Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh v roce 2011: Pořadí značek, modelů a zemí

109 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tam su tie poklesy vdaka ich krizam skutocne dost viditelne,

predaje v holandsku,belgicku a luxembursku su v prepocte na obyvatela najsilnejsie na svete 😉

naopak najslabsie trhy v prepocte na obyvatela v europe su polsky trh, madarsky, uz aj grecky a samozrejme pobaltske staty ako estonsko, lotyssko a litva a to aj napriek tomu ze v pobaltskych statoch siel minuly rok pocet predanych aut neuveritelne hore.

Nemecky trh sice vyzera ze pekne stupol ale vieme ze za rok 2010 mali znacny pokles cize sa dostal na uroven z roka 2009 teda nic zvlastne 😉 , tento rok by vsak mali uz nemci ist hore rychlejsie a ocakava sa pekny rast tak drzme palce mozno sa tam preda aj do 3 a po melona to bude sleha :yes:
Gangrel
kolik se v DE prodá nových vozů... 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v prepocte na obyvatela to az tak vela nie je, skor som sokovany z belgicka a holandska alebo luxemburska, v nemecku pri ich 80tich milionoch obyvatelov je pocet 3 miliony predanych aut podobny ako 2 miliony vo francii nic zvlastne 😉
Banjo
3 milióny v Německu by byly adekvátní ke 2,3 miliónu ve Francii (82:62 miliónů obyvatel).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved sa vo francii predalo vyse 2,2 miliona ak dobre vidim v tabulke 😉 takze je to to iste ako 3 melony v nemecku, pocet aut predanych na obyvatela je takmer ten isty.

alebo snad tam vidis nejake velikanske rozdiely?

fakt neviem co si tym chcel povedat 😉
Asterix
60% z predanych novych aut v D boli auta kupene na firmy, statnu spravu a ostatne statne zlozky.

struktura a pocet predanych aut v D za rok 2011 a nizsie
[odkaz]
lled
Evropa do kytek. Korelace se "zdravim" jednotlivych statu. Mrknete na PIGS - Portugalsko, Italii, Recko, Spanelsko....

Portugalsko: - 31,3%
Italie: -11%
Recko: -30,7%
Spanelsko: - 18%

A optimismus tento rok take neni na miste... 8-s
Banjo
Je z toho vidět - pokud si ta čísla přepočteme na lidi, že Itálie na tom ještě není o tolik hůř než třeba Francie (o cca 15-20% ano, ale pořád ještě skoro 2x líp než my a pokles o desetinu nových kár rok po šrotovném bych taky neviděl tragicky), Španělsko pořád ještě na nová auta nad námi vede, zatímco Řecko a Portugalsko jsou slabší než my a sestup mají alarmující...
Mně z toho plyne, že Řecko a Portugalsko už jsou za námi, zatímco Španělsko je náš cíl pro příští rok, zatímco na Itálii ještě tak 10 let mít nebudeme.
Avatar - Ham.
Ham.
Přepočet na lidi u nasycených trhů moc nevypovídá, je zapotřebí se podívat také na to jaké káry se prodávají,

nejprodávanější v Německu jsou nižší střední a střední (Golf, Passat) a v první desítce jsou káry jako E-klasse, 5er, C-klasse, 3er, Focus, Astra

nejprodávanější v Itálii jsou malá a mini auta (Punto, Panda) a v první desítce jsou Ypsilonka, 500, Golf, Giulietta, Polo, Fiesta, Corsa, C3

Takže kupní síla německého trhu není daná jen poměrem prodaných aut ale je ve skutečnosti ještě o dost větší a naopak Itálie na tom moc dobře není.
V nadsázce by se dalo říci, že každý Němec brzy bude jezdit v E-klasse a ne každý Ital bude mít na Pandu.
Avatar - white label
white label
Tady někdo výhrál velkou roční sázku! :yes: >😁
jossalito
Fiesta to neustála, co? 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Bylo to napínavé celý rok :yes:
Avatar - white label
white label
Jj, občas to byl lehký adrenalin...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Těsně, ale přece. A ne Provocuj !!! >😁 >😁
Avatar - white label
white label
>😒] A během roku to občas bylo ještě těsnější, než teď celkově... 😉
Jako "skoroabstinent" možná výhru věnuju na charitativní účely, ideálně do kojeneckého ústavu, nebo do dětského domova... >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Možná kdyby vyzyvatel splnil svojí "výhrůžku" a koupil dvě Fiesty, mohlo to vypadat jinak. >😁
Avatar - white label
white label
Podcenil to, machroval a přitom měl haj.zly na chodbě... >😒]
Nevíš o někom, kdo by koupil flotilu nových Pol, ať se mi po výhře trochu uvolní garáž... >😁
_MT_
>😒]
Provocateur
Žádný takový...za trest s nimi budeš jezdit >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 :yes😒br />
Tomu říkám udělat vše pro výhru. Počítám, že ve vašem regionu v současnosti není jediný skladový Polo k prodeji. >😒]
Provocateur
Máš paměť...Fiesty jsem teda nakonec nekoupil, ale jednu jsem doporučil >😁

Ale možná jsem to podcenil..to jo 😄
Avatar - white label
white label
Jednu Fiestu jsi sice doporučil, ale borec si asi nakonec stejně koupil Polo... :😉 >😁
Provocateur
Byla to borkyně, která se v autech moc nevyzná. Dal jsem ji na výběr ze všech malých aut na trhu kromě Pola a doporučil Fiestu >😁
Avatar - white label
white label
Takže jsi vlastně podváděl... 😲 :😉 >😒]
Provocateur
Nepodváděl, Fiestu nakonec nekoupila 😒 >😁
Avatar - white label
white label
Takže jsem měl pravdu, potkala mě a vzala nakonec Polo... >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No jo, paměť mám, ale výhoda to vždycky není. Moje žena by mohla vyprávět... 😐 >😁
Provocateur
>😁 :yes:
Provocateur
Tady si někdo v euforii pořádně nepřečetl článek...tato staristika není koplet Evropa ale vybrané trhy EU (ikdyž samozřejmě drtivá většina) + 3 země >😁

Počkáme až vyjde celoevropská statistika 😉 I s Tureckem >😒]
pogo26
Turecko by to asi zlomilo. Fiest se tam za loňský rok prodalo o cca 8 000 víc než Pol.
Provocateur
Právě, Turecko je moje eso v rukávu >😁 O 8 tis. to bylo, co vím, do listopadu, prosinec by to akorát zlomil 😄

Ale nevím jestli vůbec vychází celoevropská statistika a zda do ní Turecko spadá?

Dle mě patří Turecko do Evropy. Hlásí se do EU a hrají všechna Mistrovství Evropy >😁
Avatar - white label
white label
Logicky platí ta statistika pod kterou jsme se před rokem vsadili a to byla tahle... a o žádném Turecku tehdy nebyla řeč... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Navíc Turecko je velkou částí v Asii, takže by se musela počítat jen poměrná část. >😒]

Edit: Po vaší zeměpisné "přestřelce" už bezpředmětné.
Provocateur
V pohodě, pokud se neuzná Turecko, tak škrtám ze statistiky Německo, kde už žije víc Turků než v samotném Turecku >😁
Avatar - white label
white label
Přesně tak, tohle mu říkám taky..., no pěkně se nám vyklubal, ten náš Fiesťáček... >😁
Provocateur
Ty ses taky pěkně vyklubal, Poláčku, když jsi na mě zkoušel to, že jsme se vsadili loni pod touto statistikou >😁
Avatar - white label
white label
Proč zrovna "Poláčku"? Já jsem Polák jak poleno! >😁
Myslel jsem si, že tu bývá jen tato evropská statistika a ne nějaká tvoje evropsko-asijská... 😉 >😒]
Provocateur
Když já jsem Fiesťáček, tak ty jsi Poláček >😁
Myslet znamená houby vědět >😁
Avatar - white label
white label
Jo Poláček od Pola, ne od Poláka... >😒]
Provocateur
Člověče, já už ani nevím pod jakým článkem jsem se vsadili 😄 Ale měl jsem za to, že byla sázka o prodávanější auto v Evropě...jak k tomu třeba ti chudáci Bulhaři a Rumuni přijdou? >😁

EDIT: našel jsem statistiku, u které jsme se vsadili >😁

50 nejprodávanějších aut v Evropě dle Automotive News

[odkaz]

Fiesta tam měla v roce 2010 - 425 595 kusů
Polo - 364 439 kusů

A když se podíváš na tuto statistiku a prodeje v roce 2010, tak zjištíš, že čísla jsou u Fiesty cca o 24 tis. nižší a u Pola o 10 tis. nižší

Takže na rozuzlení naší sázky si ještě nějakou dobu počkáme 😉
Avatar - white label
white label
Ne ne, žádné Turecko, to už je skoro celé v Asii..., nadpis hovoří jasně! 😉
Provocateur
Nadpis je zavádějící..asi ti redakce chtěla udělat radost >😁

A část Turecka sice leží v Asii, ale všechny Fiesty se prodaly v evropské části >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak už se kurnik rozhodněte ať vím ke komu mám jet na panáka >😒] >😁
Provocateur
Ještě není rozhodnuto. Zatím můžeš na panáka k Labelovi, ale asi si ho i zaplatíš >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cesko 173 000 , slovensko 68 000 a nemci cez 3 miliony 😉 francia s britaniou po 2 melony, belgicania s holandskom spolu vyse 1 milion, spanieli 800 000 aut, rakusania so svajciarmi spolu skoro 700 000, to su ine cisla 😉 a my sa tu hadame jak trotlovia ked ide o nase bezvyznamne tabulky. >😁
Banjo
Rakousko bych se Švýcarskem raději nesčítal, ty státy jsou každý trochu jiná liga.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja to scitavam z hladiska geografie a narodnosti nie z hladiska zlozenia ich automobiloveho parku
aby sme sa rozumeli 😉

poctom predanych aut aj poctom obyvatelov su si svajciari s rakusakmi velmi podobni, to ze sa u kazdeho predavaju ine auta nic to nemeni na veci.
Avatar - das_autos
das_autos
Alespoň vidíš,že korejci jsou až někde vzadu v celoevropským měřítku a radost z pár kousků v první desítce prodaných u nás nebo u vás je spíš úlet a je vidět,že lidi v evropě jsou komzervativní a kupujou spíš domácí zavedený značky než naplaveninu z východu což je dobře.
Avatar - Ham.
Ham.
Korejce podceňuješ, v Evropě uplacírovali dohromady 700 tis. aut což je víc třeba než Daimler a jen o málo méně než celý koncern Fiat nebo BMW a co je nejvíc alarmující je skutečnost, že rostou na úkor většiny evropských producentů kteří pouze sčítají ztráty (Fiat, PSA, Renault) nebo stagnují (Daimler, Opel). Dva nebo tři roky takového vývoje a budou druhý nebo třetí nejsilnější koncern v Evropě. Nemám z toho radost, ale podceňování je dobrá cesta do pekel.
Prohlédni si pořádně tabulky.
[odkaz]
Avatar - das_autos
das_autos
Není růst jako růst.Z nuly se roste nejlíp a nejvíc,jde o to kde se to zastaví.Pokud by to šlo desetiprocentním tempem každej rok tak by vw stejně nedohnali ani během deseti let a počítám že nedoženou nikdy,alespoň ne v evropě.A korea asi nejvíc ubírá kusy japoncům.
Avatar - Ham.
Ham.
Jednak Evropa není jenom VW, snad by bylo dobré aby tady alespoň pár domácích značek zůstalo a nebyly vytlačeny a druhak musí spolu bojovat i na ostatních trzích a tam jsou některé evropské značky velmi pozadu protože na jiných trzích buď vůbec nejsou (PSA) nebo je Korci valchují, třeba VW v USA.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Otázka je, jaká bude další strategie Korejců. Doposud zastávali funkci levné alternativy s téměř lowendovými cenami. Pak přišli s i40 s cenou konkurence a najednou projede "kde nic, tu nic". Takže pokud přijdou s novými modely a cenu nahodí na konkurenci, nebo mírně nad ní, tak to může dopadnout podobně. Záleží, jesti je Evropa ochotná za Korejská auta platit stejně jako za Evropskou produkci. Já nemám pocit, že by korejci dorostli do pozice, kde by si mohli dovolit vyšší ceny při stávajícím, nebo se zvyšujícím prodeji. Jejich vnímání v Evropě je dle mě stále hlavně o ceně. Dost možná to bude jinak, ale tohle je můj pohled na věc.
Flavio
Co stojí za pozornost, v top 10, respektive top 7, není ani jeden asijský výrobce. Kde jsou ty údajné kvality vozů této provenience? A co víc. Nejprodávanější v EU je opět Volkswagen! Ano, ten, na kterého si údajně všichni stěžují, ten, který se rozsype po pár tisících kilometrech, ten, jenž žije jen z podstaty…
MariAchi
To je marketingem, vis...
On ti to tu uz nekdo vysvetli, fauwe ho ma nejlepci.
Banjo
Kvality Asijských výrobců z Japonska a jižní Koreje jsou skutečné, nikoliv údajné.
Ovšem je v pořádku, že lidé v Evropě podporují domácí produkci, co jim peněženka dovolí. Asiaté se doma chovají stejně, respektive o dost vlastenečtěji. Ostatně jejich čísla se tady také občas zveřejňují.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Výsledky VW vzbuzují respekt, celkový růst, v případě modelů držení pozic nebo těžko uvěřitelný nárůst Passatu ( v této souvislosti bych rád viděl čísla hlavního konkurenta - Mondea), kromě toho růst Audi atd.

Nemusím nutně mít vytetované jejich logo na levém lalůčku, abych uznal, že tahle firma funguje. A to včetně tolik zmiňovaného marketingu.
Avatar - white label
white label
Tak teď tady pro změnu (spoustu nicků) Provocuješ ty... >😒] 😉 :yes:
Někdo ti to tu brzo vysvětlí údajnou "megastádností" evropanů, ale kam se v tomto ohledu hrabeme třeba na Asiaty. 😄
lled
Troufnu si tvrdit, ze existuje prima spojitost mezi rustem trhu o cca 8 % a rustem VW o cca 8%, ostatne kde jinde by mel VW rust kdyz ne doma. A rust Passatu je asi dan novym modelem >😁
Avatar - white label
white label
Tak to si vážně troufáš, protože to je logika jak noha. Evropský trh -1,2%, ale VW v Evropě (nikoli pouze v Německu) +9,1%!
Mimochodem takový francouzský trh má pokles jen -2,1%, ale Renault pokles -8,8%, Peugeot -9,4%, Citroen -8%. Takže kde vidíš stejnou logiku tady? :😉 😉
lled
Jo je, protoze VW ovlada svuj trh. Onehdy jsem daval cisla GTImu, ktery neveril, ze nejvice Golfu a Pol se proda v Nemecku (oproti Cliu a Megane doma). Co z toho vyplyva? ze treba Renault vice (ne absolutne) nez VW prodava na jinych trzich nez na svem. Tudiz je vice nachylny na vykyvy (treba pokles u jiznich statu...). Diky za pripominky.
lukas13
Ty statistiky jsem také viděl (možná přímo přes link od tebe, nebylo to před rokem pod článkem o prodejích 2010?). Souhlas, je to tak.

Je fakt, že tím více si výsledků VW vážím - dokáží skvěle prodávat doma, resp. tam, kde svá auta i vyrábějí, počítaje v to i střední Evropu.
Avatar - white label
white label
Co je zvláštního na tom, že někdo s menším domácím trhem prodává poměrně více venku, než doma a u toho s větším domácím trhem to jde spíš směrem opačným..., to je snad logická matematika... 😉
Kdyby bylo Německo přes půl Evropy, taky by ses divil, že víc než polovinu celoevropských prodejů prodají doma?
A bavíme se tu o meziročních rozdílech a máš snad pocit, že se patriotismus evropanů (ať už němců, nebo francouzů) za poslední rok nějak zásadně změnil? 😄
lled
Vubec nerozumim Tvemu prispevku. Nad cim vlastne se mnou polemizujes? Ja se nedivim nicemu, moji hypotezu o tom, ze narust VW je primo dan tim, ze roste trh v Nemecku mas vyse. Dalsi tj. proc klesa Renault mas nize.
Avatar - Emel
Emel
Čísla je nutné interpretovat, ne jen srovnávat procenta. U Reanultu i Peugeotu je klíčovým "problémem" čekání na nový model malého vozu (Clio a 20😄, který v obou případech patří mezi nejprodávanější auta Evropy a po dlouhých letech ve službě trpí poklesem prodejů.

VW se podařil trik s Golfem, kdy se podařilo důkladný facelift obhájit jako novou generaci a tak prodej Golfu nijak neutrpěl (možná i díky vstřícné cenové politice a samozřejmě i díky tomu, že ani tak na své konkurenty Golf rozhodně neztrácí). Nové a výborné Polo pak sbírá body +- dle mých očekávání.
Avatar - white label
white label
No právě, proč tedy nemá podobný problém při čekání na novou generaci Golf, když ta přijde už letos koncem roku? A proč nejsou (podle této logiky) úspěšnější novější evropské kompakty?
VW se podobný trik podařil i s Passatem (a to zdaleka ne poprvé), VW se prostě aktuálně a dlouhodoběji daří, což je základ interpretace jeho evropských čísel, pokud by se mu tak nedařilo, neměli by takové problémy ostatní, což se dá samozřejmě inerpretovat i naopak, viz tvůj příspěvek. 😄
Jestli je VW relativně tak "dobrý", nebo naopak ostatní relativně tak "špatní" není pro srovnání prodejů až tak rozhodující...
Avatar - Emel
Emel
Důvody, proč Golf nepostihly propady prodeje, jsou podle mě asi 4😒br /> 1) Technika a interiér: Golf zůstal sice zvenku stejný, ale přišly nové motory a s nimi je Golf technicky pořád na špici třídy. Současně kvality interiéru stále bez problémů stíhají běžný standard třídy (což je podle mě třeba problém Clia).
2) Konzervativní kupující: Golf má svůj okruh věrných a relativně konzervativních příznivců, kterým vůbec nevadí, že se vnější design auta a interiér změnil jen v detailech.
3) Cena: Golf býval relativně drahé auto, ale momentálně je až neuvěřitelně levný.
4) Image: VW prohlásil šestku za novou generaci a vzhledem k bodu 1 mu to všeobecně prošlo, takže kupující není demotivován tím, že vlastně kupuje staré auto (i tohle může být problém u Clia).
Avatar - white label
white label
Ano, ale nikdo nebrání ostatním, aby to dělali podobně jako VW a hlavně s podobnými výsledky... 😉
Avatar - Emel
Emel
Já nikoho nekritizuju ani nechválím, jen interpretuju čísla. Říkám, že propad Renaultu i Peugeotu je logický vzhledem k očekávané generační obměně klíčového modelu, o které se dlouho dopředu ví, na kterou už všichni čekají a která velmi pravděpodobně způsobí nárůst prodejů (kam, to je otázka).
Avatar - white label
white label
Já ale netvrdím, že někoho kritizuješ, nebo chválíš, píšu jen svůj názor ke tvé interpretaci čísel.
😄
pogo26
Navíc na trzích, kde jsou tyto značky úspěšné, byl velký pokles prodeje.
lled
Ale jo, souhlasim - ja ani nerikam, ze je to pokles jen a proto, ale myslim si, ze na tento pokles ma nejvetsi vliv zavislost na jinych zemi oproti VW. Nebo jinak a trochu demagogicky - kdyz ti na jedne strane leti o desitek procent jizni trhy nejak nevystacis s tvrzenim, ze klicovym problemem je cekani na nove modely.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No on ten Passat zas tak docela nový není, že... 😉 Takže jeho značný nárůst prodejů zůstává nevysvětlen. Ale mě to zas tak neškrábe, vezmu to jako fakt a dám si něco dobrého k jídlu. >😒]
Avatar - white label
white label
Trefils to perfektně! Mrkni na zdejší diskuse pod ten "nový" Passat na kterém podle nich (téměř unisono) není nového vwůbec nic a navíc je mnohem ošklivější, než "předchozí" generace.
Ale když se výborně prodává je vysvětlení pohotově jasné: Prostě logicky úplně nová generace vwoe...
😲 >😒] >😁 :yes😒br />
P.S. A ne nepodobné to bylo i s Golfem VI... 😉
pogo26
Hlavní konkurent není Mondeo ale Insignia.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pokud je Insignia hlavním "stíhačem" Passatu v prodejích v Evropě, pak tedy ano a opravuji na "v této souvislosti bych rád viděl čísla Mondea". 😉
Avatar - white label
white label
Já bych rád viděl čísla Mondea i Insignie... >😒]
mecha2020
Ano ten marketing jim opravdu funguje ale je agresivní lživý, a na základě pomlouvání ostatních značek, a lidi jsou ovce a žerou jim to jak čerstvou trávu. Veškerá technika je deset let pozadu, motory JTD montují až od roku 2008, a Fiat 1998,( a hlavně že AUDI má náskok díjky technice, ukázka lživé agresivity) a jiné karosérie jsou stále stejné jen si hrajou s linkami, je to studený hnus, kliky dveří stejné jak u vozu za 1000 000 tak za cenu 300 000, ostuda!!!!!!! Prostě neumějí nic vyrobit jen kopírujou a ostatní pomlouvají v tom je ten jejich úspěch!!!!! Stále vnich pulzuje fašistická krev a názor že německá rasa je nejlepší!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - white label
white label
Máš lživý nick a lživě agresivní projev k tomu.
Oprav si nick na "mrcha2012"! 😲 :😉 >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pod Suzuki jsem ještě nereagoval, ale teď už musím. Tvé příspěvky musím "ohodnotit" citací z jednoho čísla legendárního Čtyřlístku.

"Hereš, co to přišlo ? Verbež jakási, varmuží politá a pod stolem vyválená..." >😁

Bav se o autech a nech si ty šovinistický kecy.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
podle toho to nejde porovnávat...v top 10 v USA najdeš jediného evropského výrobce: na 10. místě VW zbytek všecko USA, JAP a Korea brands...v Japonsku je tak silná dominace domácích značek že by se ti z toho hlava točila...v Korei je to stejné...obzvlášť také kvůli clu na mimokorejská vozidla...Blízký východ je mix všeho: vedou japonci a korejci...sem tam nějakej evropskej brand...většinou německá premie...a nějakej ten GM a Chrysler
Avatar - Emel
Emel
Pokud byste někdo narazil na kompletní žebříček, hoďte prosím link...
Avatar - Ham.
Ham.
Trochu jinak pojatá čísla
[odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zajímavé, například všechny značky VW koncernu rostly. Skoro by se dalo říct, že díky VW je pokles v Evropě "jen" 1,4%. Ještě na tom mají zásluhu BMW a Korejci (Ale celá BMW Group+Korejci nemají dohromady ani polovinu toho co VW Group)
Avatar - Ham.
Ham.
Tak zajímavostí je tam letos poměrně hodně, třeba pěkný nárůst Nissanu o 14% proti sešupu Mazdy -25% a Hondy -20%. Radost asi nemohou mít ani u Daimleru protože nulový růst značky se silnou pozicí v Německu není zrovna k jásání.
Avatar - Emel
Emel
Tahle čísla mám, mě by právě zajímaly konkrétní modely aspoň tak do 50. místa.

Nissan roste stabilně, pomalu to přestává být překvapení... a to vše díky jedinému modelu, Qashqai.

Mercedes nemusí zoufat... jeho současná pozice není špatná a momentálně čelí modelové ofenzivě konkurence, například v důležité vyšší střední má momentálně nejstaršího zástupce.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nad prodejem Qashqaie se stále nepřestávám podivovat, nezpochybňuju kvality auta, ale že se tak trefí do vkusu evropanů, jsem nečekal. Takové moje malé prognostické Waterloo. 😄

S Mercedesem je to podle mě, jak říkáš. Stálý růst je sice pěkná věc, ale v dnešní době je cenné i zůstat na svých.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
netreba zabudat ze tento rok mercedesu pride nove Acko a rozbehlo sa nedavno Becko a ocakava sa narast novej triedy M, takze predaje medaku budu iste rast a su na najlepsej ceste za dalsimi rekordmi. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Počítám, že celoročně modely budou tak cca v polovině února. Zatím je jen statistika do září.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Globalne nejprodavnejsi modely v roce 2011😒br /> Toyota Corolla – 1 020 000 ks
Hyundai Elantra – 1 010 000 ks
Wuling Sunshine – 943 000 ks
Ford Focus – 919 000 ks
Kia Rio – 815 000 ks
Ford Fiesta – 781 000 ks
Volkswagen Jetta – 745 000 ks
Toyota Camry – 726 000 ks
Chevrolet Cruze – 691 000 ks
Volkswagen Golf – 648 000 ks
Volkswagen Passat – 565 000 ks
Honda Civic – 555 000 ks
Avatar - Dinar
Dinar
Zajímavé, předpokládám, že např. čísla focusu zahrnují veškeré karosářské varianty. Pak, sečteme-li golfa a golfa s kufrem (jetta) dojdem k číslu 1 393 000, tj. nejprodávanější autem na světě je golf. 😉
Avatar - white label
white label
Ale takový součet nebude každému vyhovovat... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Čísla jsou jenom čísla, až začneme interpretovat, to bude teprve haló. >😒]

Ale je to přesně tak, zrovna tak jako Golf má Jettu nebo Megane Fluence, u jiných modelů je vše pod jedním názvem. Výsledky tudíž nejsou a nikdy nebudou objektivní a číslomilové budou mít možnost vysvětlovat a překrucovat (viz. nárůst Passatu výše). K tomu jim přejme dostatek času a dobrou zábavu. >😁

A co uděláme my s ušetřeným časem ? Co takhle nějakou říkanku... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nějak se k tomu nemáš,. Tak já začnu... 😉

Kdys tu jeden diskutér
vsadil láhev, to je fér
Před barákem u cesty
stojej mu dvě Fiesty.

To je toho, o chlup dál
Label kus pole zabral
Žádnej oves, všude kol
hangár pro sto nových Pol. >😁
Avatar - white label
white label
:yes: >😒]
Pole Pol, všude kol...
Avatar - CommonUser
CommonUser
Toto je celkova statistika, teda aj fleetovy predaj. Existuje aj bez firemneho predaja ?
Preco ?
Pretoze napr. PASSATa sa v DE predalo v roku 2010 az 86% na firmu 😲
Avatar - das_autos
das_autos
A není to jedno?Furt je to das auto a někdo si ho koupil což na věci vůbec nic nemění >😁 .
Avatar - CommonUser
CommonUser
To nie je jedno. Firemne dostaneme 45% zlavu, sukromne 10% (konkretne Passat). To sa potom kupuje, ze ... kaslat aj na spolahlivost :😉
Avatar - das_autos
das_autos
Co ti brání,aby jsi si koupil dvacet pašíků v plný polní a dostal třeba ještě větší slevu? >😒] Takhle to funguje v tržní ekonomice.
Avatar - Ham.
Ham.
I jedno nebo dvě auta se kupují na firmu, jenom joudové kupují soukromě.
Avatar - CommonUser
CommonUser
To ano, ale potom kaslat na taku statistiku.

BTW Tak hlavne, ze viete ako to funguje v celej EU. Viete ze zamestnanci si mozu davat do nakladov aj realne cesty do prace napr. v DE, ze ... Nie je to bohvieaka vyhra, ale co mate v CR ? Pausal ako v SR ? Alebo len podnikatel ma naklady ???
Vseobecne je to pokriveny princip, tak ako ta statistika.
Avatar - Ham.
Ham.
Ale proboha proč dělená statistika? Koupené pračky, TV, vrtačky, ledničky nebo zakoupené dovolené také nikdo nerozděluje na soukromé nákupy a na firmu. K čemu by taková statistika byla dobrá?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Pretoze si mozem dat do nakladov auto a aj servis. Takze nejaka tazka zavada sice nepotesi, ale netrapi, hlavne toho s tymi 20 Passatmi, ked vlastne "zongluje" s firemnymi penazmi a HLAVNE JEDEN ROZHODUJE za vsetkych. Alebo mi chces nahovorit, ze kazdy co dostava sluzobak si moze vybrat ? >😁 >😁 >😁
Sukromne sa na to pozera uplne inac a aj predajnost je ina.
Avatar - Ham.
Ham.
To, že si dám servis jako firma do nákladů tak přece neznamená, že je pro mě zadarmo, na ty náklady musím někde vydělat, stejně jako na náklady za elektřinu, plyn, nájem budovy nebo platy zaměstnanců. A jakékoliv náklady, tedy i na servis auta, se snažím mít co nejnižší, protože pak mám větší zisk. Naopak soukromé osoby nebo malý podnikatelé když nepracují v autooboru tak mají nevýhodu proti velkým firmám, které mají specialisty, kteří hlídají náklady dost důkladně a umí to, protože se specializují třeba jen na ty auta a jejich náklady. Mám pocit, že máš nějaká měřítka ještě z dob socialismu, kde si každý rozkrad co chtěl, tento problém ve firmách dávno není a týká se jedině státního sektoru jako policie, armáda nebo státní úřady kde to stále funguje jak za krále klacka, ale kvůli tomu nějakou extra statistiku nikdo dělat nebude a ani to dost dobře není technicky realizovatelné (leda, že by někdo zřídil další úřad na sledování tohoto nesmyslného čísla a to tedy děkuji nechci). Takže nevidím rozdíl, zda kupuji auto jako soukromá osoba nebo jako majitel malé pidifirmičky s 5 auty přičemž s jedním jezdím sám nebo dělám ve velké firmě kde mi to auto koupí nějaká property sekce. Jediná věc samozřejmě platí a to, že čím jsem větší zákazník tak mám větší slevu ať již na nákup nebo na servis, ale to je zase standardní v jakémkoliv businessu.
honysek
Díky, chtěl jsem reagovat stejně. Nemusím se aspoň namáhat... :yes: 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Mam pocit, ze vobec netusis ako to funguje v nadnarodnych konglomeratoch. A vobec celkovo. To co tu spominas plati pre maleho podnikatela, ci malu firmu.
Pre takehoto molocha dostaneme zlavu aj na jedno auto ... staci zamavat VCard a spomenut dalsi nakup.
A ak dostanem pri 3 autach zlavu 45%, tak to mozem velmi lahko interne obhajit (a este k tomu ako bonus uvediem, ved to je NEMECKA znacka - alebo lahko dostaneme podmienku - kupujte nase ... ).
Ano sleduje sa nakladovost, ale ci ta to auto necha na dialnici, nikoho netankuje. Zalezi na cene opravy (alebo to riesi zaruka), ktora na to uz aj tak vplyva len okrajovo.
Vrzga interier ? No a ? Ved to nie je bossove auto.
Zodrali sa platnicky ? No a? Ved to jazdia ti blbci, co nevedia jazdit.
Vadi ti nieco na sluzobaku ? No a ? Jazdi vlastnym, my to ti radi preplatime.
BTW Poistka na "nase" (v DE) auta je nizsia ...

Takze ak berieme ako jedna z mnohych firiem radovo desiatky aut na jednu zakazku, tak ako ohneme statistiku ??? Nejaka firma s 5timi autami sa moze ist bodnut.
Takze ano je maly rozdiel medzi sukormnym nakupom a firma s 5 timi autami.
Ale stale je - minimalne odpises naklady (opravy) a odpisujes auto.
Je lepsie neodpisovat nic ? Odpovedz si sam.

Trochu mimo - "Idealny" kapitalizmus uz davno skoncil (zisti si aky je realny odhad ciernej ekonomiky napr. DE vs HDP)
Avatar - Ham.
Ham.
Takže velká firma nemá vlastníka, nemusí si vydělat na náklady, majiteli je jedno, že má malý zisk? Nějak se v tom motáš. A že má velká firma velkou slevu, no má a co jako? Velké firmy mají velké slevy to platí všude a u všech značek.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Len potvrdzujes, ze nevies ako to funguje. Ak si v niecom takom nerobil, tak ani nemozes.
To co pises nie je opakom, co pisem ja. Ma vlastnika (skor skupinu - ten ale neriesi taketo veci, pokial neprekrocis limit - prepokladane fixne naklady) a musi zarobit na naklady, takze este viac je podstatna nakupna cena a nie poruchovost, ci nejake "drobne" vady (zaruka). To zaplatia sukromne osoby na vlastne triko (ojazdene auto) ...
Takze ak znacka ponukne vysiiu spolahlivost a vyssiu cenu, nie je to zaujimave.
Predpokladame kalkul na 100 tkm, co je bezne pre tieto auta. K tomu este priratam odpisy a de facto je auto za 3 roky odpisane.
Ja som tym presiel, tak si myslim, ze nieco malo o tom viem.
_MT_
I na jedno auto kupované na FO se dá získat dobrá sleva. Nákup auta je jako partička pokeru. 😉 Musíš prostě vědět, kdo jsi, co chceš, jaké máš možnosti, a umět s tím pracovat.