Bez souvislosti na tento test, můžu jen potvrdit, že to auto v reálu opravdu (a to bylo pro mě velké překvapení) působí velmi bytelně, bezpečně a jako mnohem větší auto než ve skutečnosti s metrem v ruce...je. Takže ten skelet je opravdu velmi velmi pevný, sváry perfektně provedené atd...
Tohle auto osobně vnímám prostorem a komfortem jako plnohodnotného zástupce nižší střední třídy (v protoru dokonce překonává klasické nižši střední zástupce). Na rozdíl od většiny aut v kategorii mini MPV je tohle plnohodnotné auto.
No nevím co si mám představovat pod pojmem ("perfektně provedené sváry naprogramovaným robotem ;-) " ). Dělám v autoprůmyslu, vyrábíme tzv. svařence pro cca 50 automobilových značek. Jelikož jsme celosvětová firma tak nemáme žádné staré, levné popř. nekvalitní roboty. Pouze Motoman a Kuka se zdrojema Fronius, kdo zná tak ví o čem je řeč . Až na pár výjimek jako je Bentley, Bugatti a WV (Phaeton) ty se vaří výhradně ručně Co2 a Odporem tzv. bodováním na kleštích . Se vše vaří na robotech, nechci tvrdit že roboti vaří špatně či nekvalitně, když je vše správně seřízené a vaří se na černou ocel tak je jeden svár jako druhej. Ale problém je v tom že dílů který nejsou z pozinku je málo ramena, nosiče palubní desky a nápravnice. A zbytek je pozink a to co robot kolikrát dokáže z pozinkovaného dílu udělat je k neuvěření (Prasečina). A není divu že většina zákazníků chce ještě než naběhne sériová výroba, zavařit určitej počet prototypů ručně, z důvodu Crash testu. Asi by jste se divili co máte v autech za strašáky. Sám si říkám že auto od týhle a týhle značky jsi nekoupím ( z důvodu že vím co kam odchází) , ale ono to je všude stejný. Ne že by ty díli byly špatné to ne, kvalita je přísně hlídaná, stanovené podmínky se zákazníkem se splňují a dodržují ale vzhled je kolikrát strašný.
Děkuji.
V podstatě si odpověděl na to jak sem to myslel.
Ale nejsem odborník a nechtěl sem se pouštět do debaty o které toho zase tolik nevím.
Jen sem viděl lícování a sváry na valstní oči a přišly mi z běžné produkce jako nejlepší z poslední doby co sem viděl.
Nebudu rozporovat tomu co píše Lisak nahoře, nicméně hodnotit auto podle kvality svárů, no nevim. Lícování beru až na výjimky jako samozřejmost.
PS: to by mě docela zajímalo, kam si na ty sváry vůbec lezl. Já je totiž na svém autě nikde neviděl, neboť jsou vždy schované v nedostupných či zakrytovaných místech.
A ještě jeden detail. Pohledově pěkný či nepěkný svár nic nesvědčí o jeho kvalitě.
Treba v tom, ze kdyz jedeme s malym byt jen na vikend, tak mame kocarek a hromadu dalsich kramu, takze kufr Phedry je akorat. Do tohodle sympatickyho prcka bychom se nevesli ani nahodou.
No tak ale to je problém spíš u tebe..., než u auta. "a hromadu dalsich kramu" - přesná definice nepotřebných věcí...
Tohle auto má kufr stejně velký jako většina HATCH nižší střední s možností dalšího zvětšení posunutím zadní lavice, kde je kufr srovnatelný s kombíky nižší střední. A to prostor na nohy pro prcka bude furt královský... Vleze se tam i předmět na délku 2,4 m, což nedáš ani do velkého Volva V 70).
Mimoto... nic proti Phedre..., ale znám to z osobní zkušenosti. Pojem výlet je u některých rodin spojen s pojemem, který s výchovou nemá nic společného... Rodiče dnes neumí děti zabavit jinak než tím, že jim pustí televizi (nutnost tahání TV a DVD přehrávače atd..) Pokud má dnešní rodina potřebu sebou tahat na výlety i ledničku s televizí, pak je Phedra skutečně autem tak akorát... Ale to je opravdu problém v hlavách těchto lidí...
Nechci je a ani tebe urážet..., ale v tomto případě nevidím opravdu problém v tom autě.. ale v hlavách podobně uvažujících lidí jako si ty.
Kdybych to chtěl dotáhnout ad absurdum, tak řeknu, že ideálním rodiným autem je Ducato v Maxíku, protože jen tam se opravdu vlezou i věci, které s sebou "nutně" potřebuji... tedy kompletní dětský pokojík... A že znám podobné exoty.. je taky pravda. Ale moje mínění na tyto lidi je spíše mírně úsměvné...
Vlastní zkušenost: Čím větší auto je, tím víc zbytečných krámů se veze (koloběžka, 50 svetrů, kolo, televize, lednička, DVD přehrávač...) Není to tedy o nutnosti tyto věci převážet. Běžný kočárek se do F 500 vleze snadno. Lze sklopit i sedadlo... Teoretický problém může vzniknout u dvojčat a nebo 3 malých různě velkých dětí. To pak ano., Ale i to se dá řešit. Jeden prcek není limitním pro velikost auta.
nevim jestli jsi nekdy cestoval s malym deckem, ale veci pro nej je treba brat dost - plinky, perinka, nejake obleceni a sam o sobe ten kocar je obri krava i kdyz se slozi. Do Golfu IV jsme tu boudu do kufru nedali. Vzhledem k tomu, ze kdyz jedeme za mamou, tak beru s sebou i prarodice, je nejaky sklapeni operadel vylouceno.
Rodinne auto je pro me minimalne kombik nizsi stredni tridy.
No jasně sem ti psal, že to F 500 nabízí srovnatelný prostor jako to kombi nižší střední (potřebuješ - li tak velký kufr, posuneš zadní lavici..., protože když tu posuneš, tak furt tam máš místo na nohy, jako třeba v Astře Caravan...
Ale to je jedno.
V tomto se neshodnem. Já to prostě znám... a trvám si na tom, že se s jedním děckem i s plínkama (ty fakt na víkend nezaberou kufr místa a pokud by,t ak se to dá řešit střešním boxem) musíš levou zadní vlézt do čehokoliv, že na to nepotřebuješ Phedru.. i když chceš vézt babku s dědkem. Golf IV je nepoměrně menší než tento Fiat 500 L, to srovnáváš jablka s hruškama. Golf měl vždycky malý kufr /až tato generace to trochu změnila), přičemž měl asi o 13 cm kratší rozvor než tento Fiat.
a to je prave to, ze abych nemusel tahat stresni box, tak si radsi koupim auto s vetsim kufrem.
Ale je zbytecny se tady dohadovat, dneska je super, ze si kazdy muze koupit auto jaky mu vyhovuje a nemusime jezdit vsichni tou stodvacou se zahradkou na strese.
Tak o tom není pochyb... Celá debata začala na téma, že F 500 L není rodinné auto... a při tom... je to auto daleko prostornější než byl svého času tebou zmíněný GOLF IV....
Je to prostě dané tím, že je to auto řazeno do třídy IX20, B-Max...C3 Picasso atd..., při tom ale se rozměrově a prostorem a funkčností spíše blíží C4 Picasso...
To je prostoreově nejbližší konkurent. Takže zatímco B-Max je opravdu malý a jako rodinné auto už asi nepoužitelný, tak F 500 L už je pravděpodobně za tou hranicí použitelnosti pro rodinu. To je celé...
Srovnej délku, rozvor, kufr..., ve všem se F 500 L vyrovná autům z nižší střední (někde i překonává) a znatelně překonává právě zmíněný B-Max (IX20 je někde mezi). To auto je prostě na svoji třídu skutečně velké a prostorné..., ale musí se to vyzkoušet, taky sem si to neuměl představit.
A ještě poslední poznámka...
Tohle auto stojí 330 000, zatímco nástupce Phedry stojí 800 000, tedy nepředpokládám, že tvá Phedra u tebe byla miláčkem od nova, takže... zase s ohledem na rodinu porovnáváš nový a starý vůz..., neb Phedru jako novou by sis pravděpodobně nemohl dovolit. To je problém těchto rodinných vozů.
Mimoto F 500 L přijde ještě ve verzi 500XL, a tam už nebude problém ani se dvěma kočárky a 3 dětmy, což je v porovnání s Phedrou a vzhledem k ceně, celkem mazec pokorok...
Jasne, ze Phedru jsem novou nekupoval. Bohuzel Fiat rodinnymi auty zrovna nehyri. Freemont a Voyager jsou cenove pro me mimo a Bravo SW jak vsichni vime neni.
500XL bude urcite prostorove naprosto dostatecna, jde jen o to, jak si poradi s designem nebot ty fotky co tu byly moc atraktivni nebyly...
Jinak me se 500L libi, doufam, ze se bude prodavat, protoze Fiat nejaky novy uspesny model potrebuje jako sul.
By the way...
Freemont dnes stojí zejména ve dvojkolkové verzi míň než stála svého času Croma s 1,8 MPI. a stojí v podstatě tolik co slušně vybavené Stilo v naftě... Takže... Pokud někdo vážně chce... má tu možnost. Rodinější auto na dnešní dobu než Freemont si moc dobře úplně předatvit neumím. Ony ty prodeje nejsou špatný ani u nás... ;-)
Zatím si jich zákazníci (tzn. žádné předváděčky apod.) u nás objednali cca 50, včera info od dealera. Prodeje v ČR tedy žádná sláva, tradičně. ;-\ Přitom auto je to výborné, v reálu vypadá daleko lépe než na fotkách, co do montáže a materiálů snad nejlepší fiat vůbec, no a i ten základní motor by mi podle těch 20 km, co jsem s tím najel, stačil - nezačnu-li jezdit i mimo město. Uvidím, co budou dávat pod kapotu za 3-4 roky, kdy 500L (nebo 500X) vezmu jako rodinné auto (pro potřeby mé rodiny to bude stačit :)). Dokud prckové nevyrostou a nedostanou chuť koukat z okna, postačí mi bravo. :-)
s prvou vetou sa da suhlasit a nesuhlasit zaroven. Ak travis s autom vela casu v precpanych mestach, tak rozmery velkeho mpv su otravne (parkovaviska, garaze, obratnost) a pokial ides na vikend 1-2x za mesiac prec, tak je niekoho lahsie urobit kompromis a hodit na strechu box ako sa otravovat dennodene v meste s velkym nakladakom ;-) . Bicykle a lyze z principu nepatria do auta (u mna)z bezpecnostnych dovodov
s malým děckem, nemáš nikde trajdat, občasný výlet k rodičům, zvládneš i v Pandě, od roku už máš golfky a prarodiče normální velikosti se tam na chvíli vejdou z prava a z leva. Sharany Phedry a Voyagery chápu od 3 dětí výš. Aspoň máš klid a nemusíš stěhovat půl baráku, pak to tahat ven a při mužské lenosti nemusíš stále poslouchat "ale miláčku, tam se to přece vejde !" a dětem stačí Mp3 za 200 stovky se špuntama.
hochu, tak jestli na víkend s ženou a jedním dítětem potřebuješ Phedru, tak to je opravdu něco špatně..... >:D
Představ si že já byl Bravem v Itálii s ženou a dcerou na týden na lyže a bylo to zcela bez problémů..... dál to nemá cenu komentovat.... :-O
nie je tak davno ked som vozil v aute kocik a na vikendovy vylet sme sa bez problemov vosli do merivy minulej generacie ;-) .Faktom je, ze vdaka medzigeneracnemu narastu rozmerov aut uz nevieme co od dobroty :-!
Tak rodinné to auto může být, ale dle fotek spíš myslím že to bude velikostně na úrovni B-maxu, takže u nás málo prodejné auto, málo místa, vysoké ceny, nabídka motorů je velmi slabá.
Dle fotek může vypadat i jako velryba. >:D Doporučuju si jít sednout a omrknout v reálu. Ve skutečnosti je to auto (uvnitř) překvapivě velké - je to dáno jak subjektivně (prosklením, zejména když je prosklená i střecha), tak objektivně (rozvor 2 610 mm a "zastrčená" palubka). Rozhodně v něm není málo místa. A v porovnání s konkurencí je 500L levnější (B-Max, meriva, C3 Picasso - vyjma akčních skladovek) nebo za stejné peníze (ix20), takže těžko mluvit o vysoké ceně.
Motor by mi naprosto postačoval základní (mám vyzkoušeno).
Díval jsem se víc na foto a je fakt, že to bude větší než B max, takže body plus, interier je otázkou vkusu, vypadá že i zadek je variabilní, ale cena začíná na 320 tis když nebudeme brát v potaz základní vybavu bez klimatizace. Což je pořád dost, navíc jen základní motor, ale je fakt, že to je jediná rozumná varianta po přečtení testu twinairu v tomhle autě. Za tyhle peníze je meriva s 1.4 turbem nebo ix20 s 1.6 a větší výbavou.
Někomu stačí jen základní výbava + klima, pro ty je klima za příplatek 20 000, nemusí připlácet za celý stupeň výbavy - totéž platí pro merivu i ix20, který je sice stejná kategorie/třída, ale fyzicky je uvnitř menší (za to s výrazně větším kufrem). Pokud se budeme bavit ve vyšších výbavách nebo cenách, tak je samozřejmě otázka, kdo co preferuje. Já se v podstatě nehnu z města, takže mi klasická jednoduchá benzinová atmosféra přijde daleko vhodnější než jakákoliv turba. Zkusil jsem 500L se základním motorem i v dálničním tempu - není to asi ideál na každodenní polykání stovek kilometrů, ale na to by si každý stejně koupil naftu. Podle mě je ta cena do startu nastavená dobře a rozumně a má ještě potenciál třeba po roce někam trochu klesnout.
Tak může být proč ne, někomu může stačit základní výbava, ted jsem ještě koukl, základ nemá ani rádio, změřené rozměry jsem ještě u 500 nenašel, ale tipuju, že to bude podobné s konkurenty, spíš to budou jen milimetry, ix20 má navrch v kufru, meriva bude mít navrch v podvozku, ale je fakt, že to jsou spíš dílčí záležitosti. Na auto o pohotovost hmotnosti 1250 kg mi ta 1.4 přijde nedostatečná, může to někomu stačit, po zatížení to bude mít dost vliv na spotřebu, když sami udávají ve městě spotřebu 8.3l. Nafta má smysl u většího nájezdu, u nás to nikdo kupovat nebude, navíc je ta nafta slabá jako benzíny. Já tohle auto vidím spíš jako stylovku než jako pracanta tipu fusion, ix20, rapid.
Klid, klid, klid. V rámci korektnosti pochvalme horní produkt za respektuhodný výsledek. Samozřejmě je ovšem rozdíl mezi hvězou a hvězdičkou, to snad víš, ne? Pokud ne, pak tohle pochopíš, až poté, co si dáš takříkajíc na vlastní čumu jednu v BMW X5 a třeba jednu v horním modelu.
Tedy jako ilustrace toho, co se dá dnes na takřka čtvrečním metru postavit je to dobré. A zde souhlasím s článkem, ano výsledky jsou - dobré. Ovšem jak na reál? Co ty, chtěl by sis snad také dát v pětistovce jednu šlupku do kandelábru u vás na náměstí? No vidíš. Je to všechno založeno na principu - garážově přej a bude ti přáno. Vždycky totiž budu ti kteří si nemusí před jízdou přepočítavat hvězdičky, jestli mi teda nyní jako dobře, ale fakt fest dobře rozumíš... :-!
No, dovolím si trochu oponovat. Já si myslím, že hvězdička je úplně stejná jak pro X5 tak pro 500 L. Určuje nebezpečí poranění osob, jedoucích ve voze a přejetých chodců. Měří se to zcela exaktně snad pro všechna auta stejně. Ne ?
Rozhodně tedy vždy nemusí platit, že obří parník musí být za všech okolností bezpečnější, než menší auto, ale třeba z hlediska bezpečnosti lépe řešené.
Žoviálnost tvého příspěvku to nemůže zcela zakrýt. :-|;-)
Absolutně, ale absolutně jsi zcela vedle. Znám též ty malolitrážní historky, že ve stovce je lépe to napálit do zdi v pětistovce než v T24, ale tohle platí v jiných, jaksi... intelektuálních kruzích. Tady platí to známé garážové - padni komu padni. Ostatně můžeš si sám odpovědět na to, když bys měl absolvovat proti sobě čalňáka, zda by sis vybral raději tu ixpětku nebo tu pětistovku. Jak tě znám z diskusí, věděl bys přesně do čeho se posadit ale hlavně, do čeho se... neposadit. No o to jde. Hvězda je totiž vždycky jenom... jedna :-);-)
Přesto si stále myslím, že vedle nejsem. Dál se ale handrkovat, o poměrně nedůležitý rozpor, nehodlám.
Něco jiného je přesný a měřitelný test vždy za stejných podmínek pro všechna auta a něco jiného je čelní střet dvou nerovnocenných vozů. Jak cenami tak rozměry tak provozními náklady tak i hmotnostmi.
Laicky řečeno... Bourat v tomto v 80ce do mostního pilíře by asi nikdo nechtěl. To i v té malé pětistovce je šance na přežití a šance na to nemít vážná poranění přeci jen o chlup větší... Tams e rpávě ta jedna hvězdička celkem hodí.
Na druhou stranu při čumáku na čumák má samozřejmě toto auto hodně navrch proti téměř všemu co po našich silnicích v rámci osobních aut jezdí..., ale to už jaksi není dáno uměm konstruktérů z Ingolstadtu.
Z tvých příspěvků dnes čiší snaha spíš provokovat než konstruktivně diskutovat. Tvá argumentace se nevztahuje k dané problematice a záměrně se snaží - marně - diskuzi odvést jiným směrem. Tato poslední věta se sarkastickourážlivým "filosofe" je toho jasným příkladem. Nelze jí považovat ani za drsnější humor. Působí na mě spíš jako pokus o hádku u pivního stolu.
U toho pivního stolu asi často sedáváš s Wollfem, když si tak medíte. Připadá mi, že tu dnes píšu s mateřskou školkou. Tady se dokonce pokouší někdo tvrdit, že je bezpečnější jezdit v pětistovce než Q7 a druhej mu ještě k tomu staví palec. Nesleduješ to všechno takhle náhodou z Pendolína?
Tuhle otázku jsme drahému GTI-mu položili tady asi všichni už v tom roce 2009. Neodpověděl... Mlel stále dokola vlastně to co mele dosud. Na druhou stranu je to sranda...
Bohužel i teď si vybral z celého mého příspěvku... jne ten pilíř... Jak charakteritické... ;-)
No ty seš dobrej, napřed mě tu nařkneš z pivní úrovně a pak tu žadoníš o vysvětlení čtyř hvězd u Q7. Neuhodil ses? Vyhodnoť si to sám, ty jsi přece přes hvězdičky, já jsem jenom přes silnici. Propadni se hanbou, takhle si tu lhát.
No zejména si to vyhodnoť ty. O sobě přemýšlej, o svých postojích, o tom dokonalém názorovém zoufalství. O farizejství, o lži, o umělém vytváření iluzí nezkušeným diskusním kolegům. Ještě, že snad jediný, kdo ti tu zvedá palce (bože) je Wolff. Wolff. Kapiš?
Na palcích mi nikdy nezáleželo a nepřikládám jim větší váhu než mají. Tj. prosté vyjádření souhlasu. Wolff je diskutér jako každý jiný. Jako já, jako ty. Náhodou v dnešním vlákně máme stejný názor.To je celé. Žádné pivní sedánky, žádná Pendolina....
Pokud máš nějaký problém se mnou nebo s mými postoji, buď vždy konkrétní v každém jednotlivém případě.
Prosím o vysvětlení kromě čtyř a pěti hvězdiček ještě o vysvětlení mého farizejství, lži a umělého vytváření iluzí. Dále konkrétně vysvětli mé názorové zoufalství. Děkuji.
Tak jako ty si tu dovolíš bezostyšně hodnotit mojí žoviálnost, hodnotím recipročně zase já tvou dnešní doslovnou názorovou ubohost. Problém nemám, jen ti oplácím stejným metrem. Už podruhé tu žadoníš o vysvětlení... Zkus hadry. Pevně utáhni.
Pokud to cítíš tak, že musíš všechno oplatit (opět podle mě neobratně) budiž. Jen na okraj - žoviálnost není nadávka. Zrovna tak, jako je rozdíl mezi prosbou a žadoněním. Již jednou jsem tě dnes žádal, aby sis odpustil osobní urážky a invektivy. Odpusť si, prosím, i ty hadry.
GTI je expertem na rozvěšování plakátů v našich garážích, nechtějme po něm, aby rozuměl autům i po technické stránce. Pokud je mi známo, má humanitní vzdělání... 8-s
Ano, to ví již víc lidí zde. Musím se přiznat, že si mnohdy nemůžu odpustit malou škodolibost a pro ukrácení dlouhé chvíle lehce píchnu do vosího hnízda. Zvlášť, když s jistotou vím, že vždy vyletí nas*ané, nepříčetné a hodně zmatené vosičky, které chytnou na první šlápnutí. >:D
Já diskuze na auto.cz sleduju již delší dobu, takže se neboj, já jsem si to již vyhodnotil.
A můžu tě ujistit, že názorovým zoufalstvím rozhodně netrpím.
Pro náraz do pevné překážky jsou výsledky zcela srovnatelné, tam třída/hmotnost vozidla nemá vliv na hodnocení.
V případě srážky dvou vozidel vstupuje do výsledku hmotnost a tedy hybnost, ale nový menší může být lepší než starý větší - Fifth Gear: [odkaz]
Jako jsi mě chtěl nyní poučit? >:D No vždyť o tom píši, zda je na silnici více mostních pilířů nebo aut. Podle toho si vybíráš snad auto, ne? Nebo ty počítáš, že s autem spadneš z mostu a akcentuješ křídla?
Nemůžu od tebe čekat zázraky..., ale tohle auto má v půdorysu cca 7,35 m2.
Tebou zmíněná X5 cca 8,55 m2. Opravdu zásadní rozdíl, který tě dovedl až k takto pitomému příspěvku... ;-)
Drž se raději těch hodinek a právních rozborů. Tam taky sem tam pleteš hovadiny, ale úspěšnost tvých skoro tref je přeci jen znatelně vyšší, než když se psutíš do matematiky, statistiky a věštění... >:-[]
Nicméně, to že sis pro své blbé srovnání pro toto auto vybral zrovna X5 beru spíše jako pochvalu pro pětikilo...
Jak tě tak čtu, ten nastudovaný půdorys, s odkazem na to, žes tu už dlouho nic nekupoval, a s odkazem na tvojí úpornost v definici rodinného auta, bych si možná i tipnul, že už obrážíš prodejce a smlouváš cenu, co? Hele, jestli je to tak, ber na vědomí, že sis určitě dobře vybral. Samozřejmjě je to kvalita výběru daná kvalitou možností, ale o tomhle tě snad poučovat už nemusím.
Máme dokonce i další srování: 4 hvězdy jsou víc než 5 hvězdiček. Takže čelní srážka Golfu VII s Fiat 500L, to z toho Fiatu nezbude ani mastný flek. :no:
Tak jsme se to tady zase pěkně všechno dozvěděli. Z pohledu bezpečnosti řidiče je jasnou volbou F500L. A to i v případě, že by náhodou byl Q7 ve slevě i za stejný peníz. Zde prostě platí zásada - bezpečí posádky má vždy přednost.
Je to zajímavé, dnes tu bylo uveřejněno asi deset testů, všechny se stejným výsledkem. Pod všemi je poměrně smysluplná diskuse - palce hore, bravo bravo atd. Jen pod F500 se rozvíjí bezpečnostní fantasmagorie na téma "S Q7 do dálničního pilíře? Nikdy, to raději v F500 do tiráku čelňákem".
No, přiznám se, ani vlastně nevím, jak dopadají simulované Bburago havárie. Na obranu diskusních prosťáčků snad uveďme jen to, že pokud si pamatuji, pak Bburago čelňák mezi Q7 a F500L dopadl výborně pro oba dva. Akorát holt jsme museli fiata vytahovat zpod skříně smetákem... >:D
Pravda je, že skutečně nelze porovnávat hvězdičky mezi třídami. Aby se cítili v bezpečí i lidé v malých autech, hodnotí se bezpečnost stylem menší auto - menší nároky na stejný počet hvězdiček. Ono nejde jen o to, aby prostor pro posádku zůstal neporušen. Jde hlavně o mezní hodnoty zpomalení, které dokáže ještě člověk snést. Nad touto hranicí klidně může zůstat bez jediné vnější oděrky, ale stejně bude uvnitř na kaši. Důležité proto je mít vpředu co nejdelší deformační zónu správně spočítanou tak, aby pojala co nejvíc energie a zároveň zpomalení nepřekročilo mez nutnou pro přežití. A to jaksi u mikro aut není možné zaručit i kdyby byla vpředu tuna výztuh navíc. Druhý problém nastává, když se srazí 2 auta s velmi rozdílnou hmotností. To lehčí auto potom může mít třeba 50 hvězdiček a stejně budou důskledky srážky pro posádku fatální. Těžké auto díky větší hybnosti bude pokračovat dál a to lehké bude ve zlomku vteřiny odmrštěno na zcela opačnou stranu. U lehčího auta tak dojde ke změně rychlosti třeba ze 60 km/h na -20 km/h (rozdíl 80 km/h), u velkého třeba jen 60 -> 20 km/h. Takže ano, Q7 je pro posádku i se 4 hvězdičkami o parník bezpečnější než Fiat 500 s 5-ti. A Tatra 148 je i s 0 hvězdičkami bezpečnější než Q7. A pokud někdo hledá zcela maximální bezpečnost, doporučuji OT64. Akorát to parkování už nebude tak jednoduché jako se zmiňovaným Fiatem 500 :-)
Máš k dispozici nějaký odkaz potvrzující tvoje slova, že menší auto - menší nároky na stejný počet hvězdiček ?
Zpomalení osob je jedna ze sledovaných veličin nárazového testu. např.: [odkaz] kapitola 3.4 od str. 27
Se skotem, když narazíš do překážky, která neuhne (a to jsou právě překážky nárazových testů), tak s jistotou posádka nepřežije tak dobře, jako v běžném moderním osobním autě.
Ano, pokud se týká vzájemného střetu, zde se ručička vah od malých aut odklání. Pokud bereme v úvahu auta se stejnou úrovní použité techniky. Tím chci říct lidově stejně moderní.
Podle popisu testů EuroNCAP jsou podmínky pro všechny kategorie stejné jak pro čelní náraz tak pro boční náraz i náraz na kůl. Vše se měří podle jednotné metodiky a vše se vyhodnocuje podle jednotné metodiky. Výsledky těchto testů nelze aplikovat na vzájemné srážky mezi jednotlivými kategoriemi auty právě kvůli rozdílné hmotnosti a poměrům kinetické energie, kterou si vzájemně předávají, ale pro náraz do pevné překážky "která neuhne" jsou plně použitelné. Takže ano, Q7 při nárazu do mostního pilíře je méně bezpečná než F500 (protože F500 v čelním nárazu dopadla o něco lépe), Kamion je daleko méně bezpečný při nárazu do mostního pilíře než Q7 (odhaduji, že by měl nula hvězdiček kdyby se testoval podle NCAP, všechna hmota za zadkem řidiče slisuje krátkou boudu jak papírovou hračku). Při vzájemné srážce "vítězí" díky nejvyšší hmotnosti kamion, následuje Q7 a za nejkratší konec tahá F500. Dokonce se jeví, že postavit dostatečnou deformační zónu je těžší u těžkého SUV než miniauta byť to má krátký čumák. Vysvětlení je triviální, 25 metráků potřebuje zlikvidovat dvaapůlkrát vyšší energii než 10 metráků malého auta a když budu uvažovat stejně kvalitní konstrukci tak 70 cm u miniata musí být u SUV 180cm no a to si upřímně řečeno nemohou dovolit ani největší SUV takže musí vše nahradit ještě promyšlenější konstrukcí, použitím dražších materiálu etc aby se vyrovnaly malému vozu při nárazu do pevné překážky. Krásně to vynikne u toho kamionu, i naprostý technický jouda asi snadno nahlédne, že postavit před řidiče kamionu takovou deformační zónu, která by jej ochránila stejně dobře jako u osobního vozu by bylo jen těžko realizovatelné rozumnými prostředky. Dlouhou dobu měla velká SUV a pickupy velké problémy v NCAP a většinou sbíraly jen 4 nebo dokonce 3 hvězdy, kdežto třeba nižší střední nebo střední třída již dlouho suverénně bere za 5. Teprve po zlepšení jejich konstrukce se SUV v poslední době také dokáží dostat na pět hvězd, ale jejich výsledek je o dost složitější pro konstruktéra dosáhnout.
Ještě nedávno řada pickupů a SUV dopadala takto
[odkaz]
Samozřejmě i takováto hromada šrotu při čelní srážce s F500 jednoznačně "vítězí" díky obrovské kinetické energii, kterou předá malému vozu a s kterou si deformační zóny nemohou poradit i kdyby byly konstruovány sebegeniálněji. A naopak malý vůz předá svou zanedbatelnou energii velkému vozu, kterému i při mizerné konstrukci deformačních zón stačí po srážce "zapnout stěrače" a jede dál.
Při porovnání těchto dvou videí
[odkaz]
[odkaz]
je hezky vidět, že kabina Q7 má daleko větší honičky než kabina F500L, při čelní srážce již praská čelní sklo (u F500L přežije vcelku), A sloupek se při nárazu prohne a vzniká fuka mezi rámem dveří a sloupkem, ještě větší honička je vidět při nárazu na kůl (nelepší je to vidět z horní kamery) kdy kůl u Q7 proniká více než celým objemem do kabiny, opět se sype přední sklo, u F500L přední sklo ani netknuté a průnik sloupu do obvodu kabiny je 50%, možná ani to ne.
Ano, i já si myslím, že je to tak. Jen drobně bych upřesnil, že vlastní deformace vozidla není až tak "směroplatná", vše se podřizuje datům ze senzorů, kterými jsou figuríny ve vozech opatřeny. Deformace vozidel ale nepřímo ukazuje, jak dobré nebo špatné to asi bude. Dále pak vztah mezi hmotností a velikostí deformační zóny není přísně lineární, ale zjednodušeně to lze takto vysvětlit.
Neznamená to však, při čelním nárazu, že rozbitější auto musí být pokaždé nebezpečnější, zmačkaný materiál totiž vždy pohltil nějakou tu energii. Musí jít ale o správné, programované-plánované a řízené deformace. Ale o tom vlastně je z části i tvůj příspěvek. Jiná situace je samozřejmě u bočního nárazu a nárazu na kůl, kde je deformace zpravidla nežádoucí.
Souhlas, deformace před kabinou, za kabinou a dveří a jejich výztuh jsou od toho aby pohlcovaly náraz a zajistily správný průběh zpomalení, který není životu nebezpečný, ale jakmile se začne bortit kabina (její nosné prvky) tak to NCAP bere logicky jako problém a proto také měří posun sloupků, vyjetí volantu do kabiny a další rozměry v kabině a ideální výsledek je nulový posun. Je to patrné v podrobných protokolech, které jsou u každého vozu v PDF na jejich stránkách.
konečně to tady někdo napsal rozumně a ne ta hromadu keců jako je nahoře..ale tak GTI nezklamal a musel něco vymyslet..zajímavý že u golfa kterej má ještě nižší hmotnost pěl oslavný ódy >:D
Pamatuj si jednoduchý příklad, však víš, když jsi dostal jednou facku od toho hromotluka, jak jsi sebou praštil o podlahu ve třídě. No a stejně to chodí na silnicích. Akorát, jak tě tu čtu, ty budeš možná ten týpek co se "nepere" ale uhýbá a... kličkuje >:D
To víš, je jedna velká hvězda. No a pak je pět hvězd a pět... hvězdiček >:-[];-)