Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat 500L Living 1.6 vs. Opel Meriva 1.6 CDTI

Nedávno lehce zmodernizovaný Opel Meriva se nad všechny konkurenty prsí supersilnou vznětovou šestnáctistovkou, Fiat 500L Living zase obrovským interiérem. Co nakonec bude víc?
Zpět na článek
24. 5. 2014 12:36
24. 5. 2014 13:10
24. 5. 2014 13:21
24. 5. 2014 13:39
24. 5. 2014 13:42
24. 5. 2014 14:28
24. 5. 2014 14:36
24. 5. 2014 17:22
24. 5. 2014 17:36
24. 5. 2014 17:39
24. 5. 2014 17:46
24. 5. 2014 17:54
24. 5. 2014 18:06
24. 5. 2014 18:24
24. 5. 2014 18:36
24. 5. 2014 18:40
24. 5. 2014 18:42
24. 5. 2014 20:43
24. 5. 2014 19:27
24. 5. 2014 18:15
26. 5. 2014 00:25
24. 5. 2014 14:45
24. 5. 2014 18:27
25. 5. 2014 21:34
26. 5. 2014 00:34
26. 5. 2014 14:25
27. 5. 2014 16:22
29. 5. 2014 13:03
Avatar - Aladeen
24. 5. 2014 12:36
Fiat
Vážne neviem pre koho robili predné sedadlá vo Fiate , ten sedák mi nestačil ani na pokrytie môjho pozadia ... To je vážne sedenie len pre menšie primáty . :no:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2014 13:10
Re: Fiat
ja som u nas v KE este living nevidel, ty ho u nas niekde stretavas? Aj kratsi klasicky 500L je akosi malo vidany druh... merivu za to vidim casto.... nieco na tom asi bude
Avatar - Aladeen
24. 5. 2014 13:21
Re: Fiat
Posed je v aute rovnako dôležitý ako motor . Vodič sa v 1. rade musí v aute cítiť dobre .
Ani ja som nevidel tie steroidmi prejedené 500ovky . Ale viem , že v showroome oproti carrefoure ich majú a asi tak skoro nezmiznú >:D
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2014 13:39
Re: Fiat
jo tam ich maju... aj kie tam su ... chodim tam kazdy den smerom od zeleznikov okolo tak sa vzdy ockom mrknem co maju vonku vystavene

ja len jednu bielu klasicku 500L kratku verziu u nas na sidlisku stretavam.... ale je oblepena takymi tymi nalepkami s logom 500L ... tak neviem ci to je predvadzacka alebo si niekto kupil aj s polepom....

nie som moc fanda fiatu ale priznam sa cakal som ze ich budem vidiet viac tie 500L aj livingy ... a nikde nic... inak suhlas... posed v aute je prvorady a vizualny dojem tiez...
24. 5. 2014 13:42
Re: Fiat
Asi pro mě, mně se v nich sedělo dobře. Nevím, jestli se mám přihlásit k opicím, každopádně řidičům do 180 cm s normálně dlouhými nohami odpovídajícími této výšce by měly sedáky stačit. :-)
Avatar - Aladeen
24. 5. 2014 14:28
Re: Fiat
Ak ti dĺžka sedáku stačila , tak si choď pozrieť konkurenciu , v takej Merive sa budeš cítiť ako v S-Klasse oproti 500L. Tam je dĺžka sedáku výrazne dlhšia , to človek ocení hlavne pri dlhších cestách. Keďže som dosť vysoký , tak vo fiate mi prišli absolútne nedostatočné .
24. 5. 2014 14:36
Re: Fiat
Mám něco najeto i s eSkem (předposlední generace). Říkám, že ta délka sedáku v 500L pro normální středoevropskou postavu stačí, neporovnávám to s žádným jiným autem. 500L nemáme, manželka má "klasickou" krátkou 500 Lounge, ale 500L jsme už zkoušeli a nevidím v sedácích problém. ;)
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 17:22
Re: Fiat
problem je v tom, ze oni to taky jen cetli... asi na nejakem nemeckem serveru.
A sami v tom nikdy nesedeli.
Jinak by vedeli, ze ten maly "problem" s predmi sedadly spociva v necem jinem - prilis uzky prostor mezi bocnim zvysenim - vedenim na sedaku.
Rozměrnejsi postavy skutecne mohou pri delsi jizde mit problem...
Tyka se to ale jen prostorove narocnejsich pozadi... a jde o šířku.
A i to ne o šířku celeho sedáku, ale o pozici toho bořního vedení.

Ale to zdejsí "redakroři" nevědí. Dostali jasný ukol - oslavovat koncern a spinit vsechno osttani, zejmena Fiat a Suzuki.

To jsou totiz "tridní nepřátelé".

Hnus velebnosti.

Docela by mě zajímalo procento tech prikyvovacu tady - kolik jich je za to placenych a kolik to dela proste jen proto, ze se nechali "chytit".
;-)
24. 5. 2014 17:36
Re: Fiat
Jaký máš důvod myslet si, že zdejší redaktoři oslavují koncern GM a špiní Fiat?
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 17:39
Re: Fiat
:-)

Dobre - tak budu presnejsi: koncern VW.

A uz zase jdu.... at jim tady nezvysuju navstevnost.
24. 5. 2014 17:46
Re: Fiat
Koncern VW? Vždyť v celém článku/testu není o VW ani půl slova.
24. 5. 2014 17:54
Re: Fiat
Přečti si ten jeho post celý - napsal oslavovat "koncern ... a špinit ... zejména Fiat". O VW tam nemusí být ani písmenko, stačí, že je tam Fiat, na kterém v českých motoristických médiích nikdy nezůstane nit suchá. Jeden by se měl divit, že Fiat ještě vůbec vyrábí auta. A pak se podívá na evropské tabulky a ejhle, pořád se fiatů prodává více než škodovek.

S tím sedákem je to stejného ražení. Jednou to jeden pisálek napsal a všichni ostatní to opisují. Možná někdo, kdo měří 190+, má problém, ale 1) tak vysokých lidí tolik není a 2) jak je napsáno níže, stejně "krátké" sedáky a stejný problém mají v "tuctu" dalších aut (pokud ho mají objektivně, ne že si to někde přečetli).
24. 5. 2014 18:06
Re: Fiat
Jak může někdo oslavovat VW aniž o něm v článku padne byť jediná zmínka, dokonce ani nějaká nepřímá narážka? Ano, hodnocení Fiatu může být nespravedlivé, nevím, neznám tuto třídu aut. Ale Fiat se testoval proti Opelu, tak jakou souvislost to má s VW? To je jako kdyby ve fotbale Real prohrál s Interem a trenér by to svedl na Bayern.
Proč do toho motáš pro změnu Škodovku? O té v článku také není jediné slovo.
Redaktor má nějaký názor, Aladeen s ním souhlasí a ty s ním nesouhlasíš, to je normální, ale proč do toho taháš jiné automobilky o kterých v testu není vůbec nic, to mi rozum nebere.
24. 5. 2014 18:24
Re: Fiat
Ty máš evidentně problém s pochopením psaného textu. Ja Prvni 123 popsal místní folklor celkově, přičemž na daný článek se aplikuje jen jeho část - hanit fiaty. Já jsem v předchozím příspěvku na to navázal z té druhé strany na základě níže uvedeného příspěvku opět od Ja Prvni 123, a sice že zde glorifikovaná domácí značka (součást koncernu VW) ty sedáky dělá stejně dlouhé, ba i kratší - takže v tom fiatu nemůžou být tak tragické, jak se nám autor článku snaží namluvit. Ostatně tragické asi není ani to auto jako celek, když přes prohru v tomto testu se jich v Evropě prodává skoro dvojnásobek než meriv.
24. 5. 2014 18:36
Re: Fiat
Ja První 123 popisoval jaký je problém se sedačkami v 500L Living, psal o tom, že problém tam je, ale není s délkou sedáku, ale s bočnicemi načež navázal větou
"Ale to zdejsí "redakroři" nevědí. Dostali jasný ukol - oslavovat koncern a spinit vsechno osttani, zejmena Fiat a Suzuki". Takže nepopisoval žádný celkový folklór jak se snažíš podsouvat, ale reagoval na test, kde se mluví o délce sedáku. A na to pak navázal zcela nesmyslnou větou o koncernu. Té bych rozuměl, kdyby měl na mysli GM, protože ten byl tím, kdo byl redaktory vyzdvižen jako výrobce lepšího auta. Ovšem zamíchat do toho VW je spíše doklad nějakého komického hledání viníků tam kde nejsou.
24. 5. 2014 18:40
Re: Fiat
Nechápeš, nevadí. ;-)
24. 5. 2014 18:42
Re: Fiat
Ano, spiklenecké teorie bez zrnka logiky nechápu.
Krátké sedáky totiž redaktoři kritizují úplně stejně u Škodovky, stačí jenom umět číst, dokonce ani není třeba chápat psaný text.
[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 20:43
Re: Fiat
Dobře sis nabehnul!
A uplne sam.

Mezi minusy je uvedena delka ZADNICH sedaku.. ktere maji jen 44cm. To je o 4 cm méně...

O tědch předních, se shodnou délkou 48 cm ve Škodovce uvadeji: Pohodlná přední sedadla s vyhříváním zajišťují posádce velkou míru komfortu, ani po několika hodinách nepřetržité jízdy jsme nepocítili zvýšenou únavu.

>:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 19:27
Re: Fiat
Díky... ale zrovna tenhle patří k těm placeným.
Tady je jakákoliv snaha o argumentaci marná.
;-)
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 18:15
Re: Fiat
mám cca 184 cm a přední sedadla ve Fiatu 500L living mi přišla velmi pohodlná stejně jako pozice za volantem. Autor buď neví, co píše, nebo má zřejmě zcela jiné rozložení těla.

Sedák jsem neměřil, ale s délkou není sebemenší problém ani při mé postavě. Pozice je totiž zvýšená, takže i když klidně připustím, že stehna nemusí být plně podepřena, ničemu to nevadí. Ale to ví snad každý, kdo si alespoň 1x sedl na židli :-!
26. 5. 2014 00:25
Re: Fiat
Mam 185cm a sedacky su bez problemov. Asi mas hodne velku pr.del.
24. 5. 2014 14:19
Nedá se to dočíst
Stručně. Na co cpát do dveří 1, 5l láhev? Je moc velká, špatně se z ní pije a než ji člověk vypije, tak je obsah teplý a nepitelný. Stačí, když se vejde 0,5l láhev.
Opěrky pro hlavu jsou bezpečnostním prvkem. Jejich funkce je zabránit poškození krční páteře při nárazu ze zadu. Pokud má redaktor pocit, že si potřebuje při jízdě opřít hlavu, tak to je kvůli tomu, že má moc skloněný opěrák sedadla. Doporučuji nastavit více do svislé polohy.
Odstavec o neschopnosti se s Opelem rozjet pouze potvrdil můj pocit, že test psal úplný amatér, kterému tímto doporučuji změnu zaměstnání.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aladeen
24. 5. 2014 14:30
Re: Nedá se to dočíst
Ale to by redakcia prišla o 1/2 redaktorov >:D :yes:
24. 5. 2014 14:45
...
No, je dobrý vědět, že může městský duel vyhrát auto, které se nedá rozjet bez usmažené spojky, ze kterého není přes sloupky vidět ani kamion a na jehož ovládání je třeba být absolventem FISu.
Ono celé to známkování a bodování je jak u blbejch na dvorku...kde jsou zohledněné třeba ty rozjezdy?

Bazírování na 1,5l lahvi nechápu, já se z ní za jízdy v autě nenapiju - zaprvé je těžká a zadruhé s ní vždy drknu do stropnice a výsledek je jasný - voda všude anebo naražený ret. Ale asi jsem nemehlo (nízkej strop tomu taky nepomáhá).

Mimochodem, máte špatně výsledky, má to být 1,82 pro Fiat a 1,63 pro Opel.
EDIT: Ach so, děláte průměr z průměru. V tom případě je vše OK.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 17:15
Hnus hnusnej... to uz je na zalobu, neni?
500L je nepoužitelna, protože má délku sedáku jen 48cm... podle některých zde přitomných se tam nevejde ani zadek!
To teda musí být taky síla...
>:-[]

Pro srovnání: Oktavia? Zazrak... jednicka mezi auty... primo utocici na vyssi stredni - svym zpusobem i vitez na Jaguarem XJ!!
Delka sedaku - 48cm...

Rapid? Klenot... auto stvorene presne podle potreb vsech lidi a stale znovu potvrzujici genialitu svych tvurcu!
Delka sedaku - 44cm!

Data z testu zde na auto.cz

Kdysi peknem webu o autech, dnes bulvar .. a jeste hur - platek lidi bez nazoru, co se vzdali vlastni sebeucty za platy od koncernu?

>:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 18:40
Re: Hnus hnusnej... to uz je na zalobu, neni?
U Fiatu je 600l zavazadelníku k ničemu, protože stačí 400 l v Merivě. U Octavie je 600 l zásadní klad a bez nich to prostě nejde. Je třeba dodávat něco dál? 8-s 8-s ;-)
24. 5. 2014 21:30
Re: Hnus hnusnej... to uz je na zalobu, neni?
:yes:
24. 5. 2014 18:00
Mám 500L Living
A jsem naprosto spokojenej:-) Mám dokonce skoro stejnou jako je tato testovací...

Už mi to nedalo když tady čtu ty nesmysly od redakce a musím se k tomu vyjádřit - hlavně uvést ty testy na pravou míru :-)
1) Do dveří se nevejde 1,5L PET - ano nevejde, páč se vejde mezi sedadla do určeného prostoru, a fakt není potřeba vozit v autě 10litrů vody, akorát se bude pořád stavět na chcaní >:D
2) Mobil mi z příhrádky nikdy nevypadl (mám iPhone 5), testováno i s HTC One a taky nevypadl.... Hlavně ale moc nechápu proč ho tam dávat když bluethooth funguje výborně, dá se i přes displej zobrazit poslední hovory atd. prostě na mobil není potřeba vůbec šahat, může zůstat ve vaší kapse.
3) Sedadla - ano zde mohu souhlasit s tím že jsou v jiných autech pohodlnější, ale zase to nejsou dřevěný lavice, a ani po delší cestě mě nic nebolí, spíš naopak mi bederní opěrka krásně rovná záda (A to jezdím i s C5 exclusive, která má vynikající sedadla, takže mám myslím nějaké srovnání) :-)
4) Hlučný motor - opět nevím s čím má kdo problém - C5 skoro stejné a to je auto o třídu výš
5) Naklání se v zatáčkách - no nevím - je to MPV, tak to asi nebude jezdit jako Porsche, nebo jo? >:D
Podle mě jsou náklony v míře k naturelu RODINNÉHO vozu velmi malé. Mám pocit že spousta řidičů docela kouká že jim taková bedýnka ujede v zatáčce, a na výjezdu je díky 320NM sotva dojedou :-!
6) V Autosalonu řikali že multimediální systém má nelogické ovládání a blabla - jsem ani nemusel číst návod jak je to nelogický:-D I naprostej trotl si nastaví bez problémů co potřebuje (teda až na "testery" z autosalonu)
A dá se nastavit i citlivost aut. stěračů a světel - výborná věc,první auto kde mě tydle věci přijdou fakt dobrý:-)

ALE abych jenom nechválil, tak je hlučnější podvozek, a spotřeba se téměř nedá dostat k předepsané v TP. Normálně jezdím tak za 5,5l/100km, min jsme měl 3,8L když jsem jel ustálenou rychlostí po rovině.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 18:38
Re: Mám 500L Living
Ta spotřeba rozhodně není zlá. Od takovéto krabice prostě nemůžeš čekat zázraky, hlavně při vyšších rychlostech.
Avatar - xjara
24. 5. 2014 19:47
Re: Mám 500L Living
Hezky napsano :-)
Ohledne tech naklonu, ono totiz v dnesni zvracene dobe musi byt vse "sportovni" a to znamena, nesmyslne tvrde, bez naklonu, v podstate bez posilovace, reprakem misto vyfuku .... Takze jak rikas, vsichni cekaji, ze i autobus bude jezdit stejne jako Porsche >:D

Nedavno jsem jel v C4 picasso a ani by jsi neveril jak jsem si to uzil, zadne razy do volantu, nemusel jsem se s nim zbytecne prat, auto si pohodlne jelo po silnici.
24. 5. 2014 22:25
Re: Mám 500L Living
Ten náklon auta je povedal by som prirodzenejší, ako keď auto ide jak po koľajniciach, len ťa odstredivá sila nalepí na dvere. A tiež si človek skôr uvedomí, kde je rozumná hranica rýchlosti v zákrute. Inak s tými zátačkami je to pravda, ako píše Jirka500 vyššie - ja mám Kangoo a koľkokrát nechám podstatne "športovejšie" autá za sebou, alebo musím za nimi brzdiť...
Avatar - Emel
25. 5. 2014 09:04
Re: Mám 500L Living
Opravdu je C5 "skoro stejně" hlučná jako 500?
25. 5. 2014 09:22
Re: Mám 500L Living
Přesedám téměř každý den, a co se týče odhlučnění motoru tak ano. Jinak podvozku atd samozřejmě ne. C5 podle mě dost duní. Až budu mít možnost tak to zkusím nějak změřit aplikací na smartphonu a bude důkaz místo slibů :-)
Avatar - Emel
25. 5. 2014 09:58
Re: Mám 500L Living
No nevím... jezdil jsem s C5 v 2.0HDI a 3.0HDI, oboje s automatem... a obecně je to jedno z nejtišších aut střední třídy.
25. 5. 2014 12:41
Re: Mám 500L Living
Hele třeba to bude jenom o pocitu, JTD má příjemnější zvuk než HDI, ale schválně změřím a napíšu. :-) btw už se mě i lidi ptali zda mám benzín nebo naftu jak je to strašně moc hlučný
>:D >:D >:D
Avatar - Emel
26. 5. 2014 11:25
Re: Mám 500L Living
Snad to budu muset fakt projet nebo co ;-)

Opravdu se nechci navážet do auta ve kterém jsem nejel, jen mi prostě připadá to srovnání s autem o třídu výš dost těžko uvěřitelné... zejména u C5 s jejím nadbytkem tlumících hmot a dvojitým zasklením.
26. 5. 2014 15:35
Re: Mám 500L Living
Tak jsem to dnes změřil, ale nejsem žádná akreditovaná laboratoř, tak to berte s rezervou. ;-)
Na volnoběh uvnitř prakticky stejné hodnoty, lítalo mi to u obou aut 64-68db. Za jízdy jsem toho moc neodečetl, páč jsem se věnoval řízení, a fakt se mi nechtělo jezdit jednu a to samou trasu dokola a v různých rychlostech, pak taky záleží na otáčkách motoru, a každý auto to má jinak poskládaný - s 500 se dá jet v pohodě 50km/h na 4 ,točí 1250ot a je to tichošlápek, zatímco u C5 se musí na 3, páč na 4 je to podtočený a duní to jako kráva. atd. Nicméně hodnoty byly hodně podobné. A a bych to shrnul, tak u 500 hučí hlavně pneumatiky a jsou více slyšet rázy od kol než u C5, motor fakt není problém. U C5 je motor slyšet víc hlavně proto že nic jinýho jízdu neruší, proto ten můj pocit že HDI je hlučnější. Reálně jsou obě auta velmi tichá, a víc ovlivňuje komfort jízdy kvalita povrchu komunikace - čím horší tím lépe pro C5.
Avatar - Emel
27. 5. 2014 09:30
Re: Mám 500L Living
Já s C5 jezdil spíš dálnice a okresky, logicky s "naftovými" otáčkami 2000-3000... a to auto je působivě tiché i při 180+, to na mě udělalo dojem. Při volnoběhu už si to po pravdě moc nepamatuju.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 5. 2014 10:12
Re: Mám 500L Living
v případě zájmu mám ofic "decibelometr"... díky kterému mám třeba změřený, že při 130 na D-d-d-1 je VW Passat 2.0 diesel z roku 2013 hlučnější, než Alfa 164 2.0 TS z roku 1996.
;-)
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 18:27
Brutální KO
Test je úplně mimo realitu. Ne snad některými fakty, ale pohledem a celkovou formou. Jen z formy psaní všude vyzařuje, jak moc se Fiat autorovi zajídal. Zlé, zlé ...

Ano, Meriva má nepochybně lepší sedadla, ona má totiž prakticky nejlepší sedadla mezi konkurenty. A že by ty ve Fiatu byla špatná? Kdeže, ale to ví každý, kdo ve voze alespoň 1x seděl. Problém s opěrkama hlavy? Žádný. S délkou sedáku? Žádný. Viz výš.

Celé ty řeči o medvídkovi, boubelce a já nevím čem, ... anti-fiatí fanatismus 8-s

Kdyby autor otevřel klapky na očích a podíval se na Fiat pohledem potřeb pro rodinný vůz, pak by takovouto snůšku kritiky na špatném místě nikdy napsat nemohl. 500L mělo za cíl vytvořit maximum prostoru a variability s "retro" nádechem a to se Fiatu povedlo maximálně.

Koneckonců Evropské prodeje Fiatu 500L mluví samy za sebe... :-!

Jinak těžká volba, Meriva má lepší pozici za volantem, lepší sedadla, lepší materiály a zpracování. Fiat je ze zcela jiného těsta. Sám nevím, co bych si vybral. Zřejmě ale Fiat 500L living, celková koncepce vozu je prostě výtečná a neskutečně mě baví.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 19:21
Re: Brutální KO
asi tak.
:-)

Je fakt, že nahoře vrčím asi už moc nahlas... když me to štve - rad bych si prisel nekam o autech popovidat - ale tady uz to fakt nejde.
:-(

Jo, proti Merive nic nemam, ale u me je ten Fiat jasnej.
Akorát kratkej! Je tam tolik mista, ze ten kufr navic uz mi nedava moc smysl.
A s elektronickou "uzaverkou"... na Vysocine jako bys nasel.

:-!
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 19:59
Re: Brutální KO
U mě vítězí přesně tenhle living, jen barevná kombinace mu podle mě sedí přesně naopak - tedy tmavá střecha, světlý spodek.

Mít ale teď na nové, z 90% bych šel právě pro tenhle Fiat. I když stále bojuji s Leonem ST. Tohle je ale o pořádný kus praktičtější.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 20:44
Re: Brutální KO
i kdybys mel, pockej do jara... v Turine uz "drima" MK1... která má ty sedacky lepsi.
Tedy rekneme jeste lepsi!
;-)
24. 5. 2014 21:06
Re: Brutální KO
Černá střecha bílej spodek je taky moc pěkná :-) Já měl předtím Grande Punto celý bílý, a bylo to na posrání to pořád mejt, je na tom vidět fakt všechno, každá rozpláclá moucha, S černo bílou sem si teda jako moc nepomohl >:D ALE ta bílá střecha je bomba v tom že se ti na sluníčku o dost méně přehřívá interiér, skoro jako by bylo auto celý bílý :yes:

Já vybral si Living vybral proto že je na délku 4,35cm fakt ohromně velikej uvnitř (s autem jezdí hlavně manželka, tak aby zaparkovala), a nebudu si nic nalhávat mě se taky parkuje líp...
A pak taky proto že máme přírustek do rodiny a je potřeba vozit kočár :-)
Jinak nedávno jsem vezl v kufru 10 pytlů rašeliny po 75l - tzn 750l a měl jsem jen posunutý sedačky dopředu, takže údaje o objemu zavazadlového prostoru jsou pravdivé :-)
Avatar - šmoula nešika
26. 5. 2014 20:07
Re: Brutální KO
Já bych si musel nějakou dobu na design 500 L zvykat, ač auto této třídy na sportovní linky bezpochyby nejezdí. Každopádně jinak souhlas ve všech bodech obžaloby, zase jsem se v duchu musel zastydět, že tento moto-plátek s tak mizernými testy odebírám.
24. 5. 2014 21:03
Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap....
.... myslím že když testuju nějaké auto, měl bych hlavně chápat, k jakému účelu bylo stvořeno.... tzn. u dodávky nebudu řešit sportovnost podvozku a u kupátka objem kufru....

bohužel tohle přesně se autorům textu výše nepovedlo.... 8-s

90% uživatelů malého MPV s tím jezdí po městě, vozí děcka do škol a občas vyrazí na delší výlet.... co k tomu potřebuju? prostor, ovladatelnost, dobrý výhled, slušný motor, se kterým se nemusím prát při každém rozjezdu....

A tohle přesně F500L v testu výše splňuje....

Jako určitě to není bezchybný vůz ale svůj účel myslím splní výborně, navíc u toho i dobře vypadá.... V Merivě jsem nejel, ale pokud je z ní blbě vidět a má tendenci chcípat při rozjezdech, tak to je do města poměrně solidní fail.... Navíc, jak je už u opelu zvykem, potřebuje tak o 20% výkonu navíc, aby jel stejně jak konkurence....

A světe div se, měřím 193 cm a že bych v F500L trpěl, to teda fakt ne.... tak nevím.... samozřejmě se v tom autě nerozvaluju jak v Pasátu, ale normálně se s tím dá jet a na 900km dlouhé služebky si to snad nikdo nekupuje....

Buď jak buď, Fiat nějaké kecy pisálků nemusí trápit.... F500L je nejdražší auto v segmentu a stejně je nejprodávanější.... takže myslím že se to Fiatu povedlo a starost novinářů, kteří by "Fiatu konečně přáli povedené auto" je zcela lichá.... ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ja Prvni 123
24. 5. 2014 21:15
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
celý souhlas... jen, že mi to neprijde jako auto pro zenskou.
Mala 500 jo - ale v tomhle se citim dobre!
Mozna jsem zzenstilej.
:-)

Jinak doslova tak: pro rodinne MPV neni chovani mezi kuzeli zrovna klicova charakteristika... a prodava se dobre az vyborne - a to je to, co je pro Fiat dulezite.
24. 5. 2014 22:01
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
.... "auto pro ženskou" je pro mě každé malé MPV - ne stylem, ale určením vozu.... Prostě městská rozvážka děcek.... Jinak samozřejmě, F500L (krátká) je pěkný auto a chlap se v tom podle mě za sebe stydět nemusí.... :yes: Já jsem v tom jezdil rád a taky jsem to ženě objednal, protože mě to auto prostě baví.... ;-)
Avatar - petrumr
24. 5. 2014 21:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 5. 2014 21:38
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
A to mluvíš o čem? >:D
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 21:40
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
500L je nejprodávanější malé MPV v Evropě a ty napíšeš, že to nikdo nekupuje ... to ani nestojí za další komentář 8-s :-!
24. 5. 2014 21:53
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
Já nechápu co se ti nezdá na počtu tlačítek...? BTW se podívej co je k čemu určený- většinu z toho mačkáš jednou za rok >:D
A logika a ergonomie? Naprosto normální, jako u každýho auta, kromě Citroenů - u C5 je to tak debilně vymyšlený že radši ani tempomat nepoužívám....a to s ním jezdím přes 2 roky ;-\ :-!
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2014 06:42
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
To je ovšem charakteristická vlastnost prakticky všech francouzských vehiklů...
Avatar - petrumr
25. 5. 2014 19:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 5. 2014 01:41
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
11/2012 short, 7/2013 long
25. 5. 2014 06:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 21:41
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
Přesně :yes:
24. 5. 2014 21:50
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
Souhlas s jednou vyjímkou, 500L Living opravdu dobře nevypadá. Prodloužení zadní časti je dost nepovedené :no:
24. 5. 2014 21:59
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
... bral jsem to na F500L (který tvoří tak 90% prodejů....). Living se mi taky nelíbí....
24. 5. 2014 22:12
Re: Takhle to dopadne, když auto pro ženskou testuje chlap..
F500L je v pohodě, ten je celkem k světu. Naživo vypadá líp ja na fotkách ;-)
24. 5. 2014 21:15
A už sem na to přišel...
Celou dobu přemýšlím nad tím proč se redaktorům SM zdá že se Living moc naklání, vono by to asi nechtělo mít ZIMNÍ GUMY >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
10
24. 5. 2014 21:20
Re: A už sem na to přišel...
No fakt :DDD
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2014 21:47
Re: A už sem na to přišel...
:yes:
Avatar - petrumr
25. 5. 2014 19:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 5. 2014 21:21
Re: A už sem na to přišel...
>:D >:D >:D NO JISTĚ, chlape ty si chytrej až to bolí... Schválně jestli poznáš rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou? A prosím tě nepiš mi že s jednou se má jezdit v létě a s druhou v zimě :-!
Avatar - miromen
25. 5. 2014 21:47
Re: A už sem na to přišel...
Nejsem si teda jisty jestli zimni pneu maji vliv na naklon karoserie. Vliv na brzdnou drahu , jizdni vlastnosti v letnim obdobi to je jasne ale naklon samotneho auta ? Nebude to jednoduše tim že jeden ma prostě podvozek podařenějši a to jak jizdně tak po strance komfortu a u druheho je prostě vysledek v obou směrech horši ?
Avatar - rohYpnol
25. 5. 2014 22:32
Re: A už sem na to přišel...
nejde o náklon, jde o to, že pokud byl Fiat na zimních (a v testu to nebylo zmíněno), tak JAKÉKOLIV další soudy SM zcela ztrácí legitimitu a věrohodnost.
Avatar - miromen
25. 5. 2014 23:13
Re: A už sem na to přišel...
No minimalně co se jizdy tyče. Ale naklon u da se řict "nizkoprofilaču" bude spiš vlastnost podvozku. Samozřejmě i druh pneumatik to ovlivni ale nemyslim si že by to bylo tak znatelne.
25. 5. 2014 23:37
Re: A už sem na to přišel...
Prohlídni si ty fotky z losího testu a uvidíš jak se to žvejká jako prase ;-)
Avatar - miromen
26. 5. 2014 00:09
Re: A už sem na to přišel...
Podle fotek to opravdu vypada na větši žvyknuti u 500. Ale docela špatně se to posuzuje protože kolem kola je u 500 vice stinu.
25. 5. 2014 22:38
Re: A už sem na to přišel...
S Merivou jsem nejezdil, takže nemůžu říct zda se naklání míň nebo víc, hlavně jsem chtěl poukázat na neregulérnost tohoto testu, protože zimní pneu mají významý vliv na jízdní vlastnosti vozu - mají jinou směs, jinou kostru atd... Z vlastní zkušenosti vím že zimáky se prostě mnohem víc "žvýkají" a způsobují tím větší náklon karoserie :-) Nějaký rozpor k tomu? ;-)
25. 5. 2014 09:06
No jo no.....
Pořád se tu koukám opakují prodeje....no podle prodeju se nikdy nepozná, jak je auto dobré, či špatné, průměrné atd.Takže to neberu.
To že pisalkové to občas popíší jak popiši, je věc druhá.Na druhou stranu, ne každý je schopen pochopit psaný text tak, jak autor "zamyšlí", protože každý máme své vajadřovaní a popis a každý si pod tómto představí něco jiného.Byl bych nad věcí a nebral to osobně, i když že je to někdy popisem mimo mísu......je pravda, že je ale těžké psát dlouhodobě testy, aniž by se to "netlouklo".
Vždyť když se stane někde nějaký zásadní průšvih, vidělo to 10 lidí, přijedou "cajti", nechaj si to desetkrát povypravět a hle, máme tu deset verzí....na jednu situaci. >:D

Add sedáky, ne každý sedák, ač má stejné rozměry, působí stejně.Je potřeba v tom také jet delší dobu a ne si tam sednout a řict, jó to je v pohodě.....tak to není a nikdy nebylo.Takže to co vyšlo vtestu, klidně tak může být, ale nemusí......nevím, to jen ke kritice.
Obě auta jsou viditelně "dobrá", ale určitě jsou některé věci nedotažené a konkurence "naladila" lépe."Dotaženěji".Kolik lidí to ale řeší?
Osobně nemám problém, když je chválen koncern, on ty auta umí naladit dobře, tak to prostě je.Ne vždy to ale každému vyhovuje, když rád např, měkčí naladění, bez kontaktu s vozovkou, který mě např. na delších trasách, případně v rozkopaném městě otravuje.Jako celek, to ale dělají opravdu dobře.To se prostě musí uznat, ač minely mají také a někdy ne malé....
Většina lidí stejně kupuje dle oka z venku a uvnitř, s důrazem "třeba" na cenu.... a každý má jiné priority a rozhoduje se hodně i dle emocí a spokojenosti z minula ,pocitu-to chci.. no je toho více, ale to už jsme u marketingu ....a nebo když si to koupí soused, či kolega práci...či když Máňa z prasečáku říkala.... >:D

Prostě Opel ani Fiat už není o Benchmarku.....ale to ničemu nevadí, protože "benchmark" není vždy to nejlepší, co si mohu koupit, ač někteří to tu tvrdit budou donekonečna. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
25. 5. 2014 09:52
Re: No jo no.....
:yes:
Jen dodam že v par Fiatech jsem seděl nebo jel jako v předvaděčce knk. PuntoEvo a Bravo. A musim řict že konkurence umi rozhodně lepši sedačky. Je sice fakt že jsem v nich neodlital několik set km ale už prvni dojem rozhodně nebyl pozitivni.Podobne to bylo u Fordu knk. nova Fiesta a Focus II ktery už znam lepe. A sedačky jsou pro mě u auta jedna z nejduležitějšich věci.
Avatar - rohYpnol
25. 5. 2014 10:27
Re: No jo no.....
Ještě jednou k sedákům - 48 cm má mmj. Octavia III. Nikdo na délku sedáku nikde nenapsal půl křivého slova. 500L má 48 cm a jsou krátké... Zvláštní, že? Tím spíš, že v 500L sedíš stylem "autobusák", takže délka sedáku nehraje až tak podstatnou roli.
25. 5. 2014 19:55
test - svet motoru
Priatelia, tato diskusia a konkretne cislo 21 casopisu Svet motoru ma "donutilo" zaregistrovat sa :-)
Bezne nereagujem na rozne diskusie, ale tentokrat sa neda inak. Cislo tohto casopisu som si zakupil po prvykrat z dvoch dovodov:
1. som cerstvym majitelom 500L a chcel som vediet ako dopadol Living v teste. Vdaka brandzi, v ktorej sa pohybujem som mal moznost cely vikend jazdit s testovanym exemplarom (urcenym na test) par mesiacov dozadu. Dokazem teda realne zhodnoti pravdu a bludy pisane v teste.
2. bol som zvedavy na test 33 pelovych filtrov pre Octaviu. Ten test je velka blbost, pretoze hlavny argument bola pevnost krabice a ci je filter v sacku >:D Od toho sa odvijali hodnotenia. Kto chce, nech si precita.
Vratim sa k 500-vke - ale iba v skratke, tiez si moze kazdy kupit, precitat a spravit nazor. Cely verdikt testu panov ODBORNIKOV....fúúúúj, bol v zneni: opel je vo vsetkom lepsi, 500L ma akurat viac miesta vo vnutri. Uzasne vhodna veta bola, ked redaktor pisal, ze posuvne zadne sedacky Fiatu vyuzije malokto - resp. ze redaktoro pochybuje, ze ich niekto bude vyuzivat.
Priatelia ja teda neviem - ak vyberam rodinne auto, je priestor jeden z TOP 3 hlavnych argumentov. To, ze ma posuvne zadne sedacky a viem si tak priestor lepsie delit povazujem za fantasticku vec, ktoru prave ja casto vyuzivam. Ak je priestornejsie a variabilnejsie auto v tejto triede horsie, asi by sa mal pan redaktor naozaj zamysliet nad zamestnanim a navstivit cesku verziu stranky profesia.sk a hladat nejaku poziciu vhodnu pre absolventa...
PS: 500L som si vybral prave vdaka vynikajucemu prehladu vokol auta - tenke A stlpiky, velke presklenie, vysoky a pohodovy posed, variabilita interieru a dobra cena +zlaty jednoduchy 1,4 Fire.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - miromen
25. 5. 2014 21:43
Re: test - svet motoru
Ten test filtru jsem četl ale asi jiny. Naopak mě přišel ten test přinosny. Nevim kdo mi řekne jaka je propustnost a zda je dobře provedene spodni gumove těsněni ktere muže propouštět ventilovany vzduch.
No a ono je prostoru v Merivě tak malo že je to na kritiku ?
25. 5. 2014 21:54
Re: test - svet motoru
Na kritiku? U MPV. Jistě. Při shodných vnějších rozměrch, jako má F500l living, je Meriva vevnitř o třídu menší auto.
Avatar - miromen
25. 5. 2014 23:15
Re: test - svet motoru
No ja bych si byl jist pokud by Meriva neposkytovala dostatečnou prostornost. To že ji ma meně ještě neznamena že je ji malo. A v tabulce to rozhodně je zohledněno.
25. 5. 2014 21:34
Meriva
Nějvíc mě baví sledovat, jak naši motorističtí novináři chodí po špičkách kolem toho nesmyslu s protisměrným otvíráním dveří Merivy. Přijít s touhle nepraktickou manýrou někdo z Itálie, nebo Francie, tak živě vidím tu čočku, kterou by za to od našich novinářů pravidelně dostával.

Jinak test poměrně slabý a hlavně závěry naprosto pomýlené.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
26. 5. 2014 20:03
Re: Meriva
Říkávalo se tomu sebevražedné dveře... ;-)
26. 5. 2014 00:34
Carda retarda
Co za uslintany nedonoseny mantak robil tento test?
Co maju znamenat tie opakovane dristy o "medvidkovi"? Snad si tento mantak pomylil 500L s Pandou?
Ked netusi, co testuje, nech radsej robi dokladaca tovaru v obchodaku, kde svoje (ne)schopnosti nalezite vyuzije.

Komfort podvozka 500L je nadstandardne dobry aj na 17" diskoch, len do testu asi naschval dostavaju zle auto, nech sa moze retarda vyzurit.
Nehovoriac o odhlucneni, kde je na urovni minimalne O3.
Redaktor ma viditelne sedak az pod kolenami [odkaz] kde je teda problem s kratkym sedakom??? Nehovoriac o zadnych sedadlach [odkaz] 8-s Alebo ma figurant 160cm? lebo v teste sa pise o 180cm.
A rozjazdy u Merivy; hotove perly.
Rozbalit vlákno
0
26. 5. 2014 14:25
Meriva- motor
Tak nejvíc jsem rozčarován z toho motoru u merivy. Právě tento motor mám totiž objednaný a čekám až se svezu. Je s podivem , že v jiných testech - i na tomto serveru je právě motor nejvíce vychvalovanou kapitolou, o časopisech nemluvě. A najednou to ,, chcípá při rozjezdu" moc to nejede atd... Měl jsem možnost se svézt při předváděčce jen s benzínem 88kw -turbo. Docela to jelo a ani jednou nechcíplo - a to jsem starý ,,nafťák" 1,9 . kde se rozjíždím téměř na volnoběh. Podvozek byl podle mě super , řazení a řízení také. Jen ten kufr - na tu délku vozu 4,29 m nic moc. Ani neustále kritizované množství tlačítek se mě nezdálo jako problém - to v mé fabii je opravdu ,, strohá" palubka >:-[] .Nezbývá než pár měsíců čekat a pak sem třeba něco připíšu.
Rozbalit vlákno
4
26. 5. 2014 15:38
Re: Meriva- motor
Já už nevěřím ničemu co se píše v testech ani říká v bedně, neříkám že je špatně to číst, ale rozhodně bych se tím neřídil a nebral to jako hotovou věc :-)
Nejlépe se svézt a udělat si názor vlastní ;-)
27. 5. 2014 07:37
Re: Meriva- motor
Jen mě hlava nebere, že se píše jinde o této naftové 1,6 ( 99kw) v Zafiře - jak dobře táhne už z nízkých otáček bez turbodíry atd. A to je Zafira o hodně těžší. Při krouťáku 320 Nm a zrychlení na stovku za 9,9 to nemůže být lenoch. Jen se obávám životnosti tohoto agregátu. ....
27. 5. 2014 16:22
Re: Meriva- motor
Také mám objednáno totéž a udivilo mě, že nikdo jiný v testech neměl problémy s motorem. Jen jestli páni testeři nezapomněli, že je tam asistent rozjezdu do kopce. Měl by držet auto v kopci asi 2 vteřiny.
28. 5. 2014 08:01
Re: Meriva- motor
Jo to by mohlo být. Nezbývá než pár měsíců čekat a uvidím. Jinak slušný popis merivy i s motory je zde : [odkaz]
29. 5. 2014 13:03
1,6JTD
původně jsem chtěl napsat, že u Fiatu je k dispozici tentýž motor 88kw/120k, a autorovi
to zdůraznit, ale je to pravda bohužel jen u 500L. V nabídce pro living jsem ho nenašel, ale to asi platí jen pro ČR. To už taková "propastná výkonová díra" není
Rozbalit vlákno
0