Změna polohy sedadel za pomoci elektromechanického ovládání je i dnes stále záležitostí zejména vozů vyšší třídy. Mnohdy ještě příplatkovou. K čemu je to dobré a proč se to více nerozšířilo?
pekne a elegantne riesenie!
tieto krasne riesene tlacitla a ovladace su neuveritelne prepracovane v Mercedesoch
uz v obycajnom zakladnom modely C je radost pozerat
ked to porovnam v dcerinej trojke, tak to je na zaplakanie!
( oba su rocnik 2014!) :-!
nemyslim, že by nove C jazdilo nejak zle!
Všeobecne aj v testoch ho nekritizovali za ovladatelnost.
Ale v tom máš pravdu, mňa tiež zaujalo nadherným interierom ( biele v Designo ) a krásne spracovanie.
V novom Mercedes E som par krat jazdil a v bežnej premavke ( žiadne vyvadzanie po okreskách - veď na to su ine autá!) a jazda do Milána alebo Hamburgu bola v pohode.
Keby som mal prachy, tak by som rád prešiel do E triedy.
Ale radšej mam C v dobrej výbave - a memory tiež preferujem.
No, bylo na čase, aby s tím ovládáním nastavení sedaček MB něco udělal. Když si vzpomenu třeba na GL za tři mega, pár let zpátky, na ty ze dveří trčící plastové kolíky, navíc umístěné někde pod zrcátkem, to byl skutečně "vrchol" designu a ergonomie. Takže kvituju, že v nových modelech, céčkem počínaje, udělali ovládání tak, že když už musí být na očích, tak ať dobře vypadá, a hlavně posunuli ho blíž k sedícímu, takže je i ergonomičtejší. Ostatní výrobci "kolo" nevymýšlejí, takže u jejich, na boku sedaček umístěných, ovladačů, je podstatné, aby měly hlavně jasně definovaný, rukou rozpoznatelný tvar, protože u takto umístěného ovládání na něj sedící nevidí, za to si může sedačku nastavit, když v ní pohodlně sedí, bez naklánění dopředu a kroucení ruky na dveřích. Logicky tady nedává smysl mít např. paměťová tlačítka esteticky zarovnaná, naopak musí být hmatem snadno rozpoznatelná. Jinými slovy, maxi, občas je třeba sledovat, jestli někde forma nepředbíhá obsah, resp. jestli některé hezké věci, nejsou tak trochu z nouze ctnost.
dakujem za radu, kamarat! :-!
kazdy to mame inak, samozrejme.
a suhlasim, ze pri tych sialenych cenach, co platime za nase priblizovadla cakame co najviac radosti ( nepoznam to GL, co spominas, ale chapem tvoju kritiku)
ja uz som asi profesionalne postihnuty a mimo realitu a tak, ako si si uz vsimol, dost bazirujem na prepracovanych detailoch :-!
"Ostatni vyrobci" jsou banda setrivych smejdu co i do aut za tri mega davaji nesmyslne ovladani sedacek na bok, aby usetrili par metru kabelaze. :-( U nepremiovek je to jeste celkem v pohode i kdyz i to je neergonomicke, ale pravy masakr je u premiovek. Typicky problem - komfortsitze v BMW, miliarda cudliku na ruzna vylepseni a vsechny mimo zorne pole a po hmatu pekne komplikovane. Neni v zivote sance, ze spolujezdec co to nema omakane pravidelnym jezdenim nastavi co chce. System Mercedesu s jasne oznacenymi tlacitky na dverich je tim lepsi cim je tam toho k nastavovani vice.
Dalsi co mne neskutecne toci je, ze naprosta vetsina aut ma pametove sedacky pouze u ridice, nikoliv u spolujezdce. "Genialni" tohle maji Volva, kde nejenom ze neni pamet u spolujezdce, ale povetsinou ma elektriku s pameti pouze ridic a spolujezdec ma manualni paky jak ve Fabii Classic a to u kary za mega a pul plus. Ergonomicke peklo.
To jsou tvoje osobní preference, nic proti, ale vyvozovat z toho, že řešení ostatních mimo MB je šetření na kabelech, to už je jen k pousmání. Nevím, co by ušetřili na kabelech, když dají ovládání nastavení sedaček na bok sedáku a paměťová tlačítka na dveře. BMW, Jaguar, Range Rover a další. Pro mně je tohle řešení ergonomičtejší, ale nenapadlo by mě podezřívat MB, že k tomu na dveře přidal i nastavování, aby ušetřil kabely.
Pochopitelne, ze cim vice ovladacich prvku je na boku sedacky tim je cele reseni jednodussi a tudiz i levnejsi. Dneska se setri na kazdem cudliku (proto jsou tak popularni dotykove displaye co v dnesni dobe nestoji skoro nic). Nejde jenom o ty kabely a jejich vedeni, ale treba i o to, ze na boku sedacky muze byt ovladaci prvek kus plastove kostky, zatimco na dvere se musi dat (specialne u premiovky) co neco trochu vypada, kdyz je to na ocich, a tudiz kvalitnejsi - to znamena opet drazsi.
Setreni dnes postupuje uplne vsude. Staci se podivat jak odporny interier ma treba Maserati za dva miliony plus. Nebo jak se v ruznych koncernech dedi interierova reseni mezi vlajkovymi lodemi za miliony a socialnimi hatchbacky za pul mega.
To je tvoje fabulace, není žádný důvod pro to, aby vše na dveřích bylo dražší řešení, než ovládání na sedačce a odděleně paměť na dveřích, spíš naopak.
Abychom tu pak nerozebírali, že MB šetří na páčkách pod volantem, když sdružilo blinkry se stěrači. ;-)
Tvoje náročnost už přesahuje auta, která si řídí člověk sám. A u aut, kde budeš logicky v pohodlí sedět vzadu je jedno, čím a kde si bude žlutá vopice s kšiltovkou na hlavě hledat optimální polohu za volantem. :-)
Ale vážně, já si myslím, že je otázka vkusu a zvyku kde je umístěno ovládání. Minimálně u vrcholných verzí prémiovek bych neviděl "úsporu kabelů" jako hlavní důvod umístění ovladačů.
Nezkoumal jsem to, ale pochybuji, že pro každou funkci tahají kabel zvlášť. A to spojení sedačky se zbytkem auta tam bude pravděpodobně tak jako tak (ať už pro paměť, odsunutí/ přisunutí sedačky pro vystupování/ nastupování, masážní funkci, vyhřívání nebo ventilaci).
Tady je zas krasna debata teoretiků, co nemeli nikdy v životě dole dverni vypln a venku sedacky. Do sedacky vede izolaci omotany svazek kabelu zakonceni svorkovnici a to sou komplet kabely pro el. posuv, ovladaci tlacitka z boku i vyhrivani. Stejně tak do dveří kde to ovada pamet, zrcstko, okno a central
No když chceš o něčem debatovat, je dobrý vědět jak to vypadá. Já to měl sundaný u Alera i Stratuse a sedačky sem vyndaval v Aleru, když sem je měnil za kožený
Uhodl jsi, že normálně na autě nesundám jediný panel. Vzhledem k tomu, že například SL má stahování střechy udělané přes sběrnici, bych čekal, že tak budou dělat víc věcí (vzdálený ovládací panel si o to říká). Přístup to není zrovna neobvyklý (myšleno obecně). Ve dveřích by pak byl modul, ke kterému by byly připojené spínače a který by se staral o komunikaci se zbytkem auta. A pořád by mohlo jít do sedačky víc kabelů, to se nevylučuje.
K výměně oleje skutečně není třeba rozebírat interiér. To jen když chytrého inženýra napadne dát pod sedačku baterii a podaří se ti ji zabít. Po pravdě moc nevěřím tomu, že by to pak drželo pohromadě tak dobře jako předtím. Po jednom rozebrání asi ano, ale proč to riskovat, pokud nikde nic neskřípe a nevrže. Nemluvě o riziku, že někde něco poškodím. Jsem příliš velký perfekcionista a opravdu mě štve, když si poničím něco, na čem mi záleží (což souvisí; ta únava ve spojích je poškození, nedokonalost). Nebo někdo jiný - pak mám alespoň koho seřvat.
Naštěstí mám servis, kterému věřím, takže to sám dělat nemusím. S manuálem (člověk nikdy neví, jaký chyták si vymyslí) není na výměně oleje a filtru nic těžkého. Jen je to ztráta času. Chápu, že to někoho může bavit, obzvláště na veteránech. Já se vyblbnu jinde.
Jsem rád, že to v autě nemám, takže se to nepos**e. Svým autem jezdím sám. Nastavím sedačku jednou a už s ní nehýbu. Moje polovička má své auto a dcera taky.
chapem ta a vlastne je to fajn, ze kazdy si poskladame auto podla svojich preferencii.
Ja obcas sa striedam s priatelkou alebo s kamaratmi v Ecku ale aj tak mam rad memory, lebo pri kazdom pouziti hotela, parkoviska mi obsluha prestavuje sedadla, no a ako niekto tu uz spominal, tak samozrejme v autoumyvarke - tam pri pravidelnom cisteni ti predsa kazdy weekend musia rozhodit nastavenie - a zatlacis na memory a vsetko - volant obe sedacky, zrkadla su za par sekund v polohe.
Ale ako pisem, chapem aj tvoj nazor, ze cim menej mas v aute, tym menej sa to pokaka, ale takto by si musel vyradit v zivote vela zariadeni..... :-!
To taky nemusís mit klimatizaci, el. okna a zrcátka atd aneb co tam neni nemůže se rozbit, ze. No v usa to ma kazdy druhy auto, tady to nemela ani eresova oktavka za 900 tacu
O historii tak nějak informuje. Je ale současnost a to už zde spousta věcí chybí. Existují minimálně tyto další elektrické funkce - prodloužení sedáku, nastavení bočnic opěradla, nastavení bederní opory. (Alespoň podle mé 13 let staré káry.)
Ať raději dělají články o sněhu na kapotě, to mám alespoň důvod se vožrat. Do tak komplikovaných témat, jako jsou elektrický sedačky, by se raději zatím pouštět neměli.
Žádnej vykřičník, žádný trojtečky, jenom tři otazníky. Celkově odfláknutý. ;-\ >:D
Nastaveni bocnic sedaku sem nemel ani v Jaguaru za 3,5 mega, to sorry jako. A ze ten mel i el ov. operky, tj po zmacknuti tlacitka sla vyska operek nastavit elektricky. Beferka a prodloužení predni casti sedaku to jo, bederku ma i CTS a sedak melo bmw
Čti pozorněji. Nepsal jsem bočnic sedáků, ale bočnic opěradla. A opěrka mi na motůrek jezdí nahoru a dolů samozřejmě taky, ale to v článku nechybí. ;-)
Každé auto, když bylo nové, stálo prachy. Z drtivé většiny platí, že čím větší a dražší v nákupu nového, tím větší propad u ojetiny. To k těm 3,5 mega, které jsi z kapsy, předpokládám, nevyndal. Takže už nebyl za 3,5 mega, ale třeba jen za dvě kila. >:D
Tak ovládaní bočnic opěradla to nemělo taky, to nemělo nic z toho v čem sem kdy jel.
Jasně, já to za 3,5 mega nekoupil, ale jako nový to stálo v roce 2005 3,5 mega >:D A mam pocit, že stejný prachy to stálo do konce výroby někdy v roce 2009-10 >:D
Tak někdy zkus variantu komfort sedaček v bmw E60.
Kromě těch bočnic opěradla má ještě navíc i ovládání tzv. ramenní opěry - tj. kromě standardního sklonu opěradla ještě i nezávisle upravitelnou změnu úhlu horní poloviny opěradla. Bederní opěra lze nastavit v dolní části a i v horní části. ;-) Takhle vypadá ovládací prvek [odkaz] .