Tak som velmi zvedavy, ci tym neutrpi Mazda povest kvality. Pochybujem, ze Taliani daju do toho tolko, co Japonci. :-( Technologie su totiz jedna vec a montaz druha. Nezabudnem, ako si kolega kupil Giuiletta a zabudi mu tam vo vyrobe akosi pripevnit sedadlo este dvoma srobami >:D8-s
Souhlas, být Mazdou tak něco takového nedopustím. Ještě možná tak v Polsku, ale rozhodně ne v nějaké italské továrně. Jednou nejvetších výhod Mazdy je že je dělají v Japonsku.
Spíš jednou z největších NEVÝHOD Mazdy je, že je dělají v Japonsku. Pokud chci prodávat auta v Evropě tak je nebudu vozit přes celý svět, to pochopili skoro všichni kromě japonců a nejde o náklady za transport.
K tym nevyhodam pridaj aj prakticky nulovu moznost upravit si konfiguraciu auta. Toto europsky zakaznik rozmaznany koncernovymi konfiguratormi tazko znasa...
Hlavními nevýhodou výroby mimo EU jsou clo a náklady na dovoz (nemluvě o delší dodací lhůtě). Takže buď je dovezený automobil dražší, nebo automobilka srovná ceny s konkurencí, ale zase na něm ztratí peníze.
Každý, kdo měl japonce a kupuje nového, se zeptá, kde je vůz vyroben, to dělají ale jen opravdový zákazníci mající rádi kvalitu a ne plácalové tvého typu. 8-s
Vždyť to říkám, že skutečný znalec se zeptá. Mazdy jsou z 95% z dílů vyrobených v Japonsku, jen pro tvou informaci. Cenově je na úrovni VW, kvalita se hold musí zaplatit, nevím, proč jí srovnáváš podřadným renckem.
Je pravda, že Mazda se většinou prodává za nižší ceny než Renault (Renault si samozřejmě kvalitu musí nechat zaplatit). Dát si v ČR vyšší cenu a nic neprodat samozřejmě Mazda může. Pár jedinců si pak může myslet, že kupuje něco lepšího a žije v domnění, že jako jeden z mála prokoukl kvality Mazdy. Já osobně jsem zkoušel Mazdu 5 a byl jsem hodně zklamán. Bylo na ní hodně vidět, že se hodně šetřilo a tento názor má asi většina lidí. Třeba Scénic se i přes vyšší cenu prodává mnohem lépe. Za kvalitu si prostě musíš připlatit.
Mazda sa predáva za nižšie ceny ako renault? A kde prosím ťa? Práveže renault a spol. je známy podliezaním cenových úrovní. Čo nie je myslené ako kritika, ale ako fakt.
Nebavím se o českém trhu, protože se tady Mazda v podstatě neprodává a do ceníku si může dát co chce. Podívej se třeba do Německa, kde se toho prodá trochu víc.
Ani nikde v Evropě se ty renckovský ...... neprodávají levněji než Mazdy, asi někdo neumí přepočítávat kurs, cenu a výbavu. Ty tvoje názory jsou tak trochu scestné..
Už dlhé roky fádny a nič nehovoriaci dizajn v kombinácii s vyššími cenami a to celé zaklincované pre japoncov tradičnou nemožnosťou konfigurovať si auto podľa seba.
Nevím, že by nám zákazníci odcházeli ke konkurenci, spíš bych to připsal téměř nulové reklamě a pokud nějaká je, je to špatně koncipované, hold mazda nemá rozpočet reklamy jako hjoooondéééééééé. Myslím, že se karty obrací, o CX-5 je neskutečný zájem (všude), jen v Japonsku je zájem trojnásobný oproti předpokladům, výroba nestíhá a to nevyšla nová šestka, to bude ještě lepší rozjezd, protože je krásná a plná nové techniky.
Dufam, ze ked si taky fajnsmeker a Japan perfectionist, tak sa pytas v obchode aj na povod vyroby TV, pracky, chladnicky, mobilu, HDMI kablu, ... atd. Nezabudni sa vsak opytat, ci to nemontovali v piatok 13-nasteho.
Já bych byl hodně skeptický k tomuto jednostrannému prohlášení, myslím, že to mazda nepřipustí, jejich dílénské zpracování je příkladné. I když je pravda, že díky novým modelům CX-5 a brzy nové M6 by potřebovala vyrábět více. Momentálně nestíhá vyrábět CX-5 s čekací dobou 7 měsíců a až nastoupí krásná M6, tak to nevím, jak to budou stíhat. :-!
to už začíná být fakt bordel, za chvíli budou čínští imigranti v ruské továrně VAZ kompletovat Q7 z amerických dílů a žvejkat a popíjet u toho čaj z portorika. Chjo
...co Mazda caka od takejto spoluprace? Fiat robi auta diskutabilnej kvality a spolahlivosti, naopak mazdy su povazovane za velmi spolahlive auta. Tak preco preboha si ich chcu nechat vyrabat u Fiatu? Usetria tym sice za transport, ale obavam sa ze napokon na to aj tak doplatia. Jediny kto na tomto ziska je Fiat. Bude mat prakticky zadarmo pristup k najnovsim technologiam Mazdy...
Nejnovější technologie mazdy je 3-5 let pozadu za ostatními. Schválně, za jak dlouho pochopí, že bez turba to nejde? Tak dlouho budou chodit s wanklem a atmosférou pro vodu, až se firma potopí. Fandové jsou fandové, ale trh je trh.
Nastupující technologie Mazdy rozhodně není pozadu.
1) Wankl je specialitka využitelná hlavně marketingově
2) Benzínové turbomotory jsou doménou hlavně Evropy, což pro Mazdu není nejdůležitější trh. Navíc nový 2,0 Skyactiv je opravdu špičkový motor (měl jsem možnost vyzkoušet)
3) Evropa je dieslová (bohužel) a v současnosti má Mazda jeden z nejlepších Dieslů, který splňuje i přihlouplou Euro6
4)To hlavní !!!! - Motor je jen jedna ze součástí vozu!!! Technologicky jsou Mazdy silně nad průměrem. Třeba ve využití vysokopevnostních materiálů je dokonce na 1. místě.
Problém Mazdy je jinde. Jednak v tom, že Evropa si trh dost chrání dovozním clem a přirážkami, což ostatní produkci hodně zdražuje. A zadruhé - většina kupujících nemá ani páru o nějaké technologii, víceprvek vzadu nepozná, ani neví o co se jedná, atd. Mazda může buď dělat vyspělá auta a prodávat je po "troškách", nebo se přizpůsobit ( a spojit se s někým ), pak ale přijde o hodně ze své jedinečnosti. Jako fanoušek (ne Mazdy, ale aut všeobecně) jsem pro pro první možnost. Kdybych ale byl v managementu Mazdy, hoooodně bych váhal :-(
SkyActiv, wankel, znizovanie hmotnosti, skvele podvozky... tomu hovoris "technologie mazdy je 3-5 let pozadu za ostatními'?
Ja si naopak myslim ze Mazda je jednym z priekopnikov co sa konstrukcie aut tyka. Hladaju nove cesty, namiesto aby slepo kracali po chodniku ktory uz niekto pred nimi vyslapal...
Přesně tak. Na co evropské automobilky potřebují turbo, dokáže Mazda i s atmosférou. Problémem Mazdy (a všech mimoevropských automobilek) je ten, že kontinentální trh je svět sám o sobě. Je konzervativní, velmi nacionální (vysoké procento domácích značek), roztříštěný (každá země má svá specifika) a poskytuje velmi málo prostoru novým značkám. Pro japonské automobilky je Evropa až 3. v řadě (po Japonsku a USA), dokud se ale ekonomice dařilo, nebyl to problém. Pak ale přišla "krize" a hlavní prodeje automobilek bylo potřeba diverzifikovat. Navíc Korejci dokázali, že v Evropě je pořád prostor pro růst (viz. klesající prodeje koncernu Fiat, nepříliš růžovou budoucnost Seatu a PSA). Oproti nim mají Japonci tu výhodu, že pořád mají prakticky neotřesitelnou pověst ohledně spolehlivosti. Teď už "jen" stačí zavést výbavy "poevropsku", což také v určitých specifikacích sníží ceny, zaměřit se na firemní zákazníky a bude napůl vyhráno.
Teda co je to tu dneska za chytráky, to zírám. Až budeš mít na TSi natočíno 150tis.km a výš bez závad a problémy s turbem, pak si povíme, kdo jde tou správnou cestou, všechno se to úkáže za dva, tři roky....
zrovna o té spotřebě bych hodně pochyboval, škodovka a vw to do lidí hustí v reklamě, ale realita se ukáže časem. S 1,2 TSi jsem jezdil a je to lemra líná, 1.4 Tsi je sice lepší, ale problémy s řetězem jsou známé, stále si myslím, že obsah ničím nenahradíš a mazda jde správným směrem.
Pivo na to nepotrebujem. Aby som si urobil nazor, stacilo mi ~20 rokov praxe v oblasti konstrukcie a testovania aut. A vam by mohol stacit napriklad rebricek aut testovanych autobild-om na 100.000 km:
[odkaz]
5 testovanych fiatov, priemer 46 z 82. Porovnaj si to s mazdou (3 testovane modely, priemerne umiestnenie 2.3 z 82). Povedal by som ze dost velky rozdiel...
ještě jsem neslyšel o dobrym konstruktérovi kterej by si názor utvářel podle nějakejch žebříčků... technik vždycky dělá názor pouze podle toho co sám vidí ;)
Neviem, co sposobuje ten fakt, ze "konstrukteri", "odbornici", "technici" sa vyjadruju v diskusiach tak, akoby prave pricuchli k remeslu a potrebuju si dokazovat svoje tvrdenia cudzimi tabulkami, ale postradaju vlastny nazor....
Pokial 20rokov testujes akurat spinace obsadenia sedaciek, ci koliskove prepinace, tak sa ani nedivim.
A co má společného konstrukce automobilu s tabulkou na 100 000 km? To se nějakýmu autu rozpadla konstrukce? >:D
Takže myslíš, že když bude vyvíjet Fiat a Mazda společně, konstrukčně, automobil, tak se jim po 100 000 km rozpadne konstrukce. Mysli trochu hlavou a nemel nesmysli. Každá automobilka si na společném konstrukčním základu udělá svůj design, motory, případně elektroniku. Takže ve společném vývoji nevidím problém. Jediný problém bude, když se bude vyrábět v Itálii a nepohlídá se výroba. Tam občas jsou problémy. Ale poslední dobou, kdy je stále více podíl robotů při výrobě, se zmenšují tyto občasné problémy.
Já naopak vidím tohle spojení jako ideální za předpokladu, že ze spolupráce bude vytěženo to nejlepší z obou automobilek. Fiat má dobré naftové i benzínové turbomotory, mazda atmosféry, fiat trochu pokulhává u podvozků, kde zase mazda nemá problémy, Mazda rezne, fiat ne... kdyby se podařilo vyfiltrovat jen to lepší, vznikly by zajímavé a spolehlivé vozítka.
Tohle je jen vyjádření jedné strany. Nevím, co by tím Mazda (kromě úspory na clu) získala. Spolupráce asi nějaká bude, ale těžko mazda obětuje jednu z léta budovaných konkurenčních výhod - spolehlivost.
Vzhledem k tomu, že Fiat teď disponuje v podstatě nejmodernějšími továrnami na výrobu aut v Evropě, je tato nabídka (potenciální) pro Mazdu asi to nejlepší, co by ji mohlo potkat...
No nicméně si jen přeji, aby se v těch továrnách spíš vyráběly Fiaty, Alfy a Lancie než Mazdy...
Ale znovu tady napíšu, partnerství Fiatu a Mazdy mi přijde logické (stejně jako Fiatu a Suzuki) a není pro mne překvapením. Mazda se má od Fiatu v technice hodně co učit, naopak třeba využití části MX5 by mohlo Fiatu skutečně snížit náklady. Pro Mazdu se např. nevyplatí další vývoj naftových mtorů (a výroba japonských key cars je také diskutabilní)... je toho prostě víc. Tudy cesta vede, nicméně hlavně Fiat musí ucelit, zacelit a dát v Evropě svoje portfolio dohromady. U Chrysleru se to pomalu povedlo, teď je na řadě Evropa a jeho domácí značky.
A Mazda se musí v Evropě postavit na nohy, její pozice je opradvu špatná a bez evropského partnera to bdue jenom horší (stačí se podívat na Nissan jak se i přes zde odborná vyjádření o nekvalitě Renaultu zvedl, přičemž japonci, kteří měli jistě více informací než zdejší odborníci o kvalitě enaultu pochybnosti zjevně neměli)...
Tak to jsem pobavil Mazda se má hodně co učit od Fiata??? Tak tenhle byl opravdu dobrej, ještě ten o červený karkulce, nebo chladit studenou vodou od spodu. >:D
A ne snad? Obě značky mají svoje silné i slabé stránky - Italové umí skvěle design (samozřejmě...), přeplňované benzínové motory a malé turbodiesely (1.3, 1.6), mají systém Multiair, vynikající dvouspojku TCT a taky perfektně "vychytanou" protikorozní ochranu. To všechno Mazdě chybí, ta zase má / umí jiné věci, např. tu RWD platformu pro MX-5 / Spider.
A mimochodem, při pohledu do historie by si Fiat připsal mnohem víc "čárek" za důležité inovace než Mazda. Namátkou: první osobní diesel s přímým vstřikem, první common-rail, první osobní auto s pohonem 4x4 a motorem napříč (první Panda 4x4) atd.
No nevím, nikdy jsem neslyšel o dieselových motorech Fiatu nějakou chválu a to se hodně pohybuju kolem aut, kdyby si napsal dieselové koncernové, tak bych asi řekl ano, nicméně, svez se 2,2 Skyactiv-D od Mazdy a budeš mrkat, jak šlape a nepapá. Přiznám se, že nejsem příznivcem Fiatu, vždy se říkalo, že to jsou papíráky a reznou už na prospektu, věřím ale, že už to dnes Fiat vychytává. Pravda je, že by Mazda mohla nabízet více motorů s možností přestavby na LPG nebo CNG jako jiné značky.
No vidíš, já zase o moderních nafťácích o Fiatu neslyšel nikdy nic špatného - systém vícenásobného vstřiku Multijet přináší zajímavou kombinaci spotřeby a výkonu a spolehlivost vůbec není problém - ostatně někdo tu výše odkazoval na testy na 100.000 km, kde si právě Bravo s tímhle motorem vedlo skvěle.
O 2.2 diesel od Mazdy nepochybuji, ale Fiat má povedené i malé nafty 1.3 a 1.6, které Mazda z vlastních zdrojů nemá (pokud vím - 1.6 diesel v Mazdě 3 je známý motor Ford/PSA). Nicméně zatím nikdo neříká, že by kooperace obou značek měla jít až na tuhle úroveň, takže teď jen spekulujeme.
To že Fiaty reznou bya pravda naposledy u Una a Tipa. Od doby prvního Punta a Brava, tj. od poloviny 90. let není rez u Fiatu žádný problém - narozdíl od Mazdy.
Bajka o hrdzi na Fiate sa hovorila kedy? v 1988 v case Uno?
Ani fotrova 13rocna Marea este stale nehrdzavie, toboz nie nove modely.
Fiat ma tu smolu, ze tie prazdne kecy sa ho drzia ako smrad a plebs sa toho nie a nie zbavit.
V robote mam kolegu, co toto rad opakuje, pritom nikdy Fiata nemal a viezol sa mozno v 2och.
Fiat ma velmi dobre male dizle, 1.3 a 1.6, jak vykonom, tak spotrebou a spolahlivostou. Ze sa o tom nepise... no nema to slavnu koncovku Ten.Dym.Ignoruj.
Přesně, Marea už je pozinkovaná a v rámci normální životnosti auta (řekněme 15 let) prostě nerezaví.
Špatná pověst se Fiatu v Česku neskutečně drží, nevím proč. Současné modely jsou dobře postavené, spolehlivé a přitom si drží klasické dobré vlastnosti - povedený design, vynikající využití obestavěného prostoru a špičkové motory. Jen ten marketing opravdu pokulhává a teď se i dlouho čeká na modelové obměny (hlavně Punto).
"nikdy jsem neslyšel o dieselech od Fiatu a korozi snad už dnes vychytávají" >:D >:D >:D Tvoje příspěvky si asi budu hledat přes ctrl+F, protože takovou perlu už jsem tady dlouho nečetl :yes:
Mimochodem, diesely od Fiatu si třeba vybralo Suzuki a upřednostnilo je před diesely od VW. Asi proto, že jsou horší, že? ;-)
Suzuki dalo přednost Fiatu před VW protože se podbídli cenou a né kvalitou, vždyť sám Fiat je nemůže udat zákazníkům, tak to cpou, komu jen můžou, vývoj stojí nehorázné peníze a musí se to trochu zaplatit i Fiatu. :-!
Jasne, ty si vyjednavac cudzich znaciek a videl si ceny, za ktore si motory predavaju >:D
Preto motory Fiatu berie aj Opel/Vauxhall, Chevrolet, + dalsie znacky mimo koncern Fiat, lebo Fiat ide pod cenu >:D
on je boží, že? >:D Seděl tehdy v Japonsku u stolu a viděl v excelu srovnané ty nabídky :yes: Jinak jo, Suzuki si určitě jen tak koupí nekvalitní motory, protože jsou prostě levné.... Oni ti Japonci nikdy nebyli hloupí.... ;-)
Stejně tak třeba Opel přestal dělat svoje malé dodávky (Combo) a začal je nakupovat od Fiatu a lepit tam svoje logo - taky určitě proto, že je Fiat nekvalitní.... ;-)
Ja nevidim problemy Fiatu po technickej stranke, ale hlavne v marketingu a este vacsi problem v lokalnych distributoroch.
Napr. Punto v CZ ponuka motory 1.2 69k, 1.4 77k + 1.4CNG, 1.4MairT 135k, 1.3Mjet2 75k a 95k. Napr. uz neponukaju Punto Evo. Preco???
Punto na SK je Evo aj model 2012, ponukaju motory 1.2 69k, 1.4 77k +LPG +CNG, 0.9T-air 85k, 1.4Mair 105k, 1.3Mjet2 75k.
Fiat DE ma opat ine motory, Fiat UK tiez.
Tie najsilnejsie motory su dosupne len v najvyssej vybave.
Preco neponukaju na vsetkych trhoch naraz 1.2, 1.4 8V aj 1.4 16V 95k, 1.4Mair 105k, 1.4MairT 135k a dizle Mjet2 1.3 75k, 85k, 95k aj 1.6 105k a 120k?
Konstrukcne to problem nie je, lebo vsetko sa do modelu montuje.
Alebo aspon dostupnost vyssich vykonov pri nizsej vybave, aby bol motor konkurencnejsi.
Potom ma zakaznik na vyber ovela menej moznosti a je cenovo tlaceny k slabym vykonom a zacne u prosteho ludu prevladat nazor, ze Fiat ma slabe a stare motory. No bodaj by nemal, ked ludia kupuju najma tie.
V tom s tebou souhlasím, marketing Fiatu v Česku je příšerný :no: a nejsem si jist, jestli je to někde severně od Alp nějak zásadně lepší... Ale obávám se, že na tenhle problém nebude mít spolupráce s Mazdou žádný pozitivní vliv.
To ovšem nic neříká o technické či kvalitativní úrovni Fiatů, která je naopak velmi slušná.
PR nějaké Fiat má, ale vždy jen krátkou dobu. Marketing je slabý v tom, že nenabízí základní verze tak jako ŠKODA. Vždy v základu FIAT nabízí tolik, že holt je cena vyšší, než kolik je člověk ochoten za auto dát. Hyundai je v základu taky dobře vybaven, ale kvality FIATU nedosahuje, a proto může být s cenou níže. Příklad Suzuki SX4 je v akci od 229tis. kdežto FIAT Sedici je od 319tis., ale kdo vidí výbavu a taky to, že SEDICI je 4X4 za tuto cenu??? Nikdo! :-! FIAT by měl u nás prodávat základní verze, ale ne podle svého standardu, ale např. podle ŠKODY. u nás lidi koupí raději větší auto za cenu toho, že budou mít 2 airbagy a max. motor.
Dej si přes papulu za neznalost, douč se a pak diskutuj (aspoň trochu na úrovni). Nemám s tím pak problém, pokud se aspoňbdueš chvoat slušně
.
Mazdy jsou velmi slušný auta (sám sem si tím prošel - 323 F), nicméně na nějaké malosériové extra špeky - tak jak tady zaznělo, nemají prostě know how... I ten Skyactive je jen jedna a tatáž variace na již zde dávno obehraná témata (tím to nepodceňuji). Ale skutečný hi-tech se vyvýjí povětšinou úplně někde jinde (a to i v koncernu Fiat). Mazda technologického partnera potřebuje (zdaleka nemá ucelené portfolio vlastních motorů, tak jako má Fiat), a co si budeme nalhávat Fiat toho umí víc než Ford (např.).
Ale tyhle debaty nad pivem s lidma co nemají znalosti jsou zbytečné. Celá tahle sranda teď není o ničem jiným, než o sdílení nákladů mezi koncernem Fiat (tedy Fiat, Lancia, AR, Ferrari, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep) a dalšími samostatnými automobilkami, tak jak sem JÁ osobně již předpověděl... V součassné době Tata, Suzuki (tady se prohlubuje), GM (tady to asi právě v souvislosti s PSA taky skončí), PSA (tam to skončilo) následovat budou Mazda a očekávám ještě Volvo, případně Honda (tady s velkým otazníkem). To je realita.
Neházel bych to jenom na marketing (i tam dělá pár lidí co to umí a chce dělat). Ta nabídka je teď prostě slabá..., a hlavně ji chybí ucelenost, pro firemní zákazníky je až příliš rozstřelená... Vybrat se tam dá, ale prostě každý tě umlátí, kdy si vzpomene argumenty, že tohle chybí...:
- není kobík nižší střední
- není sedan střední třídy
- není kombi střední třídy
- není SUV nižší střední
- není SUV střední třídy
- není MPV nižší střední
- není MPV střední třídy
To je prostě MOC (7 hlavních segmentů) na to, aby s tím marketing u nás mohl něco dělat... I ten Peugeot a nebo Renault v těch klíčových segmentech něco má... Fiat má ted v nabídce pro náš trh sice dobré modely... ale ve velmi okrajových segmentech... ty prodeje odpovídají nabídce a skoro bych řekl, že na to co se tady pod koncernem prodává, ty čísla nejsou vůbec špatná... Fiat má skvělé motory, ale nemá je v čem prodávat... :-)
Budu na ně v Praze nadávat až přijdou aspoň 3 modely (konkurenceschopné) z výše napsaných segmentů, pokud nezdvojnásobí u nás prodeje (tedy kombi v nižší střední, střední třídě a buď MPV, či SUV v nižší střední).... Do té doby... je zbytečné o tom debatit...
Proti současné cenové nabídce u AR a cen Fiatu (třeba Freemont) nemám ani slovo (křivé). Dokonce i reklamy jsou a Freemont začínám potkávat dost často (rozhodně častěji než šitigou - i bez polepů).. Takže bude -li produkt pro náš trh.. ono to půjde i se značkou Fiat.
Fiat se už nekupuje ani v Itálii a tahle pověst by se okamžitě přenesla na Mazdu. Mazdu si kupuje člověk, který očekává absolutní bezporuchovost i za cenu, že díky daným konfiguracím udělá kompromis ve výbavě. Pověst co mají italská není vycucaná s prstu, prostě běžný Taloš je skoroŘek. Naopak, kdyby Mazda začala vyrábět Alfu, tak by okamžitě Alfa šla okamžitě nahoru.
měl 156 (možná ne on, ale někdo z rodiny), která byla bohužel průserová... Takových je tady víc a jsou to hrdí nositelé proti itlaské vlajky a ochránci echt deutsch uber-kvality... >:D
.... hele víš co je paradox? že když si někdou koupí sra*ku Škodovku nebo Forda, nemá potřebu to sypat do každé diskuse o jiných modelech té značky.... U Alfy je to přesně naopak. Tam když někomu v r.97 klekl twin-spark, tak to ještě při posledním pomazání bude hustit do kněze.... Nevím čím to je, asi je to taková klasická zhrzená láska.... nedovedu si to vysvětlit.... každopádně je to mimořádně únavné.... ;-)
Čím větší očekávání, tím větší zklamání...
Paradoxně bych se třeba já osobně ani teď ojeté 156 nebál..., na druhou stranu, 156 byla rel. sofistikované auto, přišlo v době, kdy servisy Fiatu u nás na to asi nebyly úplně připravené, takže různé peripétie, které se musely řešit s autorizákem mohly být opravdu o nervy... Takže jako tohle chápu... nechápu teda to neústálé prudění a generalizování vlastní zkušeností na současnou produkci..., ale budiž... Má na to asi právo... Hate-list a pohoda...
že to se servisováním AR159 v devadesátých letech u nás musely být nervy, s tím absolutně souhlasím.... Osobně jsem zažil Motortec někdy kolem roku 2002 (ještě na starém sídle) a byl to mazec.... Každopádně že se to na těch lidech tak brutálně podepsalo, to mě opravdu mrzí.... :'-(
pamatuju Motortec v roce 1995... ;-) a prostě to chápu, že to fakt v té době (když někdo uvalil těžce ulitých 800 klacků) za něco, co prostě neuměli odservisovat, že to hluboce zakořenilo... Na druhou stranu duševně vyzrálá osobnost by to mohla ustát... Pravdou však je, že aspoň co vím (nezobecňuji), kdo v té době měl 800 a víc klacků na novou 156, nebyl rozhodně duševně vyzrálou osobností... (ale spíš bývalý vekslák, zelinář, white horse či pingl...a nebo kádrovák), v té době běžné rodiny byly rády za filcku a Hyundayi Scoupe/Lantra byl supersport a stály se fronty na Corsu a Punto za 250 ;-) v základu, jako rodinná auta (toledo, 626 byly těžce managerské vozy) ... >:D
Je jasné, že Mazdě se krutě nedaří a z japonských značek tahá evidentně za nejkratší konec, vykazuje trvale obrovské ztráty a to nemůže pokračovat do nekonečna. Zlevnění výroby pomocí kapacit Fiatu je jasná z nouze ctnost, která ovšem nastoluje otázku proč japonské automobilky nedrží při sobě a Mazda musí hledat partnera v Evropě v podobě nejslabšího hráče. No kde nic není asi ani čert nebere. Pokud Fiat vygeneruje nějaké zisky nebo mu ještě někdo půjčí tak je možné, že si v Mazdě koupí podíl. A taková to byla slušná značka.
Fiat si to rozdáva s každým, kto mu príde do cesty - práve sa rozvádza s Peugeotom a Citroenom (vyrábali spolu stredne veľké a veľké dodávky), paktuje so Suzuki (Fiat Sedicci vs Suzuki SX4) a Fordom (500 vs Ka), Oplu dodáva dieslové motory (legendárne 1910 ccm a 1.3). Kedysi dávno spolupracoval so Saabom na štorčatách Fiat Croma, Alfa Romeo 164, Lancia Thema a Saab 9000.Teraz oznámil spoluprácu s Mazdou. A pred nedávnom uzavrel manželskú zmluvu s Chryslerom. Hotová Sodoma Gomora. Človek už stráca prehľad, kto je hore a kto naspodu . >:D