Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ikonické Audi V8 quattro ze série DTM jde do aukce. Cenou míří k rovnému milionu eur

Audi V8 quattro DTM (1991)
Audi V8 quattro DTM (1991)
Audi V8 quattro DTM (1991)
Audi V8 quattro DTM (1991)
44 Fotogalerie
Daniel Fuglevič

Mnoho vítězství tento exemplář nenasbíral, v renovovaném stavu a s původním závodním motorem ale i přesto nebude z levného kraje.

První oficiální nástup Audi do německého šampionátu DTM nemohl dopadnout lépe. Německá automobilka nasadila v roce 1990 proti kompaktnějším rivalům od BMW a Mercedesu vcelku netradičně velkou osmiválcovou limuzínu, samozřejmě využívající pohonu všech kol quattro, a dojela si pro titul. Jeden z exemplářů vítězné závodní flotily Audi teď přitom míří do aukce RM Sotheby's v Monaku.

Titul tehdy dovezl německé automobilce pilot Hans-Joachim Stuck, který se později v sezóně 1991 na chvíli posadil i do nyní nabízeného Audi V8 quattro – v jeho rukách dojelo k trojici vítězství. Po většinu roku 1991 a také v sezóně 1992 byl následně závoďák pracovním místem Huberta Haupta.

Video placeholder
Audi A8 má po faceliftu: Oficiální video 1 • Zdroj: Audi

Právě do soukromého vlastnictví Haupta zamířilo závodní Audi v roce 2014, načež u německého specialisty Imgrund Motorsport podstoupilo kompletní renovaci do takřka původní specifikace z roku 1991. Pod kapotu byl totiž nasazen novější 4,2litrový motor, namísto původní 3,5litrové jednotky, která v evoluční formě produkovala bezmála 500 koní (368 kW).

K vozu dostane nový majitel samozřejmě kompletní závodní a technickou dokumentaci, rovněž pořádný balík náhradních dílů, a to včetně zmíněného originálního závodního motoru a dvou náhradních sad kol.

Ačkoliv se nejedná o exemplář, se kterým v roce 1991 zajistil Frank Biela německé automobilce další titul v DTM, společnost RM Sotheby's i tak předpokládá opravdu vysokou cenovku – mezi 750.000 až rovným 1.000.000 eur (asi 18,9 až 25,2 milionu korun). Jaké cenovky závodní limuzína dosáhne, to bude jasné už 10. května.