Diskuse

Dlouhodobý test na 100.000 km Škody Rapid Spaceback 1.0 TSI: V polovině s jedním problémem

28.9.2018

Pamatujete si na slavný počítačový virus, který vám potichu kódoval disk, a když byl v půlce, zobrazil výstražnou hlášku „This is one half“, po níž jste přišli o vše? Těsně po 50.000 km postihl první problém i dlouhodobě testovanou Škodu Rapid.

 

  • 40 Reagovat !

    foto McLoo

    McLoo 28.09.  08:51

    Vykon

    Aky vykon ste mu teda namerali? Vyssi tocivy moment maju vsetky verzie 1.0TSI? Prevadzali ste vy alebo niekto iny na testovanom aute chiptuning?
    • 45 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 28.09.  09:09

      « Re: Vykon

      K výkonu = a myslim že tuhle část textu tu vypustili: "Po zdolání kopce jak by Rapidu na pár minut došel dech = jedete pocitově slabším autem. Podle palubního počítače stoupla teplota oleje na 115°C."

      Vysvětlení: "Příčinou neni samotná teplota oleje, ale ochrana plastové tlakové části sání před přehřátim a deformací (nafouknutím). Při déle trvající zátěži malý vodní mezichladič nedokáže zabrátin náůstu teploty nasávaného vzduchu. A řídící jednotka sníží plnící tlak. Proto motoru dočasně skokově poklesne výkon

      Pro páju: Že by někdo manipuloval článkama = aby vyzněly trochu jinak? To si ne-dovedu představit >:-[] >:-[]
      • 21 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 28.09.  11:21

        « Re: Re: Vykon

        Jedna vlaštovka...jaro...a tak dál ;-)
        • 16 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 28.09.  11:39

          « Re: Re: Re: Vykon

          Jako fakt? :no:

          Tos nezvlád ;-\
          • 31 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 28.09.  11:57

            « Re: Re: Re: Re: Vykon

            Já to na rozdíl od novinářů zvládám skvěle :-)

            Neboť si umím přiznat, že platící zákazník má právo na patřičné zacházení. To spoustě novinářů jednoznačně nejde a tenhle není vyjímkou ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 28.09.  19:23

        « Re: Re: Vykon

        To není jen problém Rapida. Které dnešní auto má kovové sání?
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 28.09.  21:22

          « Re: Re: Re: Vykon

          Ale v žádnym to nevede k takovejmhle fatálnim důsledkum žejo
          • 30 Reagovat !

            foto Tycoon

            Tycoon 28.09.  22:08

            « Re: Re: Re: Re: Vykon

            To nevíme, jelikož takto podrobné testy jako u Rapida se u aut běžně nedělají. Ale lze očekávat, že to bude u více aut.
            • 01 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 28.09.  22:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vykon

              Vaculík dělá jen takovýhle testy ;-)

              Ale je zajímavý = jak stejnej text někdo vyhodnocuje jako PR Škodovky = a někdo naopak extrémně náročnej aby se našly nějaký chyby >:-[]

              Jízda do kopce = kdy v obsazení 1 člověkem neni problém ale jinak jo = dost důrazně naznačuje to co sem napsal v 21:22 :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Tycoon

                Tycoon 29.09.  08:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vykon

                Ale ty podrobné testy v SM bývají nejčastěji o škodovkách. Neberu to jako PR, ani hledání chyb. Je logické, že testy jsou zaměřeny na domácí auta, které jsou nejprodávanější.
    • 41 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 28.09.  10:43

      « Re: Vykon

      Článek je napsaný tak hloupě, že v celém dlouhém textu plném omáčky a nic neříkajících keců nikde není uveden ani základní údaj, zda jde o verzi 70 kW nebo 81kW.
      • 22 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 28.09.  11:01

        « Re: Re: Vykon

        81
      • 07 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  11:47

        « Re: Re: Vykon

        Špičkovej text = ty radši nečti ešte mnohem náročnější čistě technický texty co vycházej ve Speciálech >:-[]

        I tady pro čtenáře ACZ technický části radši vypustili = i když to bylo spíš aby to pro Škodovku nevyznělo příliš kriticky = sme na nejVWětší demagogii o autech :-)
      • 41 Reagovat !

        foto Honza21

        Honza21 28.09.  12:40

        « Re: Re: Vykon

        Je to 81kW.
        Verze 81kW má šestirychlstní převodovku.
        K 70kW verzi je jen pětikvalt.
        • 02 Reagovat !

          foto Gvick2

          Gvick2 28.09.  14:23

          « Re: Re: Re: Vykon

          Jo to tuším, ale kolik má převodovka testovaného auta stupňů v textu také není pro jistotu zmíněno.
  • 44 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 28.09.  09:00

    Nic moc

    Ale na motorček vhodný do sekačky na trávu docela dobrý. Rozpad spojky během záběhu je tristní, krouťák malý. S DIESELEM BY SE ROZHODNĚ JEZDILO LÉPE! :-!
    • 31 Reagovat !

      foto Th0r

      Th0r 28.09.  09:44

      « Re: Nic moc

      Bohužel nejezdilo. Mám naftu 66 kW a je to strašidelná zdechlina. S bídou pro jednoho a mimo dálnice, nad kilem tomu dochází dech, navíc jen "pětikvalt". Spojka mi odešla do 30 000 km 2x. Je to šrot. Ale chápu, že Vaculík nic jinýho než adorace napsat nemůže. Škodofka mu dala ještě v AMS dost za uši, tak se teď klepe hrůzou. Osobně bych šel dělat něco jinýho, než si takhle blít do vlastní huby a podlejzat.
      • 31 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 28.09.  14:00

        « Re: Re: Nic moc

        Kdyby sis koupil Tipo 1.6 M-Jet, byl bys nadšený. To bez problémů drží krok i s Octaviemi 2.0 TDI. ;-) :yes:
        • 20 Reagovat !

          foto MOJE-JMENO

          MOJE JMÉNO 28.09.  17:11

          « TIPO

          Rozhodně solidní auto se solidním motorem. Fiat motory vždy uměl. Troufnu si ale nesouhlasit s tím "držet krok". 1,6 88kW vs 2,0 110kW při shodném krouťáku? Nevěřím.
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 30.09.  00:38

            « Re: TIPO

            Na okruhu by se asi ten rozdíl 30 k projevoval více, ale já mluvím o běžném silničním provozu. Jel jsem s Tipem 1.6 M-Jet z Prahy na střední Slovensko a zpět a to auto se ukázalo fakt ve výborném světle. Prostě jsem s těma moderníma TDíčkovýma Octavkama na silnici i na dálnici fakt bez problémů držel krok. Většinou spěchali, a já taky. :-) :yes:
  • 71 Reagovat !

    foto carver11

    carver11 28.09.  09:12

    kvalita poplatná dobe

    Som rád, že tieto autá už ani v našich končinách neslúžia väčšinou ako prvé auto v rodine, ale ak áno, potom je rozsypanie sa spojky po 51 tisíc kilometroch žalostné.
    • 33 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 28.09.  09:20

      « Re: kvalita poplatná dobe

      pre objektivitu by to chcelo viac kusov, nemám pocit že by na iných autách odchádzali ako na bežiacom páse, takže to vidím skôr na tento jeden kus, resp. hlavnú vinu jeho užívateľov.
      • 26 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  09:30

        « Re: Re: kvalita poplatná dobe

        A ten pocit = to je co? Řiká ti jestli jich odešlo 10? Nebo 1000? ;-)

        Nebo od jakýho počtu = se ti aktivuje? :-)

        Vtipný jak na ACZ = vypustili kousek textu = o skokovym poklesu výkonu motoru žejo? >:-[]
    • 92 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 28.09.  09:38

      « Re: kvalita poplatná dobe

      Ja si práve myslím, že Rapid je typickým prvým, resp. jediným autom v rodine (ešte častejšie je služobákom, ale to je samostatná kategória). Je to práve auto, ktoré sa snaží ponúknuť čo najviac priestoru a úžitku na jednoduchom technickom základe za nízku cenu, to je presne auto pre ľudí, ktorí nemajú na to dať za auto 20000+ eur. A naopak kto už rodinné/väčšiš auto má, nepotrebuje maximálny kufor a priestor na kolená vzadu v lowcostovom aute.
      A tá rozsypaná spojka nesúvisí ani tak s účelovým využitím auta, mne z textu vyplýva, že viac vadí nevhodné sprevodovanie a potreba častého preklzovania spojky, kde sa derie obloženie. Tiež si to pamätám z nejakého požičaného auta, neviem už presne model, ale proste sa na tom nedalo cúvať s pustenou spojkou, lebo to letelo a človek to nezvládal bezpečne vycúvať, teda som musel ísť s preklzujúcou spojkou. To je maximálna hlúposť a daň emisiám.
    • 20 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 28.09.  10:15

      « Re: kvalita poplatná dobe

      Ja kdyz vidim co s tema autama jejich ridici delaji, tak se nekdy divim ze ta spojka vydrzi i tech 50 tis. Jeste nikdy jsem na zadnem spojku na aute nemenil, i kdyz s tim ode mne nejojetejsim jsem najel 240 tis km za 4 roky a z toho dobrou pulku s karavany.
      Je to jen v nohach, ze nemam rad skodovky a uz vubec ne tyhle malobjemove pistalky, tady za to Rapid nemuze
      • 44 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  10:32

        « Re: Re: kvalita poplatná dobe

        Rapid za to spíš může. Z textu "Dokud si dáváte pozor a na rozjezdy se maximálně soustředíte, je to v pohodě. Jakmi jsem ale spojku podržel jen o něco déle, opět zasmrděla"

        Výrobce v průběhu výroby změnil nastavení = nechce se mi hledat přesný datum. Takže spíš = Rapid za to trochu může
        • 22 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 28.09.  10:42

          « Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

          A proc drzet spojku dele? Proste kdyz jebka nejede tak se s tim smirim nebo si poridim poradny auto. Kompenzovat to pridrzenim spojky pri akceleraci je pitomost.
          • 15 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 28.09.  11:56

            « Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

            Ach jo = tak znova: "Na rozjezd je nutno se maximálně soustředit, pokud ne spojka zasmrdí"

            Výrobce = narozdil od tebe = si chybu připustil a udělal na ní úpravy

            Auto týhle ceny = má nejvíc lidí na planetě

            I když místo Rapida Corollu :-)
            • 20 Reagovat !

              foto Zetti

              Zetti 28.09.  19:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

              Nevim vocotide, na muj vkus na jeden rok tech problemu u jedny jebky z bolky je vic nez dost i pres najety kilo. Nakonec najet kilo za jedenact mesicu s rapidem je urcity zpusob automasochizmu.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 28.09.  21:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

                Tyhle testy se dělaj desetiletí = v Německu. Že to zkusili u nás = a v pokračování budou měření = je jen dobře
      • 50 Reagovat !

        foto carver11

        carver11 28.09.  10:40

        « Re: Re: kvalita poplatná dobe

        Lenže donekonečna sa oháňať argumentom, že za to môže užívateľ, to je rétorika človeka od reklamácií v prijímacej kancelárii servisu. Jednoducho mi nesedí, že autá sa robia dnes pre mainstreamové publikum, kde kvantum užívateľov nemá vôbec vzťah k technike, ani záujem to meniť a vzdelávať sa, ale auto namiesto toho, aby takému užívateľovi slúžilo, sa rozpadne.

        Sami autori píšu, že tých rozjazdov zas nebolo tak veľa. To idem s autom po 50 tisíc kilometroch na dovolenku niekam, kde sú kopce, a keď sa tam potrebujem trikrát po sebe rozbehnúť, tak sa mi rozsype spojka? No ďakujem pekne. A zaujímalo by ma, či je potom výmena takej spojky vec reklamácie, alebo aspoň kulancie, alebo to odpíšu ako spotrebný materiál. Z opisu situácie mi vyplýva, že je to konštrukčný problém, nie ojedinelá vec.

        Ináč ad iudex, povedal by som, že služobné auto bude paradoxne menej trpieť, lebo síce bude vydojené a po diaľničných kilmetroch, ale jazdenia o štyroch ľuďoch s kufrom si užije podstatne menej.
        • 10 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 28.09.  10:44

          « Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

          Ojeta lamela na reklamaci urcite neni.
          • 10 Reagovat !

            foto carver11

            carver11 28.09.  10:53

            « Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

            To je mi jasné, nota bene po 50-tisíc kilometroch...
            • 30 Reagovat !

              foto Zetti

              Zetti 28.09.  10:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

              Me neuznala honda zkrouceny kotouce ani po 30tis. Vymenili je za raketu a po dalsich 30tis se zkroutily zas. Pak jsem tam dal sragorky noname a novemu majiteli jezdi dodneska. Dnesni zaruky na auta jsou vicemene vejicka. Z meho Sprintera tekla rez zpod !nenalakovanych! pantu a Mercedes prohlasil ze mi tam naletla ze vzduchu.
              • 10 Reagovat !

                foto MOJE-JMENO

                MOJE JMÉNO 28.09.  17:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

                Nemohl být u těch kotoučů problém třeba mezi volantem a sedadlem ? Nenapadlo tě to někdy?
                • 01 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 28.09.  20:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

                  Neřekl bych. Brzdy bývaly největší slabinou jinak skvělých Hond. Nevím, o jak staré Zetti píše, ale u starších to bylo zcela běžné. Platilo Honda=mizerný brzdy.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 29.09.  07:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

                    Jeden z prvnich diesel CR-V. Dvakrat kotouce odesly po 30 tis, na noname jsem dojezdil zbytek do 108 tis. nez slo auto do acek. Jeste se menily za celou dobu jen predni tlumice, jeden vytek, ale jinak jen zarovka v prednich svetlech. Bylo to velmi dobre auto, jen trochu nudne.
          • 15 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 28.09.  11:48

            « Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

            I výrobce to uznal = celý nastavení změnil = a reklamace uznává

            Proč říkáš opak?
        • 20 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 28.09.  11:15

          « Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

          Ak je takato zivotnost spojky standard, tak je to nedorobok co nemal ist medzi ludi.
          • 00 Reagovat !

            foto -Teddy-

            _Teddy_ 28.09.  23:17

            « Re: Re: Re: Re: kvalita poplatná dobe

            Asi tak. A to este treba brat do uvahy, ze redaktori ACZ zrejme nie su uplni zaciatocnici, ktori stale trapia spojku dlhym preklzom. V teste uvadzaju ze sa im to podarilo len 3x, aj to v podstate z donutenia (v situaciach, ktore nie su vynimocne!).

            Ako by to potom dopadlo u bezneho cloveka? Spojka by odisla po par tisic km? Toto je jednoznacne chyba auta, to sa nemalo stat. Nove auto by dnes malo vydrzat bez vaznych problemov aspon tych 200-250 tisic km. Pocas tejto doby by mal majitel len "liat benzin"...
    • 20 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 28.09.  17:16

      « Spojka

      Redaktor se snažil celou záležitost celkem objektivně popsat. Pokud spojka 3x smrděla, tak se není co divit, jak to dopadlo. Osobně skutečně nevidím problém ve spojce jako takové, ale právě v popsaném konstrukčním problému s vysokým stálým převodem, a tím extrémním zatěžováním lamely.
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 28.09.  20:05

        « Re: Spojka

        :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 28.09.  23:21

        « Re: Spojka

        Problem je v tom, ako je spojka zladena s prevodmi. Ak je tam taky vysoky staly prevod (u ktoreho sa da castejsie cakat preklz spojky) a k tomu maly motorcek s malym momentom zotrvacnosti, tak ta spojka mala byt nadimenzovana trosku lepsie. Alebo staly prevod nizsi...
  • 62 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 28.09.  09:13

    Hyundai Tucson

    Pre vsetkych co tak radi hatuju hyundai tak autobild testoval Tucson a po 100tkm absolutne bez problemu.
    • 20 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 28.09.  23:23

      « Re: Hyundai Tucson

      Kazde nove auto by dnes malo zvladnut 100 tisic km bez akychkolvek problemov. Obrazne povedane, len "liat benzin", a nic navyse. Tucson podal ocakavany vysledok. Rapid v teste uz teraz katastrofalne zlyhal...
  • 10 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 28.09.  09:16

    Rada

    Kdo jezdí pouze pomálu ve městě, ať si klidně pořídí malý motor s manuálem. Nicméně pro město je ideální klasický automat (když už máme v cenově dostupných autech jen ty malorážky). Pro objemy od cca 1,5 už se může uvažovat i o dvouspojce (opět záleží na způsobu používání), kde je výhoda menších ztrát a pro někoho sportovnějšího projevu. Audi od dvouspojek ve spojení s V6 ustupuje, ale Porsche si je nechává, tak nevím jestli se neosvědčily nebo je v tom něco jiného (preference zákazníků? - asi to tak bude).

    Nejhorší varianta je koupit litrový zázrak s DSG který poskakoval třeba 70000 km po Praze...
    • 05 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 28.09.  09:21

      « Re: Rada

      Rozdíl je v technice = Audi DSG vs Porsche jejich vlastní PDK

      Ta první = spíš problém, jak ve spolehlivosti tak v chování. Ta druhá snad s výjímkou použití v Bentley W12 všude jinde spíš :yes:

      Jen nepatrně cenově vejš = už najdeš 8st. automat Aisin = hodně jiná liga
    • 90 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 28.09.  09:42

      « Re: Rada

      Jj, 1,0TSI v spojení so 7°suchou DSG je des, citlivé parkovanie na centimetre je takmer nemožné, ale hlavne to sprevodovanie je to najhoršie, čo som v akomkoľvek aute zažil, také podtáčanie motora sa len tak nevidí, rozbieha sa to na 2ke, po meste to chce stále jazdiť na 6ke a pri cca. 70ke radí za 7. 1,0TSI nie je zlý motor, má slušný ťah aj výkon, ale musí sa dostať z mŕtveho pásma. No a práve do toho pásma ho DSG stále posiela, čiže motor trpí, trasie sa a neťahá. Na ako-tak prijateľnú jazdu treba jazdiť len v Sku, príp. radiť si ručne (ale to zase tak nejak automat stráca zmysel).
      • 20 Reagovat !

        foto Londonbridge

        Londonbridge 28.09.  09:58

        « Re: Re: Rada

        Trasie sa a netaha >:D :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 28.09.  10:48

        « Re: Re: Rada

        Hm, od majitelů jsem slyšel spíše chválu, ale tvůj popis mi více sedí k tomu, jak si spojení 1.0 a DSG představuji. On už rádce řazení je u manuálu úplně mimo.
        • 40 Reagovat !

          foto scadar

          scadar 28.09.  11:28

          « Re: Re: Re: Rada

          Mel jsem posledne pujcenou v servisu jako nahradni auto fabii s litrem, 81kW TSI a 7DSG (DQ200 myslim).

          Potvrzuju, ze jak mam DSGcka rad (v aute mam taky 7DSG, ale nove DQ381), tak tady to bylo o nervy, a to prave ze dvou duvodu - necitlivy rozjezd a pak prevodovka porad a neustale podtaci, zhruba podle toho, jak v manualu funguje radce razeni. A zatimco v mym aute je 1300rpm v pohode, tak litr proste na 1300rpm tluce a nejede. A ve sport rezimu to zase drzi hrozne vysoko a dela to kraval. Takze to bylo poprve v zivote, kdy jsem skutecne musel radit s automatem radit manualne, protoze ani jeden rezim nebyl normalne pouzitelny.

          Nicmene, ve chvili, kdy jsem radil sam, tak musim rict, ze fabie s vykonnejsim litrem a s tunovou hmotnosti je fakt raketa a ve vyssich otackach ma takovej zajimavej industrialni zvuk - jizda me vubec neurazela a jako hodne svizny poskakovadlo do mesta bych si ji predstavit dokazal. :-)
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 28.09.  12:58

            « Re: Re: Re: Re: Rada

            V 1300 ot. ten motor akorát duní jak lokomotiva (a tuplem s OPF), takže pokud ho tam DSG běžně pouští, tak je něco špatně. Dříve se DSG dávalo ke slabší verzi, tak je možné, že bylo i jinak naladěné.
        • 20 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 28.09.  11:52

          « Re: Re: Re: Rada

          A mali tí majitelia práve kombináciu 1,0TSI a 7DSG? Pretože ak áno a boli spokojní, tak to boli hodne nenároční majitelia, zrejme prešli zo Š 105. A ako pozerám, aj kolega scadar má rovnaké skúsenosti. Proste kombinácia tohto motora (maloobjemového turba, ktoré proste nemá rado nízke otáčky) a cukajúcej prevodokvy s extra ťažkými prevodmi (resp. radiacej čo najvyššie prevody) je veľmi nevydarená.
          Ako samozrejme, zvyknúť sa na to zrejme časom dá, len proste tá kombinácia neplní to, čo človek od automatu očakáva, teda zvýšenie komfortu. To skutočne radšej manuál a radiť podľa seba, rešpektujúc možnosti a obmedzenia toho motora.
  • 05 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 28.09.  09:51

    A

    přitom by stačila jediná drobnost - elektromotor. Hybrid emise splní bez problémů a přitom nemusí mít nesmyslně dlouhé převody na prvních stupních...
    • 33 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 28.09.  10:52

      « Re: A

      O tom není žádná, ale potom potřebuješ i baterii a dělá to 100 000 navíc, za což koupíš od jiné značky dobře vybaveného diesela.
      • 11 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 28.09.  11:14

        « Re: A

        Dehtu zmar!
        Nějak marně hledám dieselového Rapida v ceníku... Nebo dobře vybavenou dieselovou Octavii za cenu základního hybridu Aurisu… A furt nic, a furt nic.
        Už ani to lhaní ti nejde.
    • 02 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 28.09.  14:04

      « Re: A

      >:D >:D >:D Zřejmě dobrej matroš! >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 28.09.  16:17

        « Re: Re: A

        Jo? Tak mi dej taky nějaký, ať se mám líp!
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 30.09.  00:40

          « Re: Re: Re: A

          Asi se v tvém případě jednalo o zásah elektřinou do hlavy... :-O
    • 10 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 28.09.  19:08

      « Re: A

      Elektromobily a hybridy velmi často neumožňují instalaci tažného zařízení. Takže nemůžou být náhradou 10 let staré Octavie z článku.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  21:25

        « Re: A

        Auris hybrid pro příště Corolla hybrid = tažný zařízení má

        • 30 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 28.09.  21:41

          « Re: Re: A

          Bravo, po 20 rokoch výroby budú mať aj ťažné :-! >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 28.09.  22:31

            « Re: Re: Re: A

            Nechci ti brát iluze = ale ten Auris zrovna končí = budeš muset z těch 20 let něco ubrat :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 29.09.  08:12

          « Re: Re: A

          Ked som riesil Auris - a je to teda menej ako 2 roky dozadu, zistil som, ze s taznym mam smolu a ak chcem nosic na biky, maju nejaky adapter pre 2 biky. Klasicke tazne nebolo mozne do auta namontovat.
  • 40 Reagovat !

    foto pcwifi

    pcwifi 28.09.  10:15

    1

    dobrej report a tohle si ma clovek jako koupit a bez obav v tom jezdit ? twe nikdy. nemam potrebu jezdit po zahranicnich mestech, kde by me s Euro 3 vykopli, takze za me O1 / 2 TDI to jisti az na veky veku, amen ! :-!

    99matthew99 - kdyz se posle dobry kapřík, bude bez zavad kazdeee auto co si kdo rekne >:D
  • 44 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.  10:55

    Hodně se snažili, hodně ...

    Nám namluvit že se v pohodě obejdeme bez dieselu, ale jaksi jim to nevyšlo. Alespoň že to přiznali, že to nezatloukli, nesnažili problém zamést pod koberec.
    Jinak to ani dopadnout nemohlo.
    Prodlužovali převody, zkracovali životnost spojky. Gratulujeme, vynikající volba.
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 28.09.  11:07

      « Re: Hodně se snažili, hodně ...

      Namiesto predlžovali by som skôr povedal, že zle namixovali jednotlivé stupne >:D
      • 20 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 28.09.  11:13

        « Re: Re: Hodně se snažili, hodně ...

        No já si v Irsku půjčil 1,6 TDI s dlouhými převody a taky to nebylo nic moc ...
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 28.09.  11:34

          « Re: Re: Re: Hodně se snažili, hodně ...

          To je ešte horšia kombinácia ako testovaný liter so 6 kvaltom :-)
        • 20 Reagovat !

          foto MOJE-JMENO

          MOJE JMÉNO 28.09.  17:24

          « Re: Re: Re: Hodně se snažili, hodně ...

          S 1,6TDI 85kW Octa III jsem za rok najezdil skoro 50. Auto výborné a velmi úsporné, ale ten 5ikvalt je největší nesmysl a doslova degradace celého vozu. Důvodem je možná i to, že kdyby do něj dali 6ikvalt, tak by polovina zákazníků nekupovala dvoulitry, ale právě levnější 1,6ky, které na solidní a úsporné ježdění rozhodně bohatě stačí.
    • 20 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 28.09.  14:15

      « Re: Hodně se snažili, hodně ...

      Obejdeme, u Rapidu určitě, ale ne s 1.0 tsi. Co tam měl Rapid za diesel? Trojhrnek 1.4 tdi a tu hrůzu 1.6 tdi. První neznám, jel jsem s ním dohromady 10 km, ale 1.6 tdi jsem vyfasoval na služebkách v lecčems - od škodovek, přes VW až po Audi, co zrovna bylo. A na rovinu říkám, že krom trochu nižší spotřeby ten motor není v ničem lepší, než 1.4 tsi, ať už 90/92 kW nebo 103/110 kW, kdo si za něj v čemkoli připlatil je blázen. Už teď se diesel v těhle autech sotva vrátil, pokud by to ještě zdražilo, už by to bylo pro fandy. A fandové ještě nikoho neuživili.
      • 02 Reagovat !

        foto andy2210

        andy2210 28.09.  14:47

        « Re: Re: Hodně se snažili, hodně ...

        Diesel ma vyznam od urciteho najezdu, je to prosta matematika.

        Nove benziny umi byt usporne, ale porad jen v urcitem rezimu a to prave i diky eko zprevodovani. Kdyz na to slapes trochu vic, bude to zrat, jako tomu bylo u benzinu vzdy a hlavne ten rozptyl u benzinu je daleko vyssi. Nedovedu si predstavit jezdit s 1,6tdi treba za 7 ale s 1.0tsi urcite nebude zadny problem jezdit za 8,9.

        Ja mam ted G-tec a neco malo jsem s nim najel i na benzin a zatimco s dieselem jezdim do 6 ti litru (dobre, s 220d to bylo 6,5 dle BC takze mozna k sedmi) a vubec to nesetrim, na plyn pri stejnem stylu jsem za 4,5 real, tak na benzin abych se vesel pod sedm se uz musim krotit a omezovat. Ten motor sice neni asi optimalizovany ma benzin, ale presto neverim, ze s jakymkoli benzinem bych se v mych podminkach a s mym stylem pod tech 7 dostal. A pri mem najezdu to je uspora temer 30 tisic rocne. Za 5 let 150 tisic, i kdyz jde jen o jeden litr.
      • 10 Reagovat !

        foto MOJE-JMENO

        MOJE JMÉNO 29.09.  05:59

        « Re: Re: Hodně se snažili, hodně ...

        S 1.6kou jsem si doslova užíval ve smyslu brzda plyn a nemusel koukat na spotřebu. I tak bylo nemožné překročit průměr přes 5,4L. S nynějším 1.4TSI 1.4 110kW se snažím jezdit velmi úsporně (díky zpropadenému Carnetu....) a pod 5.8L to nedostanu ani kdybych se rozkrájel. Kdybych s tím ezdil jako s předchozím dieselem, tak jsem na průměru 7L. Je to fakt o matematice.
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 28.09.  19:17

      « Re: Hodně se snažili, hodně ...

      Spíše je to snaha podpořit "opovrhovaný" tříhrnek. Je jasné, že kdo chce tahat karavan, nekoupí si 1.0 TSI, ale 1.4 nebo 1.5.
  • 35 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.  11:12

    Spotřeba - Spritmonitor

    Je u dieselu lepší o 1 litr. Uváděný rozdíl 0,7 litrů je z říše bájné lhavosti. Ale jinak by za inzerci Škoda nezaplatila :-)
    Pan autor článku zapomněl podotknout že v rychlostech nad 160 km/h začíná Rapid 1,0 TSI benzín vyrábět a vracet do nádrže. >:-[] >:-[] >:-[]
    Nejmenší kubatura u dieselu byla 1,2 potom 1,4 a vrací se inovovaný dobrý 1,6, v některých případech budou i 1,6 nahrazeny podladěnými 2,0 TDI. A tak to má být. A alespoň 4-válce.
    Lepší podladěný 2,0 TDI než sekačkový 1,0 TSI …
    Nicméně spousta lidí jezdí opravdu málo a opravdu krátké trasy, pro ty je 1,0 TSI OK, pokud tedy umí couvat a nezničí spojku couváním. Znám mnoho lidí co couvat opravdu neumějí :-) Tak každých 50 000 budou dělat spojku, no z něčeho musí dodavatelé spojkových obložení žít ne ?
    :-)
    • 41 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 28.09.  11:36

      « Re: Spotřeba - Spritmonitor

      Lepší podladený dvojliter dízel ako sekačka 1.0. O to pokoj, ale zároveň lepšia je táto sekačka so 6kvaltom, ako 1.6 tdi s 5kvaltom.
      • 40 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 28.09.  16:07

        « Re: Re: Spotřeba - Spritmonitor

        Ámen ámen pravím vám, to dříve Hamunasakra přestane být otravný než diesel v autě B segmentu (Rapid je Fabia s trochu delším rozvorem a z méně kvalitních dílů) příjemným společníkem.

        Diesely mi nevadí, mám dva, ale v malém autě ne, to jsme vyléčení. 1.0 TSI ve Fabii žere o cca deci až dva více než 1.6 HDI, ve všech rychlostech je tizsi, kultivovanější, úplně jinde.
        To ale není kritika 1.6 HDI, ale obecně dieselu v malém hůře odtlumenem autě.
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 28.09.  16:56

          « Re: Re: Spotřeba - Spritmonitor

          Ámén i s tebou bratře = a přitom fakt stačilo říct sorry = než bejt brutálně sprostej = k reálný holce ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 28.09.  14:59

      « Re: Spotřeba - Spritmonitor

      Ja mam auto s 81kw a 200nm, navic v Oktavii se 100kg balastem a opravdu jsem byl prekvapeny, jak slusne to zrychluje na dalnici a ze i v 160 kdyz das pedal na podlahu citis v sedacce jak se to dere dopredu. 160-180 je ma bezna cestovni rychlost a jako bonus, to auto je prekvapive tiche.

      Tohle v lehkem Rapidu, navic pokud to ma opravdu realne 230nm musi jet hodne slusne, zvlast, jak se v clanku pise, na dalnici, kde se udaji delsi prevody a tim padem, mozna, i prizniva spotreba.

      P.S. slusne rozumej na tak slabe auto, od ktereho clovek nic neceka. A ono to prekvapi.
      • 10 Reagovat !

        foto MOJE-JMENO

        MOJE JMÉNO 28.09.  17:27

        « Re: Re: Spotřeba - Spritmonitor

        Není náhodou v Octavii zvýšený výkon 85kW...??
  • 40 Reagovat !

    foto l833465

    l833465 28.09.  11:43

    220

    Fotit si pri 220 km/h rucicku tachometru, to je na Darwinovu cenu. Obzvlast od motoristickeho novinara. ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 28.09.  12:00

      « Re: 220

      :yes: Od kohokoliv
      • 02 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  12:04

        « Re: Re: 220

        To jak ve voze jeli 3 redaktoři?
        • 20 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 28.09.  12:09

          « Re: Re: Re: 220

          Ta fotka je evidentně z místa řidiče. Pokud mu tam někdo jiný strkal telefon, pak ještě hůř.
    • 31 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 28.09.  12:08

      « Re: 220

      U redaktorů SM nepřekvapí vůbec nic, prostě jenom další servilní článek v řadě. V dalším pokračování bude fotka jak valí 220 km/h v pěti chlapech na Ještěd.
      • 03 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  12:18

        « Re: Re: 220

        To je skoro extrémní nepochopení = ten článek je s částma který ACZ vypustilo = spíš kritickej. Výdrž pohonnýho řetězce 50 000 km = je fatální

        Ve Škodovece si rvou vlasy = a ty to máš za PR článek >:D

        Ta neschopnost rozeznat kvalitu = je pozoruhodná :-)
        • 31 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 28.09.  12:34

          « Re: Re: Re: 220

          Kritický? Kde? Asi každý čteme jiný článek. Pod článkem je podepsaný Vaculík, takže článek SM obvyklé "kvality".
          • 10 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 28.09.  14:07

            « Re: Re: Re: Re: 220

            Taky tam žádnou kritiku nevidím, dali třikrát pokouřit spojce a ta se rozpadla, Vaculík kolem toho camrá odstavce o extrémní zátěži. Prostě klasická bída SM.
            • 10 Reagovat !

              foto andy2210

              andy2210 28.09.  14:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: 220

              Prijde mi to divne, pri couvani je prokluz bezny a ze by tri couvani vyridili spojku, no nevim nevim. O tom by snad uz muselo byt slyset, vzdyt aut s takovym najezdem je hafo. Mozna bych hledal problem v tom ctenari xx ktery mel to auto na pujceni, buhvi, jak s tim jezdil.

              Spojka vydrzi proste podle zpusobu jizdy a zachazeni, bezne tak 100-200 tisic a fakt se mi nezda, ze by nejaka tri couvani mela spojku odvarit. I na opravdu extremne namahanych autech (policejni v Praze, Octy 1.8TSI zacaly odchazet az kolem 100 tis km a ver tomu, ze takovy narez ta auta nedostanou nikde, to je jako kdyby jsi tech 100 tis km najel nekde na okruhu.)

              50 tis to byla bud vadna spojka nebo extremne spatny ridic co s tim jezdil.

              Samozrejme porizovat si 1.0TSI na tahani privesu.. pokud jednou za rok, tak proste pojedu opatrne, pokud casteji, tak nevhodny motor.

              Dalsi vec je 230nm u prevodovky a asi auta, ktere je deklarovano na 200. 230nm je uz slusna "naloz", ja ale neverim, ze to tolik ma. Sem tam v testech ctes, ze motory maji na brzde o xx % vic, ale pokud koukas na stranky chiptuningu nebo individualni mereni normalnich lidi, vetsinou to v zakladu tak divoka cisla nejsou.
              • 01 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 28.09.  17:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                A protože ty = nevíš = tak Škodovka změnila nastavení spojky = a uznává reklamace :yes: >:D

                Kdyby blbost nadnášela = přišli bysme o spoustu fakt vtipnejch myšlenkovejch závěrů >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 28.09.  21:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                "Samozrejme porizovat si 1.0TSI na tahani privesu.. pokud jednou za rok, tak proste pojedu opatrne, pokud casteji, tak nevhodny motor." Prečo? parametre sú porovnateľné s bývalou 1,9 tdi a to bola legenda. Kopec nekopec, príves nepríves :-) . Problémom toho litra sú dlhé kvalty vrátane jednotky, ináč ti výkon na tonovú búdku bez problémov stačí (bavíme sa o jazde v rámci limitov 80-100km/h podľa krajiny...
                • 20 Reagovat !

                  foto andy2210

                  andy2210 28.09.  22:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                  Ale alternativa 1.9tdi je 1.6tdi a ta je take bezproblemova. Teto 1.0MPI byla alternativa 1.6MPI.
                  • 01 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 28.09.  22:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                    Jj 1.6 TDI ten je legendárně bez problémoVWej :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 28.09.  22:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                    Nesmíš mi dávat ty :no: tak rychle = nestíhám editovat [odkaz] >:D

                    Myslíš že někdy pVWocitneš [odkaz] nebo to vidíš na dožiVWotní postižení? ;-)
                  • 20 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 28.09.  23:43

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                    Iste, lenže na 1,6 tdi tento liter stačí :-) . Bohužiaľ pre 1,6tdi. 1,6mpi sa zrejme na túto malú nasteroidovanú potvoru v ničom nechytí. Ohýbaš fyziku, pokiaľ mu namerali na brzde tých 230Nm, tak nemáš čo riešiť a pohybuje sa v poli dízlových klasických 1,6. A s tými si brzdený 1000 a viac kilový príves dával v pohode. Predpokladám, že väčšina to vyskúšané nemá, preto sa pohybujeme v rovine teórie
            • 10 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 28.09.  16:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: 220

              Na Fabii mi odešla spojka ve 105 tisících, ale to bylo auto týrané taháním vozíku a já se s ním v telecích letech taky nemazlil. Na Rapidu 1.0 TSI si (za pár tisíc km) nevybavuji, že by mi spojka zasmrádla.
              • 01 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 28.09.  16:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                Však tu spojku taky výrobce v průběhu doby = předělal :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 28.09.  16:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: 220

              Nojo = to hodně vysvětluje >:-[]

              TAk přes naprostý nechápání = když se píše že motor nezvládá vyjet kopec = přehřívá se a řídící jednotka snižuje výkon = je to v 21. století dost odstřel

              Kvůli vám = tuhle část ACZ = jako obvykle = vypouští >:D

              TAkže s vysvětlivkou = chválenej byl tuhle R3 1,2 PureTECH = taky to tu vyšlo

              No = myslim že všechno ale fakt všechno = je vysvětleno >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 28.09.  17:01

            « Re: Re: Re: 220

            TAkhle tupá = nemůže bejt snad ani vopice :-)

            Nic kvalifikovanějšího = v česku nemáme. A dokonce nejen v česku. Tos napsal = z absolutní totální neznalosti = nebo..? ;-)

            Že auto do kopce nezvládá atd. = to je v roce 2018 = něco jako přesnej opak PR = za kterej to bůhví proč = jen neznalost a hloupost? = považuješ ty >:-[]
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 28.09.  19:33

              « Re: Re: Re: Re: 220

              Nezastávam se TSI, ale musíš být objektivní a takhle malý motor v prudkém kopci a naložený prostě problém mít bude. Já bych rád viděl jak by si v takovém režimu a skaravanem poradil treba ecoboost, nebo ten tvůj chváleny puretech od psa. Ty motorizace jsou prostě základní a když plánuju jezdit s autem a karavanem , tak musím připlatit. Nemůžu čekat takové výkony od litroveho tříválcem a pak brečet, že sem něco utahal..
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 28.09.  21:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: 220

                Já sem vzor objektiVWity :-)

                Prostě stejnejm lidem vyšlo = že R3 1,2 PureTECH je superspolehlivej skvěle fungující = no a o krabici od mlíka 1,0 TSI = zas tohle. Spolehlivost i funkčnost = horší

                Zajímavý že i takhle prostou věc = lidi v diskuzi chápou tak odlišně
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 28.09.  21:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                  Ani jeden motor bych nedoporučil nikomu kdo jezdí v horách s naloženým autem , nebo s karavanem.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 28.09.  22:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                    Nojo do hor a tak patří spíš [odkaz]
                  • 10 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 28.09.  23:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 220

                    Viď môj príspevok vyššie, karavany sa ťahali s 1,9tdi. Dnešné nasteroidované benzíny majú parametre podobné, racionálny dôvod, aby to nešlo neexistuje. Výdrž je druhá vec, tá sa pri relatívne malej vzorke a mladých motoroch zatiaľ ťažko odhaduje
        • 01 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 28.09.  20:15

          « Re: Re: Re: 220

          Jj, ve škodovce si rvou vlasy, že Vaculík do nebe vychválí 1,0TSI a zkritizuje převodovku.
          Ta neschopnost pochopit čtený text je neskutečná.
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 28.09.  21:05

            « Re: Re: Re: Re: 220

            To máš pravdu = viz diskuze = takovejch jako ty = je tu docela dost :-)

            Viz ne já 21:49 = existuje prostě možnost = že toho Vaculíka nechápeš ty ;-)

            Ale uznávám = že tu část kde píše že to je nejhorší z nejhorších = při jízdě do kopce se přehřívá se olej motor skokově sníží výkon atd. = na ACZ vypustili :yes: >:D

            Eště jednou k diskuzi = najdeš tu extrémy který tvrděj že problém neni ani ta lamela. Prostě naprostý nepochopení textu = jednou z názorovejch stran :-)
            I když to výrobce uznal a změnil naladění spojky = to někteří popíraj :yes: >:-[]

            Prostě nepochopení textu = je alfa a omega = tos napsal dobře ;-)

            Schválně = co horšího bys pro do budoucna nejrozšířenější plánovanej motor vwýrobce vymyslel? Že nezvládá vyjet kopec = a blbý nastavení a konstrukce převodovky = která odchází po 50t. kilometrech? :-)

            A na práci s ní = se musíš extrémně soustředit = protože jinak smrdí? ;-)
            Než teda odejde do věčnejch lovišť = zatraceně brzo. Tak co bys tam ty = potřeboval napsat abys to neměl za chválu :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 28.09.  20:14

      « Re: 220

      A desetkrát tolik to platí pro Fabii. V té bych 220 nechtěl jet tak jako tak.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 28.09.  21:07

        « Re: Re: 220

        Hele srandisti = jeli ste někdo vůbec někdy těch 220? Ta reakce že je dramatickej problém nebo co = cvaknout mobilem fotku = to je už fakt na palici >:D

        Ale souhlasim = 220 skoro ve všem radši = než ve Fabce = to zas jo :-)

        Bonus [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 29.09.  09:50

      « Re: 220

      Ne neni = problém je tohle [odkaz]

      Že někdo z místa spolujezdce natáhne ruku s mobilem a udělá cvak = to fakt problém neni

  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 28.09.  14:13

    Raději počkat na nástupce, nebo koupit Tipo!

    Kupovat současnou generaci Rapidu slepenou systémem "co dům dal" se mi nezdá moc rozumné a s tříválcem 1.0 TSI už vůbec ne (přitom jiná volba v současnosti není). Řešením je buď počkat na nástupce na platformě MQB a s motorem 1.5 TSI (ale raději ho nekupovat hned první rok prodeje - důležitá zásada u každého nového modelu), nebo dát raději přednost širokému a pohlednému Tipu s dospěláckým rozměrem kol a velmi robustní konstrukcí. Nabízí hned tři karosářské varianty a všechny motory čtyřválcové! A i základní motorizace má standardně šestikvalt! (1.4 16V), i 1.4 T-Jet se obejde bez citlivého přímého vstřiku a 1.6 M-Jet je se svými 320 N.m doslova raketa! :-) :yes: :yes: :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto car

      car 28.09.  16:00

      « Re: Raději počkat na nástupce, nebo koupit Tipo!

      ..tak vidíš,sám jsis odpověděl..z těchto dvou jasná volba.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 28.09.  16:19

      « Re: Raději počkat na nástupce, nebo koupit Tipo!

      1.5 TSI asi nebude zrovna za cenu toho litrového. Pokud jej vůbec dají do všech výbav...
      • 00 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 28.09.  19:18

        « Re: Re: Raději počkat na nástupce, nebo koupit Tipo!

        A pokud koncern dovolí kombinovat jej s manuálem.
  • 10 Reagovat !

    foto Riceeater

    Riceeater 28.09.  14:55

    1.0TSI 70kW vs. 1.2TSI 66kW

    Zdravím, mám osobní postřehy z provozu. Ve Fábii má manželka 1.2TSI a já v Rapidu 1.0TSI... oboje pětikvalty.

    1.0TSI je v Rapidu parádně odhlučněný a celkově je tišší než 1.2TSI. Akcelerace a chuť jít do otáček je výrazně lepší u litru, stejně tak jako spotřeba. Dálnici jezdím tak 150-160 a podle palubáku jsem na 7,5-7,8L/100, 1.2TSI tohle dává o -3-4dcl hůř.

    Ultra eko z HK do Podebrad (80-90kmh) jsem dal s Rapidem za 4,2/100 a Fabie prostě nešla stlačit pod 4,5/100 (ale jsou tam 17")

    Spojka... u Rapidu se vážně taví, poprvé jsem ji usmažil, když jsem měl auto nové, ve velmi prudkém kopci při rozjezdu do křižovatky, špatně přehledný úsek. A nedávno při pokusu o rychlé couvání do mírného kopečku. U Fabie jsem ještě neměl to štěstí... ale myslím, že to za mě zvládne manželka :-)

    Každopádně, úplně nejhorší je v obou případech řazení... resp. řazení zpátečky, to je něco otřesného. Horší řazení jsem snad ještě nezažil.A ještě navíc ten dementní systém zatlačování páky do podlahy...

    Mimochodem, Fabie má nalítáno cca 25tkm a Rapid 15tkm, obě auta řadí zpátečku blbě od začátku. Zajímavé je, že u zapůjčeného šestikvaltu to jde hladce.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 28.09.  16:20

      « Re: 1.0TSI 70kW vs. 1.2TSI 66kW

      Takže to viditelně nemají moc vychytané. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 28.09.  17:03

      « Re: 1.0TSI 70kW vs. 1.2TSI 66kW

      :yes: :-)
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 28.09.  23:48

      « Re: 1.0TSI 70kW vs. 1.2TSI 66kW

      Narobiť smrad spojkou nie je problém ani pri 1,2tsi prvej a druhej generácie Bavíme sa o slabších verziach s 5st manuálom. Stačilo pomaly cúvať na nejaký obrubník v tesnom priestor, kde sa nemôžeš len tak rozbehnúť, ale musíš sa plaziť. Tým sa vlastne nič sa nezmenilo ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 28.09.  19:15

    Tříválec v kopci

    Najezdil jsem něco s HTP a i když je TSI lepším a dynamičtějším motorem i dva řády, tak popsané situace při rozjezdech znám velmi dobře. On není problém utavit spojku i u naftového dvoulitru, ale u malého motorů jako je je tento a s naloženým autem je to peklo. Tam opravdu poznáte limity motoru. Já u HTP spojku nezničil, ale strejda to během roku stihl 3x.... Rapid TSI prostě nemůže nahradit ve všech situaci auto na takove kombinované užívání v zátěži jakým je Oktavia s dvojnásobným motorem . Na příměstský provoz a jednou za rok k moři po dálnici to Rapid zvládne, ale na karavan, to fakt ne.

    Nejsmutnejsi ze zdejší diskuze je až dětská radost Hammunasakry z toho, že má Škodovka problém. Ten clovek z toho má druhé Vánoce a snad ho to i sexuálně uspokojilo... To je fakt hnus
  • 30 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 28.09.  20:13

    Vsichni sedi za Catiou a jizdni zkousky placou

    Jezdit v Rapidu ci jine Skodovce 220 mozna jde, ale je take treba poznamenat, ze ma ridic stazene pulky od 110. A musi od teto mety drzet volant objema rukama, aby auto neskoncilo v kotrmelcich. Prejizdeni z pruhu do pruhu si clovek pak jo rozmysli. S vetsimi auty muzete pustit volant v jakekoliv rychlosti mezi 0 a 250 (klidne i na rozbite ceste) a auto jede normalne rovne. Nevim, proc ma Skodovka “zabijacke” rizeni.

    Pneumatika procvakla od rafku pres bocnice na bezne okresce, pritom tlak dle vyrobce. Zazil jsem to poprve v zivote, Octavia 3 2.0 nafta 4x4 kombik mirne zvysena, (mozna tomu rikaji Scaut, ale nejsem si jisty). Kdyz jsem podlehl Martinovu nadpisu kde hlasal cituji: “podvozek jak z Dakarskeho specialu” a byla vyfocena pri vyskoku. Tak jsem si vymetl odfrezovanou diru a stalo me to jedny Marlborka s tim, ze je na tom “asi defekt”. Spravce vozoveho parku jen koukl na kolo v kufru, kde byly bocnice s dirkama jak pro vhazovani minci a povida, “trosku” a zacal se smat. Nyni znova a Rapid, zrejme jsou tedy komponenty vzajemne spatne odladene. Jizdni oddeleni nebo Skoda Motorsport?

    Spojka zasmrdet muze, to neni vada. Ale aby odesla pri 50k km nepotrebuje komentar. Na mem prvnim aute (Lada1200) vydrzela lehce pres 100tkm a tezsi vozik v horach obcas byl. Couvani od zavory, no a? Popisu verim a je fajn, ze je jasno co se delo. Ale tak bud je auto na jezdeni nebo ne. Tahani nekoho ze skarpy bez dynamickeho lana pres spojku tedy asi nema smysl zkouset.

    Nevim proc vsichni touzi u manualu po 6 kvaltu. Clovek se uradi jak v starem nakladaku, jeste chybi pulky a rady. Dobre odstupnovany 5 kvalt je daleko lepsi. Pokud je vyjimecne situace “mezi”, tak proste jedu pomaleji na nizsi prevod dokud situace nepomine a pak dal presne v tech otackach, ktere autu sedi.
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 08.10.  15:17

      « Re: Vsichni sedi za Catiou a jizdni zkousky placou

      Problém je, že více stupňů dnes ty motory potřebují, protože mají tvrdou charakteristiku. Emise, tlak na účinnost, regulace motoru, vysoký stupeň přeplňování... To staré motory vůbec nepotřebovaly. Ještě nedávno jsem jezdil s 1,6HDi 68kW a tam pětikvalt nebyl na obtíž. Pak jsem musel řídit Octavii 1,6TDI a to bylo za trest. Mezi kvalty díra, motor buď podtočený nebo přetočený, absurdně těžký stálý převod... tak proto ten stále rostoucí počet jízdních stupňů a i v Evropě se rozšiřující automaty. Nebo ten DSG paskvil.

      Jízdní testy... on ti pak z konstrukce někdo vpálí: no jo, ale na zkušebně s dlouhým pětikvaltem vyjdou lépe emise CO2, protože dlouhá čtyřka...
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 28.09.  20:50

    Ako blbou prevodovkou posr*ť auto.

    Gratulujem inžinierom z embé, a také slušné auto to mohlo byť. Fabia detto.
  • 10 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 28.09.  21:49

    Co klimatizace?

    Jsem celkem překvapený, že redakci zatím "nekvílí" kompresor klimatizace SANDEN. V klubu Fabie III a Rapidu je nás docela hodně, kterým kompresor časem začne zlobit a v servisu Škoda najednou všichni mají problém se sluchem >:D
    Jinak ta spojka mi nedá spát. Mám Rapid 2016, tedy 1.2 TSI a bydlím v horách Beskydech, ale nikdy ještě nic nesmrdělo. Opravdu si myslím, že někdo zase šetří a je tam "slabší" obložení nebo něco podobného. Chtělo by to porovnat spojky 1.0 TSI vs 1.2 TSI.
    Jinak super test a držím redakci palec ať je Škoda neukamenuje.
    A můžu jen potvrdit - Škoda operátor naslibuje hory doly, ale v podstatě váš dotaz, požadavek apod. hodí rovnou do koše.
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 08.10.  15:19

      « Re: Co klimatizace?

      1,2TSI bude na spojku z principu hodnější:

      1. nižší točivý moment celkově

      2. 4válec má více pracovních cyklů za 720°
  • 31 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 29.09.  00:16

    osobní zkušenost

    Něco přes rok vlastním Rapida 1,0 TSI 81kW a pokud jde o dynamiku a spotřebu tak spokojenost na 100%. Dokonce bych se nebál říct, že jsem z motoru nadšený. Skvělé pružné zrychlení, žádné vibrace, žádné obtěžující pazvuky od motoru. Obtěžující je až aerodynamický hluk po překročení 150km/h. Na letních 17" Dunlopech je auto krásně stabilní. Auto má ale poněkud zvláštní chování při ostrém nájezdu do zatáčky. Nejprve máte pocit, že přechází do přetáčivosti, zaklekne a drží. Poprvé mě to vyděsilo a přitom se vlastně nedělo žádné drama... zvláštní asi ESP? Na zimních 15" Nokian WR D3 auto docela plave a celkově má takový gumový projev.
    Pokud jde o dlouhé převody tak to musím potvrdit. Popojíždění v kolonách na dvojku je naprosto nemyslitelná věc a chvilku trvá než si zvyknete podřazovat na jedničku. Každopádně při rozjezdech do sebevětšího kopce jsem žádné pálení spojky nezaznamenal. Dost tomu nejspíš napomáhá hill holder, který auto nenechá couvnout. Prostě na jedničku může spálit spojku jen úplné jelito bez citu. Situace se ale mění při couvání. U běžného parkování kde jde jen o metry není žádný problém. Horší je to při couvání do svahu třeba na nezpevněné cestě (případ který se mi stal). Mokrý trávník, svah a je problém. Normálně by se dalo přes spojku couvat lehce nad úrovní volnoběžných otáček, ale do svahu to nejde a po přidání plynu už jste v pásmu maximálního kroutícího momentu a je zle. Bylo to poprvé co jsem ucítil spojku.
    Celkově jsem ale s autem spokojený a technickou závadu jsem zatím řešit nemusel.
    Navzdory diskusním strašákům mi přijde auto komfortní i na 17", ergonomie bez problémů, infotainment až primitivně jednoduchý a svižný bez záseků. V téhle cenové relaci bych zvažoval snad jen Fiat Tipo, ale u něj je vyšší propad ceny a proto jsem dal přednost Rapidu. Tak snad spojka vydrží. >:D

    A poznámka pod čarou. Už bych se k mým předchozím atmosférickým 1,4 a 1,6 vracet nechtěl. Dynamika a spotřeba je u 1,0 TSI jiný vesmír. Teď jen aby byla stejně potěšující i životnost. >:D
  • 10 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 29.09.  02:15

    Trocha fyziky

    Dejme tomu, že jsme autu prodloužili stálý převod např. o 10 %.
    Pokud se chci s takovým autem rozjet stejně svižně jako dříve, tak potřebuji:

    a) O 10 % větší krouťák přenášený prokluzující spojkou.

    b) Navíc také o 10 % delší čas doby prokluzu, než by se spojka „chytla“ (ukončila prokluz) při stejných otáčkách motoru jako předtím.

    c) Při těchto stejných otáčkách však možná nebude zvýšený moment (viz a) ) dostupný, takže rozjezdové otáčky během prokluzu (při kterých pak dojde i k “chytnutí”) budeme muset udržovat vyšší , dejme tomu jen o pouhých 5 %, abychom získali ten správný moment (u dole “vzdechlého” turbo-tříválce to bude chtít asi i víc %).

    Bod c) způsobí prodloužení času prokluzu v b) o dalších 5% a díky vyšším rozdílovým otáčkám na třecích plochách vzroste třením generovaný ztrátový výkon také o dalších 5%.
    Když se zkombinují tyto vlivy dohromady, lze očekávat, že třecí plochy spojky obdrží v důsledku 10% prodloužení převodů o cca 30 % větší dávku ztrátového tepla při každém rozjezdu (mělo by to fungovat zhruba se třetí mocninou).

    Uvědomili si něco takového koncernoví konstruktéři? Nepochybuji o tom, že ano…

    Měla původní spojka tak vysokou rezervu ve schopnosti snášet o tolik vyšší tepelné zatížení? O tom už docela pochybuji… (heslo „design-to-costs“ dnes frčí všude, že…)

    Může Škoda auto předpokládat, že její zákazníci opět skousnou produkt s konstrukční slabinou.....???

    • 01 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 29.09.  09:33

      « Trocha fyziky

      Jj :yes:

      Viz diskuze = Škoda oprávněně předpokládá = že zákazník je.. vwůl? :-)

      Jako u koncernu tak často = největší slabina je opět přeVWodovka
  • 10 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 29.09.  21:17

    TSI 1,0 motor do stieracov

    Skodovka ma opat pruser myslim si s tou spojkou.
    A tie taraniny o uspornosti toho 3valcoveho nepodarku su smiesne.

    [odkaz] >:-[] :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 29.09.  22:53

      « Re: TSI 1,0 motor do stieracov

      Auto f órum je tu blokovaný = musíš přes zkracovač URL adresy [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto JohnST

        JohnST 29.09.  22:59

        « Re: Re: TSI 1,0 motor do stieracov

        Dakujem za radu. To som netusil.
        kazdopadne na Autofore sa da ten clanok dohladat.
        Proč moderní turbomotory nejsou zdaleka tak úsporné, jak výrobci aut tvrdí?
        [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 30.09.  07:48

      « Re: TSI 1,0 motor do stieracov

      Kedze skodovku moc nemusim, pozrel som sa na spritmonitor na 1.0tsi. Realne data ale hovoria nieco ine ako "experti" z autofora a tie ich nekonecne nezmysly. Ten motor vyzera byt naozaj slusny. Ze to odflakli inde je vizitka auta/vyrobcu, ale nie motora.
  • 00 Reagovat !

    foto Filipcz

    Filipcz 01.10.  04:54

    VW Golf Variant 1.0 81kW 6ti kvalt

    Zdravím, mám ho rok 20 000km, spojku jsem nikdy necítil a s couváním jsem problém neměl. Má to auto hold. Auto používám jako krumpáč. Je to pracovní nástroj. Ale nejsem řidič co couvá u Lidlu na plný plyn a jede při tom krokem.. nikdy by mě nenapadlo si koupil litr a dávat za něj karavan. Je to zvrácenost. Z toho jsem byl 3x v Alpach v Rakousku. Jednou posádka 5 lidí v zimě rakví na střeše jede to krásně, zvládá to zrychlovat do alpských kopcu na dálnici že 140 na 160 bez probpemu. Podruhé posádka ve 4 letní Alpy na tyden. Ježdění furt po kopcích a nic v pohodě. Zbytek v Praze Cukačky po městě. Celková spotřeba zanedbatelná od 4,8 do 5,8 záleží kde jedete.
    Motoru dávam velký palec nahoru.
    Nevýhoda: Dlouhá 1 v kolonách hodně často cukáte na 1 je to o zvyku. Řešení příští auto bude s DSG.. škoda že ho nemám už teď.

    Tip: investuje do led světel mám je a svítí úžasně.
  • 00 Reagovat !

    foto Nagano

    Nagano 01.10.  09:28

    Vcelku dobrý test, ale...

    ...zase nám pisálkové SM a auto.cz ukázali jak se dá z relativně dobrého testu udělat brak pro čecháčky s mokrým snem v podobě Oktavie RS.
    Např.:
    Při 130 km/h tak litr točí jen 2663 otáček, což si svého času nedovolily ani velké šestiválce – třeba Opel Omega 3.0 V6 točíval tři tisíce. - proč srovnávat s minimálně 15 let starým autem? Protože to zní dobře, sekačka je lepší než 3,0 V6.
    Ručička otáčkoměru jen lehce nad třemi tisíci (u litrového vozu), uvnitř úplné ticho a auto bez podřazení vytáhne jakýkoliv kopec.- to úplné ticho dojímá. Majitelé těchto aut z vlastní zkušenosti tvrdí, že nad 150 je v autě poměrně nadprůměrný hluk (dokonce i tady v diskuzi). No a 180 jsem po dálnicích jezdil i s 8 let starým Picantem.
    Když jezdíme po německých dálnicích „jen“ stošedesátkou, akcelerujeme a dojíždíme plynule, dosáhneme snadno za celou cestu rychlostního průměru kolem 100 km/h s průměrnou spotřebou stále do šesti litrů. - tomuhle věří snad jen Baborský a andy 2210.

    Příště prostě stačí napsat, že ten motor jede velice slušně na to, že se jedná o 1,0 TSi a že vybraná konkurence umí minimálně stejně dobré motory. Ty vybrané nuance fungují jen na hrstku slabomyslných čtenářů a všem ostatním to spíš znechucují a vy ze sebe děláte pitomce.
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.10.  14:24

      « Re: Vcelku dobrý test, ale...

      Tak nám zas čtenáři ACZ uzkázali jak se dá značně nadstandardní text = nepochopit a neocenit :-)

      No nic = spousta další to měla dokonce za PR :yes: >:D >:-[]

      Opak = viz jamp v pokračování textu 29:9. 9:33
  • 00 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 07.10.  00:01

    Rapid

    Je a ostane to lacno poskladaný šrot predávaný za cenu auta.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se „přiškrtí“ kvůli stárnutí a dluhům

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se…

Během půlstoletí bude bezmála třetina Čechů starší 65 let, což extrémně navýší výdaje států na důchody. A…

 

iSport.cz

Král: Krize Sparty? V autobuse byla dobrá nálada, Hejkal věděl i sestavu

Král: Krize Sparty? V autobuse byla dobrá nálada,…

Patřil k nejlepším hráčům na hřišti. Teplický stoper Alex Král (20) pomohl v nedělním utkání proti Spartě k…

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot, domácí šokoval Moulis

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot,…

Fotbalisté Sparty ani v 18. kole první ligy neukončili své trápení a doma s Teplicemi prohráli 0:1. Jedinou…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…