Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Do Česka zamíří benzin E10. Starším vozům může poškodit motor

Benzin E10 se například v Německu prodává už od roku 2011. Starších autům hrozí při dlouhodobém užívání poškození motoru.
Zpět na článek
29. 7. 2016 11:03
29. 7. 2016 11:18
29. 7. 2016 11:29
29. 7. 2016 12:03
29. 7. 2016 13:17
29. 7. 2016 13:54
29. 7. 2016 18:22
29. 7. 2016 19:18
29. 7. 2016 19:27
30. 7. 2016 07:19
30. 7. 2016 08:55
29. 7. 2016 14:35
29. 7. 2016 15:35
29. 7. 2016 18:56
29. 7. 2016 19:03
29. 7. 2016 21:10
29. 7. 2016 22:42
29. 7. 2016 13:16
29. 7. 2016 13:29
29. 7. 2016 13:56
29. 7. 2016 15:31
29. 7. 2016 16:31
29. 7. 2016 21:18
30. 7. 2016 07:54
29. 7. 2016 22:48
29. 7. 2016 11:25
29. 7. 2016 11:33
29. 7. 2016 11:36
29. 7. 2016 12:05
29. 7. 2016 12:11
29. 7. 2016 15:20
29. 7. 2016 17:59
29. 7. 2016 19:32
29. 7. 2016 19:38
29. 7. 2016 12:21
29. 7. 2016 12:54
29. 7. 2016 15:52
29. 7. 2016 13:18
29. 7. 2016 13:29
29. 7. 2016 13:59
29. 7. 2016 14:12
29. 7. 2016 13:41
29. 7. 2016 15:54
31. 7. 2016 21:33
29. 7. 2016 14:42
29. 7. 2016 15:01
29. 7. 2016 18:41
29. 7. 2016 11:03
Viva la benzin
Čekám na benzin heady a antinafťáky, co k tomu řeknete? Tankovat N98 za bambilion (cenově vystřelí nahoru), nebo si k*rvit motor nebo zůstat v naftě? :-!

Právě vybírám nějakej benzin, ale už se mi do něj tolik nechce :yes:
Rozbalit vlákno
53
29. 7. 2016 11:17
Re: Viva la benzin
uz davno beru jen V100 do obou aut prave kvůli tomu, ze tam není biosložka.
cena jen o 2kc vyssi proti N95
ano, da se předpokládat, ze se rozdil zvedne
nafta nemá v osobních autech budoucnost.
nechapu, ze takhle blnou, s hybridama pujde spotřeba dolu i tak.
kdyby chteli opravdu snizit spotřebu ropy v doprave (otázka jaky podíl ropy jde do dopravy), tak zavedou nejakou dan na auta s velkou spotřebou - tedy SUV, MPV apod...
29. 7. 2016 11:26
Re: Viva la benzin
Já beru pořád N95 a přidávám VIF, V100 se mi tedy tankovat chtít nebude, už na jedné nádrži ten rodíl docela je. Dost mě ta zpráv zaskočila nic takovýho sem dosud netušil :'-(
29. 7. 2016 11:35
Re: Viva la benzin
me jedno auto vynechávalo az tak, ze po rozjezdu se studenym motorem uplne prestalo tahnout, az jsem musel vyradit, poradne proslamout plyn, motor roztocit a az pak to zacalo jet. v servisu se na to tvarili neurcite. po několika nadrzich V100 problem zmizel, takze sem u V100 zustal i u tohodle auta. problem trochu je, ze nejblizsi V100 mam 20km daleko. a protože s timhle autem jezdim jen ***cky, musim tam bud zajet specielne, nebo tohle auto vzit, když ti smerem jedu nekam dal...

VIF ti lih z benzinu nevyzene
a navíc, cim vetsi podíl lihu, tim vetsi spotřeba
30. 7. 2016 22:58
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
jj soudruzi
BLÁZEN CO SI LEJE ŽLUTÝ SAJRAJT DO POPELNICE [odkaz]
NORMÁLNĚ SE JEZDÍ až k moři na LPG [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:40
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
VIF je fajn a nějakou dobu sem ho kombinoval s běžnym benzínem = a už sem toho nechal a tankuju výhradně 100 oktanů

Úplně nejlepší je zkombinovat Vervu 100 v který je Vif s dodatečnou lahvičkou [odkaz] :yes: :yes:
29. 7. 2016 11:43
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
kde to kupujes, kolik to stoji, a kolik toho do nadrze lejes??
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:47
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Najdu nejlevnější na netu a objednám 10-20 ks = záleží na poštovnym ale dostaneš se i na 40 kč za lahvičku. Málokdy tankuju pod 2000 = těch 40-45 kč mě moc nebere :-)

Doporučujou nejdřív nalít a pak tankovat. Zkoušel sem a nevim proč, vo fous lepší pocit mám když to dělám obráceně. Ale to může bejt podle auta = chce to vyzkoušet

Když mám takhle natankováno mám fakt dobrej pocit.
29. 7. 2016 11:59
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
A když koupíš pětilitrové balení a dostaneš se na +/- 30 Kč za 125 ml.
29. 7. 2016 13:29
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Jo ale VIF starne - je to vlastne ultra cisty benzin + neco, takze tech 5 litu musis vyjezdit za 5-6 mesicu, jinak ti je to k nicemu
29. 7. 2016 13:52
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Jasně, pokud někdo jezdí jen jedním autem kolem 200 km za měsíc, asi bude stačit lahvička 125 ml nebo 0,5 l plechovka a ani nebude řešit mírně vyšší cenu.
31. 7. 2016 12:34
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
presne tak, proto kupuju pullitrove plechovky.
31. 7. 2016 12:33
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
smarja, zenska, samozrejme tam napred naklopim ten vif a pak to benzinem spalchnu a promicham v cele nadrzi pri tankovani! opacne je to hloupost - pulka vifu ulpeje na vstupni trubce, nez to cele stece do nadrze, tak to chvili potrva. tvuj "vo fous lepsi pocit" je samozrejme placebo, v tomto pripade jeste netusim, na cem by melo byt zalozene. realne nepoznas ani rozdil mezi tim, jestli tam ten vif mas a nebo ne. efekt vifu by se mel projevit v dlouhodobem horizontu tim, ze ti motor celkove dele vydrzi svezi a nezanese se ruznymi sajrajty, atd.
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 15:59
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Seš sjetej = čim vole? >:D
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 15:59
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Seš sjetej = čim vole? >:D
31. 7. 2016 23:17
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
dcerka mela narozeniny = mel jsem cokoladovy dort a chlebicek, nicmene tohle proste s tvymi prazvlastnimi myslenkovymi pochody nema nic spolecneho. >:D
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2016 08:04
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Kolik jí je že ji dáváte dortíky s trávou = i s tou musíš opatrně! :-)
29. 7. 2016 11:48
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Vif v těhle lahvičkách se normálně prodává. Já ho kupuju třeba v Autokelly, ale viděl jsem ho už všude možně. Nevím jak benzínovej, ale ten do nafty smrdí jak tchoř a teda bohužel víčko lahvičky (to hliníkové) jde strhnout tak deb... že se tim vždycky navoním 8-s . Leju celou lahvičku. Je určena pro nádrž 40-60 litrů jestli se nepletu, a já to liju do 80l takže to není tak koncentrovaný.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:51
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
To benzínový nějak zvlášť nesmrdí. Taky to neni zázrak ale 100x lepší než ta plechovka = i když to vyjde o něco dráž

Navíc když si jich člověk objedná pár navíc přes net = vyjde to cenově docela v poho
29. 7. 2016 12:16
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Nafotvej právě smrdí dost (letní i zimní). To je taky důvod proč používáme lahvičky. Spotřebu by jsme měli i na 5l kanystry >:D , ale kdo to má přelejvat? Jen mě prostě štve, že to hliníkový víčko nemá takovej ten výstupek za který by šlo chytit a lehce utrhnout.
29. 7. 2016 12:22
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Já si koupil normálně dvě tyhle lahvičky a kanystr, plus trychtýřek a přelejvám to, lahvičku pak vozím v každým autě, kdybych potřeboval tankovat. Kanystr a trychtýřek mám ve větraný garáži, lahvičky drží dobře, takže mi to nikde nesmrdí.
29. 7. 2016 13:31
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Mi odepsali, ze je to moc zlozite menit ty plechovky za neco lepsiho. Postupne se je ucim zavirat tak, abych vestrhl zavit.
29. 7. 2016 12:24
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
[odkaz]

leju vždy celou lahvičku (jedna nádrž je 55l, druhá 60l) a tankuju často skoro plnou 40+ litrů.

Jinak jak píšu výše koupil sem si dvě lahvičky, kanystr a trychtýřek, přelejvám si to a vozím každou v jednom autě.
29. 7. 2016 12:39
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
ja beru vždycky plnou, no..

jednou rano koukam z okna a auto ma vyklopeny vicko od nadrze, tak si rikam co to??
vlezu do auta, pootocim klickem a nadrz skoro prazdna.
tak si rikam, den předtím sem bral plnou, od ty doby ujel jen cca 200km, asi mi to někdo vycuc.
tak volam policajtum jen aby to vedeli, policajt duma, pta se co mam za auto, pak říká ze to není tak jednoduchy vycucnout a jestli sem opravdu bral plnou. tak říkam samozrejme, vzdycky beru plnou, tak 3x-4x do mesice. tak dal dumame a me doslo, ze jsem bral jen za tisícovku, protože to bylo to obdobi, co sel benzin každý tyden o korunu dolu, a ja sem takovej skrt, ze kvůli pripadnejm nekolika usetrenejm korunam jsem bral jen za tisicofku. tak jsme se tomu s policajtem zasmali, a on to ted mozna na večírcích dava k dobrymu.
a to vicko - vecer uz za tmy jsem se ještě stavoval v mycce, z auta pak ani nevylejzal a jak kartace vicko primackly, tak se nejspis otevřelo ...
31. 7. 2016 12:37
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
ta voe, tak to je dobrej alzheimer a jeste k tomu na sebe zavolas chlupaty >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:37
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Já taky = Benzina Verva 100 i OMV Maxxmotion 100 :yes: :yes:
29. 7. 2016 13:14
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Pánové, nechci vám brát iluze, ale palivo bez biosložky už nekoupíte. Ani zmiňovanou vervu 100.
To co šlo ještě loni, totiž že část paliv se dodávala bez bio a v jiné částí byl podíl bio o to vyšší (a v součtu se tedy % biosložky plnilo) už je zakázáno.
Každé palivo obsahuje podíl biosložky - i zmíněná verva 100. Taky ji někdy beru, jindy N95 a přidám VIF (koupil jsem si 5L kanystr) ale nenamlouvám si že je bez biosložky (a ani mi to nevadí).
Věřte že kdyby byla bez biosložky tak toho marketing Benziny pěkně využívá a má to na každém stojanu.
Avatar - Ronault.
29. 7. 2016 13:25
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
To, že v naftě Verve už Bioslozka je, to vím, ale na Eurooilu ta jejich Optima plus je pořád uváděná, že je bez bioslozky...nevíte někdo o tom něco?
29. 7. 2016 13:32
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Ja jsem nekde cetl ze OMV100 je bezbabisni.
29. 7. 2016 13:44
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Bezbabišní asi bude, protože babiš se angažuje v produkci Meřo, které se přidává do nafty. Takže benzin je bezbabišní, ale s biosložkou.
Verva 100 a OMV 10 je z té samé rafinerie, každý si dává jen svoje aditiva.
Do benzinu se přidává bioethanol - a ten se produkuje z kukuřice (hlavně v polsku) nebo z cukrovky (u nás).
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 13:48
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Jo to se vozí z Rakouska = je bezbabišní :-)
Avatar - Barrichello
1. 8. 2016 10:44
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Z ciziny se ted vozí i N95, Kralupy žádnej bnezín nevyrábí. Všechno je to cizina.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2016 22:56
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Před 2 měsícema řikali že to opravěj do pár týdnů :-)
29. 7. 2016 13:45
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
No já si to myslím taky. Zatím mě teda nikdo nepřesvědčil, že je to jinak. ;-\
Avatar - Ruprecht_007
29. 7. 2016 20:53
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Zatím je EuroOil (Čepro) bez biosložky. .
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 21:03
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Seš si jistej? Opakovaně sem to našel o jejich naftě ale naměřili tam 0,2% = což je fakt skoro nic
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2016 13:52
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Jako kdyby ti kupci už neplatili vyšší daň cenou auta, spotřebou a podobně... To se nám hezky vybarvuješ, komunisto.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 14:51
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Bejt proti Babišovi neni komunista = ale přesně naopak ;-)
Avatar - Blue Sun
29. 7. 2016 19:26
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Ufff... cože? Ty už byses taky měl léčit.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 19:45
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Mít nerad komunisty je na léčení = dobrý :yes: >:D

Babiš [odkaz] byl člen strany = to snad nevíš? :-)

Po zvolení se v Parlamentu se okamžitě dohodl s komunisty a současně začal válku s pravící = to taky nevíš? [odkaz] ;-)

Já lidi jeho typu fakt nemusim [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] :-)

A komunisty si do diskuze zatáh ty ;-)
Avatar - Barrichello
1. 8. 2016 10:40
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Jo?
Kde maj V100 za 29,50 >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:36
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Chceš podporovat Babišův monopol = co záhadně zdědil po Mrázkovi? >:-[]

Marš do benzínu! :-)
29. 7. 2016 11:37
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
to je první co me napadlo, ze babis bude ještě vic vytlemenej
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:42
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Dostávat korunu z každýho litru paliva u nás prodanýho = je to borec :yes: ;-)

Proto důsledně tankuju dováženejch 100 oktanů kde svou příměs nemá :-)
29. 7. 2016 11:45
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
nekdy si pripadam, jako ctvrtej odboj
vitej mezi nama >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 13:49
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Tak dík = víš že tady má Babiš minimálně 3 agenty = prozradili se :no: :no: :no: >:D
Avatar - Cuba66
29. 7. 2016 13:20
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Přesně tak, zbavil jsem se zrovna dieselu, do kterýho jsem lil jen Vervu Diesel a pořídil si benzín, do kterýho nepůjde nic jinýho, než Verva 100.
Cenu dvou piv v lepší hospodě (čtyř v horší) na jednu nádrž pro můj motor obětuju rád, přeci nejsem sám, komu chutná dobrej chlast :-)

P.S. A Vervu 100 už nějakej pátek leju do sekaček a pil a nikdy nemám problém se zalepenejma tryskama
29. 7. 2016 23:17
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Ne, Babise nechci podporovat a nekdo takovej by vubec nemel existovat. Jenze je tu nekolik ale..

On vyrabi uz i lih, kterej se bude nalejvat do E10. Stejne jako vyrabi repku tekouci do nafty. Takze sice se snizi jeho rejzovani na repce, ale bude rejzovat na lihu, kterej jde navic jeste pancovat.

Ja nejsem zarytej naftar, benzin head, plynar, elektrikar atd.. Ja uvazuju nad tim, aby to auto vydrzelo 8 let, nestalo nesmysl a mel jsem realnou moznost do toho tankovat neco, aby to auto najelo cca 200-250 000 km bez velkych servisnich nakladu. S aktualni naftou mam 203 000 km. Nejzavaznejsi zavada byla mrtva chcipaci klapka (170 000 km) a sekla regulace turba (160 000 km). V podstate chci resit jen pravidelny servis rozvody, olej, filtry, svicky apod. Jezdim s ni za 6-7 po meste, po dalnici 5.5-6.0 a kdyz jedu eco rally, tak se pohybuju kolem 4.0-4.5. Na 120kW pohoda, jen ten PD chrocht me cim dal vic stve >:-[]

Ta cena za benzin je ohromna, at uz v cene paliva, ve spotrebe nebo nedejboze kdyz se tam neco podela. Benzin jsem chtel TFSI/FSI/TSI

Takze OMV 100 je Babis-free? :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 23:30
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Přesně = z Rakouska dováženej OMV Maxxmotion 100 je Babiš free :yes: :-)
Avatar - xjara
29. 7. 2016 11:42
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
za me zadny problem uz ted mam 16let stare auto co je upravene i na lih. Ale prijde mi jako hovadina to nahrazovat.

A aby ti to nebylo lito v nafte jsou bioslozky co krasne zasiraj palivovy filtr uz take davno :P
29. 7. 2016 11:56
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Mám na salámu, jezdím výhradně na 100 oktan, pouze Maxx Motion 100 od OMW, do všech aut a už řadu let :-) :-!
29. 7. 2016 15:34
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Na EU úrovni to neprojde. Naopak se mluví o tom, že se biosložka už nebude navyšovat.

V Německu o E10 není zájem. A kvůli levné ropě nemají nyní biopaliva šanci. Veřím, že to v roce 2019 nakonec nedopadne. Stejně už nyní beru jen V100. Protože se řídím heslem "Více pro auto, méně pro Babiše".

Čím více lidí bude brát prémiová paliva, tím více klesne jejich cena.
29. 7. 2016 18:57
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Já tankuju LPG za 10,20 a u toho zůstanu. Benzínu na startování zase nespotřebuju tolik, abych musel hledět na cenu, takže klidně natankuju N98.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2016 10:39
Re: TO JE VPOHO, Srrr na E10, tankovat LPG !!
Kup si ameriku, ty zvládnou benzín do objemu 10% etahnolu. Je to v každým manuálu a ty co sou FlexFuel úplná zívačka >:D
Avatar - Hittman
29. 7. 2016 11:18
Taková
p..ovina, lidi nemají co jest, země se drancuje přemrštěným zemědělstvím, půda se odplavuje, ale mi budeme osévat zemědělskou půdu plodinami, aby se pak nacpala do paliva.
Rozbalit vlákno
48
Avatar - speedfred
29. 7. 2016 11:29
Re: Taková
Pravdu máš,tiež mi to moc hlava nebere.
29. 7. 2016 11:37
Re: Taková
Souhlasím s tebou... jen ještě velmi stručně dodávám; Mořidla, Herbicidy, Fungicidy, Insekticidy, Desikanty… a pak to označit jako BIO palivo
Tady se nám někdo směje přímo do ksichtu... že ano

Automobil jako konkurent v potravním řetězci
Homo Sapiens ty woe...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:49
Re: Taková
A aby Andrej vydělal = všechno špatně :-)
Avatar - CHerokee
29. 7. 2016 12:03
Re: Taková
To je kvůli Babišovi a podobným. A alergici ať pojdou....žluto bude všude.
29. 7. 2016 12:29
Re: Taková
A že například taková řepka panečku patří k těm nejagresivnějším alergenům...
29. 7. 2016 13:17
Re: Taková
řepka má tak těžké pylové zrno že dál něž 15 m od pole jej nenajdeš a alergie na řepku je hodně vzácná..
alergikům by prospělo kdyby se spíš vykácely lesy..
29. 7. 2016 13:20
Re: Taková
O příspěvek níže píšeš, že jsi vystudovaný agronom.
Čili bych kromě naprosto nesmyslné poznámky o lesích očekával, že budeš sdílnější v oblasti vlivu brukvovitých na půdu (především jejich agresivní kořenový systém apod.), tuny chemických náhražek za hnojivo a dalších chemických sajrajtů použitých pro zvýšení výnosů...
Alergiků je víc než dost... o smradu z řepkového pole ani nemluvím
29. 7. 2016 13:54
Re: Taková
Tak ještě jednou - alergie na řepku je vzácná, to že lidi smrkají když řepka kvete je tím že v té době kvetou i stromy. Každý si může nechat udělat testy na co je alergický, a zjistí že řepka mu za to nemůže.
Pojem agresivní kořenový systém je opravdový unikát. Je tak odborný že jsem ho dosud neslyšel..
Tuny náhražek za hnojivo.. nevím jaké myslíš, pod řepku se dává prostě hnojivo, zrovna tak jako pod cukrovku, ječmen, pšenici, vojtěšku, hrách, kukuřici, mák...
Chemické sajrajty (asi tím myslíš pesticidy, což jsem rád, protože mám specializaci rostlinolékař) se nedávají na zvyšování výnosů, ale na eliminaci škodlivých činitelů. Zrovna jako v ostatních plodinách.
A na závěr - pro ty co se mají zemědělské vzdělání z diskuzí na novinkách či idnesu - řepka je zařazována v osevních postupech jako plodina zlepšující. Zlepšuje půdní strukturu, a je vítaným přerušovačem obilních sledů, protože obiloviny zabírají přes 50 % orné půdy. (řepka 13 - 15%).
Dále řepka chrání půdní fond před erozí - má velice vysokou pokryvnost a nehrozí že nějaká průtrž pole s řepkou spláchne.
Proto se řepka může pěstovat i na svažitých pozemcích, kam už je zakázáno dávat např. cukrovku, brambory kukuřici apod.
V součtu - zemědělec s řepkou problém nemá, půda taky ne, pouze internetoví zemědělci..
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 14:12
Re: Taková
Nemáš pravdu = alergie na Babiše je už docela rozšířená [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 14:48
Re: Taková
ANO bude líp = tak ty sem nevolil :-)
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 18:22
Re: Taková
"Proto se řepka může pěstovat i na svažitých pozemcích, kam už je zakázáno dávat např. cukrovku, brambory kukuřici apod." - to mě zajímá, neb máme kousek od domu svah s kukuřicí a letos už "pomohla". Jak to s tím zákazem je? Dík!
29. 7. 2016 19:18
Re: Taková
Stručně - širokořádkové plodiny se buď nesmějí na svazích pěstovat vůbec, nebo na mírnějších svazích jen s použitím půdoochraných technologii - např. setí ne na holou půdu, ale do mulče či musí být splněna pokryvnost rostlinným materiálem.
Dále musí být podle svažitosti případně použitý vsakovací pás - tzn. že pod kopcem je je kukuřice obsetá např. ječmenem.
Samo o sobě to ale vždy nemusí stačit a když přijde velká lokální srážka, tak ani to nemusí nepomůže.
Jinak - obecně si to zemědělci hlídají, a to proto že při porušení těchto pravidel se jim krátí dotace.
Pokud bys měl podezření že toto nedodrželi, můžeš dát podnět na regionální pracoviště SZIF- ti to mají hlídat. (a myslím že i UKZUZ)
bližší informace najdeš v googlu pod hesly GAEC nebo DZES (Dodržování standardů "dobrého zemědělského a environmentálního stavu" půdy - DZES)
něco málo stručného tu [odkaz]
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 19:27
Re: Taková
Díky! Zkusím použít. Doteď jsem myslel, že je to jen na jejich dobré vůli/nevůli.
:yes:
29. 7. 2016 23:04
Re: Taková
Buď si jistý, že nejsem internetový zemědělec. Nebudu se holedbat svým vzděláním, neb bych tě nejspíš přivedl do rozpaků. Ale...
Napíšu ti to tak, aby chápali i ostatní.
Pokud jsi „rostlinolékař“, zcela jistě znáš proces přežití rostlin, jejich způsob boje o prostor. V tom případě mne velmi zaráží tvé překvapení nad termínem kořenový systém. Předpokládám tvé povědomí o tom, že komunikace (v negativním slova smyslu) mezi jednotlivými druhy rostlin probíhá především pod zemí. Dokážou kořeny vylučovat toxiny, které brání jiným druhům vyrůstat v jejich blízkosti. V podstatě spalují kořeny jiných rostlin. V případě brukvovitých těchto toxinů není zrovna málo a jsou velmi agresívní. Jako agronomovi ti pak musí být jasné, že půda po takové brukvovité monokultuře je pro jiné druhy značně nezdravá. Tím spíše, že kořeny zůstávají po sklizni v půdě (pouze se přeorají). Konkrétně řepka olejka má kořeny hluboko, někdy až 50 cm.
Jsem zarputile toho názoru, že než využívat prudké svahy k pěstování monokultur, je lepší se věnovat krajinotvorbě a nechat podobná místa ležet ladem a nadělat z nich louky a/nebo pastviny a osadit je pásy stromů či remízky.
Problém současné agronomie spočívá v tom, že je naprosto bezohledná k půdě, k lidem a zcela ignoruje přírodní řády. No…On to ani není tak problém agronomie jako chování současné vládnoucí garnitury, která náš stát přivedla k nesoběstačnosti a okrádá občany o peníze prostřednictvím zcela zbytečných dotací.
Pěstování technických plodin v rozsahu, jaký vidíme v naší zemi, je (subjektivně) morální zločin. Když si pouhým selským rozumem spočítáš energetickou náročnost a nepřímé poškozování životního prostředí (chemické závody, energetické náklady na obdělávání – strojní zařízení a údržba, dotované palivo), je to v podstatě jen utrácení peněz a ničení prostředí nás všech.
30. 7. 2016 07:19
Re: Taková
Jestli jsem psal o svém vzdělání, nebylo to proto abych se holedbal (hnojárnou se holedbat ani nedá) ale abych dal předem vědět e snad trochu vím o čem je řeč. Zvlášť když pod každou diskuzí o biopalivech se objeví mraky šiřitelů bludů o řepce a pod.
Řepka má kořenový systém (ten pojem znám, pozastavoval jsem se nad přidáním slova agresivní) poměrně rozvinutý a to je pro každou rostlinu dobrý předpoklad pro přežití a osvojení živin a vody. A například vojtěška má kořeny hluboké několik metrů. I díky tomu brání velice dobře erozi (stejně tak i řepka).
Pokud by byla půda po řepce nezdravá, tak by ideální plodina po řepce byla opět řepka nebo jiná plodina z čeledi brukvovitých.
A ono je to naopak - řepka je velice kvalitní předplodinou, protože na polích převažují obiloviny, které se někdy pěstují i dva roky po sobě (což agronom nedělá rád, ale někdy se tomu nevyhne) a řepka je vítaný přerušovač, navíc zanechává půdu v dobrém strukturním stavu s velkým množstvím organické hmoty ( protože řepná sláma se z pole neodváží).
Věř mi že řepka se v osevních sledech opravdu zařazuje do plodin zlepšujících. To je oficialní termín.
Velké půdní bloky, orná půda na svazích, ničení protierozních opatření či absence přirozených biocenter (např ony remízky) je dědictví minulosti, na jedné straně to zemědělcům ulehčuje práci, ale oficiální směr (ke kterému jsou zemědělci tlačení i dotacemi) jde dnes opačným směrem, je tlak na dělení půdních bloků, pozemkové úpravy opět zavádí biocentra a biopásy a pod. O pěstování na svazích píšu o dva příspěvky výše - už si zdaleka pěstitel nemůže dělat co chce jako dříve.
Ale to už vůbec nesouvisí s pěstováním řepky nebo biopalivy.
Nesoběstačnost je složitějsí, ale v součtu jsme v zemědělských komoditách slušně exportní zemí. Např. v oné řepce, (ale i v obilovinách,máku apod) protože do našeho klima sedí.
Jestli píšeš "Problém současné agronomie spočívá v tom, že je naprosto bezohledná k půdě, k lidem a zcela ignoruje přírodní řády" tak věř že na tom je založené zemědělství a tím se odlišuje od kultury sběračů. Zemědělec aktivně (dřív klackem, pak hákem, pak ruchadlem a pluhem) aktivně každý rok odhalí půdu a dá prostor nové rostlině. TO je stav který v přírodě nastává víceméně jen při sesuvech půdy či po požárech. Je to proti přírodě, ale člověka to už několik tisíc let živí.
A když už zahrnuješ externality což je v pořádku) tak zmiň i ničení živ. prostředí při produkci fosilních paliv, kdy těžba je jen začátek, následuje rafinace, doprava na tisíce kilometrů, na to navázaný strojní průmysl apod. O uhlíku který mohl zůstat trvale pod zemí bez vlivu na klima a o tom že jejich prostřednictvím odchází peníze do ruska či diktaturam v asii či blízkém východě ani nemluvím.
Avatar - 300-Hurst
30. 7. 2016 08:55
Re: Taková
Má pravdu předsedo! :-)
Řepka co se týká ochrany půdy je dobrou rostlinou, to samé se nadá říct o kukuřici, kdy je půda více vystavena erozi.
Vzhledem k dotacím do bioplynek se osev kukuřice zvýšil a často se pěstuje na scela nevhodných místech!
30. 7. 2016 17:43
Re: Taková
Diky za umirnenou reakci. Urcite bychom mohli rozpoutat mohutnou diskusi na tema zemedelstvi, kvot, dotaci, ozdraveni krajiny, vykradani statni kasy, nesmyslny export a import... Socialni, moralni, politicke dopady v dusledku tezby fosilnich paliv... Je toho spousta. Je toho spousta, co nema reseni...
Avatar - O5kar
29. 7. 2016 14:35
Re: Taková
Snad 1,5 kilometrů. Bydlím od nejbližšího pole víc jak 2 km. Když kvete řepka, všude žluto. Po slejváku na ulici žluté kaluže. Asi podělaný směr větru, že?
29. 7. 2016 15:35
Re: Taková
Ano, kaluže jsou žluté z pylu ze stromů. Ten uletí lehce několik kilometrů. Ale ty to určitě poznáš z kaluže, že jde o řepku, a základní poznatky z botaniky klidně můžeš ignorovat...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 16:03
Re: Taková
Nebo možná někdo chodí a rozsívá žlutej prášek = i to je možnost :-)

Nebo zůstanem v realitě [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
29. 7. 2016 18:56
Re: Taková
Regionální deník, blesk, novinky, odrazy tajemna.
Tak to uznávám, to jsou zdroje před kterými musím ustoupit. ;-)
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 19:03
Re: Taková
Seznamte se- Hammunasakra a jeho odkazy ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 19:48
Re: Taková
Tak? Taky myslíš že někdo chodí a ten žlutej prach rozsívá = tos mě dostal :yes: :yes: >:D >:D >:-[]

A teď zkus nemachrovat a třeba ten 3. odkaz si v klidu přečíst ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 19:50
Re: Taková
Dyť si dostal na výběr = tak holt věříš že někdo chodí a ten žlutej mist rozsívá >:D >:-[]

Kde bys tu kritiku řepky čekal? V MFDnes, Lidovkách nebo Metru? Nebo na rááádiu Impuls? [odkaz] :-)

Mně přijde řepky moc jak na polích tak kolem nich tak v nádržích. Navíc povinnost že vicepremiérovi vlády se musí platit desátek z každýho litru benzínu už je fakt poslední kapka >:D
29. 7. 2016 21:10
Re: Taková
Tak znovu - z benzinu (ani z bioetanolu coby jeho složky) Babišovi nic nejde (pokud se bavíme o Agrofertu).
Agrofert se angažuje ve výrobě MEŘO které jde do nafty (nejen v ČR, české Meřo se i vyváží).
Takže na benzinu či E10 Babiš žádný zájem nemá...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 21:24
Re: Taková
Tak znovu = jak správně a nesprávně dodáváš: Agrofertu o nic nejde = tam jde jen o naftu. Ale já mluvim o komunistovi, agentu Burešovi, místopředsedovi vlády atd. = a ten je polovičnim majitelem fabriky na výrobu biolihu = jak podle toho jaks to napsal nejspíš sám víš ;-)
Avatar - praděda7
29. 7. 2016 22:42
Re: Taková
Tebe určitě platí Aggrofrite... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 22:46
Re: Taková
Podle 21:10 evidentně ANO >:D
29. 7. 2016 13:16
Re: Taková
Panebože..
Můžeme kolem toho napsat dlouhou diskuzi, ale jako vystudovaný (a pár let praktikující) agronom ti zatím jen napíšu že plácáš nesmysly.
Avatar - Cuba66
29. 7. 2016 13:29
Re: Taková
A ty zase sice říkáš, že pylové zrno řepky nenajdeš dál než 15 metrů od pole, ale vezmi si někdy metr, změř si, jak je to daleko od řepky k hraně silnice, pak vezmi vliv větru, šířku komunikace, to je že řepka na obou stranách a zjistíš, že taky plácáš nesmysly, agronome :-)

P.S. A bohužel jako alergik ti můžu potvrdit, že i s tím počtem alergií to asi taky nebude tak nízký, jak se domníváš (soudě podle diskuze komunity, kterou potkávám v čekárně na alergologii) :-)
29. 7. 2016 13:37
Re: Taková
taky hned všechny v čekárně pozdravíš Hep-Čí?
Já jo...
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 13:56
Re: Taková
Musíš osazet biopasy kolem silnic, aspoň na to dostaneš vyšší dotaci ....A řidiči budou kychat z jiného pylu ;)
Avatar - Pekelná Micinka
29. 7. 2016 15:07
Re: Taková
Biopussy? To bych si zasadil i doma do květníčku, kde se to sežene? ;-)
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 15:31
Re: Taková
Hele asi někde na nějakym Hippies festu, ale bacha, nemusí vonět zrovna vábně >:-[] >:-[]
29. 7. 2016 16:31
Re: Taková
Ačkoli pyl řepky není příliš potentním alergenem, vyskytují se alergici, přecitlivělí pouze k řepce (v nedávné rakouské studii se jednalo o 4 ze 4 468 pacientů). Řepka je v terénu velmi nápadná díky výrazné barvě květu a specifické vůni, která nemusí být pro každého příjemná. Např. pšenice a jiné druhy obilnin kvetou také, dokonce na několikanásobně větších plochách než řepka a vytvářejí více srovnatelně alergenního pylu. Ale protože nemají tak výrazné květenství, mnoho lidí ani nenapadne dávat si do souvislosti jejich kvetení se svými případnými alergickými potížemi.
(Věda pro praxi/27.1.2000/strana 6/Medicína 1/VII).
[odkaz]
Sprášení větrem je menší než 10%, hmyzem (hlavně včelami, ale i čmeláky a mouchami) nad 90%. Pyl se nešíří na příliš velké vzdálenosti, pylová zrna jsou poměrně těžká a hrudkují se. K bližšímu kontaktu pacientů s pylem tak dochází jen v těsné blízkosti polí. Alergenicita pylu není naštěstí příliš vysoká.
[odkaz]
Avatar - Cuba66
29. 7. 2016 21:18
Re: Taková
Hmm, Věda pro praxi, článek z 27.1.2000 - to mi bylo 34 a o alergii jsem neměl potuchy... Ono by mě ještě zajímalo, jak se za těch 16 let zvětšila plocha, na které se řepka pěstuje..
Avatar - white label
29. 7. 2016 22:06
Re: Taková
Konečně nějaký obor ke kterému bys mohl mít eventuálně osobně opravdu blízko...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 22:25
Re: Taková
Ekonomice? Blíž než si dovedeš představit ;-)

Tvůj obor znám od seriozního zdroje informací jménem Gilgit :-)
Avatar - white label
30. 7. 2016 00:01
Re: Taková
Nehraj si (pro změnu) na ekonoma, i s tím zemědělstvím jsem tě nakonec přecenil...
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 08:06
Re: Taková
Že tě to furt baví >:D
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 08:08
Re: Taková
Všim sis jak si všechno vymyslíš sám a pak to uzavřeš sám? >:-[]

Jen si nejsem jistej proč se furt a furt pokoušíš do mě navážet = ty jo? >:D
Avatar - Ronault.
30. 7. 2016 07:54
Re: Taková
Jestli se chceš ohánět Gilgitem a špehováním informací a jeho stylem diskuze, tak jdi do haj*lu :no:
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 08:05
Re: Taková
Ti di do prkvančic = když si dovoluješ kritizovat mě a ne toho kdo tohle začal :-)

Mě úplně stačí když se do mě v diskuzi naváží WL & his boys a v SZ ho doplňuje Gilgit

Vystřel podobnou kritiku WL a je to ok = nebo stáhni tu na mě ;-)
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 22:48
Re: Taková
Šimon Plánička? >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 22:53
Re: Taková
Doufám že dopadnu líp [odkaz] :-)

Tohle je Whitova babička [odkaz] takže tohle maminka [odkaz] s malym WL. No ten ale vyrost [odkaz] >:-[]
Avatar - white label
30. 7. 2016 00:07
Re: Taková
Díky za potvrzení mé reakce z 00:04, ale i za odkazy na oprášené fotky z vašeho rodinného alba.
Avatar - teoretikus
29. 7. 2016 11:25
Aditiva
Myslíte si, že když bych dával do E10 aditiva např. VIF, pomůže to?
Rozbalit vlákno
3
29. 7. 2016 11:33
Re: Aditiva
Chodu motoru možná, zabránit poškození to nepomůže.
29. 7. 2016 11:36
Re: Aditiva
lih to nevyzene, navíc spotřeba bude vyssi nez bez lihu
Avatar - CHerokee
29. 7. 2016 12:05
Re: Aditiva
Nejlepší bude tankovat 100 oktan. Já prakticky nic jiného kromě MaxxMotion 100 netankuju. Teda do motorky jo, tam by bylo 100 moc. A problém obávám se, budou mít veterány.
29. 7. 2016 12:11
hloupost
tam kde konci hloupost jednotlivce,... tam zacina hloupost evropskeho urednika

cim drive z tehle blbosti nazivane Evrospka Unie odejdeme, tim driv muzeme zacit normalne zit, skoda ze si Cesky politik dava s vyhlasenim referenda o vystoupeni z Evropske Unie tak na cas ;-\ a chtelo by se to zbavit i jedne Slovenske postavicky ktera v soucasnosti ovlada Ceskou politickou scenu (slovaci prominou, ja vim ze ho na Slovensku taky nechcete)

zavyslost na rope se timto v Evrope nijak nesnizi, bude zhruba na podobne urovni, zavyslost Evropy se ale o chlup zvysi co se tyce potravim z dovozu, aneb tam kde pestujeme jidlo budeme pestovat "bio" kytky kvuli lihu do benzinu
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bully_
29. 7. 2016 15:20
Re: hloupost
Klasicky krikloun, co hulaka tim vic, cim min o tom ma vubec paru. Aneb kdyz se mi neco nelibi, muze za to EU :no:
Ve spouste zemi EU se E10 vubec neprodava a uz driv odsouhlasene smernice o podilu bioslozky v palivu se zase vraceji, protoze se casem prislo na to, ze je to pitomost.
Ve zminovanem Nemecku se sice benzin E10 prodava, ale nikoli jako nahrada za 95 oktanu, ale jako dalsi alternativa. Cili mam na vyber, jestli natankuji o neco levnejsi humus, nebo klasickou 95-ku.
Pokud ma v CR E10 skutecne (??) nahradit 95-ku, pak je chyba v tom, koho jste si zvolili do vlady a ne v EU.
Avatar - Jenik3
29. 7. 2016 17:59
Re: hloupost
No ano. Porad je to stejna pisnicka.
Nikym nevolena Ev.Komise prijde s navrhem a Rada s Parlamentem o tom hlasuji. Obcas se proces sekne a byrokratum to nevyjde, ale casteji to vyjde.
Jedna pitomost za druhou se tvori v Bruselskych hlavach uredniku. Parlament nejsou urednici a Rada jsou clenske staty zastoupene zase uredniky (bohuzel).
Avatar - Bully_
29. 7. 2016 19:32
Re: hloupost
Nechapu, co tim chces rict. Ja mluvim o tom, ze zadna EU nemuze za to, ze by (udajne) mel v CR zmizet 95-okt. benzin a byt nahrazeny E10-kou. Za to muze volena vlada v CR.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 19:38
Re: hloupost
Řekněme, že EU vina je symbolická. Trend byl jasně dán EU a českovládní velkozemědělec ho umně využil aby byl papežštější, než papež. Nebo bohatší než papež? ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 20:25
Re: hloupost
Tak ve vládě sedí člověk kterej má na co největšim podílu biosložky sakra zájem žejo >:D >:-[]
Avatar - Barry Lyndon
29. 7. 2016 12:17
to je pak těžké mít EU rád,
když EU na jednu stranu sama přiznává, že biopaliva byl ekologický omyl (více škody než užitku) a na druhou stranu sveřepě trvá na navýšení z 5ti na 10% (a aby to nevypadalo tak blbě, tak to doplní bláboly o biopalivech druhé, třetí... páté generace).
Zřejmě je to celé jen lobbing evropských agrokoncernů, stejně jako za první republiky, kdy si Agrárníci také prosadili povinné přimíchávání lihu do benzinu ...
Rozbalit vlákno
10
29. 7. 2016 12:21
Re: to je pak těžké mít EU rád,
EU jsme i my (zatím). Že necháváme u moci šílence, kteří jsou schopni zaměnit podstatu člověka za pouhou řadu čísel... to je bohužel naše chyba.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 18:26
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Poraď jak je nenechat u moci. Moc rád si to přečtu. :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 19:49
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Zvolit někoho jinýho? :-)
29. 7. 2016 23:13
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Karle, nevím... obávám se, že hranice horizontu události moci byla již překročena a skončí to jako vždycky, když někdo tuto hranici překročil... hledáním společného nepřítele (což už se děje) a nějakým morálně nepřípustným prostředkem.
Zachránilo by nás, kdyby jsme si všichni srovnali hodnoty...
Sumer, Řecko, Řím... Evropa... atd. Já jsem skeptický
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 23:37
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Jj, už několik dní mi v práci nad hlavou krouží vojenské vrtulníky a stíhačky, hledají toho "společného nepřítele" ;-\
Myslel jsem, že mi padá barák na hlavu, a ona to stíhačka kousek nad zemí. Za mír....
Sem se nějak moc odvázal, sorry, nakazils mě skepsí ;-)
29. 7. 2016 23:43
Re: to je pak těžké mít EU rád,
promiň... :-) To jsem nechtěl být emocionálně infekční.
Někde jsem četl, že všechno svinstvo se děje proto, že slušní lidé zůstávají sedět doma...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 23:44
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Za poslední dva příspěvky lehká úklona, uznalé pokývnutí hlavou a: Bravo :yes: :-!
Avatar - white label
30. 7. 2016 00:04
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Nemusíš hlásit, že máš Parkinsona, o tvém stavu stejně nejlépe vypovídají tvé příspěvky...
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 08:07
Re: to je pak těžké mít EU rád,
Tak tohle fakt nechápu = nevotravuj za tim co sem napsal si stojim :-!
29. 7. 2016 12:26
Re: to je pak těžké mít EU rád,
ono to z velke casti bude jen straseni lidi, ostatne spousta starych motoru vpohode slapalo a spale i na E85 kde je toho lihu 85%, ja na nej jezdil asi 3 roky a jedinej problem byl zpocatku kdy proste lih rozpustil v nadrzi kaly a tak se po par nadrzich zanes palivovej filtr, pak to 3 roky jezdilo vpohode bez problemu, asi to nebude kostovat kazdemu motoru, ale predpokladam ze spousta motoru si s tim poradi bez ztraty "kvetinky"

nic to ale nemeni na faktu ze biopaliva jsou blbost a blbosti zustanou at je tam lihu z kitek kolik chce, furt je lepsi tam pestovat jidlo pro lidi nebo zvirata, nez neco z ceho pak bude palivo
29. 7. 2016 12:21
LPG
je to proste zacarovanej kruh, pokud by lidi presli na alternativy k benzinu v podobe LPG a obcas proste vzali nejaky benzin s vyssim oktanem a bez lihu, tak se vsadim ze do par let by na LPG/CNG zavedli dan ketra by to znevyhodnila

mimochodem o podobnem postupu jsem tu jiz psal mnohokrat v diskuzich o elektromobilech, aneb jednoho dne si proste benzin (ne cosi s lihem nazvane u benzinky "benzin") bude proste prodavat jen v drogeriich
Rozbalit vlákno
0
Avatar - teoretikus
29. 7. 2016 12:24
E10 a filtr DPF
Jsem zvědav jak tahle kombinace bude fungovat. Je mi jasný, že v tom něco bude.
Rozbalit vlákno
2
29. 7. 2016 12:36
Re: E10 a filtr DPF
kolik cirka znáš benzíňáků s filtrem pevných částic? Jaké podle tebe pevné částice vznikají spalováním lihu ?
Avatar - Cuba66
29. 7. 2016 13:32
Re: E10 a filtr DPF
Já teda asi o žádných zatím nevím, ale úplně mimo asi teoretikus nebude:

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - narona
29. 7. 2016 12:54
Trabant
Asi se pak vrátíme my trabantisti k technickému benzínu
Rozbalit vlákno
1
29. 7. 2016 15:52
Re: Trabant
Tak Tráboš sežere cokoliv. Viděl jsem ho v nouzi jet i na nitro ředidlo s M2T >:D Byl to ale nebetyčnej smrad.
Avatar - narona
29. 7. 2016 12:58
Zahradní technika, stabiláky, lodní motory...
Navíc benzín se používá hojně i v jiných motorech, ta by mě zajímalo jak se vyřeší palivo tam. Budou muset určitě pokračovat v prodeji N91 a 95. :-O
Rozbalit vlákno
2
29. 7. 2016 13:22
Re: Zahradní technika, stabiláky, lodní motory...
Nic nebude muset, protože ta stará sekačka není EKO a ty nové Euro 7 už to třeba nějak sežerou >:D
Avatar - narona
29. 7. 2016 13:34
Re: Zahradní technika, stabiláky, lodní motory...
Právě že to bych netvrdil, protože i dneska prodávané dvoutaktní motory (na křovinořezy, pily...) mají hliníkový hlavy a díly karburátorů, což se nesnese s lihem.
29. 7. 2016 13:18
Diesel
Jak tak čtu tu diskuzi tak nechápu co to máte za auta, že vám to nechce jet na N95, ale potřebujete Vervu100 a ještě do toho nalít kýbl vifu jinak to netáhne >:D

Já tankuju tu nejlevnější naftu co je takže u ONO a jede mi to úplně normálně :yes:

Jinak pokud ted někdo vybírá jestli si koupí benzín nebo diesel tak mu úředník ulehčil rozhodnutí jenom Toptena a další asi klepne >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - narona
29. 7. 2016 13:29
Re: Diesel
Tak pokud jezdíte piánem, volhou nebo předválečnou pragovkou, tak vás to opravdu zajímat nemusí co tam lejete >:D
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 13:59
Re: Diesel
Tranzit taky dobrej , teda nějakej uz rozkvetlej a ne ty nový lestenky:)
29. 7. 2016 14:12
Re: Diesel
myslis jako rozhodnuti smerem k dieselu? no tak tady jde spise urednik sam proti sobe, protoze se chystaji do roku 2020 ruzne po Unii celkem drasitcka omezeni pro diesely, a ze by byl evropsky urednik tak inteligentni aby se takto snazil prosadit elektro, to si nemyslim, tohle je proste lobby firem ktere se po cele EU zabejvaj "vyrobou" lihu pro "biopaliva" a urednici jim to jen posvetili, v CR se tohle bude naramne libit ministru financi, neb jeho firmicky na tohle nejen berou dotace v miliardach, ale jeste na tom dalsi miliardy vydelava protoze lidi musej kupovat, predpokladam ze takto namoceni v danem businessu budou i dalsi politici, treba z Nemecka kde Babis taky podnika a zabejva se "biopalivama"
Avatar - Barrichello
1. 8. 2016 10:50
Re: Diesel
>:D >:D >:D >:D

to víš není nad uberwageny.

Amerika jede i na N91 a stačí jí 1 falštička adetiv sTP či Sonax na 5 000 km
29. 7. 2016 13:41
od 2019
Predpokladam, ze do 2022 bude mozne sehnat N95 (treba na Aukru z Ukajiny) a potom uz si konecne koupim elektromobil (ojety Model X na sautu).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 13:53
Re: od 2019
Myslíš že v roce 2022 eště bude Ukrajina? :-)
29. 7. 2016 15:54
Re: od 2019
>:D >:D možná budou 2 >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 15:56
Re: od 2019
Tak 2 už sou teď žejo >:-[]

Když vezmu [odkaz] tak trochu i 3 >:D

Když už se Ukrajina drolí do dob SSSR = mohli by Slovensku vrátit [odkaz] kterou násilim zabrali po 2. světový
31. 7. 2016 21:33
Re: od 2019
proc slovensku, snad nam, ne? ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2016 08:06
Re: od 2019
Je to pokračování Slovenska na východ. Že bysme tam měli jeden separovaný kraj? :-)
Avatar - O5kar
29. 7. 2016 14:28
Zničit motor - nápis opravdu bombastický.
Leda, že vám tak nepůjde nstartovat, nebo t. zv. chcípne. Tam píší, že to jenom cosi rozpustilo (pravděpodobně vrtulku) v palivovém čerpadle po delší době. A nebo, že vám ten etanol v případě může rozleptat cosi v palivové soustavě motoru. Ono totiž už dneska těch 5% zrovna tomu čerpadlu v té nádrži nesvědčí. Některá jsou opravdu rezavá. Asi by bylo dobré se podívat třeba do takové Brazílie, co tam dávají za součástky do těch palivových soustav. Tam je údajně v benzinu už asi 30% etanolu.
Rozbalit vlákno
2
29. 7. 2016 14:51
Re: Zničit motor - nápis opravdu bombastický.
Od začátku je v titulku "poškodit motor"...
29. 7. 2016 18:58
Re: Zničit motor - nápis opravdu bombastický.
Stačí se podívat na auta našich pradědečků. Za první republiky se běžně jezdilo na lihobenzinovou směs, kde bylo cca 50 % ethanolu. I do "obyčejného" benzínu se tehdy často přidával ethanol.
29. 7. 2016 14:42
Jak, nahradi?
V Nemecku se prece prodava oboji, tak proc by to melo u nas (ku.va) neco nahrazovat?
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2016 15:01
E10 v Německu
Ještě jsem v Německu nezažil benzinku, kde by byla možnost tankovat jen E10 a ne Super Bleifrei, což je ekvivalent našeho N95. Takže pochybuji, že zvlášť vzhledem k průměrnému stáří vozidel v ČR, že E10 nahradí N95, místo jen doplní..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 18:41
E10?
Netýká se mě to, ale ta naše Babišovská vláda, co tohle schválila, je banda
zk.. zmr... zas.. ču..! Jak si tohle můžou dovolit? Úmyslně ku.rvit lidem motory? Ale lid český si nechá všechno líbit. ;-\
Vsadím boty, že stejně jako u uprchlíků nakonec Babiš bude tvrdit, že on sám je proti.
(mimořádně vzteklý, střídavě vztekem rudnoucí smajlík)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
30. 7. 2016 09:18
Řešení je jako obvykle jednoduché
jmenuje se motor pro chlapy ;-)

Horší je ten název: česko namíchané s lihobenzínem určitě pít nebudu. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
30. 7. 2016 09:34
Hloupý článek
Tak jak už to na tomto serveru bývá, jsou tu někdy vcelku hloupé výtvory novinářů podobně jak na TV nova. Nikde jsem neslyšel, že by E10 měl nahradit klasický N95, pokud ano, jmenoval by se dál N95. Bio složka v benzínu není žádná ***, ale čistý potravinářský líh a toto je pouze slabý odvar E85, který zejména v době kdy je benzín drahý, tankuje kde kdo a zrovna do zmiňovaných Felicií, které na něj jedou jako víno. Možnosti poškození motoru jsou dvě - řídící jednotka se nedokáže přizpůsobit a hrozí např. podpálení ventilů a údajně je líh agresivnější k některým gumovým částím (což někteří odborníci ovšem vyvrací). Nejsem sice odborník, ale pokud mám v benzínu 10% lihu, tak jsem přesvědčený že ani jeden z problému nehrozí. Jediné co se stane, tak že auto možná pojede o něco lépe, protože bude mít lepší oktanové číslo a o něco více bude žrát, čímž se smaže cenový rozdíl. Spíš bych se zamyslel nad smyslem přidávání bio složek do benzínu, je to neekonomické, snižování závislosti na ropě je sporné a není to hlavně ani trochu ekologické.
Rozbalit vlákno
0