Volkswagen měl v dubnu mezi 10 nejprodávanějšími modely v Evropě tři zástupce, tradičně oblíbený Golf a Polo doplnil Tiguan, který obsadil čtvrtou příčku!
Oceňuji tabulku, kde se nám dostává přehled nejprodávanějších aut kategorie běžné. Zde je vidět, jak cena vs výbava ovlivňuje pořadí, tedy - že zákazník není hloupý a spočítá si, co se mu vyplatí a které auto je naopak drahé a nevyplatí se mu za něj dávat své těžce vydělané a naspořené penízky. Každému sedí něco jiného. Někdo chce Dacii, někomu se líbí čtyřoká Octavia a někomu Fabia s adaptivním tempomatem, ale první místa škodovky v dubnu nedosahují, jak by jsme očekávali. Trh je v tomto smyslu jedinečný a neodpouští předražené výbavy či rozporuplné designy. Výrobci musí reagovat a tak např. u Superba nabízí nový chrompaket, aby odolával úspěchům Kodiaqa. Měla by se zjistit tabulka nejprodávanějších pouze SUV, což je aktuální NEJ požadavek na dnešním trhu. Otázkou je, zda SUV budou ještě pouštět do Prahy, když zabírají tolik místa na parkování, jak se nechaly nedávno slyšet naše úřady.
Krnáčová se Stropnickým mladším-eko***m dělají maximum proto aby vypadli z radnice. Tak jen tak dál.
Zlí oškliví nervózní majitelé SUV nemající kde zaparkovat (proč asi?) versus milí sympatičtí kolocysté jezdící uličkami zásadně v protisměru (sem tam někoho sejmou - když je nečekáte z opačné strany).
PS - byl jsem svědkem srážky šíleně rychle jedoucího kolocysty s nadraným bezdomovcem motajícím se napůl po chodníku, chvilkami po silnici.
Tak to dopadá když:
- kolocysta nepředpokládal při své rychlosti nevypočitatelně se chovající objekt na silnici
- bezdomovec neočekával kolocystu z opačné strany (zde povoleno dopravním značením)
Jak tys se vyrovnáš s blížící se realitou že příští rok nebude Golf celosvětově 3tí o 100 tisíc za Corollou ale možná možná až 4tej za Wulling Hongguangem? >:D
Furt tam je to prý = eště si ho furt nesmazal :-)
Co ty? Furt si bez prý myslíš že 4x4 je nade vše? ;-)
Tuhle sem přišel k autu a vedle mě zaparkovanej Golf GTI = mrzí mě že sis je nemoh prohlídnout vedle sebe jako já. To by ti hlava teprve nebrala :-)
S "blížící se realitou" jsem na tom psychicky dobře.
Že je 4x4 nade vše jsem nikdy neřekl, překonej se a nelži.
Že jsem nemusel koukat na Auris a GTI vedle sebe jsem rád, muselo by mi tě být líto ještě víc, že by to vypadalo nějak takhle? [odkaz]
To je ovšem smutné. 20 BRZ sice taky není žádný odvaz, ale proti silnější Toyotě je to pořád asi úspěch. Ale ono stačí otevřít ceník a je jasné odkud vítr vane...
Designově je to lepší než si většina lidí myslí = mě samotnýho srovnání s vedle stojícim GTI docela mile překvapilo [odkaz]
Hybrid neni pro flegmatiky ale pro šintoisty = když už ;-)
Auris hybrid na německý dálnice určitě ne = na 130 km/h + nějakej km navíc = s prstem v nose jak se ukázalo. Do města typu Praha a okolí něco lepšího těžko vymyslet = no Prius nebo Prius plug-in :-)
Když zapneš [odkaz] Power mode tak tam těch 100 kW v malym hatchbacku je a těžko kde využít víc
Pobavil mě test spotřeby plug-in Priusů z Budapešti do Visegrádu kde česká novinářská posádka dosáhla na 115 km náročnější trati 2,1 km = a skončila poslední :-)
Když pochopíš hybrid a naučíš se bržděnim dobíjet a tu načerpanou energii použít pro zrychlení = prostě ve správnou chvíli řadit B = dá se s hybridama jezdit víc než čiperně a za skoro neuvěřitelnou spotřebu. Nebo na všechno * a dál v centrech měst jezdit naftou ;-)
Mnó, když někdo vytrvale píše o vzhledovém srovnání Aurise s G-GTI a stejně vytrvale se odkazuje na fotky, kde žádný GTI není - tak to určité otázky vyvolává.
Designově je to lepší než si většina lidí myslí = mě samotnýho srovnání s vedle stojícim GTI docela mile překvapilo [odkaz]
Já jsem v tomhle amatér, ale tak nějak bych intuitivně očekával, že v tom odkazu bude Auris a vedle stojící GTI... ale on je tam jen normální Golf, navíc v bílé, která zrovna není jeho barva.
Ne, to opravdu není jeho barva... a ten render je strašný, o tohle bych si ani neopřel krumpáč hrotem napřed. Aurisu naopak bílá sluší, modrá metla taky není marná.
Jedno má Golf s Aurisem společné - zezadu jim to sluší nejmíň.
K tomu, abys napsal takovýhle elaborát, jsi tu tabulku vůbec nepotřeboval... ono z ní totiž nic takového nevyplývá.
Nevím co "by jsme" očekávali od Škodovek, já bych ale čekal přesně tohle - Octavia v Top 10 a Fabia v Top 20. To jsou pozice, které z pohledu Škody znamenají slušný standard, který asi bude spíš obtížné udržet.
Superb bude pomoc proti Kodiaqu potřebovat. Je hezčí... ale Kodiaq je prostornější, má místy lepší techniku (zejm. převodovky) a aspoň ze začátku byl spíš levnější - nehledě na módu. Chrompaket to ale nespraví.
Octavia mě jako domácí produkt zajímá víc, navíc o ní byl původní příspěvek na který reaguju.
Tipo sice v březnu bylo přes 15t a to by v dubnu stačilo někam k #15, jenže březen je silný měsíc - Fabia i 308 měli v březnu 19t+. Pokud zůstal poměr zachovaný, tak by Tipo bylo za duben kolem 12t.
vyhodou golfu je velmi velky ( najvacsi v eu ) a silny domaci trh a samozrejme prisluchajuce okolite nemecky hovoriace trhy... svajciarsko rakusko ... to z neho robi v eu predajmi neporazitelne auto... ale keby bol golf povedzme svedskym vozom uz by prvy urcite nebol... ale aj o tom je autopriemysel... mat silnu domacu predajnu zakladnu a silny domaci trh... inak sa presadzuje podstatne tazsie .... a verim ze ze keby spanielsko malo pocet obyvatelov rovnaky ako nemecko tak aj taky leon by predaval uplne ine cisla ako predava v sucasnosti ... rovnako octavia.. keby bol cesky na urovni nemecka tak by golf mal zrazu mega problem .. a prave velkost a sila domaceho trhu ovplyvnuje predajnost kazdej znacky.. a prave preto leon nikdy nedobehne golfa a nedobehne ho nikdy ani octavia a ani 308micka ...
"..vyhodou golfu je velmi velky ( najvacsi v eu ) " :-O Ja zase nekde slysel ze sovetsky trpaslik je ten nejvetsi.... >:D Golf je prumerne auto pro prumerneho ridice s nadprumernou cenou... nevynika nicim ....a ma mizernou spolehlivost......
.. Proste.... Das Auto. 8-s ....radoby nemecka Corolla.
golf je desatbojar ;-) ... nebude najpriestrannejsi ani najkrajsi... neponukne najvacsi kufor ani najlepsiu dynamiku... ale vo vysledku po spriemerovani vsetkych vlastnosti je proste stale jeden z najlepsich v triede... je to auto ktore proste nema moc slabin... ine su mozno v niecom bomba ale zaostavaju zase v inych oblastiach vyraznejsie a tak po spriemerovani ich vlastnosti su ako celok potom na tom poslabsie... velmi silnym desatbojarom je dnes uz aj ceed... tam vidim inspiraciu prave golfom
hong guang ma stale velke rezervy ako aj cely cinsky trh... takze je len otazkou casu kedy medzi top 10 svetovo bude stale coraz viac cinskych aut... naopak.. pozicia golfa uz bude pozvolne slabnut... nakolko prechadza sa k SUVecakm a crossom... ja som zvedavy za 10 rokov ako bude vyzerat tabulka top 10 vo svete ale vsadim sa ze cinske vozy tam uz par kuskov mat budu
tak to mozme len tipovat... mne je to jedno ale ok... tipnem si ze golfa da... a hong guang ma na to byt dokonca aj najlepsi... len to chce predavat poriadne aj mimo cinu nielen doma... tu ma hong guang stale velke moznosti a rezervy...
naopak niektore vozy su pre mna sklamanim.. take clio je sice v eu velmi silne ale celosvetovo podla mna ziadna slava sa nekona ... a aj niektore menej zvucne mena su proste pred nim...
Porazitelnej samozřejmě je, ale zrovna dubnová čísla jasně ukazují, jak to s tou Fiestou je... vůbec bych se nedivil, kdyby ta přihlášená auta stála někde v Anglii za salonem, registrovaná na dealera s tím, že se pro ně časem nějaký kupec najde. V měsíčních číslech můžou podobné turbulence být, ale už třeba pololetní čísla jsou proti tomu dostatečně imunní.
Jak se v Číně prodává nějaký Wuling je spíš kuriozita, mně je to dost jedno.
cina ma uz dnes viac ludi ako cela europa .. a mozno aj dvojnasobok toho co europa.. takze z tohto pohladu to jedno nie je... ale chapem ze mnoho europanov stale povauzuje nas malicky piesocek ( trh s autami ) za pupok sveta a to najdolezitejsie predajne miesto na svete.. ale to uz davno neplati... a ty to vies ;-)
Nejdůležitější je pro mě, vůbec nejde o to, že by měl být největší. Je to trh, kde žiju a kterému jakž takž rozumím. I tak ale vidím pořádně do ČR a už v Německu nebo na Slovensku bys našel důležité faktory, o kterých nemám páru.
Na čínská (nebo spíš světová) čísla se rád mrknu, ale nemám ambice na to jim rozumět... nevím kolik stojí Wuling a jakou má cílovou skupinu a kolik aut v Číně kupují firmy a jaká si mohou dovolit lidi domů a jak jsou regulované zahraniční značky... jsem prostě jen konzument výsledku.
ved jasne v pohode... mne je vlastne tiez jedno co vsetko sa predava kdesi na ukrajine hoci ju mam "za rohom" ... ono zaujimave to nastane asi az potom ako za par rokov cinske elektromobily zacnu expandovat do sveta... kazdy rok ich tam pribudne niekolko zatial co europa stale v tomto je v plienkach a dookola testujeme x rokov "stare" kusky a to si vravime vyspely kut sveta... a azia to pritom nie je len cina ... medzi top 20 trhov sveta je tusim aj indonezia a india.. a mozno uz aj thajsko.. takze voci celkovemu azijskemu trhu sme dnes fakt uz velmi malicki....
Wuling je Lotusem odladěnej Chevrolet a celosvětovej pohled je často mnohem zajímavější než lokální = platí nejen pro prodej aut ;-)
Za salonem stojící přihlášený auta = to je smutná realita všech značek, popravdě zásadnější je myslim to že Golf na 1. místě drží spíš renomé než reálnej náskok = v tom má H/K_svwet 10:05 pravdu
Kdyby všichni kupci důkladně porovnali = možná by výsledky byly až překvapivě jiný :-)
suhlas.. celosvetovy pohlad napovie ovela viac ako povedzme len europsky posadeny rebricek... ved mnohe z europskych bestsellerov su nakoniec z celosvetoveho pohladu docela slabi hraci.... golfu hodne chybaju cisla z americkeho trhu ...
Koukám že další čínský auto [odkaz] je celosvětově 18. = a na tu 1. desítku = desátá je Toyota RAV4 = mu chybí jen něco přes 100 t. kusů. Neni to málo ale Asie je veliká.. ;-)
inak tuto znacku tusim maju uz aj v australii "jestli se nepletu" .. moznosti ma velke a je len otazkou casu ked v top 10 bude cina uz jasne dominovat ;-) ... naopak europske znacky su mimo eu coraz viac v "zovreti" konkurencie z vacsich domacich trhov prave z azie ... a ked toto zovretie pride aj do europy co casom urcite pride... tak sa ma golfik na co tesit
hlavne ked zvazis ten narast ciny z roka na rok tak je to az neuveritelne.. kym nemecko raste doslova o par kuskov rocne tak cina ide hore z roka na rok o miliony aut ... uz aj take usa stagnuje a nema sancu v tomto smere cinu dotiahnut .. pritom cina ma voci usa niekolkonasobne viac obyvatelov takze by casom kludne mohli predavat nie sucasnych 25 milionov ale az povedzme okolo 80-100 milionov aut rocne.. a to uz nejaky nemecky trh je ozaj hodne smiesny voci tomu... ;-)
Pro mě není světový pohled zajímavější. Já nemám kapacitu na to, abych světovému trhu rozuměl v takovém detailu, abych s tím byl spokojený... na téma prodeje Wulingu nedokážu říct nic, ani na to, jestli to s tím Lotusem jsou jenom kecy, nebo jestli se tam fakt přijeli podívat.
Za salonem stojící auta se jednou musí prodat, takže v dlouhodobém pohledu se dají zanedbat. Zachytil jsem, že v UK vstupuje v platnost nějaký zákon, který reálně zdraží auta koupená od dubna, takže to mohl být faktor... je ale fakt, že Fiesta má extrémně silný březen každý rok: [odkaz]
Opakované nákupy hrajou velkou roli. Pokud jsem si něco vybral, koupil a byl jsem spokojený, dost pravděpodobně koupím znovu. V tom má Golf v Evropě velkou výhodu.
K tomu jen statistickou zajímavost = lidi kupujou stejný auto stejnou značku i když nejsou úplně spokojený!
V detailu nerozumíš ani českýmu trhu = nějakejch 80-90% našeho trhu dějal prodeje firmám. Kde de o jiný věci než objektivně lepší horší auto = a nejen auto ;-)
A podle těhle až 90% se řídí výrazná část soukromejch nákupů = prostě prča od začátku do konce :-)
Proto ty ostrý boje o první místo v tabulce = který je jinak totálně o ničem. Ale na oblbování budoucích zákazníků je skvělý >:-[]
Českému celkem rozumím, včetně toho, jak nakupují firmy a podle čeho se rozhodují. Pořád je to o lepší/horší, jen to není jen to auto samotné, ale auto jako celek vč. financování, pojištění, zůstatkové ceny apod.
80-90% to není. Firemní auta jsou ofiko dlouhodobě kolem 75%, z toho je aspoň třetina (odhad) "skrytě soukromých", tj. provozovaných v režimu soukromého auta, pouze z finančních důvodů koupených na firmu nebo na leasing.
To je slovíčkaření = prostě pokud nepřijde totální katastrofa lidé většinou kupují dál to samé. Nebo aspoň stejnou značku. Někdy dokonce i po tý totální katastrofě ;-)
Jj koukám že to aktuálně je 77% vs 23% těch který je potřeba ovlivnit [odkaz]
Někdy stačí pár kilometrů a svět prodejů a z toho vyplývajících představ je zásadně jinej [odkaz]
Tady to prostě ošéfoval VW a hned tak jíný to hned tak nebude :-)
Ne firemní prodeje nejsou ani vzdáleně o horší lepší = jestli teda nemyslíš nabídku do kapsy ;-)
Jo, a někdo si koupí radši kolo... obecně to tak podle mě napsat jde - pokud jsem spokojený, koupím znovu. Je pár lidí (třeba já), co si přesto chce při každé koupi projet aspoň pár alternativ a vybrat to nejlepší... je pár lidí, co prostě objedná i když to byl průšvih (ale přesto jim muselo něco vyhovovat)... třeba se to nějak vyrovná.
Když jsou firmy 76% [odkaz] , tak je potřeba ovlivnit hlavně ty firmy. Ono jsou firmy i zajímavější zákazníci - kupují častěji, za více peněz, neřeší tolik náklady na servis.
Z toho co vidím ale mění pravidla hry operativní leasing, toho je pořád víc. A leasingovky na to mají algoritmy - v principu kupní cena plus provozní náklady mínus očekávaná zůstatková hodnota děleno počet měsíců, se započtením úrokové sazby financování a nějaká marže k tomu = měsíční splátka. To je dost racionální... když budeš chtít, ukážu ti, jak z toho aktuálně jaké auto vychází.
Třeba naftová Octavia má výhodu vysoké zůstatkové ceny (ať už oprávněné nebo ne) a vyšších slev pro fleet, díky čemuž je ve finále jen o malinko dražší než Fabia nebo Octavia Fresh s TSI.
Pokud japonské firmy zasponzorují ukrajinské policii hybridní auta v rámci snižování emisí, je to sice zajímavé, ale nic moc z toho nevyplývá... a ukrajinský trh obecně není nic, čím bych se chtěl inspirovat.
Zůstatkové ceny vycházejí z toho, o co mají lidi zájem jakožto o ojetinu, ne? To už nemá s firmama nic společnýho.
Ani zaběhané vztahy nejsou věčné. Menší firmy vznikají a zanikají. Větší firmy běžně dělají jednou za čas výběrka a nemají zase takový problém značku změnit, pokud dostanou dobrou nabídku. Státní to dělat musí.
A jak jsem říkal, "game changer" jsou aktuálně ty operáky. Řešil jsem teď auto na firmu a leasingovka ti ochotně dodá pod nos nabídky na ta auta, která si řekneš, za stejných podmínek, a ty si prostě srovnáš měsíční splátku.
Tuhle info máme možná ze stejnýho zdroje = pár let starý ojetiny se vozej pryč hodně let starý zpátky :-|
Ale ani tyhle kejkle neměněj nic na konzervativnim přístupu a nabídce víceméně se rovnající firemnim českejm volbám na začátku = teď si tim určitě projde třeba Kodiaq :-)
Bohužel to s firmama má velmi mnoho společnýho = ty první místa, nejprodávanější modely to zásadně ovlivňuje pohled na věci a následný koupě
U malejch firmiček to nebude až tak problém = ty ale koupěj pár aut a na celkový vnímání: Toho jezdí hodně to bude dobrý.. nemaj vliv. De o velký pravidelně obměňovaný vozový parky. A tam je to spíš věčný = obě strany obchodu sou spokojený = nejvyšší karta neni kvalita, jízdní vlastnosti atd. atp. ale spokojenost Franty na jedný a Pepy na druhý straně
Soused právník neni vůbec hloupej ale absolutně nerozumí autum a technice vůbec = synovi a manželce koupil Golfy. Automaticky předpokládá že koupil to nejlepší. Takhle stádně se chováme ve všem = my homo sapiens sapiens :-)
Vim = operáky maj možná budoucnost i u nás. Ale na zásadní změnu při volbě modelů, motorů atd. = nevěřim :-|
Snad se pletu ;-)
Tuhle myšlenku moc nechápu. Když jsem vybíral ojetiny, ať už sám nebo s někým, tak jsem vůbec neřešil to, čeho jezdí nejvíc... ale dvě hlavní kritéria:
1) Jaké auto se mi líbí - nejen design, ale i prostor, výbava, dynamika a tak, prostě co chci.
2) Očekávané provozní náklady - hlavně spolehlivost a očekávané servisní náklady. Spotřeba taky, ale s ohledem na obvykle menší nájezd ne až tak kriticky.
Poměrně často jsem lidem radil třeba Focus 1.6, pokud ve druhé generaci překousli interiér. Octavie moc často ne, jsou prostě drahé, jedničkové malé, dvojkové v benzínu problematické... z mého pohledu není jiné vysvětlení než to, že se lidem líbí, chtějí české auto a očekávají u něj dostupný servis.
PS1: soused koupil to nejlepší ;-)
PS2: operáky asi nezmění preference motorů - palivo si stejně platíš sám a pokud má auto lítat po Evropě, tak dneska ještě pořád nafta vede. Co ale vidím ve firmách (nejen v naší), tak operáky už dneska válcujou úvěry a klasické finanční leasingy.
PS2 ani modelů. Jj jedný známý co prodává auta se to o operácích před nějakejma 3-4 rokama řikal a koukala jak..
Vzhledem k tomu že už válcujou jak řikáš a nic se nezměnilo = asi se ani nezmění ;-)
Moje rady dopadly na úrodnou půdu... většinou. Ono není problém vytipovat přes internet pár aut, ale živá setkání pak obvykle vypadají jinak a je to mnohem víc o konkrétním kusu. Ale pár Focusů 1.6 klaplo a majitelé jsou vesměs spokojení.
Operák samozřejmě nic nezmění na tom, čím lidi chtějí jezdit nebo po čem sáhnou jako první bez přemýšlení. Jen ti hezky ukážou to srovnání v měsíční splátce a výsledek je trošku jiný než jak to vypadá z pořizovací ceny.
Pěkně je to vidět na něčem jako Ferrari. Auta tohoto kalibru ve statistikách jako soukromá moc nenajdeš. Plus je tam část živnostníků (a zaměstnanců s volným výběrem služebního), kteří si to auto skutečně koupili k práci (a třeba ho využívají i soukromě, když už ho mají).
Loajalita ke značce, natož modelu, sice není zanedbatelná, ale není zase ani tak vysoká. I když s tím může zamíchat více aut v domácnosti (budou se nejspíš kupovat na přeskáču).
To je ale poměrně málo, ne? Když vezmu druhý Mercedes, tak stejně si jeden ze tří koupí něco jiného... a u většiny ostatních značek to tedy bude třeba každý druhý.
70% u nejlepšího. Pokud to má být top 4 a na #4 je Honda s 60%, tak to z mého pohledu není moc. Jak jsi psal o těch firmách, kde se točí jeden VW za druhým, tak by teoreticky měli nahnat tu loajalitu třeba na 80%, ne?
Možná, že ten rozdíl mezi očekávanou (spousta fans v diskusích) a reálnou věrností nějak souvisí s tím, že diskusně nekupuješ nic jiného než Hyundai/Kia, maximálně Mitsu, a reálně se můžeš přetrhnout, když je v akci Polo. ;-)
Málo, málo, jak se to vezme. Kdyby se to bralo podle mě, tak jsou ta procenta výrazně nižší. Spokojenost se značkou je jedna věc, touha zkusit něco jiného je mi nicméně bližší. Nakonec, vrátit se můžu vždycky. Tak nějak předpokládám, že by mi u původní značky kvůli mému "poklesku" :-) neodmítli prodat auto. Nevím teda, jestli třeba u Toyoty nejsou přísnější. ;-)