Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

63 komentářů

se dívím, že ty loukotě neodletěly za jízdy ... koncern zase ušetřil 5 haléřů >😁
dareba
taky me to prekvapilo...ale vliv na funkci to myslim urcite nema...navic jsem si do dnes nevsiml, ze by podvozek u OII byl "z cokolady"...ja jsem s nim navysost spokojen
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kolik rendlikovcu zde jeste dnes bude plivat na auto, na ktere si nedokazi vydelat?
Navtech
Nojo, jenže rendlík stojí o půlku míň a víš co, cenu života si jen tak nikdo nespočítá, dokud nepotká sloup ve 120.
Avatar - marek.g
marek.g
aspoň,že vy hoši na to máte.Hned jsem klidnější,že vy naše elita národa >😁 přežije ten náraz do sloupu ve 120km/h :-!
Navtech
My elita používáme především mozek a když na něco nemáme, tak si to nekupujeme.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo takhle, voni používají při řízení mozek! Kdo by to v provozu do nich řek 8-s
Navtech
Neříkej, že ty ten mozek taky nemáš? Taky si radši dáš metalízu, než třeba airbagy?
vrkuboy
:yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Metalíza mi bude aspoň vypadat na té rakvi ve plné 120 čelně do sloupu dobře, zatímco airbagy mě v té rychlosti spasí leda v tanku 😉
Nicméně měl jsem na mysli spíše než mozek při nakupování mozek při jízdě, protože tam je ta imbecilita za volantem zastoupena snad ve všech třídách. 8-s
OndraH
Jsem si nevšiml, že by na dálnicích byl někde jen tak postavený sloup >😒] ;-\ .Jsem rád že ti největší prasata přežijou...
Navtech
Někde je tu řeč o dálnici?
Klaudius
Ty jazdíš 120 mimo diaľnice? Zahoď vodičák... :-!
Navtech
Zvláštní je, jak se někdo dokáže chytat nějaký číslovky a podstata uniká.
OndraH
Podstata je, že nejspíš jezdíš jako prase a ve své nadrženosti se domníváš že tě spasí 5 hvězdiček když to napereš do sloupu.

Fakt vrat řidičák, je tu plno lidí co chce ješte žít a nepotřebuje si nic prodlužovat...
Navtech
Ondro, tohle si nech na nějaký slyšení u psychiatra. Když jsem si udělal řidičák, tak sem najížděli rusáci s tankama, takže asi těžko budu masovej vrah.
OndraH
Tak mi vysvětli tu podstatu, normální řidič, který dodržuje povolenou rychlost nikdy nebude mít tu čest potkat sloup ve 120(A domnívat se že z toho auto člověk vyleze celej je naivita).

To chceš říct že ten co jede v MB nebo BMW si to může dovolit, jelikož to jeho auto je na to stavěné nebo jak to celé bylo myšleno?!

Jinak připomínku s rokem dělání řidičáku nechápu, to jako že má člověk takových zkušeností že si může dovolit riskovat?
Navtech
Právě, že nechápeš. Sloup potkáš i v 50, to je přeci jedno. Podstata je, že lidi nadřazují při koupi auta nesmyslnou výbavu, jako rádio, metalízu nad bezpečností. Nikde nepíšu, jak jezdím, to sis vydedukoval sám v sobě.
OndraH
Ted to konečne chápu, ale když od někoho něco čtu beru za směrodatné to co napsal.Když napíše 120 domnívám se že to usuzuje podle sebe.

Jinak si myslím že lidé začínají se o tu bezpečnost zajímat mnohem víc než třeba před 15 lety, kdy brali airbag ve felícii za zpestření výbavy než za bezpečnostní prvek.Bohužel i dnes se najdou lidé co raději investují do hmatatelných položek než do něčeho, co podle jejich slov je k ničemu.
pogo26
Přeně takhle jsem vybíral kdysi auta. V roce 2003 nebylo moc aut s 5*, 6 airbagů a isofix na předním sedadle byl silný argument.
Navtech
Máš pravdu, ale jde o kategorii a cenovou relaci. Já v tý době skočil právě do plnýho Volva, jak se narodil mladej. Volvo má nálepku nej v bezpečnosti, taky asi je a bylo to hotový. Dodnes jezdí... Rozhodně bych u auta do třeba půl mega pro manželku zvažoval všechny kritéria bezpečnosti a pak až rádia a barvy.
jossalito
Nevšiml? Hmm, zkus zapátrat na internetu. Někde v Rumunsku to tak donedávna bylo. Normálně na dálnici v rychlém pruhu a betonový sloup. Už ho ale zbourali, prej tam lidi moc bourali. :-!
OndraH
Já myslel Čr(Evropu), né nějaký cigánstán.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ty budeš někoho vyzývat k vrácení řidičáku, a zatím bys měl vrátit rodnej list...nebo se aspoň podívat na mapu Evropy.

Jak myslíš, že pohlížej na tebe na západ od našich hranic ?
OndraH
Nevím co má společný rodný list se zeměpisem, ale budiž.

Nevím jak se na mně dívají, ale já jim do země nenajedu s celou famílií a nezačnu jim tam dělat bordel kde se dá...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak výborně. Pro běžnýho Kanaďana jseš obyvatel Cikánstánu ty. Proto jsme přišli o bezvízovej styk.

Jak se ti líbí být posuzován podle menšiny, která jezdí ven "dělat bordel" ?

Ani mi nemusíš odpovídat.
OndraH
Tak že náš stát na normální pracující a myslící občany se*e a pak nadává na Kanadu i když udělala to jediné správné.

Kdybychom mi byli tak důslední, tak tu ti romové nebudou dělat žáden bordel.P.s.😡chengen byl chyba.
pogo26
Ten Rendlík stojí ve většině evropských zemích víc než Škodovka.
Navtech
To nikdo nezpochybňuje, ne?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Gratulace ŠkodoVWce, že u 60% svých modelů dosáhla 5* EuroNCAP "UŽ"!!! v roce 2009, je to jen asi 6 let za těma plečkama od Renaultu >😒] >😁
Avatar - marek.g
marek.g
hele vydělal jsis na Yetiho,Supa,Octávku,Roomstera nebo Fabku?pokud ne tak se zde prosím nevyjadřuj! >😒] 😉
Avatar - miromen
miromen
Myslim že se nemylim když napišu že RONAULT určitě vydělava ale ne nato co jsi uvedl.
jossalito
Ten ledatak brigádničí, je to študák.
Takže se opět tradičně mýlíš. :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Teda, tady snad jede CI5, ale jo, jsem student.
Avatar - T613
T613
ty jsi patolog Slavíček :-!
Klaudius
A jaže si už umrel... Kde sa flákaš, šéfe?
Chýba trochu soli... 😉
vrkuboy
To je pravda tohle nelze zpochybnit. :yes:
OndraH
Nejsi ti ten typ lidí co předjíždějí na plné čáře ve 100km/h tam kde je 50 km/h a nadávají na rendlíkovce, že nedokáží si vydělat na auto které by předjelo tvůj dvojitej outlander.

Jinak když už jsme u toho, tak bych napsal "No už konečně" než bravo.Divím se že to nešlo dřív, když už i ten rendlík měl 5 hvězdiček v 2001 a to jako první.
lorenzlubos
5* dostal ako prvy, ale prve auto, ktore ziskalo v testoch 5* bol M-B C II. Vidis tam ten rozdiel? 😉
OndraH
Vidím, i tak to byl na lidovou autombilku úspěch.U mb je to snad samozřejmost.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tohle je takový typický příklad nevěřícího Tomáše. Oni ty hvězdičky s Lagunou získali, stejně jako M-B. Jo, třeba jim přidali dodatečně body za tu nálepku na cloně o vypínatelném airbagu, ale ty body dostal/získal MB taky. Neměl žádné jiné bodování, úplně stejné.

Nevěříš-li NCAP, tak třeba top gear a fifth gear
[odkaz]
[odkaz]
Navtech
Tebe ta Laguna rajcuje! Nepřehrnul sis ho poprvý u filmu Modrá laguna?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, Laguna II je krásné auto, bezpečné... a hravé ( co se týče spolehlivosti >😁 )...
nicméně mělo jako první 5* za bezpečnost, proto ty odkazy.
Navtech
Jasně, to je ta, jak sis dělal srandu, že si vymýšlým toho souseda, co? Pěkná s.r.a.č.k.a, co měl, i když byla jedna z prvních. Máš pravdu v jednom, že narozdíl od posledního porodu, to bylo cool auto z hlediska designu. Taky si pamatuju, jak mě tu kamenovali, že to poslední stvoření neni pro bukvice s downovým syndromem apod. No, ani pro ně asi ne...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak ona to pravda nebyla, do a z auta se vždy dostat šlo. První kousky měly problém s čtečkou karty, která toho moc nevydržela. Taky byl problém s tím snímačem pohybu pod klikou, který v modelech s automatickou kartou neměl dobře vykrytý úhel, takže pak vznikly fámy, že se do toho nešlo dostat.

Design dvojky byl krásný, to trojka je prostě down, to máš recht. Zdařilý bok a záď to nezachrání. Ale pro bukvice to není, ty oceňují poslední dobou hlavně SUVéčka typu X6, pak stylovky typu New beatle, nějaká ta Porsche a tak, však mrkni do anket.

Poslední francouzské auto, do kterého bys bukvici narval, byl dle mého P206 CC
Navtech
Víš co, on se do toho auta dostal mechanicky, ale imobilizer to prostě nenastartoval. Nemám důvod lhát a je z vesnice kdykoliv k mání.

Jo a ty X6 a spol... někde jsem tady četl obligátní bláboly jednoho chudáka, jak je to pro blondýnky a nic jinýho v tom neviděl, malý péra a teď ty pro bukvice... Půjč si něco od táty na sebe a běž se zeptat do Renocaru, kdo si ty auta kupuje. Nejdšív se podívej na SDA, kolik se těch aut měsíčně prodá. V tom případě by se ti logicky mohlo stát, že i v kostele na tebe vlítne zákonitě teplá blondýna s tužkou mezi nohama.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ale tady přece vůbec nejde, co mi poví dle svého omezeného pohledu nějaký jouda z Renocaru nebo statistika SDA, která je k ničemu. Nebo tebe se snad ptali v prodejně, jestli si homosexuál kvůli statistice pro sebe a SDA?
Tady jsou ankety přímo od homosexuálů, kde Renaulta nenajdeš.
Příklady co jsem jen tak letmo vygooglil😒br /> [odkaz]
Navtech
Ani se na něj nebudu koukat... Ptám se, jsou čísla prodejů X6 u nás odkazem na blondýny, malý péra a bukvice? To s Lagunou současný generace byl můj názor.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já jsem ale nikde nepsal, že blondýny či malý péra... jsi moc alergický na to, když ti někdo haní tvé budoucí auto.
X6 je víc než cokoliv jiného stylovka. Vlastnostmi SUV ani rodinného auta ve třídě nekraluje. Stejně tak to není závodní stroj, trojka prostě jede lépe. Žirafon, jak ho pojmenoval Žežulka.

Takže pokud je to stylovka, tak se není co divit, že se líbí blondýnkám a bukvicím, ti maj často podobný vkus.
A malé péra? Nevím, nikdy jsem je nikomu neměřil 8-s >😒]
Navtech
Nesnaž se z toho vyplácat nesmyslnejma moudrama. Sám si se chytil ja jalový nudli.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co tím myslíš?
nekupuji jetá auta a jeté spodky
mne by jen zajímalo, kolik hvězd by oproti Škodě Yeti 2.0 TDI s plnou výbavou arbagů, dostala nějaká sociální edice s dvěma aibagy a motorem 1.2 TSI.
Myslím tím hlavně to, jak velkou roli hraje rozdíl hmotností a odlišné konstrukce motorů. Ale to není případ jen Yetiho, ale obecný.
dareba
nechapu dotaz: das-li lehci a mensi motor, vysledek bude nepatrne lepsi => motor tolik nevstoupi smerem k prostoru posadky atd., ale hlavni roli hraje spis hmotnost cele soustavy a tam se vaha motoru projevi minimalne (hoodne laicky receno)...otazka airbagu je dana nabidkovym konceptem, takze Yeti jich v zadne z variant mit mene, jak takto vybavena verze, nebude (nikde v EU)
OndraH
Euroncap bude objektivní až když začne všechno testovat v úplném základu, což znamená většinou u automobilek 4 airbagy.To bude panečku mumraj, ti co si staví image na bezpečnosti nacpou všechny airabgy do základu a ten zbytek se spokojení se 4 popřípadě 3 hvězdičkami.

Jinak je to všechno o penězích, proč některé automobilky nabízejí víc airbagů až v té maximální výbavě?Mně je milejší okenní airbag než vyhřívaní koulí(Rozuměj sedaček) nebo chromované lišty.
BaracudaJ
Euroncap testuje vozy, které mají standardní a zároveň nejnižší možnou výbavu, která je běžně dostupná na většině trzích EU. V zahraničí mohou být ty výbavy poskládány jinak, každý trh je zvyklý na něco jiného. Ale když se na toho Yetiho tak dívám, tak by to mohla být výbava dle našeho značení jako Ambition, čili třetí nevyšší výbava ze čtyř.
lorenzlubos
Myslim, ze testuju sa auta z zakladnej bezpecnostnej vybave, nie zakladnej vybave ako takej. Aj ked nerozumiem, preco niekto rozmlati radsej aj nejaku tu klimu a pod. naviac 😉
BaracudaJ
EuroNcap vozy nepřebírá od automobilek, ale aby předešel jakýmkoliv případným úpravám vozu oproti standadní specifikaci, tak je nakupuje od prodejců za "své". Takže je to naprosto běžné auto se vším všudy, které můžeš zakoupit i ty.
Klaudius
Úplne reálne výsledky nebudú nikdy. Náraz s najnižšou výbavou a najmenším motorom môže teoreticky dopadnúť lepšie ako auto s lepšou bezpečnostnou výbavou ale dvakát tak veľkým a ťažkým motorom...
jossalito
Tohle počítání hvězd je dobré spíš pro marketingové oddělení, než jako relevantní ukazatel bezpečnosti. Připadá mi, že se automobilky věnují jen tomu, aby jejich modely uspěly v připravených testech, ale v praxi. Kolik nárazů se aspoň přibližuje těm laboratorním?
Určitě je lepší sedět v bezepčném autě, ale když člověk potká něco těžšího a tvrdšího, tak jediný hvězdičky, který bude vidět, budou ty před jeho očima.
BaracudaJ
Podle čeho myslíš, že se rozhodovali, když určovali podmínky crashtestů? Rychlost ani přesazení není voleno jen tak pro nic za nic. Tyhle hodnoty získali statistickým zpracováním nehod, který se na silnici každý den stávají. Proto tyto podmínky nárazu v laboratoři asi nejvíce odrážejí to co se s vozem děje při většině nehod. Musíš brát také ohled na to, že tyto crashtesty musí být snadno reprodukovatelné, aby šlo dané výsledky porovnávat. Vždy je to něco za něco.
jossalito
Rozhodovali se pomocí toho, co můžou relevantně změřit. Nikoli podle toho, co přivodí praktické nárazy. Ty jsou totiž natolik odlišné, že vypracovat nějakou metodiku, by bylo nad síly celé NCAP. Nemají na to peníze. Na otestování jednoho modelu by potřebovali několikanásobně více zkušebních vzorků. Což určitě oba chápeme.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že když bych prožil nějakou kritickou praktickou situaci ve dvou odlišných modelech vozů, tak mi přežití nemusí zaručit ten, který má více hvězd.
BaracudaJ
Vím co chceš říct. Auta s pěti hvězdami jsou určitě bezpečná, jejich výsledky ale nejsou porovnatelné napříč třídami. Když se potká Fiat 500 s M-B S, tak je to asi jasné.
Auta jsou zkrátka konstruována, tak aby vyhovovala těmto testům a testy odrážejí realitu pouze do té míry, aby byly snadno reprodukovatelné v laboratoři. Samozřejmě je to otázka peněz, ale i času. Nelze tedy podezřívat automobilky, že jejich auta nejsou bezpečná, jen zkrátka odolají pouze určitým typům nehod. Tedy karoserie je schopná pohltit v různých směrech různé hodnoty kinetické energie. Pokud by tomu tak nebylo, jak by auta asi vypadala?
jossalito
Rozumíme si. :-! :yes: