Renault se v posledním desetiletí řadí ke značkám, jejichž modely opouštějí testy Euro NCAP bez plného počtu jen výjimečně, což ostatně potvrzuje i crossover Captur s pěti hvězdami.
Co čekat od prvního pokořitele pětihvězdičkového hodnocení EuroNCAP? Jednoznačně další skvělý výsledek značky. Jak je vidět i v jiném článku zde na webu, dnes vyráběná auta jsou již dostatečně bezpečná a o počtu hvězd rozhodují takové věci jako přítomnost systémů nijak přímo ovlivňujících bezpečnost, počet a typ samolepek s bezpečnostními opatřeními apod.
Příliš do hlavy mi také nejde hodnocení ochrany chodců. Neví někdo, za jako rychlosti je toto prováděno? Myslím si, že to z bezpečností auta již nemá mnoho společného. Když tě už něco sestřelí, tak si tvoje pánev pohoví víc na kapotě Laguny než třeba Sandera? Nesmysl...
jo tohle by mě taky zajímalo jak se dělá, ale věřím, že na webu euroncap to určitě bude dobře popsáno :-)
Jinak si taky myslím, že tohle nelze měřit. U srážky s chodcem je podle mě hrozně moc faktorů jak "přímých" tak "nepřímých" - např. fyzické dispozice - každý člověk má jinak stavěné kosti, má různě dlouhé nohy, tělo, různou váhu atd. Nebo stačí třeba aby se nějak trefil nebo netrefil do něčeho do hlavy... no prostě ochrana chodců zahrnutá v celkovém výsledku může výsledek hodně zkreslit. Asistenční systémy v tomhle ohledu jsou to stejné. Je to vidět na výsledku Dacie Lodgy a Sandera. Když se člověk podívá, tak v samotných nárazech dopadla obě auta dost podobně (docela dobře), ale Lodgy má "jen" 3 hvězdy, Sandero 4. Stačilo by aby Lodgy měl ESP v základu a k omezovači rychlosti měl tempomat jako Sandero a finální resumé bude stejné. A ono celkově, celá tahle metodika je dost sporná, ale neříkám že k ničemu. Člověk však nesmí koukat na celkový počet hvězd, ale výsledky si trochu pročíst :-)
Skvělý výsledek...haha!
Nebezpečné auto pro dítě?!! A má 5*..??
Hlava 3.letého dítěte přišla do kontaktu se sloupkem..stržené body..dítě mrtvé..!
Super šetření - bravo Renault!!!
Už se na něj píší pořadníky... :no::no::no:
Vskutku auto ideální pro rodinu.. :-!
Je jen pěkné..jinak nic.
Jak vis, ze to dite je mrtve? Predpokladam, ze ten naraz nebyl fatalni, jinak by to hodnoceni dopadlo jinak. Mimochodem byla pouzita jina sedacka nez obvykle pouzivana Römer Duo Plus (ISOFIX) i v tom muze byt rozdil. Ale kazdopadne je to spatne :no:
Ja bych tak nadseny nebyl. Renault setril a misto plnohodnotnych hlavovych airbagu pouzil pouze zvetsene bocni airbagy (auto tak ma fyzicky 4 a ne 6 jak se mylne uvadi). Zadni cestujici pak nejsou z boku chraneni + ani vysledky pri narazu na sloup nebyly nejlepsi (viz test).
Jak renault sam priznal duvodem je uspora nakladu viz
[odkaz]
ked ta zvalcuje nakladak tak ti nepomoze ani 10 airbagov ;-)
kazdy den sa nejaky exot prizabije na audi alebo bmw ktore su superbezpecne a maju milion hviezdiciek az sa sam seba pytam ako je mozne ze sa v takomto super aute dokaze normalny clovek zabit.. ved to je umenie.... vacsinou vsak za to auto nemoze kedze chybny kus je medzi sedackou a volantom ;-)
mozes mat aj milion hviezdiciek ale ked stretnes takehoto sofera tak ti to nepomoze: [odkaz]
To je sice 100x pravda a rád bych se pod to podepsal, ale ani náhodou to není argument, proč by měl Renault šetřit na pasivní bezpečnosti u svých aut :-|
Pokud se dívám na ceník a brožuru Capturu, tak tam nikdo neuvádí, že by auto mělo mít šest airbagů. Ale pokud jde o bezpečnost, nemyslím si, že by to bylo nějak poznat, 88% není samozřejmě nejlepší výsledek, ale stále to na plný počat hvězd to zcela nepochybně stačí. :-)
Renault to (naštěstí) uvádí dobře, na jiných webech je to ale dost často špatně (např. zde [odkaz]
Při nárazu na sloup dostal Captur 66%, například Trax měl 96% - zde je rozdíl jasně vidět. Navíc testy EuroNCAP vůbec neberou v potaz absenci airbagu pro druhou řadu sedadel (jak bylo uvedeno v odkazu výše- Renault uvedl, že vůz přizpůsobil testům EuroNCAP ale je si vědom toho, že snížil bezpečnost pro pasažéry v druhé řadě sedadel). Proto spíše nechápu zrovna u tohoto vozu chválu značky Renault- šetří na bezpečnosti a to se mi prostě moc nelíbí ;-\
Ano, v náražení na kůl je hodnocení Capturu nižší, jak jsem ale psal níže, celkový výsledek v ochraně posádky byl solidní. Pokud se ti zdá, že dosažení pětihvězdičkového hodnocení a lepší výsledek v hodnocení ochrany posádky než prémiový MB E, BMW X1 či VW Scirocco, je šetření, pak ano. Renault šetří.
Nerozumím tomu, proč neustále obhajujete absenci záclonových airbagů (tedy i pro zadní řadu sedadel)- pokud se vám to líbí tak OK, dle mého názoru ale krok zpět :-)
Celkově hodnocení ani zisk 5* vůbec nekritizuji- auto si je zaslouží. Navíc pokud jste si přečetl můj odkaz výše, tak je jasně uvedeno, že tato úspora je provedena tak, aby testy EuroNCAP prošel hladce- potom nechápu ani vaši srovnání s MB E atd.
Neobhajuji absenci okenních airbagů. Jen se snažím tvrdit, že na celkový výsledek v oblasti ochrany posádky ani tento fakt neměl takový význam. Což je s podivem, že auto s "pouze" čtyřmi airbagy dosáhne výsledku lepšího než automobil vyšší třídy s plnou náloží vaků. Proto to srovnání... :-)
Udělme slovo odborníkům, cituji shora z textu? "Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana zbytku těla dobrá. Při testu bočního nárazu na sloup ale údaje ze zkušebních figurín ukázaly kompresi hrudníku, poukazující na malou ochranu hrudníku a mezní ochranu břicha. Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu. Hlava figuríny 3letého dítěte při nárazu přišla do kontaktu s C-sloupkem, za což byly Renaultu strženy body."
Ta hlavička toho tříletého dítěte, to je rána. Je otázka, zda se na tom nepodílela částečně též sedačka. No jak píši - díky, malá ukázka mi stačí... :-|
A i tak to získalo za ochranu posádky 88% celkově. Pokud se budeme řídit fakty, pak je to více než u MB třídy E, BMW X1 či VW Scirocco. Zřejmě tedy popisovaný úkaz byl natolik marginální, jinak by nebylo možno dosáhnout takového celkového výsledku. Nebo pak mnou popsaní konkurenti museli mít taky nějaký takto "závažný" problém... ;-)
Edit: Máš pravdu, já ochranu dětí a ochranu posádky neoddělil. Takže s tím hodnocením jsem to napsal jako irelevantní na to co, jsi psal.
Ono si stačí pozrieť lepšie to video a problém s hlavičkou je vyriešený. Ten kontakt so stĺpikom nastal až pri spätnom pohybe figuríny. To že sa hlava dotkla C stĺpika je dané pohybom auta do strany (rovnako smerom k B stĺpiku smeruje aj hlava vodiča). Pokiaľ by bola autosedačka umiestnená na druhej strane, hlava figuríny by smerovala smerom od C stĺpika a nič by sa nestalo. Celkovo je pre mňa ale záhadou fakt, že pri teste Traxu aj Sandera bola autosedačka s "3 ročným dieťatom" umiestnená v smere jazdy a v prípade Capturu proti smeru. Tým pádom pri týchto dvoch autách logicky nemohlo dôjsť k dotyku hlavy s C stĺpikom a teda nechápem prečo práve Capturu boli za toto strhnuté body.
Kdyz se podivas na [odkaz] tak u Capturu i Octavie najdes pri bocnim narazu na sloup uplne stejnou hnedou, neni o nic min hneda ani vic zelena ci zluta, zrejme ctes špatné/ě odborniky :no:
To mě stejně zaráží, že jsou ta hodnocení postavena na průměr. Přece nemohu vědět, odkud ránu dostanu, jestli to bude sloup, zepředu nebo zezadu.
A tak by mi přišlo logické a zcela neoddiskutovatelné, udělám sadu testů a výsledek bude reflektovat nejnižší dosažené číslo v kterémkoliv z těchto testů. Tedy pokud mám všechno na 100%, ale sloup zboku na 66%, výsledné hodnocení je 66% a tečka.
Ale co už, mozek máme vlastní, tak to ještě není tak zlý... :-)
...už nič neznamená. Milujem ako sa tým všetky automobilky chvália, pritom takých čo sa bezpečnosťou chváliť môžu je len pár.
BRAVO VOLVO, BRAVO SAAB, BRAVO MITSUBISHI (viz. crashtest ASX v NHTSA)! :yes::yes:
Takže ještě jednou v čem udělali inženýři chybu... ;-\
Tomu říkám rozdíl! A teď mi řekněte, že za to těch 50.000 nestojí (300.000 základ Captur, 350.000 základ Golf, který pak po pěti letech prodám minimálně o 50.000 dráž...)
Captur: [odkaz]
Golf: [odkaz]
Tady je to vedle sebe, ale moc dobře to nefunguje: [odkaz]