Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emisní skandál Volkswagenu se možná týká i starší verze současných motorů

Nejen EA 189, ale možná i starší verze agregátů řady EA 288 možná podvádějí s emisemi. Informaci dnes sdělil mluvčí koncernu.
Zpět na článek
Avatar - Lonestarstate
22. 10. 2015 14:40
Zdravej hamburger
Pro VW je to průšvih a ne že ne. Hodně zastánců koncernu se snaží přejít v online diskuzích do protiútoku pomocí výlevů o ekoterorismu, sluníčkářích, a hloupých amících. Jenže o to tady vůbec nejde. TDI je rakovinotvornej sazomet a i když jsme to všichni už dávno tušili, je šokující, že VW se to snažil zamaskovat u úředního měření. Je to jako kdyby McDonalds prodával v EU "zdravé hamburgery", které by se před potravinářskou inspekcí tvářily jako zdravá strava, ale ve skutečnosti by to fakt byly...no, hamburgery. :-)
Rozbalit vlákno
35
Avatar - TeeJay
22. 10. 2015 14:52
Re: Zdravej hamburger
Už jsem to tady psal - turbodiesely zakázat a bylo by po ptákách. VW zjevně programově podvádí už léta, nejspíš nebude sám a argumenty všech proropáků o "čistotě" moderních motorů jsou na prach. Proč oživovat mrtvolu. 8-s :no:
Avatar - Đawson
22. 10. 2015 14:58
Re: Zdravej hamburger
A která automobilka v emisích dieselu nepodvádí ? >:D a kdo ví jestli se to týká jen nafty, já bych naftu nerušil, postupně jí stejně vytlačí benzín a elektroauta, jen bych snížil dan na benzín. Kdyby šlo státu nebo eu o ekologii, dávno by byl benzín výrazně levnější
Avatar - Lonestarstate
22. 10. 2015 15:06
Re: Zdravej hamburger
Klasickej argument chycenejch při činu...."ale ostatní". Pokud máš důkazy, kromě svý neomylný intuice, tak je předej příslušným místům. Doposavad jediný "důkaz", že ostatní podvádí taky, přišel ve formě náznaků od ADACu, který už se zdiskredoval jako dvorní lhář VW v minulosti (viz aféra Auto roku). Faktem je, že hlavní problém dieselů je projít přísnějšíma emisema v USA a tam je do osobních aut zkouší kromě VW cpát snad pouze M-B.
22. 10. 2015 15:37
Re: Zdravej hamburger
úvaha

VW NEDC plni (diky podvodu), tim padem WLTP několikrát prekracuje
ostatní NEDC plni (bez podvodu), ale WLTP taky několikrát prekracuji, nekteri dokonce daleko vic nez VW.
proc WLTP tolik prekracuji i ostatni? neprijde ti to divny?

chapal bych, ze VW WLTP prekroci, protože při NEDC diky podvodu nejak snizi produkci NOx a tim padem by nemel projit ani NEDC a proto prekracuje limity i v jinych režimech.
proc ale WLTP prekracuji i ostatní znacky, když NEDC projdou (bez podvodu) a tim padem by mely mit emise dobry, nebo aspoň lepsi nez VW, i v jinych rezimech ??

přitom mezi NEDC a WLTP není zas tak velky rozdil

nejen ADAC, ale první vlastofka před rokem test na NOx 7 napric automobilkama, ktery prisel s tim, v prumeru 7x prekracuju euro6 realu. to ADAC nedelal.
se divim, ze to urady presly vpodstate mlcky, místo toho aby po automobilkách zacaly slapat
22. 10. 2015 15:45
Re: Zdravej hamburger
tohle je blbost, WLTP není ještě definovaný, respektive limitní hodnoty, které se během testu budou muset naměřit. WLTP se také pojede na dynamometru takže veškeré pokusy o WLTP na silnici v současné době je něco jako tancování o architektuře, prostě nesmysl. Navíc WLTP moderním dieslům poměrně pomůže, protože motor bude dosahovat během testu vyšší teploty, které jsou lepší pro systémy oxidace a redukce. Je těžší likvidovat třeba NOx selektivní redukcí během NEDC než WLTP.
22. 10. 2015 15:49
Re: Zdravej hamburger
WLTP (nebo WLTC) definovany je. mozna budou ještě nejaky zmeny, ale minimalne navrh je a podle toho testoval ADAC..
WLTP(C) definuje jizdni profil, nedefinuje limity emisi.
na NEDC prosly všechny, WLTP nektere prosly, nekter prekrocily az radove (volvo 14x).
i kdyby si ADAC vymyslel nejakej svůj jizdni profil a podle toho znacky otestoval, tak to ma taky velkou vypovidaci hodnotu
22. 10. 2015 15:52
Re: Zdravej hamburger
kolik má mít ono Volvo emise NOx dle WLTP? Oni vzali hodnotu pro NEDC a nikoliv pro WLTP.
22. 10. 2015 15:55
Re: Zdravej hamburger
bude platit dal euro6
tedy pro dysl bude dal platit 80mg NOx/km, pro benzin 60mg NOx/km.
americani maj limit 40mg NOx/km bez ohledu na palivo
jediny, co se mozna zmeni, bude CO2, který bude pro flotilu vyssi
22. 10. 2015 16:05
Re: Zdravej hamburger
v okamžiku zavedení WLTP, bude platit Euro 6c a zatím není finalizováno jaké emise budou vyžadovány.
22. 10. 2015 16:14
Re: Zdravej hamburger
6c je znama uz davno
jediny zprisneni bude u benzinovych primovstriku, kde se u PM pocet castic snizi 10x při zachovani hmotnosti nez u soucasne euro 6b.

nebo si snad myslis, ze USA bude mit NOx limit 40, euro benzin 60 a euro nafta třeba 200 aby splnila ?
navíc když technologie, která umi NOx likvidovat, dostupna je???

nebo si fakt myslis, ze euro 6c, která by mela zacit platit 2017-2018 ještě není znama??
22. 10. 2015 16:22
Re: Zdravej hamburger
známá je, není ale definoána podoba v případě přijetí WLTP, limity se mohou ještě změnit, zatím je to nastaveno na NEDC. Nicméně jak se uvedl výše vozidlům s SCR WLTP spíše pomůže než ublíží.
22. 10. 2015 16:26
Re: Zdravej hamburger
neumim si představit, ze se limity budou zvyšovat, aby se do nich dyzly vesly, navíc když technologie, ktera umi nicit NOx je.

první co sem narazil - strany 10-13. je tam euro6b,c, roky nasazeni, NEDC, WLTP:
[odkaz]

jediny co ze muze menit, je CO2
22. 10. 2015 16:31
Re: Zdravej hamburger
když se podíváš na stanu dvě uvidíš tam * u WLTP s odkazem na stranu 13, tam jsou uvedeny ještě nedefinované součásti metodiky včetně možnosti oddělení měření NOx tedy podíl NO2 na NOx. Neříkám, že tam budou velké změny, ale prostě není to definitivní a je těžké dneska dělat závěry. V době kdy toto bude v paltnosti, tak auta budou mít kaskádu SCR filtrů a likvidace NOx bude opět s vyšší účinností, viz odkaz

[odkaz]
22. 10. 2015 16:39
Re: Zdravej hamburger
neumim si představit, ze jestliže ma nova euro 6c platit pro nove schvalovany auta uz za 2 roky (zari 2017), ze by se ještě něco menilo.
automobilky navíc uz nejakou dobu naznačuju ustup od dyzlu v souvislosti s novou normou, takze musí vedet vo co go
22. 10. 2015 16:47
Re: Zdravej hamburger
no právě, že automobilky toho už moc nezmění, jediný co by se dalo ohnout je norma, protože nikdo nechce chodit pěšky. Může se tak stát, že kromě cca 5 - 7% zvýšení limitů CO2, které už je víceméně jasné se také upraví limity jiných emisí. Pokud bude auto postvaveno s kasádou SCR tak jsem přesvědčen, že projde Co mi vadí jsou ty současný výkřiky, že teď někdo něco neplní podle normy, která ještě ani není definitivně schválena. Jen tak pro zajímavost tady máš odkaz na jeden takový článek [odkaz] a podívej se na detail tohoto obrázku, levý horní roh, kde je zapsána cesta k uložení souboru [odkaz]
22. 10. 2015 17:03
Re: Zdravej hamburger
to jsem samozrejme uz videl
a vpodstate to dokladuje, ze když se chce, tak se likvidace NOx umi.
nektery auta s SCR NOx prochazeji i v testu WLTP a není jich zas tak malo.

tady nejde o vykriky toho typu jak pises, ale ze jednu normu to plni, a o něco prisnejsi , nebo realny provoz uz o 1 rad prekracuje
WLTP slouží pro porovnani a vpostate dnes oddeluje zrno od plev.
22. 10. 2015 18:05
Re: Zdravej hamburger
já si stále nejsem jistý zda to lze takto porovnávat. U E6c se očekává násobná spotřeba AdBlue a taky se počítá s nasazením více selektivních katalyzátorů. Kdyby motory E6b mohly splnit limit E6c tak by se o tomto neuvažovalo. Motory od Mercedesu a BMW pro vývoz do US mají již nyní kaskádu několika systémů pro odstranění NOx v provnání s verzemi pro EU. Takže pokud zůstanou emise NOx u E6c stejné jako u E6b a bude schválen cyklus WLTP dá se to taky interpretovat jako výrazné snížení povolených limitů NOx pokud by se měřili metodikou NEDC. Budou to jiná auta, která budou muset tímto testem projít než současná dle normy E6b.

Když se podíváš na tenhle graf z pokusů o WLTP [odkaz] , tak je evidentní, že záměr byl jediný, dosáhnout co nejhorších emisí. Podívej se jak často je akcelerátor v poloze 100% a po jakou dobu, otáčky neodpovídají použití nejvyššího možného převodového stupně atd. Prostě dali tomu za uši, ale tak to dneska nestojí. Proč chtějí všichni dneska 6 - 8 stupňové převodovky když je neumí použít atd. Emise z velké míry ovlivňuje řidič, je potřeba aby se začalo s osvětou jak řídit aute v 21. století.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 16:24
Re: Zdravej hamburger
Technologie dostupná je ale je drahá

On i ten počet PM částic bude možná docela problém
22. 10. 2015 16:30
Re: Zdravej hamburger
přepokládám, ze jestliže dpf funguje u nafty, tak bude fungovat i u benzinu (jestli nakonec bude muset byt).

SCR by mely mit všechny citroeny, tedy jde to i do levných aut.
jen je potřeba do nesidit.
jestli dobře pamatuju, tak C4 HDI 120k prosel na NOX s velkou rezervou (WLTP), zatímco C4 HDI 150k mel cca 2x prekroceny limit
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 22:18
Re: Zdravej hamburger
Jo to sme už diskutovali. Je tam evidentní souvislost s výkonem. Ale obecně máš pravdu: jde to v levnejch Citroenem, jde to v supervykonnym BMW M 550xd = jde to všude

Na ty benzíny jsem zvědavej
22. 10. 2015 22:29
Re: Zdravej hamburger
filtry pevných částic asi do budoucna pro GDI budou, výhodou zážehového motoru je, že produkce sazí je daleko nižší než u vznětového, taky saze z benzínu se snadněji spalují/oxidují, zároveň bude při jízdě vyšší rychlostí dostatečná teplota ve výfuku pro přirozené hoření sazí. Pro někoho zdánlivou nevýhodou může být to, že filtr prakticky ztiší výfuk na tolik, že už nebude potřeba ani koncový tlumič. Takže do budoucna zvuk motoru leda z rádia :-)
22. 10. 2015 18:20
Re: Zdravej hamburger
Kdyby hlásna trouba zkorumpovaná VW (čti ADAC) cokoliv vymyslela má to jedinou vypovídací hodnotu : jeden prolhaný uplatný Germán se snaží tahat z průseru jiného prolhaného Germána. Kvalita Made in Germany.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 15:52
Re: Zdravej hamburger
Protože dneska neplní nikde skoro nic. Nejen v autoprumyslu. A tak nějak sme si na to zvykli. VW to jen přehnal víc než ostatní. Jak fejkovym SW tak množstvím neplnění. Tak množstvím aut s touhle vychytavkou >:D
To že to prezentoval jako Clean Diesel byla už jen poslední kapka

V mym oboru furt existuje par výrobců co ručej za parametry kdyby hromy bily. A pak většina typu: Jednou se nám v laboratorních podmínkách podařilo naměřit. Hádej který se prodávaj víc :-)
Avatar - Blue Sun
22. 10. 2015 20:18
Re: Zdravej hamburger
Psal jsem to už asi i jinde, ale důvod je, podle mě, v charakteristice těch motorů. Přečti si testy, jak jsou všechny VW chváleny za skvělý nástup, zátah a jánevímcoještě, zatímco ostatní motory spíš kritizovány. Pokud se nasadí dynamičtější metodika měření, samozřejmě, že budou mít ostatní problém a papírově vyšší emise, protože budou muset víc našlápnout tu dynamiku, kterou kvůli NEDC uškrtili.
A VW naopak musel při měření motor seškrtit, aby vůbec prošel... V normálním provozu pak bylo chování úplně jiné.
Avatar - _Karel_
22. 10. 2015 18:54
Re: Zdravej hamburger
Důkazy....z konkurenčního webu: "Je vůbec možné, ale tak obrovské rozdíly vznikly jen jiným charakterem testu?ICCT odpovídá, že jednoznačně nikoli. „Technologie redukující emise jsou optimalizovány pro podmínky testu a jsou zde podstatné nepřímé důkazy, že auta detekují, kdy jsou testována a zapojují cyklus-překonávající techniky k redukování emisí,” stojí doslova ve zprávě vydané dva týdny před vypuknutím skandálu s TDI.

Autory studie jsme požádali o komentář i po vypuknutí aféry a byli celkem nekompromisní: „Ostatní výrobci jsou v zásadě v jednom šiku s Volkswagenem. VW je jen vrcholem ledovce - rozdíly mezi výsledky obou testů se dějí napříč spektrem výrobců a jsou tak vysoké, že je není možné vysvětlit,” stojí v zaslaném prohlášení Nica Muziho, tiskového mluvčího ICCT."

ADAC nemám rád, stejně jako vy. Ale a)pokud se ukáže, že opět lhali, můžou už zavřít krám. b) pokud nařknou oni nebo kdokoliv jiný automobilku neprávem, věřím, že by je např. Peugeot okamžitě zažaloval o poslední euro.
Peugeot zmiňuji proto, že před pár dny se dalo dočíst, že i jejich motor reaguje výrazně jinak na emisní test - výrazně vyšším dávkováním močky.
22. 10. 2015 19:03
Re: Zdravej hamburger
no zrovna na ten Peugeot jsem dával odkaz o něco výše, zkus se na to podívat ať tušíš odkud vítr fouká.
Avatar - _Karel_
22. 10. 2015 19:19
Re: Zdravej hamburger
Klidně uvěřím, že to zaplatil VW, jak naznačuješ. No a? Lžou? To je, oč tu kráčí. Je lež, že pažout reagoval na test? Bylo by velmi snadné prokázat, že lžou, a Peugeot by si to určitě nenechal ujít, stejně jako kdokoliv jiný, nevinný.
22. 10. 2015 20:36
Re: Zdravej hamburger
nevím, když se podíváš na to německé vydání [odkaz] tak se jak Peugeot tak Subaru tak Ford vyjádřily. Asi nejtrefnější mi přijde vyjádření Subaru, ale v podstatě není na co reagovat jsou to takové štěky bez bližších podrobností.

A mimochodem, když jsme u toho zmíněného Peugeotu , tak technicky k čemu by bylo začít vstřikovat močovinu po 15 sekundách, nedošlo by k termolýze a následně hydrolýze močoviny/čpavku, takže kromě bazénku v katalyzátoru by to nepřineslo žádný užitek, naopak zvýšená produkce čpavku z neodpařeného AdBlue po zahřátí systému by redukci narušila.
Avatar - _Karel_
22. 10. 2015 21:31
Re: Zdravej hamburger
Já si to bohužel nepřečtu, nešprechtím. Nicméně- vyjádřili...to je nic proti ničemu. Asi něco museli říct, že rovnou jen tak přiznají barvu bych nečekal.
Ad vstřikování močoviny- je mi jedno, po kolika sekundách je to ideální, v testu to dělá násobně častěji, aby vypálil škodliviny, v reálu násobně méně. Pokud to celé není blamáž, je to pro mě stejný podvod jako software. ;-)
22. 10. 2015 21:39
Re: Zdravej hamburger
jasně to bych bral, kdyby u toho byly nějaké další informace pro oba případy typu lůžko katalyzátoru mělo teplotu takovou, teplota vzduchu byla taková, teplota chladící kapaliny byla taková, zpětná vazba z čidla NOx byla taková, odhadovaný zbytkový čpavek byl takový měřili jsme signál takový a makový. Pokus jsme opakovali tolikrát a tady jsou grafy ze všech měření, pak neřeknu ani popel. Takhle mi to přijde jako hledání senzace nebo odvádění pozornosti na zakázku. Co Jiného si o tom může člověk jiného myslet, když neumí ani pojmenovat auto co měřili, mají tam uvedeno Peugeot 308 1,4 e-HDi FAP SCR, takový model/motor přitom vůbec neexistuje
Re: Zdravej hamburger
Presne tak. Klasickej Argument je "ale ostatní". A potom je taky dobrý neco typu "Volkswagen nepodvádel a krome toho se ihned priznal". >:D >:D >:D
Avatar - TeeJay
22. 10. 2015 15:45
Re: Zdravej hamburger
Nevím, kdo nepodvádí, vím ale, kdo podvádí.

Než naftu něco vytlačí, chcípnou ještě tak 3 generace na rakovinu. 8-s
23. 10. 2015 09:50
Re: Zdravej hamburger
Přijď říct až dostaneš z NOx rakovinu plic ty chytrolíne. >:D Rakovinotvorný jsou totiž pevný částice, který naftový motory produkují. Kvůli tomu je tam DPF. Bude ti to možná připadat jako novinka, ale emise škodlivých pevných částic u EURO5 dieselů od VW jsou v pořádku, takže žádný zvýšený riziko rakoviny u nich nehrozí. To máte jen ty a další podobní chytráci vsugerovaný že NOx je ten černej dým co se line z vylágrovaných a pokoutně načipovaných TDI šrotů >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:41
Re: Zdravej hamburger
Sorry ale úplně blbě :no:

V parnym létě v městský koloně je m.j. právě NOx to největší svinstvo který je základem smogu na kterej pak umíraj tisíce lidi ročně jen u nás. Plus ti okamzite napadá sliznici a váže se na hemoglobin
Přispívaj samozřejmě i ty vykuchaný filtry jak správně zmiňuješ - ty fungujou permanentně :-)
Soused topící PETkou naplněnou mourem taky neni marnej >:-[]

Asi protože to je z víc zdrojů a hlavně to umírání přijde až za nějakej čas šíleně to podceňujem
Avatar - tfu
22. 10. 2015 15:01
od EURO5 se tyka vsech dieselu u vsech znacek
od EURO5 se tyka vsech dieselu u vsech znacek, akorat vsichni ostatni vyrobci radeji mlci, ale staci se podivat na testy co ktere dieslova auta vypousti
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 15:12
Re: od EURO5 se tyka vsech dieselu u vsech znacek
Jak si to vymyslel?

Zatím nic podobnýho praktikám VW nikdo nikde nenašel

Víš něco dalšího co my ne?
Avatar - Hittman
22. 10. 2015 15:18
Re: od EURO5 se tyka vsech dieselu u vsech znacek
A hledali?
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 15:29
Re: od EURO5 se tyka vsech dieselu u vsech znacek
U VW ten rok a půl co vědí ze se v průseru? Na hodně procent jo :-)

Metoda "já dělám jen to co ostatni" je prověřená a funkční ;-)

Jde o takový prachy a firmu s takovými rozpočtem že určitě zkusili naprosto všechno. Zvolená taktika je ta pečlivě vybraná a nacvičená

Kdyby věděli o někom dalším spíš by to už vytáhli
Uvidíme ešte nějakej čas bych tomu dal ale takhle brutal obchcávku nejspíš použil jen VW Audi Škoda Seat. Prostě těch 11 mio aut co přiznali
22. 10. 2015 15:03
To uz jste psali pred ctyrmi dny
Už dříve vyšlo najevo, že software rozeznávající měření na emise byl nainstalován u motorů rodin EA 189 a EA 288 :-!

Viz [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - TeeJay
22. 10. 2015 15:47
Re: To uz jste psali pred ctyrmi dny
To si asi u podplaceného auto.cz vyžádal pro velký úspěch Volkswagen. :-)
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 15:36
Zhoršení parametrů
Koukal jsem na nějaký video z USA, kde vzali dieselovou Jettu, nasimulovali zkoušku na válcích (odpojení zadních senzorů ABS atd.) a zkoušeli co to udělá. Zrychlení se zhoršilo z 9,9 na 10,5 (bezvýznamné), spotřeba ale stoupla, protože na galon ujeli o cca 3 míle méně (teda pokud si to přesně pamatuju). Myslím, že jsem to přepočítával a bylo to 4,43 l/100km vs. 4,70 l/100km (prostě zhoršení).
Link zde:
https://youtu.be/zUPnAA_Y3XI
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 15:44
Re: Zhoršení parametrů
Nebo obráceně: Aby se ta Jetta vešla do limitů musí mít o 15 koni a 43 Nm míň + horší spotřebu

Nepodceňuj to bezvýznamný = ten motor by bez fejkovýho softwaru zřejmě prohrál všechny testy a ve všech by byl zřejmě posledni! To není zrovna maličkost :-!
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 15:53
Re: Zhoršení parametrů
No mrkni na to video :-)
Já se jen musím smát, protože jsem si říkal čím to je, že mi Auris s 2.0 dieselem žere 5,8 a nejede jako TDI :-) hihihi, teda kromě toho, že je to japončík :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 15:55
Re: Zhoršení parametrů
Nojo když se totálně vykašleš na emise jede to prpste líp >:-[]
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 15:58
Re: Zhoršení parametrů
Jo trošku jsem to tam pomotal s tím zrychlením, je tam Jetta a Golf Variant, no prostě koukněte na video.
22. 10. 2015 15:58
Re: Zhoršení parametrů
jakej rok, vykon, kroutak??
s jakym tdi to porovnavas??
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 16:22
Re: Zhoršení parametrů
hele já mám 2007, 93kW, 300Nm. Ještě to nemá DPF a ani piezovstřiky. Ono ani tak nejde o to, že by to nejelo, když tomu Aurisu naložíš, ale spíš o to, jak se to chová proti 2.0TDI tupě.
Přitom krouťák nastupuje od cca 1.800, ale do otáček se tomu nechce. A to i proti Astře J se starým Isuzu 1,7 CDTI 81kW.
A taky samozřejmě Auris žere těch svých 5,8-5,9 a to jezdím spíš na spotřebu. I když zase v Německu, kde jsem dával i 197 km/h podle GPS pak byla výsledná spotřeba 6,1. To mě zase příjemně překvapilo. Na trase Praha-Landshut a zpět.
22. 10. 2015 15:53
Re: Zhoršení parametrů
otázka ale je, jestli tech 15 koni a 43Nm pro test vůbec potřebuje.
pochybuju, ze v testu vyuziva polovinu svého vykonu
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 15:59
Re: Zhoršení parametrů
Myslím testy v časopisech atd. ;-)

43 Nm myslím bude dost znát :-|

Vyšší spotřeba taky :-)
22. 10. 2015 16:07
Re: Zhoršení parametrů
to zcela jiste.
ale tvrdim, ze motor by mel jit nastavit tak, ze tech 43Nm a 15kW bude poskytovat v rezimu, který pro test (ani ten WLTP) není potřeba.
takze by se vlk nažral a koza zustala cela.

a jsme u toho, jestli takovy rezim mozny je nebo ne.
v USA nejspis ne (hadam), v evrope jo (to tvrdim)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 16:08
Re: Zhoršení parametrů
To je Evropa dost v kýblu. Takovýhle měření vpodstatě vůbec nemá smysl
22. 10. 2015 16:22
Re: Zhoršení parametrů
hlavne ze si evropa hraje na ekologa, a přitom tady auta chrlej jedy ve velkym
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 16:24
Re: Zhoršení parametrů
Jo, jel jsem tuhle za Ávií a původně myslel, že je to nějaký vojenský cvičení a použili kouřový granáty :-)
22. 10. 2015 16:42
Re: Zhoršení parametrů
dobře, avie je starej kram, podobne hulej vejtrasky atd..
problém je, ze hulej i celkem novy auta a k tomu ještě ty jedy NOx.
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 16:54
Re: Zhoršení parametrů
Máš naprostou pravdu. Já jsem koupil diesel jen proto, že byl k mání za super peníze. Další auto bych chtěl benzín nebo ještě lépe hybrid (Priuse nebo Aurise). Vzhledem k tomu, že jedu ráno rychlostí 20 km/h v koloně, abych se dostal na D1, potom cca 2km jedu někdy až závratných 100km/h, ale pak od Průhonic zase cca rychlostí 30km/h až na Budějovickou, byl by pro mně hybrid super řešení.
Jenže jak už to bejvá, nakonec si koupím diesel, protože se zrovna něco naskytne...
Avatar - Barry Lyndon
22. 10. 2015 17:03
Re: Zhoršení parametrů
ten nový Prius vypadá vychytaně (resp. jako taková ideální nezničitelná kombinace osvědčených a moderních řešení), ale ten design... ten design "čumáku" s patnácti různě propojenými světly nějak nedávám... :-)
Avatar - Cuba66
23. 10. 2015 08:55
Re: Zhoršení parametrů
Jj, to máš naprostou pravdu, možná to chce zvyk. To mám u spousty aut, že se mi něco nelíbí pak tomu tak nějak přijdu na chuť, nebo to aspoň začnu tolerovat.
23. 10. 2015 07:14
Re: Zhoršení parametrů
Určitě by neprohrál ,on by byl zase určitě víc kultivovaný >:D >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2015 10:42
Re: Zhoršení parametrů
:yes: >:-[]
23. 10. 2015 14:07
Re: Zhoršení parametrů
To ale takhle udelat nejde.
Kdyz si koupis auto, ktere ma mit X kW, musi mit X kW a nemuze mit mene. Stejne s tocivym momentem.
Vymluvy, ze "auto uz je starsi" neprojdou - urcite ne v Americe.
Vezme se nejaky prumer (to bude pokles o max. 1% za rok) a do toho se budou muset po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to s emisemi - pisou X, musi se to do toho po "vylepseni/oprave" vejit.
Stejne je to se zrychlenim - pisou X, musi se do toho po "vylepseni/oprave" vejit.

Pokud se nevejdou, zakaznik bude zadat od automobilky nahradu.
22. 10. 2015 23:00
Svet na hlavu.
Zaujímavé. Nakoniec sa dopracujeme k tomu, že VW nebude musieť vysvetľovať ani nijak zdôvodňovať svoje podvodné konanie. Naopak, všetci ostatní budú musieť dokázať, ako oni dokázali splniť limity bez podvodu. Výsledky tohto scenára môžu byť dva:

1. Ostatné značky dokážu, že limity NOx sa dajú splniť bez podvádzania. Aby to dokázali, musia svoje technológie zverejniť. VW ich skopíruje a pod názvom Zelený diesel bude výrobcom najlepších a najčistejších naftových motorov, s veľkým náskokom voči ostatným. Obdrží medzinárodné uznanie za ekológiu.

2. Ukáže sa, že aj ostatné značky rovnako podvádzajú. Všetci dostanú exemplárne tresty, s výnimkou Volkswagenu, ako odmenu za podanie informácií o podvodných praktikách ostatných. Ukáže sa, že Volkswagen v tom je nakoniec nevinne, podvádzať jednoducho musel, aby nebol hendikepovaný voči konkurencii a výrazne za ňou nezaostal. Zvlášta komisia EÚ odhlasuje 20 milárd € pre VW ako bolestné.

Tak či tak, jednoznačne sa dokáže to, čo všetci vieme: Že Volkswagen je skrátka najlepší.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Anonym
23. 10. 2015 07:58
Re: Svet na hlavu.
Já si myslím (a je to jen můj názor pro ty, co zas budou chtít reagovat ve stylu, že jsem mudrc), že v dnešní době, kdy si automobilky mezi sebou kopírujou nápady a technologie (pod jiným názvem), by VW už DÁVNO křičelo, že software mají i ostatní právě proto, že se bojí všech těch postihů.