Kvízová otázka
Akonáhle sa bude oplácať ich vyrábať. Momentálne je to holý nezmysel.
Avatar - xxc
17. 4. 2024 20:05
Re: Kvízová otázka
Co sa moze rychlo zmenit po zakaze dovozu ropy z mimo EU krajin do EU :-)
17. 4. 2024 16:43
To by člověk brečel...
https://www.idnes.cz/…622_automoto_fdv
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
17. 4. 2024 19:54
Re: To by člověk brečel...
To jo.