Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ikonické Audi V8 quattro ze série DTM jde do aukce. Cenou míří k rovnému milionu eur

Daniel Fuglevič
Diskuze (4)

Mnoho vítězství tento exemplář nenasbíral, v renovovaném stavu a s původním závodním motorem ale i přesto nebude z levného kraje.

První oficiální nástup Audi do německého šampionátu DTM nemohl dopadnout lépe. Německá automobilka nasadila v roce 1990 proti kompaktnějším rivalům od BMW a Mercedesu vcelku netradičně velkou osmiválcovou limuzínu, samozřejmě využívající pohonu všech kol quattro, a dojela si pro titul. Jeden z exemplářů vítězné závodní flotily Audi teď přitom míří do aukce RM Sotheby's v Monaku.

Titul tehdy dovezl německé automobilce pilot Hans-Joachim Stuck, který se později v sezóně 1991 na chvíli posadil i do nyní nabízeného Audi V8 quattro – v jeho rukách dojelo k trojici vítězství. Po většinu roku 1991 a také v sezóně 1992 byl následně závoďák pracovním místem Huberta Haupta.

Video se připravuje ...

Právě do soukromého vlastnictví Haupta zamířilo závodní Audi v roce 2014, načež u německého specialisty Imgrund Motorsport podstoupilo kompletní renovaci do takřka původní specifikace z roku 1991. Pod kapotu byl totiž nasazen novější 4,2litrový motor, namísto původní 3,5litrové jednotky, která v evoluční formě produkovala bezmála 500 koní (368 kW).

K vozu dostane nový majitel samozřejmě kompletní závodní a technickou dokumentaci, rovněž pořádný balík náhradních dílů, a to včetně zmíněného originálního závodního motoru a dvou náhradních sad kol.

Ačkoliv se nejedná o exemplář, se kterým v roce 1991 zajistil Frank Biela německé automobilce další titul v DTM, společnost RM Sotheby's i tak předpokládá opravdu vysokou cenovku – mezi 750.000 až rovným 1.000.000 eur (asi 18,9 až 25,2 milionu korun). Jaké cenovky závodní limuzína dosáhne, to bude jasné už 10. května.

Daniel Fuglevič
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Ham.
30. 4. 2024 23:01
Re: Nejošklivější závoďák všech dob
Větší to bylo a o hodně, někdy na podzim 1990 jsem se byl podívat na Hockenheimringu, kde tehdy vyhrál Stuck a bylo to jako se dívat na velké hejno kačenek do kterého pustili dva vypasené krocany, bylo tam snad 20x M3, cca 15x W190, a dvě Audi V8. Ta auta byla o dvě třídy větší, na délku, na šířku i na výšku, prostě tehdejší luxusní třída vs tehdejší střední třída.
Avatar - Stejsn
30. 4. 2024 13:44
Re: Nejošklivější závoďák všech dob
Já bych zase tak přísný nebyl. V DTM v podstatě závodily v té době jen tři typy - tohle, M3 a W190 (no a Omega). A oproti tomu mercedesu nebo oplu, které byly také sedany, to zas o tolik větší nebylo, jen to mělo dlouhé převisy. Ono celé to DTM bylo tak trochu o ničem vždycky.
Avatar - KANKUNEN
30. 4. 2024 10:37
Nejošklivější závoďák všech dob
Působilo to na okruhu jak slon.
29. 4. 2024 19:45
Nadhera
Naozaj krasny hranaty sedan s mojim oblubenym motorom.