Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Fiat 500L – Pět hvězd pro rodinnou pětistovku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 11. 2012 • 01:20
5
87
Italské mini MPV si z letošních testů Euro NCAP odváží plný počet hvězd a předvedlo dobré výsledky prakticky ve všech kategoriích.

Fiat 500L navazuje na velmi dobré výsledky, kterých dosáhl jeho starší a menší jmenovec 500 v nárazových testech Euro NCAP v roce 2007. Nyní mohou prodejci italské značky vábit zákazníky k tomuto modelu nejen prostřednictvím roztomilého designu, ale i díky pěti hvězdičkám od Euro NCAP.

Nový na rodiny zaměřený Fiat totiž dosáhl dobrých výsledků v ochraně dospělých cestujících i dětí. Nejvíce prostoru ke zlepšení nabízí ochrana chodců.

Předmětem testu byl Fiat 500L 1,4 l ve výbavě Easy, s karosérií pětidvéřové MPV, pohotovostní hmotností 1245 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak stejná autosedačka rovněž s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana všech částí těla spolujezdce byla dobrá. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Fiat poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest fiat euroncap novemodely mpv crashtest fiat euroncap novemodely mpv

Při testu bočního nárazu získal Fiat 500L maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku dostatečná, zatímco ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na kůl Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 15,6 98% 8 100% 7,7 96% 2,3 58% 34 93%

Ochrana dětí

Figuríny tří i 1,5letého dítěte seděly proti směru jízdy a při čelním nárazu byly jejich hlavy dobře pojmuty sedačkou. Sedačka menšího dítěte se posunula dopředu a poničila zadní část sedadla předního spolujezdce. Tato skutečnost ale neměla vliv na výsledky z figuríny a proto nebyl vůz penalizován.

Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře ochráněny autosedačkami.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy, řidič ale nemá jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Označení Upevnění Celkem sedačky Celkem
Jednotky body % body % body % - - body %
18 měsíční 11,9 99% 4 100% 2 100% 17,9 99% - -
36 měsíční 9,1 76% 4 100% 2 100% 15,1 84% - -
Vozidlo - 5 38%
Ochrana dětí - 38 78%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Kapota poskytuje dobrou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dítěte ale převážně špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 15 63% 2,5 42% 6 100% 23 65%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Fiatu 500L je ESC a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je standardem jen u některých verzí.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Fiat 500L má výborné výsledky v ochraně cestujících, i když má ještě co vylepšit v ochraně chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 34 93% 38 78% 23 65% 5 71% 82%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Témata
Avatar - autista
7. 12. 2012 21:44
Q7 vs. F 500
pánové, že se Vám do toho zase motám, ale proč si to nenajdete na youtube
[odkaz]

Kdo by teď seděl raději v 500 než Q7.

Řešilo se to všude už několikrát. Hvězdy hmotou nenahradíš.
Respektive větší váha menší sežere.

Jde o to, že tyto testy se dělají proti stejné pevné překážce, ale proti jiné překážce, např. druhé auto se auta chovají zcela jinak - zákonnitě.
Avatar - autista
7. 12. 2012 21:42
Re: NÁRAZOVÁ KLASIKA
pánové, že se Vám do toho zase motám, ale proč si to nenajdete na youtube
[odkaz]

Kdo by teď seděl raději v 500 než Q7.

Řešilo se to všude už několikrát. Hvězdy hmotou nenahradíš.
Respektive větší váha menší sežere.

Jde o to, že tyto testy se dělají proti stejné pevné překážce, ale proti jiné překážce, např. druhé auto se auta chovají zcela jinak - zákonnitě. :-!
2. 12. 2012 13:17
Re: Rodinné auto
s malým děckem, nemáš nikde trajdat, občasný výlet k rodičům, zvládneš i v Pandě, od roku už máš golfky a prarodiče normální velikosti se tam na chvíli vejdou z prava a z leva. Sharany Phedry a Voyagery chápu od 3 dětí výš. Aspoň máš klid a nemusíš stěhovat půl baráku, pak to tahat ven a při mužské lenosti nemusíš stále poslouchat "ale miláčku, tam se to přece vejde !" a dětem stačí Mp3 za 200 stovky se špuntama.
30. 11. 2012 14:17
Re: NÁRAZOVÁ KLASIKA
Možná bys mi mohl vysvětlit proč. Asi se domníváš, že čelňák F500 x Q7 vyhrává pětistovka. Tak tuhle fyziku jsme ve škole neměli >:-[]
30. 11. 2012 14:15
FACKA
Pamatuj si jednoduchý příklad, však víš, když jsi dostal jednou facku od toho hromotluka, jak jsi sebou praštil o podlahu ve třídě. No a stejně to chodí na silnicích. Akorát, jak tě tu čtu, ty budeš možná ten týpek co se "nepere" ale uhýbá a... kličkuje >:D

To víš, je jedna velká hvězda. No a pak je pět hvězd a pět... hvězdiček >:-[] ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku