V Japonsku sa najviac predávajú japonské autá, v Kórei kórejské, bolo by naopak niečo v neporiadku, keby sa v Európe nepredávali najviac európske autá. Celoeurópske čísla robia najmä silné trhy ako Nemecko, Veľká Británia či Francúzsko a tam je silný (a logický) automobilový patriotizmus, ktorý následne ovplyvňuje celoeurópske čísla. Že na našom malom trhu sa Ceed dobre predáva, je jedna vec, ale aký to má vplyv globálne (celoeurópsky), vidieť z tabuliek.
Japonci jsou hrozni berani a casto jdou proti proudu...jak s designem tak s cenama tam se nedivim, ze jsou v Evrope tam kde jsou.
U Korejcu je to jine, jsou daleko hladovejsi se prosadit v Evrope.
Pevne verim, dalsi design modelu a cen v nasledujicich letech, a samosebou vztup do novych trid, bude znacne horka pilulka v hrdle Evropskym vyrobcum.
Ne, protoze by je v prodejnosti Korejska vyroba mohla nejak ohrozovat, ale znacne promluvi do cenove politiky Evropskych hracu, jez budou muset reagovat na hozenou rukavici v oblasti cen, marketing, design.
Štatistika dosť vyvracia reči niektorých o tom, že Focus II sa predáva tak dobre preto, že je to dopredaj posledného vzhľadného Forda pred nástupom šerednej trojky a navyše za dumpingovú cenu. Evidentne ten pohľad na dizajn Focusu nebude celoeurópsky tak negatívny, ako tu na fóre. Naviac je zrejmé, že mu ani toľko kritizovaná vysoká počiatočná cena problémy nerobí a predáva sa. Skrátka Focus je aj predajne, nielen technicky plnohodnotným partnerom pre Golf a spolu tvoria (už dlhodobo a vo viacerých aspektoch) špičku triedy.
Popravdě je nutnom napsat, že Focus III není příliš fotogenický. Takže odtud jdou ta velmi kritická, mnohdy až odsuzující slova na hlavu focusu, naživo je to o dost lepší. Transformerovskou kabinu mu nikdo asi neodpáře, ale co se týká karoserie, pak lze jistě napsat, že Focus to všem od méganu po giuliettu natřel Současně je pak i vzdálen na dobrou estetickou míru od golfu, takže jako dvojka třídy si své místo zaslouží.
Diskuze zde vždy začínají hodnocením fotogeničnosti, jinak to při aktuálnosti AUTO.CZ ani nejde. Většinou se dojmy z fotek neodlišují od dojmů při živém setkání, u Focusu jde o to, že opravdu příliš fotogenický není, a to se dá zjistit až opravdu naživo.
Já ti nevím, překvapivě bereš Focus moc na milost. Zrovna včera jsem jednoho předváděcího v bílé dojel (v této barvě snad vyniknou všechny jeho hrůzy na zádi) a moc dlouho jsem ten pohled nevydržel :-)
Můj dojem ze snímků byl opravdu otřesný, nedávno jsem byl u Volva a prodávají vedle také Fordy, tak jsem tam shlédl Focuse a smotného mě překvapilo, že to na odstřel vůbec nebylo. Samozřejmě ten vnitřek a jisté detaily zůstávají v rovině těžko obhajitelného, ale celkově vzato, a nyní myslím na takový ten prvotní obrazový charakter, to není špatné. Řekl bych, že ponton karoserie je OK, nozdry a zadní světla, to je už holt horší vořech...
Já ho viděl taky naživo, nejdřív při převozu na parkovišti a dneska dokonce dvakrát, jedoucího a podtom odpoledne i stojícího. Nevím, jak to bude s vnitřním prostorem, neodvážím se hodnotit jízdní vlastnosti a motory, ale designově se mi prostě nelíbí. Je to přepolácaný, nesourodý design se zbytečnými !vymyšlenostmi", proporčně je sice ok, ale jak přední tlama, tak ta šílená šípovitá světla jsou ošklivá. Golf nechám stranou a musím konstatovat, že třeba nová Astra i nový C4 jsou mnohem hezčí auta. Kombík i sedan budou lepší, nicméně ten předek potřeboval facelift, ještě než to šlo do výroby. Škoda, forda mám dost rád, ale tohle se mi nelíbí a přitom třeba Fiestu na rozdíl od většiny ostatních beru.
No a já se právě domnívám, že astra a spol. budou rychle stárnout, a Focus že bude zrát více v čase. Totiž v podstatě je mégane, Astra a Giulietta vlastně velmi podobná karosářská konfigurace. Focus je jiný, a já myslím, že tu jinakost doceníme v budoucnu.
Focus potřebuje nutně facelift už teď, ale ne k vůli prodejům, ty budou zřejmě slušné i tak. Chceš říct, že nevidíš podobnost designové karosářské konfigurace i u Astry a Focusu (případně i Mazdy3)?
[odkaz]
[odkaz]
Já tam naopak vidím ještě větší podobnost, než s tím Meganem, nemluvě o Giuliettě.
Obávám se, že facelift Focusu nepomůže, protože většinou se mění jen předek a ten je celkem OK. Ani ty "nozdry" mi tolik nevadí, aspoň rozdělují tu velkou Fordí tlamu. Nevybavuji si ale facelift auta, kde by se radikálně měnil design zadních světel.
Naživo focus působí zcela jinak než na snímcích, a astra též - focus je naživo delší, s jistým postojem, astra je baculatá. Jak teď na to koukám, focus už vlastně ani nemá C sloupek :-) Možná právě tohle z něj dělá pohlednější karoserii, taková ta lehkost kabiny...
No ale když jsme u toho sloupku, tak focus to tam má vyřešeno elegantněji, čistěji. Sakra že já tu budu obhajovat před tebou focus, to bych si ještě před půl hodinou ani netip´. >:D;-)
>:-[]
Nejde o obhajobu čehokoli, ale to řešení C sloupku je právě v těchto dvou případech až neskutečně shodné..., to přece musí vidět i "slepý"... ;-)
[odkaz]
Že se do toho montuju.. Focus nemá ten C sloupek tolik zalomenej jako Astra a spousta dalších, tím to i na mě působí z boku více elegantněji. BTW z boku Focus vypadá dobře, tam nemůže mít člověk námitky :-)
Focus má to spodní rozšíření C sloupku už o něco výš a výraznější, to je jediný podstatnější rozdíl u toho sloupku.
Neříkám, že Focus vypadá z boku špatně, jen dost podobně, jako Astra, viz ten odkaz... ;-)
GTI, co si ty robil vo Volve?
Ale dizajn Focusu si trafil. Prirovnal by som ho ku Camembertu. Cerstvy nie je dobry, musi dozriet, vlastne ako vino. ;-)
Souhlas, já zrovna v bílém i seděl, interiér se kvalitativně zřetelně zlepšil, ale ne jeho design. Ty plné! černé plastové trojúhelníky (strašná imitace mřížek) v předním nárazníku nejsou naživo o moc lepší, stejně jako zadní světla...
Já nevím, no. Mně to auto nějak nesedlo ani na živo, pořád mám dojem spletence s cílem zalíbit se všem a všude na světě. A to nefunguje. Třeba kombi bude na tom líp, jenže pořád zbývá ten divnej předek. Do interiéru jsem zatím nenakouknul, i když si z fotek myslím své.
V tomto kontextu vynikají tvaru Golfu. Stejné jako s dobrým kuchařem, jehož rukopis poznáš i po pěti letech od poslední návštěvy. Tohle Fordu (a spoustě dalším) chybí; už jsme ho viděli 3x, ale pokaždé vlastně úplně jinak.
Konečně jsem ho viděl naživo, za jízdy, a hodně se mně líbí, opravdu pěkný, kompaktní hatchback, na fotkách mně vadil zbytečně agresivní předek, ale v reálu působí ok a naprosto přirozeně, pěkný profil, zadek a zadní světla pro mě bez problému, vůbec z toho není znát nějaká snaha "zalíbit se všem a všude", ale je to pěkný auto. A ve srovnání s Golfem není co řešit, u Golfu nepoznám na jaký, po sté přešmudlaný, facelift se dívám.
Tak to se asi o auta moc nezajímáš. Já bez prolému poznám, o jakého Golfa se jedná. Focuse jsem viděl staticky i za jízdy. A prostě se mi nelíbí. S předkem problém nemám, ale zadek je pro mě děs. O interiéru ani nemluvě...
Golf je jasnej, to je dokonalost třídy. S nozdrama souhlas, také mi na focusu nesedí, jenže podívej se na celkovou stavbu, světla jsou posazená hodně vysoko, a tak ty nozdry vyplňují poměrně masívní spodek. Co jiného tam měl ford dát?
Pokaždé jinak je to vlastně u všech, s výjimkou Golfa. Ten holt díky Giugiarovi všem vyfoukl ideální tvary a ty jen aktualizuje. Ostatní v podstatě jen vyrábí "antigolfa"...
Mohu se zeptat, v čem je dle tvého názoru Golf tak "nesmírně" dokonalý? Ideální tvar je co? Nesnaž se psát, podobné odpovědi jako např. podívej se do tabulky prodejnosti v Evropě nebo že je jednoduše geniální svojí technikou, pokud by jsi tak učinil, tak neztrácej čas psaním stejné nebo obdobné odpovědi.
Samozřejmě chápu, že každý má jiný vkus. Já bych si na sebe třeba nikdy nevzal růžový svetr, ne že bych si myslel, že je to výsada homosexuálů, ale pouze z toho důvodu, že se mi ta barva nelíbí, stejně tak bych si nekoupil Golfa. Proto si myslím, že pokud napíšeš, že je něco dokonalé(byť v určitém segmentu), tak by jsi měl rovněž vysvětlit proč, i když to bude pouze tvůj osobní názor, i kdyby to byl názor dalších, ku příkladu pěti diskutérů, tak rovněž dalších pět může mít názor opačný.
Co je to vesměs dokonalost u aut? Co je to dokonalost třídy?!
Předpokládám rozumnou odpověď dospělého člověka, proto bych ti předem za ni chtěl poděkovat. :-)
Měl bys to vědět, to není vůbec o vkusu, či o tom, co se nám komu líbí nebo nelíbí, je to o obestavení prostoru. A právě Giugiaro přišel s dokonale osekaným kvádrem, to on vymyslel tvar C sloupku. Z dnešního pohledu je neuvěřitelné, co se v podobě G1 geniálního povedlo, tohle se opakuje jen jednou dvakrát za století na celém světe...
V nástupcích G1 je pak vždy aktuálně s geniální mírou akcentu jen připomenutý aktuální módní trend (hrany nebo obliny) a tím duch Golfu zůstává zachován doufejme navěky. Ostatním nezbývá, než se jen vymezovat k tomu středobodu, totiž jiné stejně kvalitní řešení kompaktního hatchbacku neexistuje.
Obdobné to je dnes v subkompaktech, podívej se jak VW (vědom si geniálnosti golfa) vlastně v menší třídě prodává... menšího golfa. A jak vidíš dokonale to funguje. Obdobně to nyní praktikuje i ford, jenže ten holt nemá C sloupek a nemůže si ani dovolit golfa kopírovat (jako cee´d).
Porovnej ostatně mezi subkompakty například s Cliem, to je doslovná designová bezradnost, zejména po liftingu. To auto prostě nefunguje, jede na vizáži dětského autíčka, nemá jiskru. A porovnej s POLEM, to auto má říz, švih, je neokoukatelné, není rozplizlé, technická krása.
No, a o tom to je. Dnes na design volkswagenu nemá nikdo z konkurence, koneckonců, dokonalým příkladem je PASSAT CC, to je (vizuálně vzato) vlastně prémiový design. Ne nadarmo je také produkce VW řazena do supermainstreamu...
Dobrá tedy, pokud koncern VW vyrábí opravdu, tak geniální vozy (respektive tebou zmíněný geniální Golf), proč tedy nejezdíme všichni v těchto vozech? Když je něco geniální nebo dokonalé, tak to ve své podstatě nemá konkurenci a nemá smysl takovouto konkurenci vytvářet, jelikož by si ji nikdo logicky neměl koupit! Teď musím předejít odpovědi, kterou bych zřejmě na toto od tebe obdržel. Není to o ceně! I když cena produktu je nesmírně důležitá při prodeji produktu, ale ne ve všech případech rozhodující.
Otázka, co prodává každý produkt? Pokud si na toto dovedeš adekvátně odpovědět, odhalíš kouzlo podstaty celé této problematiky.
Nápověda: Odpověď je k vidění všude kolem nás, téměř na každém kroku. Lepší k zamyšlení bude popřemýšlení např. nad potravinami, konkrétněji na sladkostmi.
Pokud to není o vkusu, tak tedy o geniálnosti řešení? Ale, to snad přeci ne! Proč někomu vyhovuje to či ono? Proč si někdo koupí například BMW 1, Mégane, 308, B-Classe či Focuse? Proč si někdo koupí medvídky Haribo a někdo zase medvídky Jojo? Proč si někdo koupí Pepsi někdo Coca-Colu?
Myslím, že tvé tvrzení o "geniálnosti" je vskutku odvážné. Je rozdíl mezi slovem dobrý a vynikající (synonym ke slovu geniální).
Kdo řadí VW mezi supermainstream? Novináři? Kupující? Nebo snad reklama? Jedna z možností je více než pravdivá, jakmile na ní přijdeš rád vysvětlím proč.
To že někdo v dnešní době něco kopíruje, je zcela logické a to neplatí pouze pro automobilový průmysl. Co to znamená slovo originální v dnešním světě? Myslíš, že je možné při takovéto konkurenci v kterémkoli odvětví průmyslu, být originální? Originální může být pouze živý tvor, nikoli produkt!
Zcela hypoteticky, je tu stav zcela geniální, dokonalý veškerých produktů, má smysl ještě něco vytvářet, vymýšlet a vyrábět? V takovémto stavu rozhodně ne. Vím, že jsi to takto nenapsal, ale zdánlivě si k tomu spěl.
... to v březnu pěkně rozbalila (prodala to co za leden a únor dohromady) a už sedí zase na trůně jak jsem očekával. Jen někteří pochybovači ji už zcela mylně odepisovali a ten největší se tady dneska asi neobjeví, protože jel kupovat flašku >:-[]
Ale objeví, dyť to je teprve za první čtvrtletí! Čekal jsem, že se ozveš už dřív. Fiesta překvapila, aspoň to bude trochu napínavější... >:-[]
Flašku už mám, je jen otázka, kdo ji nakonec vypije. Kup taky jednu a výherce bude mít rovnou dvě... >:D