Německá společnost pro technický dohled GTÜ zveřejnila zprávu o kvalitě vozidel, která by měla usnadnit rozhodování potenciálních klientů o jejich koupi. Zpráva pro rok 2011 byla vypracována na základě technického průzkumu provedeného na 5 miliónech ojetých vozidel. Výsledky uvedených technických kontrol pak posloužily odborníkům z GTÜ k určení silných a slabých stránek 215 oblíbených modelů.
V hodnocení kvality vozidel starých 1 až 3 roky je na prvním místě v segmentech A a B model Fiat 500, před Toyotou Yaris a Mazdou2. Za zmínku také stojí, že podle hodnocení německého automobilového klubu ADAC je nejspolehlivějším vozem v segmentu A a B za rok 2008 další model skupiny Fiat - Fiat Panda. Ten u malých vozů vede před Toyotou Aygo a Peugeotem 206. Ve stejném hodnocení se modely Fiat Punto a Grande Punto umístily na krásném čtvrtém místě! Fiat Panda byl také v roce 2009 podle hodnocení ADAC nejspolehlivějším modelem na trhu a umístil se tak v kategorii malých vozidel registrovaných v roce 2009 před mistrem elegance.
Oba úspěšné modely, Fiat Panda a Fiat 500, mají na svém kontě celou řadu významných ocenění a Fiat Auto Polska v Tychy, kde jsou vyráběny, patří mezi špičku světového automobilového průmyslu. Tato továrna skupiny Fiat Group Automobiles se od roku 2007 řadí do skupiny společností „World Class Manufacturing“, to znamená, že využívá ty nejmodernější a nevyspělejší metody pro řízení výrobních systémů. V roce 2004 získala společnost Fiat Auto Polska Národní cenu kvality a v roce 2005 byla jako první polská společnost v historii finalistou prestižní Evropské soutěže o cenu za jakost – EFQM.
Shrnovačka:
- Nejspolehlivější auto v segmentu A a B je Fiat 500
- průzkum byl proveden na celkem 5 mil ojetin (tedy na reálných autech v provozu ve značném vzorku, nejedná se tedy o zjišťování paramterů alá TUV a ADAC,a el o parametry určující spolehlivost!!!
- podobně spolehlivá jako F 500 je i její sestra Panda (zcela pochopitelně)
- výrobní závod v Polsku nejenže je nejmodernějším závodem v Polsku (napříč), patří i mezi nejmodernější závody celosvětově!!!
Já to jen tak zběžně čekl, ale zdá se, že se tím živí, že to je jednak formou dotazníků, jendak vedením statistiky od všech autoklubů v německu a servisů a dále jejich interní snaha o kontrolu mnoha fyzických aut.
Děljaí tedy nejen auta, ale i domy a strojní zeřízení atd...
V kontextu této zprávy je dobré si připomenout, že se taliáni rozhodli přesunout výrobu Pandy a 500 na horký italský jih. Asi se jím zdá, že Fiaty začínají být podezřele spolehlivé a tedy se nedrží tradic značky.
ne, takový průměr zatáčení je výsměchem zákazníkovi a debaklem konstruktérů. A trh to ví a odráží se to na prodejích..... Blbých pár set tisíc ročně, to je prostě PROPADÁK ;-)
PS: pochop, že F500 je o jiných věcech než o tvrdých parametrech.... Identické Káčko do Fordu může být ve všem lepší a stejně ho nikdo nechce, protože to prostě "není ono".....
No tak ona to hlavně není pravda...myslím to číslo...
F 500 má celkem velký poloměr otáčení, ale má to několik ale, byť ty sem už tady x - krát psal.
- při velikosti F 500 to opravdu není problém, F 500 nepotřebuje autobusový rejd
- fiat 500 má s motorem 1,4 (který ani Káčko nenabízí) z důvodu přídavných stabilizátorů průměr 10,6 m, tedy ne 12, jak tady někdo záměrně špatně uvádí. S motorem 1,2 a 1,3 MJTD je to dokonce metrů jen 9,2. Např. Fabie má 10 m, tedy F 500 je v kontextu toho co je běžné, přičemž u motoru primárně určeného do města je znatelně lepší, u motoru silnějšího o něco horší (ale ne o 2 m, jak se snaží někdo referovat).
Tak ne 12m, at nezeru, 11.6m. Pro srovnani Opel Insignia 11.6m, Superb 11.5m, A4 11.4m, Fabia 10.5m. Pri velikosti A4 11.4m problem neni, pri velikosti F500 to problem je, a poradny. Kontext mas docela spatny, F500 je o tridu nize nez Fabia o 3 tridy nize nez A4 a spol., takze to pro 3.5metrove auto bezna hodnota rozhodne neni. To, ze nejaka verze s jinym motorem ma rejd jiny pilotovi 1.4 pri parkovani fakt hodne pomuze :no:
četl jsem nějaký německý test a tam si ten motor pochvalovali..... Doufám že se brzo dostanu k nějaké předváděcí jízdě - přecejen, tohle je trošku jiný šálek kávy než vše ostatní na trhu (ikdyž je to jen picollo ;-)
Fiat si za tenhle motor zaslouží pochvalu už jen za tu odvahu :yes:
PS: cena je tedy řádně napálená, ale tohle u F500 není problém..... prodává se dobře i za ty ceny....
K chrakteru takového broučka jako je 500 to celkem sedne, ale v čemkoliv větším, i třeba Puntu, to bude působit srandovně. Ale jízdně to bude třeba fajn.
No práve, 500ka je trochu iná, tam to určitým spôsobom dotvára jej osobitý charakter. V serióznom "rodinnom" aute typu Fabia by to už pôsobilo smiešne.
Právě v mitu by byl myslím hdoně oblíbený. Oni to budou ten motor nasazovat pomalu a odspodu, ale zrovna Mito tento motor asi dostane záhy, stejně jako Punto. Možná se ho dočká i nástupce Brava v silnější i slabší verzi (kvůli daním a emisím). Potom půjde i cena toho motoru postupně dolu.
nevim nevim ale radsi bych si koupil nejakou feldu 1,3l 50kW za 30tis. + 10tis. prepis a vrazil do ni 100tis. na upravy (je to blbost daji se koupit lepsi auta, ale ve srovnani s timhle to blbost neni) motoru, podvozku a karoserie, mel bych pak auto se stejnymi parametry a za polovicni cenu :-)
na slusny felde s upravama za 100tis. uplne lehce :-) vykon stejnej, kdyz se koupi felda v kombiku tak je snad i vetsi a motor uz je v provozu osvedcenej a je to "drzak" ;-) a hlavne pak uplne jina cena. samozrejme ze za 140tis. se da koupit lepsi a novejsi auto, takze to neber tak uplne vazne, ale za uvahu to stoji :-)
Takže srovnání - nejlevnější Felda s výkonem 40 kW stála nová 230 tisíc. Neměla žádné airbagy, rádio, bezpečnostní výbavu atd., zkrátka nic. Motor morálně zastaralý cca 30 let s mrtvým pásmem kolem 1000 otáček (a ani v otáčkách nic moc) , gumové řazení a řízení bez posilovače. Spotřeba celkem průměr (absolutně ne tak hrozná, vzhledem k výkonu ale nic moc). Jedině na ní bylo fajn, že motor byl z lehkých slitin a díly levné. Jo a abych nezapomněl, rezla už na prospektu. Dále by mě zajímalo, která Felda a s jakými úpravami na motoru, měla výkon přes 60 kW. Moc alternativ tu ale tenkrát nebylo, pokud chtěl člověk nové auto do 300 tisícovek...
Oproti tomu Fiat 500 je stylovka se solidní výbavou.
Ovšem v jedné věci se skutečně nemýlíte. Co píšete, to je opravdu blbost.
samozrejme ze ne >:D vazne si delam srandu. jen jsem chtel trochu poutavejsim zpusobem poukazat tu smesnou cenu za takovy prditko s motorem podobnym feldackymu :-)
Určitě to bude v rámci svý kategorie super motor, ale 5tis.Kč je moc malej argument k tomu, abych tomuhle motoru dal přednost před 1.4 16V. Pokud by byl za nějakých +- 335tis., tak je to akorát. :yes:
Ačkoli mám tu 1,4, nedovedu si představit argument, který by mě dnes donutil koupit právě tu 1,4 před tímto multiairem... Napadá mě snad jen papírově vyšší výkon, a čistě teoreticky nižší náklady na servis, což asi ve finále nebude pravda... Dvouválec (trocha oleje a dvě svíčky) :-) . Bral bych už teď jedině multiar právě v této verzi.
1,4 je sice úsporná, ale ne tak jak tohle...
1,4 je sice lehka, ale ne jak tohle
1,4 sice jede, ale dole (nejčastěji po městě) je proti multiairu mrtvá...
Teda to čumím, že ty dva válce běží současně. To je už 4 dobýho motoru docela zvláštní. Tím pádem to má charakteristiku běhu motoru asi jako 4 dobý jednoválec o objemá 0,9 litru. Pak se ani nedivím tomu krouťáku 145 Nm což je si myslím úžasná hodnota. Sem zvědavej na parametry tý výkonější varianty. Jestli se to po 50000 km nevysype, tak před Fiatem klobouk dolů.
U řadového čtyřtaktního dvouválcového motoru se písty vždy pohybují současně, pouze cykly jednotlivých válců jsou posunuty o 360 stupňů, není to vůbec zvlášní, naopak zvláštní by bylo kdyby se písty pohybovaly střídavě. Motor by nemohl mít pravidelný chod. Myslím, že takový motor snad ani neexistuje na rozdíl od dvoutaktů, kde je to většinové řešení. A pokud se týká charakteristiky motoru, nechová se jako jednoválec, protože písty se sice pohybují současně, ale zapalují střídavě. Takže se chová jako čtyřdobý dvouválcový motor o objemu cca 0,9 litru v tomto případě přeplňovaný. Jako původní FIAT 500, JAWA 500 OHC a jiné. Silnější má mít 105 k /77kW. Ujet 50tis. km, vzhledem k tomu vyvažovacímu hřídeli jako prase a rozvodovému řetězu, by zřejmě měl.
Předem zapřísahám ctěnou garážovou veřejnost, žádné pokřiky - jednu dvojku pane vrchní, nebo... tupláky neberem a podobné nejapné garážové žerty. Chvalme fiat za to, že konečně vyrábí auta, která vždy vyrábět uměl. Mercedes vyrábí auta pro pracháče, fiat pro méně majetné vrstvy. Tak to prostě je, to není kritika, to je konstatování faktu. Uznávám, že pocitově to není žádnej rajc, ale jsou prostě auta na ten dvojhrnek jako dělaná.
Nakonec, hele, kde stojí psáno, že musíš nutně s autem i jezdit? Nabuš si ho po šíbr samejma extras, postav si ho pod balkón a o zábavu na sobotu máš postaráno. Pustíš s v něm parádní muziku, upravíš si posaz, sem tam trošku zavrčíš... garantuju ti, že si budeš připadat jak v reálný jízdě.
No, a kdybys nutně potřeboval někam odjet, ještě pořád jsou v záloze kámoši s hatepečkem, uvážeš lano a tradá...
Ale dosti žertů, nepochybně velmi moderní motůrek, na technické výši. Těším se na test, přeci jen vyvážit hrazdu s tímhle atletem, to nebyl určitě lehkej vořech.
Docela to ladí - malá automobilka, malá auta, malé motory.
Nemyslím, že by méně majetní lidé byli lidmi chudými, či nějakými žebráky, máš vskutku úchváná životní zjištění. V reálu je to tak, že je společnost majetkově dokonale rozsortýrovaná. Asi už deset tisíc let. Překvapuje mě, že sis toho zatím nevšiml.
Nahoře na závěr příspěvku píši, jestli ta cena není tvořena dvojitým viděním... Dvakrát čti a potom piš.
Skús brať v úvahu turbo, kone, a úsporu hmotnosti - potom je tá cena síce dosť sebavedomá, ale vzhľadom na dopyt a že ide o štýlovku, tak nie zvlášť prehnaná.
Souhlas, motor s těmito parametry by měl utáhnout na laně i plně naloženo haťapku v kombíku ;-) . A propós, podobná jednotka by se měla objevit u VW spolu s faceliftem Pola a samozřejmě jako jeden z motorů pro Lupo.
:-) Fiat ako jediný dokázal spravit skutočné retro- telom aj dušou- nielen že nadviazal na dizajn predchodcu, ktorý spôsobil senzáciu v daných rokoch, no jeho nástupca neostal v tieni predka a zasadol za trón súčasného lídra tejto retro kategórie. Zanechal za sebou s prehľadom predražené a ideovo pomýlené modely-špecialne tým myslím vw beetle, ale aj mini.Všetko su to káry predražené, a bežným ľudom nedostupné, čo u tohto fiatíka naštastie neplatí.
Dnes sme sa presvedčili že Fiat nezabudol ani na dušu, ktorou sú taliani známi a naservíroval nám skutočne odvážnu, ale zároveň senzačnú pohonnu jednotku, ktorá ideovo nadviazala na predchodcu. Už žiadne hrkotajúce ťažké TDI v beetly, či papajúce mini, ale skutočne agregát, ktorý zatial aspoň podľa tech.informácii rozčeril vody automobilizmu. ;-)
Veľmi sa teším na živý stret s týmto, prepáčte mi za výraz, ale pre mňa DIELOM, ktoré dúfam splní mnohé moje očakávania. :yes:
PS: s výfukom napr od firmy ducatti-špecialistu na 2 valce by to mohla byt nádhera!
A ešte ku cenovke- vzhladom na výkon a na úplne nový motor by som zas sa tak nedivil- dnes sa neplatí za objem, ale čo z toho auta dostanete, takže pre mna cena OK :-!
U řadového čtyřtaktního dvouválcového motoru se písty vždy pohybují současně, pouze cykly jednotlivých válců jsou posunuty o 360 stupňů, není to vůbec zvlášní, naopak zvláštní by bylo kdyby se písty pohybovaly střídavě. Motor by nemohl mít pravidelný chod. Myslím, že takový motor snad ani neexistuje na rozdíl od dvoutaktů, kde je to většinové řešení. A pokud se týká charakteristiky motoru, nechová se jako jednoválec, protože písty se sice pohybují současně, ale zapalují střídavě. Takže se chová jako čtyřdobý dvouválcový motor o objemu cca 0,9 litru v tomto případě přeplňovaný. Jako původní FIAT 500, JAWA 500 OHC a jiné.