Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské prodeje malých SUV vzrostou do konce dekády o 70 %

41 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zvlast v tabulke kde vidim spolu 2008-cku s ladou niva 😉 mi to cele pride akesi zvlastne

niektore vozy v tabulke povazujem maximalne za mestsky crossover ( captur, 2008 a par dalsich ) .... a naopak niva by zase uz kludne zniesla aj oznacenie offroad... pripadne aj taky jimny.
IPace
pojem SUV je vpodstate nic nerikajici Sport Utility Vehicle, a pod tim si muzes predstavit vpodstate jakekoli auto ktere bude uzitecne pro nejakou cinnost a bude mit alespon trosku sportovni ambice, takze od drsneho terenaku az po okruhovej special do ktereho se vejde rodikna i s kocarkem, jako SUV by se klidne mohl nazivat i zavodni Transit, protoze je to jak uzotkove tak sportovni auto

Crossover je naproti tomu mix nekolika variant, kdy se kombinuje treba prvky SUV a MPV
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano v tomto suhlasim..... pojem SUV sa da aj takto vysvetlit ako si napisal 😉 :yes😒br />
to len ja v tomto oznaceni stale vidim "terenak" ... moja chyba
IPace
chtelo by to male SUV s elektrickym ci hybridnim pohonem, a za rozumnej peniz, aneb technika Leafu 2 generace a bouda jako Captur nebo Juke 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kia uz vyvija male SUV s hybridnym pohonom... teda aspon sa mi vidi ze to ma byt SUV alebo crossover... za nejake dva roky tu bude

taky elektricky soul mas uz dnes ( nie je to sice SUV ale crossover ) a konkurencia taketo nieco stale neponuka.....
IPace
elektricky Soul je divnej, ostatne tak jako je divnej i normalni Soul, to auto se proste do Evropy moc nehodi, je to spise auto pro Asii, pro Evropu by meli uvazovat spise o elektrickem ixXX, klidne vsechny
Avatar - Individualita
Individualita
Přesně tyhle "malá SUV" nebo "malé městské crossovery" naprosto nechápu. Jaký je přesně smysl jejich existence? Proč se sakra tak dobře prodávají?

Vždyť už jen pojem "malá SUV a malá MPV" je blbost, protože tahle auta být malá z principu nemají. To co vzniklo jsou naprosto nepraktická, předražená a imho i většinou ošklivá auta bez smyslu.

Zřejmě jsem jen natvrdlej 8-s
Avatar - sendador
sendador
Zrovna ta malá MPV úplně nesmyslná nejsou - při délce cca 4m nabízí slušný prostor (Multipla, 500L...)
Avatar - sargis
sargis
Tieto SUV sa predavaju na ukor malych MPV (Meriva, 500L...) ktorych predaje klesaju.... 😢
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ľudia v meste sa chcú cítiť bezpečne, ale s veľkým SUV to po praktickej aj finančnej stránke veru nie je bohviečo, preto sú podľa mňa ideálnou voľbou tieto crossovery. Navyše sa do nich vďaka vyššiemu posedu dobre nastupuje a často sú aj odolnejšie voči mestským odreninám a u nás potešia aj väčšie kolesá pri rozbitých cestách.

Mne teda neprídu nepraktické, je to podľa mňa rozumná alternatíva k B-segmentu.
Provocateur
Ta malá SUV zas tak malá nejsou, protože zhruba polovina z nich je rozměrově na úrovni Golfu a velikostně jsou tak do města ideální (B segment a mini auta na tom budou hůř, co se týče pasivní bezpečnosti a to je pro hodně lidí pořád dost velkej argument). K tomu přidej vyšší světlou výšku. Takže rostoucí prodeje by neměli nikoho moc překvapovat.
Avatar - fOE
fOE
V cem jsou neprakticka? V cem je captur nepraktickejsi nez takove clio? Mista je tam stejne, neprakticke jsou pokud jde o misto obe auta stejne. Jen ten captur je vyssi a s tim je obecne spojeno hned nekolik vyhod (lepsi nastupovani, pohodlnejsi podvozek, snadnost parkovani atd.).
Avatar - Individualita
Individualita
Jenže to je právě ono. Místa je tam stejně jako v cliu, tak proč nezůstat u clia? SUV a MPV jsou tu mimo jiné od prostornosti a clio nikdy prostorné nebude.
Lepší nastupování a vysoký posez jsem také nikdy nechápal. To ocením možná na stará kolena až je nebudu moci ohnout. A snadnost parkování? To kvůli těm 2cm světlé výšky navíc? Ale no tak...
IPace
a sak te nikdo nenuti a muzes zustat u toho Clia 😄
Avatar - fOE
fOE
Svetla vyska clia je treba o 5cm nizsi nez takoveho Nissanu Juke, to je sakra rozdil. Podvozek komfortnejsi, parkovani snadnejsi (clovek se neboji ze nekde necha naraznik pri parkovani, pri najizdeni na patnik atd.) Lepsi nasedani a vysedani je taky fakt, ikdyz je clovek mlady.

Nejak nechapu kde vzniklo ze SUV maji byt automaticky prostorna auta?
kyklop
Od starých kolien mám ďaleko a aj tak radšej nastupujem do vyššieho auta (v mojom prípade mpv) ako do nižšieho. Jednu dobu som mal súkromne ako druhé auto hb, keď som sa rozhodoval, čo poletí z domu pre nadbytočnosť, tak bez váhania si to odniesol hb >😁 . K tomu si prirátaj napríklad manipuláciu s deťmi a je vybavené. Pre niekoho podstatné, pre teba možno nie
Avatar - miromen
miromen
Tyhle auta maji jednoznačně vic zaporu než kladu. Pořizeni chapu u staršich lidi max. pro blondinu do městskeho a přiměstskeho provozu. Jinak mi tyhle auta nedavaji smysl a osobně se jim budu vyhybat jak nejdele to pujde.
kyklop
Vypíš klady a zápory a uvidíme čo prevyšuje. Pre teba nepodstatný parameter pri výbere môže byť pre niekoho iného na prvom mieste. Mimochodom pre mňa je tiež podstatné príjemnejšie nastupovanie, manipulácia s dieťaťom a vyšší posed v mpv ako v hb/kombi. Mne osobne nedáva zmysel kategória kombi / hb 😉 , ale je to rovnako subjektívne ako tvoj pohľad na vec
Mig_35
Žebřiňák vždycky pojede hůř než osobák. Vyšší těžiště automaticky znamená horší jízdní vlastnosti. Větší aerodynamický odpor znamená větší spotřebu a pohon 4x4 větší nedotáčivost a taktéž větší žravost.

Není nic, co by osobák v provedení kombi nedělal líp než SUV.
kyklop
Vypísal si všetko ćo sa týka jazdy a prevádzky a teraz obrátená strana mince- vyśsí posed, výhľad, lepšie nastupovanie a manipulácia s ďeťmi skrz vyššiu karosériu . Nie je nič čo by osobák , napíklad hore spomenuté Clio urobilo lepšie ako hore spomenutý akože SUV Captur . Teraz si vyber, ktoré parametre sú pre teba podstatnejšie. Osobne som mimo oboch, mám druhé mpv a meniť sa v najbližšiej dobe nehodlám, minimálne nie za combi/hb 😉
Mig_35
Jenomže SUV a MPV je trochu rozdíl... Podle mně je zbytečné mít čtyřkolku, když s autem jezdím po městě, s děckama do školy atd.
kyklop
to je ok, tieto male SUV ako Captur a spol vytláčajú z trh práve tie malé MPV 😉
Avatar - miromen
miromen
Neni co vypisovat. Ja jen naznačuji že mam rad auta a ne "auta" tedy krabice. Rad jezdim a řidim a věci kolem jako že meně ohnu hřbet mě nezajimaji. Navic za cenu těchto nafouknutych "aut" mam auto nižši středni třidy.
kyklop
Napísať, že captur má rovnako miesta ako clio je mimo. Oboje mám vyskúšané a clio sa priestorom na captur nechytá 😉
IPace
auto male a jen se zvetsi na vejsku, tedy do mesta idelani, rozmerove na parkovani porad male, ale mista o trochu vic nez bezny hatch nebo sedan, a crossover, je vejs a tak si nekteri ridici tak casto o obrubniky neocesou narazniky
briza
Já to taky nechápu. Možná tak kdybych byl důchodce (který toho moc nevozí) a měl chalupu někde, kam by se jezdilo po horší cestě.
Pro ježdění ve městě mi to přijde jako póza. ;-\
IPace
retardery a nekde i kostky a rozpadle silnice delaji z mesta casto vetsi teren nez jaky se da najit na kdejake polni ceste k chalupe :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
protože představují ideál praktického použití. Dostatečně malý zvenku, dostatečně velký zevnitř, dostatečně vhodný na silnici, dostatečně vhodný na zpevněné lesní/polní cesty, dostatečně "levný" pro rodinný rozpočet.
holden_holden
do teto tabulky nepatri?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je trochu zvláštní, že mezi poslední z těch, kdo na tento trend prakticky stále nezareagoval, patří právě lídr evropského trhu - VW. Přenechal tak volné pole působnosti zejména Francouzům (kterým nelze než gratulovat, tohle byla trefa). Svého zástupce má dokonce už i Fiat a většina Japonců.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
VW se nikdy nikam nehnal. Vždy nechá ostatní, aby prošlapali cestu a sám pak dobíhá peloton. Bylo to tak s MPV, městským mini, pick-upem...

VW není tvůrcem nových filozofií automobilismu, není nositelem pokroku. Tím vždy byli, jsou a budou Francouzi a Italové :-!
Provocateur
Pokud se bavíme o malých SUV, tak bys měl spíš zmínit Japonce než Francouze a Italy 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Všechno je o zisku a o zaměření VW na evropském trhu. Primárně se orientují a řídí požadavky německého trhu a tam nejmenší crossovery nefrčí, takže je pro ně důležitější cpát nové generace Passatů, A4, A6 nebo Golfů. Stačí se podívat na německé prodeje a je jasné co bude preferovat VW a jeho značky.
[odkaz]
dyna15
Mne sa táto kategória áut vyslovene pozdáva, okrem spomenutého tu v diskusii aj preto, že v Suzuki SX4 za 10 tisíc eur sa sedí lepšie ako v Audi A8 za 80 tisíc (aj vpredu aj vzadu).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Velikostně se vejdou do města, praktičností interiéru mírně převyšují kompaktní hatchbacky, provozními náklady se přibližují malým městským vozům. Přitom je nerozhodí ani příjezd k chatě nebo zaparkování ve škarpě u rybníka nebo parkování na městských pangejtech.

Captur a 2008 jsou zkrátka trefou do černého, 10 bodů z 10. Naprostá třídní vyváženost.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kompakt se do města vejde taky, míň stojí a míň žere. Nechápu, co myslíš provozními náklady přibližujícími se malým městským vozům.
Nijak nepopírám výhody vyšší stavby, i když sám o žádnou z nich nestojím. Ale vyšší cena pořizovací i provozní (palivo) jsou neoddiskutovatelné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Malé crossovery jsou postavené na Cliu a 208. Takže díly budou levnější než na o třídu větší vozy. Stejně tak motorizace sdílí s malými vozy, z toho vyplývají objemy, pojistky, atd. Jsou to malé vozy s praktičností převyšující kompakty.
Nonsens
suv a krosy su sexi a trendy, netreba za tým vždy hľadať racio, aj keď sa to robí, lebo málokto si trúfne povedať, chcem malé suv, lebo je sexi, trendy, lebo teraz kto nemá suv je socka a pod. MPV mali tiež vyšší posad, výborný priestor a komfort a umierajú. že by iba kvôli svetlej výške? Určite nie. Malé suv a krosy ponúkajú možnosť za relatívne malé peniaze cítiť sa ako trendy vrstva. Ja celý život jazdím hečbekmi po mestách nemestách a žiadny problém, to sa skôr vždy usmejem, keď suv na koľajach spomalí jak keby lízalo asfalt. Pocit bezpečia a sily suv umocňuje, to uznávam. Nemám nič proti tomu, ak ich niekto chce a kupuje, len moja voľba to nie je. A myslím, že je ošemetné robiť takéto odhady, lebo trend rastu bude klesať a pravdepodobne sa po nasýtení trendu zákazníci vrhnú zas na niečo iné alebo na klasiku.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Vyzerá, že v blízkej dobe budú in crossovery aj v najmenšom segmente A. Chystaný VW Taigun a Renault Kwid možno zas nakopnú aj ostatných výrobcov. Uvidíme. V každom prípade by som bol rád, keby veľké SUV-čka pomaly vymreli. Ak by ich toľko nebolo, ani ďalší by nemali potrebu si ich kupovať kvôli bezpečnosti.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ten taigun sa uz chysta najmenej 3 roky..... 😄 ... ozaj kedy pride na trh? vie niekto?
Avatar - pumpkin
pumpkin
Vieš ako to chodí pri VW, melú o tom aj 5 rokov kým sa spustí výroba. Tuším jar 2017. Síce sa hovorilo o montáži v Brazílii, ale pred vyše rokom som si v slovenskom Volkswagene všimol plánik, kde bola zakreslená hala s výrobou mini SUV. Vtedy ju ale ešte ani nezačali stavať.