Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 0,9 TwinAir: Dvouválec za 365.900,- Kč

Diskuze (69)
Fiat zveřejnil ceny motoru 0,9 TwinAir v modelu 500. Nejprve k zákazníkům zamíří přeplňovaná verze se 63 kW.

Dvouválcový motor 0,9 TwinAir je výjimečný hned v několika ohledech. Především je jediným dvouválcovým motorem v osobním automobilu, dále se může pochlubit ventilovým rozvodem MultiAir s hydraulicky ovládaným zdvihem a časováním ventilů a navíc je nejúspornějším zážehovým motorem na trhu.

Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km je dokonce o jednu desetinu nižší než u litrového tříválce ve Smartu ForTwo. S robotizovanou převodovkou Dualogic je spotřeba ještě nižší (4,0 l/100 km), tato kombinace se ale zatím na českém trhu nenabízí.

0,9 TwinAir v tento okamžik nenahrazuje žádný motor. Provedení s výkonem 63 kW se zařadí mezi atmosférické jednotky 1,2 8v (51 kW) a 1,4 16v (74 kW), je však jen o 5 tisíc korun levnější než čtrnáctistovka. Maximum točivého momentu je 145 Nm při 1900 min-1, v režimu Eco se sníží na 100 Nm.

Později se objeví i atmosférický TwinAir o výkonu 48 kW a výkonnější přeplňovaná verze se 77 kW.

Motor 0,9 TwinAir je k dispozici ve třech stupních výbavy. Nenabízí se se základní Pop (7 airbagů, rádio, mlhovky, 14palcová ocelová kola, elektrické stahování oken a elektricky nastavitelná zrcátka).

První dostupnou variantou je Lounge, která přidává klimatizaci, dělená zadní sedadla, zadní parkovací senzory, 15palcová litá kola, paket Chrom, prosklenou střechu a systém Blue&Me s Bluetooth.

Sport nemá prosklenou střechu, parkovací senzory a paket Chrom. Místo toho přidává anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, zadní spoiler, zatmavená zadní okna a sportovní volant potažený kůží. Sport a Lounge se nabízí za stejnou cenu.

Nejvyšší verze SS by Diesel má sportovní volant, prosklenou střechu, zatmavená okna, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, Hi-Fi audio Interscope, lakované třmeny a 16palcová kola Extra série by Diesel Diamante.

Pro Fiat 500 je na výběr celá řada individualizačních designových prvků i rozšíření funkční výbavy. ESP vyjde na 20.200,- Kč a robotizovaná převodovka Dualogic pro motory 1,2 8v a 1,4 16v na 30.300,- Kč.

Fiat 500 - ceny na českém trhu (říjen 2010)
Motor1,2 8v0,9 TwinAir1,4 16v1,3 Multijet1,3 Multijet II
Převodovka5M5M6M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1242875136812481248
Válce/ventily4/22/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550063/550074/600055/400070/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000145/1900131/4250145/1500200/1500
Max. rychlost [km/h]160173182165180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,010,512,510,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,16,34,23,9
Cena Pop [Kč]274.900,-----
Cena Lounge [Kč]322.900,-365.900,-370.900,-370.900,--
Cena Sport [Kč]322.900,-365.900,-370.900,--394.900,-
Cena SS by Diesel [Kč]-436.900,-441.900,---

Diskuze (69)
25. 10. 2010 23:31
Re: cenu bych snížil
Uzivatele v testu tvuj optimismus nesdileji...
25. 10. 2010 23:22
Re: Kankunenův mindrák vers. REALITA
Tak ne 12m, at nezeru, 11.6m. Pro srovnani Opel Insignia 11.6m, Superb 11.5m, A4 11.4m, Fabia 10.5m. Pri velikosti A4 11.4m problem neni, pri velikosti F500 to problem je, a poradny. Kontext mas docela spatny, F500 je o tridu nize nez Fabia o 3 tridy nize nez A4 a spol., takze to pro 3.5metrove auto bezna hodnota rozhodne neni. To, ze nejaka verze s jinym motorem ma rejd jiny pilotovi 1.4 pri parkovani fakt hodne pomuze :no:
22. 10. 2010 08:48
Re: Re:hezký
Aha to jsem nevěděl. Díky za vysvětlení :yes:
22. 10. 2010 00:37
Re: Re:hezký
U řadového čtyřtaktního dvouválcového motoru se písty vždy pohybují současně, pouze cykly jednotlivých válců jsou posunuty o 360 stupňů, není to vůbec zvlášní, naopak zvláštní by bylo kdyby se písty pohybovaly střídavě. Motor by nemohl mít pravidelný chod. Myslím, že takový motor snad ani neexistuje na rozdíl od dvoutaktů, kde je to většinové řešení. A pokud se týká charakteristiky motoru, nechová se jako jednoválec, protože písty se sice pohybují současně, ale zapalují střídavě. Takže se chová jako čtyřdobý dvouválcový motor o objemu cca 0,9 litru v tomto případě přeplňovaný. Jako původní FIAT 500, JAWA 500 OHC a jiné. Silnější má mít 105 k /77kW. Ujet 50tis. km, vzhledem k tomu vyvažovacímu hřídeli jako prase a rozvodovému řetězu, by zřejmě měl.
22. 10. 2010 00:03
Re:hezký
U řadového čtyřtaktního dvouválcového motoru se písty vždy pohybují současně, pouze cykly jednotlivých válců jsou posunuty o 360 stupňů, není to vůbec zvlášní, naopak zvláštní by bylo kdyby se písty pohybovaly střídavě. Motor by nemohl mít pravidelný chod. Myslím, že takový motor snad ani neexistuje na rozdíl od dvoutaktů, kde je to většinové řešení. A pokud se týká charakteristiky motoru, nechová se jako jednoválec, protože písty se sice pohybují současně, ale zapalují střídavě. Takže se chová jako čtyřdobý dvouválcový motor o objemu cca 0,9 litru v tomto případě přeplňovaný. Jako původní FIAT 500, JAWA 500 OHC a jiné.