Diskuse

Evropské prodeje malých SUV vzrostou do konce dekády o 70 %

10.7.2015

Prodejům malých SUV na evropských trzích letos zatím vládne Renault Captur. Za ním následuje Opel Mokka.

 

  • 01 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 10.07.2015  12:00

    nie je SUV ako SUV

    zvlast v tabulke kde vidim spolu 2008-cku s ladou niva ;-) mi to cele pride akesi zvlastne

    niektore vozy v tabulke povazujem maximalne za mestsky crossover ( captur, 2008 a par dalsich ) .... a naopak niva by zase uz kludne zniesla aj oznacenie offroad... pripadne aj taky jimny.
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 10.07.2015  12:08

      « Re: nie je SUV ako SUV

      pojem SUV je vpodstate nic nerikajici Sport Utility Vehicle, a pod tim si muzes predstavit vpodstate jakekoli auto ktere bude uzitecne pro nejakou cinnost a bude mit alespon trosku sportovni ambice, takze od drsneho terenaku az po okruhovej special do ktereho se vejde rodikna i s kocarkem, jako SUV by se klidne mohl nazivat i zavodni Transit, protoze je to jak uzotkove tak sportovni auto

      Crossover je naproti tomu mix nekolika variant, kdy se kombinuje treba prvky SUV a MPV
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 10.07.2015  12:11

        « Re: Re: nie je SUV ako SUV

        ano v tomto suhlasim..... pojem SUV sa da aj takto vysvetlit ako si napisal ;-) :yes:

        to len ja v tomto oznaceni stale vidim "terenak" ... moja chyba
  • 00 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 10.07.2015  12:03

    chtelo by to

    chtelo by to male SUV s elektrickym ci hybridnim pohonem, a za rozumnej peniz, aneb technika Leafu 2 generace a bouda jako Captur nebo Juke :-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.07.2015  12:04

      « Re: chtelo by to

      kia uz vyvija male SUV s hybridnym pohonom... teda aspon sa mi vidi ze to ma byt SUV alebo crossover... za nejake dva roky tu bude

      taky elektricky soul mas uz dnes ( nie je to sice SUV ale crossover ) a konkurencia taketo nieco stale neponuka.....
      • 10 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 10.07.2015  12:12

        « Re: Re: chtelo by to

        elektricky Soul je divnej, ostatne tak jako je divnej i normalni Soul, to auto se proste do Evropy moc nehodi, je to spise auto pro Asii, pro Evropu by meli uvazovat spise o elektrickem ixXX, klidne vsechny
  • 13 Reagovat !

    foto Individualita

    Individualita 10.07.2015  12:57

    Nechápu...

    Přesně tyhle "malá SUV" nebo "malé městské crossovery" naprosto nechápu. Jaký je přesně smysl jejich existence? Proč se sakra tak dobře prodávají?

    Vždyť už jen pojem "malá SUV a malá MPV" je blbost, protože tahle auta být malá z principu nemají. To co vzniklo jsou naprosto nepraktická, předražená a imho i většinou ošklivá auta bez smyslu.

    Zřejmě jsem jen natvrdlej 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto sendador

      sendador 10.07.2015  13:11

      « Re: Nechápu...

      Zrovna ta malá MPV úplně nesmyslná nejsou - při délce cca 4m nabízí slušný prostor (Multipla, 500L...)
      • 00 Reagovat !

        foto sargis

        sargis 10.07.2015  14:46

        « Re: Re: Nechápu...

        Tieto SUV sa predavaju na ukor malych MPV (Meriva, 500L...) ktorych predaje klesaju.... :'-(
    • 20 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 10.07.2015  13:42

      « Re: Nechápu...

      Ľudia v meste sa chcú cítiť bezpečne, ale s veľkým SUV to po praktickej aj finančnej stránke veru nie je bohviečo, preto sú podľa mňa ideálnou voľbou tieto crossovery. Navyše sa do nich vďaka vyššiemu posedu dobre nastupuje a často sú aj odolnejšie voči mestským odreninám a u nás potešia aj väčšie kolesá pri rozbitých cestách.

      Mne teda neprídu nepraktické, je to podľa mňa rozumná alternatíva k B-segmentu.
    • 10 Reagovat !

      foto Provocateur

      Provocateur 10.07.2015  14:11

      « Re: Nechápu...

      Ta malá SUV zas tak malá nejsou, protože zhruba polovina z nich je rozměrově na úrovni Golfu a velikostně jsou tak do města ideální (B segment a mini auta na tom budou hůř, co se týče pasivní bezpečnosti a to je pro hodně lidí pořád dost velkej argument). K tomu přidej vyšší světlou výšku. Takže rostoucí prodeje by neměli nikoho moc překvapovat.
    • 10 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 10.07.2015  14:23

      « Re: Nechápu...

      V cem jsou neprakticka? V cem je captur nepraktickejsi nez takove clio? Mista je tam stejne, neprakticke jsou pokud jde o misto obe auta stejne. Jen ten captur je vyssi a s tim je obecne spojeno hned nekolik vyhod (lepsi nastupovani, pohodlnejsi podvozek, snadnost parkovani atd.).
      • 11 Reagovat !

        foto Individualita

        Individualita 10.07.2015  14:35

        « Re: Re: Nechápu...

        Jenže to je právě ono. Místa je tam stejně jako v cliu, tak proč nezůstat u clia? SUV a MPV jsou tu mimo jiné od prostornosti a clio nikdy prostorné nebude.
        Lepší nastupování a vysoký posez jsem také nikdy nechápal. To ocením možná na stará kolena až je nebudu moci ohnout. A snadnost parkování? To kvůli těm 2cm světlé výšky navíc? Ale no tak...
        • 10 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 10.07.2015  14:49

          « Re: Re: Re: Nechápu...

          a sak te nikdo nenuti a muzes zustat u toho Clia :-)
        • 10 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 10.07.2015  14:51

          « Re: Re: Re: Nechápu...

          Svetla vyska clia je treba o 5cm nizsi nez takoveho Nissanu Juke, to je sakra rozdil. Podvozek komfortnejsi, parkovani snadnejsi (clovek se neboji ze nekde necha naraznik pri parkovani, pri najizdeni na patnik atd.) Lepsi nasedani a vysedani je taky fakt, ikdyz je clovek mlady.

          Nejak nechapu kde vzniklo ze SUV maji byt automaticky prostorna auta?
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 10.07.2015  22:00

          « Re: Re: Re: Nechápu...

          Od starých kolien mám ďaleko a aj tak radšej nastupujem do vyššieho auta (v mojom prípade mpv) ako do nižšieho. Jednu dobu som mal súkromne ako druhé auto hb, keď som sa rozhodoval, čo poletí z domu pre nadbytočnosť, tak bez váhania si to odniesol hb >:D . K tomu si prirátaj napríklad manipuláciu s deťmi a je vybavené. Pre niekoho podstatné, pre teba možno nie
      • 12 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 10.07.2015  18:31

        « Re: Re: Nechápu...

        Tyhle auta maji jednoznačně vic zaporu než kladu. Pořizeni chapu u staršich lidi max. pro blondinu do městskeho a přiměstskeho provozu. Jinak mi tyhle auta nedavaji smysl a osobně se jim budu vyhybat jak nejdele to pujde.
        • 30 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 10.07.2015  22:05

          « Re: Re: Re: Nechápu...

          Vypíš klady a zápory a uvidíme čo prevyšuje. Pre teba nepodstatný parameter pri výbere môže byť pre niekoho iného na prvom mieste. Mimochodom pre mňa je tiež podstatné príjemnejšie nastupovanie, manipulácia s dieťaťom a vyšší posed v mpv ako v hb/kombi. Mne osobne nedáva zmysel kategória kombi / hb ;-) , ale je to rovnako subjektívne ako tvoj pohľad na vec
          • 11 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 10.07.2015  22:18

            « Re: Re: Re: Re: Nechápu...

            Žebřiňák vždycky pojede hůř než osobák. Vyšší těžiště automaticky znamená horší jízdní vlastnosti. Větší aerodynamický odpor znamená větší spotřebu a pohon 4x4 větší nedotáčivost a taktéž větší žravost.

            Není nic, co by osobák v provedení kombi nedělal líp než SUV.
            • 20 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 10.07.2015  23:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu...

              Vypísal si všetko ćo sa týka jazdy a prevádzky a teraz obrátená strana mince- vyśsí posed, výhľad, lepšie nastupovanie a manipulácia s ďeťmi skrz vyššiu karosériu . Nie je nič čo by osobák , napíklad hore spomenuté Clio urobilo lepšie ako hore spomenutý akože SUV Captur . Teraz si vyber, ktoré parametre sú pre teba podstatnejšie. Osobne som mimo oboch, mám druhé mpv a meniť sa v najbližšiej dobe nehodlám, minimálne nie za combi/hb ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 11.07.2015  10:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu...

                Jenomže SUV a MPV je trochu rozdíl... Podle mně je zbytečné mít čtyřkolku, když s autem jezdím po městě, s děckama do školy atd.
                • 00 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 11.07.2015  14:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu...

                  to je ok, tieto male SUV ako Captur a spol vytláčajú z trh práve tie malé MPV ;-)
          • 11 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 11.07.2015  00:18

            « Re: Re: Re: Re: Nechápu...

            Neni co vypisovat. Ja jen naznačuji že mam rad auta a ne "auta" tedy krabice. Rad jezdim a řidim a věci kolem jako že meně ohnu hřbet mě nezajimaji. Navic za cenu těchto nafouknutych "aut" mam auto nižši středni třidy.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 10.07.2015  22:11

        « Re: Re: Nechápu...

        Napísať, že captur má rovnako miesta ako clio je mimo. Oboje mám vyskúšané a clio sa priestorom na captur nechytá ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 10.07.2015  14:47

      « Re: Nechápu...

      auto male a jen se zvetsi na vejsku, tedy do mesta idelani, rozmerove na parkovani porad male, ale mista o trochu vic nez bezny hatch nebo sedan, a crossover, je vejs a tak si nekteri ridici tak casto o obrubniky neocesou narazniky
    • 11 Reagovat !

      foto briza

      briza 10.07.2015  15:01

      « Re: Nechápu...

      Já to taky nechápu. Možná tak kdybych byl důchodce (který toho moc nevozí) a měl chalupu někde, kam by se jezdilo po horší cestě.
      Pro ježdění ve městě mi to přijde jako póza. ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 10.07.2015  16:31

        « Re: Re: Nechápu...

        retardery a nekde i kostky a rozpadle silnice delaji z mesta casto vetsi teren nez jaky se da najit na kdejake polni ceste k chalupe :-!
    • 01 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 10.07.2015  15:34

      « Re: Nechápu...

      protože představují ideál praktického použití. Dostatečně malý zvenku, dostatečně velký zevnitř, dostatečně vhodný na silnici, dostatečně vhodný na zpevněné lesní/polní cesty, dostatečně "levný" pro rodinný rozpočet.
  • 00 Reagovat !

    foto holden-holden

    holden_holden 10.07.2015  14:13

    schade

    do teto tabulky nepatri?
  • 20 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 10.07.2015  14:37

    Zajímavé

    Je trochu zvláštní, že mezi poslední z těch, kdo na tento trend prakticky stále nezareagoval, patří právě lídr evropského trhu - VW. Přenechal tak volné pole působnosti zejména Francouzům (kterým nelze než gratulovat, tohle byla trefa). Svého zástupce má dokonce už i Fiat a většina Japonců.
    • 20 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 10.07.2015  15:25

      « Re: Zajímavé

      VW se nikdy nikam nehnal. Vždy nechá ostatní, aby prošlapali cestu a sám pak dobíhá peloton. Bylo to tak s MPV, městským mini, pick-upem...

      VW není tvůrcem nových filozofií automobilismu, není nositelem pokroku. Tím vždy byli, jsou a budou Francouzi a Italové :-!
      • 10 Reagovat !

        foto Provocateur

        Provocateur 10.07.2015  19:16

        « Re: Re: Zajímavé

        Pokud se bavíme o malých SUV, tak bys měl spíš zmínit Japonce než Francouze a Italy ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 11.07.2015  10:36

      « Zajímavé

      Všechno je o zisku a o zaměření VW na evropském trhu. Primárně se orientují a řídí požadavky německého trhu a tam nejmenší crossovery nefrčí, takže je pro ně důležitější cpát nové generace Passatů, A4, A6 nebo Golfů. Stačí se podívat na německé prodeje a je jasné co bude preferovat VW a jeho značky.
      [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto dyna15

    dyna15 10.07.2015  14:50

    Super kategória - lepší posed

    Mne sa táto kategória áut vyslovene pozdáva, okrem spomenutého tu v diskusii aj preto, že v Suzuki SX4 za 10 tisíc eur sa sedí lepšie ako v Audi A8 za 80 tisíc (aj vpredu aj vzadu).
  • 01 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 10.07.2015  15:32

    Automobilový euroideál

    Velikostně se vejdou do města, praktičností interiéru mírně převyšují kompaktní hatchbacky, provozními náklady se přibližují malým městským vozům. Přitom je nerozhodí ani příjezd k chatě nebo zaparkování ve škarpě u rybníka nebo parkování na městských pangejtech.

    Captur a 2008 jsou zkrátka trefou do černého, 10 bodů z 10. Naprostá třídní vyváženost.
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 10.07.2015  22:50

      « Re: Automobilový euroideál

      Kompakt se do města vejde taky, míň stojí a míň žere. Nechápu, co myslíš provozními náklady přibližujícími se malým městským vozům.
      Nijak nepopírám výhody vyšší stavby, i když sám o žádnou z nich nestojím. Ale vyšší cena pořizovací i provozní (palivo) jsou neoddiskutovatelné.
      • 01 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 10.07.2015  23:23

        « Re: Re: Automobilový euroideál

        Malé crossovery jsou postavené na Cliu a 208. Takže díly budou levnější než na o třídu větší vozy. Stejně tak motorizace sdílí s malými vozy, z toho vyplývají objemy, pojistky, atd. Jsou to malé vozy s praktičností převyšující kompakty.
  • 00 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 10.07.2015  16:12

    sexi

    suv a krosy su sexi a trendy, netreba za tým vždy hľadať racio, aj keď sa to robí, lebo málokto si trúfne povedať, chcem malé suv, lebo je sexi, trendy, lebo teraz kto nemá suv je socka a pod. MPV mali tiež vyšší posad, výborný priestor a komfort a umierajú. že by iba kvôli svetlej výške? Určite nie. Malé suv a krosy ponúkajú možnosť za relatívne malé peniaze cítiť sa ako trendy vrstva. Ja celý život jazdím hečbekmi po mestách nemestách a žiadny problém, to sa skôr vždy usmejem, keď suv na koľajach spomalí jak keby lízalo asfalt. Pocit bezpečia a sily suv umocňuje, to uznávam. Nemám nič proti tomu, ak ich niekto chce a kupuje, len moja voľba to nie je. A myslím, že je ošemetné robiť takéto odhady, lebo trend rastu bude klesať a pravdepodobne sa po nasýtení trendu zákazníci vrhnú zas na niečo iné alebo na klasiku.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 10.07.2015  20:14

      « Re: sexi

      Vyzerá, že v blízkej dobe budú in crossovery aj v najmenšom segmente A. Chystaný VW Taigun a Renault Kwid možno zas nakopnú aj ostatných výrobcov. Uvidíme. V každom prípade by som bol rád, keby veľké SUV-čka pomaly vymreli. Ak by ich toľko nebolo, ani ďalší by nemali potrebu si ich kupovať kvôli bezpečnosti.
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 10.07.2015  20:36

        « Re: Re: sexi

        ten taigun sa uz chysta najmenej 3 roky..... :-) ... ozaj kedy pride na trh? vie niekto?
        • 00 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 11.07.2015  11:30

          « Re: Re: Re: sexi

          Vieš ako to chodí pri VW, melú o tom aj 5 rokov kým sa spustí výroba. Tuším jar 2017. Síce sa hovorilo o montáži v Brazílii, ale pred vyše rokom som si v slovenskom Volkswagene všimol plánik, kde bola zakreslená hala s výrobou mini SUV. Vtedy ju ale ešte ani nezačali stavať.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale táta chyběl

Veselka Plíškové a Hrdličky: Svatba jako řemen, ale…

Velkolepá svatba Karolíny Plíšková (26) a Michala Hrdličky (29) byla událostí roku a to nejen pro její rodinu a…

 

iSport.cz

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit přetlak v útoku

Kdo uvolní místo Ronaldovi? Juventus musí vyřešit…

Šílenství vypuklo! Cristiano Ronaldo svým přestupem do Juventusu odšpuntoval fotbalovou euforii nejen v Turíně,…

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i pachuti z Coufala

Kotalík o změně přístupu Sparty, stropu na přestup i…

Schůzka za schůzkou, telefon neustále v ruce. Takový je v kostce běžný pracovní den Adama Kotalíka, generálního…

 

Reflex.cz

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu, zjistili vědci

V podzemí jsou stále ukryty milióny tun diamantu,…

Diamanty jsou mnohem běžnější, než se původně předpokládalo. Podle nové studie, kterou zveřejnil massachusettský…