První Škodou s maximálním výsledkem byl Roomster (2006), loni uspěl na výbornou Superb a nyní také nový Yeti. Poslední dva jmenované výsledky platí i okem přísnější metodiky Euro NCAP 2009.
taky me to prekvapilo...ale vliv na funkci to myslim urcite nema...navic jsem si do dnes nevsiml, ze by podvozek u OII byl "z cokolady"...ja jsem s nim navysost spokojen
Metalíza mi bude aspoň vypadat na té rakvi ve plné 120 čelně do sloupu dobře, zatímco airbagy mě v té rychlosti spasí leda v tanku ;-)
Nicméně měl jsem na mysli spíše než mozek při nakupování mozek při jízdě, protože tam je ta imbecilita za volantem zastoupena snad ve všech třídách. 8-s
Ondro, tohle si nech na nějaký slyšení u psychiatra. Když jsem si udělal řidičák, tak sem najížděli rusáci s tankama, takže asi těžko budu masovej vrah.
Tak mi vysvětli tu podstatu, normální řidič, který dodržuje povolenou rychlost nikdy nebude mít tu čest potkat sloup ve 120(A domnívat se že z toho auto člověk vyleze celej je naivita).
To chceš říct že ten co jede v MB nebo BMW si to může dovolit, jelikož to jeho auto je na to stavěné nebo jak to celé bylo myšleno?!
Jinak připomínku s rokem dělání řidičáku nechápu, to jako že má člověk takových zkušeností že si může dovolit riskovat?
Právě, že nechápeš. Sloup potkáš i v 50, to je přeci jedno. Podstata je, že lidi nadřazují při koupi auta nesmyslnou výbavu, jako rádio, metalízu nad bezpečností. Nikde nepíšu, jak jezdím, to sis vydedukoval sám v sobě.
Ted to konečne chápu, ale když od někoho něco čtu beru za směrodatné to co napsal.Když napíše 120 domnívám se že to usuzuje podle sebe.
Jinak si myslím že lidé začínají se o tu bezpečnost zajímat mnohem víc než třeba před 15 lety, kdy brali airbag ve felícii za zpestření výbavy než za bezpečnostní prvek.Bohužel i dnes se najdou lidé co raději investují do hmatatelných položek než do něčeho, co podle jejich slov je k ničemu.
Máš pravdu, ale jde o kategorii a cenovou relaci. Já v tý době skočil právě do plnýho Volva, jak se narodil mladej. Volvo má nálepku nej v bezpečnosti, taky asi je a bylo to hotový. Dodnes jezdí... Rozhodně bych u auta do třeba půl mega pro manželku zvažoval všechny kritéria bezpečnosti a pak až rádia a barvy.
Nevšiml? Hmm, zkus zapátrat na internetu. Někde v Rumunsku to tak donedávna bylo. Normálně na dálnici v rychlém pruhu a betonový sloup. Už ho ale zbourali, prej tam lidi moc bourali. :-!
Nejsi ti ten typ lidí co předjíždějí na plné čáře ve 100km/h tam kde je 50 km/h a nadávají na rendlíkovce, že nedokáží si vydělat na auto které by předjelo tvůj dvojitej outlander.
Jinak když už jsme u toho, tak bych napsal "No už konečně" než bravo.Divím se že to nešlo dřív, když už i ten rendlík měl 5 hvězdiček v 2001 a to jako první.
Tohle je takový typický příklad nevěřícího Tomáše. Oni ty hvězdičky s Lagunou získali, stejně jako M-B. Jo, třeba jim přidali dodatečně body za tu nálepku na cloně o vypínatelném airbagu, ale ty body dostal/získal MB taky. Neměl žádné jiné bodování, úplně stejné.
Nevěříš-li NCAP, tak třeba top gear a fifth gear
[odkaz]
[odkaz]
Jasně, to je ta, jak sis dělal srandu, že si vymýšlým toho souseda, co? Pěkná s.r.a.č.k.a, co měl, i když byla jedna z prvních. Máš pravdu v jednom, že narozdíl od posledního porodu, to bylo cool auto z hlediska designu. Taky si pamatuju, jak mě tu kamenovali, že to poslední stvoření neni pro bukvice s downovým syndromem apod. No, ani pro ně asi ne...
Tak ona to pravda nebyla, do a z auta se vždy dostat šlo. První kousky měly problém s čtečkou karty, která toho moc nevydržela. Taky byl problém s tím snímačem pohybu pod klikou, který v modelech s automatickou kartou neměl dobře vykrytý úhel, takže pak vznikly fámy, že se do toho nešlo dostat.
Design dvojky byl krásný, to trojka je prostě down, to máš recht. Zdařilý bok a záď to nezachrání. Ale pro bukvice to není, ty oceňují poslední dobou hlavně SUVéčka typu X6, pak stylovky typu New beatle, nějaká ta Porsche a tak, však mrkni do anket.
Poslední francouzské auto, do kterého bys bukvici narval, byl dle mého P206 CC
Víš co, on se do toho auta dostal mechanicky, ale imobilizer to prostě nenastartoval. Nemám důvod lhát a je z vesnice kdykoliv k mání.
Jo a ty X6 a spol... někde jsem tady četl obligátní bláboly jednoho chudáka, jak je to pro blondýnky a nic jinýho v tom neviděl, malý péra a teď ty pro bukvice... Půjč si něco od táty na sebe a běž se zeptat do Renocaru, kdo si ty auta kupuje. Nejdšív se podívej na SDA, kolik se těch aut měsíčně prodá. V tom případě by se ti logicky mohlo stát, že i v kostele na tebe vlítne zákonitě teplá blondýna s tužkou mezi nohama.
Ale tady přece vůbec nejde, co mi poví dle svého omezeného pohledu nějaký jouda z Renocaru nebo statistika SDA, která je k ničemu. Nebo tebe se snad ptali v prodejně, jestli si homosexuál kvůli statistice pro sebe a SDA?
Tady jsou ankety přímo od homosexuálů, kde Renaulta nenajdeš.
Příklady co jsem jen tak letmo vygooglil:
[odkaz]
Ani se na něj nebudu koukat... Ptám se, jsou čísla prodejů X6 u nás odkazem na blondýny, malý péra a bukvice? To s Lagunou současný generace byl můj názor.
Já jsem ale nikde nepsal, že blondýny či malý péra... jsi moc alergický na to, když ti někdo haní tvé budoucí auto.
X6 je víc než cokoliv jiného stylovka. Vlastnostmi SUV ani rodinného auta ve třídě nekraluje. Stejně tak to není závodní stroj, trojka prostě jede lépe. Žirafon, jak ho pojmenoval Žežulka.
Takže pokud je to stylovka, tak se není co divit, že se líbí blondýnkám a bukvicím, ti maj často podobný vkus.
A malé péra? Nevím, nikdy jsem je nikomu neměřil 8-s >:-[]
mne by jen zajímalo, kolik hvězd by oproti Škodě Yeti 2.0 TDI s plnou výbavou arbagů, dostala nějaká sociální edice s dvěma aibagy a motorem 1.2 TSI.
Myslím tím hlavně to, jak velkou roli hraje rozdíl hmotností a odlišné konstrukce motorů. Ale to není případ jen Yetiho, ale obecný.
nechapu dotaz: das-li lehci a mensi motor, vysledek bude nepatrne lepsi => motor tolik nevstoupi smerem k prostoru posadky atd., ale hlavni roli hraje spis hmotnost cele soustavy a tam se vaha motoru projevi minimalne (hoodne laicky receno)...otazka airbagu je dana nabidkovym konceptem, takze Yeti jich v zadne z variant mit mene, jak takto vybavena verze, nebude (nikde v EU)
Euroncap bude objektivní až když začne všechno testovat v úplném základu, což znamená většinou u automobilek 4 airbagy.To bude panečku mumraj, ti co si staví image na bezpečnosti nacpou všechny airabgy do základu a ten zbytek se spokojení se 4 popřípadě 3 hvězdičkami.
Jinak je to všechno o penězích, proč některé automobilky nabízejí víc airbagů až v té maximální výbavě?Mně je milejší okenní airbag než vyhřívaní koulí(Rozuměj sedaček) nebo chromované lišty.
Euroncap testuje vozy, které mají standardní a zároveň nejnižší možnou výbavu, která je běžně dostupná na většině trzích EU. V zahraničí mohou být ty výbavy poskládány jinak, každý trh je zvyklý na něco jiného. Ale když se na toho Yetiho tak dívám, tak by to mohla být výbava dle našeho značení jako Ambition, čili třetí nevyšší výbava ze čtyř.
Myslim, ze testuju sa auta z zakladnej bezpecnostnej vybave, nie zakladnej vybave ako takej. Aj ked nerozumiem, preco niekto rozmlati radsej aj nejaku tu klimu a pod. naviac ;-)
EuroNcap vozy nepřebírá od automobilek, ale aby předešel jakýmkoliv případným úpravám vozu oproti standadní specifikaci, tak je nakupuje od prodejců za "své". Takže je to naprosto běžné auto se vším všudy, které můžeš zakoupit i ty.
Úplne reálne výsledky nebudú nikdy. Náraz s najnižšou výbavou a najmenším motorom môže teoreticky dopadnúť lepšie ako auto s lepšou bezpečnostnou výbavou ale dvakát tak veľkým a ťažkým motorom...
Tohle počítání hvězd je dobré spíš pro marketingové oddělení, než jako relevantní ukazatel bezpečnosti. Připadá mi, že se automobilky věnují jen tomu, aby jejich modely uspěly v připravených testech, ale v praxi. Kolik nárazů se aspoň přibližuje těm laboratorním?
Určitě je lepší sedět v bezepčném autě, ale když člověk potká něco těžšího a tvrdšího, tak jediný hvězdičky, který bude vidět, budou ty před jeho očima.
Podle čeho myslíš, že se rozhodovali, když určovali podmínky crashtestů? Rychlost ani přesazení není voleno jen tak pro nic za nic. Tyhle hodnoty získali statistickým zpracováním nehod, který se na silnici každý den stávají. Proto tyto podmínky nárazu v laboratoři asi nejvíce odrážejí to co se s vozem děje při většině nehod. Musíš brát také ohled na to, že tyto crashtesty musí být snadno reprodukovatelné, aby šlo dané výsledky porovnávat. Vždy je to něco za něco.
Rozhodovali se pomocí toho, co můžou relevantně změřit. Nikoli podle toho, co přivodí praktické nárazy. Ty jsou totiž natolik odlišné, že vypracovat nějakou metodiku, by bylo nad síly celé NCAP. Nemají na to peníze. Na otestování jednoho modelu by potřebovali několikanásobně více zkušebních vzorků. Což určitě oba chápeme.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že když bych prožil nějakou kritickou praktickou situaci ve dvou odlišných modelech vozů, tak mi přežití nemusí zaručit ten, který má více hvězd.
Vím co chceš říct. Auta s pěti hvězdami jsou určitě bezpečná, jejich výsledky ale nejsou porovnatelné napříč třídami. Když se potká Fiat 500 s M-B S, tak je to asi jasné.
Auta jsou zkrátka konstruována, tak aby vyhovovala těmto testům a testy odrážejí realitu pouze do té míry, aby byly snadno reprodukovatelné v laboratoři. Samozřejmě je to otázka peněz, ale i času. Nelze tedy podezřívat automobilky, že jejich auta nejsou bezpečná, jen zkrátka odolají pouze určitým typům nehod. Tedy karoserie je schopná pohltit v různých směrech různé hodnoty kinetické energie. Pokud by tomu tak nebylo, jak by auta asi vypadala?