Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 500 0,9 TwinAir: Dvouválec za 365.900,- Kč

Fiat zveřejnil ceny motoru 0,9 TwinAir v modelu 500. Nejprve k zákazníkům zamíří přeplňovaná verze se 63 kW.
Zpět na článek
20. 10. 2010 14:09
20. 10. 2010 14:38
20. 10. 2010 14:49
20. 10. 2010 14:53
20. 10. 2010 16:01
20. 10. 2010 17:49
20. 10. 2010 14:55
20. 10. 2010 15:05
20. 10. 2010 15:11
21. 10. 2010 11:48
20. 10. 2010 15:36
20. 10. 2010 15:56
20. 10. 2010 15:57
20. 10. 2010 16:02
21. 10. 2010 04:12
20. 10. 2010 16:02
22. 10. 2010 00:37
22. 10. 2010 08:48
20. 10. 2010 16:18
20. 10. 2010 16:45
20. 10. 2010 18:11
20. 10. 2010 18:22
20. 10. 2010 22:57
20. 10. 2010 21:29
21. 10. 2010 05:39
21. 10. 2010 10:29
20. 10. 2010 16:46
20. 10. 2010 21:40
neregistrovaný "RayBan"
21. 10. 2010 10:57
21. 10. 2010 12:23
22. 10. 2010 00:03
Avatar - KANKUNEN
20. 10. 2010 14:09
To je sranda
Při známé preciznosti italů a poláků je se na co těšit. Cena jak za Lagunu.
Rozbalit vlákno
16
20. 10. 2010 14:23
Re: To je sranda
člověče z tebe ta zatrpklost úplně ukapává.... A to všechno jen kvůli tomu, že se taťkovi s*ala Alfa.... Trochu zbytečné, ne?

PS: v polsku dělané Fiaty Panda a 500 jsou se spolehlivostí naprosto OK....
20. 10. 2010 14:38
Re: To je sranda
... ale jenom ty co stojí ve skladu >:-[] ;-)
20. 10. 2010 14:49
Re: To je sranda
a až dorazí Audi z Maďarska, to pak bude hard-core :-!
Avatar - iudex
20. 10. 2010 14:53
Re: To je sranda
A do Mercedesov renaulťácke motory! ;-)
20. 10. 2010 15:24
Re: To je sranda
A do Citroenu BMW.... ups! >:D
20. 10. 2010 16:01
Re: To je sranda
Citroen si určite u BWM objednal nejakú špeciálnu softwarovú úpravu, aby sa motor kazil, kontrolky blikali a pod. :-! >:-[]
20. 10. 2010 15:45
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
Zdroj: www.fiat.cz

Německá společnost pro technický dohled GTÜ zveřejnila zprávu o kvalitě vozidel, která by měla usnadnit rozhodování potenciálních klientů o jejich koupi. Zpráva pro rok 2011 byla vypracována na základě technického průzkumu provedeného na 5 miliónech ojetých vozidel. Výsledky uvedených technických kontrol pak posloužily odborníkům z GTÜ k určení silných a slabých stránek 215 oblíbených modelů.

V hodnocení kvality vozidel starých 1 až 3 roky je na prvním místě v segmentech A a B model Fiat 500, před Toyotou Yaris a Mazdou2. Za zmínku také stojí, že podle hodnocení německého automobilového klubu ADAC je nejspolehlivějším vozem v segmentu A a B za rok 2008 další model skupiny Fiat - Fiat Panda. Ten u malých vozů vede před Toyotou Aygo a Peugeotem 206. Ve stejném hodnocení se modely Fiat Punto a Grande Punto umístily na krásném čtvrtém místě! Fiat Panda byl také v roce 2009 podle hodnocení ADAC nejspolehlivějším modelem na trhu a umístil se tak v kategorii malých vozidel registrovaných v roce 2009 před mistrem elegance.

Oba úspěšné modely, Fiat Panda a Fiat 500, mají na svém kontě celou řadu významných ocenění a Fiat Auto Polska v Tychy, kde jsou vyráběny, patří mezi špičku světového automobilového průmyslu. Tato továrna skupiny Fiat Group Automobiles se od roku 2007 řadí do skupiny společností „World Class Manufacturing“, to znamená, že využívá ty nejmodernější a nevyspělejší metody pro řízení výrobních systémů. V roce 2004 získala společnost Fiat Auto Polska Národní cenu kvality a v roce 2005 byla jako první polská společnost v historii finalistou prestižní Evropské soutěže o cenu za jakost – EFQM.

Shrnovačka:
- Nejspolehlivější auto v segmentu A a B je Fiat 500
- průzkum byl proveden na celkem 5 mil ojetin (tedy na reálných autech v provozu ve značném vzorku, nejedná se tedy o zjišťování paramterů alá TUV a ADAC,a el o parametry určující spolehlivost!!!
- podobně spolehlivá jako F 500 je i její sestra Panda (zcela pochopitelně)
- výrobní závod v Polsku nejenže je nejmodernějším závodem v Polsku (napříč), patří i mezi nejmodernější závody celosvětově!!!
20. 10. 2010 16:05
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
hmm, ne že bych tomu nevěřil, ale nevíš jak přesně sbírali ty data o ojetinách? Na základě čeho posuzovali poruchovost a pod?
20. 10. 2010 16:13
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
Podívej se na jejich stránky...

Já to jen tak zběžně čekl, ale zdá se, že se tím živí, že to je jednak formou dotazníků, jendak vedením statistiky od všech autoklubů v německu a servisů a dále jejich interní snaha o kontrolu mnoha fyzických aut.

Děljaí tedy nejen auta, ale i domy a strojní zeřízení atd...
20. 10. 2010 17:10
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
právě v to jsem doufal, že nebudu muset luštit jejich metodologii a ty to budeš mít už zmáklý a všechno mi vysvětlíš ;-) tak snad zítra na to juknu.

ale jestli to dělají jak píšeš, pak klobouk dolů, musí to být fuška :yes:
20. 10. 2010 17:31
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
V kontextu této zprávy je dobré si připomenout, že se taliáni rozhodli přesunout výrobu Pandy a 500 na horký italský jih. Asi se jím zdá, že Fiaty začínají být podezřele spolehlivé a tedy se nedrží tradic značky.
20. 10. 2010 21:18
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
Statistika zalozena na stari auta je nesmysl, vetsi smysl uz dava statistika DEKRY zalozena na najetych km:
0-50 000km 1. Corsa D, 2. Smart, 3. Yaris
50-100 000km 1. Yaris, 2. Renault Clio III, 3. Mazda 2
100-150 000km 1. Honda Jazz, 2. Audi A2, 3. Ford Fiesta

PS. pripada ti ok prumer zataceni 12 metru u pidi auta primarne do mesta?
20. 10. 2010 22:01
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
ne, takový průměr zatáčení je výsměchem zákazníkovi a debaklem konstruktérů. A trh to ví a odráží se to na prodejích..... Blbých pár set tisíc ročně, to je prostě PROPADÁK ;-)

PS: pochop, že F500 je o jiných věcech než o tvrdých parametrech.... Identické Káčko do Fordu může být ve všem lepší a stejně ho nikdo nechce, protože to prostě "není ono".....
21. 10. 2010 08:16
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
No tak ona to hlavně není pravda...myslím to číslo...
F 500 má celkem velký poloměr otáčení, ale má to několik ale, byť ty sem už tady x - krát psal.

- při velikosti F 500 to opravdu není problém, F 500 nepotřebuje autobusový rejd
- fiat 500 má s motorem 1,4 (který ani Káčko nenabízí) z důvodu přídavných stabilizátorů průměr 10,6 m, tedy ne 12, jak tady někdo záměrně špatně uvádí. S motorem 1,2 a 1,3 MJTD je to dokonce metrů jen 9,2. Např. Fabie má 10 m, tedy F 500 je v kontextu toho co je běžné, přičemž u motoru primárně určeného do města je znatelně lepší, u motoru silnějšího o něco horší (ale ne o 2 m, jak se snaží někdo referovat).
25. 10. 2010 23:22
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
Tak ne 12m, at nezeru, 11.6m. Pro srovnani Opel Insignia 11.6m, Superb 11.5m, A4 11.4m, Fabia 10.5m. Pri velikosti A4 11.4m problem neni, pri velikosti F500 to problem je, a poradny. Kontext mas docela spatny, F500 je o tridu nize nez Fabia o 3 tridy nize nez A4 a spol., takze to pro 3.5metrove auto bezna hodnota rozhodne neni. To, ze nejaka verze s jinym motorem ma rejd jiny pilotovi 1.4 pri parkovani fakt hodne pomuze :no:
20. 10. 2010 14:10
Už jste s tím někdo jeli?
Nebo to aspoň slyšeli?
Rozbalit vlákno
13
20. 10. 2010 14:22
Re: Už jste s tím někdo jeli?
četl jsem nějaký německý test a tam si ten motor pochvalovali..... Doufám že se brzo dostanu k nějaké předváděcí jízdě - přecejen, tohle je trošku jiný šálek kávy než vše ostatní na trhu (ikdyž je to jen picollo ;-)

Fiat si za tenhle motor zaslouží pochvalu už jen za tu odvahu :yes:

PS: cena je tedy řádně napálená, ale tohle u F500 není problém..... prodává se dobře i za ty ceny....
20. 10. 2010 14:22
Re: Už jste s tím někdo jeli?
[odkaz]
20. 10. 2010 14:25
Re: Už jste s tím někdo jeli?
He, ten zvuk je drsnej. Něco mezi sekačkou a motorkou. >:D
20. 10. 2010 14:33
Re: Už jste s tím někdo jeli?
[odkaz] :-)
20. 10. 2010 15:28
Re: Už jste s tím někdo jeli?
:yes:
Avatar - T613
20. 10. 2010 14:28
Re: Už jste s tím někdo jeli?
[odkaz]
Avatar - iudex
20. 10. 2010 14:41
Re: Už jste s tím někdo jeli?
Ako motorka s dvojvalcom. Drsné, ale nie vyslovene nepríjemné, čakal som horšie.
20. 10. 2010 14:44
Re: Už jste s tím někdo jeli?
K chrakteru takového broučka jako je 500 to celkem sedne, ale v čemkoliv větším, i třeba Puntu, to bude působit srandovně. Ale jízdně to bude třeba fajn.
Avatar - iudex
20. 10. 2010 14:48
Re: Už jste s tím někdo jeli?
No práve, 500ka je trochu iná, tam to určitým spôsobom dotvára jej osobitý charakter. V serióznom "rodinnom" aute typu Fabia by to už pôsobilo smiešne.
20. 10. 2010 14:50
Re: Už jste s tím někdo jeli?
Jsem zvědav, jestli tu 77kw verzi vyfasuje i Míťa jako základní motorizaci.
Avatar - euro89
20. 10. 2010 15:43
Re: Už jste s tím někdo jeli?
MiTo asi ne, ale měla by ten motor jako základ dostat nová generace Ypsilonky chystaná na příští rok.
20. 10. 2010 15:57
Re: Už jste s tím někdo jeli?
Právě v mitu by byl myslím hdoně oblíbený. Oni to budou ten motor nasazovat pomalu a odspodu, ale zrovna Mito tento motor asi dostane záhy, stejně jako Punto. Možná se ho dočká i nástupce Brava v silnější i slabší verzi (kvůli daním a emisím). Potom půjde i cena toho motoru postupně dolu.

Zvuk je super !!!! Chování taky. ;-)
20. 10. 2010 15:30
Re: Už jste s tím někdo jeli?
Ten zvuk je pekelnej. Musim se tim projet....
20. 10. 2010 14:55
1,2l
nevim nevim ale radsi bych si koupil nejakou feldu 1,3l 50kW za 30tis. + 10tis. prepis a vrazil do ni 100tis. na upravy (je to blbost daji se koupit lepsi auta, ale ve srovnani s timhle to blbost neni) motoru, podvozku a karoserie, mel bych pak auto se stejnymi parametry a za polovicni cenu :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2010 15:05
Re: 1,2l
jak to můžeš srovnávat? 8-s
20. 10. 2010 15:11
Re: 1,2l
na slusny felde s upravama za 100tis. uplne lehce :-) vykon stejnej, kdyz se koupi felda v kombiku tak je snad i vetsi a motor uz je v provozu osvedcenej a je to "drzak" ;-) a hlavne pak uplne jina cena. samozrejme ze za 140tis. se da koupit lepsi a novejsi auto, takze to neber tak uplne vazne, ale za uvahu to stoji :-)
21. 10. 2010 11:48
Re: 1,2l
Takže srovnání - nejlevnější Felda s výkonem 40 kW stála nová 230 tisíc. Neměla žádné airbagy, rádio, bezpečnostní výbavu atd., zkrátka nic. Motor morálně zastaralý cca 30 let s mrtvým pásmem kolem 1000 otáček (a ani v otáčkách nic moc) , gumové řazení a řízení bez posilovače. Spotřeba celkem průměr (absolutně ne tak hrozná, vzhledem k výkonu ale nic moc). Jedině na ní bylo fajn, že motor byl z lehkých slitin a díly levné. Jo a abych nezapomněl, rezla už na prospektu. Dále by mě zajímalo, která Felda a s jakými úpravami na motoru, měla výkon přes 60 kW. Moc alternativ tu ale tenkrát nebylo, pokud chtěl člověk nové auto do 300 tisícovek...
Oproti tomu Fiat 500 je stylovka se solidní výbavou.
Ovšem v jedné věci se skutečně nemýlíte. Co píšete, to je opravdu blbost.
20. 10. 2010 15:56
Re: 1,2l
doufám že to nemyslíš vážně
20. 10. 2010 15:57
Re: 1,2l
dělá si legraci... :yes:
20. 10. 2010 16:02
Re: 1,2l
samozrejme ze ne >:D vazne si delam srandu. jen jsem chtel trochu poutavejsim zpusobem poukazat tu smesnou cenu za takovy prditko s motorem podobnym feldackymu :-)
21. 10. 2010 04:12
Re: 1,2l
Tak tohle vidím ještě pod 15-ti lety věku... ;-) Teda Stevee, tohle je perla >:D :yes:
Avatar - euro89
20. 10. 2010 15:48
cenu bych snížil
Určitě to bude v rámci svý kategorie super motor, ale 5tis.Kč je moc malej argument k tomu, abych tomuhle motoru dal přednost před 1.4 16V. Pokud by byl za nějakých +- 335tis., tak je to akorát. :yes:
Rozbalit vlákno
5
20. 10. 2010 15:54
Re: cenu bych snížil
Ačkoli mám tu 1,4, nedovedu si představit argument, který by mě dnes donutil koupit právě tu 1,4 před tímto multiairem... Napadá mě snad jen papírově vyšší výkon, a čistě teoreticky nižší náklady na servis, což asi ve finále nebude pravda... Dvouválec (trocha oleje a dvě svíčky) :-) . Bral bych už teď jedině multiar právě v této verzi.

1,4 je sice úsporná, ale ne tak jak tohle...
1,4 je sice lehka, ale ne jak tohle
1,4 sice jede, ale dole (nejčastěji po městě) je proti multiairu mrtvá...
20. 10. 2010 23:00
Re: cenu bych snížil
To mas ten samy motor ktery se rozpadnul v dlouhodobem testu?
21. 10. 2010 08:27
Re: cenu bych snížil
Ano, to je on.
jinak je to dlouhodobě (i uživateli) potvrzený nejspolehlivější motor.
25. 10. 2010 23:31
Re: cenu bych snížil
Uzivatele v testu tvuj optimismus nesdileji...
Avatar - gld
20. 10. 2010 17:53
Re: cenu bych snížil
cena podľa mňa pôjde celkom rýchlo dole..len teraz je to novinka na trhu tak to trošku nadsadili

ale inak by som si určite radšej vybral tento dvojvalec ako 1.4 16V..už len pre tú prču >:-[] a 5000 kačiek na pár tankovaní ;-)
20. 10. 2010 16:02
hezký
Teda to čumím, že ty dva válce běží současně. To je už 4 dobýho motoru docela zvláštní. Tím pádem to má charakteristiku běhu motoru asi jako 4 dobý jednoválec o objemá 0,9 litru. Pak se ani nedivím tomu krouťáku 145 Nm což je si myslím úžasná hodnota. Sem zvědavej na parametry tý výkonější varianty. Jestli se to po 50000 km nevysype, tak před Fiatem klobouk dolů.
Rozbalit vlákno
2
22. 10. 2010 00:37
Re: Re:hezký
U řadového čtyřtaktního dvouválcového motoru se písty vždy pohybují současně, pouze cykly jednotlivých válců jsou posunuty o 360 stupňů, není to vůbec zvlášní, naopak zvláštní by bylo kdyby se písty pohybovaly střídavě. Motor by nemohl mít pravidelný chod. Myslím, že takový motor snad ani neexistuje na rozdíl od dvoutaktů, kde je to většinové řešení. A pokud se týká charakteristiky motoru, nechová se jako jednoválec, protože písty se sice pohybují současně, ale zapalují střídavě. Takže se chová jako čtyřdobý dvouválcový motor o objemu cca 0,9 litru v tomto případě přeplňovaný. Jako původní FIAT 500, JAWA 500 OHC a jiné. Silnější má mít 105 k /77kW. Ujet 50tis. km, vzhledem k tomu vyvažovacímu hřídeli jako prase a rozvodovému řetězu, by zřejmě měl.
22. 10. 2010 08:48
Re: Re:hezký
Aha to jsem nevěděl. Díky za vysvětlení :yes:
20. 10. 2010 16:18
TUPLÁK
Předem zapřísahám ctěnou garážovou veřejnost, žádné pokřiky - jednu dvojku pane vrchní, nebo... tupláky neberem a podobné nejapné garážové žerty. Chvalme fiat za to, že konečně vyrábí auta, která vždy vyrábět uměl. Mercedes vyrábí auta pro pracháče, fiat pro méně majetné vrstvy. Tak to prostě je, to není kritika, to je konstatování faktu. Uznávám, že pocitově to není žádnej rajc, ale jsou prostě auta na ten dvojhrnek jako dělaná.

Nakonec, hele, kde stojí psáno, že musíš nutně s autem i jezdit? Nabuš si ho po šíbr samejma extras, postav si ho pod balkón a o zábavu na sobotu máš postaráno. Pustíš s v něm parádní muziku, upravíš si posaz, sem tam trošku zavrčíš... garantuju ti, že si budeš připadat jak v reálný jízdě.

No, a kdybys nutně potřeboval někam odjet, ještě pořád jsou v záloze kámoši s hatepečkem, uvážeš lano a tradá...

Ale dosti žertů, nepochybně velmi moderní motůrek, na technické výši. Těším se na test, přeci jen vyvážit hrazdu s tímhle atletem, to nebyl určitě lehkej vořech.

Docela to ladí - malá automobilka, malá auta, malé motory.

P.S. Jen ta cena... dvojitý vidění, ne? :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - saldy
20. 10. 2010 16:45
Re: TUPLÁK
A co teprve ta verze SS- v černé barvě, bílé kůži, to bude ostrá jízda.
20. 10. 2010 18:11
Re: TUPLÁK
Nic proti, jestli pote Mercede dela auto pro prachace tak Fiat 2 cylinder za 365 000 je pro chude?

Pro koho je pote auto za 200 papiru... pro zebraky?

Mozna je to dobry motor, ale jen cas nam ukaze jak dobra volba to byla.
20. 10. 2010 18:22
Re: TUPLÁK
Nemyslím, že by méně majetní lidé byli lidmi chudými, či nějakými žebráky, máš vskutku úchváná životní zjištění. V reálu je to tak, že je společnost majetkově dokonale rozsortýrovaná. Asi už deset tisíc let. Překvapuje mě, že sis toho zatím nevšiml.

Nahoře na závěr příspěvku píši, jestli ta cena není tvořena dvojitým viděním... Dvakrát čti a potom piš.
20. 10. 2010 22:57
Re: TUPLÁK
V tomto ohledu mas vyjimecne pravdu. ;-)
20. 10. 2010 21:29
Re: TUPLÁK
Skús brať v úvahu turbo, kone, a úsporu hmotnosti - potom je tá cena síce dosť sebavedomá, ale vzhľadom na dopyt a že ide o štýlovku, tak nie zvlášť prehnaná.
21. 10. 2010 05:39
Re: TUPLÁK
Souhlas, motor s těmito parametry by měl utáhnout na laně i plně naloženo haťapku v kombíku ;-) . A propós, podobná jednotka by se měla objevit u VW spolu s faceliftem Pola a samozřejmě jako jeden z motorů pro Lupo.
21. 10. 2010 10:29
Re: TUPLÁK
Čo môže slúžiť ako dôkaz, že Fiat si tentoraz našlápol dobre. ;-)
20. 10. 2010 16:46
retro ako sa patrí
:-) Fiat ako jediný dokázal spravit skutočné retro- telom aj dušou- nielen že nadviazal na dizajn predchodcu, ktorý spôsobil senzáciu v daných rokoch, no jeho nástupca neostal v tieni predka a zasadol za trón súčasného lídra tejto retro kategórie. Zanechal za sebou s prehľadom predražené a ideovo pomýlené modely-špecialne tým myslím vw beetle, ale aj mini.Všetko su to káry predražené, a bežným ľudom nedostupné, čo u tohto fiatíka naštastie neplatí.
Dnes sme sa presvedčili že Fiat nezabudol ani na dušu, ktorou sú taliani známi a naservíroval nám skutočne odvážnu, ale zároveň senzačnú pohonnu jednotku, ktorá ideovo nadviazala na predchodcu. Už žiadne hrkotajúce ťažké TDI v beetly, či papajúce mini, ale skutočne agregát, ktorý zatial aspoň podľa tech.informácii rozčeril vody automobilizmu. ;-)
Veľmi sa teším na živý stret s týmto, prepáčte mi za výraz, ale pre mňa DIELOM, ktoré dúfam splní mnohé moje očakávania. :yes:
PS: s výfukom napr od firmy ducatti-špecialistu na 2 valce by to mohla byt nádhera!
A ešte ku cenovke- vzhladom na výkon a na úplne nový motor by som zas sa tak nedivil- dnes sa neplatí za objem, ale čo z toho auta dostanete, takže pre mna cena OK :-!
Rozbalit vlákno
2
20. 10. 2010 17:00
Re: retro ako sa patrí
[odkaz] Tohle by ti mohlo trochu pootevřít voči...
20. 10. 2010 18:15
Re: retro ako sa patrí
Ja tedy s kritikou "malo mista ve predu" nesouhlasim, ba naopak hodne mista pro 177cm vysokeho cloveka.

Ale je to spise pro holky pokud neni v uprave abarth pote ma nadherny zvuk :yes:
20. 10. 2010 17:26
Žalostná ubohost
Z litru má být alespoň 100 kW. Viz. Hyundai má z 2l 200kW, tak z litru to má být polovina.

Vždyť ten 100kW litr by se hodil i do Superbu.
Rozbalit vlákno
3
20. 10. 2010 21:30
Re: Žalostná ubohost
Inak si docela zdravý a jesť ti chutí... >:D
neregistrovaný "RayBan"
20. 10. 2010 21:40
Re: Žalostná ubohost
>:D >:D :yes:
Avatar - jazva
20. 10. 2010 22:22
Re: Žalostná ubohost
>:D :yes: tiež ma to napadlo...
Avatar - Well-being
20. 10. 2010 22:55
Když už, tak ...
Když už bych se rozhodl, že budu šetřit na benzínu, tak bych si na to určitě nepořídil o 100 tis. Kč předražené auto ;-)
Rozbalit vlákno
1
21. 10. 2010 04:18
Re: Když už, tak ...
F500 není zrovna lowcost pro příjemce dávek z ÚP ;-)
Avatar - kari.laz
21. 10. 2010 10:57
dáno dobou
V dnešní době je člověk ochoten za kýč zapaltit děsný peníze.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Plautus
21. 10. 2010 12:23
Re: dáno dobou
...povedal Andy kari.laz Warhol ;-)
22. 10. 2010 00:03
Re:hezký
U řadového čtyřtaktního dvouválcového motoru se písty vždy pohybují současně, pouze cykly jednotlivých válců jsou posunuty o 360 stupňů, není to vůbec zvlášní, naopak zvláštní by bylo kdyby se písty pohybovaly střídavě. Motor by nemohl mít pravidelný chod. Myslím, že takový motor snad ani neexistuje na rozdíl od dvoutaktů, kde je to většinové řešení. A pokud se týká charakteristiky motoru, nechová se jako jednoválec, protože písty se sice pohybují současně, ale zapalují střídavě. Takže se chová jako čtyřdobý dvouválcový motor o objemu cca 0,9 litru v tomto případě přeplňovaný. Jako původní FIAT 500, JAWA 500 OHC a jiné.
Rozbalit vlákno
0