Nedávno lehce zmodernizovaný Opel Meriva se nad všechny konkurenty prsí supersilnou vznětovou šestnáctistovkou, Fiat 500L Living zase obrovským interiérem. Co nakonec bude víc?
Vážne neviem pre koho robili predné sedadlá vo Fiate , ten sedák mi nestačil ani na pokrytie môjho pozadia ... To je vážne sedenie len pre menšie primáty . :no:
ja som u nas v KE este living nevidel, ty ho u nas niekde stretavas? Aj kratsi klasicky 500L je akosi malo vidany druh... merivu za to vidim casto.... nieco na tom asi bude
Posed je v aute rovnako dôležitý ako motor . Vodič sa v 1. rade musí v aute cítiť dobre .
Ani ja som nevidel tie steroidmi prejedené 500ovky . Ale viem , že v showroome oproti carrefoure ich majú a asi tak skoro nezmiznú >:D
jo tam ich maju... aj kie tam su ... chodim tam kazdy den smerom od zeleznikov okolo tak sa vzdy ockom mrknem co maju vonku vystavene
ja len jednu bielu klasicku 500L kratku verziu u nas na sidlisku stretavam.... ale je oblepena takymi tymi nalepkami s logom 500L ... tak neviem ci to je predvadzacka alebo si niekto kupil aj s polepom....
nie som moc fanda fiatu ale priznam sa cakal som ze ich budem vidiet viac tie 500L aj livingy ... a nikde nic... inak suhlas... posed v aute je prvorady a vizualny dojem tiez...
Asi pro mě, mně se v nich sedělo dobře. Nevím, jestli se mám přihlásit k opicím, každopádně řidičům do 180 cm s normálně dlouhými nohami odpovídajícími této výšce by měly sedáky stačit. :-)
Ak ti dĺžka sedáku stačila , tak si choď pozrieť konkurenciu , v takej Merive sa budeš cítiť ako v S-Klasse oproti 500L. Tam je dĺžka sedáku výrazne dlhšia , to človek ocení hlavne pri dlhších cestách. Keďže som dosť vysoký , tak vo fiate mi prišli absolútne nedostatočné .
Mám něco najeto i s eSkem (předposlední generace). Říkám, že ta délka sedáku v 500L pro normální středoevropskou postavu stačí, neporovnávám to s žádným jiným autem. 500L nemáme, manželka má "klasickou" krátkou 500 Lounge, ale 500L jsme už zkoušeli a nevidím v sedácích problém. ;)
problem je v tom, ze oni to taky jen cetli... asi na nejakem nemeckem serveru.
A sami v tom nikdy nesedeli.
Jinak by vedeli, ze ten maly "problem" s predmi sedadly spociva v necem jinem - prilis uzky prostor mezi bocnim zvysenim - vedenim na sedaku.
Rozměrnejsi postavy skutecne mohou pri delsi jizde mit problem...
Tyka se to ale jen prostorove narocnejsich pozadi... a jde o šířku.
A i to ne o šířku celeho sedáku, ale o pozici toho bořního vedení.
Ale to zdejsí "redakroři" nevědí. Dostali jasný ukol - oslavovat koncern a spinit vsechno osttani, zejmena Fiat a Suzuki.
To jsou totiz "tridní nepřátelé".
Hnus velebnosti.
Docela by mě zajímalo procento tech prikyvovacu tady - kolik jich je za to placenych a kolik to dela proste jen proto, ze se nechali "chytit". ;-)
Přečti si ten jeho post celý - napsal oslavovat "koncern ... a špinit ... zejména Fiat". O VW tam nemusí být ani písmenko, stačí, že je tam Fiat, na kterém v českých motoristických médiích nikdy nezůstane nit suchá. Jeden by se měl divit, že Fiat ještě vůbec vyrábí auta. A pak se podívá na evropské tabulky a ejhle, pořád se fiatů prodává více než škodovek.
S tím sedákem je to stejného ražení. Jednou to jeden pisálek napsal a všichni ostatní to opisují. Možná někdo, kdo měří 190+, má problém, ale 1) tak vysokých lidí tolik není a 2) jak je napsáno níže, stejně "krátké" sedáky a stejný problém mají v "tuctu" dalších aut (pokud ho mají objektivně, ne že si to někde přečetli).
Jak může někdo oslavovat VW aniž o něm v článku padne byť jediná zmínka, dokonce ani nějaká nepřímá narážka? Ano, hodnocení Fiatu může být nespravedlivé, nevím, neznám tuto třídu aut. Ale Fiat se testoval proti Opelu, tak jakou souvislost to má s VW? To je jako kdyby ve fotbale Real prohrál s Interem a trenér by to svedl na Bayern.
Proč do toho motáš pro změnu Škodovku? O té v článku také není jediné slovo.
Redaktor má nějaký názor, Aladeen s ním souhlasí a ty s ním nesouhlasíš, to je normální, ale proč do toho taháš jiné automobilky o kterých v testu není vůbec nic, to mi rozum nebere.
Ty máš evidentně problém s pochopením psaného textu. Ja Prvni 123 popsal místní folklor celkově, přičemž na daný článek se aplikuje jen jeho část - hanit fiaty. Já jsem v předchozím příspěvku na to navázal z té druhé strany na základě níže uvedeného příspěvku opět od Ja Prvni 123, a sice že zde glorifikovaná domácí značka (součást koncernu VW) ty sedáky dělá stejně dlouhé, ba i kratší - takže v tom fiatu nemůžou být tak tragické, jak se nám autor článku snaží namluvit. Ostatně tragické asi není ani to auto jako celek, když přes prohru v tomto testu se jich v Evropě prodává skoro dvojnásobek než meriv.
Ja První 123 popisoval jaký je problém se sedačkami v 500L Living, psal o tom, že problém tam je, ale není s délkou sedáku, ale s bočnicemi načež navázal větou
"Ale to zdejsí "redakroři" nevědí. Dostali jasný ukol - oslavovat koncern a spinit vsechno osttani, zejmena Fiat a Suzuki". Takže nepopisoval žádný celkový folklór jak se snažíš podsouvat, ale reagoval na test, kde se mluví o délce sedáku. A na to pak navázal zcela nesmyslnou větou o koncernu. Té bych rozuměl, kdyby měl na mysli GM, protože ten byl tím, kdo byl redaktory vyzdvižen jako výrobce lepšího auta. Ovšem zamíchat do toho VW je spíše doklad nějakého komického hledání viníků tam kde nejsou.
Ano, spiklenecké teorie bez zrnka logiky nechápu.
Krátké sedáky totiž redaktoři kritizují úplně stejně u Škodovky, stačí jenom umět číst, dokonce ani není třeba chápat psaný text.
[odkaz]
Mezi minusy je uvedena delka ZADNICH sedaku.. ktere maji jen 44cm. To je o 4 cm méně...
O tědch předních, se shodnou délkou 48 cm ve Škodovce uvadeji: Pohodlná přední sedadla s vyhříváním zajišťují posádce velkou míru komfortu, ani po několika hodinách nepřetržité jízdy jsme nepocítili zvýšenou únavu.
mám cca 184 cm a přední sedadla ve Fiatu 500L living mi přišla velmi pohodlná stejně jako pozice za volantem. Autor buď neví, co píše, nebo má zřejmě zcela jiné rozložení těla.
Sedák jsem neměřil, ale s délkou není sebemenší problém ani při mé postavě. Pozice je totiž zvýšená, takže i když klidně připustím, že stehna nemusí být plně podepřena, ničemu to nevadí. Ale to ví snad každý, kdo si alespoň 1x sedl na židli :-!
Stručně. Na co cpát do dveří 1, 5l láhev? Je moc velká, špatně se z ní pije a než ji člověk vypije, tak je obsah teplý a nepitelný. Stačí, když se vejde 0,5l láhev.
Opěrky pro hlavu jsou bezpečnostním prvkem. Jejich funkce je zabránit poškození krční páteře při nárazu ze zadu. Pokud má redaktor pocit, že si potřebuje při jízdě opřít hlavu, tak to je kvůli tomu, že má moc skloněný opěrák sedadla. Doporučuji nastavit více do svislé polohy.
Odstavec o neschopnosti se s Opelem rozjet pouze potvrdil můj pocit, že test psal úplný amatér, kterému tímto doporučuji změnu zaměstnání.
No, je dobrý vědět, že může městský duel vyhrát auto, které se nedá rozjet bez usmažené spojky, ze kterého není přes sloupky vidět ani kamion a na jehož ovládání je třeba být absolventem FISu.
Ono celé to známkování a bodování je jak u blbejch na dvorku...kde jsou zohledněné třeba ty rozjezdy?
Bazírování na 1,5l lahvi nechápu, já se z ní za jízdy v autě nenapiju - zaprvé je těžká a zadruhé s ní vždy drknu do stropnice a výsledek je jasný - voda všude anebo naražený ret. Ale asi jsem nemehlo (nízkej strop tomu taky nepomáhá).
Mimochodem, máte špatně výsledky, má to být 1,82 pro Fiat a 1,63 pro Opel.
EDIT: Ach so, děláte průměr z průměru. V tom případě je vše OK.
U Fiatu je 600l zavazadelníku k ničemu, protože stačí 400 l v Merivě. U Octavie je 600 l zásadní klad a bez nich to prostě nejde. Je třeba dodávat něco dál? 8-s8-s;-)
A jsem naprosto spokojenej:-) Mám dokonce skoro stejnou jako je tato testovací...
Už mi to nedalo když tady čtu ty nesmysly od redakce a musím se k tomu vyjádřit - hlavně uvést ty testy na pravou míru :-)
1) Do dveří se nevejde 1,5L PET - ano nevejde, páč se vejde mezi sedadla do určeného prostoru, a fakt není potřeba vozit v autě 10litrů vody, akorát se bude pořád stavět na chcaní >:D
2) Mobil mi z příhrádky nikdy nevypadl (mám iPhone 5), testováno i s HTC One a taky nevypadl.... Hlavně ale moc nechápu proč ho tam dávat když bluethooth funguje výborně, dá se i přes displej zobrazit poslední hovory atd. prostě na mobil není potřeba vůbec šahat, může zůstat ve vaší kapse.
3) Sedadla - ano zde mohu souhlasit s tím že jsou v jiných autech pohodlnější, ale zase to nejsou dřevěný lavice, a ani po delší cestě mě nic nebolí, spíš naopak mi bederní opěrka krásně rovná záda (A to jezdím i s C5 exclusive, která má vynikající sedadla, takže mám myslím nějaké srovnání) :-)
4) Hlučný motor - opět nevím s čím má kdo problém - C5 skoro stejné a to je auto o třídu výš
5) Naklání se v zatáčkách - no nevím - je to MPV, tak to asi nebude jezdit jako Porsche, nebo jo? >:D
Podle mě jsou náklony v míře k naturelu RODINNÉHO vozu velmi malé. Mám pocit že spousta řidičů docela kouká že jim taková bedýnka ujede v zatáčce, a na výjezdu je díky 320NM sotva dojedou :-!
6) V Autosalonu řikali že multimediální systém má nelogické ovládání a blabla - jsem ani nemusel číst návod jak je to nelogický:-D I naprostej trotl si nastaví bez problémů co potřebuje (teda až na "testery" z autosalonu)
A dá se nastavit i citlivost aut. stěračů a světel - výborná věc,první auto kde mě tydle věci přijdou fakt dobrý:-)
ALE abych jenom nechválil, tak je hlučnější podvozek, a spotřeba se téměř nedá dostat k předepsané v TP. Normálně jezdím tak za 5,5l/100km, min jsme měl 3,8L když jsem jel ustálenou rychlostí po rovině.
Hezky napsano :-)
Ohledne tech naklonu, ono totiz v dnesni zvracene dobe musi byt vse "sportovni" a to znamena, nesmyslne tvrde, bez naklonu, v podstate bez posilovace, reprakem misto vyfuku .... Takze jak rikas, vsichni cekaji, ze i autobus bude jezdit stejne jako Porsche >:D
Nedavno jsem jel v C4 picasso a ani by jsi neveril jak jsem si to uzil, zadne razy do volantu, nemusel jsem se s nim zbytecne prat, auto si pohodlne jelo po silnici.
Ten náklon auta je povedal by som prirodzenejší, ako keď auto ide jak po koľajniciach, len ťa odstredivá sila nalepí na dvere. A tiež si človek skôr uvedomí, kde je rozumná hranica rýchlosti v zákrute. Inak s tými zátačkami je to pravda, ako píše Jirka500 vyššie - ja mám Kangoo a koľkokrát nechám podstatne "športovejšie" autá za sebou, alebo musím za nimi brzdiť...
Přesedám téměř každý den, a co se týče odhlučnění motoru tak ano. Jinak podvozku atd samozřejmě ne. C5 podle mě dost duní. Až budu mít možnost tak to zkusím nějak změřit aplikací na smartphonu a bude důkaz místo slibů :-)
Hele třeba to bude jenom o pocitu, JTD má příjemnější zvuk než HDI, ale schválně změřím a napíšu. :-) btw už se mě i lidi ptali zda mám benzín nebo naftu jak je to strašně moc hlučný
>:D >:D >:D
Opravdu se nechci navážet do auta ve kterém jsem nejel, jen mi prostě připadá to srovnání s autem o třídu výš dost těžko uvěřitelné... zejména u C5 s jejím nadbytkem tlumících hmot a dvojitým zasklením.
Tak jsem to dnes změřil, ale nejsem žádná akreditovaná laboratoř, tak to berte s rezervou. ;-)
Na volnoběh uvnitř prakticky stejné hodnoty, lítalo mi to u obou aut 64-68db. Za jízdy jsem toho moc neodečetl, páč jsem se věnoval řízení, a fakt se mi nechtělo jezdit jednu a to samou trasu dokola a v různých rychlostech, pak taky záleží na otáčkách motoru, a každý auto to má jinak poskládaný - s 500 se dá jet v pohodě 50km/h na 4 ,točí 1250ot a je to tichošlápek, zatímco u C5 se musí na 3, páč na 4 je to podtočený a duní to jako kráva. atd. Nicméně hodnoty byly hodně podobné. A a bych to shrnul, tak u 500 hučí hlavně pneumatiky a jsou více slyšet rázy od kol než u C5, motor fakt není problém. U C5 je motor slyšet víc hlavně proto že nic jinýho jízdu neruší, proto ten můj pocit že HDI je hlučnější. Reálně jsou obě auta velmi tichá, a víc ovlivňuje komfort jízdy kvalita povrchu komunikace - čím horší tím lépe pro C5.
Já s C5 jezdil spíš dálnice a okresky, logicky s "naftovými" otáčkami 2000-3000... a to auto je působivě tiché i při 180+, to na mě udělalo dojem. Při volnoběhu už si to po pravdě moc nepamatuju.
v případě zájmu mám ofic "decibelometr"... díky kterému mám třeba změřený, že při 130 na D-d-d-1 je VW Passat 2.0 diesel z roku 2013 hlučnější, než Alfa 164 2.0 TS z roku 1996. ;-)
Test je úplně mimo realitu. Ne snad některými fakty, ale pohledem a celkovou formou. Jen z formy psaní všude vyzařuje, jak moc se Fiat autorovi zajídal. Zlé, zlé ...
Ano, Meriva má nepochybně lepší sedadla, ona má totiž prakticky nejlepší sedadla mezi konkurenty. A že by ty ve Fiatu byla špatná? Kdeže, ale to ví každý, kdo ve voze alespoň 1x seděl. Problém s opěrkama hlavy? Žádný. S délkou sedáku? Žádný. Viz výš.
Celé ty řeči o medvídkovi, boubelce a já nevím čem, ... anti-fiatí fanatismus 8-s
Kdyby autor otevřel klapky na očích a podíval se na Fiat pohledem potřeb pro rodinný vůz, pak by takovouto snůšku kritiky na špatném místě nikdy napsat nemohl. 500L mělo za cíl vytvořit maximum prostoru a variability s "retro" nádechem a to se Fiatu povedlo maximálně.
Koneckonců Evropské prodeje Fiatu 500L mluví samy za sebe... :-!
Jinak těžká volba, Meriva má lepší pozici za volantem, lepší sedadla, lepší materiály a zpracování. Fiat je ze zcela jiného těsta. Sám nevím, co bych si vybral. Zřejmě ale Fiat 500L living, celková koncepce vozu je prostě výtečná a neskutečně mě baví.
Je fakt, že nahoře vrčím asi už moc nahlas... když me to štve - rad bych si prisel nekam o autech popovidat - ale tady uz to fakt nejde. :-(
Jo, proti Merive nic nemam, ale u me je ten Fiat jasnej.
Akorát kratkej! Je tam tolik mista, ze ten kufr navic uz mi nedava moc smysl.
A s elektronickou "uzaverkou"... na Vysocine jako bys nasel.
Černá střecha bílej spodek je taky moc pěkná :-) Já měl předtím Grande Punto celý bílý, a bylo to na posrání to pořád mejt, je na tom vidět fakt všechno, každá rozpláclá moucha, S černo bílou sem si teda jako moc nepomohl >:D ALE ta bílá střecha je bomba v tom že se ti na sluníčku o dost méně přehřívá interiér, skoro jako by bylo auto celý bílý :yes:
Já vybral si Living vybral proto že je na délku 4,35cm fakt ohromně velikej uvnitř (s autem jezdí hlavně manželka, tak aby zaparkovala), a nebudu si nic nalhávat mě se taky parkuje líp...
A pak taky proto že máme přírustek do rodiny a je potřeba vozit kočár :-)
Jinak nedávno jsem vezl v kufru 10 pytlů rašeliny po 75l - tzn 750l a měl jsem jen posunutý sedačky dopředu, takže údaje o objemu zavazadlového prostoru jsou pravdivé :-)
Já bych si musel nějakou dobu na design 500 L zvykat, ač auto této třídy na sportovní linky bezpochyby nejezdí. Každopádně jinak souhlas ve všech bodech obžaloby, zase jsem se v duchu musel zastydět, že tento moto-plátek s tak mizernými testy odebírám.
Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap....
.... myslím že když testuju nějaké auto, měl bych hlavně chápat, k jakému účelu bylo stvořeno.... tzn. u dodávky nebudu řešit sportovnost podvozku a u kupátka objem kufru....
bohužel tohle přesně se autorům textu výše nepovedlo.... 8-s
90% uživatelů malého MPV s tím jezdí po městě, vozí děcka do škol a občas vyrazí na delší výlet.... co k tomu potřebuju? prostor, ovladatelnost, dobrý výhled, slušný motor, se kterým se nemusím prát při každém rozjezdu....
A tohle přesně F500L v testu výše splňuje....
Jako určitě to není bezchybný vůz ale svůj účel myslím splní výborně, navíc u toho i dobře vypadá.... V Merivě jsem nejel, ale pokud je z ní blbě vidět a má tendenci chcípat při rozjezdech, tak to je do města poměrně solidní fail.... Navíc, jak je už u opelu zvykem, potřebuje tak o 20% výkonu navíc, aby jel stejně jak konkurence....
A světe div se, měřím 193 cm a že bych v F500L trpěl, to teda fakt ne.... tak nevím.... samozřejmě se v tom autě nerozvaluju jak v Pasátu, ale normálně se s tím dá jet a na 900km dlouhé služebky si to snad nikdo nekupuje....
Buď jak buď, Fiat nějaké kecy pisálků nemusí trápit.... F500L je nejdražší auto v segmentu a stejně je nejprodávanější.... takže myslím že se to Fiatu povedlo a starost novinářů, kteří by "Fiatu konečně přáli povedené auto" je zcela lichá.... ;-)
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
celý souhlas... jen, že mi to neprijde jako auto pro zenskou.
Mala 500 jo - ale v tomhle se citim dobre!
Mozna jsem zzenstilej. :-)
Jinak doslova tak: pro rodinne MPV neni chovani mezi kuzeli zrovna klicova charakteristika... a prodava se dobre az vyborne - a to je to, co je pro Fiat dulezite.
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
.... "auto pro ženskou" je pro mě každé malé MPV - ne stylem, ale určením vozu.... Prostě městská rozvážka děcek.... Jinak samozřejmě, F500L (krátká) je pěkný auto a chlap se v tom podle mě za sebe stydět nemusí.... :yes: Já jsem v tom jezdil rád a taky jsem to ženě objednal, protože mě to auto prostě baví.... ;-)
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
Já nechápu co se ti nezdá na počtu tlačítek...? BTW se podívej co je k čemu určený- většinu z toho mačkáš jednou za rok >:D
A logika a ergonomie? Naprosto normální, jako u každýho auta, kromě Citroenů - u C5 je to tak debilně vymyšlený že radši ani tempomat nepoužívám....a to s ním jezdím přes 2 roky ;-\ :-!
>:D >:D >:D NO JISTĚ, chlape ty si chytrej až to bolí... Schválně jestli poznáš rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou? A prosím tě nepiš mi že s jednou se má jezdit v létě a s druhou v zimě :-!
Nejsem si teda jisty jestli zimni pneu maji vliv na naklon karoserie. Vliv na brzdnou drahu , jizdni vlastnosti v letnim obdobi to je jasne ale naklon samotneho auta ? Nebude to jednoduše tim že jeden ma prostě podvozek podařenějši a to jak jizdně tak po strance komfortu a u druheho je prostě vysledek v obou směrech horši ?
nejde o náklon, jde o to, že pokud byl Fiat na zimních (a v testu to nebylo zmíněno), tak JAKÉKOLIV další soudy SM zcela ztrácí legitimitu a věrohodnost.
No minimalně co se jizdy tyče. Ale naklon u da se řict "nizkoprofilaču" bude spiš vlastnost podvozku. Samozřejmě i druh pneumatik to ovlivni ale nemyslim si že by to bylo tak znatelne.
S Merivou jsem nejezdil, takže nemůžu říct zda se naklání míň nebo víc, hlavně jsem chtěl poukázat na neregulérnost tohoto testu, protože zimní pneu mají významý vliv na jízdní vlastnosti vozu - mají jinou směs, jinou kostru atd... Z vlastní zkušenosti vím že zimáky se prostě mnohem víc "žvýkají" a způsobují tím větší náklon karoserie :-) Nějaký rozpor k tomu? ;-)
Pořád se tu koukám opakují prodeje....no podle prodeju se nikdy nepozná, jak je auto dobré, či špatné, průměrné atd.Takže to neberu.
To že pisalkové to občas popíší jak popiši, je věc druhá.Na druhou stranu, ne každý je schopen pochopit psaný text tak, jak autor "zamyšlí", protože každý máme své vajadřovaní a popis a každý si pod tómto představí něco jiného.Byl bych nad věcí a nebral to osobně, i když že je to někdy popisem mimo mísu......je pravda, že je ale těžké psát dlouhodobě testy, aniž by se to "netlouklo".
Vždyť když se stane někde nějaký zásadní průšvih, vidělo to 10 lidí, přijedou "cajti", nechaj si to desetkrát povypravět a hle, máme tu deset verzí....na jednu situaci. >:D
Add sedáky, ne každý sedák, ač má stejné rozměry, působí stejně.Je potřeba v tom také jet delší dobu a ne si tam sednout a řict, jó to je v pohodě.....tak to není a nikdy nebylo.Takže to co vyšlo vtestu, klidně tak může být, ale nemusí......nevím, to jen ke kritice.
Obě auta jsou viditelně "dobrá", ale určitě jsou některé věci nedotažené a konkurence "naladila" lépe."Dotaženěji".Kolik lidí to ale řeší?
Osobně nemám problém, když je chválen koncern, on ty auta umí naladit dobře, tak to prostě je.Ne vždy to ale každému vyhovuje, když rád např, měkčí naladění, bez kontaktu s vozovkou, který mě např. na delších trasách, případně v rozkopaném městě otravuje.Jako celek, to ale dělají opravdu dobře.To se prostě musí uznat, ač minely mají také a někdy ne malé....
Většina lidí stejně kupuje dle oka z venku a uvnitř, s důrazem "třeba" na cenu.... a každý má jiné priority a rozhoduje se hodně i dle emocí a spokojenosti z minula ,pocitu-to chci.. no je toho více, ale to už jsme u marketingu ....a nebo když si to koupí soused, či kolega práci...či když Máňa z prasečáku říkala.... >:D
Prostě Opel ani Fiat už není o Benchmarku.....ale to ničemu nevadí, protože "benchmark" není vždy to nejlepší, co si mohu koupit, ač někteří to tu tvrdit budou donekonečna. ;-)
:yes:
Jen dodam že v par Fiatech jsem seděl nebo jel jako v předvaděčce knk. PuntoEvo a Bravo. A musim řict že konkurence umi rozhodně lepši sedačky. Je sice fakt že jsem v nich neodlital několik set km ale už prvni dojem rozhodně nebyl pozitivni.Podobne to bylo u Fordu knk. nova Fiesta a Focus II ktery už znam lepe. A sedačky jsou pro mě u auta jedna z nejduležitějšich věci.
Ještě jednou k sedákům - 48 cm má mmj. Octavia III. Nikdo na délku sedáku nikde nenapsal půl křivého slova. 500L má 48 cm a jsou krátké... Zvláštní, že? Tím spíš, že v 500L sedíš stylem "autobusák", takže délka sedáku nehraje až tak podstatnou roli.
Priatelia, tato diskusia a konkretne cislo 21 casopisu Svet motoru ma "donutilo" zaregistrovat sa :-)
Bezne nereagujem na rozne diskusie, ale tentokrat sa neda inak. Cislo tohto casopisu som si zakupil po prvykrat z dvoch dovodov:
1. som cerstvym majitelom 500L a chcel som vediet ako dopadol Living v teste. Vdaka brandzi, v ktorej sa pohybujem som mal moznost cely vikend jazdit s testovanym exemplarom (urcenym na test) par mesiacov dozadu. Dokazem teda realne zhodnoti pravdu a bludy pisane v teste.
2. bol som zvedavy na test 33 pelovych filtrov pre Octaviu. Ten test je velka blbost, pretoze hlavny argument bola pevnost krabice a ci je filter v sacku >:D Od toho sa odvijali hodnotenia. Kto chce, nech si precita.
Vratim sa k 500-vke - ale iba v skratke, tiez si moze kazdy kupit, precitat a spravit nazor. Cely verdikt testu panov ODBORNIKOV....fúúúúj, bol v zneni: opel je vo vsetkom lepsi, 500L ma akurat viac miesta vo vnutri. Uzasne vhodna veta bola, ked redaktor pisal, ze posuvne zadne sedacky Fiatu vyuzije malokto - resp. ze redaktoro pochybuje, ze ich niekto bude vyuzivat.
Priatelia ja teda neviem - ak vyberam rodinne auto, je priestor jeden z TOP 3 hlavnych argumentov. To, ze ma posuvne zadne sedacky a viem si tak priestor lepsie delit povazujem za fantasticku vec, ktoru prave ja casto vyuzivam. Ak je priestornejsie a variabilnejsie auto v tejto triede horsie, asi by sa mal pan redaktor naozaj zamysliet nad zamestnanim a navstivit cesku verziu stranky profesia.sk a hladat nejaku poziciu vhodnu pre absolventa...
PS: 500L som si vybral prave vdaka vynikajucemu prehladu vokol auta - tenke A stlpiky, velke presklenie, vysoky a pohodovy posed, variabilita interieru a dobra cena +zlaty jednoduchy 1,4 Fire.
Ten test filtru jsem četl ale asi jiny. Naopak mě přišel ten test přinosny. Nevim kdo mi řekne jaka je propustnost a zda je dobře provedene spodni gumove těsněni ktere muže propouštět ventilovany vzduch.
No a ono je prostoru v Merivě tak malo že je to na kritiku ?
No ja bych si byl jist pokud by Meriva neposkytovala dostatečnou prostornost. To že ji ma meně ještě neznamena že je ji malo. A v tabulce to rozhodně je zohledněno.
Nějvíc mě baví sledovat, jak naši motorističtí novináři chodí po špičkách kolem toho nesmyslu s protisměrným otvíráním dveří Merivy. Přijít s touhle nepraktickou manýrou někdo z Itálie, nebo Francie, tak živě vidím tu čočku, kterou by za to od našich novinářů pravidelně dostával.
Jinak test poměrně slabý a hlavně závěry naprosto pomýlené.
Co za uslintany nedonoseny mantak robil tento test?
Co maju znamenat tie opakovane dristy o "medvidkovi"? Snad si tento mantak pomylil 500L s Pandou?
Ked netusi, co testuje, nech radsej robi dokladaca tovaru v obchodaku, kde svoje (ne)schopnosti nalezite vyuzije.
Komfort podvozka 500L je nadstandardne dobry aj na 17" diskoch, len do testu asi naschval dostavaju zle auto, nech sa moze retarda vyzurit.
Nehovoriac o odhlucneni, kde je na urovni minimalne O3.
Redaktor ma viditelne sedak az pod kolenami [odkaz] kde je teda problem s kratkym sedakom??? Nehovoriac o zadnych sedadlach [odkaz] 8-s Alebo ma figurant 160cm? lebo v teste sa pise o 180cm.
A rozjazdy u Merivy; hotove perly.
Tak nejvíc jsem rozčarován z toho motoru u merivy. Právě tento motor mám totiž objednaný a čekám až se svezu. Je s podivem , že v jiných testech - i na tomto serveru je právě motor nejvíce vychvalovanou kapitolou, o časopisech nemluvě. A najednou to ,, chcípá při rozjezdu" moc to nejede atd... Měl jsem možnost se svézt při předváděčce jen s benzínem 88kw -turbo. Docela to jelo a ani jednou nechcíplo - a to jsem starý ,,nafťák" 1,9 . kde se rozjíždím téměř na volnoběh. Podvozek byl podle mě super , řazení a řízení také. Jen ten kufr - na tu délku vozu 4,29 m nic moc. Ani neustále kritizované množství tlačítek se mě nezdálo jako problém - to v mé fabii je opravdu ,, strohá" palubka >:-[] .Nezbývá než pár měsíců čekat a pak sem třeba něco připíšu.
Já už nevěřím ničemu co se píše v testech ani říká v bedně, neříkám že je špatně to číst, ale rozhodně bych se tím neřídil a nebral to jako hotovou věc :-)
Nejlépe se svézt a udělat si názor vlastní ;-)
Jen mě hlava nebere, že se píše jinde o této naftové 1,6 ( 99kw) v Zafiře - jak dobře táhne už z nízkých otáček bez turbodíry atd. A to je Zafira o hodně těžší. Při krouťáku 320 Nm a zrychlení na stovku za 9,9 to nemůže být lenoch. Jen se obávám životnosti tohoto agregátu. ....
Také mám objednáno totéž a udivilo mě, že nikdo jiný v testech neměl problémy s motorem. Jen jestli páni testeři nezapomněli, že je tam asistent rozjezdu do kopce. Měl by držet auto v kopci asi 2 vteřiny.
původně jsem chtěl napsat, že u Fiatu je k dispozici tentýž motor 88kw/120k, a autorovi
to zdůraznit, ale je to pravda bohužel jen u 500L. V nabídce pro living jsem ho nenašel, ale to asi platí jen pro ČR. To už taková "propastná výkonová díra" není