Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Ferrari v predvečer novej éry

Automobily so vzpínajúcim sa koňom počas celej histórie dokázali raz viac, inokedy menej obratne unikať všetkému a všetkým. Dnes ich rýchlosť prestáva na jedného súpera stačiť. Ferrari je dobiehané realitou sprísňujúcej sa environmentálnej legislatívy.
Zpět na článek
6. 7. 2009 12:06
6. 7. 2009 12:18
neregistrovaný "Donovan"
7. 7. 2009 14:38
neregistrovaný "Kajfik"
6. 7. 2009 13:30
6. 7. 2009 15:42
6. 7. 2009 16:11
6. 7. 2009 16:13
6. 7. 2009 16:20
6. 7. 2009 16:38
7. 7. 2009 14:51
neregistrovaný "Kajfik"
6. 7. 2009 13:30
neregistrovaný "507--"
6. 7. 2009 16:33
neregistrovaný "507--"
6. 7. 2009 16:43
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 14:59
neregistrovaný "Kajfik"
6. 7. 2009 14:36
neregistrovaný "lambo520"
6. 7. 2009 16:32
neregistrovaný "Donovan"
6. 7. 2009 16:24
neregistrovaný "AirForce"
7. 7. 2009 14:49
neregistrovaný "drdo"
6. 7. 2009 17:23
neregistrovaný "Karter"
6. 7. 2009 18:04
neregistrovaný "Basel"
7. 7. 2009 13:24
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 13:23
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 15:27
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 15:52
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 17:13
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:21
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:31
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:45
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:11
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:21
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:36
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:45
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:49
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:54
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:06
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:22
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:29
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 16:38
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 17:14
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:45
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 21:17
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 17:39
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 12:18
neregistrovaný "Horways"
7. 7. 2009 14:41
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 15:33
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 15:51
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 16:04
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 17:55
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 18:23
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:48
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:16
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:22
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:40
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:46
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:23
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:31
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:35
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:07
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:34
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:40
7. 7. 2009 21:42
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:44
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:45
7. 7. 2009 21:43
7. 7. 2009 21:44
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:46
7. 7. 2009 21:48
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:55
7. 7. 2009 21:57
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:00
7. 7. 2009 22:03
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:05
7. 7. 2009 22:07
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:22
7. 7. 2009 22:24
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:34
7. 7. 2009 22:05
7. 7. 2009 22:06
7. 7. 2009 22:00
7. 7. 2009 22:02
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:03
7. 7. 2009 22:05
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:12
7. 7. 2009 22:21
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:24
7. 7. 2009 22:26
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:29
8. 7. 2009 07:09
8. 7. 2009 10:13
8. 7. 2009 13:18
8. 7. 2009 16:17
8. 7. 2009 14:09
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:53
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:54
7. 7. 2009 21:55
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:56
7. 7. 2009 22:00
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:04
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:18
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:21
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:27
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:06
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:13
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:09
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 16:37
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 16:37
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:11
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:21
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:27
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 13:22
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:30
neregistrovaný "Bench"
8. 7. 2009 14:48
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:54
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 15:13
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 15:04
neregistrovaný "Bench"
8. 7. 2009 15:14
neregistrovaný "507--"
9. 7. 2009 15:34
6. 7. 2009 12:06
OPĚT TO SAMÉ
Marko - musím opět :yes: :yes: Parádní info. Díky :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Donovan"
6. 7. 2009 12:18
Ferrari a ti druzí
Díky Marko za skvělý článek :yes: Zelená ekománie nám šlape po evropském kulturním a technologickém dědictví z nejcennějších, ale věřme, že Ferrari zůstane Ferrari i v dalších desetiletích.
Rozbalit vlákno
3
6. 7. 2009 16:22
Re: Ferrari a ti druzí
Slape, slape... Keby tak slapalo zavadzanie alternativnych technologii, a zvysovanie energetickej efektivnosti, ako zacinaju slapat restrikcie - tak by bolo hej!
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 14:38
Re: Ferrari a ti druzí
A nesouvisí to spolu? Myslim ze unii je pomerne jedno s jakou efektivitou budou auta jezdit. Jde jim o to, aby se v Evrope dalo dýchat. Tedy kladou limity na emise, protoze to je to, co je zajima... Jak se s tim automobilky (potazmo ostatni prumysl) vyporadaji, je pro ne nedulezite... Je zajima pouze vysledny efekt - logicky!

To o cem pises, je pak vlastne resenim pro automobilky, jak nizsich emisi dosahnout... Zvysovanim energeticke efektivnosti a podobne...

EU rika co, nikoliv jak... To, ze nekdo dokaze pomocii technologii i pri nizkych emisich dosahovat dobrych vykonu, je pouze jeho deviza.
8. 7. 2009 06:47
Re: Ferrari a ti druzí
Európska únia je skostnatelý byrokratický aparát, ktorý nevie čo robí, ani prečo to robí, ani nie je ochotná zamyslieť sa nad tým, či to robí dobre. Zakazovať a určovať hranice dokáže každý, určiť správny smer a podporiť vývoj, na to už obvykle kašlú. Svetom hýbu iba prachy, nič iné. Nejaké emisie, to je skôr len kulisa. Ako som už písal inde, letecká či lodná doprava sa nerieši, s emisiami fabrík sa dá kupčiť. Všetko je len kšeft.
6. 7. 2009 13:24
Co je na tom pěkné???
Může mě někdo říct, co je pěkného na interiéru ve Ferrari??? Fakt se mě hnusí. A exteriér je podle mě taky pěkně odporný. Už Porsche je hezčí
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
6. 7. 2009 16:11
Re: Co je na tom pěkné???
Nevím, jestli měkkost plastů je to, co u Ferrari buduje jméno a image.
Avatar - R32
6. 7. 2009 13:30
Tuneri
Marko, článok nekomentujem, ako vždy skvelý... :yes: No napadlo ma s tou normou ako to bude s čiptuningom a úpravcami. Výrobcovia sa môžu na hlavu postaviť aby splnili limity a potom niekto "v garáži" čipne riadiačku, zmení výfuk... :-!
Rozbalit vlákno
6
6. 7. 2009 15:42
Re: Tuneri
Toto by zaujímalo aj mňa. Zatiaľ to vyzerá tak, že chiptuningu nastáva zlatá éra. Jedine že by sa sprísnili kontroly STK. "Obálkovou metódou" asi prejsť pôjde. Každopádne by Marko mohol odpovedať.
6. 7. 2009 16:11
Re: Tuneri
No >:D ...to je otazka, ako sa tato norma uvedie do praxe. Predpokladajme, ze ak si kupis auto a prides s nim na STK, musi splnat to co ma uvedene v technicaku (+ -).
Takze potom tu mame dve alternativy: bud kupis auto priamo od tunera, ktory ako koncovy vyrobca nesie zopdpovednost za predavany produkt (takze je to on, kto plati "pokutu" za vytunovane auto - co by pre mnohych neznamenalo dobre, ale skor zle casy), alebo si to das urobit dodatocne a na STK ponesies nasledky za to, ze realita nesuhlasi s papiermi. Teraz je otazka, ci Ti na to nedaju papiere na prevadzku, alebo bude existovat taxa aj pre fyzicke osoby, ktore si budu musiet zaplatit "dan s vykonu".
Pockajme, a uvidime...kazdopadne mozeme cakat, ze to bude velmi precizne nastavene tak, aby sa to obist nedalo... ;-)
Avatar - Ronault.
6. 7. 2009 16:13
Re: Tuneri
A nebo to bude tak, že Tuneři vymyslí okliku. Než pojedou na STK, tak chip půjde vypnout, pak znova zapnout. Jednou za dva roky vypnout nebo zapnout nebude problém ;-)
6. 7. 2009 16:20
Re: Tuneri
Alebo. >:D Ale aj tak si myslim, ze EU (resp. legaslativci clenskych krajin) si to postrazia, tak aby neboli skodnymi... ;-\
Avatar - Ronault.
6. 7. 2009 16:38
Re: Tuneri
Však uvidíme, oni si minimálně české (a slovenské) ručičky cestu najdou >:-[] Jinak opět díky za kupu informací :yes:
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 14:51
Re: Tuneri
Presne tak, ceska "ochcávačka" tu bude vždycky...

Napriklad Carlson a Brabus resi chiptunnig pro M-B dalsi krabickou, kterou pripichnes na ridici jednotku a par dalsich kabliku... Tak, ze to udelas v garazi za par minut... To pak neni problem CHIP pred STK-ckem odpojit a zas zapojit az se vratis.. JE ale mozne ze si EU doslapne primo na vyrobce CHIPu... To se uvidi...
neregistrovaný "507--"
6. 7. 2009 13:30
v12 skončili?
Prvá vec ktorú chcem vedieť je, prečo úradníci nepovolili omnoho voľnejší limit pre týchto výrobcov.
Druhá je, prečo nemohlo, tieto pokuty dať do cien aut. Určite by neboli omnoho drahšie.
A tá tretia: V12 od Ferrari je už naveky minulosťou?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - da_b0mb
6. 7. 2009 13:39
Re: v12 skončili?
cituji: "Ako prezradil Amadeo Felisa, nový vrcholný model s motorom V12 bude priamočiaro orientovaný na maximálny výkon.." takže minimálně do roku 2010 V12 minulostí není!
6. 7. 2009 16:15
Re: v12 skončili?
1.) Dobra otazka na zleho cloveka.
2.) Pokuty a naklady na vyvoj sa ciastocne urcite premietnu v cenach tychto aut. Vsetko a vzdy ale nejde hodit na zakaznika. Rozdiel sa bude nejakym sposobom vzdy delit medzi koncovu cenu a zisk vyrobcu. U kazdej exkluzivnej znacky inak, v pomere, ktory bude vychdzat z podnikatelskeho modelu a financii konmkretnej znacky.
3.) Nemyslim. Motory V12 budu asi sucastou konvencneho vrcholoveho radu, ale s mensim objemom (kezde tam bude to "twin-turbo", ktore ho bude dorovnavat na sucasnu uroven).
neregistrovaný "507--"
6. 7. 2009 16:33
Re: v12 skončili?
Ale s atmosférickými V12 je za 5 rokov asi koniec, že?
6. 7. 2009 16:34
Re: v12 skončili?
Ano, so vsetkymi atm. je asi koniec..
Avatar - Ronault.
6. 7. 2009 16:38
Re: v12 skončili?
Jinými slovy Louis Renault a jeho patent by měl radost :-! >:-[]
neregistrovaný "507--"
6. 7. 2009 16:43
Re: v12 skončili?
Hmm a to všetko kvôli pár politikom? To je smutné. A obávam sa, že asi tu nemáme éru ako v 70. rokoch kedy končili takéto autá, ale po zvládnutí technológie sa v 90. rokoch znova objavili výkonné autá.
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 14:59
Re: v12 skončili?
To je dost jasné. Vyvyrovat se modelu "pro moviteho (majitel ferrari) zakony (potazno limity) neplati". 99% populace bude honit emise aby kompenzovali to co zacoudi ferrari... Proste rovne podminky pro vsechny.

Ty si snad sohlasil s politikou Bush-e, kdy Evropa tlacila emise dolu (se vsemi nejen financnimi dusledky pro prumysl) a Amerika si vesele cadila naplno?
neregistrovaný "lambo520"
6. 7. 2009 14:36
superamerica
dakujem za clanok, ale pre mna najzaujimavejsi fakt bol spomenuty len okrajovo. je nieco blizsie o 599 superamerica, terminy, mnozstva,....
Rozbalit vlákno
2
6. 7. 2009 16:18
Re: superamerica
Zistit o Ferrari nieco na vlastnu past je obrovsky problem. Prakticky sa da vychadzat len z toho co clovek vidi, vie vycitat zo suvislosti, alebo co verejne prezradi niekto z Ferrari. Preto viac info nemam a do spekulacii sa pustat nechcem.
Superamerica pride subezne s faceliftom 599 GTB v roku 2011 (vystavna premiera mozno bude uz v Parizi 2010). Mnozstav v akych bude vyrabana - netusim .
Avatar - Pierro
7. 7. 2009 09:07
Re: superamerica
Inak Marko opäť díky za vynikujúce info. Ako vždy kvalita nadhľad a zkúsenosť rovnako ako ja dobrý odhad. BRAVO a VĎAKA ešte raz. ;-) :yes:
6. 7. 2009 15:19
OT: Alfa Romeo Milano
[odkaz]
Tak nevim, vypadá to podivně :-O
Rozbalit vlákno
12
Avatar - da_b0mb
6. 7. 2009 15:26
Re: OT: Alfa Romeo Milano
ajaj...trochu moc prázdných ploch na můj vkus, bíla barva tomu asi taky neprospívá. Celkem zajímavej zadek, ačkoli jsem pořád doufal v kulatý zadní lampy. Co se mi ovšem líbí hodně, je ta palubovka :yes:
6. 7. 2009 15:52
Re: OT: Alfa Romeo Milano
Ten přední nárazník mi přijde trochu humpoláckej, možná je to celkově těmi velkými plochami, ale ten spodek je zkrátka divnej... jako kdyby si to někdo vyráběl doma v garáží ;-)
neregistrovaný "Donovan"
6. 7. 2009 16:32
Re: OT: Alfa Romeo Milano
Ono je to dost tím, že fotka čumáku je přepálená, takže prakticky nevidíš detaily tvarování (prolisy, atp.). V reálu bude čumák ok, naopak obavy mám o zadní partie, který bych rád viděl o dost hranatější, než podle všeho jsou. Nechme se překvapit.
Avatar - ethicon
6. 7. 2009 21:02
Re: OT: Alfa Romeo Milano
tu niektorým chronicky pripadá všetko Made in italy humpolácké, nafúknuté gýčové a neviem aké(zato tie obdivné ody pod koncernovými krabicami) ..nebojte už s týchto dost nepodarených fotiek je vidieť, že to bude aj napriek vášmu chronicky známemu neprajníckemu bedákaniu bomba :yes:
neregistrovaný "AirForce"
6. 7. 2009 16:24
Re: OT: Alfa Romeo Milano
suhlasim. vyzera to ako fiat bravo strihnuty s alfou mito. :no: nemam nic proti tymto autam ale predsa len s designom sa velmi nepochlapili ;-\
Avatar - Pierro
7. 7. 2009 08:42
Re: OT: Alfa Romeo Milano
tak jestli to není nějaká fotomontáž, tak potěš pánbůh. Vypadá to otřesně. Jak větší parodie na MiTo... 8-s :no:
7. 7. 2009 11:02
Re: OT: Alfa Romeo Milano
Trochu se uklidňuju, že tajný fotky na Superb II co utekly z dílny škodovky vypadaly taky hrozně a nakonec to dopadlo ok. Snad to bude podobný případ ;-)
Avatar - Pierro
7. 7. 2009 11:21
Re: OT: Alfa Romeo Milano
No já mám strach že tady jaksi není o čem. Mě se nelíbil předek ani MiTa a ani 8C, ale tohle je designovej průser. Jestli se někdo poškleboval nad novou Deltou ať se dobře podívá na tyhle fotky. To neni hlodavec, to je vykulenej kapoun na výletě do Bibione. Jestli hodlá Alfa designově pokračovat tímhle směrem, děsím se nástupce 159 a 166 pokud nějací budou... Sbohem a šáteček... :'-( :no:
Avatar - white label
7. 7. 2009 13:05
Re: OT: Alfa Romeo Milano
Pokud se ti nelíbí ani 8C, tak co pěkného potom hledáš "tady"...? ;-)
7. 7. 2009 15:21
Re: OT: Alfa Romeo Milano
Na druhou stranu nedávno zveřejněné dva obrázky rudého Milána vypadají celkem dobře a a když to člověk srovná tak je to 100% toho co vidíme na těch bílých z továrny. Ten nový xicht Alfy se spíš hodí na Lancii, kde i jistá podobnost s Deltou je. U Alfy víc čekám ostřejší, agresivní rysy.
Vykulenej kapoun, to sedí :-) :yes:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 16:18
Re: OT: Alfa Romeo Milano
S bohem a šáteček? Dyť ty Alfu nesedláš ;-)
neregistrovaný "drdo"
7. 7. 2009 14:49
Re: OT: Alfa Romeo Milano
Ano ako jediny pani s Auto CZ zaspali dobu.
Uz vcera sme na Sk serveroch komentovali nove AR Milano.
Na to ako dlho im to trvalo a kolko krat ho museli prerabat. Vyzera cudne. Faceliftovat Bravo na Alfu Romeo je poriadna fuska. A preto vyzera tak ako vyzera.
6. 7. 2009 16:26
OT: Alfa Romeo Milano
Podľa mňa je to jednoduché. Za limitmi CO2 stojí sporteba, čiže závislosť na rope. Ekológia je len medzinárodne-politicky akceptovateľná zásterka, ináč by sa šlo aj po iných škodlivinách.
Ja s tlakom na znižovanie spotreby ropy súhlasím, omnoho horšie by bolo obmedzovanie výkonu, max. rýchlosti a pod. Ľudia na jednej strane nadávajú na limity CO2 (spotreby), keď však stúpne ropa, nadávajú, prečo s tým vláda nič nerobí. Toto je príklad toho, že robí.
Veľké a drahé autá nemôžu byť zo znižovania vyňaté, lebo práve ony sú nositeľmi nových technológii. Vývoj je drahý a v drahých autách sa najrýchlejšie zaplatí.
Okrem toho, pokrok sa nedá zastaviť a výrobcovia ako Ferrari nemôžu stáť stranou, musia proste byť na špici čo sa techniky týka. Aj z tohto dôvodu dlhodobé výnimky nepomôžu, skôr naopak. Keď budú hybridy a elektromobily štandardom v lacnejších autách, čisto spaľovací motor Ferrari nebude stačiť.
Osobne si myslím, že nás čaká výrazný posun vpred. Stačí zažiť, čo dokáže elektromotor s trolejbudom plným ľudí. Akonáhle sa vyrieši problém skladovania/získavania elektrickej energie - toto sa práve deje - budúcnosť bude svetlá - mohutný záťah od 0 do 12000 otáčok a k tomu ticho :-)
Rozbalit vlákno
1
6. 7. 2009 16:43
Re: OT: Alfa Romeo Milano
To je samozrejme pravda, len je otazkou, ako na to bude reagovat klientela. A co to spravi so znackou a jej hospodarskymi vysledkami (hlavne vo faze toho prechodu, kedy to nemusi byt vzdy pijamne pozitivne). Ono ide teraz skor o celkovy pohlad na vec. Ci maju byt vyrobcovia ako Ferrari v cele vyvoja, ktory raz bude standardom pre cely priemysel, alebo maju ostat "staromilskymi" firmami, ktore ostanu pri + - dnes znamom pohone aj v buducnosti, ked uz standardom bude nieco ine. Ci si nemaju postavit image, prave na tej klasike, aj ked za cenu nejakych pokut (pre vyrobcov samych / majitelov tychto aut). Jedna aj druha cesta je mozna, jedna aj druha ma svoje + a -.
neregistrovaný "Karter"
6. 7. 2009 17:23
Amedeo Felisa
Hezky clanek, jenze duveryhodnost v nem uvedenych informaci u me vyrazne snizuje fakt, ze u Amedeo Felisy je uvedena funkce sefvyvojare. Felisa je pritom CEO Ferrari, jako takovy je do budoucich planu automobilky urcite detailne zasvecen, ale asi urcite neni hlavnim vyvojarem.
Rozbalit vlákno
1
6. 7. 2009 17:31
Re: Amedeo Felisa
Aj keby to bola chyba, je to len faktograficka drobnost, ktora nema dopad na ostatne info.;-) Chyba to ale nie je, pretoze po tom, ako sa Felisa stal CEO, ostala mu aj byvala funkcia v Gran turismo department, kde stale vykona funkciu supervizora. ;-)
neregistrovaný "Basel"
6. 7. 2009 18:04
Poplatky Německo
Jen pro zajímavost uvádím návrh poplatků za emise od roku 2012 v D pro majitele vozidel,zní:120g CO2=200 EUR,za každý gram + nebo - 3 EUR.Zdroj TV VOX.Tyto poplatky mají být zavedeny v celé EU.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
6. 7. 2009 22:10
Limit pro výrobu nebo prodej?
Ahoj Marko, není mi úplně jasné, kdo a za jakých podmínek má tu pokutu platit - zda se to týká výroby nebo registrace vozidla. První verze, kterou jsem slyšel, byla, že platit se bude za auta vyrobená v EU. To by ale zřejmě moc chytré nebylo, takže se dá očekávat něco jako platba při registraci na základě homologace, dohody se zastoupením automobilky.. otázka je, co pak s individuálními dovozy a z čeho se bude průměr počítat u aut, která nejsou v EU standardně prodávána. Máš k tomu nějaké detailnější info?
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2009 22:52
NA TOPOLE PODLE SKAL
Jo, na topole podle skal, zelený euromužík zatleskal... Na počátku minulého století to začínalo, na počátku století tohoto to všechno pozvolna končí. Zatím máme iluzi svobody za volantem, sice sešněrování předpisy a asistenty jízdy, přesto si zatím skulinu nalezne každý. Když už nikde jinde, pak nad ránem někde na opuštěné okresce, či na německé dálnici...

Pro ferrari, jakožto absolutní auta nastanou samozřejmě absolutní problémy... Do toho všudypřítomný rudohlav s dábelskou myšlénkou, že přeci sto koní stačí... a máme tu pozvolna autokomunismus. Každému co zachce... akorát to nebude smrdět a samozřejmě ani jezdit.

Přeji Ferrari, ať to všechno zvládne. Asi všichni vnímáme tuhle automobilku jako z té pravé lásky zrozenou a také tak budovanou, prostě to pravé co auto dělá autem.

Hlávkoví saláti mají ovšem vždycky navrch, vždyť stačí jen protlačit daňové úlevy na hybridní auta a je vymalováno. Do toho nějakej ten filmovej trhák, jak hrdina jede ve svém hybridu zachránit na disco svou lásku ze spárů kokakoly a my všichni, co milujem ten benzínovej parfém, to prskání svíček do ospalého rána, my, co milujem vlásenky na plnou tři, co milujem horizonty a opuštěný malý pumpy, kde si můžem poklábosit s čerpadlářem, my co milujem ty malý venkovský dílny, plný vyplejtanejch kol na ohnutým rámu, my všichni se můžem jít bodnout. Jo, jo, nastává století panáků a amatérů života. Štípni si lístek a kušuj...

P.S. Bravo Marko :yes:
Rozbalit vlákno
41
Avatar - R32
7. 7. 2009 09:49
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Asi je najvyšší čas zobrať niečo z účtu a rýchlo si kúpiť v bazári nejaký riadne veľký atmosferický V12 a poriadne si ho užiť nakoľko éra dinosaurov práve končí. Potom budeme deťom hovoriť zážitky, ako tých dvanásť hrnčekov bublalo a ťahalo... :-(
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 13:24
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
No nič. Budú si to užívať aj oni. Ibaže s veteránom. Celý problém je iba v tom, že už nikdy si ľudia nesadnú so HIGH-TECH auta s ušľachtilou motorizáciou.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 13:23
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
BRAVO GTI. :yes: :yes:
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 15:27
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Nic moc myślenka :no:
Resp. kdo to cte tak vidi jen omezene myslenky vytate neurvalou sebestrednosti. Kup si auto jake chces, klidne sestnactivalec, ale zaplat si to. Tedy naklad na kompezaci emitovaneho CO2. Jak uz nekdo rekl, "kdyz chces opici, musis mit i na banany..."

Stejne tak mohl nekdo nadavat, ze uz si po ranu nemuze jit do lese strelit ctyri kusy vysoke, medveda a ryse k tomu... Jelikoz uz vlastne ani neni co... Stejne tak asi pejskari nadavaji, ze musi zacit sbirat * po svych milaccich. Je treba ale videt i pohledem tech druhych, kteri jsou radi, ze do toho * pred dvermi baráku nestoupnou kazde rano, kdyz jdou do prace...
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 15:52
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Bože ty si sprostý. Veď ak uväžiš všetky autá s V6 zistíš, že celkovo sú menej ekologické ako tie miliony a miliony C1 atď. Vidím, že ak takýto tupci rozhodujú o budúcnsoti Ferrari, potom sa nemôžeme čudovať tomu, že zlatá éra končí. :no:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 16:23
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Kdyby tedy všichni jezdili V6 místo C1, tak by to bylo lepší, to se snažíš tvrdit? EU chce zamezit rozmáhání velkých aut v malých EU městech, jak po stránce emisí, tak po stránce prostoru. Bohužel to odnesou i Ferrari. Kupec Ferrari ale příplatek v řádi jedné Fabie co padne za ekopoplatek by až tak pocítit neměl. Zbytečná histerie, to je pokrok, stejně by se podobnou cestou museli za pár desetiletí vydat.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 17:13
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Tak tou hornou vetou si jasne dokázal, že vôbec netušíš o čom hovorím. A pokial sa domnievaš, množstvo V6 je dosť veľké na to, aby boli škodlivejšie prírode ako malých aut, tak potom nemáš o autách ani šajnu.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 17:55
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Další lekcí bude pojem logika: [odkaz]

Máš přečteno? Tak ještě jednou.
Hotovo? Taaak, teď ještě jednou přečíst a myslet.
Hotovo? Teď si přečti svou smysl nedávající druhou větu a zkus to napsat znova s použitím toho nového, co jsem tě dnes naučil. Nezapomeň, že i o prázdninách na sobě musíš pracovat!
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:21
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Zaujímavé, že vždy vyzdvyhuješ môj vek a tvôj vek, ako si oproti mne starý, ale tak ľahko pri mne stratíš argumenty, že to je až zarážajúce.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 18:24
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Nahoře jsi napsal nesmysl: "Veď ak uväžiš všetky autá s V6 zistíš, že celkovo sú menej ekologické ako tie miliony a miliony C1 atď."
Předělej to tak, aby to dávalo smysl. Já jsem se o to pokusil, ale tys to myslel asi ještě jinak. Tu logiku jsis přečetl? Zkus ji vkládat do psaní, jinak to nedává smysl
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:31
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Čo ti na tom nedáva zmysel?
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 18:34
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
[odkaz]
Tady si nastuduj pro změnu pojem ekologie.

Chtěl si říci, že miliony C1 znečistí životní prostředí více než pár stovek V6, ano? Sousloví "menej ekologické " znamená, že více znečišťují životní prostředí.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:45
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Aha, menej ekologický je ten čo viac znečisťuje prostredie. No pokiaľ je Ronaultko tvoja jediná zbraň robenie z druhých blbov, tak potom to skutočne nepotrebuje žiadny ďalší komentár, než že si hlupáčik.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 19:11
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Tak tím ses korunoval!

Měl jsem trpělivosti hodně, ale nepomohlo to.
Naposledy. Ekologie je zjednodušeně a v této podobě v jaké tady diskutujeme ochrana přírody. Ekologické výrobky (recyklovaný papír, auta s nižšími exhalacemi...) méně znečišťují přírodu, jsou proto ekologické. Výrobky, které více znečišťují životní prostředí (igelitové tašky, PET láhve, šestiválec...) více poškozují životní prostředí, jsou proto méně ekologické.

Přijď příští rok na Den Země. Letos tam bylo spoustu dětiček ve věku 5-10 let a leckteří pochopili pojem ekologie lépe než ty, třeba by ti to mohli vysvětlit lépe než já, nejsem přecejen pedagog ;-)

P.S.: Blba z Tebe dělat opravdu není třeba, zvládáš to briskně sám.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:11
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Tak já napíšem, že V6 nie sú menej ekologické než C1, leo ich je oveľa viac a ty mi na to vysvetluješ čo je to ekologia. Ani si mi nedokázal povedať, čo na mojom príspevku nechápeš. Skutočne, ľudská blbosť ma neprestane udivovať. Bravo Ronaultko. Dnes si sa predviedol. :yes:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:18
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Nejde chápat nesmysl. Napsal jsi:
"Veď ak uväžiš všetky autá s V6 zistíš, že celkovo sú menej ekologické ako tie miliony a miliony C1 atď". Ty si popíráš v té větě to, co sám tvrdíš.

Vím, co chceš říct, že malá auta jsou méně ekologická než V6, protože je jich méně. Ale už v této myšlence máš hloupost, protože kdybys chtěl omezovat exhalace, tak dle tvého klíče bychom zakázali auta s méně exhalacemi a ty s více exhalacemi povolili. Výsledek by byl ten, že lidé by jezdili v autech V6, i ti, co jezdí v malých, tudíž by se exhalace zvedly. Chápeš.

A druhou chybu máš v tom, že naprosto zcestně vyjadřuješ to, co myslíš tím, že nechápeš co znamená více ekologické.

Buď jsi retardovaný nebo nechceš pochopit.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:21
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Nie Ronaultko. Zmýlil som sa. Namiesto C1 sú menej ekologické som dal V6 sú menej ekologické. To, že by som C1 nahradil V6 je výplod tvojej tupej hlavy. Takúto tuposť si môžeš myslieť len ty
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:33
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
HA, KONEČNĚ!
Citace, která stojí za trojí zopakování:
"Zmýlil som sa"

"Zmýlil som sa"

"Zmýlil som sa"

KONEČNĚ!

K tomu druhému a tvému názoru. Jak chceš tedy řešit snížení exhalací? O tom tady diskutujeme. To, že já se Tě zeptám, jestli chceš řešit snížení emisí zavedením V6 do všech aut, je logické vyjadření tvého příspěvku.

A chovej se slušně, jinak půjdeš za dveře nebo klečet do kouta. (Škoda že zakázali rákosku, ještě bys za pár let poděkoval)
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:36
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Nie nie. Nijako. Proste chcem povedať, že na V6 nemá platiť rovnaký emisný limit ako na C1, lebo nie je tak neekologický.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:43
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
To je sice hezké, že se jich prodá méně, ale to je cílém EU, aby lidé koupil méně aut, které vyprodukují velké množství CO2.
Nebo si rozmysleli, zda potřebují pro jízdu po městě SUV nebo A6.
Že to schytá Ferrari je věc druhá, ale zase kupec Ferrari by měl mít na to, aby si zaplatil ekologický poplatek. Nekupuje auto proto, aby ušetřil a jezdil za pár litrů.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:45
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
A prečo by mal platiť poplatok? 8-s 8-s :-O
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:47
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Protože ničí životní prostředí více než řidič C1. Takže buď si to zaplatí a peníze se (doufejme) použijí pro ekologii nebo bude chodit pěšky, když nechce něco jako C1.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:49
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Ale v počte všetkých aut ničí prostredie viac C1.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:52
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Takže řešení je C1 zakázat, ano? Nebo jak to chceš řešit?
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:54
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Ak máš názor, že vo finále je C1 viac ekologická, tak načo ti hovoriť. Inak cením ten príklad, kde si mi základ, z ktorého som počítal POMER si vynásobil stoma. Určite vyjde niečo iné. >:D >:D
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:59
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Já Tě zavřu do nevětrané garáže s Ferrari se zapnutým motorem. Pak tě zavřu do stejné garáže s C1, pokud tedy přežiješ to Ferrari... pak tvrď které auto je více ekologické >:D
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:06
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Ano, ale ak zavreš do 150 000 Porsche čo je 45 000 000 CO2 a do 1 000 000 čo znamená 100 000 000 CO2, čo bude menej škodlivé?
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:16
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Každé auto má svého řidiče, takže do té obrovské garáže bychom zamkli 150 tis. řidičů a nastartovali.
Do gigaobrovské garáže bychom nacpali 1M C1 a milion řidičů.

Kteří by se zadusili dříve?
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:22
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Ale najprv mi ty odpovedz na to, čo som sa pýtal ja.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:27
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Škodlivější bude Porsche, protože tvůj model není shodný s realitou.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:29
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Nie a to už prečo? Lebo chýbajú argumenty. >:-[]
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:33
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Protože realita je taková, že auto vozí lidi. Tebe třeba ne, ty je znáš jen z obrázků, ale věř, že tomu tak je. FAKT! >:D
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 16:38
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Můžeš tisickrát říkat, že jsem to já kdo se pos*al, ale dokud ti budou kolem zadku lítat mouchy, tak ti nikdo nuvěří.. ;-\
Být tebou tak radši už mlčím, než tady budeš všem jen pro srandu.. Něco třeba jako že já neříkám Alonsovi, že zajíždí trapně špatné časy...

Už jen argumentace nadávkami, vetšinou nevypovídá o valné inteligenci...

Navíc mám pocit, že se ti tvou myšlenku nepodařilo napsat. Měj se a předvším nedělej ostudu sám sobě :no:
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 17:14
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
24 ročný muž a nevidí moju argumentáciu, iba nadávku. Tup je tup.
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 18:45
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Promiň, vysvětlovat něco tříletému dítěti má smysl... Tobě ne...

Pokud vím, uvedl jsi jeden absurdní argument, který jsi navíc ani nedokázal zformulovat..
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:17
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
á som iba napísal, že V6 nie sú menej ekoloigcké ako C1 a ďalšie takéto autá. Aby tu dutá hlava plná hojaako ty pochopila: Aj keď jedna C1 má omnhoo menej emisii ako Ferrari, je ich toľko oproti všetkým Porsche ďalším takýmto autám. Keď to bude už len v pomerre 1:10. Porsche ich je 1, Citreonov 10. Takže: 3.1=3. Ale 10.1=10. Výsledok? C1 a ďalšie tieto autá sú menej ekologické. Tá 10 a 3 hovorí o počte aut. Ak si aj tak myslíš, že malé autá sú v konečnom dôsledku viac ekologické ako V6, tak potom platí: KTO JE TUPEC, JE TUPEC.
8. 7. 2009 06:56
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Sklapni už. Správaš sa jak odporné tvrdohlavé decko bez štipky slušnosti. Toto správanie nechaj 12-ročným. :no:
9. 7. 2009 15:25
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
souhlasím avšak zlatá éra už skončila někdy v 90. letech, teď už máme jen doznělky.
7. 7. 2009 17:12
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Víš co je Kajfiku nejhorší ? Že páni politici jdou opět cestou "nejmenšího odporu".
Je hrozně jednoduché "skřípnot" (resp. "omezit") běžné motoristy, nebo automobilky. Hádej, kdo zaplatí ty náklady na vývoj a "úspory".
A kdyby to celé byla opravdu ta nejefektivnější, nebo alespoň efektivní cesta pro zelené ovzduší, tak s tím problém opravdu nemám, ale podíl znečištění ovzduší osobními automobily není nijak zásadní v porovnání např. s leteckou dopravou a průmyslem. Jako efektivní a ekologický krok pro čistčí metropole považuji např. německý model s eko-známkami na auto.
Je mi jasné, že se někde začít musí, ale tenhle způsob se mi opravdu nelíbí.
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 17:39
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
No oproti "507--" alespoň diskuze na úrovni.

Co k tomu říct, než že je to tak. Všechno jde kupředu ať se nám to líbí nebo ne. Žádná s firem charitu nedělá a vývoj vždy zaplatí kupující.

Asi je to o posouzení čísel. Mohu jen doufat, že zcela nesmyslné to není a že snižování emisí u automobilů bude mít postřehnutelný dopad. Jinak emisni normy jsou a budou i pro průmysl, úkolem je to aby se jimi řídily i ostatní země/kontinenty.
Máš ale rozhodně pravdu, že snížení emisí u aut je průchodnější než u letadel. Tam to zřejmě vypadá, že je na rozhodnutí "zeleného" pasažéra jestli zaplatí příspěvek na kompenzaci škodlivin a nakolik to funguje, je otázkou.

Politik nemůže být nikdy odborník a řekl bych, že rozhoduje až o problémech řádně přežehlených výzkumy, studiemi a analýzami.. Asi dostali čísla, že timto nařízením budou klesat emise takovým tempem a buď se jim to líbilo nebo ne.

Ideální to asi není ale já říkám, že emise jsou (se mi zdají +-) spravedlivé pro všechny auta a majitelé Ferrari ještě mohou být rádi, že se nepřepočítávají na počet sedadel ale jen na auto...
Dalším faktem je, že např. na I.P. Pavlova je "nedýchatelno" zejména díky autům. A věřím, že kdyby všechna měla poloviční emise, bylo by to lepší...

Je to tlak na automobilky směrem k novým technologiím, ačkoliv je jasné že časy na okruzích to rozhodně nezkrátí...
8. 7. 2009 08:46
Re: NA TOPOLE PODLE SKAL
Mě u tohohle zeleného "šílenství" ve vztahu ke sportovním značkám (automobilům) trochu vadí i to, že "nejde" postavit na stejnou úroveň supersport a "běžný" spotřební vůz už jen z charakteru používání.
Docela by mě zajímalo (samozřejmě utopicky nesmyslné) porovnání průměrně ročně najetých km dejme tomu u F430 a třeba Oct. II a pak to přepočítat na spotřebu, emise atd... Při počtu prodaných supersportů a "běžné" produkce mi to opět přijde jako kapka v moři.
Bohužel, když už by měla platit pravidla, tak pro všechny stejná. Nějak si neumim představit, jak by se sledovalo, kolik kdo s jakym autem najel km a dle emisí platit anti-eko daň.
P.S. A ta I.P. Pavlova ? Jak jsem již psal výše viz. německý model.
neregistrovaný "Horways"
7. 7. 2009 12:18
.
Článek je perfektní, jen bych tě chtěl opravit s označením F430 Scuderia - jen 430.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 14:41
A tretia možnosť
Marko, prečo sa automobilky nechceli súdiť za tie emisie?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 15:33
Re: A tretia možnosť
Musis pockat, marko zrovna s timto dotazem obvolava vsechny zainteresovane ze vsech "poskozenych" automobilek...

Dotaz za milion toto.... >:D >:D >:D

Duvod je dost podobny tomu proc se nesoudis, kdyz ti ze dne na den v obchode podrazi rohliky... Soudit se muzes, jde o to, jake trumfy mas v ruce...
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 15:51
Re: A tretia možnosť
Tak tretlíkovi ako ty poviem len jedno. Tu ide o miliardy. Nie miliony. Ani stvoky milionov. Miliardy. MILIARDY.
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 16:04
Re: A tretia možnosť
Víš jak, já můžu tutlat, že se blbost schovala v akvárku, ale nesmí u toho prdět a pouštět bublinky.. >:D >:D >:-[] :-!

Takže promiň, ale já už se ti fakt musím vysmát...
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 16:24
Re: A tretia možnosť
>:D Tak to mě dostalo >:D
neregistrovaný "Kajfik"
7. 7. 2009 17:55
A mohlo být hůř...
Nechci pobuřovat, ale jek už jsem výše naznačil, mohlo být i hůř...

Například kdyby se emise nevztahovaly jen na auto ale i na počet cestujících (resp. sedadel). Je evidentní, že auto pro pět je zelenější, než auto pro dva se stejnými emisemi... To by se teprve u Ferrari divili... :-|
Rozbalit vlákno
1
8. 7. 2009 07:02
Re: A mohlo být hůř...
Tak by proste do Ferrari doplnili dve skladacie sedačky. Síce by sa tam vošla max. desiata, ale auto by bolo 4-miestne. >:D
Beztak sa aj v 5-miestnom aute najčastejšie vozí jeden-dvaja ľudia, takže týmto štýlom počítať by to asi nešlo.
Skôr si myslím, že emisné limity pre takéto vozy by povedzme do určitého počtu vyrobených kusov ročne mali byť voľnejšie - a premietnuté napríklad nejakou ekologickou daňou v cene auta.
Opačný extrém, totiž opierať savýhradne o úžitkovosť a využiteľnosť auta by mohol znamenať koniec mnohých výrobcov športiakov, áut pre voľný čas, aj úpravcov. Auto by zostalo len úžitkovým predmetom a to by bola škoda.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:23
ZLATY VENTILEK?
"Logika hovorí, že ani veľké množstvo malých aut neprekoná v emisiách omnoho menší počet šesťvalcových aut"

P.S.:Pozdravujem predsedníctvo Zlateho Vnetilku.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 18:37
Re: ZLATY VENTILEK?
Pokud méně ekologické znamená, že šetří životní prostředí, tak ano, protože když nechápeš pojem ekologie, tak je to s Tebou marné. Zlatý prosťáčku >:D
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 18:48
Re: ZLATY VENTILEK?
Aha, takže ty máš názor, že tieto malé autá sú aj napriek tomu množstvu ekologickejšie ako V6. Takže až si aj toto bral z wikipédie, tak potom ti doporučím ešte jeden odkaz:
[odkaz]
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 19:14
Re: ZLATY VENTILEK?
Takže tvé řešení je zavést všem šestiválce, pak tedy bude ekologii zadostiučiněno? Dobrý nápad. (K rozluštění této věty použij včerejší učivo - Ironie)

Za odkaz díky, mám rád studenty, kteří se učí napřed a jsou pilní jako ty. Odkaz ti schvaluji jako studijní materiál.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:16
Re: ZLATY VENTILEK?
Já som iba napísal, že V6 nie sú menej ekoloigcké ako C1 a ďalšie takéto autá. Aby tu dutá hlava plná hoja ako ty pochopila: Aj keď jedna C1 má omnoho menej emisii ako Ferrari, je ich toľko oproti všetkým Porsche ďalším takýmto autám. Keď to bude už len v pomere 1:10. Porsche ich je 1, Citroenov 10. Takže: 3.1=3. Ale 10.1=10. Výsledok? C1 a ďalšie tieto autá sú menej ekologické. Tá 10 a 3 hovorí o počte aut. Ak si aj tak myslíš, že malé autá sú v konečnom dôsledku viac ekologické ako V6, tak potom platí: KTO JE TUPEC, JE TUPEC.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:21
Re: ZLATY VENTILEK?
Ach dítě retardované se špatně vyučuje.

Chápu tvou prvotní myšlenku, ale tu jsi úplně špatně vyjádřil. Vysvětlení máš nahoře.

A pokud chceš jen nadívat, tak to zkoušej, ale moc to už tak žalostné úrovni tvých příspěvků neprospěje.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:22
Re: ZLATY VENTILEK?
Zato ty máš žalostnú úroveň len v hlave. Ak myšlienku, že C1 je vo finále menej ekologická ako V6 za hlúposť, tak potom neviem, kto je dement.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:37
Re: ZLATY VENTILEK?
Ty rozpočitáváš celou modelovou řadu dohromady. Ale exhalace se neměří na všechny modely, ale na jedno auto a jednoho řidiče, v praxi vyjádřeno na km.

To je jako bys řekl, že VW Golf je nejrychlejší auto v Evropě, protože když vynásobíš všechny max. rychlosti s počtem prodaných kusů, tak jsou rychlejší než Ferrari.

Stejně by to bylo v úmrtnosti, kdy by byl GOlf asi nejnebezpečnější auto v Evropě.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:40
Re: ZLATY VENTILEK?
Hele, ak si myslíš, že ma vytáčaš, tak sa mýliš. Iba ma udivuješ. Uvedom si, že sčítanie všetkých aut v emisiach je normálne, lebo toto je reálny vplyv. Sčítanie rýchlosti je od veci. Ale jedno platí. Kto je tupec, je kto...
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:45
Re: ZLATY VENTILEK?
Omezit exhalace tím, že lidem zakážeš jezdit s auty s velkými exhalacemi jde. Druhou možností je zakázat jezdit všemi auty. Tak si vyber, která cesta je lepší. Taky bys mohl do školy jezdit na kolečkových botech.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:46
Re: ZLATY VENTILEK?
Já ich nejdem obmedzovať. Bože. Iba nechcem rovnaké emisné limity pre ako Ferrari, tak Smart. Nechápeš? No nič. Keď nevieš počítať ani rovnicu.
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:21
Re: ZLATY VENTILEK?
Jeho logika je na úrovni: Lidé jsou obézní, když zakážeme vyrábět šaty velkých velikostí tak lidé už obézní nebudou ;-)
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:23
Re: ZLATY VENTILEK?
Kto je tupec, je tupec.
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:24
Re: ZLATY VENTILEK?
je hezké, že ses přiznal ;-)
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:31
Re: ZLATY VENTILEK?
Nechaj si tie kecy. Pokiaľ si myslíš, že C1 a iné takéto autá je vo finále viac ekologická ako V6, tak si korunovaný tupec.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:35
Re: ZLATY VENTILEK?
:no: :no: :no:
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:47
Re: ZLATY VENTILEK?
víc smajl, víc názor? ;-)
8. 7. 2009 07:04
Re: ZLATY VENTILEK?
Navrhujem založiť anketu ZLATÝ SOPLÍK.
Avatar - Pierro
8. 7. 2009 12:33
Re: ZLATY VENTILEK?
>:-[] >:-[] >:D :yes:
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:07
Re: ZLATY VENTILEK?
A já zas ZLATÝ OSLÍK.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:34
No toto!
Aha. Takže si to zoberme. Nejaké Porsche so 300g/km CO2. A C1 so asi 100g/km CO2. Po svete chodí viac než milion týchto aut(Aygo, 107-to isté) Porsche 911 tejto generácie o roku 2004 maximálne 150 000. Takže: 1 000 000x100 čo je 100 000 000 je podľa Ronaulta menej ako 300x150 000 čo je 45 000 000. Hmm, vysokoškolák čo nevie jednoduchú matematiku?
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:40
Re: No toto!
Tvůj výpočet je blbost. Řidič Porsche ujede 100 km, čímž vytvoří dle tvých hodnot 30 000 g CO2.

Řidič C1 ujede 100 km, čímž vytvoří 10 000 g CO2.

Chápeš, že tvůj výpočet je kravina?
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:42
Re: No toto!
Nie. Neachápem. Furt je to tak jak hovorím: 10 000x 1 000 000 aut je 10 000 000 000, ale 30 000x 150 000 je furt len 4 500 000 000. :-!
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:44
Re: No toto!
Vieš, ty si to len vynásobil 100, ale nech to vynásobíš aj miliardou, furt to je len to isté. Si asi nemal rovnice. ;-)
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:45
Re: No toto!
a dá se z toho odvozovat:
1. Porsche nikdo nechce
2. Porsche je drahé
3. Porsche je ekologické
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:43
Re: No toto!
biolit plus zabije při vypuštění 300g obsahu jednoho švába. Biolit ultra zabije při vypuštění 100g také jednoho švába. Který biolit ušetří mou kapsu? :-!
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:44
Re: No toto!
A obaja stoja toľko isto? >:D >:D
Avatar - T613
7. 7. 2009 21:46
Re: No toto!
Porsche a C1 stojí stejně? Ty dneska perlíš >:D
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:48
Re: No toto!
Nie, to sa pýtam. Nejde o tvoju peňaženku. Ide o vplyv na životné prostredie. A v tom je úspornejší Ultra.
Teraz mi povieš, že C1 je ekologickejšie, ty si tupec, bože.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:55
Re: No toto!
Bůh je tupec? To se mu líbit nebude, nejspíš na Tebe sešle nějakou morovou ránu. I když Tebe evidentně už potrestal dostatečně a nás teď trestá Tvou existencí.

Ale k věci.

Vysvětli nám jak chceš snížit exhalace ty. Velkým autům dovolit velké a malým malé. Fajn. Ale nic se nesnížilo, Evropané stále jezdí po městech velkými vozy. Co teď?
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:57
Re: No toto!
Chceš ľudom kázať v čom budú jazdiť? Chceš ich sankciovať ľudí za to, že si vyberú to čo sa im páči.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:00
Re: No toto!
Já? Ani ne, ale EU ano, má k tomu pochopitelné důvody. Ekologie a z velké části je Evropa až moc závislá na ropě a zemním plynu. Příští zimu vám na SK plyn nepošlem, to pak pochopíš EU >:D
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:03
Re: No toto!
Aha, tých 3000 Ferrari/rok odčerpá viac ropy ako tie miliony malých aut?
A čo chceš, aby v čom jazdili bývalý majitelia Ayga? V Twingách? >:D
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:05
Re: No toto!
Majitelé Ayga ať jezdí v Aygu. Ferrari ale nebylo cílem restrikcí EU, to se svezlo. Cílem byly daleko běžnější auta jako třeba Passat, Laguna (jo i Renault, ať máš radost), či větší v EU běžná auta jako A6 či SUV.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:07
Re: No toto!
No tak teda. Pre Ferrari to má byť voľnejšie.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:22
Re: No toto!
Odpověď na to máš pod Navtechovým příspěvkem, několikrát v diskuzi a dokonce v článku.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:24
Re: No toto!
Tak to je úplne od veci.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:34
Re: No toto!
Tvůj zcestný názor.
Avatar - T613
7. 7. 2009 22:05
Re: No toto!
prd ekologie, ale závislost na ropě :-)
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:06
Re: No toto!
Jak jinak. To máme jako s tím Irákem a USA :-)
Avatar - T613
7. 7. 2009 22:00
Re: No toto!
pro inteligentnější:
peněženka = životní prostředí
plus = porsche
ultra = C1

Porsche nikdy nebude ekologičtější než C1 ani v globále neb nikdy neodveze tolik lidí jako ona C1.

Pro prudce inteligentní - je to volba mezi dvěma zly, kdy C1 je to menší zlo, než kdyby měli všichni doma šestiválec (byť by to bylo krásné)
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:02
Re: No toto!
A prečo by nebol v globále, keď ho je menej. Čo hovoríš na toto?
Takže si to zoberme. Nejaké Porsche so 300g/km CO2. A C1 so asi 100g/km CO2. Po svete chodí viac než milion týchto aut(Aygo, 107-to isté) Porsche 911 tejto generácie o roku 2004 maximálne 150 000. Takže: 1 000 000x100 čo je 100 000 000 je podľa teba menej ako 300x150 000 čo je 45 000 000.
45 000 000(PORSCHE) je viac ako 100 000 000(CITROEN)
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:03
Re: No toto!
Tatrováku, je to marné, zasekl se. Teď začne pořvávat "Prečo?" >:D
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:05
Re: No toto!
A nie je to tak ako píšem?
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:12
Re: No toto!
Není. Máš to tu napsáno asi 100x

Celá ta Evropa s stovkami milionů obyvatel, celý Evropský parlament, který si zvolili Evropané, je vlastně naprosto hloupý proti Tobě. >:D Vlastně by z Tebe měli udělat vůdce, ne? Jmenovali bychom se Kocourkovská unie >:D
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:21
Re: No toto!
Tak ako je to s tým č som písal:
Takže si to zoberme. Nejaké Porsche so 300g/km CO2. A C1 so asi 100g/km CO2. Po svete chodí viac než milion týchto aut(Aygo, 107-to isté) Porsche 911 tejto generácie o roku 2004 maximálne 150 000. Takže: 1 000 000x100 čo je 100 000 000 je podľa teba menej ako 300x150 000 čo je 45 000 000.
45 000 000(PORSCHE) je viac ako 100 000 000(CITROEN)
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:24
Re: No toto!
Přepočti na km a počty přepravených osob.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:26
Re: No toto!
Aha. Už odbiehaš. Predtým žiadny prepočty na osoby. Ak mám pravdu, už to pozmeníš.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:29
Re: No toto!
Tak dobrá. Přepočti na jedno auto a jeden km, když ti osoby tak strašně vadí, i když jsou statisticky významní.
8. 7. 2009 07:09
Re: No toto!
Vy ste experti....
Spočítajte spotrebu jedného boenigu alebo airbusu ročne, k tomu spotrebu jednej kontajnerovej lode prevážajúcej autosúčiastky cez pol zemegule a zistíte, že to vaše hranie sa na gramy je úplne smiešne... :-!
Avatar - Ronault.
8. 7. 2009 10:13
Re: No toto!
No to je sice hezké, ale plachetnicový tanker je zatím asi jen budoucnost ;-) Zkus ale místo boingem lidi přepravovat v malých tryskáčích. Jak jsem tady psal, EU cílila na jiné značky než Ferrari či Rolls, taky majitelé těchto značek by neměli mít problém si připlatit. Jsou i lepší způsoby jak omezit emise, to ano.
8. 7. 2009 13:18
Re: No toto!
A prečo by všetci mali lietať po svete ako splašení...nech sedia doma, a obchodujú konferenciou cez internet. Ušetríme hromady paliva, ešte väčšie náklady na dopravu, ušetríme prírodu a nedonesieme odnikiaľ žiadnu svinskú chrípku. Samé pozitíva. >:D
Avatar - Ronault.
8. 7. 2009 16:17
Re: No toto!
Ale no, já teda sedět doma nebudu, jestli chceš sedět ty, tak seď. Jedna věc je, co si můžeme dovolit omezit a co ne. Tankery a lodě pro obchod se zbožím potřebujeme nutně.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:09
Re: No toto!
Ale načo na jednu ossobu. Fakt je, že vo finále vypustia všetky Porsche do ovzdušia menej emisii ako všetky Ayga, C1, 107. Áno, sú na jednu osobu menej ekologické, lenže stále vypustia tých emisíí menej.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:53
ROVNICA
Takže ROnault si myslí, že ak tento príklad: 300:100 vynásobíme 100 krát, tak nevyjde nám to isté. Tak ako toto je možné. Ty si nemal rovnicu, čo.
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2009 21:54
Ferrari
Každý Ferrari dokáže přinést tolik radosti a nadšení, že je v jeho případě ničení životního prostředí zanedbatelný.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 21:55
Re: Ferrari
Ale ono ho aj tak neničí tak, ako Fiat 500. :-!
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 21:56
Re: Ferrari
To ano, ale taky stojí tolik, že ekologický příplatek by stál co dvě položky v příplatkové výbavě. Proč se tím tolik Ferrari zabývá je otázka, ale asi se chystají na horší časy. Ty příjdou tak či tak.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:00
RONAULT SA HANBÍ
Čo cením. Nedopovedal si mi totiž na túrovnicu.
Ty tvrdíš, že táto rovnica:
10-5=35-30
A táto rovnica:
10-5=35-30/.10
Je niečo iné?
Tak podme na to!
1. ROVNÁ SA
2. ROVNÁ SA
No nič. :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:02
Re: RONAULT SA HANBÍ
Ano, matematiku jsi se naučil v první a druhé třídě dobře.

A teď se vrhni na statistiku. To se ale učí až výše, na střední a důsledněji na VŠ. To ještě nějaký ten pátek potrvá, stejně jako až dostaneš pohled na svět dospělého člověka.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:04
Re: RONAULT SA HANBÍ
Nemáš na to čo povedať? Smutné. Zas som ťa zahnal. Už po koľkýkrát. Si úbožiak. :no: :no:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:08
Re: RONAULT SA HANBÍ
Kolkykrát? Ne, tys mě nezahnal, ty nechceš chápat názory ostatních a sám se poučit, že se pleteš. Jednou jsi to už dnes dokázal.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:18
Re: RONAULT SA HANBÍ
Ty sa pletieš. Nevieš ani rovnicu. :no:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:20
Re: RONAULT SA HANBÍ
No rovnice je fajn, ale umím statistiku. Říká Ti něco třeba chí kvadrát? Ne?
A co třeba logika?
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:21
Re: RONAULT SA HANBÍ
A čo rovnica? >:D 8-s >:-[] :no:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:25
Re: RONAULT SA HANBÍ
Danieli, musíš mě seznámit s rodiči. Chci prozkoumat, jestli je to dědičné.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:27
Re: RONAULT SA HANBÍ
A zas od veci. :-! :no:
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:36
Re: RONAULT SA HANBÍ
To není od věci, to je důležitá věc. Když to není vrozené, tak by se to dalo možná léčit. Případně i vrozené. Pamatuj, že tvůj zdravotní stav nikdy není od věci.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:06
RONAULT SA HANBÍ
Ano, ale ak zavreš do 150 000 Porsche čo je 45 000 000 CO2 a do 1 000 000 čo znamená 100 000 000 CO2, čo bude menej škodlivé?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - T613
7. 7. 2009 22:09
Re: RONAULT SA HANBÍ
a dá se z toho odvozovat:
1. Porsche nikdo nechce
2. Porsche je drahé
3. Porsche je ekologické
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:11
Re: RONAULT SA HANBÍ
Ne, špatně.

Těch 150 000 Porsche bude mít 150 000 řidičů, kteří ujedou 150 000 km s 45 M g CO2.

1000 000 řidičů C1 udělá 1 000 0000 km a vyprodukují 1 miliardu CO2.

Když to vydělíš kolik g CO2 se vypustí na 1 km, tak řidiči Porsche vyprodukují více CO2.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:13
Re: RONAULT SA HANBÍ
Ano, ale ak zavreš do 150 000 Porsche čo je 45 000 000 CO2 a do 1 000 000 čo znamená 100 000 000 CO2, čo bude menej škodlivé?
Čo ti tu nie je nejasné. Vidíš, že nemáš pravdu a len sa hádaš.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:36
Re: RONAULT SA HANBÍ
Milion C1 má milion řidičů, 150 000 Porsche má 150 000 řidičů.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:09
Re: RONAULT SA HANBÍ
No a čo?
Avatar - Ronault.
8. 7. 2009 16:18
Re: RONAULT SA HANBÍ
Když to nechceš pochopit nebo nemůžeš, tak ze sebe zbytečně blba nedělej.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 16:37
Re: RONAULT SA HANBÍ
Pýtam sa čo je na tom.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 16:37
Re: RONAULT SA HANBÍ
Škodlivější bude Porsche, protože tvůj model není shodný s realitou.
Prečo by nebol? Veď to auto neškodí len tomu vodičovi, ale hlavne ovzdušiu. A to je len jedno. le chceš povedať, že 150 000 Porsche vypustí emisie d 150 000 ovzduší a 1 000 000 do C1 1 000 000 ovzduší?
Stále vypustí 150 000 Porsche do jednoho ovzdušia 45 000 000 g CO2/km a C1 do jednoho ovzdušia 100 000 000 g CO2/km.
Avatar - Ronault.
8. 7. 2009 17:20
Re: RONAULT SA HANBÍ
Už jsem ti to tu psal několikrát. Navíc Porsche svým Cayenne je modelový důvod pro zavedení tohodle poplatku.

Vše tady máš několikrát napsáno, ode mne, tatrováka... vyber si. Pokud jsi to dosud nepochopil, tak dále s Tebou čas ztrácet nebudu. Diskuze s Tebou nekončí pochopením, ale tím, že tě rodiče nebo v tvém případě zdravotní sestřička na psychiatrii pošle spát.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:11
TEÓRIA VERSUS PRAX
Jasné, teoreticky je Porsche omnoho škodlivé viac ako C1.
Ale čo PRAX?Porsche jazdí 150 000. Citreonov milion
100 krát 1 000 000 je 100 000 000
300 krát 150 000 je 45 000 000.
Tak čo je VIAC EKOLOGICKÉ V PRAX-i?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:19
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Porsche není jediné auto s produkcí CO2 nad 120 g/km. To, že u vás v dolní horní jezdí jen Fabie Combi ještě neznamená, že v Bibione (pro Tebe destinaci milionářů - ještě teď se směju >:D >:D >:D >:D ) jezdí samé Fabie Combi.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:21
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Zas od veci. Skús niečo priamo k tomu napísať.
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:26
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Přepočti si to na km a počet přepravených osob. Ale to jsem ti už několikrát psal.
neregistrovaný "507--"
7. 7. 2009 22:27
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
A to už načo?
Avatar - Ronault.
7. 7. 2009 22:31
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Abys to pochopil, že řidič Porsche znečišťuje ovzduší více než řidič Ayga. Auta bez řidičů jsou statisticky bezvýznamní, protože nejezdí, stojí.

P.S.: Čekám, že odpověď bude Prečo nebo že jsem tupec, na víc se nezmůžeš.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 13:22
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Škodlivější bude Porsche, protože tvůj model není shodný s realitou.
Prečo by nebol? Veď to auto neškodí len tomu vodičovi, ale hlavne ovzdušiu. A to je len jedno. le chceš povedať, že 150 000 Porsche vypustí emisie d 150 000 ovzduší a 1 000 000 do C1 1 000 000 ovzduší?
Stále vypustí 150 000 Porsche do jednoho ovzdušia 45 000 000 g CO2/km a C1 do jednoho ovzdušia 100 000 000 g CO2/km.
neregistrovaný "Bench"
8. 7. 2009 14:30
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Už mě otravuje pořád číst, jak se po sté opakuješ. Každý (i Ronault) chápe, co se tu snažíš říct. Tvůj argument má ale jenom část pravdy a ty si asi myslíš, že čím víckrát to napíšeš, tím víc to bude pravda. Tvůj argument je něco jako kdybys řekl, že většina vrahů jsou muži a proto by vražedkyně měly mít mírnější postihy.

Přestaň to tu prosím tapetovat. Děkuji.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:48
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Úplne od veci. Vraha treba potrestať exemplárne, nemôžeš ich sčítať. Ale uznáš, prečo by mal mať Smart rovnaký emisný limit ako BUGATTI?
Avatar - T613
8. 7. 2009 14:51
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
[odkaz]
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 14:54
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Logika hovorí, že BUGATTI má mať rovnaký emisný limit ako Smart?
Avatar - T613
8. 7. 2009 14:59
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Logika hovoří, že Bugatti má spalovací motor jako Smart
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 15:13
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Aha, takže má mať rovnaké emisné limity ako Smart.
Avatar - T613
8. 7. 2009 18:12
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Chceš to dát na značky? Tak ano, platí pro něj stejné předpisy jako pro jakékoliv jiné auto. Nechceš to dát na značky? Tak si s tím dělej co chceš. Prosté
neregistrovaný "Bench"
8. 7. 2009 15:04
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
Bugatti by nemělo mít emisní limity žádné. Ať si z výfuku vypouští třeba kyanovodík. Při počtech, kolik jich jezdí, to na životní prostředí stejně nemá v porovnání se Smartem skoro žádný vliv.
neregistrovaný "507--"
8. 7. 2009 15:14
Re: TEÓRIA VERSUS PRAX
No konečne! A to platí aj pre Ferrari.
9. 7. 2009 15:34
Ekotreror
Hoši, tady ty vaše výpočty jsou hezké, ale co takhle se zamyslet nad pravou podstatou. Jak je možné, že nějací zelení politici mají tak ohromné slovo a před 15 lety by je za tenhle názor zakopali zaživa do země, zakopali by je motoristi a vyznavači pravých aut za to, že vymýšlí takové hovadiny. Proč má zelený politik nárok brát nám skutečná auta, kterým když nakopneš motor rozbuší se ti srdce, máš strach si do něj sednout protože rídit ho umí jen ti nejlepší řidiči. řazení je tuhé, spojka klade odpor a motor buble a otáčky šplhají do červeného pole, okolí vozu je čuch spáleného benzínu... copak už tohle nikdo nechce?
Rozbalit vlákno
0