Vozy Dodge si sice už u nás nekoupíme, ale značka se chystá na oslavy kulatého jubilea. Při té příležitosti připravila po zámořské zákazníky omezenou sérii 100th Anniversary Edition.
Jenze v Evrope za ty penize clovek koupi evropske nebo japonske auto, nemusi kvuli tomu kupovat ameriku. V tomhle pripade sice ponekud vice nablejskanou, ale stale jenom ameriku.
V minulosti byl ten rozdil vetsi az propastny, v posledni dobe po krizi ktera malem americke vyrobce smetla, se tito preci jenom snazi konkurenci dohnat, novejsi modely uz jsou vyrazne konkurenceschopnejsi, ale stale tam urcity rozdil pretrvava. A to se samozrejme bavime o bezne evropske ci japonske produkci, vuci premiovym Nemcum jsou ameriky stale uplne nekde jinde.
Zadní náhon, podélně uložený V8, délka kolem pěti mětrů, automatická převodovka - prostě klasika, která už i v americe vymírá (ještě snad Chevrolet SS). U Chargeru, Challengeru a jejich sesterského Chrysleru 300 to trochu kalí fakt, že jejich podvozek vychází z minuké generace Mercedesu E ;-)
Tak diky te stare technologii od Mercedesa mela ta 300C alespon trochu moderni jizdni vlastnosti. I kdyz zadny zazrak to nebyl, protoze nedostali zadne modernejsi technologie pro podvozek typu Airmatic a navic bylo potreba ten podvozek naladit na houpavo aby cestujici prezili i na silnicich americke kvality. Nicmene i tak v porovnani s konkurenci mela 300C celkem nadprumerne jizdni vlasnosti.
Ja som zmenil nazor na americke jazdne vlastnosti potom co som mal 5 rokov Dodge Caliber, na jeho podvozok nemozem povedat jedine krive slovo, absolutne presne riadenie, ista stopa. To auto mi zachranilo krk ked mi sialenec vycuval z parkoviska priamo do cesty a robil som losi test v 60km/h. Ja som siel na max mojich fyzickych moznosti co sa tyka reakcneho casu, sily strhnutia volantu, kontry. To auto to udrzalo. Ja by som uz nic viac nezvladol a to mam nadpriemerne reflexy a silu.
Ak som z Calibera presadol do Fabie, Kie Ceed popr. ine auta utrpel som vzdy kulturny sok. Gumeny volant, podvozok ako na makkych gumach...
Mimochodom Caliber mal spolocny podvozok s Jeepom Compass.
Teraz mam Dodge Journey a tam je to s podvozkom velmi podobne, nemam mu co vytknut. Iste riadenie, ista jazdna stopa.
Porovnaval som to napriklad s kolegovym Subaru Outback a musim povedat, ze z podvozku mam lepsi pocit na Journey.
Chrysleru od toho roku 2006 nie je co s podvozkami a jazdnymi vlastnostami vytknut.