Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Renault Captur – Pět hvězd pro sourozence Clia

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
Renault se v posledním desetiletí řadí ke značkám, jejichž modely opouštějí testy Euro NCAP bez plného počtu jen výjimečně, což ostatně potvrzuje i crossover Captur s pěti hvězdami.

Městský crossover Renault Captur předvedl při letošních testech Euro NCAP podobně dobré výsledky jako sesterský model Clio v loňském roce. Stejně jako pětidveřový hatchback i Captur velmi slušně ochrání svou posádku a disponuje slušnou výbavou asistenčních systémů, ale ještě výrazný prostor pro zlepšení v ochraně chodců.

Předmětem testu byl Renault CAPTUR 1.0 s výbavou Trendy a karosérií pětidveřový hatchback a pohotovostní hmotností 1180 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem, omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Römer Baby Safe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka FAIR Bimbofix (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) s orientací proti směru jízdy.

crashtest renault euroncap novemodely crashtest renault euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Renault poskytuje stejnou míru ochrany pro řidiče různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana zbytku těla dobrá. Při testu bočního nárazu na sloup ale údaje ze zkušebních figurín ukázaly kompresi hrudníku, poukazující na malou ochranu hrudníku a mezní ochranu břicha.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%7,999%5,366%2,870%3288%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Captur maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Obě děti byly posazeny proti směru jízdy. Hlava figuríny 3letého dítěte při nárazu přišla do kontaktu s C-sloupkem, za což byly Renaultu strženy body. Obě dětské figuríny byly při bočním nárazu dětskými autosedačkami dobře ochráněny.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má o jeho stavu jasný přehled. Všechny typy dětských autosedaček mohou být do auta správě nainstalovány.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí2083%788%1275%3979%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana hlavy chodců je převážně přiměřená v oblastech možného nárazu hlavy dospělého i dětského chodce.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,456%2,745%6100%2261%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Renaultu Captur je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, připomínání zapnutí pásu pro všechna sedadla i omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Captur dosáhl velmi dobrých výsledků ve všech kategoriích, i když v oblasti ochrany dětí i chodců je ještě prostor pro zlepšení.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%3979%2261%781%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
2. 6. 2013 00:57
Youtube porovnání s Golfem, tomu říkám rozdíl!
Takže ještě jednou v čem udělali inženýři chybu... ;-\
Tomu říkám rozdíl! A teď mi řekněte, že za to těch 50.000 nestojí (300.000 základ Captur, 350.000 základ Golf, který pak po pěti letech prodám minimálně o 50.000 dráž...)

Captur: [odkaz]
Golf: [odkaz]
Tady je to vedle sebe, ale moc dobře to nefunguje: [odkaz]
2. 6. 2013 00:42
Re: PĚT HVĚZD?
To mě stejně zaráží, že jsou ta hodnocení postavena na průměr. Přece nemohu vědět, odkud ránu dostanu, jestli to bude sloup, zepředu nebo zezadu.
A tak by mi přišlo logické a zcela neoddiskutovatelné, udělám sadu testů a výsledek bude reflektovat nejnižší dosažené číslo v kterémkoliv z těchto testů. Tedy pokud mám všechno na 100%, ale sloup zboku na 66%, výsledné hodnocení je 66% a tečka.
Ale co už, mozek máme vlastní, tak to ještě není tak zlý... :-)
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2013 08:51
Re: PĚT HVĚZD?
Metodika je nejednoznačná a chování NCAP hodně divné. Mou důvěru už nemají.
30. 5. 2013 01:05
Re: PĚT HVĚZD?
Jenže ten Civic na tom byl výrazně lépe než ta (tehdy aktuální) OII. :-)
30. 5. 2013 00:50
Re: PĚT HVĚZD?
:yes: za postreh ;-)