Ikonické Audi V8 quattro ze série DTM jde do aukce. Cenou míří k rovnému milionu eur
Mnoho vítězství tento exemplář nenasbíral, v renovovaném stavu a s původním závodním motorem ale i přesto nebude z levného kraje.
První oficiální nástup Audi do německého šampionátu DTM nemohl dopadnout lépe. Německá automobilka nasadila v roce 1990 proti kompaktnějším rivalům od BMW a Mercedesu vcelku netradičně velkou osmiválcovou limuzínu, samozřejmě využívající pohonu všech kol quattro, a dojela si pro titul. Jeden z exemplářů vítězné závodní flotily Audi teď přitom míří do aukce RM Sotheby's v Monaku.
Titul tehdy dovezl německé automobilce pilot Hans-Joachim Stuck, který se později v sezóně 1991 na chvíli posadil i do nyní nabízeného Audi V8 quattro – v jeho rukách dojelo k trojici vítězství. Po většinu roku 1991 a také v sezóně 1992 byl následně závoďák pracovním místem Huberta Haupta.

Právě do soukromého vlastnictví Haupta zamířilo závodní Audi v roce 2014, načež u německého specialisty Imgrund Motorsport podstoupilo kompletní renovaci do takřka původní specifikace z roku 1991. Pod kapotu byl totiž nasazen novější 4,2litrový motor, namísto původní 3,5litrové jednotky, která v evoluční formě produkovala bezmála 500 koní (368 kW).
K vozu dostane nový majitel samozřejmě kompletní závodní a technickou dokumentaci, rovněž pořádný balík náhradních dílů, a to včetně zmíněného originálního závodního motoru a dvou náhradních sad kol.
Ačkoliv se nejedná o exemplář, se kterým v roce 1991 zajistil Frank Biela německé automobilce další titul v DTM, společnost RM Sotheby's i tak předpokládá opravdu vysokou cenovku – mezi 750.000 až rovným 1.000.000 eur (asi 18,9 až 25,2 milionu korun). Jaké cenovky závodní limuzína dosáhne, to bude jasné už 10. května.