Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromechanický posuv sedadel. Kdy se poprvé objevil v autě? A jak funguje?

Změna polohy sedadel za pomoci elektromechanického ovládání je i dnes stále záležitostí zejména vozů vyšší třídy. Mnohdy ještě příplatkovou. K čemu je to dobré a proč se to více nerozšířilo?
Zpět na článek
17. 3. 2017 23:26
Avatar - maxi!
17. 3. 2017 19:14
prva fotka - Medved
pekne a elegantne riesenie!
tieto krasne riesene tlacitla a ovladace su neuveritelne prepracovane v Mercedesoch
uz v obycajnom zakladnom modely C je radost pozerat
ked to porovnam v dcerinej trojke, tak to je na zaplakanie!
( oba su rocnik 2014!) :-!
Rozbalit vlákno
19
17. 3. 2017 20:02
Re: prva fotka - Medved
Ano, velmi povedené. Našinec by na tomto vebu čekal jako první (úvodní) fotku něco od naší automobilky. :-)
18. 3. 2017 06:17
Re: prva fotka - Medved
Škoda, že M-B sází v této generaci hlavně na efekt a ne tolik na jízdu ;-)
Avatar - Zappa
18. 3. 2017 07:45
Re: prva fotka - Medved
nemyslim, že by nove C jazdilo nejak zle!
Všeobecne aj v testoch ho nekritizovali za ovladatelnost.
Ale v tom máš pravdu, mňa tiež zaujalo nadherným interierom ( biele v Designo ) a krásne spracovanie.
V novom Mercedes E som par krat jazdil a v bežnej premavke ( žiadne vyvadzanie po okreskách - veď na to su ine autá!) a jazda do Milána alebo Hamburgu bola v pohode.
Keby som mal prachy, tak by som rád prešiel do E triedy.
Ale radšej mam C v dobrej výbave - a memory tiež preferujem.
Avatar - Dinar
18. 3. 2017 09:11
Re: prva fotka - Medved
No, bylo na čase, aby s tím ovládáním nastavení sedaček MB něco udělal. Když si vzpomenu třeba na GL za tři mega, pár let zpátky, na ty ze dveří trčící plastové kolíky, navíc umístěné někde pod zrcátkem, to byl skutečně "vrchol" designu a ergonomie. Takže kvituju, že v nových modelech, céčkem počínaje, udělali ovládání tak, že když už musí být na očích, tak ať dobře vypadá, a hlavně posunuli ho blíž k sedícímu, takže je i ergonomičtejší. Ostatní výrobci "kolo" nevymýšlejí, takže u jejich, na boku sedaček umístěných, ovladačů, je podstatné, aby měly hlavně jasně definovaný, rukou rozpoznatelný tvar, protože u takto umístěného ovládání na něj sedící nevidí, za to si může sedačku nastavit, když v ní pohodlně sedí, bez naklánění dopředu a kroucení ruky na dveřích. Logicky tady nedává smysl mít např. paměťová tlačítka esteticky zarovnaná, naopak musí být hmatem snadno rozpoznatelná. Jinými slovy, maxi, občas je třeba sledovat, jestli někde forma nepředbíhá obsah, resp. jestli některé hezké věci, nejsou tak trochu z nouze ctnost.
Avatar - maxi!
18. 3. 2017 09:53
Re: prva fotka - Medved
dakujem za radu, kamarat! :-!
kazdy to mame inak, samozrejme.
a suhlasim, ze pri tych sialenych cenach, co platime za nase priblizovadla cakame co najviac radosti ( nepoznam to GL, co spominas, ale chapem tvoju kritiku)
ja uz som asi profesionalne postihnuty a mimo realitu a tak, ako si si uz vsimol, dost bazirujem na prepracovanych detailoch :-!
18. 3. 2017 10:48
Re: prva fotka - Medved
"Ostatni vyrobci" jsou banda setrivych smejdu co i do aut za tri mega davaji nesmyslne ovladani sedacek na bok, aby usetrili par metru kabelaze. :-( U nepremiovek je to jeste celkem v pohode i kdyz i to je neergonomicke, ale pravy masakr je u premiovek. Typicky problem - komfortsitze v BMW, miliarda cudliku na ruzna vylepseni a vsechny mimo zorne pole a po hmatu pekne komplikovane. Neni v zivote sance, ze spolujezdec co to nema omakane pravidelnym jezdenim nastavi co chce. System Mercedesu s jasne oznacenymi tlacitky na dverich je tim lepsi cim je tam toho k nastavovani vice.
Dalsi co mne neskutecne toci je, ze naprosta vetsina aut ma pametove sedacky pouze u ridice, nikoliv u spolujezdce. "Genialni" tohle maji Volva, kde nejenom ze neni pamet u spolujezdce, ale povetsinou ma elektriku s pameti pouze ridic a spolujezdec ma manualni paky jak ve Fabii Classic a to u kary za mega a pul plus. Ergonomicke peklo.
Avatar - Dinar
18. 3. 2017 11:25
Re: prva fotka - Medved
To jsou tvoje osobní preference, nic proti, ale vyvozovat z toho, že řešení ostatních mimo MB je šetření na kabelech, to už je jen k pousmání. Nevím, co by ušetřili na kabelech, když dají ovládání nastavení sedaček na bok sedáku a paměťová tlačítka na dveře. BMW, Jaguar, Range Rover a další. Pro mně je tohle řešení ergonomičtejší, ale nenapadlo by mě podezřívat MB, že k tomu na dveře přidal i nastavování, aby ušetřil kabely.
18. 3. 2017 11:33
Re: prva fotka - Medved
Pochopitelne, ze cim vice ovladacich prvku je na boku sedacky tim je cele reseni jednodussi a tudiz i levnejsi. Dneska se setri na kazdem cudliku (proto jsou tak popularni dotykove displaye co v dnesni dobe nestoji skoro nic). Nejde jenom o ty kabely a jejich vedeni, ale treba i o to, ze na boku sedacky muze byt ovladaci prvek kus plastove kostky, zatimco na dvere se musi dat (specialne u premiovky) co neco trochu vypada, kdyz je to na ocich, a tudiz kvalitnejsi - to znamena opet drazsi.
Setreni dnes postupuje uplne vsude. Staci se podivat jak odporny interier ma treba Maserati za dva miliony plus. Nebo jak se v ruznych koncernech dedi interierova reseni mezi vlajkovymi lodemi za miliony a socialnimi hatchbacky za pul mega.
Avatar - Dinar
18. 3. 2017 11:42
Re: prva fotka - Medved
To je tvoje fabulace, není žádný důvod pro to, aby vše na dveřích bylo dražší řešení, než ovládání na sedačce a odděleně paměť na dveřích, spíš naopak.

Abychom tu pak nerozebírali, že MB šetří na páčkách pod volantem, když sdružilo blinkry se stěrači. ;-)
18. 3. 2017 11:53
Re: prva fotka - Medved
Tvoje náročnost už přesahuje auta, která si řídí člověk sám. A u aut, kde budeš logicky v pohodlí sedět vzadu je jedno, čím a kde si bude žlutá vopice s kšiltovkou na hlavě hledat optimální polohu za volantem. :-)

Ale vážně, já si myslím, že je otázka vkusu a zvyku kde je umístěno ovládání. Minimálně u vrcholných verzí prémiovek bych neviděl "úsporu kabelů" jako hlavní důvod umístění ovladačů.
Avatar - Dinar
18. 3. 2017 11:56
Re: prva fotka - Medved
Samo, že ne, tady je to otázka ergonomie, jaké řešení vidí daná automobilka jako lepší.
18. 3. 2017 17:07
Re: prva fotka - Medved
Nezkoumal jsem to, ale pochybuji, že pro každou funkci tahají kabel zvlášť. A to spojení sedačky se zbytkem auta tam bude pravděpodobně tak jako tak (ať už pro paměť, odsunutí/ přisunutí sedačky pro vystupování/ nastupování, masážní funkci, vyhřívání nebo ventilaci).
Avatar - Barrichello
18. 3. 2017 23:53
Re: prva fotka - Medved
Tady je zas krasna debata teoretiků, co nemeli nikdy v životě dole dverni vypln a venku sedacky. Do sedacky vede izolaci omotany svazek kabelu zakonceni svorkovnici a to sou komplet kabely pro el. posuv, ovladaci tlacitka z boku i vyhrivani. Stejně tak do dveří kde to ovada pamet, zrcstko, okno a central
Avatar - removed
19. 3. 2017 12:39
Re: prva fotka - Medved
Rejpnu si. V takovem pripade radeji zustavam teoretikem, nez kdy resit nejake montaze ci demontaze uvedeneho...
Avatar - Barrichello
19. 3. 2017 17:02
Re: prva fotka - Medved
No když chceš o něčem debatovat, je dobrý vědět jak to vypadá. Já to měl sundaný u Alera i Stratuse a sedačky sem vyndaval v Aleru, když sem je měnil za kožený
19. 3. 2017 22:28
Re: prva fotka - Medved
Uhodl jsi, že normálně na autě nesundám jediný panel. Vzhledem k tomu, že například SL má stahování střechy udělané přes sběrnici, bych čekal, že tak budou dělat víc věcí (vzdálený ovládací panel si o to říká). Přístup to není zrovna neobvyklý (myšleno obecně). Ve dveřích by pak byl modul, ke kterému by byly připojené spínače a který by se staral o komunikaci se zbytkem auta. A pořád by mohlo jít do sedačky víc kabelů, to se nevylučuje.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2017 08:58
Re: prva fotka - Medved
To já vím že si v tom neumíte vyměnit ani olej :-)

Ale všichni tu největší odborníci na auta >:D >:D
20. 3. 2017 12:42
Re: prva fotka - Medved
K výměně oleje skutečně není třeba rozebírat interiér. To jen když chytrého inženýra napadne dát pod sedačku baterii a podaří se ti ji zabít. Po pravdě moc nevěřím tomu, že by to pak drželo pohromadě tak dobře jako předtím. Po jednom rozebrání asi ano, ale proč to riskovat, pokud nikde nic neskřípe a nevrže. Nemluvě o riziku, že někde něco poškodím. Jsem příliš velký perfekcionista a opravdu mě štve, když si poničím něco, na čem mi záleží (což souvisí; ta únava ve spojích je poškození, nedokonalost). Nebo někdo jiný - pak mám alespoň koho seřvat.

Naštěstí mám servis, kterému věřím, takže to sám dělat nemusím. S manuálem (člověk nikdy neví, jaký chyták si vymyslí) není na výměně oleje a filtru nic těžkého. Jen je to ztráta času. Chápu, že to někoho může bavit, obzvláště na veteránech. Já se vyblbnu jinde.
Avatar - wladyk
17. 3. 2017 23:26
Zbytečnost...
Jsem rád, že to v autě nemám, takže se to nepos**e. Svým autem jezdím sám. Nastavím sedačku jednou a už s ní nehýbu. Moje polovička má své auto a dcera taky.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Jenik3
18. 3. 2017 07:57
Re: Zbytečnost...
A o tom to je. Vetsina ridicu nastavi sedacku jednou a je hotovo.
Avatar - maxi!
18. 3. 2017 07:58
Re: Zbytečnost...
chapem ta a vlastne je to fajn, ze kazdy si poskladame auto podla svojich preferencii.
Ja obcas sa striedam s priatelkou alebo s kamaratmi v Ecku ale aj tak mam rad memory, lebo pri kazdom pouziti hotela, parkoviska mi obsluha prestavuje sedadla, no a ako niekto tu uz spominal, tak samozrejme v autoumyvarke - tam pri pravidelnom cisteni ti predsa kazdy weekend musia rozhodit nastavenie - a zatlacis na memory a vsetko - volant obe sedacky, zrkadla su za par sekund v polohe.
Ale ako pisem, chapem aj tvoj nazor, ze cim menej mas v aute, tym menej sa to pokaka, ale takto by si musel vyradit v zivote vela zariadeni..... :-!
18. 3. 2017 12:55
Re: Zbytečnost...
Přesně, navíc sám využívám dvou poloh.
Avatar - maxi!
18. 3. 2017 13:47
Re: Zbytečnost...
no to som mal obavy spomenut, aby som nebol za bambusa, ale tiez mam dve polohy pre seba a jednu pre holku.... :-!
Avatar - Zappa
18. 3. 2017 16:21
Re: Zbytečnost...
hahaha, no to je fajn, ako ste sa už tu všetci skamarátili!
hmmmm...... ešte aj na pohárik si zajdete v tej Prahe?!
>:D :yes:
19. 3. 2017 05:58
Re: Zbytečnost...
Já si myslím, že máme běžné fandovské tahanice. To je spíš veselím pro oba ;-)
19. 3. 2017 05:58
Re: Zbytečnost...
Já mám dvě polohy jen na sebe >:-[] Jednu relaxovanější dálniční, druhou okreskovou ;-)
Avatar - maxi!
19. 3. 2017 08:53
Re: Zbytečnost...
:yes:
a v zime s bundou alebo uz bez iba v koseli
ale teraz mam v E nezavisle kurenie, pche! :-!
( tiez si meriam pindika, ako pisal webpaja dole )
Avatar - Barrichello
18. 3. 2017 23:42
Re: Zbytečnost...
To taky nemusís mit klimatizaci, el. okna a zrcátka atd aneb co tam neni nemůže se rozbit, ze. No v usa to ma kazdy druhy auto, tady to nemela ani eresova oktavka za 900 tacu
19. 3. 2017 05:59
Re: Zbytečnost...
Poměřil jsi pindíka a je líp ne? :-! >:D
Avatar - Barrichello
19. 3. 2017 11:51
Re: Zbytečnost...
To víš no, spoustu věcí měli poprvé v sérii americká auta, s tím nic neuděláš >:D
18. 3. 2017 10:24
Článek je nedostatečný.
O historii tak nějak informuje. Je ale současnost a to už zde spousta věcí chybí. Existují minimálně tyto další elektrické funkce - prodloužení sedáku, nastavení bočnic opěradla, nastavení bederní opory. (Alespoň podle mé 13 let staré káry.)

Ať raději dělají články o sněhu na kapotě, to mám alespoň důvod se vožrat. Do tak komplikovaných témat, jako jsou elektrický sedačky, by se raději zatím pouštět neměli.

Žádnej vykřičník, žádný trojtečky, jenom tři otazníky. Celkově odfláknutý. ;-\ >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - maxi!
18. 3. 2017 13:49
Re: Článek je nedostatečný.
zacinas ma slusne bavit!
:yes:
Avatar - Zappa
18. 3. 2017 16:21
Re: Článek je nedostatečný.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
18. 3. 2017 23:46
Re: Článek je nedostatečný.
Nastaveni bocnic sedaku sem nemel ani v Jaguaru za 3,5 mega, to sorry jako. A ze ten mel i el ov. operky, tj po zmacknuti tlacitka sla vyska operek nastavit elektricky. Beferka a prodloužení predni casti sedaku to jo, bederku ma i CTS a sedak melo bmw
19. 3. 2017 08:23
Re: Článek je nedostatečný.
Čti pozorněji. Nepsal jsem bočnic sedáků, ale bočnic opěradla. A opěrka mi na motůrek jezdí nahoru a dolů samozřejmě taky, ale to v článku nechybí. ;-)

Každé auto, když bylo nové, stálo prachy. Z drtivé většiny platí, že čím větší a dražší v nákupu nového, tím větší propad u ojetiny. To k těm 3,5 mega, které jsi z kapsy, předpokládám, nevyndal. Takže už nebyl za 3,5 mega, ale třeba jen za dvě kila. >:D
19. 3. 2017 08:51
Re: Článek je nedostatečný.
;-) :yes:
Avatar - Barrichello
19. 3. 2017 11:50
Re: Článek je nedostatečný.
Tak ovládaní bočnic opěradla to nemělo taky, to nemělo nic z toho v čem sem kdy jel.

Jasně, já to za 3,5 mega nekoupil, ale jako nový to stálo v roce 2005 3,5 mega >:D A mam pocit, že stejný prachy to stálo do konce výroby někdy v roce 2009-10 >:D

Za kolik sem to koupil já tedy není podstatný.
Avatar - maxi!
19. 3. 2017 13:08
Re: Článek je nedostatečný.
mal som to napriklad v Turbe, tam boli vsestranne nastavitelne sedacky.
a zda sa mi, ze aj v niektorych AMG sedackach su nastavitelne aj bocnice. :-!
19. 3. 2017 13:11
Re: Článek je nedostatečný.
Tak někdy zkus variantu komfort sedaček v bmw E60.

Kromě těch bočnic opěradla má ještě navíc i ovládání tzv. ramenní opěry - tj. kromě standardního sklonu opěradla ještě i nezávisle upravitelnou změnu úhlu horní poloviny opěradla. Bederní opěra lze nastavit v dolní části a i v horní části. ;-) Takhle vypadá ovládací prvek [odkaz] .

Tááák, taky jsem si nakonec poměřil pindíka. >:D