Z technického pohledu tam chybí snad jen odkaz na to, že to bylo taky první auto, které mělo dvouokruhové brzdy... ale v tomto čase to bylo provedeno tak, že pod jedním pedálem byly už dva "zavěsy".. táhla, která působila na dva brzdové válce... atd. Všechno bylo dvakrát. ;-)
Dostal cenu za bezpečnost i za organizaci palubky s ohledem na přehlednost... a pak za výtečnou myšlenku: přední světla byla shora viditelná. Což jednak zlepšovalo orientaci, kde končí auto a pak pochopitelně poskytovalo řidiči informaci, že svítí.
Zajímavá je poznámka o té baterce v kufru. V tomto konkrétním případě ale nešlo o rozložení hmotnosti... ale o prostor vepředu.
Když chtěl Rover s pé šestkou do Ameriky, potřeboval spalovat bezolovnatý motor... což jeho čtyřválce neuměly a ani je nebylo možné jednoduše upravit.
Naštěstí, z tohoto pohledu - protože jinak šlo o zcela fatální omyl, původně auto stavěli pro pohon turbínou... proto je tam ten složitý systém odpružení předních kol, L-rameno vytvořilo místo pro turbínu... a později jen s malou změnou umožnilo instalovat do auta americký 3.5 V8 motor.
Fatální omyl to byl z pohledu automobilky... prostě uvěřili v budoucnost turbíny... a asi měli pravdu! Jen předběhli dobu... věnovali čas a investice jejímu vývoji... a uspěli ve všem, s vyjímkou spotřeby.
Výsledkem bylo, že jejich čtyřválce neuměly spalovat bezolovnatý benzín a nejmenší byla 1.6, standartně začínali na dvoulitru... nejlepší byl motor 2.2... k tomu měli právo používat americký V8... a ropnou krizi na krku.
Nezbylo jim nic jiného, než podepsat dohodu s Hondou, která malé benzinové motory měla... a tím spustili řetězec událostí, který skončil likvidací automobilky. :-(
Honda ani tak likvidaci roveru nezpůsobila, jako spíš dost mizerná kvalita práce, anglické odbory a pak ještě to, že BMW rover odepsalo. Škoda.
75 a 25 byly pěkná auta
No, když to po sobě čtu... tak připouštím, že jsem to napsal trochu nešikovně: vepředu na blatnících jsou blinkry a nad nima světla. Poziční. Když sedíš za volantem, tak vidíš horní, vnitřní okraj... takže jednak dobře vidíš, kde Ti končí auto... atd.
Nebylo to daná pozicí žárovky... ale tvarem krytu toho světla. Vedlo to světlo - fakt to svítilo... bylo to moc hezky vidět.