Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

První Škodou s maximálním výsledkem byl Roomster (2006), loni uspěl na výbornou Superb a nyní také nový Yeti. Poslední dva jmenované výsledky platí i okem přísnější metodiky Euro NCAP 2009.
Zpět na článek
27. 8. 2009 10:13
neregistrovaný "RayBan"
neregistrovaný "RayBan"
27. 8. 2009 10:13
Zadní náprava z čokolády
se dívím, že ty loukotě neodletěly za jízdy ... koncern zase ušetřil 5 haléřů >:D
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2009 13:22
Re: Zadní náprava z čokolády
taky me to prekvapilo...ale vliv na funkci to myslim urcite nema...navic jsem si do dnes nevsiml, ze by podvozek u OII byl "z cokolady"...ja jsem s nim navysost spokojen
Avatar - Ada je zase tady
27. 8. 2009 10:39
BraVWo Škoda!
Kolik rendlikovcu zde jeste dnes bude plivat na auto, na ktere si nedokazi vydelat?
Rozbalit vlákno
48
27. 8. 2009 11:09
Re: BraVWo Škoda!
Nojo, jenže rendlík stojí o půlku míň a víš co, cenu života si jen tak nikdo nespočítá, dokud nepotká sloup ve 120.
Avatar - marek.g
27. 8. 2009 12:34
Re: BraVWo Škoda!
aspoň,že vy hoši na to máte.Hned jsem klidnější,že vy naše elita národa >:D přežije ten náraz do sloupu ve 120km/h :-!
27. 8. 2009 14:07
Re: BraVWo Škoda!
My elita používáme především mozek a když na něco nemáme, tak si to nekupujeme.
Avatar - Ronault.
27. 8. 2009 16:59
Re: BraVWo Škoda!
Jo takhle, voni používají při řízení mozek! Kdo by to v provozu do nich řek 8-s
27. 8. 2009 22:47
Re: BraVWo Škoda!
Neříkej, že ty ten mozek taky nemáš? Taky si radši dáš metalízu, než třeba airbagy?
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 01:07
Re: BraVWo Škoda!
Metalíza mi bude aspoň vypadat na té rakvi ve plné 120 čelně do sloupu dobře, zatímco airbagy mě v té rychlosti spasí leda v tanku ;-)
Nicméně měl jsem na mysli spíše než mozek při nakupování mozek při jízdě, protože tam je ta imbecilita za volantem zastoupena snad ve všech třídách. 8-s
27. 8. 2009 17:27
Re: BraVWo Škoda!
Jsem si nevšiml, že by na dálnicích byl někde jen tak postavený sloup >:-[] ;-\ .Jsem rád že ti největší prasata přežijou...
27. 8. 2009 22:48
Re: BraVWo Škoda!
Někde je tu řeč o dálnici?
28. 8. 2009 08:28
Re: BraVWo Škoda!
Ty jazdíš 120 mimo diaľnice? Zahoď vodičák... :-!
28. 8. 2009 11:20
Re: BraVWo Škoda!
Zvláštní je, jak se někdo dokáže chytat nějaký číslovky a podstata uniká.
28. 8. 2009 11:30
Re: BraVWo Škoda!
Podstata je, že nejspíš jezdíš jako prase a ve své nadrženosti se domníváš že tě spasí 5 hvězdiček když to napereš do sloupu.

Fakt vrat řidičák, je tu plno lidí co chce ješte žít a nepotřebuje si nic prodlužovat...
28. 8. 2009 11:38
Re: BraVWo Škoda!
Ondro, tohle si nech na nějaký slyšení u psychiatra. Když jsem si udělal řidičák, tak sem najížděli rusáci s tankama, takže asi těžko budu masovej vrah.
28. 8. 2009 11:55
Re: BraVWo Škoda!
Tak mi vysvětli tu podstatu, normální řidič, který dodržuje povolenou rychlost nikdy nebude mít tu čest potkat sloup ve 120(A domnívat se že z toho auto člověk vyleze celej je naivita).

To chceš říct že ten co jede v MB nebo BMW si to může dovolit, jelikož to jeho auto je na to stavěné nebo jak to celé bylo myšleno?!

Jinak připomínku s rokem dělání řidičáku nechápu, to jako že má člověk takových zkušeností že si může dovolit riskovat?
28. 8. 2009 12:02
Re: BraVWo Škoda!
Právě, že nechápeš. Sloup potkáš i v 50, to je přeci jedno. Podstata je, že lidi nadřazují při koupi auta nesmyslnou výbavu, jako rádio, metalízu nad bezpečností. Nikde nepíšu, jak jezdím, to sis vydedukoval sám v sobě.
28. 8. 2009 12:13
Re: BraVWo Škoda!
Ted to konečne chápu, ale když od někoho něco čtu beru za směrodatné to co napsal.Když napíše 120 domnívám se že to usuzuje podle sebe.

Jinak si myslím že lidé začínají se o tu bezpečnost zajímat mnohem víc než třeba před 15 lety, kdy brali airbag ve felícii za zpestření výbavy než za bezpečnostní prvek.Bohužel i dnes se najdou lidé co raději investují do hmatatelných položek než do něčeho, co podle jejich slov je k ničemu.
28. 8. 2009 23:02
Re: BraVWo Škoda!
Přeně takhle jsem vybíral kdysi auta. V roce 2003 nebylo moc aut s 5*, 6 airbagů a isofix na předním sedadle byl silný argument.
28. 8. 2009 23:34
Re: BraVWo Škoda!
Máš pravdu, ale jde o kategorii a cenovou relaci. Já v tý době skočil právě do plnýho Volva, jak se narodil mladej. Volvo má nálepku nej v bezpečnosti, taky asi je a bylo to hotový. Dodnes jezdí... Rozhodně bych u auta do třeba půl mega pro manželku zvažoval všechny kritéria bezpečnosti a pak až rádia a barvy.
27. 8. 2009 22:52
Re: BraVWo Škoda!
Nevšiml? Hmm, zkus zapátrat na internetu. Někde v Rumunsku to tak donedávna bylo. Normálně na dálnici v rychlém pruhu a betonový sloup. Už ho ale zbourali, prej tam lidi moc bourali. :-!
28. 8. 2009 11:26
Re: BraVWo Škoda!
Já myslel Čr(Evropu), né nějaký cigánstán.
Avatar - woody-alien
28. 8. 2009 11:45
Re: BraVWo Škoda!
Ty budeš někoho vyzývat k vrácení řidičáku, a zatím bys měl vrátit rodnej list...nebo se aspoň podívat na mapu Evropy.

Jak myslíš, že pohlížej na tebe na západ od našich hranic ?
28. 8. 2009 12:01
Re: BraVWo Škoda!
Nevím co má společný rodný list se zeměpisem, ale budiž.

Nevím jak se na mně dívají, ale já jim do země nenajedu s celou famílií a nezačnu jim tam dělat bordel kde se dá...
Avatar - woody-alien
28. 8. 2009 16:08
Re: BraVWo Škoda!
Tak výborně. Pro běžnýho Kanaďana jseš obyvatel Cikánstánu ty. Proto jsme přišli o bezvízovej styk.

Jak se ti líbí být posuzován podle menšiny, která jezdí ven "dělat bordel" ?

Ani mi nemusíš odpovídat.
28. 8. 2009 17:21
Re: BraVWo Škoda!
Tak že náš stát na normální pracující a myslící občany se*e a pak nadává na Kanadu i když udělala to jediné správné.

Kdybychom mi byli tak důslední, tak tu ti romové nebudou dělat žáden bordel.P.s.:Schengen byl chyba.
27. 8. 2009 22:58
Re: BraVWo Škoda!
Ten Rendlík stojí ve většině evropských zemích víc než Škodovka.
27. 8. 2009 23:05
Re: BraVWo Škoda!
To nikdo nezpochybňuje, ne?
Avatar - Ronault.
27. 8. 2009 16:57
Re: BraVWo Škoda!
Gratulace ŠkodoVWce, že u 60% svých modelů dosáhla 5* EuroNCAP "UŽ"!!! v roce 2009, je to jen asi 6 let za těma plečkama od Renaultu >:-[] >:D
Avatar - marek.g
27. 8. 2009 17:14
Re: BraVWo Škoda!
hele vydělal jsis na Yetiho,Supa,Octávku,Roomstera nebo Fabku?pokud ne tak se zde prosím nevyjadřuj! >:-[] ;-)
Avatar - miromen
27. 8. 2009 18:04
Re: BraVWo Škoda!
Myslim že se nemylim když napišu že RONAULT určitě vydělava ale ne nato co jsi uvedl.
27. 8. 2009 20:02
Re: BraVWo Škoda!
Ten ledatak brigádničí, je to študák.
Takže se opět tradičně mýlíš. :-!
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 00:28
Re: BraVWo Škoda!
Teda, tady snad jede CI5, ale jo, jsem student.
Avatar - T613
28. 8. 2009 08:05
Re: BraVWo Škoda!
ty jsi patolog Slavíček :-!
28. 8. 2009 08:31
Re: BraVWo Škoda!
A jaže si už umrel... Kde sa flákaš, šéfe?
Chýba trochu soli... ;-)
28. 8. 2009 01:07
Re: BraVWo Škoda!
To je pravda tohle nelze zpochybnit. :yes:
27. 8. 2009 17:17
Re: BraVWo Škoda!
Nejsi ti ten typ lidí co předjíždějí na plné čáře ve 100km/h tam kde je 50 km/h a nadávají na rendlíkovce, že nedokáží si vydělat na auto které by předjelo tvůj dvojitej outlander.

Jinak když už jsme u toho, tak bych napsal "No už konečně" než bravo.Divím se že to nešlo dřív, když už i ten rendlík měl 5 hvězdiček v 2001 a to jako první.
28. 8. 2009 08:14
Re: BraVWo Škoda!
5* dostal ako prvy, ale prve auto, ktore ziskalo v testoch 5* bol M-B C II. Vidis tam ten rozdiel? ;-)
28. 8. 2009 11:32
Re: BraVWo Škoda!
Vidím, i tak to byl na lidovou autombilku úspěch.U mb je to snad samozřejmost.
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 20:45
Re: BraVWo Škoda!
Tohle je takový typický příklad nevěřícího Tomáše. Oni ty hvězdičky s Lagunou získali, stejně jako M-B. Jo, třeba jim přidali dodatečně body za tu nálepku na cloně o vypínatelném airbagu, ale ty body dostal/získal MB taky. Neměl žádné jiné bodování, úplně stejné.

Nevěříš-li NCAP, tak třeba top gear a fifth gear
[odkaz]
[odkaz]
28. 8. 2009 22:20
Re: BraVWo Škoda!
Tebe ta Laguna rajcuje! Nepřehrnul sis ho poprvý u filmu Modrá laguna?
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 22:39
Re: BraVWo Škoda!
Jo, Laguna II je krásné auto, bezpečné... a hravé ( co se týče spolehlivosti >:D )...
nicméně mělo jako první 5* za bezpečnost, proto ty odkazy.
28. 8. 2009 22:55
Re: BraVWo Škoda!
Jasně, to je ta, jak sis dělal srandu, že si vymýšlým toho souseda, co? Pěkná s.r.a.č.k.a, co měl, i když byla jedna z prvních. Máš pravdu v jednom, že narozdíl od posledního porodu, to bylo cool auto z hlediska designu. Taky si pamatuju, jak mě tu kamenovali, že to poslední stvoření neni pro bukvice s downovým syndromem apod. No, ani pro ně asi ne...
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 23:07
Re: BraVWo Škoda!
Tak ona to pravda nebyla, do a z auta se vždy dostat šlo. První kousky měly problém s čtečkou karty, která toho moc nevydržela. Taky byl problém s tím snímačem pohybu pod klikou, který v modelech s automatickou kartou neměl dobře vykrytý úhel, takže pak vznikly fámy, že se do toho nešlo dostat.

Design dvojky byl krásný, to trojka je prostě down, to máš recht. Zdařilý bok a záď to nezachrání. Ale pro bukvice to není, ty oceňují poslední dobou hlavně SUVéčka typu X6, pak stylovky typu New beatle, nějaká ta Porsche a tak, však mrkni do anket.

Poslední francouzské auto, do kterého bys bukvici narval, byl dle mého P206 CC
28. 8. 2009 23:28
Re: BraVWo Škoda!
Víš co, on se do toho auta dostal mechanicky, ale imobilizer to prostě nenastartoval. Nemám důvod lhát a je z vesnice kdykoliv k mání.

Jo a ty X6 a spol... někde jsem tady četl obligátní bláboly jednoho chudáka, jak je to pro blondýnky a nic jinýho v tom neviděl, malý péra a teď ty pro bukvice... Půjč si něco od táty na sebe a běž se zeptat do Renocaru, kdo si ty auta kupuje. Nejdšív se podívej na SDA, kolik se těch aut měsíčně prodá. V tom případě by se ti logicky mohlo stát, že i v kostele na tebe vlítne zákonitě teplá blondýna s tužkou mezi nohama.
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 23:49
Re: BraVWo Škoda!
Ale tady přece vůbec nejde, co mi poví dle svého omezeného pohledu nějaký jouda z Renocaru nebo statistika SDA, která je k ničemu. Nebo tebe se snad ptali v prodejně, jestli si homosexuál kvůli statistice pro sebe a SDA?
Tady jsou ankety přímo od homosexuálů, kde Renaulta nenajdeš.
Příklady co jsem jen tak letmo vygooglil:
[odkaz]
29. 8. 2009 00:05
Re: BraVWo Škoda!
Ani se na něj nebudu koukat... Ptám se, jsou čísla prodejů X6 u nás odkazem na blondýny, malý péra a bukvice? To s Lagunou současný generace byl můj názor.
Avatar - Ronault.
29. 8. 2009 01:32
Re: BraVWo Škoda!
Já jsem ale nikde nepsal, že blondýny či malý péra... jsi moc alergický na to, když ti někdo haní tvé budoucí auto.
X6 je víc než cokoliv jiného stylovka. Vlastnostmi SUV ani rodinného auta ve třídě nekraluje. Stejně tak to není závodní stroj, trojka prostě jede lépe. Žirafon, jak ho pojmenoval Žežulka.

Takže pokud je to stylovka, tak se není co divit, že se líbí blondýnkám a bukvicím, ti maj často podobný vkus.
A malé péra? Nevím, nikdy jsem je nikomu neměřil 8-s >:-[]
29. 8. 2009 01:48
Re: BraVWo Škoda!
Nesnaž se z toho vyplácat nesmyslnejma moudrama. Sám si se chytil ja jalový nudli.
Avatar - Ronault.
29. 8. 2009 01:57
Re: BraVWo Škoda!
Co tím myslíš?
rozdíl motorů a výbav
mne by jen zajímalo, kolik hvězd by oproti Škodě Yeti 2.0 TDI s plnou výbavou arbagů, dostala nějaká sociální edice s dvěma aibagy a motorem 1.2 TSI.
Myslím tím hlavně to, jak velkou roli hraje rozdíl hmotností a odlišné konstrukce motorů. Ale to není případ jen Yetiho, ale obecný.
Rozbalit vlákno
6
27. 8. 2009 13:17
Re: rozdíl motorů a výbav
nechapu dotaz: das-li lehci a mensi motor, vysledek bude nepatrne lepsi => motor tolik nevstoupi smerem k prostoru posadky atd., ale hlavni roli hraje spis hmotnost cele soustavy a tam se vaha motoru projevi minimalne (hoodne laicky receno)...otazka airbagu je dana nabidkovym konceptem, takze Yeti jich v zadne z variant mit mene, jak takto vybavena verze, nebude (nikde v EU)
27. 8. 2009 17:24
Re: rozdíl motorů a výbav
Euroncap bude objektivní až když začne všechno testovat v úplném základu, což znamená většinou u automobilek 4 airbagy.To bude panečku mumraj, ti co si staví image na bezpečnosti nacpou všechny airabgy do základu a ten zbytek se spokojení se 4 popřípadě 3 hvězdičkami.

Jinak je to všechno o penězích, proč některé automobilky nabízejí víc airbagů až v té maximální výbavě?Mně je milejší okenní airbag než vyhřívaní koulí(Rozuměj sedaček) nebo chromované lišty.
27. 8. 2009 22:09
Re: rozdíl motorů a výbav
Euroncap testuje vozy, které mají standardní a zároveň nejnižší možnou výbavu, která je běžně dostupná na většině trzích EU. V zahraničí mohou být ty výbavy poskládány jinak, každý trh je zvyklý na něco jiného. Ale když se na toho Yetiho tak dívám, tak by to mohla být výbava dle našeho značení jako Ambition, čili třetí nevyšší výbava ze čtyř.
28. 8. 2009 08:16
Re: rozdíl motorů a výbav
Myslim, ze testuju sa auta z zakladnej bezpecnostnej vybave, nie zakladnej vybave ako takej. Aj ked nerozumiem, preco niekto rozmlati radsej aj nejaku tu klimu a pod. naviac ;-)
28. 8. 2009 12:00
Re: rozdíl motorů a výbav
EuroNcap vozy nepřebírá od automobilek, ale aby předešel jakýmkoliv případným úpravám vozu oproti standadní specifikaci, tak je nakupuje od prodejců za "své". Takže je to naprosto běžné auto se vším všudy, které můžeš zakoupit i ty.
28. 8. 2009 08:33
Re: rozdíl motorů a výbav
Úplne reálne výsledky nebudú nikdy. Náraz s najnižšou výbavou a najmenším motorom môže teoreticky dopadnúť lepšie ako auto s lepšou bezpečnostnou výbavou ale dvakát tak veľkým a ťažkým motorom...
27. 8. 2009 20:12
Honba za jasnou noční oblohou
Tohle počítání hvězd je dobré spíš pro marketingové oddělení, než jako relevantní ukazatel bezpečnosti. Připadá mi, že se automobilky věnují jen tomu, aby jejich modely uspěly v připravených testech, ale v praxi. Kolik nárazů se aspoň přibližuje těm laboratorním?
Určitě je lepší sedět v bezepčném autě, ale když člověk potká něco těžšího a tvrdšího, tak jediný hvězdičky, který bude vidět, budou ty před jeho očima.
Rozbalit vlákno
4
27. 8. 2009 22:02
Re: Honba za jasnou noční oblohou
Podle čeho myslíš, že se rozhodovali, když určovali podmínky crashtestů? Rychlost ani přesazení není voleno jen tak pro nic za nic. Tyhle hodnoty získali statistickým zpracováním nehod, který se na silnici každý den stávají. Proto tyto podmínky nárazu v laboratoři asi nejvíce odrážejí to co se s vozem děje při většině nehod. Musíš brát také ohled na to, že tyto crashtesty musí být snadno reprodukovatelné, aby šlo dané výsledky porovnávat. Vždy je to něco za něco.
27. 8. 2009 22:10
Re: Honba za jasnou noční oblohou
Rozhodovali se pomocí toho, co můžou relevantně změřit. Nikoli podle toho, co přivodí praktické nárazy. Ty jsou totiž natolik odlišné, že vypracovat nějakou metodiku, by bylo nad síly celé NCAP. Nemají na to peníze. Na otestování jednoho modelu by potřebovali několikanásobně více zkušebních vzorků. Což určitě oba chápeme.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že když bych prožil nějakou kritickou praktickou situaci ve dvou odlišných modelech vozů, tak mi přežití nemusí zaručit ten, který má více hvězd.
27. 8. 2009 22:22
Re: Honba za jasnou noční oblohou
Vím co chceš říct. Auta s pěti hvězdami jsou určitě bezpečná, jejich výsledky ale nejsou porovnatelné napříč třídami. Když se potká Fiat 500 s M-B S, tak je to asi jasné.
Auta jsou zkrátka konstruována, tak aby vyhovovala těmto testům a testy odrážejí realitu pouze do té míry, aby byly snadno reprodukovatelné v laboratoři. Samozřejmě je to otázka peněz, ale i času. Nelze tedy podezřívat automobilky, že jejich auta nejsou bezpečná, jen zkrátka odolají pouze určitým typům nehod. Tedy karoserie je schopná pohltit v různých směrech různé hodnoty kinetické energie. Pokud by tomu tak nebylo, jak by auta asi vypadala?
27. 8. 2009 22:24
Re: Honba za jasnou noční oblohou
Rozumíme si. :-! :yes: