Čekám na benzin heady a antinafťáky, co k tomu řeknete? Tankovat N98 za bambilion (cenově vystřelí nahoru), nebo si k*rvit motor nebo zůstat v naftě? :-!
Právě vybírám nějakej benzin, ale už se mi do něj tolik nechce :yes:
uz davno beru jen V100 do obou aut prave kvůli tomu, ze tam není biosložka.
cena jen o 2kc vyssi proti N95
ano, da se předpokládat, ze se rozdil zvedne
nafta nemá v osobních autech budoucnost.
nechapu, ze takhle blnou, s hybridama pujde spotřeba dolu i tak.
kdyby chteli opravdu snizit spotřebu ropy v doprave (otázka jaky podíl ropy jde do dopravy), tak zavedou nejakou dan na auta s velkou spotřebou - tedy SUV, MPV apod...
Já beru pořád N95 a přidávám VIF, V100 se mi tedy tankovat chtít nebude, už na jedné nádrži ten rodíl docela je. Dost mě ta zpráv zaskočila nic takovýho sem dosud netušil :'-(
me jedno auto vynechávalo az tak, ze po rozjezdu se studenym motorem uplne prestalo tahnout, az jsem musel vyradit, poradne proslamout plyn, motor roztocit a az pak to zacalo jet. v servisu se na to tvarili neurcite. po několika nadrzich V100 problem zmizel, takze sem u V100 zustal i u tohodle auta. problem trochu je, ze nejblizsi V100 mam 20km daleko. a protože s timhle autem jezdim jen ***cky, musim tam bud zajet specielne, nebo tohle auto vzit, když ti smerem jedu nekam dal...
VIF ti lih z benzinu nevyzene
a navíc, cim vetsi podíl lihu, tim vetsi spotřeba
Najdu nejlevnější na netu a objednám 10-20 ks = záleží na poštovnym ale dostaneš se i na 40 kč za lahvičku. Málokdy tankuju pod 2000 = těch 40-45 kč mě moc nebere :-)
Doporučujou nejdřív nalít a pak tankovat. Zkoušel sem a nevim proč, vo fous lepší pocit mám když to dělám obráceně. Ale to může bejt podle auta = chce to vyzkoušet
Když mám takhle natankováno mám fakt dobrej pocit.
Jasně, pokud někdo jezdí jen jedním autem kolem 200 km za měsíc, asi bude stačit lahvička 125 ml nebo 0,5 l plechovka a ani nebude řešit mírně vyšší cenu.
smarja, zenska, samozrejme tam napred naklopim ten vif a pak to benzinem spalchnu a promicham v cele nadrzi pri tankovani! opacne je to hloupost - pulka vifu ulpeje na vstupni trubce, nez to cele stece do nadrze, tak to chvili potrva. tvuj "vo fous lepsi pocit" je samozrejme placebo, v tomto pripade jeste netusim, na cem by melo byt zalozene. realne nepoznas ani rozdil mezi tim, jestli tam ten vif mas a nebo ne. efekt vifu by se mel projevit v dlouhodobem horizontu tim, ze ti motor celkove dele vydrzi svezi a nezanese se ruznymi sajrajty, atd.
dcerka mela narozeniny = mel jsem cokoladovy dort a chlebicek, nicmene tohle proste s tvymi prazvlastnimi myslenkovymi pochody nema nic spolecneho. >:D
Vif v těhle lahvičkách se normálně prodává. Já ho kupuju třeba v Autokelly, ale viděl jsem ho už všude možně. Nevím jak benzínovej, ale ten do nafty smrdí jak tchoř a teda bohužel víčko lahvičky (to hliníkové) jde strhnout tak deb... že se tim vždycky navoním 8-s . Leju celou lahvičku. Je určena pro nádrž 40-60 litrů jestli se nepletu, a já to liju do 80l takže to není tak koncentrovaný.
Nafotvej právě smrdí dost (letní i zimní). To je taky důvod proč používáme lahvičky. Spotřebu by jsme měli i na 5l kanystry >:D , ale kdo to má přelejvat? Jen mě prostě štve, že to hliníkový víčko nemá takovej ten výstupek za který by šlo chytit a lehce utrhnout.
Já si koupil normálně dvě tyhle lahvičky a kanystr, plus trychtýřek a přelejvám to, lahvičku pak vozím v každým autě, kdybych potřeboval tankovat. Kanystr a trychtýřek mám ve větraný garáži, lahvičky drží dobře, takže mi to nikde nesmrdí.
jednou rano koukam z okna a auto ma vyklopeny vicko od nadrze, tak si rikam co to??
vlezu do auta, pootocim klickem a nadrz skoro prazdna.
tak si rikam, den předtím sem bral plnou, od ty doby ujel jen cca 200km, asi mi to někdo vycuc.
tak volam policajtum jen aby to vedeli, policajt duma, pta se co mam za auto, pak říká ze to není tak jednoduchy vycucnout a jestli sem opravdu bral plnou. tak říkam samozrejme, vzdycky beru plnou, tak 3x-4x do mesice. tak dal dumame a me doslo, ze jsem bral jen za tisícovku, protože to bylo to obdobi, co sel benzin každý tyden o korunu dolu, a ja sem takovej skrt, ze kvůli pripadnejm nekolika usetrenejm korunam jsem bral jen za tisicofku. tak jsme se tomu s policajtem zasmali, a on to ted mozna na večírcích dava k dobrymu.
a to vicko - vecer uz za tmy jsem se ještě stavoval v mycce, z auta pak ani nevylejzal a jak kartace vicko primackly, tak se nejspis otevřelo ...
Pánové, nechci vám brát iluze, ale palivo bez biosložky už nekoupíte. Ani zmiňovanou vervu 100.
To co šlo ještě loni, totiž že část paliv se dodávala bez bio a v jiné částí byl podíl bio o to vyšší (a v součtu se tedy % biosložky plnilo) už je zakázáno.
Každé palivo obsahuje podíl biosložky - i zmíněná verva 100. Taky ji někdy beru, jindy N95 a přidám VIF (koupil jsem si 5L kanystr) ale nenamlouvám si že je bez biosložky (a ani mi to nevadí).
Věřte že kdyby byla bez biosložky tak toho marketing Benziny pěkně využívá a má to na každém stojanu.
Bezbabišní asi bude, protože babiš se angažuje v produkci Meřo, které se přidává do nafty. Takže benzin je bezbabišní, ale s biosložkou.
Verva 100 a OMV 10 je z té samé rafinerie, každý si dává jen svoje aditiva.
Do benzinu se přidává bioethanol - a ten se produkuje z kukuřice (hlavně v polsku) nebo z cukrovky (u nás).
Přesně tak, zbavil jsem se zrovna dieselu, do kterýho jsem lil jen Vervu Diesel a pořídil si benzín, do kterýho nepůjde nic jinýho, než Verva 100.
Cenu dvou piv v lepší hospodě (čtyř v horší) na jednu nádrž pro můj motor obětuju rád, přeci nejsem sám, komu chutná dobrej chlast :-)
P.S. A Vervu 100 už nějakej pátek leju do sekaček a pil a nikdy nemám problém se zalepenejma tryskama
Ne, Babise nechci podporovat a nekdo takovej by vubec nemel existovat. Jenze je tu nekolik ale..
On vyrabi uz i lih, kterej se bude nalejvat do E10. Stejne jako vyrabi repku tekouci do nafty. Takze sice se snizi jeho rejzovani na repce, ale bude rejzovat na lihu, kterej jde navic jeste pancovat.
Ja nejsem zarytej naftar, benzin head, plynar, elektrikar atd.. Ja uvazuju nad tim, aby to auto vydrzelo 8 let, nestalo nesmysl a mel jsem realnou moznost do toho tankovat neco, aby to auto najelo cca 200-250 000 km bez velkych servisnich nakladu. S aktualni naftou mam 203 000 km. Nejzavaznejsi zavada byla mrtva chcipaci klapka (170 000 km) a sekla regulace turba (160 000 km). V podstate chci resit jen pravidelny servis rozvody, olej, filtry, svicky apod. Jezdim s ni za 6-7 po meste, po dalnici 5.5-6.0 a kdyz jedu eco rally, tak se pohybuju kolem 4.0-4.5. Na 120kW pohoda, jen ten PD chrocht me cim dal vic stve >:-[]
Ta cena za benzin je ohromna, at uz v cene paliva, ve spotrebe nebo nedejboze kdyz se tam neco podela. Benzin jsem chtel TFSI/FSI/TSI
Na EU úrovni to neprojde. Naopak se mluví o tom, že se biosložka už nebude navyšovat.
V Německu o E10 není zájem. A kvůli levné ropě nemají nyní biopaliva šanci. Veřím, že to v roce 2019 nakonec nedopadne. Stejně už nyní beru jen V100. Protože se řídím heslem "Více pro auto, méně pro Babiše".
Čím více lidí bude brát prémiová paliva, tím více klesne jejich cena.
p..ovina, lidi nemají co jest, země se drancuje přemrštěným zemědělstvím, půda se odplavuje, ale mi budeme osévat zemědělskou půdu plodinami, aby se pak nacpala do paliva.
Souhlasím s tebou... jen ještě velmi stručně dodávám; Mořidla, Herbicidy, Fungicidy, Insekticidy, Desikanty… a pak to označit jako BIO palivo
Tady se nám někdo směje přímo do ksichtu... že ano
Automobil jako konkurent v potravním řetězci
Homo Sapiens ty woe...
řepka má tak těžké pylové zrno že dál něž 15 m od pole jej nenajdeš a alergie na řepku je hodně vzácná..
alergikům by prospělo kdyby se spíš vykácely lesy..
O příspěvek níže píšeš, že jsi vystudovaný agronom.
Čili bych kromě naprosto nesmyslné poznámky o lesích očekával, že budeš sdílnější v oblasti vlivu brukvovitých na půdu (především jejich agresivní kořenový systém apod.), tuny chemických náhražek za hnojivo a dalších chemických sajrajtů použitých pro zvýšení výnosů...
Alergiků je víc než dost... o smradu z řepkového pole ani nemluvím
Tak ještě jednou - alergie na řepku je vzácná, to že lidi smrkají když řepka kvete je tím že v té době kvetou i stromy. Každý si může nechat udělat testy na co je alergický, a zjistí že řepka mu za to nemůže.
Pojem agresivní kořenový systém je opravdový unikát. Je tak odborný že jsem ho dosud neslyšel..
Tuny náhražek za hnojivo.. nevím jaké myslíš, pod řepku se dává prostě hnojivo, zrovna tak jako pod cukrovku, ječmen, pšenici, vojtěšku, hrách, kukuřici, mák...
Chemické sajrajty (asi tím myslíš pesticidy, což jsem rád, protože mám specializaci rostlinolékař) se nedávají na zvyšování výnosů, ale na eliminaci škodlivých činitelů. Zrovna jako v ostatních plodinách.
A na závěr - pro ty co se mají zemědělské vzdělání z diskuzí na novinkách či idnesu - řepka je zařazována v osevních postupech jako plodina zlepšující. Zlepšuje půdní strukturu, a je vítaným přerušovačem obilních sledů, protože obiloviny zabírají přes 50 % orné půdy. (řepka 13 - 15%).
Dále řepka chrání půdní fond před erozí - má velice vysokou pokryvnost a nehrozí že nějaká průtrž pole s řepkou spláchne.
Proto se řepka může pěstovat i na svažitých pozemcích, kam už je zakázáno dávat např. cukrovku, brambory kukuřici apod.
V součtu - zemědělec s řepkou problém nemá, půda taky ne, pouze internetoví zemědělci..
"Proto se řepka může pěstovat i na svažitých pozemcích, kam už je zakázáno dávat např. cukrovku, brambory kukuřici apod." - to mě zajímá, neb máme kousek od domu svah s kukuřicí a letos už "pomohla". Jak to s tím zákazem je? Dík!
Stručně - širokořádkové plodiny se buď nesmějí na svazích pěstovat vůbec, nebo na mírnějších svazích jen s použitím půdoochraných technologii - např. setí ne na holou půdu, ale do mulče či musí být splněna pokryvnost rostlinným materiálem.
Dále musí být podle svažitosti případně použitý vsakovací pás - tzn. že pod kopcem je je kukuřice obsetá např. ječmenem.
Samo o sobě to ale vždy nemusí stačit a když přijde velká lokální srážka, tak ani to nemusí nepomůže.
Jinak - obecně si to zemědělci hlídají, a to proto že při porušení těchto pravidel se jim krátí dotace.
Pokud bys měl podezření že toto nedodrželi, můžeš dát podnět na regionální pracoviště SZIF- ti to mají hlídat. (a myslím že i UKZUZ)
bližší informace najdeš v googlu pod hesly GAEC nebo DZES (Dodržování standardů "dobrého zemědělského a environmentálního stavu" půdy - DZES)
něco málo stručného tu [odkaz]
Buď si jistý, že nejsem internetový zemědělec. Nebudu se holedbat svým vzděláním, neb bych tě nejspíš přivedl do rozpaků. Ale...
Napíšu ti to tak, aby chápali i ostatní.
Pokud jsi „rostlinolékař“, zcela jistě znáš proces přežití rostlin, jejich způsob boje o prostor. V tom případě mne velmi zaráží tvé překvapení nad termínem kořenový systém. Předpokládám tvé povědomí o tom, že komunikace (v negativním slova smyslu) mezi jednotlivými druhy rostlin probíhá především pod zemí. Dokážou kořeny vylučovat toxiny, které brání jiným druhům vyrůstat v jejich blízkosti. V podstatě spalují kořeny jiných rostlin. V případě brukvovitých těchto toxinů není zrovna málo a jsou velmi agresívní. Jako agronomovi ti pak musí být jasné, že půda po takové brukvovité monokultuře je pro jiné druhy značně nezdravá. Tím spíše, že kořeny zůstávají po sklizni v půdě (pouze se přeorají). Konkrétně řepka olejka má kořeny hluboko, někdy až 50 cm.
Jsem zarputile toho názoru, že než využívat prudké svahy k pěstování monokultur, je lepší se věnovat krajinotvorbě a nechat podobná místa ležet ladem a nadělat z nich louky a/nebo pastviny a osadit je pásy stromů či remízky.
Problém současné agronomie spočívá v tom, že je naprosto bezohledná k půdě, k lidem a zcela ignoruje přírodní řády. No…On to ani není tak problém agronomie jako chování současné vládnoucí garnitury, která náš stát přivedla k nesoběstačnosti a okrádá občany o peníze prostřednictvím zcela zbytečných dotací.
Pěstování technických plodin v rozsahu, jaký vidíme v naší zemi, je (subjektivně) morální zločin. Když si pouhým selským rozumem spočítáš energetickou náročnost a nepřímé poškozování životního prostředí (chemické závody, energetické náklady na obdělávání – strojní zařízení a údržba, dotované palivo), je to v podstatě jen utrácení peněz a ničení prostředí nás všech.
Jestli jsem psal o svém vzdělání, nebylo to proto abych se holedbal (hnojárnou se holedbat ani nedá) ale abych dal předem vědět e snad trochu vím o čem je řeč. Zvlášť když pod každou diskuzí o biopalivech se objeví mraky šiřitelů bludů o řepce a pod.
Řepka má kořenový systém (ten pojem znám, pozastavoval jsem se nad přidáním slova agresivní) poměrně rozvinutý a to je pro každou rostlinu dobrý předpoklad pro přežití a osvojení živin a vody. A například vojtěška má kořeny hluboké několik metrů. I díky tomu brání velice dobře erozi (stejně tak i řepka).
Pokud by byla půda po řepce nezdravá, tak by ideální plodina po řepce byla opět řepka nebo jiná plodina z čeledi brukvovitých.
A ono je to naopak - řepka je velice kvalitní předplodinou, protože na polích převažují obiloviny, které se někdy pěstují i dva roky po sobě (což agronom nedělá rád, ale někdy se tomu nevyhne) a řepka je vítaný přerušovač, navíc zanechává půdu v dobrém strukturním stavu s velkým množstvím organické hmoty ( protože řepná sláma se z pole neodváží).
Věř mi že řepka se v osevních sledech opravdu zařazuje do plodin zlepšujících. To je oficialní termín.
Velké půdní bloky, orná půda na svazích, ničení protierozních opatření či absence přirozených biocenter (např ony remízky) je dědictví minulosti, na jedné straně to zemědělcům ulehčuje práci, ale oficiální směr (ke kterému jsou zemědělci tlačení i dotacemi) jde dnes opačným směrem, je tlak na dělení půdních bloků, pozemkové úpravy opět zavádí biocentra a biopásy a pod. O pěstování na svazích píšu o dva příspěvky výše - už si zdaleka pěstitel nemůže dělat co chce jako dříve.
Ale to už vůbec nesouvisí s pěstováním řepky nebo biopalivy.
Nesoběstačnost je složitějsí, ale v součtu jsme v zemědělských komoditách slušně exportní zemí. Např. v oné řepce, (ale i v obilovinách,máku apod) protože do našeho klima sedí.
Jestli píšeš "Problém současné agronomie spočívá v tom, že je naprosto bezohledná k půdě, k lidem a zcela ignoruje přírodní řády" tak věř že na tom je založené zemědělství a tím se odlišuje od kultury sběračů. Zemědělec aktivně (dřív klackem, pak hákem, pak ruchadlem a pluhem) aktivně každý rok odhalí půdu a dá prostor nové rostlině. TO je stav který v přírodě nastává víceméně jen při sesuvech půdy či po požárech. Je to proti přírodě, ale člověka to už několik tisíc let živí.
A když už zahrnuješ externality což je v pořádku) tak zmiň i ničení živ. prostředí při produkci fosilních paliv, kdy těžba je jen začátek, následuje rafinace, doprava na tisíce kilometrů, na to navázaný strojní průmysl apod. O uhlíku který mohl zůstat trvale pod zemí bez vlivu na klima a o tom že jejich prostřednictvím odchází peníze do ruska či diktaturam v asii či blízkém východě ani nemluvím.
Má pravdu předsedo! :-)
Řepka co se týká ochrany půdy je dobrou rostlinou, to samé se nadá říct o kukuřici, kdy je půda více vystavena erozi.
Vzhledem k dotacím do bioplynek se osev kukuřice zvýšil a často se pěstuje na scela nevhodných místech!
Diky za umirnenou reakci. Urcite bychom mohli rozpoutat mohutnou diskusi na tema zemedelstvi, kvot, dotaci, ozdraveni krajiny, vykradani statni kasy, nesmyslny export a import... Socialni, moralni, politicke dopady v dusledku tezby fosilnich paliv... Je toho spousta. Je toho spousta, co nema reseni...
Snad 1,5 kilometrů. Bydlím od nejbližšího pole víc jak 2 km. Když kvete řepka, všude žluto. Po slejváku na ulici žluté kaluže. Asi podělaný směr větru, že?
Ano, kaluže jsou žluté z pylu ze stromů. Ten uletí lehce několik kilometrů. Ale ty to určitě poznáš z kaluže, že jde o řepku, a základní poznatky z botaniky klidně můžeš ignorovat...
Dyť si dostal na výběr = tak holt věříš že někdo chodí a ten žlutej mist rozsívá >:D >:-[]
Kde bys tu kritiku řepky čekal? V MFDnes, Lidovkách nebo Metru? Nebo na rááádiu Impuls? [odkaz] :-)
Mně přijde řepky moc jak na polích tak kolem nich tak v nádržích. Navíc povinnost že vicepremiérovi vlády se musí platit desátek z každýho litru benzínu už je fakt poslední kapka >:D
Tak znovu - z benzinu (ani z bioetanolu coby jeho složky) Babišovi nic nejde (pokud se bavíme o Agrofertu).
Agrofert se angažuje ve výrobě MEŘO které jde do nafty (nejen v ČR, české Meřo se i vyváží).
Takže na benzinu či E10 Babiš žádný zájem nemá...
Tak znovu = jak správně a nesprávně dodáváš: Agrofertu o nic nejde = tam jde jen o naftu. Ale já mluvim o komunistovi, agentu Burešovi, místopředsedovi vlády atd. = a ten je polovičnim majitelem fabriky na výrobu biolihu = jak podle toho jaks to napsal nejspíš sám víš ;-)
A ty zase sice říkáš, že pylové zrno řepky nenajdeš dál než 15 metrů od pole, ale vezmi si někdy metr, změř si, jak je to daleko od řepky k hraně silnice, pak vezmi vliv větru, šířku komunikace, to je že řepka na obou stranách a zjistíš, že taky plácáš nesmysly, agronome :-)
P.S. A bohužel jako alergik ti můžu potvrdit, že i s tím počtem alergií to asi taky nebude tak nízký, jak se domníváš (soudě podle diskuze komunity, kterou potkávám v čekárně na alergologii) :-)
Ačkoli pyl řepky není příliš potentním alergenem, vyskytují se alergici, přecitlivělí pouze k řepce (v nedávné rakouské studii se jednalo o 4 ze 4 468 pacientů). Řepka je v terénu velmi nápadná díky výrazné barvě květu a specifické vůni, která nemusí být pro každého příjemná. Např. pšenice a jiné druhy obilnin kvetou také, dokonce na několikanásobně větších plochách než řepka a vytvářejí více srovnatelně alergenního pylu. Ale protože nemají tak výrazné květenství, mnoho lidí ani nenapadne dávat si do souvislosti jejich kvetení se svými případnými alergickými potížemi.
(Věda pro praxi/27.1.2000/strana 6/Medicína 1/VII).
[odkaz]
Sprášení větrem je menší než 10%, hmyzem (hlavně včelami, ale i čmeláky a mouchami) nad 90%. Pyl se nešíří na příliš velké vzdálenosti, pylová zrna jsou poměrně těžká a hrudkují se. K bližšímu kontaktu pacientů s pylem tak dochází jen v těsné blízkosti polí. Alergenicita pylu není naštěstí příliš vysoká.
[odkaz]
Hmm, Věda pro praxi, článek z 27.1.2000 - to mi bylo 34 a o alergii jsem neměl potuchy... Ono by mě ještě zajímalo, jak se za těch 16 let zvětšila plocha, na které se řepka pěstuje..
Nejlepší bude tankovat 100 oktan. Já prakticky nic jiného kromě MaxxMotion 100 netankuju. Teda do motorky jo, tam by bylo 100 moc. A problém obávám se, budou mít veterány.
tam kde konci hloupost jednotlivce,... tam zacina hloupost evropskeho urednika
cim drive z tehle blbosti nazivane Evrospka Unie odejdeme, tim driv muzeme zacit normalne zit, skoda ze si Cesky politik dava s vyhlasenim referenda o vystoupeni z Evropske Unie tak na cas ;-\ a chtelo by se to zbavit i jedne Slovenske postavicky ktera v soucasnosti ovlada Ceskou politickou scenu (slovaci prominou, ja vim ze ho na Slovensku taky nechcete)
zavyslost na rope se timto v Evrope nijak nesnizi, bude zhruba na podobne urovni, zavyslost Evropy se ale o chlup zvysi co se tyce potravim z dovozu, aneb tam kde pestujeme jidlo budeme pestovat "bio" kytky kvuli lihu do benzinu
Klasicky krikloun, co hulaka tim vic, cim min o tom ma vubec paru. Aneb kdyz se mi neco nelibi, muze za to EU :no:
Ve spouste zemi EU se E10 vubec neprodava a uz driv odsouhlasene smernice o podilu bioslozky v palivu se zase vraceji, protoze se casem prislo na to, ze je to pitomost.
Ve zminovanem Nemecku se sice benzin E10 prodava, ale nikoli jako nahrada za 95 oktanu, ale jako dalsi alternativa. Cili mam na vyber, jestli natankuji o neco levnejsi humus, nebo klasickou 95-ku.
Pokud ma v CR E10 skutecne (??) nahradit 95-ku, pak je chyba v tom, koho jste si zvolili do vlady a ne v EU.
No ano. Porad je to stejna pisnicka.
Nikym nevolena Ev.Komise prijde s navrhem a Rada s Parlamentem o tom hlasuji. Obcas se proces sekne a byrokratum to nevyjde, ale casteji to vyjde.
Jedna pitomost za druhou se tvori v Bruselskych hlavach uredniku. Parlament nejsou urednici a Rada jsou clenske staty zastoupene zase uredniky (bohuzel).
Nechapu, co tim chces rict. Ja mluvim o tom, ze zadna EU nemuze za to, ze by (udajne) mel v CR zmizet 95-okt. benzin a byt nahrazeny E10-kou. Za to muze volena vlada v CR.
Řekněme, že EU vina je symbolická. Trend byl jasně dán EU a českovládní velkozemědělec ho umně využil aby byl papežštější, než papež. Nebo bohatší než papež? ;-)
když EU na jednu stranu sama přiznává, že biopaliva byl ekologický omyl (více škody než užitku) a na druhou stranu sveřepě trvá na navýšení z 5ti na 10% (a aby to nevypadalo tak blbě, tak to doplní bláboly o biopalivech druhé, třetí... páté generace).
Zřejmě je to celé jen lobbing evropských agrokoncernů, stejně jako za první republiky, kdy si Agrárníci také prosadili povinné přimíchávání lihu do benzinu ...
Karle, nevím... obávám se, že hranice horizontu události moci byla již překročena a skončí to jako vždycky, když někdo tuto hranici překročil... hledáním společného nepřítele (což už se děje) a nějakým morálně nepřípustným prostředkem.
Zachránilo by nás, kdyby jsme si všichni srovnali hodnoty...
Sumer, Řecko, Řím... Evropa... atd. Já jsem skeptický
Jj, už několik dní mi v práci nad hlavou krouží vojenské vrtulníky a stíhačky, hledají toho "společného nepřítele" ;-\
Myslel jsem, že mi padá barák na hlavu, a ona to stíhačka kousek nad zemí. Za mír....
Sem se nějak moc odvázal, sorry, nakazils mě skepsí ;-)
ono to z velke casti bude jen straseni lidi, ostatne spousta starych motoru vpohode slapalo a spale i na E85 kde je toho lihu 85%, ja na nej jezdil asi 3 roky a jedinej problem byl zpocatku kdy proste lih rozpustil v nadrzi kaly a tak se po par nadrzich zanes palivovej filtr, pak to 3 roky jezdilo vpohode bez problemu, asi to nebude kostovat kazdemu motoru, ale predpokladam ze spousta motoru si s tim poradi bez ztraty "kvetinky"
nic to ale nemeni na faktu ze biopaliva jsou blbost a blbosti zustanou at je tam lihu z kitek kolik chce, furt je lepsi tam pestovat jidlo pro lidi nebo zvirata, nez neco z ceho pak bude palivo
je to proste zacarovanej kruh, pokud by lidi presli na alternativy k benzinu v podobe LPG a obcas proste vzali nejaky benzin s vyssim oktanem a bez lihu, tak se vsadim ze do par let by na LPG/CNG zavedli dan ketra by to znevyhodnila
mimochodem o podobnem postupu jsem tu jiz psal mnohokrat v diskuzich o elektromobilech, aneb jednoho dne si proste benzin (ne cosi s lihem nazvane u benzinky "benzin") bude proste prodavat jen v drogeriich
Právě že to bych netvrdil, protože i dneska prodávané dvoutaktní motory (na křovinořezy, pily...) mají hliníkový hlavy a díly karburátorů, což se nesnese s lihem.
Jak tak čtu tu diskuzi tak nechápu co to máte za auta, že vám to nechce jet na N95, ale potřebujete Vervu100 a ještě do toho nalít kýbl vifu jinak to netáhne >:D
Já tankuju tu nejlevnější naftu co je takže u ONO a jede mi to úplně normálně :yes:
Jinak pokud ted někdo vybírá jestli si koupí benzín nebo diesel tak mu úředník ulehčil rozhodnutí jenom Toptena a další asi klepne >:D
myslis jako rozhodnuti smerem k dieselu? no tak tady jde spise urednik sam proti sobe, protoze se chystaji do roku 2020 ruzne po Unii celkem drasitcka omezeni pro diesely, a ze by byl evropsky urednik tak inteligentni aby se takto snazil prosadit elektro, to si nemyslim, tohle je proste lobby firem ktere se po cele EU zabejvaj "vyrobou" lihu pro "biopaliva" a urednici jim to jen posvetili, v CR se tohle bude naramne libit ministru financi, neb jeho firmicky na tohle nejen berou dotace v miliardach, ale jeste na tom dalsi miliardy vydelava protoze lidi musej kupovat, predpokladam ze takto namoceni v danem businessu budou i dalsi politici, treba z Nemecka kde Babis taky podnika a zabejva se "biopalivama"
Leda, že vám tak nepůjde nstartovat, nebo t. zv. chcípne. Tam píší, že to jenom cosi rozpustilo (pravděpodobně vrtulku) v palivovém čerpadle po delší době. A nebo, že vám ten etanol v případě může rozleptat cosi v palivové soustavě motoru. Ono totiž už dneska těch 5% zrovna tomu čerpadlu v té nádrži nesvědčí. Některá jsou opravdu rezavá. Asi by bylo dobré se podívat třeba do takové Brazílie, co tam dávají za součástky do těch palivových soustav. Tam je údajně v benzinu už asi 30% etanolu.
Stačí se podívat na auta našich pradědečků. Za první republiky se běžně jezdilo na lihobenzinovou směs, kde bylo cca 50 % ethanolu. I do "obyčejného" benzínu se tehdy často přidával ethanol.
Ještě jsem v Německu nezažil benzinku, kde by byla možnost tankovat jen E10 a ne Super Bleifrei, což je ekvivalent našeho N95. Takže pochybuji, že zvlášť vzhledem k průměrnému stáří vozidel v ČR, že E10 nahradí N95, místo jen doplní..
Netýká se mě to, ale ta naše Babišovská vláda, co tohle schválila, je banda
zk.. zmr... zas.. ču..! Jak si tohle můžou dovolit? Úmyslně ku.rvit lidem motory? Ale lid český si nechá všechno líbit. ;-\
Vsadím boty, že stejně jako u uprchlíků nakonec Babiš bude tvrdit, že on sám je proti.
(mimořádně vzteklý, střídavě vztekem rudnoucí smajlík)
Tak jak už to na tomto serveru bývá, jsou tu někdy vcelku hloupé výtvory novinářů podobně jak na TV nova. Nikde jsem neslyšel, že by E10 měl nahradit klasický N95, pokud ano, jmenoval by se dál N95. Bio složka v benzínu není žádná ***, ale čistý potravinářský líh a toto je pouze slabý odvar E85, který zejména v době kdy je benzín drahý, tankuje kde kdo a zrovna do zmiňovaných Felicií, které na něj jedou jako víno. Možnosti poškození motoru jsou dvě - řídící jednotka se nedokáže přizpůsobit a hrozí např. podpálení ventilů a údajně je líh agresivnější k některým gumovým částím (což někteří odborníci ovšem vyvrací). Nejsem sice odborník, ale pokud mám v benzínu 10% lihu, tak jsem přesvědčený že ani jeden z problému nehrozí. Jediné co se stane, tak že auto možná pojede o něco lépe, protože bude mít lepší oktanové číslo a o něco více bude žrát, čímž se smaže cenový rozdíl. Spíš bych se zamyslel nad smyslem přidávání bio složek do benzínu, je to neekonomické, snižování závislosti na ropě je sporné a není to hlavně ani trochu ekologické.