tam su tie poklesy vdaka ich krizam skutocne dost viditelne,
predaje v holandsku,belgicku a luxembursku su v prepocte na obyvatela najsilnejsie na svete ;-)
naopak najslabsie trhy v prepocte na obyvatela v europe su polsky trh, madarsky, uz aj grecky a samozrejme pobaltske staty ako estonsko, lotyssko a litva a to aj napriek tomu ze v pobaltskych statoch siel minuly rok pocet predanych aut neuveritelne hore.
Nemecky trh sice vyzera ze pekne stupol ale vieme ze za rok 2010 mali znacny pokles cize sa dostal na uroven z roka 2009 teda nic zvlastne ;-) , tento rok by vsak mali uz nemci ist hore rychlejsie a ocakava sa pekny rast tak drzme palce mozno sa tam preda aj do 3 a po melona to bude sleha :yes:
v prepocte na obyvatela to az tak vela nie je, skor som sokovany z belgicka a holandska alebo luxemburska, v nemecku pri ich 80tich milionoch obyvatelov je pocet 3 miliony predanych aut podobny ako 2 miliony vo francii nic zvlastne ;-)
ved sa vo francii predalo vyse 2,2 miliona ak dobre vidim v tabulke ;-) takze je to to iste ako 3 melony v nemecku, pocet aut predanych na obyvatela je takmer ten isty.
Je z toho vidět - pokud si ta čísla přepočteme na lidi, že Itálie na tom ještě není o tolik hůř než třeba Francie (o cca 15-20% ano, ale pořád ještě skoro 2x líp než my a pokles o desetinu nových kár rok po šrotovném bych taky neviděl tragicky), Španělsko pořád ještě na nová auta nad námi vede, zatímco Řecko a Portugalsko jsou slabší než my a sestup mají alarmující...
Mně z toho plyne, že Řecko a Portugalsko už jsou za námi, zatímco Španělsko je náš cíl pro příští rok, zatímco na Itálii ještě tak 10 let mít nebudeme.
Přepočet na lidi u nasycených trhů moc nevypovídá, je zapotřebí se podívat také na to jaké káry se prodávají,
nejprodávanější v Německu jsou nižší střední a střední (Golf, Passat) a v první desítce jsou káry jako E-klasse, 5er, C-klasse, 3er, Focus, Astra
nejprodávanější v Itálii jsou malá a mini auta (Punto, Panda) a v první desítce jsou Ypsilonka, 500, Golf, Giulietta, Polo, Fiesta, Corsa, C3
Takže kupní síla německého trhu není daná jen poměrem prodaných aut ale je ve skutečnosti ještě o dost větší a naopak Itálie na tom moc dobře není.
V nadsázce by se dalo říci, že každý Němec brzy bude jezdit v E-klasse a ne každý Ital bude mít na Pandu.
>:-[] A během roku to občas bylo ještě těsnější, než teď celkově... ;-)
Jako "skoroabstinent" možná výhru věnuju na charitativní účely, ideálně do kojeneckého ústavu, nebo do dětského domova... >:D
Podcenil to, machroval a přitom měl haj.zly na chodbě... >:-[]
Nevíš o někom, kdo by koupil flotilu nových Pol, ať se mi po výhře trochu uvolní garáž... >:D
Tady si někdo v euforii pořádně nepřečetl článek...tato staristika není koplet Evropa ale vybrané trhy EU (ikdyž samozřejmě drtivá většina) + 3 země >:D
Počkáme až vyjde celoevropská statistika ;-) I s Tureckem >:-[]
Proč zrovna "Poláčku"? Já jsem Polák jak poleno! >:D
Myslel jsem si, že tu bývá jen tato evropská statistika a ne nějaká tvoje evropsko-asijská... ;-) >:-[]
Člověče, já už ani nevím pod jakým článkem jsem se vsadili :-) Ale měl jsem za to, že byla sázka o prodávanější auto v Evropě...jak k tomu třeba ti chudáci Bulhaři a Rumuni přijdou? >:D
EDIT: našel jsem statistiku, u které jsme se vsadili >:D
50 nejprodávanějších aut v Evropě dle Automotive News
[odkaz]
Fiesta tam měla v roce 2010 - 425 595 kusů
Polo - 364 439 kusů
A když se podíváš na tuto statistiku a prodeje v roce 2010, tak zjištíš, že čísla jsou u Fiesty cca o 24 tis. nižší a u Pola o 10 tis. nižší
Takže na rozuzlení naší sázky si ještě nějakou dobu počkáme ;-)
cesko 173 000 , slovensko 68 000 a nemci cez 3 miliony ;-) francia s britaniou po 2 melony, belgicania s holandskom spolu vyse 1 milion, spanieli 800 000 aut, rakusania so svajciarmi spolu skoro 700 000, to su ine cisla ;-) a my sa tu hadame jak trotlovia ked ide o nase bezvyznamne tabulky. >:D
Alespoň vidíš,že korejci jsou až někde vzadu v celoevropským měřítku a radost z pár kousků v první desítce prodaných u nás nebo u vás je spíš úlet a je vidět,že lidi v evropě jsou komzervativní a kupujou spíš domácí zavedený značky než naplaveninu z východu což je dobře.
Korejce podceňuješ, v Evropě uplacírovali dohromady 700 tis. aut což je víc třeba než Daimler a jen o málo méně než celý koncern Fiat nebo BMW a co je nejvíc alarmující je skutečnost, že rostou na úkor většiny evropských producentů kteří pouze sčítají ztráty (Fiat, PSA, Renault) nebo stagnují (Daimler, Opel). Dva nebo tři roky takového vývoje a budou druhý nebo třetí nejsilnější koncern v Evropě. Nemám z toho radost, ale podceňování je dobrá cesta do pekel.
Prohlédni si pořádně tabulky.
[odkaz]
Není růst jako růst.Z nuly se roste nejlíp a nejvíc,jde o to kde se to zastaví.Pokud by to šlo desetiprocentním tempem každej rok tak by vw stejně nedohnali ani během deseti let a počítám že nedoženou nikdy,alespoň ne v evropě.A korea asi nejvíc ubírá kusy japoncům.
Jednak Evropa není jenom VW, snad by bylo dobré aby tady alespoň pár domácích značek zůstalo a nebyly vytlačeny a druhak musí spolu bojovat i na ostatních trzích a tam jsou některé evropské značky velmi pozadu protože na jiných trzích buď vůbec nejsou (PSA) nebo je Korci valchují, třeba VW v USA.
Otázka je, jaká bude další strategie Korejců. Doposud zastávali funkci levné alternativy s téměř lowendovými cenami. Pak přišli s i40 s cenou konkurence a najednou projede "kde nic, tu nic". Takže pokud přijdou s novými modely a cenu nahodí na konkurenci, nebo mírně nad ní, tak to může dopadnout podobně. Záleží, jesti je Evropa ochotná za Korejská auta platit stejně jako za Evropskou produkci. Já nemám pocit, že by korejci dorostli do pozice, kde by si mohli dovolit vyšší ceny při stávajícím, nebo se zvyšujícím prodeji. Jejich vnímání v Evropě je dle mě stále hlavně o ceně. Dost možná to bude jinak, ale tohle je můj pohled na věc.
Co stojí za pozornost, v top 10, respektive top 7, není ani jeden asijský výrobce. Kde jsou ty údajné kvality vozů této provenience? A co víc. Nejprodávanější v EU je opět Volkswagen! Ano, ten, na kterého si údajně všichni stěžují, ten, který se rozsype po pár tisících kilometrech, ten, jenž žije jen z podstaty…
Kvality Asijských výrobců z Japonska a jižní Koreje jsou skutečné, nikoliv údajné.
Ovšem je v pořádku, že lidé v Evropě podporují domácí produkci, co jim peněženka dovolí. Asiaté se doma chovají stejně, respektive o dost vlastenečtěji. Ostatně jejich čísla se tady také občas zveřejňují.
Výsledky VW vzbuzují respekt, celkový růst, v případě modelů držení pozic nebo těžko uvěřitelný nárůst Passatu ( v této souvislosti bych rád viděl čísla hlavního konkurenta - Mondea), kromě toho růst Audi atd.
Nemusím nutně mít vytetované jejich logo na levém lalůčku, abych uznal, že tahle firma funguje. A to včetně tolik zmiňovaného marketingu.
Tak teď tady pro změnu (spoustu nicků) Provocuješ ty... >:-[];-):yes:
Někdo ti to tu brzo vysvětlí údajnou "megastádností" evropanů, ale kam se v tomto ohledu hrabeme třeba na Asiaty. :-)
Troufnu si tvrdit, ze existuje prima spojitost mezi rustem trhu o cca 8 % a rustem VW o cca 8%, ostatne kde jinde by mel VW rust kdyz ne doma. A rust Passatu je asi dan novym modelem >:D
Tak to si vážně troufáš, protože to je logika jak noha. Evropský trh -1,2%, ale VW v Evropě (nikoli pouze v Německu) +9,1%!
Mimochodem takový francouzský trh má pokles jen -2,1%, ale Renault pokles -8,8%, Peugeot -9,4%, Citroen -8%. Takže kde vidíš stejnou logiku tady? :*);-)
Jo je, protoze VW ovlada svuj trh. Onehdy jsem daval cisla GTImu, ktery neveril, ze nejvice Golfu a Pol se proda v Nemecku (oproti Cliu a Megane doma). Co z toho vyplyva? ze treba Renault vice (ne absolutne) nez VW prodava na jinych trzich nez na svem. Tudiz je vice nachylny na vykyvy (treba pokles u jiznich statu...). Diky za pripominky.
Co je zvláštního na tom, že někdo s menším domácím trhem prodává poměrně více venku, než doma a u toho s větším domácím trhem to jde spíš směrem opačným..., to je snad logická matematika... ;-)
Kdyby bylo Německo přes půl Evropy, taky by ses divil, že víc než polovinu celoevropských prodejů prodají doma?
A bavíme se tu o meziročních rozdílech a máš snad pocit, že se patriotismus evropanů (ať už němců, nebo francouzů) za poslední rok nějak zásadně změnil? :-)
Vubec nerozumim Tvemu prispevku. Nad cim vlastne se mnou polemizujes? Ja se nedivim nicemu, moji hypotezu o tom, ze narust VW je primo dan tim, ze roste trh v Nemecku mas vyse. Dalsi tj. proc klesa Renault mas nize.
Čísla je nutné interpretovat, ne jen srovnávat procenta. U Reanultu i Peugeotu je klíčovým "problémem" čekání na nový model malého vozu (Clio a 208), který v obou případech patří mezi nejprodávanější auta Evropy a po dlouhých letech ve službě trpí poklesem prodejů.
VW se podařil trik s Golfem, kdy se podařilo důkladný facelift obhájit jako novou generaci a tak prodej Golfu nijak neutrpěl (možná i díky vstřícné cenové politice a samozřejmě i díky tomu, že ani tak na své konkurenty Golf rozhodně neztrácí). Nové a výborné Polo pak sbírá body +- dle mých očekávání.
No právě, proč tedy nemá podobný problém při čekání na novou generaci Golf, když ta přijde už letos koncem roku? A proč nejsou (podle této logiky) úspěšnější novější evropské kompakty?
VW se podobný trik podařil i s Passatem (a to zdaleka ne poprvé), VW se prostě aktuálně a dlouhodoběji daří, což je základ interpretace jeho evropských čísel, pokud by se mu tak nedařilo, neměli by takové problémy ostatní, což se dá samozřejmě inerpretovat i naopak, viz tvůj příspěvek. :-)
Jestli je VW relativně tak "dobrý", nebo naopak ostatní relativně tak "špatní" není pro srovnání prodejů až tak rozhodující...
Důvody, proč Golf nepostihly propady prodeje, jsou podle mě asi 4:
1) Technika a interiér: Golf zůstal sice zvenku stejný, ale přišly nové motory a s nimi je Golf technicky pořád na špici třídy. Současně kvality interiéru stále bez problémů stíhají běžný standard třídy (což je podle mě třeba problém Clia).
2) Konzervativní kupující: Golf má svůj okruh věrných a relativně konzervativních příznivců, kterým vůbec nevadí, že se vnější design auta a interiér změnil jen v detailech.
3) Cena: Golf býval relativně drahé auto, ale momentálně je až neuvěřitelně levný.
4) Image: VW prohlásil šestku za novou generaci a vzhledem k bodu 1 mu to všeobecně prošlo, takže kupující není demotivován tím, že vlastně kupuje staré auto (i tohle může být problém u Clia).
Já nikoho nekritizuju ani nechválím, jen interpretuju čísla. Říkám, že propad Renaultu i Peugeotu je logický vzhledem k očekávané generační obměně klíčového modelu, o které se dlouho dopředu ví, na kterou už všichni čekají a která velmi pravděpodobně způsobí nárůst prodejů (kam, to je otázka).
Ale jo, souhlasim - ja ani nerikam, ze je to pokles jen a proto, ale myslim si, ze na tento pokles ma nejvetsi vliv zavislost na jinych zemi oproti VW. Nebo jinak a trochu demagogicky - kdyz ti na jedne strane leti o desitek procent jizni trhy nejak nevystacis s tvrzenim, ze klicovym problemem je cekani na nove modely.
No on ten Passat zas tak docela nový není, že... ;-) Takže jeho značný nárůst prodejů zůstává nevysvětlen. Ale mě to zas tak neškrábe, vezmu to jako fakt a dám si něco dobrého k jídlu. >:-[]
Trefils to perfektně! Mrkni na zdejší diskuse pod ten "nový" Passat na kterém podle nich (téměř unisono) není nového vwůbec nic a navíc je mnohem ošklivější, než "předchozí" generace.
Ale když se výborně prodává je vysvětlení pohotově jasné: Prostě logicky úplně nová generace vwoe... :-O >:-[] >:D:yes:
Ano ten marketing jim opravdu funguje ale je agresivní lživý, a na základě pomlouvání ostatních značek, a lidi jsou ovce a žerou jim to jak čerstvou trávu. Veškerá technika je deset let pozadu, motory JTD montují až od roku 2008, a Fiat 1998,( a hlavně že AUDI má náskok díjky technice, ukázka lživé agresivity) a jiné karosérie jsou stále stejné jen si hrajou s linkami, je to studený hnus, kliky dveří stejné jak u vozu za 1000 000 tak za cenu 300 000, ostuda!!!!!!! Prostě neumějí nic vyrobit jen kopírujou a ostatní pomlouvají v tom je ten jejich úspěch!!!!! Stále vnich pulzuje fašistická krev a názor že německá rasa je nejlepší!!!!!!!!!!!!!!!!!!
podle toho to nejde porovnávat...v top 10 v USA najdeš jediného evropského výrobce: na 10. místě VW zbytek všecko USA, JAP a Korea brands...v Japonsku je tak silná dominace domácích značek že by se ti z toho hlava točila...v Korei je to stejné...obzvlášť také kvůli clu na mimokorejská vozidla...Blízký východ je mix všeho: vedou japonci a korejci...sem tam nějakej evropskej brand...většinou německá premie...a nějakej ten GM a Chrysler
Zajímavé, například všechny značky VW koncernu rostly. Skoro by se dalo říct, že díky VW je pokles v Evropě "jen" 1,4%. Ještě na tom mají zásluhu BMW a Korejci (Ale celá BMW Group+Korejci nemají dohromady ani polovinu toho co VW Group)
Tak zajímavostí je tam letos poměrně hodně, třeba pěkný nárůst Nissanu o 14% proti sešupu Mazdy -25% a Hondy -20%. Radost asi nemohou mít ani u Daimleru protože nulový růst značky se silnou pozicí v Německu není zrovna k jásání.
Tahle čísla mám, mě by právě zajímaly konkrétní modely aspoň tak do 50. místa.
Nissan roste stabilně, pomalu to přestává být překvapení... a to vše díky jedinému modelu, Qashqai.
Mercedes nemusí zoufat... jeho současná pozice není špatná a momentálně čelí modelové ofenzivě konkurence, například v důležité vyšší střední má momentálně nejstaršího zástupce.
Nad prodejem Qashqaie se stále nepřestávám podivovat, nezpochybňuju kvality auta, ale že se tak trefí do vkusu evropanů, jsem nečekal. Takové moje malé prognostické Waterloo. :-)
S Mercedesem je to podle mě, jak říkáš. Stálý růst je sice pěkná věc, ale v dnešní době je cenné i zůstat na svých.
netreba zabudat ze tento rok mercedesu pride nove Acko a rozbehlo sa nedavno Becko a ocakava sa narast novej triedy M, takze predaje medaku budu iste rast a su na najlepsej ceste za dalsimi rekordmi. ;-)
Zajímavé, předpokládám, že např. čísla focusu zahrnují veškeré karosářské varianty. Pak, sečteme-li golfa a golfa s kufrem (jetta) dojdem k číslu 1 393 000, tj. nejprodávanější autem na světě je golf. ;-)
Čísla jsou jenom čísla, až začneme interpretovat, to bude teprve haló. >:-[]
Ale je to přesně tak, zrovna tak jako Golf má Jettu nebo Megane Fluence, u jiných modelů je vše pod jedním názvem. Výsledky tudíž nejsou a nikdy nebudou objektivní a číslomilové budou mít možnost vysvětlovat a překrucovat (viz. nárůst Passatu výše). K tomu jim přejme dostatek času a dobrou zábavu. >:D
A co uděláme my s ušetřeným časem ? Co takhle nějakou říkanku... ;-)
Toto je celkova statistika, teda aj fleetovy predaj. Existuje aj bez firemneho predaja ?
Preco ?
Pretoze napr. PASSATa sa v DE predalo v roku 2010 az 86% na firmu :-O
BTW Tak hlavne, ze viete ako to funguje v celej EU. Viete ze zamestnanci si mozu davat do nakladov aj realne cesty do prace napr. v DE, ze ... Nie je to bohvieaka vyhra, ale co mate v CR ? Pausal ako v SR ? Alebo len podnikatel ma naklady ???
Vseobecne je to pokriveny princip, tak ako ta statistika.
Ale proboha proč dělená statistika? Koupené pračky, TV, vrtačky, ledničky nebo zakoupené dovolené také nikdo nerozděluje na soukromé nákupy a na firmu. K čemu by taková statistika byla dobrá?
Pretoze si mozem dat do nakladov auto a aj servis. Takze nejaka tazka zavada sice nepotesi, ale netrapi, hlavne toho s tymi 20 Passatmi, ked vlastne "zongluje" s firemnymi penazmi a HLAVNE JEDEN ROZHODUJE za vsetkych. Alebo mi chces nahovorit, ze kazdy co dostava sluzobak si moze vybrat ? >:D >:D >:D
Sukromne sa na to pozera uplne inac a aj predajnost je ina.
To, že si dám servis jako firma do nákladů tak přece neznamená, že je pro mě zadarmo, na ty náklady musím někde vydělat, stejně jako na náklady za elektřinu, plyn, nájem budovy nebo platy zaměstnanců. A jakékoliv náklady, tedy i na servis auta, se snažím mít co nejnižší, protože pak mám větší zisk. Naopak soukromé osoby nebo malý podnikatelé když nepracují v autooboru tak mají nevýhodu proti velkým firmám, které mají specialisty, kteří hlídají náklady dost důkladně a umí to, protože se specializují třeba jen na ty auta a jejich náklady. Mám pocit, že máš nějaká měřítka ještě z dob socialismu, kde si každý rozkrad co chtěl, tento problém ve firmách dávno není a týká se jedině státního sektoru jako policie, armáda nebo státní úřady kde to stále funguje jak za krále klacka, ale kvůli tomu nějakou extra statistiku nikdo dělat nebude a ani to dost dobře není technicky realizovatelné (leda, že by někdo zřídil další úřad na sledování tohoto nesmyslného čísla a to tedy děkuji nechci). Takže nevidím rozdíl, zda kupuji auto jako soukromá osoba nebo jako majitel malé pidifirmičky s 5 auty přičemž s jedním jezdím sám nebo dělám ve velké firmě kde mi to auto koupí nějaká property sekce. Jediná věc samozřejmě platí a to, že čím jsem větší zákazník tak mám větší slevu ať již na nákup nebo na servis, ale to je zase standardní v jakémkoliv businessu.
Mam pocit, ze vobec netusis ako to funguje v nadnarodnych konglomeratoch. A vobec celkovo. To co tu spominas plati pre maleho podnikatela, ci malu firmu.
Pre takehoto molocha dostaneme zlavu aj na jedno auto ... staci zamavat VCard a spomenut dalsi nakup.
A ak dostanem pri 3 autach zlavu 45%, tak to mozem velmi lahko interne obhajit (a este k tomu ako bonus uvediem, ved to je NEMECKA znacka - alebo lahko dostaneme podmienku - kupujte nase ... ).
Ano sleduje sa nakladovost, ale ci ta to auto necha na dialnici, nikoho netankuje. Zalezi na cene opravy (alebo to riesi zaruka), ktora na to uz aj tak vplyva len okrajovo.
Vrzga interier ? No a ? Ved to nie je bossove auto.
Zodrali sa platnicky ? No a? Ved to jazdia ti blbci, co nevedia jazdit.
Vadi ti nieco na sluzobaku ? No a ? Jazdi vlastnym, my to ti radi preplatime.
BTW Poistka na "nase" (v DE) auta je nizsia ...
Takze ak berieme ako jedna z mnohych firiem radovo desiatky aut na jednu zakazku, tak ako ohneme statistiku ??? Nejaka firma s 5timi autami sa moze ist bodnut.
Takze ano je maly rozdiel medzi sukormnym nakupom a firma s 5 timi autami.
Ale stale je - minimalne odpises naklady (opravy) a odpisujes auto.
Je lepsie neodpisovat nic ? Odpovedz si sam.
Trochu mimo - "Idealny" kapitalizmus uz davno skoncil (zisti si aky je realny odhad ciernej ekonomiky napr. DE vs HDP)
Takže velká firma nemá vlastníka, nemusí si vydělat na náklady, majiteli je jedno, že má malý zisk? Nějak se v tom motáš. A že má velká firma velkou slevu, no má a co jako? Velké firmy mají velké slevy to platí všude a u všech značek.
Len potvrdzujes, ze nevies ako to funguje. Ak si v niecom takom nerobil, tak ani nemozes.
To co pises nie je opakom, co pisem ja. Ma vlastnika (skor skupinu - ten ale neriesi taketo veci, pokial neprekrocis limit - prepokladane fixne naklady) a musi zarobit na naklady, takze este viac je podstatna nakupna cena a nie poruchovost, ci nejake "drobne" vady (zaruka). To zaplatia sukromne osoby na vlastne triko (ojazdene auto) ...
Takze ak znacka ponukne vysiiu spolahlivost a vyssiu cenu, nie je to zaujimave.
Predpokladame kalkul na 100 tkm, co je bezne pre tieto auta. K tomu este priratam odpisy a de facto je auto za 3 roky odpisane.
Ja som tym presiel, tak si myslim, ze nieco malo o tom viem.
I na jedno auto kupované na FO se dá získat dobrá sleva. Nákup auta je jako partička pokeru. ;-) Musíš prostě vědět, kdo jsi, co chceš, jaké máš možnosti, a umět s tím pracovat.