Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Škoda Yeti - Třetí Škoda s pěti hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (63)
První Škodou s maximálním výsledkem byl Roomster (2006), loni uspěl na výbornou Superb a nyní také nový Yeti. Poslední dva jmenované výsledky platí i okem přísnější metodiky Euro NCAP 2009.

Testy Euro NCAP prošlo nové SUV s motorem 2.0 TDI a hmotností 1545 kg. Automobil byl vybaven čelními, bočními a hlavovými airbagy a také kolenním airbagem pro řidiče. Na předních sedadlech byly umístěny předpínače bezpečnostních pásů.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní a záznam dat ze zkušebních figurín ukazoval dobrou ochranu všech částí těla. Kolena a stehna řidiče i spolujezdce jsou dobře chráněna a Škoda prokázala dobrou ochranu cestujících i v případě figurín s jinou tělesnou velikostí a odlišných pozic sedění.

Ačkoli kompletní sada airbagů instalovaná v testovaném vozidle není standardem na úplně všech trzích kde bude Yeti nabízen, na většině z nich to platí a Škoda proto splnila podmínky metodiky Euro NCAP pro to, aby s nimi vozidlo bylo hodnoceno. Airbagy pomohly vozu získat maximální hodnocení ochrany při bočním nárazu, při náročnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku ohodnocena úrovní mezní.

crashtest skoda yeti euroncap crashtest skoda yeti euroncap

Ochrana cestujících před poraněním krční páteře při nárazu zezadu byla vyhodnocena jako dobrá.

Za ochranu dospělých cestujících obdržela Škoda Yeti 33 bodů, tj. 92 % maxima.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,792%8100%6,885%3,690%3392%

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny v dětských sedačkách byly správně zachyceny zádržnými systémy, během bočního nárazu se jejich hlavy nedostanou do kontaktu s částmi interiéru.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou na sluneční cloně spolujezdce.

V oblasti ochrany dětí získal Yeti 78 % maximálního možného hodnocení.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční867%4100%2100%862%--
36 měsíční10,184%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Nárazník Škody Yeti získal maximum bodů za ochranu při střetu dolních končetin chodce s nárazníkem. Testy prováděné mimo standardizovanou oblast testů Euro NCAP ukázaly, že některá místa poskytují špatnou ochranu. Euro NCAP hodlá brzy rozšířit testovaná místa, takže v budoucnu by se podobný výsledek mohl projevit na celkovém skóre.

Hrana kapoty je pro chodce nebezpečná, Yeti za její výkon nezískal žádné body. Některé části kapoty poskytují dobrou ochranu hlavě dospělého chodce, ale většina potenciálně kontaktní plochy poskytuje při střetu s hlavou špatnou ochranu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,745%00%6100%1746%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je součástí standardní výbavy na většině trhů Evropy a ve všech evropských zemích, kde není standardem, jej lze dokoupit. Yeti splnil podmínky metodiky Euro NCAP 2009 pro přidělení bodů za přítomnost stabilizačního systému, podobně jako za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů pro oba cestující na předních sedadlech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Podle osmi pětihvězdičkových výsledků zveřejněných na konci srpna 2009 to vypadá, že 5 hvězd od Euro NCAP se stalo samozřejmostí. Má je i Yeti, ale naprosto samozřejmé to není. Nejslabším místem tohoto malého SUV je podle Euro NCAP ochrana chodců, kde Škoda získala jen 46 % maximálního výsledku. Aktuální metodika počítá s postupným zpřísňováním hodnocení. V příštím roce by tak Yeti se současným výsledkem 5 hvězd uhájil, v roce 2012 už ale ne.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%3878%1746%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Euro NCAP
Euro NCAP Škoda Yeti (2009)

Ondřej Láník
Diskuze (63)
Avatar - Ronault.
29. 8. 2009 01:57
Re: BraVWo Škoda!
Co tím myslíš?
29. 8. 2009 01:48
Re: BraVWo Škoda!
Nesnaž se z toho vyplácat nesmyslnejma moudrama. Sám si se chytil ja jalový nudli.
Avatar - Ronault.
29. 8. 2009 01:32
Re: BraVWo Škoda!
Já jsem ale nikde nepsal, že blondýny či malý péra... jsi moc alergický na to, když ti někdo haní tvé budoucí auto.
X6 je víc než cokoliv jiného stylovka. Vlastnostmi SUV ani rodinného auta ve třídě nekraluje. Stejně tak to není závodní stroj, trojka prostě jede lépe. Žirafon, jak ho pojmenoval Žežulka.

Takže pokud je to stylovka, tak se není co divit, že se líbí blondýnkám a bukvicím, ti maj často podobný vkus.
A malé péra? Nevím, nikdy jsem je nikomu neměřil 8-s >:-[]
29. 8. 2009 00:05
Re: BraVWo Škoda!
Ani se na něj nebudu koukat... Ptám se, jsou čísla prodejů X6 u nás odkazem na blondýny, malý péra a bukvice? To s Lagunou současný generace byl můj názor.
Avatar - Ronault.
28. 8. 2009 23:49
Re: BraVWo Škoda!
Ale tady přece vůbec nejde, co mi poví dle svého omezeného pohledu nějaký jouda z Renocaru nebo statistika SDA, která je k ničemu. Nebo tebe se snad ptali v prodejně, jestli si homosexuál kvůli statistice pro sebe a SDA?
Tady jsou ankety přímo od homosexuálů, kde Renaulta nenajdeš.
Příklady co jsem jen tak letmo vygooglil:
[odkaz]